Skrevet av Emne: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, 8/1 2011, kl 13.45 = Offisielt  (Lest 95751 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

columbi

Har ikke sett kampen, virker som en sterk prestasjon. Får imidlertid håpe det kommer noen 3-poengere i ligaen igjen. Så får vi ta FA-cupen som bonus. (og ikke reprise av fjorårssesongen :-))
 

auren

Hehe :D

Jeg er jo enig i det, men Johnson kunne vikariert i noen kamper på backen inntil en ny ble hentet inn i løpet av dette vinduet. McCartney er for dyr, samt at han ikke er god nok defansivt.

auren

Jeg synes du er altfor streng og urettferdig mot Parker auris. Føler han klarte seg veldig godt i dag, og tror han bare vil bli bedre utover sesongen.

Joda. Jeg var nok kanskje litt vel streng med Parker. Burde kanskje vært mer streng med Grayson som har startet med Parker de siste to kamper. Fakta er at han har været involvert i to baklengsmål på disse kampene. Jeg synes ikke han spilte bra i går, men klart at forventningene til en spiller som har vært ute i halvannet år er lave. Da blir fort en dårlig prestasjon helt OK. Og det er lettere å tilgi og si: Han har vært ute så lenge at dette må vi tåle/forvente.

Imidlertid så tror jeg Parker vil bli bedre og bedre utover sesongen, hvis Grayson fortsetter å bruke ham. Jeg tror aldri han er noe PL-materiale og at han kanskje holder middels NpC-nivå, men så var det dette med å bli motbevist da. Det vil jeg gjerne bli  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Syns han leverte godkjent første 70. At helhetsinntrykket faller, får Grayson ta skylda for.
 

Promotion 2010

Syns han leverte godkjent første 70. At helhetsinntrykket faller, får Grayson ta skylda for.

Fortell HVEM han skulle satt inn!

Hughes hadde falt totalt igjennom mot en spiller som Walcott og Bradley er en svært så taktisk begrenset spiller som vi bl.a. så mot M'boro. Han holdt ikke plassen sin da han ble plassert som back. Gang på gang har han bevist at sideback er han ikke.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Med fasit i hånd:

Med den elendige dekningen vi hadde i går på denne plassen, så var det Leigh Bromby som burde spilt venstre back for Parker. Vi burde ikke lagt om til 5-4-1.

Det inviterte et voldsomt trykk mot oss, og vi falt grusomt dypt.

En femte mann bak midtbanefireren ville stengt mer av rommet som Fabregas eide da han kom inn.

Feilen med dekning på backene gjorde Grayson i sommer, da han ga Hughes ny kontrakt.

Grayson har gjort veldig mye bra som Leeds-manager, les:

* Opprykk pluss skuddhold til Premier
* Offensivt slagkraftig mannskap
* Flott måte han fremstår på
* Veldig flink til å endre kampbilder med byttene sine

Men der er også klare svakheter:

* Bygd en solid ubalanse i tropppen
Ikke rensket opp i defensivt trøbbel
Bommet siste måneden med valg av stoppere
Bommet med endel signeringer, les bl a backupen Hughes
 

auren

Godt innlegg kato. Enig i alt her. Dog er jeg litt usikker på hvordan Bromby hadde gjort seg på backen. Jeg mener Grayson burde hatt en naturlig venstreback på innbytterlista si, da Parker er så lite matchfit som han er. Ville gjerne hatt Bessone der, men det er vel grunner til at han er milevis unna en startoppstilling / benk. Ble Hughes satt inn som venstre midtbanespiller, eller ble han satt inn som venstreback og Parker flyttet opp på venstreving?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Også usikker på Bromby på venstre back. Men han var nok det minst dårlige alternativet av alle dårlige alternativ.

For øvrig kunne man jo lest før kampen at det kom til å bli trøbbel med en back som har en kamp bak seg siste året, og så skal rett til Emirates med Walcott hos motstanderen.
 

Borgen

Ganske sykt at Walcott går ut etter matchen å melder "I want to apologise to the managers because I actually dived. I was trying to win the penalty."

