Skrevet av Emne: KAMP: vs NOTTINGHAM FOREST, lørdag 2/4 2011, kl 13.45 NB! TIDLIG KAMPSTART!!!  (Lest 66719 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

p0ndus

  • Gjest
Leeds er aggressive men samtidig tannløse. Det er gått gjort.
Nå man stramme opp det defensive, samtidig så man overlappe mer backene og da tar vi de.
Ser at vi innehar litt mer hurtighet enn Forest og det må utnyttes. MOT

Godt Grayson leste mitt innlegg etter 45 minutter, og fulgte mine gode råd. Det er bare og ringe meg SG om du ønsker flere tips senere. Men på tross av 4(fire) mål på 45 minutter så virker det allikevel som at det blir litt for mye panikk i forsvarsspillet, at samhandlingen til tider er dårlig, så vi har jo enormt mye å gå på også. Og det er kanskje det mest betryggende ved siden av at vi har mange som kan putte ballen i mål. Nå har jo både Becchio,Howson,Gradel og vel Somma puttet over 10 denne sesongen og det er jo en styrke.

kalle_92

  • Gjest
Leeds er aggressive men samtidig tannløse. Det er gått gjort.
Nå man stramme opp det defensive, samtidig så man overlappe mer backene og da tar vi de.
Ser at vi innehar litt mer hurtighet enn Forest og det må utnyttes. MOT

Godt Grayson leste mitt innlegg etter 45 minutter, og fulgte mine gode råd. Det er bare og ringe meg SG om du ønsker flere tips senere. Men på tross av 4(fire) mål på 45 minutter så virker det allikevel som at det blir litt for mye panikk i forsvarsspillet, at samhandlingen til tider er dårlig, så vi har jo enormt mye å gå på også. Og det er kanskje det mest betryggende ved siden av at vi har mange som kan putte ballen i mål. Nå har jo både Becchio,Howson,Gradel og vel Somma puttet over 10 denne sesongen og det er jo en styrke.
[/b]
Helt enig! I fjor var det Beckford som nesten alene stod for det meste. I år har vi mer bredde offensivt og spillere som Gradel, Howson og Snodgrass har jo virkelig gjort sakene sine bra offensivt i år. Gledelig faktum!

Kato

Synes ikke Bannan var spesielt god. Brukbar med ball, men sprang mye mellom. Definitivt ikke løsningen sentralt. Litt bedre med ball enn Kilkenny, litt dårligere pasningsfot.
 

newsome

Dommeren var skamdårlig kampen igjennom. Begynte med 2 soleklare innkast som Leeds skulle hatt men som fantastisk nok gikk Forest sin vei. Cohen får kun rødt fordi Leeds spillerne hisser seg opp og publikum er på tærne.. Gult, ikke noe mer.

Utrolig heldige som har 0-0 etter en halvtime, flau forestilling.

McCartney er nok engang inne i egen 5 meter når motstanderen sin kantspiller mottar ballen og er derav skyld i baklengsmålet.

Becchio .. Er somma dårlige enn dette?  ;D Nei nei og atter nei !



Flott at du evner å se alt det positive!

Leedsfan

Nottingham Forest er et meget godt lag, de jobber knallhardt for hverandre. Selv om de fikk en mann utvist så spilte de videre med 2 spisser og det er er tøft gjort.

Jeg forstår ikke helt hvorfor vi ofte taper midtbanekrigen selv om vi spiller med 3 sentralt og de andre lagene spiller med 2. Vi er mer et lag av individualister kanskje? Derfor vi vinner en slik kamp, vi har mange matchvinnere. Vi er gode, men tenk hvor gode vi hadde vært hvis vi hadde opptrått litt mer som et homogent lag...

