Fornøyd med sesongen?

Started by Promotion 2010, April 26, 2011, 13:20:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Er du fornøyd med sesongen som helhet, sett ut i fra dine forventninger FØR sesongen?

Ja, den er over forventning!
19 (15.2%)
Ja, det er godt nok for et nyopprykket lag!
69 (55.2%)
Tja, jeg hadde ikke forventninger før sesongen!
22 (17.6%)
Nei, dette er under mine forventninger!
13 (10.4%)
Nei, dette er langt under mine forventninger!
2 (1.6%)

Total Members Voted: 120

Voting closed: May 16, 2011, 13:20:05

berlin

Den e go' Runar  :)

Det er god del vi ikke vet, så alt i alt må det bety noe synsing.

Vi kan stille spm.tegn ved antallet spillere som er blitt hentet inn. Personlig så tror jeg ikke Leeds betaler så mye av lønna til de som hentet inn fra PL (de betaler kanskje inntil toppnivået for egne spiller), men antallet spillere gir antagelig samlet sett en stor utgift.

Det har også blitt referert at Grayson ikke var heldig med de spillere han ønsket å få til klubben. Igjen, blir det spekulasjoner: Hva stoppet det på? Skader er greit (Johnson fra Man City var det vel?), hadde vi allerede pådratt oss utgifter p.g.a "veldig mange inn"?

Jeg tipper at det blir mye støy og diskusjon i media og blant Leeds-supportere om neste transfervindu alt i alt innebærer et "staus quo" når det gjelder spillere inn/ut. Altså, at ikke nyervervelser som på papiret virker lovende.

Runar

Mulig men igjen mener jeg fokus er litt feil...

Lichaj, Bannan, Livermore, McCartney og AOB (tilsammen så koster disse oss nok 40-50 000 i uken) er alle signeringer som kan virke lovende - Det samme som McSheffery i fjor, hvor mye disse koster vet vi ikke med 100 % sikkerhet, men det finnes vel rapporter som sier at vi betaler 10 000 pund i uken (ca 1/3 av lønnen hans)for McCartney og kjenner jeg systemet rett så forplikter vi oss til å betale mer dersom vi rykker opp (som med Doyle i fjor). De fleste klubber er ute etter å senke lønnsnivået sitt og jeg vil tro det er legitimt å anta at det er den som betaler høyest andel av lønnen til en spiller som har størst mulighet til å få igjennom låneavtalen....

Vi må først å fremst få mer ut av de midlene vi bruker(omsetter) så kan vi selvsagt spekulere i om det "mangler" penger noe sted, men jeg mener vi demonstrer tilstrekkelig handlekraft og at vi er attraktive nok for antatt gode spillere. Desverre så ser vi ikke ut til å få nok ut av det vi bruker... Og det er vel egentlig det jeg er minst fornøyd med i år.

De spillerne som faktisk har prestert best i forhold til forventningene slik jeg ser det er jo Becchio, Gradel, Howson, Kilkenny, Johnson, Somma og Snodgrass. Alle spillere vi tok med oss fra League One og kun en (to) spiller hentet av Grayson (er usikker på Somma). Spillere som Bessone, Collins, Bromby, AOB, Naylor, Paynter og McCormack har vel alle sviktet, mens Connolly, Kasper, Watt og Sam har vel alle spilt som forventet.

Det vi ønsker mot neste sesong er noe (spiller eller trener) som kan tilføre laget noe som bidrar til å utvikle laget. Enten det er en karakter som gir oss større vinnermentalitet eller en kunnskapsrik person som gir oss bedre forståelse av defensive begreper som posisjonering/igjennvinning. Vi trenger ikke finne opp kruttet på nytt eller endre alt, men vi må ha et utviklingsmål og et begrep om hvordan vi skal bli bedre til noe. Noe som er målbart!

Vi ser ut til å være altfor utsatt for tilfeldigheter både offensivt og defensivt. Hva om ikke Howson, Snodgrass, Gradel og Becchio alle hadde tatt nivået i NPC så lett, var dette kalkulert eller var vi sikre på at de ville klare det?

