Skrevet av Emne: Lagoppstilling per dags dato  (Lest 357402 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

auren

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1110 på: Oktober 23, 2018, 17:32:31 »
Assist er utrolig oppskrytt. Saiz får feks ikke assist for den geniale pasningen til Berardi forut for Klich sitt mål mot Blackburn. Men gir du en enkel ball til en medspiller 40 meter fra mål og han drar av et par spillere og setter ballen i krysset, så får du en deilig assist. Selvsagt litt satt på spissen, men all statistikk i fotballen må tas med en klype salt.

Det jeg kan være enig i er at Saiz er for dårlig foran mål. Han har et ubrukelig venstrebein som hemmer en del av avslutningene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1111 på: Oktober 23, 2018, 17:45:50 »
Assist er utrolig oppskrytt. Saiz får feks ikke assist for den geniale pasningen til Berardi forut for Klich sitt mål mot Blackburn. Men gir du en enkel ball til en medspiller 40 meter fra mål og han drar av et par spillere og setter ballen i krysset, så får du en deilig assist. Selvsagt litt satt på spissen, men all statistikk i fotballen må tas med en klype salt.

Det jeg kan være enig i er at Saiz er for dårlig foran mål. Han har et ubrukelig venstrebein som hemmer en del av avslutningene.

auren

1+

vil også hjelpe han med Pablo tilbake i 11éren.
Så han og Pablo switchet litt posisjon mot Rovers på Lørdag.
Det funker meget bra tidligere i sesongen.
Saiz vil skinne nå:-)

Jon R

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1112 på: Oktober 23, 2018, 22:56:00 »
Assist er utrolig oppskrytt. Saiz får feks ikke assist for den geniale pasningen til Berardi forut for Klich sitt mål mot Blackburn. Men gir du en enkel ball til en medspiller 40 meter fra mål og han drar av et par spillere og setter ballen i krysset, så får du en deilig assist. Selvsagt litt satt på spissen, men all statistikk i fotballen må tas med en klype salt.

Det jeg kan være enig i er at Saiz er for dårlig foran mål. Han har et ubrukelig venstrebein som hemmer en del av avslutningene.

auren
Merkelig utsagn og argumentasjon. Er mål utrolig oppskrytt også? Mange mål er «enkle», etter glitrende forarbeid og assists i forkant...
Jon R.

RoarG

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1113 på: Oktober 23, 2018, 23:01:09 »
Assist er utrolig oppskrytt. Saiz får feks ikke assist for den geniale pasningen til Berardi forut for Klich sitt mål mot Blackburn. Men gir du en enkel ball til en medspiller 40 meter fra mål og han drar av et par spillere og setter ballen i krysset, så får du en deilig assist. Selvsagt litt satt på spissen, men all statistikk i fotballen må tas med en klype salt.

Det jeg kan være enig i er at Saiz er for dårlig foran mål. Han har et ubrukelig venstrebein som hemmer en del av avslutningene.

auren
Merkelig utsagn og argumentasjon. Er mål utrolig oppskrytt også? Mange mål er «enkle», etter glitrende forarbeid og assists i forkant...
Enig. Noen må jo være nest sist på ballen. Selvfølgelig er det udelt positiv kvalitet å ha assist til scoringer.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1114 på: Oktober 23, 2018, 23:45:55 »
Assist er utrolig oppskrytt. Saiz får feks ikke assist for den geniale pasningen til Berardi forut for Klich sitt mål mot Blackburn. Men gir du en enkel ball til en medspiller 40 meter fra mål og han drar av et par spillere og setter ballen i krysset, så får du en deilig assist. Selvsagt litt satt på spissen, men all statistikk i fotballen må tas med en klype salt.

Det jeg kan være enig i er at Saiz er for dårlig foran mål. Han har et ubrukelig venstrebein som hemmer en del av avslutningene.

auren
Merkelig utsagn og argumentasjon. Er mål utrolig oppskrytt også? Mange mål er «enkle», etter glitrende forarbeid og assists i forkant...

