Fornøyd med sesongen?

Started by Promotion 2010, April 26, 2011, 13:20:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Er du fornøyd med sesongen som helhet, sett ut i fra dine forventninger FØR sesongen?

Ja, den er over forventning!
19 (15.2%)
Ja, det er godt nok for et nyopprykket lag!
69 (55.2%)
Tja, jeg hadde ikke forventninger før sesongen!
22 (17.6%)
Nei, dette er under mine forventninger!
13 (10.4%)
Nei, dette er langt under mine forventninger!
2 (1.6%)

Total Members Voted: 120

Voting closed: May 16, 2011, 13:20:05

Promotion 2010

Da har nok de fleste opprykkstog forlatt perrongen, og tiden for refleksjon er på sin plass!

Bare som en liten pekepinn på hva Leeds United har prestert denne sesongen så kan du svare på denne enkle avstemmingen. Ut i fra dine forventninger FØR sesongen!

OG kanksje du kan utdype den med en kort tekst over 1) Hva du synes er bra, og 2) Hva du synes er ikke fullt så bra!

Så får vi se hvor nøytrale eller etterpåkloke dere er!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

1) Den offensive kreativiteten, uten Beckford!

2) Den defensive organiseringen som får laget til å fremstå svært så usikkert!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsulf

Jeg tippet topp 6, så etter alle solemerker er det under mine forventninger.

Positivt med sesongen:
1. Angrepsspillet.
2. Ikke mere JPT.
3. Vi er ikke altfor mange grep unna direkte opprykk. Riktignok 14p i skrivende stund, men med litt defensiv trening i løpet av sesongen, samt en evne til å holde på ledelser, hadde flere poeng lett vært kapret.

Negativt med sesongen:
1. Det defensive. Her trengs vel ikke beskrivelse.
2. Larrys disponering av troppen, spesielt fremover på banen.
3. At Paddy aldri kom på banen.

Glenn K

Er bra fornøyd med det som er prestert denne sesongen ut ifra mine forventninger før sesongen, men selvfølgelig får det en liten bismak hvis vi ikke klarer ihvertfall en play off når vi er så nære.

Positivt:

At vi hittil er det laget som scorer mest av samtlige 24 (med unntak av Norwich), og at flere spillere som allerede var i stallen før vi rykket opp har tatt nivået uten problemer, bare se på Snodgrass, Gradel, Becchio og Howson!

Negativt:

Den defensive organiseringen, og at vi fremdeles ikke har klart å få inn rivjernet defensivt på midtbanen. Jeg er også skuffet over lånesigneringene Grayson har gjort. Er vel ikke en eneste en bortsett fra O'Brien (lån gjort permanent) og Watt som blir sett på som gode lånesigneringer (?).

Til slutt:

Så generelt sett tror jeg at fokus før neste sesong først og fremst må ligge på det defensive uavhengig av divisjon. Bare en liten teoretisk sjanse for at vi går opp nå tror jeg vi kan si, men neste sesong har jeg troen på at vi går rett opp hvis vi får skikk på de bakre rekker!

J.N

Quote from: Glenn K on April 26, 2011, 14:40:55
Er bra fornøyd med det som er prestert denne sesongen ut ifra mine forventninger før sesongen, men selvfølgelig får det en liten bismak hvis vi ikke klarer ihvertfall en play off når vi er så nære.

Positivt:

At vi hittil er det laget som scorer mest av samtlige 24 (med unntak av Norwich), og at flere spillere som allerede var i stallen før vi rykket opp har tatt nivået uten problemer, bare se på Snodgrass, Gradel, Becchio og Howson!

Negativt:

Den defensive organiseringen, og at vi fremdeles ikke har klart å få inn rivjernet defensivt på midtbanen. Jeg er også skuffet over lånesigneringene Grayson har gjort. Er vel ikke en eneste en bortsett fra O'Brien (lån gjort permanent) og Watt som blir sett på som gode lånesigneringer (?).

Til slutt:

Så generelt sett tror jeg at fokus før neste sesong først og fremst må ligge på det defensive uavhengig av divisjon. Bare en liten teoretisk sjanse for at vi går opp nå tror jeg vi kan si, men neste sesong har jeg troen på at vi går rett opp hvis vi får skikk på de bakre rekker!

Enig med deg her! Vi har vært ganske nære opprykk i år, så hvis vi klarer å opprettholde godt offensivt spill, får skikk på defensive problemer, og får inn et par gode spillere bør vi klare opprykk neste år!!

berlin

Jeg stemte ærlig her, d.v.s hvilke forventninger jeg hadde ved sesongstart, som i hvertfall ikke var play-off. Til det så har det vært for få gode spillere inn. Altså: Tja, jeg hadde ikke forventninger før sesongen!

Ut fra forventingen før sesongstart, og ikke minst etter Barnsley, Cardiff og Preston kampen i høst, så har laget gjort det rimelig bra. Litt skuffet er jeg over at formen har har vært såpass dårlig i vinter/vår.