Jeg tror at Grayson var veldig usikker på Becchio (ref: alle spisskjøpene og all den tiden det tok for å få signert en ny avtale). Gradel var "ute" av laget på vinteren/våren i league one, var han trygg på at Gradel skulle ta NPC så enkelt. Ingen nye avtaler med Kilkenny og Johnson ble forhandlet før det var spilt 3 mnd av sesongen.

4ever arcticwhite

Ser ut som om vi kan oppsummere sesongen med ett ord:

LUREMUS

så nær, så nær, men så blir det ingenting likevel...
The future's so White I've got to wear shades 8)

berlin

Quote from: Runar on April 28, 2011, 00:04:49
Mulig men igjen mener jeg fokus er litt feil...

Lichaj, Bannan, Livermore, McCartney og AOB (tilsammen så koster disse oss nok 40-50 000 i uken) er alle signeringer som kan virke lovende - Det samme som McSheffery i fjor, hvor mye disse koster vet vi ikke med 100 % sikkerhet, men det finnes vel rapporter som sier at vi betaler 10 000 pund i uken (ca 1/3 av lønnen hans)for McCartney og kjenner jeg systemet rett så forplikter vi oss til å betale mer dersom vi rykker opp (som med Doyle i fjor). De fleste klubber er ute etter å senke lønnsnivået sitt og jeg vil tro det er legitimt å anta at det er den som betaler høyest andel av lønnen til en spiller som har størst mulighet til å få igjennom låneavtalen....

Vi må først å fremst få mer ut av de midlene vi bruker(omsetter) så kan vi selvsagt spekulere i om det "mangler" penger noe sted, men jeg mener vi demonstrer tilstrekkelig handlekraft og at vi er attraktive nok for antatt gode spillere. Desverre så ser vi ikke ut til å få nok ut av det vi bruker... Og det er vel egentlig det jeg er minst fornøyd med i år.

De spillerne som faktisk har prestert best i forhold til forventningene slik jeg ser det er jo Becchio, Gradel, Howson, Kilkenny, Johnson, Somma og Snodgrass. Alle spillere vi tok med oss fra League One og kun en (to) spiller hentet av Grayson (er usikker på Somma). Spillere som Bessone, Collins, Bromby, AOB, Naylor, Paynter og McCormack har vel alle sviktet, mens Connolly, Kasper, Watt og Sam har vel alle spilt som forventet.

Det vi ønsker mot neste sesong er noe (spiller eller trener) som kan tilføre laget noe som bidrar til å utvikle laget. Enten det er en karakter som gir oss større vinnermentalitet eller en kunnskapsrik person som gir oss bedre forståelse av defensive begreper som posisjonering/igjennvinning. Vi trenger ikke finne opp kruttet på nytt eller endre alt, men vi må ha et utviklingsmål og et begrep om hvordan vi skal bli bedre til noe. Noe som er målbart!

Vi ser ut til å være altfor utsatt for tilfeldigheter både offensivt og defensivt. Hva om ikke Howson, Snodgrass, Gradel og Becchio alle hadde tatt nivået i NPC så lett, var dette kalkulert eller var vi sikre på at de ville klare det?

Jeg tror at Grayson var veldig usikker på Becchio (ref: alle spisskjøpene og all den tiden det tok for å få signert en ny avtale). Gradel var "ute" av laget på vinteren/våren i league one, var han trygg på at Gradel skulle ta NPC så enkelt. Ingen nye avtaler med Kilkenny og Johnson ble forhandlet før det var spilt 3 mnd av sesongen.

Bra innlegg, og etter mitt syn, gode vurderinger!  :)

Når det gjelder "Lichaj, Bannan, Livermore, McCartney og AOB (tilsammen så koster disse oss nok 40-50 000 i uken)" så er det i tråd med det jeg tror (ikke vet). Altså at vi betaler en andel av lønna som "passer" inn i Leeds' lønnstruktur. Skulle vi betalt hele eller store deler av lønna måtte vi antagelig multiplisere £ 40-50.000 pr .uke med 3.

Jeg/du/vi må gjette når det gjelder avlønning av de lånespillerne som kommer fra PL-klubber. Det er de du nevner, og som man må anta har en god del høyere lønn enn de beste i Leeds.

