Skrevet av Emne: Troen på en retur til Premier League  (Lest 54645 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #60 på: Januar 10, 2011, 14:06:26 »
Stemmer selsvagt med en kamp....av en eller annen grunn fortrenger jeg dette waliser søppelet fra hukommelsen!!!!   ;)
Yeboahs vitne

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #61 på: Januar 10, 2011, 15:44:02 »
Innimellom alle "meningsutvekslinger" om andre forhold vil jeg si litt om troen på retur til PL!! Må forøvrig slutte meg til de som likte Bates uttalelse om overbetalte spillere!! Knall!!

Jeg har, etter snart 40 år som Leeds fan utviklet en forsiktighet når det gjelder fremtidstro!! Tror flere av gamlekara her inne tenker litt slik også. Leeds United har ups and downs garantert og derfor blir det til at en ikke tar helt av, selv om det er perioder det går veien.

Nå har vi tre uavgjorte på rad i serien og en fjerde i cupen. Kjempeinnsats av gutta på Emirates. Husk at vi faktisk møtte det jeg ser på som et av verdens beste klubblag når de spiller på sitt beste. Hvordan slår dette ut fremover, det er det store spørsmålet når vi husker tilbake ett år.

Til tross for alle disse momentene av usikkerhet begynner jeg å kjenne en gryende tro på laget og Grayson, samt hele apparatet. Solidietet er stikkordet som sniker seg frem. Er det virkelig ikke tilfeldig lenger liksom...at vi gjør det bra og har gått 13 kamper uten tap!!?? Farlig å tenkse slik, i kraft av det man tidligere har sett, men nå våger jeg faktisk å uttale det! Det er IKKE TILFELDIG lenger! Vi har, tror jeg, bygget opp et solid lag, med gode spillere og med god instilling som slåss for drakta!!! Og det er for farao lenge siden jeg våget å hevde noe sånt!!


Dette forsetter.....trur eg!!! MOT folkens!!

Støttes! Med unntak av dette med 13 på rad, vi har en kamp på rad uten tap!  ;)

Njaa, vil fortsatt holde på at Esten har rett. Vi HAR gått 13 kamper uten tap. Den kan ingen ta fra oss :)
(...at vi nå må begynne på nytt igjen ødelegger ikke at vi nettopp har gått 13 utn tap, sådetså...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #62 på: Januar 23, 2011, 14:32:15 »
Det er liksom opplest og vedtatt at playoff er for Leeds det samme som ikke å rykke opp.

Med det laget vi nå har, er jeg ikke så sikker på det. Vi er for tiden så full av mål fra både midtbane og spisser (det er vel midtforsvaret/cornere som mangler her...) at jeg har begynt å få håp om at gutta kan klare det også via den veien. Og gutta har spilt i en del 'viktige' kamper i det siste, og opprykkskravet er ikke overveldende denne sesongen (presset ikke såå stort).
Dessuten taler vel etterhvert statistikken til vår fordel. Vi må da klare det i femte forsøk vel...

For all del, det enkleste er å klare en av de to første plassene - men da må vi begynne å sanke jevnt med trepoengere igjen - det er det en stund sidne vi har gjort nå  ::)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #63 på: Januar 23, 2011, 14:59:25 »
Jeg er heller ikke "overtroisk" når det gjelder Leeds og det å være "nest best", som vi kjenner til helt fra 1964/65.

Mye er sagt om våre forsvarproblemer, men vi er altså mestskårende i divisjonen sammen med Watford. Frustrasjon over å være tannløse i angrep, og "never look like scoring" har ikke bekymret meg i år, og det synes jeg er morsomt og gledelig.

Jeg tror (.....eller håper), som deg Asbjørn, at om vi fortsetter i samme sporet, er det heller en fordel i PO-kampene, at vi er giftige i angrep.

1-4-1 på siste 6 kamper har altså kun gitt magre 7 poeng. Eneste fordel er at gutta vet at de nesten er "uslåelige". 3 seire og 3 tap hadde poengmessig vært bedre, og det er poengene som teller. Antall lag som kjemper om de 6 første plassene er fortsatt veldig mange (>10), akkurat nå virker Nottm Forest sterke, men jeg forventer at Leicester kommer som ei kule også.
Flere seire takk!

testo

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #64 på: Januar 23, 2011, 15:02:16 »
I følge en nerd så kommer ikke Leeds til playoff engang. Da er det bare og bevise nok en gang at en computer er stokk dum og bare gjør det den blir told to do. :D

Computer says it’s Forest and Cardiff

It’s very tight at the top of the Championship, and there seems to be a split between those clubs who are gambling with big signings in a final push for promotion (QPR/Cardiff), those who are putting their trust mainly in the hard-working players, organisation and team-spirit. that has earned them success so far (Watford, Forest, Norwich, Leeds and Swansea)

Those are the clubs who are competing for promotion. Everybody else is out of it, and unless Reading, Portsmouth or Leicester can come up with some special form in the last half of the season, the six promotion/play-off places will come from the seven teams mentioned in my first paragraph. But in what order?