Flaut...

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/a/arsenal/9351043.stm

http://www.skysports.com/story/0,19528,11715_6646841,00.html
Live Long Stay Strong Leeds<3

testo

Har sett litt på statestikken for kampen igår og det ser ikke så ille ut hvis vi ser bor fra de siste 5-10 min av kampen.

1 omg:
Leeds har 3 skudd (2off og 1 on) 6-14-15 min
Arsenal har 7 skudd (3 off og 4 on) Alle skudd kommer etter halvtimen spillt unntagen ett som kom i det 11 min.

2 omg:
Leeds har 4 skudd inkl straffen (2 off 2 on) 54-64 71-86 min
Arsenal har 15 skudd inkl straffen (7 off 8 on) Før Fabregas kom inn hadde Arsenal 2 skudd 52-56- min (1 on og 1 off). Hele 13 skudd kommer etter at Fabregas kommer inn i det 59 min.61-62-69-73-80-81-83-87-90-90+2-90+3-90+4-90+5

Problemene starter for alvor etter at Fabregas 59 og Walcott 67 kommer inn for Arsenal. Sammtidig som Watt går ut for Leeds i det 76 min. vi mister noe av oppspillet vårt og synker dypere pga press fra Arsenal. Mulig dette ikke var et smart bytte når man ser hvordan effekt dette hadde senere.

Jeg leser med grøss og gru mange innlegg her om at enkelte spillere ikke hører hjemme og ikke henger med osv. At man ikke kan være stolt av dette Leeds laget etter denne forestillingen er helt merkelig.
Hvor mange av dere tippa noe annet enn tap i denne kampen, Vi håpet på under som ifjor men hadde ikke tro på det.

Jeg er stolt som FAAN og da tar jeg ikke i heller.
MOT
« Siste redigering: Januar 09, 2011, 13:20:47 av testo »
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

HåvardK

Enig med Kato i at det var mislykket å gå over til fem i forsvar de siste 20. Trodde egentlig at Bromby kom inn som dyp midtbanespiller, men la faktisk ikke merke til ham etter at han kom inn.
Når det gjelder Parker, syns ikke jeg at han gjorde seg spesielt bort, særlig motstanderen tatt i betraktning. Støtten fra Max var vel heller ikke all verden i går; noe overraskende i og med at han vanligvis tar masse ansvar bakover.
Watt var rett og slett stor i kampen - tviler på at Arsenal lar oss kjøpe ham slik han framsto i går.

auren

Enig med Kato i at det var mislykket å gå over til fem i forsvar de siste 20. Trodde egentlig at Bromby kom inn som dyp midtbanespiller, men la faktisk ikke merke til ham etter at han kom inn.
Når det gjelder Parker, syns ikke jeg at han gjorde seg spesielt bort, særlig motstanderen tatt i betraktning. Støtten fra Max var vel heller ikke all verden i går; noe overraskende i og med at han vanligvis tar masse ansvar bakover.
Watt var rett og slett stor i kampen - tviler på at Arsenal lar oss kjøpe ham slik han framsto i går.

Jeg synes støtten fra Max var meget bra jeg! Uten den kunne det fort blitt meget stygt for unge Parker.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Ganske sykt at Walcott går ut etter matchen å melder "I want to apologise to the managers because I actually dived. I was trying to win the penalty."

Flaut...

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/a/arsenal/9351043.stm

http://www.skysports.com/story/0,19528,11715_6646841,00.html

Voksent gjort av Walcott synes jeg!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

En annen betraktning i forhold til gårsdagens kamp er at det fort kunne blitt 3 utvisninger. Bruce hadde to oransje taklinger ganske tidlig i første omgang, mens Parker vel burde fått sitt andre gule da han holder i skjorta til Walcott i straffesituasjonen. Arshavin burde også blitt sendt i dusjen da han feller Howson (?) på en overgang som kunne blitt farlig. Arshavin hadde da gult kort fra før.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

testo

Wenger's comments hint that Leeds were better than City
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Bring them on
http://arsenal-mania.com/articles/3109807/Wengers-comments-hint-that-Leeds-were-better-than-City.html


Manager Arsène Wenger yesterday paid credit to Leeds United, who almost came away from the Emirates with a very famous scalp.