I følge Luke Edwards i The Journal, betalte Leeds 1/4-del av McCartneys lønn i den første perioden, som strakk seg til jul/nyttår. Den nye avtalen fra januar er antagelig ikke veldig annerledes. Men opplysningen kommer ikke offisielt fra Sunderland, så slik sett er den ikke bekreftet:

"The Northern Ireland international has lost his way during a second spell on Wearside and will move to Leeds on a month’s loan, with the Championship club thought to be covering a quarter of his £40,000-a-week wage packet."

Read More http://www.journallive.co.uk/safc/safc-news/2010/09/23/george-mccartney-move-won-t-be-blocked-61634-27325379/2/#ixzz1KnuA4K7C

Det er klart at utlåner ønsker å spare mest mulig lønnsutgifter, men det er også rimelig å anta at spilleren selv kan påvirke/velge den klubben han kunne tenke seg å bli utlånt til, både ut fra sportslige og geografiske hensyn. I noen tilfeller, mest for yngre spillere, vil sikkert moderklubben se på hvor attraktiv låneklubben er i forhold til å matche spilleren bra. For de eldre, er det nok mer "leftovers", d.v.s. få inn penger på en spiller som ikke vil få fornyet kontrakt hos moderklubben.

Uansett blir det spennende å se hva klubben foretar seg "sportslig sett" når det er endelig avklart at vi spiller i npc også kommende sesong.

Promotion 2010

Over halvparten er godt fornøyd med sesongen!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Quote from: Promotion 2010 on May 10, 2011, 15:27:05
Over to tredeler hvis du regner med "over all forventning"  ;D
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Quote from: Gufrias on May 10, 2011, 15:35:14
Quote from: Promotion 2010 on May 10, 2011, 15:27:05
Over to tredeler hvis du regner med "over all forventning"  ;D

Det betyr at noen virvler oss alle inn i negative spiraller!   ;D

DET DU FOKUSERER PÃ... FÃ...R DU MER AV!   ;)

Promotion 2012!  8)
Min første Leeds-kamp:

Håkon

Sesongen er over forventning, men når en vurderer enkelt kamper, blir en frustrert
over hvor mye prestasjonene har variert. Ã... slippe inn så mange mål er ikke bra.
Hadde vi avgjort flere kamper hjemme så hadde playoff vært ibox:)
Neste sesong tar vi et steg til og sikrer opprykk. det hadde vært gøy
med fellestur siste hjemmekamp med opprykks fest(drømmer)
Leeds for alltid

auren

Enig med Håkon her. Hadde tippet 11.plass, derfor er en 7.plass litt over forventet. Spillemessig har vi til tider prestert svært bra, og også vist en god side ved å komme tilbake etter å ha ligget under. Dessverre har dette også gått motsatt vei, med kampene mot Preston (grøss), Portsmouth og Leicester friskt i minnet. At Grayson to vårparter på rad ikke skjønner hva som har gått galt er også bekymringsverdig. Jeg tror den viktigste signeringen denne sommeren vil være en ekstra trener som kan å organisere forsvaret. Vil faktisk heller ha denne treneren enn det viktige defansive ankeret vårt. Men at det skjer er very unlikely  :-\

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jackbauer68

Quote from: auren on May 10, 2011, 19:04:05
Enig med Håkon her. Hadde tippet 11.plass, derfor er en 7.plass litt over forventet. Spillemessig har vi til tider prestert svært bra, og også vist en god side ved å komme tilbake etter å ha ligget under. Dessverre har dette også gått motsatt vei, med kampene mot Preston (grøss), Portsmouth og Leicester friskt i minnet. At Grayson to vårparter på rad ikke skjønner hva som har gått galt er også bekymringsverdig. Jeg tror den viktigste signeringen denne sommeren vil være en ekstra trener som kan å organisere forsvaret. Vil faktisk heller ha denne treneren enn det viktige defansive ankeret vårt. Men at det skjer er very unlikely  :-\

auren

Når skal det gå opp for folk hvem som har ansvaret for dette???

Manageren :o

Promotion 2010

Vi har ikke skåret så mange mål i en sesong på over 41 år!  8)
Min første Leeds-kamp:

Gufrias

Quote from: Promotion 2010 on May 10, 2011, 21:42:56
Vi har ikke skåret så mange mål i en sesong på over 41 år!  8)

Manageren  8)

Rudi G.