I wrote recently about Cardiff’s relatively comfortable run in, once the tricky games of February are out of the way. I wondered what sort of fixtures were in front of the other teams competing for promotion. At times like this, the BBC results predictor comes in handy, in a decisive, yet ultimately useless kind of way.

I was looking to assess the promotion race on the basis of the run-ins left for each time. In order to do that I devised a loose system for my predictions. A home game against a lower-placed team would be a win. Away against a mid table team, or any game against a promotion rival would be a draw. Away games against a bottom half team would be a win. I didnt want to affect goal difference, so every game was either 1-0, 1-1, or 0-1.

The results are interesting, and suggest that promotion will be won by whoever does best against their rivals at the top. There are some key dates too, where the results will go some way to deciding the finishing order.

12th March
Leeds v Ipswich
Forest v Doncaster
QPR V Palace
Derby v Swansea
Watford v Sheff UtdCardiff v Barnsley
Norwich v Bristol City

Everyone of the contendors would be expected to win that day . The ones who don’t will lose ground.

April 16th
Cardiff v Portsmouth
Leeds v Watford
Norwich v Forest
Burnley v Swansea

And on the final day of the season, QPR v Leeds looks to be crucial.

Here is the final tables a predicted by the Ffwtbol system:



champs Computer says its Forest and Cardiff


Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

sportcarl1

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #65 på: Januar 23, 2011, 16:36:10 »
I følge en nerd så kommer ikke Leeds til playoff engang. Da er det bare og bevise nok en gang at en computer er stokk dum og bare gjør det den blir told to do. :D

Computer says it’s Forest and Cardiff

It’s very tight at the top of the Championship, and there seems to be a split between those clubs who are gambling with big signings in a final push for promotion (QPR/Cardiff), those who are putting their trust mainly in the hard-working players, organisation and team-spirit. that has earned them success so far (Watford, Forest, Norwich, Leeds and Swansea)

Those are the clubs who are competing for promotion. Everybody else is out of it, and unless Reading, Portsmouth or Leicester can come up with some special form in the last half of the season, the six promotion/play-off places will come from the seven teams mentioned in my first paragraph. But in what order?

I wrote recently about Cardiff’s relatively comfortable run in, once the tricky games of February are out of the way. I wondered what sort of fixtures were in front of the other teams competing for promotion. At times like this, the BBC results predictor comes in handy, in a decisive, yet ultimately useless kind of way.

I was looking to assess the promotion race on the basis of the run-ins left for each time. In order to do that I devised a loose system for my predictions. A home game against a lower-placed team would be a win. Away against a mid table team, or any game against a promotion rival would be a draw. Away games against a bottom half team would be a win. I didnt want to affect goal difference, so every game was either 1-0, 1-1, or 0-1.

The results are interesting, and suggest that promotion will be won by whoever does best against their rivals at the top. There are some key dates too, where the results will go some way to deciding the finishing order.

12th March
Leeds v Ipswich
Forest v Doncaster
QPR V Palace
Derby v Swansea
Watford v Sheff UtdCardiff v Barnsley
Norwich v Bristol City

Everyone of the contendors would be expected to win that day . The ones who don’t will lose ground.

April 16th
Cardiff v Portsmouth
Leeds v Watford
Norwich v Forest
Burnley v Swansea

And on the final day of the season, QPR v Leeds looks to be crucial.