Absolutt ikke merkelig. Man må se det hele i system. Tredje sist og fjerde sist på ballen kan være like viktig som nest sist. Sist på ballen, som i mål, er alltid det viktigste. Det finnes mange flere «enkle» assist enn «enkle» mål.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1115 på: November 06, 2018, 18:49:18 »
Four Leeds United under-23s defenders Marcelo Bielsa could call upon

Joe Urquhart
Published: 17:07 Tuesday 06 November 2018
Leeds United's injuries are piling up in defence and Marcelo Bielsa may be forced to delve into the under-23s should any other issues amount - but which players could make the leap if required?


Injuries to Luke Ayling and Gaetano Berardi, which have ruled the duo out at the very least until New Year, have left Leeds with only two fully fit senior centre-backs.

 Leeds United defender Connor Shaughnessy in action at Millwall last season.
Leeds United defender Connor Shaughnessy in action at Millwall last season.
Kalvin Phillips has slotted into a back three on occasion when Bielsa has opted for the 3-3-1-3 formation this season but should Pontus Jansson or captain Liam Cooper pick up a knock the Whites are thin on the ground at the heart of defence.

In the 4-1-4-1 formation two central defenders are required and Phillips could of course be called into defence if needed to partner one of the two but that would take him away from his usual quarterback role that has seen him earn plaudits from the United faithful under the Argentine.

So... who are the other defenders at Thorp Arch that may be able to step into the first team if required in an emergency? We take a look at those options in the development squad...

Connor Shaughnessy

The 22-year-old is perhaps at the front of the queue having been selected by Bielsa for the League Cup home defeat to Preston North End in August. Shaughnessy made a promising start to life under Thomas Christiansen as he made eight appearances under the Dane at Elland Road last season, with several coming in midfield, before being handed a new four-year contract after his performances.

The Irishman though picked up an ankle injury in January which ruled him out for the remainder of the season and has found the senior squad hard to come by under the Argentine having to settle for under-23s minutes this season.

Shaughnessy skippered Carlos Corberan's side on Monday in the 3-1 defeat at Crewe Alexandra in the Professional Development League with Bielsa in attendance and is more than likely next in line should he be required after a glowing reference from El Loco earlier this year.

How Barry Douglas proved his worth to Leeds United and Marcelo Bielsa against Wigan

Hugo Diaz

The Spaniard, who joined the club in 2017 from Deportivo La Coruna, linked up with the under-23s initially as he formed a strong partnership with Paudie O'Connor - who is out on loan at Blackpool - in the development team last season.

Diaz was included in several match day squads by former boss Paul Heckingbottom before being handed his debut amongst an injury crisis at Preston North End last season as he stepped off the bench in place of Pontus Jansson during the defeat at Deepdale.

The 21-year-old has made a number of appearances for Corberan's side this season but has found minutes hard to come by in recent weeks with Leif Davis moving across into the middle from left-back.

Marcelo Bielsa sends nine-minute video message to Newell's Old Boys as club unveil new training complex - paid for with £3m of his money

Aapo Halme

Leeds added the highly rated Finnish defender to their ranks in January from HJK Helsinki with the 6ft 4in centre-back signing a four-year contract in West Yorkshire.

Following an injury to his foot during a training session, which resulted in surgery, Halme was ruled out for the rest of the campaign and spent nearly nine months on the sidelines before making his debut for the club against QPR in the Professional Development League in late August.

Halme has put in a number of strong performances for the under-23s, particularly against Bolton Wanderers during their first defeat of the season in September, but picked up a knock two weeks ago against Notts County in Premier League Cup action.

The club are yet to give an update over the defender but he has failed to feature in the last two match day squads for Corberan - it seems his Leeds United career just can't get going despite his obvious talent.