The Yorkshire side took the lead through a penalty and defended whilst attacking on the counter very well, still being very dangerous and generally being more positive than billionaire club Manchester City.

City, with a squad of £200 million, did not register a single shot on target when they came to the Emirates last week, and came away with the goalless draw that they were looking for.

Leeds, currently fifth in the Championship, showed ambition and purpose as they attempted to win the tie at the Emirates.

Wenger said: "I must say at first that it was a very difficult game because it was a real Cup game and Leeds were up for it, they played well.

"They were positive, they played longer balls but on the second ball they were well-organised, they were quickly on us and maybe our game was not quick enough to get out of their pressure.

"We knew before the game that Leeds went to Old Trafford last year and won, and they had a draw at Tottenham. Overall this team have belief in that competition, from last year certainly.

"They did very well, were very aggressive but in a good way, not a negative way, they closed us down everywhere and we had problems to pass through their lines.

"They were dangerous as well and it was important for us not to give a goal away, but we did.

"It was the kind of game where you felt that it was important not to go 1-0 down. When we were 1-0 down I felt that Wojciech kept us in the game with a good save on the header [from Becchio].

"We looked like we would come back but we were short of time and it was important to keep the momentum and not to go out today because that would have been a shocker.

"It is a good warning that we got today."

 8)
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
The Henry Winter article!

HERLIG SAK :)

http://www.telegraph.co.uk/sport/columnists/henrywinter/


http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/leeds-united/8248317/FA-Cup-draw-at-Arsenal-shows-that-Leeds-United-are-still-famous-and-belong-back-in-the-Premier-League.html

Leeds United will be back in the Premier League one day, playing at the Emirates on an annual basis. The size and passion of their support and the quality of individuals like Robert Snodgrass will continue to lift them up.
Most importantly, their ambitious manager Simon Grayson has the drive, nous and level-headedness to keep Leeds marching on together, marching on upwards.
The club’s colossal support, 9,000 of whom had brought a real atmosphere to the Emirates, may need to rework their chant of “we’re not famous any more”, even if it is sung with tongue planted firmly in cheek. Leeds will always be famous, just occasionally off the national radar. The FA Cup provides an opportunity to show they are still here, still believing.
At the final whistle, Grayson’s men went over to salute those chorusing “we’re Leeds and we’re proud of it”. Not for the first time, Snodgrass led the way across Arsenal’s lush lawn, walking to the corner to applaud the jubilant crowd. Alex Bruce strode through the middle, ripping off his sweat-stained shirt and launching it into the writhing throng.
Leeds captain Jonny Howson was also stripped to the waist, the armband now clamped around a bicep, the midfielder finally able to draw breath after his immense efforts. As he led his players towards the tunnel, Howson glanced up, slightly surprised, to find row upon row of Arsenal fans had remained behind to clap Leeds off
e refreshing attitude suffusing Leeds has been reflected elsewhere this season. Ian Holloway’s Blackpool have taken the Premier League by surprise, attacking relentlessly. If Leeds follow Grayson’s old club up into the Premier League, they would undoubtedly continue to abide by such positive principles.
Grayson is like Holloway, a real football man driven by a desire for his team to work hard and entertain. Before Leeds emerged from their well-appointed dressing room, Grayson told his charges “do yourself proud”. No regrets. Go for it.
And they did. Kasper Schmeichel, Howson and company gave everything, seizing the lead through Snodgrass’ penalty and resisting the rising red tide until the class of Theo Walcott and Cesc Fabregas eventually told. Any tinge of frustration at the denouement lasted only a moment in Leeds hearts. The delight at the draw, at getting such aristocrats back to Elland Road, was voiced long and loud.
Hearing a noise above them, a few hundred Leeds fans immediately looked up to the corporate section on the tier above. Soon thousands were pointing and waving to the smart seats, where a handful of Leeds supporters were unveiling a club flag. It felt the friendliest of invasions.
Not famous any more? No chance. Not with so many strong people dragging them back towards the promised land. Leeds’ performance here was a reminder of the quality that can be found outside the Premier League.
From back to front, Leeds’ players did their club proud, also delivering a display that was in the rich tradition of FA Cup endeavour. Schmeichel and Bruce excelled in frustrating Arsenal.
Snodgrass particularly caught the eye. Although lacking electric pace, the 23 year-old undeniably possesses the technical calibre and invention to threaten leading defences, whether through the middle initially here or then out wide as Grayson cunningly set Arsenal more challenges.
Snodgrass shone against Tottenham last season and Andrea Dossena’s Liverpool career never recovered from his mauling by the Scot at Elland Road. Arsenal will not find it straightforward in Yorkshire next week.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Svend Anders