Jeg kommer til å bli ilter  >:( hvis det ikke satses mer for neste sesong i nPc (gitt at et mirakel ikke skjer på slutten og vi rykker opp).

Vi er Leeds United, og vi SKAL ha helt KLARE ambisjoner om opprykk ASAP. Greitt å bygge et lag, men vi har ikke sett noe godt "snekkerarbeid" denne sesongen. At vi ikke har penger til noenlunde gode spillere er bare tull. Nix, vi eier ikke TA og ER, men hallo: klart vi har mulighet til å kjøpe en par spillere for mellom £1 og £2 mill, om det er det som kreves, eller få napp på gode "bosmans" med en ukelønn på £ 15-25.000.

J.N

Quote from: berlin on April 26, 2011, 15:46:02
Jeg stemte ærlig her, d.v.s hvilke forventninger jeg hadde ved sesongstart, som i hvertfall ikke var play-off. Til de så har det vært for få gode spillere inn.

Ut fra forventingen før sesongstart, og ikke minst etter Barnsley, Cardiff og Preston kampen i høst, så har laget gjort det rimelig bra. Litt skuffet er jeg over at formen har har vært såpass dårlig i vinter/vår.

Jeg kommer til å bli ilter  >:( hvis det ikke satses mer for neste sesong i nPc (gitt at et mirakel ikke skjer på slutten og vi rykker opp).

Vi er Leeds United, og vi SKAL ha helt KLARE ambisjoner om opprykk ASAP. Greitt å bygge et lag, men vi har ikke sett noe godt "snekkerarbeid" denne sesongen. At vi ikke har penger til noenlunde gode spillere er bare tull. Nix, vi eier ikke TA og ER, men hallo: klart vi har mulighet til å kjøpe en par spillere for mellom £1 og £2 mill, om det er det som kreves, eller få napp på gode "bosmans" med en ukelønn på £ 15-25.000.

Selvfølgelig SKAL vi ha klare ambisjoner om opprykk ASAP. Dette bør skje neste sesong. Regner med hele Leeds tenker det samme..
Har ikke sette noen særlige konturer av lagbygging, med mindre Adam Clayton og Zac Thompson plutselig blir veldig gode.. ellers må vi igjen satse på en storopprydning i stallen, og håpe at det blir hentet inn et par kvalitetsspillere, istedenfor MANGE middelmådigheter. Hadde også vært gledelig om noen fra ungdomslaget tok steget opp neste sesong.

lojosang

Når vi har vært så nær direkte opprykk og har ligget på playoffplass inntil forrige runde er det klart jeg er skuffa over at opprykket ser ut til å ryke. Men jeg hadde tatt imot en 9. plass med åpne armer i juli i fjor. Så da er jeg vel sånn passe fornøyd.
- Leif Olav

Runar

Ambisjonene til klubben før sesongen var å være med å kjempe om opprykk (ref, Howson sitt intervju i bergen)- Det har vi jo klart, så er det selvsagt meget skuffende om vi ikke klarer å komme oss inn blant de 6 beste.

Vi må rydde unna i stallen noen må ut andre må inn, vi må i noen posisjoner ha inn bedre spillere og i andre posisjoner ha inn litt andre typer. Hvor mye eller lite Bates og co har til rådighet vites ikke, men dem som ser for seg flere overganger med store overgangsummer blir nok skuffet. Klarer vi å beholde våre beste spillere så ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal være rundt top 2 på denne tiden neste år tiltross for at vi ikke bruker en halv formue.

Noe kan forbedres med å innhente litt kunnskap om hvordan et forsvar skal se ut, bare der kunne det ligget 3-8 poeng allerede i år.

raggen

tippet midt på tabellen så fornøyd alt i alt men  slutten er ikke bra da vi har play off i lange tider
Forever Leeds United!!!!!!!!

nord

Positivt
At vi rykker op i PL - selvom vi var heldige at Notthingham tapte begge sine sidste kampe :-)

Negativt
At vi ikke var forberedt på at spille i PL, fordi vi havde forventet at spille  1 år mere i CCC :-)   

Kato

1. Positivt hvordan mange av spillerne tok steget til NPC

2. Positivt hvordan Grayson første halvdel av sesongen ledet laget, mange gode endringer som snudde kampbildet.

3. Positivt hvor gode vi har vært offensivt

4. Negativt at vi satser så mye på lånespillere

5. Negativt at Grayson ikke har draget på transfermarkedet

6. Trist at ingen har peil på hvordan et forsvar skal organiseres.

Terningkast 3 totalt sett.

berlin

Quote from: Runar on April 26, 2011, 16:39:15
Ambisjonene til klubben før sesongen var å være med å kjempe om opprykk (ref, Howson sitt intervju i bergen)- Det har vi jo klart, så er det selvsagt meget skuffende om vi ikke klarer å komme oss inn blant de 6 beste.