'This video says everything about this team' - Leeds United's Pontus Jansson issues rousing message alongside Whites team-mates

Pascal Struijk

Another defender who joined Leeds in January as the 18-year-old made the move from Ajax to Thorp Arch. The commanding centre-back looks beyond his years in stature and has turned out regularly for the under-23s side since his arrival last winter.

Struijk was named in the match day squad to face Aston Villa last season by former boss Paul Heckingbottom during the injury woes at Elland Road but is yet to make any appearances at first team level for the Whites after being brought it as a future prospect from Holland.

Honourable mention... Leif Davis

The 18-year-old full-back joined the Whites in July from Morecambe and after a string of appearances at left-back has recently also been deployed in the heart of defence by Corberan.

Davis' ball playing skills fit Bielsa's style of football but his place in the centre nullifies his pace on the flanks. United could, if required, call upon him for his services in the middle after proving himself more than adequate at centre-back but the youngster possesses more natural skills at wing-back.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1116 på: November 06, 2018, 20:38:33 »
Assist er utrolig oppskrytt. Saiz får feks ikke assist for den geniale pasningen til Berardi forut for Klich sitt mål mot Blackburn. Men gir du en enkel ball til en medspiller 40 meter fra mål og han drar av et par spillere og setter ballen i krysset, så får du en deilig assist. Selvsagt litt satt på spissen, men all statistikk i fotballen må tas med en klype salt.

Det jeg kan være enig i er at Saiz er for dårlig foran mål. Han har et ubrukelig venstrebein som hemmer en del av avslutningene.

auren
Merkelig utsagn og argumentasjon. Er mål utrolig oppskrytt også? Mange mål er «enkle», etter glitrende forarbeid og assists i forkant...

Absolutt ikke merkelig. Man må se det hele i system. Tredje sist og fjerde sist på ballen kan være like viktig som nest sist. Sist på ballen, som i mål, er alltid det viktigste. Det finnes mange flere «enkle» assist enn «enkle» mål.

auren

Hvis en spiller klarer å havne i situasjoner hvor han serverer enkle mål til medspillere så skal dette absolutt ikke undervurderes. På samme måte som en "dukkopp-spiss" som putter enkle tap-ins.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1117 på: November 06, 2018, 22:15:22 »
Assist er utrolig oppskrytt. Saiz får feks ikke assist for den geniale pasningen til Berardi forut for Klich sitt mål mot Blackburn. Men gir du en enkel ball til en medspiller 40 meter fra mål og han drar av et par spillere og setter ballen i krysset, så får du en deilig assist. Selvsagt litt satt på spissen, men all statistikk i fotballen må tas med en klype salt.

Det jeg kan være enig i er at Saiz er for dårlig foran mål. Han har et ubrukelig venstrebein som hemmer en del av avslutningene.

auren
Merkelig utsagn og argumentasjon. Er mål utrolig oppskrytt også? Mange mål er «enkle», etter glitrende forarbeid og assists i forkant...

Absolutt ikke merkelig. Man må se det hele i system. Tredje sist og fjerde sist på ballen kan være like viktig som nest sist. Sist på ballen, som i mål, er alltid det viktigste. Det finnes mange flere «enkle» assist enn «enkle» mål.

auren

Hvis en spiller klarer å havne i situasjoner hvor han serverer enkle mål til medspillere så skal dette absolutt ikke undervurderes. På samme måte som en "dukkopp-spiss" som putter enkle tap-ins.

Sant nok det. Det finnes selvsagt både flotte assists og "enkle" mål, illustrert i forrige kamp mot Wigan. På første målet så er det stikkeren til Douglas som åpner opp hele forsvaret til Wigan. En genial pasning. Løpet til Klich er selvsagt flott og han gir Pablo en fin pasning og voila 1-1 (et "enkelt" mål av Pablo). Jeg synes jo pasningen til Douglas er "bedre" enn assisten til Pablo på 1-2, En pasning som i utgangspunktet ikke var noe særlig bra, men pga. mix up mellom forsvarer og keeper gir Roofe et "enkelt" mål.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1118 på: November 06, 2018, 22:23:53 »
Assist er utrolig oppskrytt. Saiz får feks ikke assist for den geniale pasningen til Berardi forut for Klich sitt mål mot Blackburn. Men gir du en enkel ball til en medspiller 40 meter fra mål og han drar av et par spillere og setter ballen i krysset, så får du en deilig assist. Selvsagt litt satt på spissen, men all statistikk i fotballen må tas med en klype salt.