Quote from: Gufrias on May 10, 2011, 22:15:07

Manageren  8)

Vil bare minne på om at vi slapp inn 70 mål!

ollan

Manageren  8)
70 mål i mot...... :-[
Ollan

Gufrias

Quote from: Rudi G. on May 10, 2011, 22:27:57

Manageren  8)

Jeg synes det virker som alle husker at vi slapp inn 70 mål. Er det da forbudt å sette pris på 81 på riktig side i protokollen ???

Promotion 2010

Quote from: Gufrias on May 10, 2011, 22:44:51

Manageren  8)

Jeg synes det virker som alle husker at vi slapp inn 70 mål. Er det da forbudt å sette pris på 81 på riktig side i protokollen ???

;D
Min første Leeds-kamp:

B_Ød

Manageren  8)

Superpoeng  ;D
Ups & Ups!!

Rudi G.

Manageren  8)

Forbudt? Klart ikke det, men spørsmålet er jo hvor mange mål vi hadde puttet hvis vi hadde tenkt litt mer bakover og kanskje sluppet inn 20 mål mindre!

Uansett tror jeg vi var et +10 lag i år!

h.b

Gikk vel over forventning egentlig. Men jeg er aldri fornøyd i og med at vi ikke rykka opp. Derfor er jeg overasket over at sesongen gikk bedre enn jeg frykta, men missfornøyd med at vi ikke rykka opp. Sett i alt. En misslykket sesong. 7 eller 19 plass er ett fett

B_Ød

Quote from: Rudi G. on May 11, 2011, 08:43:34
Ehh..hva mener du egentlig her  ???
Ups & Ups!!

Rudi G.

Quote from: CardiganArms on May 11, 2011, 08:53:58
Quote from: Rudi G. on May 11, 2011, 08:43:34
Ehh..hva mener du egentlig her  ???

At sesongen ville ende med +10 i målprotokollen selv om det ble +11 da!

B_Ød

Aha...sånn og forstå  ;)
Ups & Ups!!

Vanderlunde

Føler det er veldig mange som er misfornøyde med å miste både opprykk og playoff.
Ja, selvsagt er det kjipt å miste den når vi var oppi toppen og kjempet, men er jo ganske bra å være opprykkslag, og sloss om enda et opprykk, selv om det ble en tapt kamp.

Hadde jo vært verre hadde vi såvidt vunnet nedrykksstriden, som jeg føler er "normalt" for opprykkslag (vet ikke om dette gjelder i alle ligaer og nivåer, men er bare slik jeg føler det.) og at alt høyere er en bonus.

Så jeg er veldig fornøyd med sesongen, men slutten kunne blitt mye bedre, spesielt i kampene hvor de tok seg "en tur på pub" for å feire det ene målet de fikk, for så å få to i fleisen i løpet av to sekunder...

Kato

Mener helt klart utviklingen i løpet av en sesong har stor betydning i forhold til fornøydhetsskalaen.

Hadde vi ligget sist i februar, og likevel berget oss, hadde jeg vært godt fornøyd med sesongen.

Når vi nå har ligget i toppen helt siden november, og roter oss bort siste 6-7 kampene, er jeg ikke fornøyd med sesongen.

Runar

Quote from: h.b on May 11, 2011, 08:49:05
Gikk vel over forventning egentlig. Men jeg er aldri fornøyd i og med at vi ikke rykka opp. Derfor er jeg overasket over at sesongen gikk bedre enn jeg frykta, men missfornøyd med at vi ikke rykka opp. Sett i alt. En misslykket sesong. 7 eller 19 plass er ett fett

I utgansgpunktet så er det ungen forskjell på 7. og 19 plass isolert sett, men i praksis så er den en stor forskjell. Hadde vi blitt Nr. 19 så kunne en argumentere med at vi trengte et helt nytt lag, nå er det heller snakk om å forsterke skikkelig på "færre" plasser. Vil heller "bygge" videre på en 7. plass enn en 19. Plass for å si det slik

flynn

Som alle andre er jeg skuffet over avslutningen på sesongen, men jeg er ganske happy med sesongen sett under ett. Dette er basert på:

- At vi ender så høyt oppe på tabellen. Vi har så godt som beholdt avstanden til Norwich, som alle er enige om har hatt en kjempesesong...
- At vi har vist positiv og angrepsorientert fotball, og scoret flere mål enn jeg kan huske noen Leeds-lag gjøre. Alt for ofte synes jeg Leeds har vært preget av gjerrig fotball og få mål.
- At enkeltspillere som jeg personlig tvilte på i fjor har tatt tak og bevist at de er gode nok til å bidra til å spille oss opp til eliten. Tenker her først og fremst på Gradel, Becchio, Howson og delvis Johnson
- At det hersker ro og stabilitet i klubben. Jeg er hellig overbevist om at kontinuitet er nøkkelen til langvarig suksess
- At økonomien er sånn nogenlunde på stell

Av negative ting frykter jeg mest:
- At Grayson ikke evner å tette igjen bakover.
- At Bates ikke evner å tette igjen smella.
- At klubben fortsetter å undervurdere behovet og verdien av akademiet.

Neste sesong blir helt anderledes enn i år. Nå kan vi med rimelighet forvente at Leeds ender på plass 1-6 neste år, og selv playoff vil kanskje vise seg å være et for lavthengende mål. Det stiller tøffere krav til ledelse og spillere, og dårlige resultater neste sesong vil medføre uro langt raskere enn tilfellet var i år.

De som rykker ned fra PL i år vil trolig alle ha som mål om rask retur. Opp kommer Brighton og Southampton, som begge fort kan ta "en Norwich". Lag i vår divisjon som nok har underprestert i år kan fort blir farlige neste år, bl.annet frykter jeg Leicester og M'Boro. Det kan fort hende at det blir enda hardere kamp om teten neste sesong enn i år!

Oppsummert; Jeg merker på meg selv at jeg ikke er altfor skuffet over hvordan denne sesongen endte, men jeg stiller større krav neste sesong, og skaper dermed større fallhøyde både for klubben og meg selv.

flynn

Promotion 2010

Jeg er fornøyd fordi vi viser at vi har et lag som kan få det til neste år. 15.plass hadde ikke gitt oss like mulighet til å skaffe oss spillere på topp NpC-nivå i sommer.

Jeg er fornøyd med at det ikke ble play-off fordi spillerne har strukket seg over evne og trenger en pause før ny sesong! Det gjør oss bedre rustet til oppstarten til høsten.

:)
Min første Leeds-kamp:

baste

Quote from: Promotion 2010 on May 11, 2011, 12:22:05
Jeg er fornøyd fordi vi viser at vi har et lag som kan få det til neste år. 15.plass hadde ikke gitt oss like mulighet til å skaffe oss spillere på topp NpC-nivå i sommer.

Jeg er fornøyd med at det ikke ble play-off fordi spillerne har strukket seg over evne og trenger en pause før ny sesong! Det gjør oss bedre rustet til oppstarten til høsten.

:)

Tror og en god pause er bra, og at Leeds kvitter seg med noen spillere. Gleder meg til Opprykksesongen 11-12
Marching on together !

Tom S

Jævlig skuffa ved seseongslutt, ettersom vi rota vekk ein god mulighet til opprykk.
Men, likevel ikkje langskuffa siden vi leverte ein god og spennende seseong over min forventingen i utgangspunktet.

Derfor: GODKJENT (hverken meir eller mindre).

Men, neste seseong derimot, ja da må vi rykke OPP!!!!

we all love leeds
COME ON LEEDS !!

Jon R

Quote from: Tom S on May 11, 2011, 19:07:21
Jævlig skuffa ved seseongslutt, ettersom vi rota vekk ein god mulighet til opprykk.
Men, likevel ikkje langskuffa siden vi leverte ein god og spennende seseong over min forventingen i utgangspunktet.

Derfor: GODKJENT (hverken meir eller mindre).

Men, neste seseong derimot, ja da må vi rykke OPP!!!!

we all love leeds

Enig med deg, Tom. Forventningene ble justert opp ettersom sesongen skred frem. Synd det glapp på målstreken etter å ha ligget på topp 6 det meste av sesongen, men spillet i to siste kampene reddet noe av godfølelsen og gir grunn til optimisme før neste sesong.  :)
Jon R.