Vi må rydde unna i stallen noen må ut andre må inn, vi må i noen posisjoner ha inn bedre spillere og i andre posisjoner ha inn litt andre typer. Hvor mye eller lite Bates og co har til rådighet vites ikke, men dem som ser for seg flere overganger med store overgangsummer blir nok skuffet. Klarer vi å beholde våre beste spillere så ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal være rundt top 2 på denne tiden neste år tiltross for at vi ikke bruker en halv formue.
Noe kan forbedres med å innhente litt kunnskap om hvordan et forsvar skal se ut, bare der kunne det ligget 3-8 poeng allerede i år.

De fleste, inkludert meg, er av den mening at forsvaret burde ha blitt bedre i løpet av sesongen, også med de spillere vi har til rådighet. Dette peker i retning av svakheter ved den sportslige ledelsen.

Når det gjelder dine "pengeuttalelser", er de i beste fall "ullne". "Store overgangssummer", "halv formue" er meget upresist. Nå vet jeg at du ikke siterer meg direkte, men jeg er relativt konkret i min forventning om pengebruk, og i mine øyne er ikke den spinnvill. Jeg vil ikke si at en investering på et par av spillere som kommer inn i form av en overgangssum på £1-2 mill pr. spiller, eller evt. bosman-spiller med en tilnærmet topplønn i Leeds er urimelig, eller uoverkommelig for en klubb som Leeds, selv med Bates ved roret.

Dette med Bates er irrelevant her. Leeds har bevist over 2-3 sesonger nå at de har ordnet økonomi,
og jeg finner det mildt sagt merkelig at et lag som Cardiff eller Leicester, skal være i stand til å overby Leeds så mye at de skaffer seg gode PL-spillere, mens Leeds fisker etter "mulige bragains".

Vi har et snitt på 27.000 tilskuere og selger mengdevis av supportereffekter. Jeg er ikke enig at vi er en klubb på linje med andre "store" i nPc, vi ER den største klubben, vi SKAL ha ambisjoner, og dersom jeg som Leeds-supportere skal "nedverdige" meg til at vi er i samme liga som de andre i nPc, da har det gått for langt. Leeds er STORE bl.a fordi supporterne forventer at vi er STORE, ikke et Crystal Palace eller Derby 5200 supportere var tilstede på Selhurst Park, over 6000 mot Coventry, 10000 mot Arsenal. Ingen lag er i nærheten av den support Leeds har.

Gufrias

Før sesongen tenkte jeg at øvre halvdel av tabellen ville være en grei målsetting. Laget har vært på nippet til å overgå denne forventningen, men dessverre har nøkkelspillerne vært i for dårlig form i det siste. (Ennå er playoff mulig, selv om det krever både en heving av oss og en svikt hos konkurrentene.)

Mest fornøyd med:
1) Angrepsspillet, før kampprogrammet tok knekken på Howson og Snodgrass
2) Hvor godt Becchio, Snodgrass, Gradel og Howson (for den saks skyld Somma også) har tatt nivået.
3) Kasper. Generelt god, noen blundere vil det alltid være.
4) Høyresiden (Snodgrass og Connolly/Lichaj) har bidratt godt offensivt, og vært den minst usikre defensivt.
5) At laget var midt i opprykkskampen så lenge. I fjor var det neglebitende "må klare det", i år har det vært gledesstrålende "kan klare det, jo"
6) At klubben drives økonomisk forsvarlig.

Mest misfornøyd med:
1) At forsvaret lekker som en sprukken sil. (Grayson har prøvd, men ikke lykkes)
2) At midtbanen er myk som konas hudkrem. (Grayson har ikke prøvd nok)
3) At Grayson har brukt så lite av den brede stallen vår (midtstoppere unntatt)
4) At Grayson har hentet inn kvantitet i stedet for kvalitet
5) Venstreback, hvor vi for det meste har stilt med en nyinnkjøpt og en innlånt rundingsbøye, mens Parker "spilte seg ut av laget" mot Arsenal, og White aldri fikk flere sjanser enn den ene han ikke misbrukte.
6) At lovende spillere som Lees, White og Nunez lånes ut i stedet for å få innhopp på vårt eget a-lag.
7) At Bates eller andre tåkelegger hvem som eier klubben.
Hekta på Leeds siden 1974

berlin

Quote from: Gufrias on April 26, 2011, 18:08:17
Før sesongen tenkte jeg at øvre halvdel av tabellen ville være en grei målsetting. Laget har vært på nippet til å overgå denne forventningen, men dessverre har nøkkelspillerne vært i for dårlig form i det siste. (Ennå er playoff mulig, selv om det krever både en heving av oss og en svikt hos konkurrentene.)

Mest fornøyd med:
2) Hvor godt Becchio, Snodgrass, Gradel og Howson (for den saks skyld Somma også) har tatt nivået.
4) Høyresiden (Snodgrass og Connolly/Lichaj) har bidratt godt offensivt, og vært den minst usikre defensivt.
5) At laget var midt i opprykkskampen så lenge. I fjor var det neglebitende "må klare det", i år har det vært gledesstrålende "kan klare det, jo"

Mest misfornøyd med:
1) At forsvaret lekker som en sprukken sil. (Grayson har prøvd, men ikke lykkes)
5) Venstreback, hvor vi for det meste har stilt med en nyinnkjøpt og en innlånt rundingsbøye, mens Parker "spilte seg ut av laget" mot Arsenal, og White aldri fikk flere sjanser enn den ene han ikke misbrukte.
6) At lovende spillere som Lees, White og Nunez lånes ut i stedet for å få innhopp på vårt eget a-lag.