Her er mitt videominne fra kampen:

http://www.youtube.com/watch?v=mN0O_Rfphps

Ikke langt unna opplevelsen i fjor.

SA

testo

Var i kontakt med Viasat og spurte om sending av returmatch på Elland Road og fikk til svar:

!!Først må vi se an over helgen hvilke kamper vi blir tilbudt. Kan derfor ikke love noe 100% om akkurat den kampen. Men den er så klart meget interessant, og sjansene for at vi viser den er meget stor.!!
 8)
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Rudi G.

  • Gjest
6 min. med highlights, intervjuer og alle tre straffe situasjonene.

http://www.dailymotion.com/video/xghlkr_arsenal-1-v-1-leeds-itv-highlights_sport

newsome

Godt innlegg kato. Enig i alt her. Dog er jeg litt usikker på hvordan Bromby hadde gjort seg på backen. Jeg mener Grayson burde hatt en naturlig venstreback på innbytterlista si, da Parker er så lite matchfit som han er. Ville gjerne hatt Bessone der, men det er vel grunner til at han er milevis unna en startoppstilling / benk. Ble Hughes satt inn som venstre midtbanespiller, eller ble han satt inn som venstreback og Parker flyttet opp på venstreving?

auren
Parker spilte fordi han var det beste alternativet igår.
Ikke noe vanskeligere enn det auren!Han var uheldig på straffen men spilte bra ellers.og så må du slutte å sutre mer over Parker.Hvis Bessone er din mann som erstatter, så vet jeg ikke når du så han spille godt for Leeds? Treg og dårlig spiller,som vi forhåpentligvis ikke får se mye i Leeds drakt i fremtiden. Grayson gjorde en kjempejobb før og under kampen.

newsome

Var i kontakt med Viasat og spurte om sending av returmatch på Elland Road og fikk til svar:

!!Først må vi se an over helgen hvilke kamper vi blir tilbudt. Kan derfor ikke love noe 100% om akkurat den kampen. Men den er så klart meget interessant, og sjansene for at vi viser den er meget stor.!!
 8)
Ifølge programleder Fjørtoft igår etter kampen,så var han klar på at returkampen skulle sendes på Viasat!

Ferre

Her er mitt videominne fra kampen:

http://www.youtube.com/watch?v=mN0O_Rfphps

Ikke langt unna opplevelsen i fjor.

SA

Fantastisk!

Promotion 2010

Laget mot Scumchester 3.januar 2010:

Leeds: Ankergren, Crowe, Naylor, Kisnorbo, Hughes, Howson, Kilkenny, Doyle, Johnson, Beckford, Becchio.
Subs: David Martin, Prutton, Grella, Michalik, Snodgrass, Capaldi, White.


Laget mot Arsenal 8.januar 2011:

Leeds: Schmeichel, Connolly, O'Brien, Bruce, Parker, Watt, Howson, Snodgrass, Johnson, Gradel, Becchio.
Subs: Higgs, Bromby, Somma, Hughes, Collins, Paynter, McCormack.