Det jeg kan være enig i er at Saiz er for dårlig foran mål. Han har et ubrukelig venstrebein som hemmer en del av avslutningene.

auren
Merkelig utsagn og argumentasjon. Er mål utrolig oppskrytt også? Mange mål er «enkle», etter glitrende forarbeid og assists i forkant...

Absolutt ikke merkelig. Man må se det hele i system. Tredje sist og fjerde sist på ballen kan være like viktig som nest sist. Sist på ballen, som i mål, er alltid det viktigste. Det finnes mange flere «enkle» assist enn «enkle» mål.

auren

Hvis en spiller klarer å havne i situasjoner hvor han serverer enkle mål til medspillere så skal dette absolutt ikke undervurderes. På samme måte som en "dukkopp-spiss" som putter enkle tap-ins.

Sant nok det. Det finnes selvsagt både flotte assists og "enkle" mål, illustrert i forrige kamp mot Wigan. På første målet så er det stikkeren til Douglas som åpner opp hele forsvaret til Wigan. En genial pasning. Løpet til Klich er selvsagt flott og han gir Pablo en fin pasning og voila 1-1 (et "enkelt" mål av Pablo). Jeg synes jo pasningen til Douglas er "bedre" enn assisten til Pablo på 1-2, En pasning som i utgangspunktet ikke var noe særlig bra, men pga. mix up mellom forsvarer og keeper gir Roofe et "enkelt" mål.

auren
Resultat av laginnsats. Er den god blir det enkelt å score. Scoringen er (forhåpentligvis) et resultat av godt spill, og ikke flaks. Alle bidrar.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1119 på: November 06, 2018, 23:04:39 »
Assist er utrolig oppskrytt. Saiz får feks ikke assist for den geniale pasningen til Berardi forut for Klich sitt mål mot Blackburn. Men gir du en enkel ball til en medspiller 40 meter fra mål og han drar av et par spillere og setter ballen i krysset, så får du en deilig assist. Selvsagt litt satt på spissen, men all statistikk i fotballen må tas med en klype salt.

Det jeg kan være enig i er at Saiz er for dårlig foran mål. Han har et ubrukelig venstrebein som hemmer en del av avslutningene.

auren
Merkelig utsagn og argumentasjon. Er mål utrolig oppskrytt også? Mange mål er «enkle», etter glitrende forarbeid og assists i forkant...

Absolutt ikke merkelig. Man må se det hele i system. Tredje sist og fjerde sist på ballen kan være like viktig som nest sist. Sist på ballen, som i mål, er alltid det viktigste. Det finnes mange flere «enkle» assist enn «enkle» mål.

auren

Hvis en spiller klarer å havne i situasjoner hvor han serverer enkle mål til medspillere så skal dette absolutt ikke undervurderes. På samme måte som en "dukkopp-spiss" som putter enkle tap-ins.

Sant nok det. Det finnes selvsagt både flotte assists og "enkle" mål, illustrert i forrige kamp mot Wigan. På første målet så er det stikkeren til Douglas som åpner opp hele forsvaret til Wigan. En genial pasning. Løpet til Klich er selvsagt flott og han gir Pablo en fin pasning og voila 1-1 (et "enkelt" mål av Pablo). Jeg synes jo pasningen til Douglas er "bedre" enn assisten til Pablo på 1-2, En pasning som i utgangspunktet ikke var noe særlig bra, men pga. mix up mellom forsvarer og keeper gir Roofe et "enkelt" mål.

auren
Resultat av laginnsats. Er den god blir det enkelt å score. Scoringen er (forhåpentligvis) et resultat av godt spill, og ikke flaks. Alle bidrar.