Flott oppsummering, Gufrias!! Er ikke mye uenig i dette.  :)

Andersen

Forhåpningene mine før sesongen var at vi ikke rykket ned etter en sesong i Npowerleage det har vi greid. Men når vi har vært så lenge oppi toppen av sesongen og play- off kanskje ryker nå , er det litt skuffende . LEEDS4EVER

samadhi

Mest fornøyd med:

Mest misfornøyd med:

Veldig enig med deg. En fin oppsummering av årets sesong  :)
marching on together,
derudaf forever...

Anders P

Mest fornøyd med:

Mest misfornøyd med:
Bra oppsummert, selv om jeg faktisk ikke har vært imponert over Kasper....keeper er også endel av forsvaret som ikke har fungert.

Runar

Quote from: berlin on April 26, 2011, 17:57:22

De fleste, inkludert meg, er av den mening at forsvaret burde ha blitt bedre i løpet av sesongen, også med de spillere vi har til rådighet. Dette peker i retning av svakheter ved den sportslige ledelsen.

Når det gjelder dine "pengeuttalelser", er de i beste fall "ullne". "Store overgangssummer", "halv formue" er meget upresist. Nå vet jeg at du ikke siterer meg direkte, men jeg er relativt konkret i min forventning om pengebruk, og i mine øyne er ikke den spinnvill. Jeg vil ikke si at en investering på et par av spillere som kommer inn i form av en overgangssum på £1-2 mill pr. spiller, eller evt. bosman-spiller med en tilnærmet topplønn i Leeds er urimelig, eller uoverkommelig for en klubb som Leeds, selv med Bates ved roret.

Dette med Bates er irrelevant her. Leeds har bevist over 2-3 sesonger nå at de har ordnet økonomi,
og jeg finner det mildt sagt merkelig at et lag som Cardiff eller Leicester, skal være i stand til å overby Leeds så mye at de skaffer seg gode PL-spillere, mens Leeds fisker etter "mulige bragains".

Vi har et snitt på 27.000 tilskuere og selger mengdevis av supportereffekter. Jeg er ikke enig at vi er en klubb på linje med andre "store" i nPc, vi ER den største klubben, vi SKAL ha ambisjoner, og dersom jeg som Leeds-supportere skal "nedverdige" meg til at vi er i samme liga som de andre i nPc, da har det gått for langt. Leeds er STORE bl.a fordi supporterne forventer at vi er STORE, ikke et Crystal Palace eller Derby 5200 supportere var tilstede på Selhurst Park, over 6000 mot Coventry, 10000 mot Arsenal. Ingen lag er i nærheten av den support Leeds har.

Forventer du flere signeringer med overgangsummen 1-2 millioner pund så tipper jeg at jeg har mine ord i behold at du kommer til å bli skuffet. Med mindre vi selger spillere for store summer så er ikke det et prisnivå jeg ser for meg at Leeds opererer på. Dette velger jeg å tro basert på de siste 3 sesongene der Leeds ikke har brukte slike summer på spillere.

Om mine penge begreper er ullne ja så er det ihvertfall basert på tilgjengelig fakta. Jeg kan ikke se hva som skal gjøre at vi plutselig kaster store overgangsummer etter spillere, når vi ikke har gjort det tidligere. Om vi burde være i stand til det er en annen debatt, men jeg har ingen innsikt i sammenligbare klubbers økonomi. Leeds omsetter for 300 millioner kroner i året og det forholder jeg meg til.

At du ikke vil nedverge deg til at Leeds er i samme divisjon som Palace, Derby eller Coventry kan ikke jeg gjøre noe med annet enn å si at pr. 27.4.11 så er vi akkurat i samme divisjon som disse lagene.

jarle

Quote from: Runar on April 27, 2011, 01:29:00

Forventer du flere signeringer med overgangsummen 1-2 millioner pund så tipper jeg at jeg har mine ord i behold at du kommer til å bli skuffet. Med mindre vi selger spillere for store summer så er ikke det et prisnivå jeg ser for meg at Leeds opererer på. Dette velger jeg å tro basert på de siste 3 sesongene der Leeds ikke har brukte slike summer på spillere.

Om mine penge begreper er ullne ja så er det ihvertfall basert på tilgjengelig fakta. Jeg kan ikke se hva som skal gjøre at vi plutselig kaster store overgangsummer etter spillere, når vi ikke har gjort det tidligere. Om vi burde være i stand til det er en annen debatt, men jeg har ingen innsikt i sammenligbare klubbers økonomi. Leeds omsetter for 300 millioner kroner i året og det forholder jeg meg til.