Som dere ser så er det faktisk bare 4 spillere som vant over Scumchester som spilte mot Arsenal i går. Utrolig bra av Grayson å heve kvaliteten så mye på et år i tillegg bytte ut et L1 mannskap for en veldig liten pengesum!

Sterkt Grayson!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kickthemdown

Her er mitt videominne fra kampen:

http://www.youtube.com/watch?v=mN0O_Rfphps

Ikke langt unna opplevelsen i fjor.

SA
Tommel opp! Var helt utrolig å være på Emirates i går. Knall stemning.

"Who's the wanker in the white?"  ;D

Promotion 2010

I’m sure having something like 9,000 fans in the stadium helped (the largest away contingent ever at the Emirates)

http://thegoonblog.com/2011/01/arsenal-1-1-leeds-a-reality-check-of-worrying-proportions/

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

kristoffera

Fantastisk opplevelse på emirates, fikk til og med skryt fra arsenal fansen for innsatsen av leeds laget og ikke mist fansen, helt magisk :)

Jon R

Som forventet gav vi Arsenal god motstand på Emirates. Vi hadde vår sjanse til å slå dem igår og tok den dessverre ikke. Returoppgjøret regner jeg med blir en vanskeligere affære men slett ingen umulig oppgave. Gjør vi en like god forsvarskamp på Elland Road vil alt være mulig.

Børsen: Schmeichel 7 - Connolly 6, O `Brien 8, * BRUCE 9, Parker 5 - Johnson 6. Howson 6 - Watt 7, Snodgrass 7, Gradel 6 - Becchio 6

Jon R.

Sydhagen

Som forventet gav vi Arsenal god motstand på Emirates. Vi hadde vår sjanse til å slå dem igår og tok den dessverre ikke. Returoppgjøret regner jeg med blir en vanskeligere affære men slett ingen umulig oppgave. Gjør vi en like god forsvarskamp på Elland Road vil alt være mulig.

Børsen: Schmeichel 7 - Connolly 6, O `Brien 8, * BRUCE 9, Parker 5 - Johnson 6. Howson 6 - Watt 7, Snodgrass 7, Gradel 6 - Becchio 6

Synes Kasper spilte til 8-9 han også. hadde noen fantastiske matchvinner redninger.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Min børs:

Schmeichel 8 MOM, Connolly 7, Bruce 8, AOB 8, Parker 4, Howson 7, Johnson 7, Snoddy 6, Watt 7, Gradel 6, Becchio 7


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Min børs:

Schmeichel 8 MOM, Connolly 7, Bruce 8, AOB 8, Parker 4, Howson 7, Johnson 7, Snoddy 6, Watt 7, Gradel 6, Becchio 7


auren

Parker 4?? Hva skjer? Når det resterende snittet er 7 bør han hvertfall ha 5, dog jeg synes han fortjener 6.

Ikke for å hakke på deg igjen, kunne bare ikke la den stå ubesvart :-)

auren

Min børs:

Schmeichel 8 MOM, Connolly 7, Bruce 8, AOB 8, Parker 4, Howson 7, Johnson 7, Snoddy 6, Watt 7, Gradel 6, Becchio 7


auren

Parker 4?? Hva skjer? Når det resterende snittet er 7 bør han hvertfall ha 5, dog jeg synes han fortjener 6.

Ikke for å hakke på deg igjen, kunne bare ikke la den stå ubesvart :-)

I know ;)

Stod mellom en 4-er eller en 5-er. Han var den klart svakeste av våre spillere og selv om han ble sliten på slutten og ble herjet med av Walcott, så kan han ikke få plusspoeng for det vel?

Litt match-stats som viser at vi skal være godt fornøyd med at det bare ble uavgjort:

Arsenal   Team Name   Leeds United
71%   Possession   29%
1   Goals   1
9   Shots On Target   3
11   Shots Off Target   4
7   Blocked Shots   0
11   Corners   2
14   Fouls Conceded   16
1   Offsides   1
2   Yellow Cards   2
0   Red Cards   0


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.