Here is the final tables a predicted by the Ffwtbol system:



champs Computer says its Forest and Cardiff






jag skulle byta plats på leeds och watford, sedan tror jag leicester kommer ta fler poäng än vd datorn slumpat
 

kalle_92

  • Gjest
Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #66 på: Januar 23, 2011, 16:45:21 »
Med mindre vi får inn en skikkelig kar på midtbanen, og forsvaret vårt slutter å gjøre dramatiske feil, så tror jeg ikke på direkte opprykk.

rd1

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #67 på: Januar 23, 2011, 16:54:20 »
Vi klarer nok play off, men forutsetter forsterkninger defensivt. Vi er vedlig sårbare i rollene til Howson/BJ selv om vi får vår kjære australiere tilbake snart! Spørs om Kisnorbo kommer i form denne sesongen??
Tabellen i innlegget i over kommer ikke til å blir korrekt. Tenker nok at man  klarer Play-off med 75 poeng, og tviler for at lagene i nedrykksonen unngår nedrykk med 41 poeng.
"Who needs Cantona??"

berlin

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #68 på: Januar 23, 2011, 17:15:07 »
Optmistisk: Direkte opprykk
Realistisk: Play-off
Pessimistisk: 7.plass eller dårligere.

Da har jeg prøvd å være nøytral, men jeg er faktisk Leeds-supporter, så.......

Offensivt:
- Mener vi er godt skodd fremover, mange offensive spillere som gjør at vi gjøre endringer om kampbildet tilsier det. Akkurat nå er Gradel og Snoddy i form, og viktig at de beholder den formen. Både Becchio og Somma (når han får sjansen) skårer jevnt og trutt.
Defensivt: Fortsatt høyst usikre i forsvar, inkl midtbane.

Kan være et pluss å få Kilkenny tilbake, men han er vel ikke stort bedre enn de andre på midten.
En kanon lånesignering for midtbane kan være utslagsgivende. Greia med Johnson er f.eks at han er høyst ustabil, ikke bare fra kamp til kamp, men i løpet av en kamp også. Men man skal ikke glemme at han bidrar med mål.

Tviler på om SG henter inn nok en midtstopper eller h.back. McCartney vil ha klippekort på v.back, to solide kamper mot Scunny og Pompey etter at han kom tilbake.

Men for å summere opp: Dersom det ikke kommer inn ny(e) forsterkning(er), burde vi absolutt kunne kjempe om PO. Vi har en ganske bred stall. Ny signereinger kan styrke oss, men da må de være ala Yakubu, som Leicester snappet opp.

Litt off-topic:

Forøvrig tror jeg ikke Johnson forsvinner i januarvinduet. Kan ikke forstå at f.eks Aston Villa lukter på han. Uten at jeg kjenner detaljene i "Johnson-konflikten" synes jeg at det er helt greit at den er "Beckford-like". Han virker motivert, og bør være det, dersom han tenker seg som "free agent" til sommeren. Har vi enda en gang rykket opp enda en gang da, så forsvarer han ikke plass på første-elleveren i PL. Blir vi nPc, så kan Leeds stå ved sitt tilbud.

larss

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #69 på: Januar 23, 2011, 17:48:31 »
Opprykk kan vi bare glemme med et lag som slipper inn (nesten) mest mål i divisjonen.
Ambisjonene til dem (han) som sitter på pengene er ikke der. Har noen hørt ordtaket Ã… spare seg til fant.
LarsS, som er frustrert over at vi slipper inn så jævlig mange mål
LarsS

berlin

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #70 på: Januar 23, 2011, 17:53:45 »
Opprykk kan vi bare glemme med et lag som slipper inn (nesten) mest mål i divisjonen.
Ambisjonene til dem (han) som sitter på pengene er ikke der. Har noen hørt ordtaket Ã… spare seg til fant.
LarsS, som er frustrert over at vi slipper inn så jævlig mange mål

........og som ikke gleder seg over at vi er mestskårende i divisjonen. ??? ::)

Joda, vi har det ordtaket før, bl.a på LUSCOS sine forumsider.  ;)
Noe som ofte ender i nok en B...s tråd.

larss

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #71 på: Januar 23, 2011, 18:11:59 »
[
........og som ikke gleder seg over at vi er mestskårende i divisjonen. ??? ::)

Joda, vi har det ordtaket før, bl.a på LUSCOS sine forumsider.  ;)
Noe som ofte ender i nok en B...s tråd.
[/quote]

Det er veldig gledelig selvsagt, men det har vel vært ganske innlysende tidlig i fjor høst at forsvar spillet har vært dårlig uten at jeg har sett at det har vært vilje til å bla opp penger til gode forsterkninger. ( AOB og McCartney) har vært forsterkninger men det er ikke nok da det fortsatt renner inn feil vei.
LarsS, som mener det er på tide å snøre sekken å bli mye mere kynisk, det skal være vondt,bokstavlig talt å møte Leeds
LarsS

testo

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #72 på: Januar 23, 2011, 18:52:26 »
Satt og lekte litt og kom til at dette er minimum av poeng vi bør ta med oss til slutten av sesongen.
Vi kommer nok til å ta en tre poenger der jeg har satt 1 poeng men vi kommer sikkert til å avgi poeng der jeg har satt 3 også....
Jeg tror ikke dette er så langt unna realiteten om vi ikke får forsterkninger på de rette plassene.