At du ikke vil nedverge deg til at Leeds er i samme divisjon som Palace, Derby eller Coventry kan ikke jeg gjøre noe med annet enn å si at pr. 27.4.11 så er vi akkurat i samme divisjon som disse lagene.

Kan du forklare meg hvorfor Leeds med 300 millioner kr i omsetning ikke skal ha råd til 1-2 mill pund spillere?

Hvordan har PL lag som omsetter og andre i Europa som omsetter for kun 5-7 ganger vår inntekt ha råd til å kjøpe spillere i 70-100 mill kr klassen... med ditto superlønniger

Hvordan har våre felles venner i Wankership med mye færre tilskuere og mye lavere billetpriser råd til gode spillere? ( Leeds har Englands 7 dyreste billettpriser inkl PL)

Det er et mysterium... samtidig har vi kastet bort penger på spillere som blir sett på som squad players etter et par mnd ( Collins, Bromby osv....)
Men å bruke pengene på de spillerne vi virkelig trenger det klarer vi ikke!

Not impressed!

Runar

Forklare deg hvorfor vi ikke har råd til det kan jeg ikke, men du kan jo se i regnskapet for å lete etter svaret. Men når regnskapet går i null (før transfer) så er det selvforklarende at vi ikke har råd.

At noen klubber i PL kan bruke penger på transfer kan være grunnet lån eller ivrige eiere. Men at noen av de omsetter for 5 og 7 ganger vår inntekt så har de jo et betyrdelig bedre utgangspunkt til å bruke penger. Blackpool med PL minste budsjett fikk 50 millioner pund for sitt opprykk uten at du har kunnet bruke slike summer.

h.b

Quote from: Runar on April 27, 2011, 10:40:25
Forklare deg hvorfor vi ikke har råd til det kan jeg ikke, men du kan jo se i regnskapet for å lete etter svaret. Men når regnskapet går i null (før transfer) så er det selvforklarende at vi ikke har råd.

At noen klubber i PL kan bruke penger på transfer kan være grunnet lån eller ivrige eiere. Men at noen av de omsetter for 5 og 7 ganger vår inntekt så har de jo et betyrdelig bedre utgangspunkt til å bruke penger. Blackpool med PL minste budsjett fikk 50 millioner pund for sitt opprykk uten at du har kunnet bruke slike summer.

Blir det ikke tatt ut utbytte eller provisjon et år. Ja da har Leeds massevis av pund til spillerkjøp.

Cherry

Quote from: berlin on April 26, 2011, 15:46:02
Jeg stemte ærlig her, d.v.s hvilke forventninger jeg hadde ved sesongstart, som i hvertfall ikke var play-off. Til det så har det vært for få gode spillere inn. Altså: Tja, jeg hadde ikke forventninger før sesongen!

Jeg kommer til å bli ilter  >:( hvis det ikke satses mer for neste sesong i nPc (gitt at et mirakel ikke skjer på slutten og vi rykker opp).

Veldig enig!
Nå må skapet på plass.......og det må såes for at det skal kunne høstes!
Mr Bates: Are you a man or a mouse!!!

Sleivind

1. Feiende flott angrepsspill, mange scorede mål og at vi gjør det bedre enn det jeg hadde forventet.

2. At Grayson ikke har lært noe som helst fra fjorårssesongen. Forsvarsspill fra en annen verden og en formdupp av dimensjoner i vårsesongen.

Sleivind

Må legge til noe.

Forventningene før sesongen var sånn passe. Jeg fryktet at vi kom til å kjempe for å unngå nedrykk, håpet på en plass trygt midt på tabellen, drømmescenarioet var at vi kjempet om opprykk enten via playoff eller direkte opprykk.

Etter halvspilt sesong var forventningene mine skrudd opp flere hakk. Playoff-plass var da det minste jeg håpet på, og drømmen var direkte opprykk. Hadde aldri trodd vi skulle rote vekk playoff-plassen på den måten vi har gjort. En tilnærmet katastrofe?

Det er helt naturlig at lag, spesielt nyopprykkede, har perioder der det ikke går så veldig bra. Spillere som er ute av form, og i verste fall, mange spillere som er ute av form. Men nå har denne formduppen vart siden slutten av desember. Med andre ord en blåkopi av fjorårssesongen. Eneste forskjellen er at i fjor greide vi å snu det i siste liten.

Man kan si mye om hva forventningene var før sesongen, og "skylde" på at "jeg hadde ikke noen andre forventninger enn en plass midt på tabellen". Tull sier jeg, vi viste halve sesongen at vi absolutt hadde noe å gjøre i opprykkssjiktet. Jeg er forferdelig skuffet og frustrert over at vi nå, for første gang på x-antall måneder ligger under playoff-plass.

Selv med et lugubert forsvarsspill på høyde med et middels conference-lag, greide vi å kapre mange poeng i høstsesongen. Becchio scorte mål, Gradel og Snodgrass var i sitt livs form og Howson spilte bare bedre og bedre. På benken satt spillere som McCormack, Sam, Nunez, Watt, Paynter og Somma klare til å avlaste Becchio og co. Men dessverre, de sitter på benken enda, og har knapt spilt. Og der ligger mye av problemet. Ingen avlasting på de offensive spillerne i det harde kampprogrammet i det hele tatt.