Ved Nottingham Forest sitt mål så ventet jeg bare på at dommeren skulle blåse straffe. Hva holdt egentlig Bromby på med? Han holdt jo så hardt at man skulle tro han var nyforelska.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Anders P

Vi er vel alle veldig fornøyde med resultatet og 3 poeng i dag. Laget har svakheter bakover og på midten, men har mye å by på offensivt (som i hele sesongen). Spørsmålet er bare om vi greier å stramme opp borteformen i tøffe kamper mot Millwall og Derby. Holder vi hjemmeformen greier vi play-off, skal vi greie 2. plassen må vi vinne de resterende kampene - da blir Millwall kampen en god målestokk......
 

newsome

Har vel sjeldent sett en spiller som varierer like mye som Gradel. Fra å ødelegge angrep på angrep, går han til å score to mål og avgjøre kampen.
Flott at det ikke blåses frispark på 2-0 selv om keeper ligger og fomler på gresset. I 9 av 10 tilfeller blåses det på dette.
Livermore så meget bra ut de minuttene han spilte. De som har savnet fysikk på midtbanen har vel fått sine ønsker innfridd.
Stopperparet ser solid ut. Mangler bare Lichaj på venstreback nå når Connolly blir skadefri, så kan det bli bra.
"Livermore så meget bra ut" sier du etter noen få ballberøringer?
"Gradel varierer voldsomt" sier du etter at han spiller en meget god kamp!!

Bra at noen har oversikten og ser helheten.

Geiremann

Fantastisk moro å være på Elland Road i dag, men jeg tror det hadde blitt vanskelig med 11 mot 11. Om utvisningen var riktig vet jeg ingenting om. Nå blir det uansett middag og konsert med ØBS etterpå.
We all love Leeds!
Member of "The Peterborough eight".

Kickthemdown

Dommeren var skamdårlig kampen igjennom. Begynte med 2 soleklare innkast som Leeds skulle hatt men som fantastisk nok gikk Forest sin vei. Cohen får kun rødt fordi Leeds spillerne hisser seg opp og publikum er på tærne.. Gult, ikke noe mer.

Utrolig heldige som har 0-0 etter en halvtime, flau forestilling.

McCartney er nok engang inne i egen 5 meter når motstanderen sin kantspiller mottar ballen og er derav skyld i baklengsmålet.

Becchio .. Er somma dårlige enn dette?  ;D Nei nei og atter nei !



Flott at du evner å se alt det positive!
3 poeng !

samadhi

Snoody god synes jeg, fatter ikke helt de som sier han ikke er i form... gode involveringer hele tiden,

"Robert Snodgras, that is some player at this level", sitat kommentatoren på Sky under kampen i dag...
marching on together,
derudaf forever...

lojosang

Når man går inn i takling flyvende i hoftehøyde er det liten grunn til å diskutere det røde kortet. Selv om det viser seg i sakte kino i ettertid at han var heldig og ikke traff noen som sto på beina.
- Leif Olav

sportcarl1

Har vel sjeldent sett en spiller som varierer like mye som Gradel. Fra å ødelegge angrep på angrep, går han til å score to mål og avgjøre kampen.
Flott at det ikke blåses frispark på 2-0 selv om keeper ligger og fomler på gresset. I 9 av 10 tilfeller blåses det på dette.
Livermore så meget bra ut de minuttene han spilte. De som har savnet fysikk på midtbanen har vel fått sine ønsker innfridd.
Stopperparet ser solid ut. Mangler bare Lichaj på venstreback nå når Connolly blir skadefri, så kan det bli bra.
"Livermore så meget bra ut" sier du etter noen få ballberøringer?
"Gradel varierer voldsomt" sier du etter at han spiller en meget god kamp!!

Bra at noen har oversikten og ser helheten.
jag instämmer nog med den första inläggskrivaren, det som räddade gradel var utan tvekan de 2 målen, tyckte hans första timme var bedrövlig, utmanade inte en enda gån, livermore sista 15 minutrara var helt klart intressant, han är värd mer chanser och mer speltid, bannan var väl varken bättre eller sämre än kilkenny, kanske sämre i så fall, känns som mittfältet hackar lite mer nu när det ändras i femmmannamittfältet
 

DenHviteYeboah

Dette var utrolig deilig :D måtte dra på jobb i pausen etter å ha sett en for jævlig dårlig 1. omgang...hadde ikke trodd vi skulle putte 4 mål på Forest selv med 11 mot 10. Håper dette gir gutta et boost fremover.Forstår bare ikke hvorfor Somma ikke spiller >:( Grayson har sine favoritter tydeligvis....