Tue    01/02/11    CHA    Hull City            20 : 45    Leeds United       3p
Sat    05/02/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Coventry City       3p
Sat    12/02/11    CHA    Bristol City      16 : 00    Leeds United       1p
Sat    19/02/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Norwich City       3p
Tue    22/02/11    CHA    Leeds United    20 : 45    Barnsley               3p
Sat    26/02/11    CHA    Swansea City    16 : 00    Leeds United       1p
Sat    05/03/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Doncaster Rovers    3p   
Tue    08/03/11    CHA    Preston         20 : 45    Leeds United       3p
Sat    12/03/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Ipswich Town       1p
Sat    19/03/11    CHA    Sheffield United    16 : 00    Leeds United       1p
Sat    02/04/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Nottingham Forest    1p   
Sat    09/04/11    CHA    Millwall            16 : 00    Leeds United       1p
Tue    12/04/11    CHA    Derby County    20 : 45    Leeds United       1p
Sat    16/04/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Watford               1p
Sat    23/04/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Reading               3p
Mon    25/04/11    CHA    Crystal Palace    16 : 00    Leeds United       3p
Sat    30/04/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Burnley               3p
Sun    08/05/11    CHA    Queens Park Ra…    16 : 00    Leeds United               1p
                                                                                                       
                                                                                                        36
                                                                                                      +45
                                                                                                        81p

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

berlin

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #73 på: Januar 23, 2011, 19:26:43 »
Testo(steron)!

81 poeng kan være realistisk, og jeg har lest ditt "forbehold".

Det som er helt sikkert er at vi ikke kommer til å gå ubseiret fra nå til 8.mai.
Derimot er det å håpe at vi får flere 3-poengere og færre uavgjort. Dermed så
kan vi godt øke vår "poengrate", som akkurat nå tilsvarer 74 poeng.

Hvorvidt 81 poeng holder til 2.plass er høyst usikkert.

poengsum for 2.plass siden 2001/02

01/02: 89 (WBA)
02/03: 92 (Leicester City)
03/04: 86 (WBA)
04/05: 87 (Wigan Athletic)
05/06: 90 (Sheffield United)
06/07: 86 (Birmingham City)
07/08: 79 (Stoke City)
08/09: 81 (Birmingham City)
09/10: 91 (WBA)

81 poeng holder altså normalt bare til PO, men i år er det jo rekordjevnt i øvre halvdel av tabellen. 75-80 poeng holder også normalt for en PO-plass.

auren

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #74 på: Januar 23, 2011, 20:48:01 »
Mine tips:

Tue    01/02/11    CHA    Hull City            20 : 45    Leeds United       1p
Sat    05/02/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Coventry City       3p
Sat    12/02/11    CHA    Bristol City      16 : 00    Leeds United       3p
Sat    19/02/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Norwich City       0p
Tue    22/02/11    CHA    Leeds United    20 : 45    Barnsley               3p
Sat    26/02/11    CHA    Swansea City    16 : 00    Leeds United       0p
Sat    05/03/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Doncaster Rovers    3p  
Tue    08/03/11    CHA    Preston         20 : 45    Leeds United       3p
Sat    12/03/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Ipswich Town       3p
Sat    19/03/11    CHA    Sheffield United    16 : 00    Leeds United       0p
Sat    02/04/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Nottingham Forest    3p  
Sat    09/04/11    CHA    Millwall            16 : 00    Leeds United       0p
Tue    12/04/11    CHA    Derby County    20 : 45    Leeds United       3p
Sat    16/04/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Watford               1p
Sat    23/04/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Reading               3p
Mon    25/04/11    CHA    Crystal Palace    16 : 00    Leeds United       3p
Sat    30/04/11    CHA    Leeds United    16 : 00    Burnley               3p
Sun    08/05/11    CHA    Queens Park Ra…    16 : 00    Leeds United 0p

35 poeng tror jeg det altså blir  :) Det vil si totalt 80 poeng og sannsynligvis play off.

auren
« Siste redigering: Januar 23, 2011, 21:05:27 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #75 på: Januar 23, 2011, 20:58:47 »
Mitt tips er at vi vinner resten av kampene og ender på 99 poeng. Svaret på hvem som kom nærmest får vi senest 8. mai!