For ikke å snakke om midtbanen, det har vært en kjent sak at vi har manglet sentrale midtbanespillere gjennom hele sesongen. Grunnene kan være mange. Når vi først henter inn ett par av de, så greier ikke Grayson å bestemme seg for hva som er best. Jeg vet ikke hvor mange varianter av Kilkenny, Johnson, Bannan og Livermore vi har sett de siste kampene, men det er ikke få.

Forsvaret gidder jeg ikke å nevne en gang.

Det er frustrerende å følge Leeds om dagen. Det defensive spillet har vært under enhver kritikk  hele sesongen. Og plutselig ser vi Naylor på laget igjen. En spiller som var så dårlig i høst at han ga 15-åringer hjerteinfarkt. Grayson er fullstendig rådvill om dagen, og det er forferdelig trist, det er nå han burde vist seg som en mann.

Men det er fremdeles noen kamper igjen å redde sesongen på, så man får klamre seg til håpet  :)

Kato

Quote from: Sleivind on April 27, 2011, 12:32:53
Må legge til noe.

Forventningene før sesongen var sånn passe. Jeg fryktet at vi kom til å kjempe for å unngå nedrykk, håpet på en plass trygt midt på tabellen, drømmescenarioet var at vi kjempet om opprykk enten via playoff eller direkte opprykk.

Etter halvspilt sesong var forventningene mine skrudd opp flere hakk. Playoff-plass var da det minste jeg håpet på, og drømmen var direkte opprykk. Hadde aldri trodd vi skulle rote vekk playoff-plassen på den måten vi har gjort. En tilnærmet katastrofe?

Det er helt naturlig at lag, spesielt nyopprykkede, har perioder der det ikke går så veldig bra. Spillere som er ute av form, og i verste fall, mange spillere som er ute av form. Men nå har denne formduppen vart siden slutten av desember. Med andre ord en blåkopi av fjorårssesongen. Eneste forskjellen er at i fjor greide vi å snu det i siste liten.

Man kan si mye om hva forventningene var før sesongen, og "skylde" på at "jeg hadde ikke noen andre forventninger enn en plass midt på tabellen". Tull sier jeg, vi viste halve sesongen at vi absolutt hadde noe å gjøre i opprykkssjiktet. Jeg er forferdelig skuffet og frustrert over at vi nå, for første gang på x-antall måneder ligger under playoff-plass.

Selv med et lugubert forsvarsspill på høyde med et middels conference-lag, greide vi å kapre mange poeng i høstsesongen. Becchio scorte mål, Gradel og Snodgrass var i sitt livs form og Howson spilte bare bedre og bedre. På benken satt spillere som McCormack, Sam, Nunez, Watt, Paynter og Somma klare til å avlaste Becchio og co. Men dessverre, de sitter på benken enda, og har knapt spilt. Og der ligger mye av problemet. Ingen avlasting på de offensive spillerne i det harde kampprogrammet i det hele tatt.

For ikke å snakke om midtbanen, det har vært en kjent sak at vi har manglet sentrale midtbanespillere gjennom hele sesongen. Grunnene kan være mange. Når vi først henter inn ett par av de, så greier ikke Grayson å bestemme seg for hva som er best. Jeg vet ikke hvor mange varianter av Kilkenny, Johnson, Bannan og Livermore vi har sett de siste kampene, men det er ikke få.

Forsvaret gidder jeg ikke å nevne en gang.

Det er frustrerende å følge Leeds om dagen. Det defensive spillet har vært under enhver kritikk  hele sesongen. Og plutselig ser vi Naylor på laget igjen. En spiller som var så dårlig i høst at han ga 15-åringer hjerteinfarkt. Grayson er fullstendig rådvill om dagen, og det er forferdelig trist, det er nå han burde vist seg som en mann.

Men det er fremdeles noen kamper igjen å redde sesongen på, så man får klamre seg til håpet  :)

Mest fornuftige jeg har lest på dette forumet på lange tider.

Per-Stian

Eg tippa topp 10-plassering før sesongen og slik sett bør eg vere nøgd. Likevel er eg særs misfornøgd med at vi har falt utanfor topp seks for første gong sidan november 2010. Grayson tok ikkje dei nødvendige grepa i overgangsvindauget og no lir stallen av slitasje og mangel på kreativitet. Spesielt har vi lidd av at vi, unnskuld språket, har mangla eit defensivt rævhol på sentral midtbane. I tillegg er forsvarsorganiseringa særdeles kritikkverdig, og sjølv ein erfaren spelar som O'Brien har ikkje klart å kamuflere våre defensive problem.