Oggy

Vanskelig å si etter så liten tid på banen, men hva med Livermore fra
start borte mot Millwal? Tror vi kan trenge fysikken hans i den kampen
Oggy

Leedsfan

Snoody god synes jeg, fatter ikke helt de som sier han ikke er i form... gode involveringer hele tiden,

"Robert Snodgras, that is some player at this level", sitat kommentatoren på Sky under kampen i dag...

Ser at flere synes han er Leeds sin beste spiller i dag. Jeg synes han er altfor lite involvert i denne kampen, ikke så ofte farlig som han burde.

Er jeg for kravstor?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Mine betraktninger etter å ha sett bare høydepunktene: (pga jobb. Gyldig fravær! :P )

Synes det røde kortet er ganske klart. Han hopper jo inn i 110 km/t.
1. målet: Ikke så verst angrep. Godt gjort av Howson
2. mål: klabb og babb. Becchio på rett plass.
Forest-mål: En perle, men dårlig press.
3. Mål: Godt av Gradel
4. Mål: Burde satt inne tidligere, men Gradel dukket opp på rett plass til rett tid.

Uansett hvordan resten av kampen var, 3 veldig viktige poeng. Og troen er vel på topp igjen! :D

Ove

Bannan løper mye, er spillbar og har en del gode pasninger, men synes han blir litt lett, er han særlig bedre enn Kilkenny??

Livermore var positiv den korte tiden han fikk prøve seg. Jeg håper han starter mot Millwall.
 

Leedsfan

Under kampen så mente jeg det var gult, men se på klippet en gang til. http://www.dailymotion.com/video/xhxq0j_leeds-4-v-1-nottingham-forest-02-04-2011_sport

Det er jo soleklart rødt!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Oggy

Bannan løper mye, er spillbar og har en del gode pasninger, men synes han blir litt lett, er han særlig bedre enn Kilkenny??

Livermore var positiv den korte tiden han fikk prøve seg. Jeg håper han starter mot Millwall.

Bannan virker ikke veldig mye bedre enn Kilkenny nei, men
farlig å si så tidlig kanskje
Oggy

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Under kampen så mente jeg det var gult, men se på klippet en gang til. http://www.dailymotion.com/video/xhxq0j_leeds-4-v-1-nottingham-forest-02-04-2011_sport

Det er jo soleklart rødt!

Absolutt. I mine øyne er det også soleklart. Kommer inn flygende i en vannvittig fart. Er ikke noe vits i å diskutere en gang.

newsome

Snoody god synes jeg, fatter ikke helt de som sier han ikke er i form... gode involveringer hele tiden,

"Robert Snodgras, that is some player at this level", sitat kommentatoren på Sky under kampen i dag...

Ser at flere synes han er Leeds sin beste spiller i dag. Jeg synes han er altfor lite involvert i denne kampen, ikke så ofte farlig som han burde.

Er jeg for kravstor?
Nei!Dette var ikke hans beste kamp.
Men han har klasse og PL kvalitet og viser det i glimt i dag!
Synes han er vår beste spiller!
Håper ikke han går til Stoke :(

newsome

Under kampen så mente jeg det var gult, men se på klippet en gang til. http://www.dailymotion.com/video/xhxq0j_leeds-4-v-1-nottingham-forest-02-04-2011_sport

Det er jo soleklart rødt!

Absolutt. I mine øyne er det også soleklart. Kommer inn flygende i en vannvittig fart. Er ikke noe vits i å diskutere en gang.
Synes som sagt før at det er klart rødt kort!