MOT!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #76 på: Januar 23, 2011, 21:58:04 »
Siste 8 kamper:

1 - 5 - 2


Promotionstuff?? Neppe :-[

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #77 på: Januar 23, 2011, 22:12:13 »
Siste 8 kamper:

1 - 5 - 2


Promotionstuff?? Neppe :-[

Og av disse 8 har Kilkenny bare spilt en. Nå får vi han hvert øyeblikk tilbake, utvilt, inspirert og tent, Howson kan flyttes frem igjen, og vi er tilbake på vinnersporet!


kongsmo

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #78 på: Januar 23, 2011, 22:12:43 »
Siste 8 kamper:

1 - 5 - 2


Promotionstuff?? Neppe :-[


Er vel ikke helt logisk og ha med cup kampene mot Arsenal er det vel??

Dette er jo snakk om opprykks sjangser til PL, og da spiller vi jo bare mot championship lag  :)

Siste 8 kamper i championship er jo 3-4-1  :)
« Siste redigering: Januar 23, 2011, 22:14:40 av Allan"Sniffer"Clarke »
"SNIFFER"

DenHviteYeboah

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #79 på: Januar 23, 2011, 22:15:30 »
Siste 8 kamper:

1 - 5 - 2


Promotionstuff?? Neppe :-[
Bare å se på innslupne mål :(
Grayson er en bra manager, men hans defensive taktiske evner er på nivå med et cornerflagg....og det hjelper jo ikke særlig at forsvarsspillerne ikke har nivået som trengs :(
Blir nok bare playoff iår, og vi vet jo hvordan det går >:(

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #80 på: Januar 23, 2011, 22:22:17 »
Bare å se på innslupne mål :(
Grayson er en bra manager, men hans defensive taktiske evner er på nivå med et cornerflagg....og det hjelper jo ikke særlig at forsvarsspillerne ikke har nivået som trengs :(


....denne her har nok jeg også tygd en del på, i hvilken grad trenerteamet vårt samlet har klart å skape et godt nok defensivt fundament. Til tider kan man skylde på skader og for mange utskiftninger, men i sum har dette problemområdet vart vel lenge. Godt mulig problemet stammer fra defensiv midtbane, men 'organisert det bort' har de ikke klart :(

Men det kan godt hende det holder hele veien inn likevel, for vi er gode fremover. Og det er jo ikke slik at de andre lagene er noe spesielt bedre...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

p0ndus

  • Gjest
Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #81 på: Januar 23, 2011, 23:00:08 »
Troddde ikke på en plassering blant de 12 før sesongstart, nå er vi på Playoff plass, så langt over mine forventninger. Er vi på Play off nå kan vi også bli det etter 46 kamper. Men tror ikke det holder. Tror Qpr og Nottingham F rykker opp direkte og Norwich via play off, og at vi ender opp som nr 9.(men håper selvfølgelig jeg tar feil nok en gang).

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #82 på: Januar 23, 2011, 23:23:48 »
Siste 8 kamper:

1 - 5 - 2


Promotionstuff?? Neppe :-[


Er vel ikke helt logisk og ha med cup kampene mot Arsenal er det vel??

Dette er jo snakk om opprykks sjangser til PL, og da spiller vi jo bare mot championship lag  :)

Siste 8 kamper i championship er jo 3-4-1  :)

ok

siste 6 kamper i serien:

1 - 4 -1

 8)

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #83 på: Januar 23, 2011, 23:28:19 »
Siste 8 kamper:

1 - 5 - 2


Promotionstuff?? Neppe :-[

Og av disse 8 har Kilkenny bare spilt en. Nå får vi han hvert øyeblikk tilbake, utvilt, inspirert og tent, Howson kan flyttes frem igjen, og vi er tilbake på vinnersporet!



Virker som om laget liker fotballspilleren Kilkenny ja 8)

Funket veldig bra med Kilkenny-Johnson på defensiv midtbane i noen kamper. Funker egentlig bra med Gradel-Snoddy-Watt i 3'eren mellom midtden og spissen.....Howson på benken?? :o

nord

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #84 på: Januar 24, 2011, 00:54:14 »
For at være realistisk - så har vi sikkert en ærlig chance for play offs! Det er som et lotteri - måske er vi heldige denne gang