På livets lyse side kan eg nemne:
1. Vi skårer nest flest mål i ligaen som nyopprykka klubb
2. Fleire spelarar, spesielt Howson og Becchio, har tatt steget frå L1 til nPc
3. Under haustsesongen viste Grayson seg å vere ein taktisk luring
4. Vi har til ein viss grad "tatt tilbake" Elland Road og taper sjeldan heime

kalle_92

Quote from: Per-Stian on April 27, 2011, 14:43:12
Eg tippa topp 10-plassering før sesongen og slik sett bør eg vere nøgd. Likevel er eg særs misfornøgd med at vi har falt utanfor topp seks for første gong sidan november 2010. Grayson tok ikkje dei nødvendige grepa i overgangsvindauget og no lir stallen av slitasje og mangel på kreativitet. Spesielt har vi lidd av at vi, unnskuld språket, har mangla eit defensivt rævhol på sentral midtbane. I tillegg er forsvarsorganiseringa særdeles kritikkverdig, og sjølv ein erfaren spelar som O'Brien har ikkje klart å kamuflere våre defensive problem.

På livets lyse side kan eg nemne:
1. Vi skårer nest flest mål i ligaen som nyopprykka klubb
2. Fleire spelarar, spesielt Howson og Becchio, har tatt steget frå L1 til nPc
3. Under haustsesongen viste Grayson seg å vere ein taktisk luring
4. Vi har til ein viss grad "tatt tilbake" Elland Road og taper sjeldan heime
Forsåvidt enig med deg, men jeg synes ikke vi har gjort ER til et fort. Vi har sluppet inn flere mål på ER enn QPR har gjort hele sesongen. Etter nesten ferdigspilt sesong ser man at vi har 10 seire på hjemmebane, 8 uavgjorte og 4 tap (altså en seiersprosent på under 50%). Defensivt har vi vært katastrofalt dårlige, og dette må rettes opp til sesongen. Stiller mine tvil til om det går ann å snu på i løpet av neste sesong. For å bli blant de aller beste og klare direkte opprykk, bør vi egentlig ikke ha mer enn 40-50 mål mot oss. Nå har vi altså 69 idet 2 kamper gjenstår.

Registrer at du, Per-Stian, sier Grayson forteller i et intervju at hans trenerteam ikke finner ut av hva som er grunnen til det horrible forsvarsspillet. Triste greier.
Fornøyd med det offensive aspektet til laget vårt, men må si meg svært skuffet over Graysons bruk av stallens bredde. Jeg er i utgangspunktet ikke veldig glad for Graysons kvantitet over kvalitet - taktikk (om den da er bevisst eller ei....), men når han i tillegg ikke bruker Sam, Nunez, McCormack eller andre som kunne steppet inn en gang i blant, for å få hvile Snodgrass og de andre som har fått en knekk i løpet av vinteren/våren.

Alt i alt er jeg middels fornøyd. Vi hadde en god periode i november-desember, men mangler likefullt stabiliteten til et topplagg - om vi har opprykksambisjoner. Jeg stiller spørsmål til trenerteamet, og lurer på om det ikke må gjøres noen utskiftninger, eller i hvertfall forandringer her.
MOT

berlin

Quote from: Runar on April 27, 2011, 01:29:00

Du forholder deg til realiteten. OK?
Du virker for meg som en som tenker og skriver rasjonelt og reflektert.
Det er bra, det er positive adjektiver, og ingen utopiske drømmer. Vel og bra. Kan du være trener i en eller annen slags klubb, det "lukter" litt sånn over tankegangen.......

Men tro om den "såkalte" realiteten alltid er riktig?

Ingen kan være uenige i at realiteten er at vi er i samme divisjon som Palace, Derby, Coventry + de lagene som blir værende i denne divisjonen etter 8.mai samt etter som lag feiler i PO. Det ville jo være galskap å antyde noe annet, hehe..

Men hva sier denne realiteten deg egentlig , eller meg eller andre?   At alle lag er like og har omtrent lik sjanse? Kanskje det. Jeg er ofte nysgjerring på hva andre supportere synes om Leeds, og er inne på forumene deres og leser (de engelske altså).
Det er ingen tvil om det synes Leeds er "a massive club", enten de uttrykker det i positive eller negative ordelag.

Her er et lite eksempel, som illustrerer mitt ståsted som Leeds-supporter, paradoksalt nok ved hjelp av em Coventry-supportere, men vedkommende har da neppe "Leeds-briller" på, så.....

Det ryktes at Leeds har gjort en tidlig forespørsel om Coventry-keeper Keiren Westwood, som er Bosman til sommeren. Fra Coventry Telegraph, kommenterer en Coventry-supporter saken som følger:

"I think Leeds would b a much better move than Wigan. They've been in the Premiership for about 6-7 seasons now and still they only fill a quarter of their stadium. Relegation WILL happen for them very soon.

As for Everton, Leeds, Newcastle and Celtic...all of them are MASSIVE clubs compared to the city, with a huge fan base and success is either already in the bag or is on the horizon for them!
He'd be mad not to go to any of them...but only if he gets regular first team football. It'd be better to sign a one-year deal with the city than to sit on the bench at Everton...it's not like he's 19 and can afford to wait...he's 25."