Leedsulf

Har vel sjeldent sett en spiller som varierer like mye som Gradel. Fra å ødelegge angrep på angrep, går han til å score to mål og avgjøre kampen.
Flott at det ikke blåses frispark på 2-0 selv om keeper ligger og fomler på gresset. I 9 av 10 tilfeller blåses det på dette.
Livermore så meget bra ut de minuttene han spilte. De som har savnet fysikk på midtbanen har vel fått sine ønsker innfridd.
Stopperparet ser solid ut. Mangler bare Lichaj på venstreback nå når Connolly blir skadefri, så kan det bli bra.
"Livermore så meget bra ut" sier du etter noen få ballberøringer?
"Gradel varierer voldsomt" sier du etter at han spiller en meget god kamp!!

Bra at noen har oversikten og ser helheten.

Nå vet jeg ikke om du så kampen, men det Gradel viste i 90min i dag er Mad Max på godt og vondt. Hvis du synes han var stabilt god kampen igjennom, kan vi være enige om å være uenige. At han gang på gang ikke evner å se medspillere i bedre posisjoner er ikke noe jeg applauderer.
Ja, jeg ble smått imponert av det jeg så av Livermore. Han tråkket til, hadde et par geniale og effektive småpasninger, og han gjør en meget god jobb på det siste målet. Som du selv så av innlegget mitt så blir han dedømt ut i fra de minuttene han spilte. Jeg har ikke sagt han er den nye Dacourt.

Kato

Helt enig, Gradel var voldsomt opp og ned. Er vel i grunnen målene som berger han. Endel grusomme og feile valg.

Mot Millwall trengs det muskler, der blir det krig. Livermore må inn fra start, midtbanen ble outmuscled før pause i dag.
 

sportcarl1

Dette var utrolig deilig :D måtte dra på jobb i pausen etter å ha sett en for jævlig dårlig 1. omgang...hadde ikke trodd vi skulle putte 4 mål på Forest selv med 11 mot 10. Håper dette gir gutta et boost fremover.Forstår bare ikke hvorfor Somma ikke spiller >:( Grayson har sine favoritter tydeligvis....

är kanske inte anfallet som är problemet i dagen leeds, bechio, gradel howson och snoddy är ju pålitliga målskyttar
 

Jebediah

  • Gjest
En bra seier


Hobben

Da taklingen kom sett fra Revie Stand sa jeg til de rundt meg jeg er sikker på at det er eit soleklart rødt kort, og etter å ha sett situasjonen på TV, er jeg ikke i tvil nå heller, SOLEKLART rødt kort, hvordan folk kan tvile skjønner jeg ikke, Gray mente det ikke var det? Vokne, Gray...
Rogaland Whites

Fripp

  • Gjest
Da taklingen kom sett fra Revie Stand sa jeg til de rundt meg jeg er sikker på at det er eit soleklart rødt kort, og etter å ha sett situasjonen på TV, er jeg ikke i tvil nå heller, SOLEKLART rødt kort, hvordan folk kan tvile skjønner jeg ikke, Gray mente det ikke var det? Vokne, Gray...

Kunne ikke vært mer enig. To strake bein. Selv om du er på ball så er regelen soleklar. RØDTKORT.
Mulig at det er strengt, men regel er regel. Er dessverre forskjell på dommere. Noen gir rødt, noen gir gult. Men min personlige mening er at det var rødt.

Godt med tre poeng. Livermore virket veldig positiv. Etter den jeg så starter han neste kamp.

LEO

skjønner nå hvorfor vi slipper inn mange mål.  Vi er veldig passive i vår egen 16 meter og noen snur også ryggen til.  Helt merkelig

At noen kan si at det ikke var rødt er også merkelig.

Bannan og Livermore må spille neste gang og vi MÃ… få en annen spiss mot Millwall

ps. jeg er en av de som ikke er fornøyd med Johnsen og ønsker han skiftet ut MEN idag var han faktisk god.
 

jarle

Med Bannan og Livermore kan dette gå veien... da tror jeg det blir få baklengs i våre gjenståene kamper.

Bannan er rask og en kommer hurtig inn i press...
Livermore er en holding player vi har savnet...

Max og Snoddy er superbra på kantene...
Howson det samme i sin rolle.

Hva gjør vi lengst fremme.. Becchio? / Somma? / Mc?