Tror det bliver meget svært at komme frem til direkte oprykk i år ! men ikke umulig! 
Om vi ikke rykker op - så er jeg sikker på vi ihvertfald ikke rykker ned :-)
 

fjellhaugen

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #85 på: Januar 24, 2011, 08:55:48 »
Bare å se på innslupne mål :(
Grayson er en bra manager, men hans defensive taktiske evner er på nivå med et cornerflagg....og det hjelper jo ikke særlig at forsvarsspillerne ikke har nivået som trengs :(


....denne her har nok jeg også tygd en del på, i hvilken grad trenerteamet vårt samlet har klart å skape et godt nok defensivt fundament. Til tider kan man skylde på skader og for mange utskiftninger, men i sum har dette problemområdet vart vel lenge. Godt mulig problemet stammer fra defensiv midtbane, men 'organisert det bort' har de ikke klart :(

Men det kan godt hende det holder hele veien inn likevel, for vi er gode fremover. Og det er jo ikke slik at de andre lagene er noe spesielt bedre...



bare en kjapp kommentar ang forsvar.

er det ikke gøyere å vinne 4-3 enn 1-0?
er litt fan av keegan filosofien jeg ;D

dessuten er vel ca 20-25 av denne sesongens baklengs rett og slett tabber :-X :-X
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

jarle

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #86 på: Januar 24, 2011, 09:22:43 »
1 - Defensive tabber må unngås
2 - Midtbanen må styrkes sentralt
3 - Har ikke råd til en lang dårlig periode som ifjor

Det ser ut som vi blir bedre og bedre for hver kamp det taler for at vi plukker mer poeng i 2 halvdel.

Det kan gå men det blir thight...
Hvis play off - kan vi vel ihvertfall være enige om at det er vår tur nå

flynn

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #87 på: Januar 24, 2011, 09:53:01 »
Våre værste konkurrenter;

Cardiff: med det laget de mønstrer burde de være overlegne i denne divisjonen. Tipper de klarer opprykk, holder seg flytende ett år og deretter går i økonomisk oppløsning og forsvinner nedover i divisjonene. Vinner til slutt.

Nottingham F: Stabile og gode. Vinner alle jevne kamper og har gjort det lenge. Pga mange avlysninger og kamper til gode har de lagt kunstig langt nede på tabellen. I deres tilfelle tror jeg det faktisk er en fordel, fordi de slipper presset som automatisk kommer når man ligger topp tre.
Ender som nr 2.

QPR: For ustabile tror jeg. Har noen av divisjonens beste spillere, men den flyten de hadde i høst tror jeg ikke varer sesongen ut. Mistenker at direkte opprykk går i vasken. Men, de blir tøffe å hanskes med i Play-off. Tredjeplass.

Leicester: Svennis og lommeboka han rår over sikrer en stabil poengfangst herfra og inn, og det er nok til å berge play-off med god margin. Nr 4.

Norwich: Laget ingen snakker om, og det er deres store styrke. Robust og samspilt enhet som sjelden går på de store smellene. Vil være "there, or thereabout" hele sesongen. Blir nr 5.

Da er det en PO plass igjen. Den tar vi, rett foran nesa på Watford!

flynn

stefan

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #88 på: Januar 24, 2011, 10:30:59 »
Siste 8 kamper:

1 - 5 - 2


Promotionstuff?? Neppe :-[

Og av disse 8 har Kilkenny bare spilt en. Nå får vi han hvert øyeblikk tilbake, utvilt, inspirert og tent, Howson kan flyttes frem igjen, og vi er tilbake på vinnersporet!



Virker som om laget liker fotballspilleren Kilkenny ja 8)

Funket veldig bra med Kilkenny-Johnson på defensiv midtbane i noen kamper. Funker egentlig bra med Gradel-Snoddy-Watt i 3'eren mellom midtden og spissen.....Howson på benken?? :o

Watt på benken. Leeds med Howson bak Becchio er rett og slett genialt. Watt får være førstevalg på benken. Når gradel,howson og snoddy er supendert/skadet...eller hvis noen av dem kommer i en dårlig formkurve får han heller starte. Hvis gradel følger vanlig syklus så er han snart klar for benken i noen kamper. Men spørsmålet er vel om ikke faktisk Sam burde få noen kamper på vingen da.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Promotion 2010

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #89 på: Januar 24, 2011, 10:57:46 »
den defensive svikten er egentlig ganske  lett å peke på. Vi slipper inn for mange mål på kontringer. Mot et godt Pompey slapp vi ikke inn 3 mål etter presset i første, men slapp inn en på den eneste kontringen i andre. Hvor mange mål har vi ikke sluppet inn på personlige feil etter kontringer. Tell i vei. Det blir MANGE!   
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973