Read More http://www.coventrytelegraph.net/coventry-city-fc/football-rumours-gossip/2011/04/26/gossip-leeds-united-make-approach-for-keiren-westwood-92746-28584635/#ixzz1KjKlnC8A  

Han sier rett ut at Westwood ikke burde gå til lille Wigan i PL fremfor Leeds, han sier også at Westwood ville vært passe gal om han ikke velger Leeds foran City (d.v.s Coventry City), gitt at han får visse signaler om at han er tiltenkt å være førstekeeper...

Jeg vedgår at "nedverdiger"  ikke er helt slik jeg føler det, men jeg står ved, som veldig mange andre Leeds-fans, at vi anser oss som en klubb på toppnivå (altså PL), og det mener altså både andre lags tilhengere og managere, både i PL og hele FL.

Klart, det er ingen gudegitt rett å rykke opp, heller tvert imot. Antagelig var en av grunnene til at vi kravla på i League 1 så lenge, at mange av lagene mobiliserte litt ekstra når de møtte Leeds.

Penger:

Jeg tipper du får rett i at vi ikke kjøper enkeltspillere til £1-2, dessverre. :) Men det gjør meg forbannet, jeg forventer at Leeds får tak i like gode spillere som Cardiff og Leicester. Om det innbærer lønn eller overgangssum, spiller ingen stor rolle for meg, det viktigste er at vi henter spillere som i utg.pkt er bedre enn de som vi hanket inn før denne sesongen. Hvorvidt de slår til, er an annen sak. Samt tenke kvalitet fremfor kvantitet.
I tillegg burde vi (i alle fall forsøke å ) konkurrere om en del talenter med PL-klubber. Det kan være smartere å gå til Leeds enn til en PL-klubb, for en bra utvikling. Delph har vært mye skadet, men tro om ikke han hadde utviklet seg bedre ved at Leeds hadde beholdt ham. Det kan godt være at vi ikke hadde råd til å la være å selge han, men det er ikke poenget. Leeds må vise at de har ambisjoner, i alle fall til å rykke opp, og da holder det ikke med den aktiviteten som de har surret på med til nå.

Omsetter for 300 mill kroner? Ok, det høres mye ut, men det trenger ikke være det. Kostnader og inntekter o.s.v. trenger ikke gi mye i pluss. Uansett, hvilket tall det er på omsetningen spiller heller ingen rolle, den må være høyere enn for andre npc-klubber. Det er fortsatt litt vanskelig å forstå at vi er kontinuerlig blakke, har hverken gjeld eller formue....

Runar

Alltid ment at det er en fordel å være reflektert.

Jeg er forsåvidt trener uten at det trenger å være et signal om min reflektivitet, jeg er utdannet idrettsleder (sport manager) og vil påstå at jeg vet et å annet om driften av et idrettslag.

Omsetningen på 300 millioner var det vel Ken Bates som sa på Leeds on the Road (så det er mulig en må ta med en klype salt). Vi er jo heller ikke kontenuerlig blakke, vi "forsterker" jo laget vårt gjennom hele sesongen. AOB, Lichaj, Livermoore, Bannan, McCartney dette er "store" utgifter for klubben. Hvorvidt dette er fornuftige signeringer er en helt annen debatt, men at disse fem spiller koster Leeds gode penger er jeg helt overbevist om.

Har ingen problemer med å være enig at Leeds er en massive club, og at vår størrelse bør gi oss økonomiske muskler og fordeler. At vi som klubb burde ha bygget et fundament som gjorde at vi ALLTID var topp 10 i PL er jeg helt overbevist om at vi har kapasitet til. Derfor er heller ikke jeg fornøyd når mindre klubber som Swansea får bedre spillere enn oss (S. Sinclair). Jeg sliter også med å forstå at vi ikke kan flashe litt mer cash når andre klubber gjør det (ref: Leicester og Cardiff) - Men jeg er under den oppfattning at en klubb ikke skal bruke mer enn hva den har verdier til å forsvare. Uavhengig av eier så mener jeg i utgangspunktet aldri at vi (supportere) kan kreve at eieren skal bruke så eller så mye på klubben. Omsetter vi får mer enn de fleste klubbene i NPC så tipper jeg at vi har gjennomsnittlige lønninger som er høyere enn gjennomsnittet i NPC. Regnskapene er offentlige og skal du tjene penger (som eier) på driften av fotball så skal du være rimelig genial for det gjør veldig få klubber. De fleste eiere tjener penger på salget av klubben (om de først tjener penger), og da skal helst klubben ha verdier som PL status, anlegg og annen "verdi."

Så jeg innbiller meg (og det kan være feil) at eiere, spillere og trenere gjør sitt beste for å utvikle Leeds videre. Det er desverre så ser det ut til å mangle litt kvalitet i flere ledd. Men at Bates skulle ha en stake i å ikke ønske å ha et sterkest mulig Leeds United ser jeg på som rimelig usannsynlig -Så hadde vi hatt muligheten til å bruke 40-100 millioner ekstra i året så innbiller jeg meg at vi hadde gjort det.

NPC er en liga der det ofte finnes bevis på at tabellen rangert etter inntekt.