Riktig. Alle bidrar. Så jeg tenker at vi ikke må se oss blinde på antall assists hos spillerne. Noe som var kjernen til denne diskusjonen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1120 på: Desember 02, 2018, 12:31:00 »
....hvis alle hadde vært skadefrie.

BPF
Ayling Pontus Cooper Douglas
Phillips
Pablo Klich Saiz Alioski
Roofe

Benk: Huffer, Berardi, Dallas, Forshaw, Brown, Clarke og Bamford.
På tribunen: Harrison, Baker, Shackleton og Roberts.

Noen vil fortsette med Forshaw med Saiz på benken, mange vil bytte ut Alioski med Harrison, Brown eller Clarke og noen mener sikkert at en Bamford i form er bedre enn Roofe.

Slik jeg ser det er at vi trenger kun en keeper i januar og da er det vel en nobrainer å hente Stockdale fra Brum, en rutinert og god keeper ute i kulden i sin klubb. Hvis vi skal hente inn flere spillere så mener jeg de må være bedre enn de vi har, gå rett inn i laget, ikke noen som kan kanskje gjøre en jobb hvis han trengs. En slik spiller kunne vært en midstopper som er bedre enn Pontus og Cooper, men ser ikke ut som Bielsa ønsker det.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Torpe-do

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1121 på: Desember 02, 2018, 12:46:11 »
Eg meinar å ha høyrt at Stockdale har nokre heilt spinnville lønnskrav? Om det stemmer, og han ikkje firer på krava, meiner eg me skal sjå andre stader. Men håpar han gjer det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Leedsfan

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1122 på: Desember 03, 2018, 09:43:37 »
Eg meinar å ha høyrt at Stockdale har nokre heilt spinnville lønnskrav? Om det stemmer, og han ikkje firer på krava, meiner eg me skal sjå andre stader. Men håpar han gjer det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Han har benektet selv at de er spinnville, skulle ikke forundre meg at han kommer nå hvis han så skarp ut på utlånet til Wycombe (av alle lag)!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kai

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1123 på: Desember 03, 2018, 09:56:58 »
Angående Stockdale; hvordan er reglene her?
Er ikke han uaktuell ettersom han allerede har spilt for to klubber denne sesongen?

Leedsfan

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1124 på: Desember 03, 2018, 11:17:48 »
Angående Stockdale; hvordan er reglene her?
Er ikke han uaktuell ettersom han allerede har spilt for to klubber denne sesongen?

Stiller det seg annerledes når han har vært på lån?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Runar

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1125 på: Desember 03, 2018, 12:38:12 »
Angående Stockdale; hvordan er reglene her?
Er ikke han uaktuell ettersom han allerede har spilt for to klubber denne sesongen?

Har han spilt for 2 klubber allerede?
 

Kai

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1126 på: Desember 03, 2018, 12:56:14 »
Angående Stockdale; hvordan er reglene her?
Er ikke han uaktuell ettersom han allerede har spilt for to klubber denne sesongen?

Stiller det seg annerledes når han har vært på lån?

Jeg mener å ha lest at det gjelder for lån også, ja.


Angående Stockdale; hvordan er reglene her?
Er ikke han uaktuell ettersom han allerede har spilt for to klubber denne sesongen?

Har han spilt for 2 klubber allerede?

Ja, han har blitt utlånt til, og spilt for, Southend og Wycombe i høst.
« Siste redigering: Desember 03, 2018, 13:01:13 av Kai »

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1127 på: Desember 03, 2018, 22:22:18 »
Skadefritt mannskap har vi vel enda ikke spilt med??

Får vi oppleve det når det drar seg til i Mars og utover har vi en ålreit benk og mange muligheter!

            BPF/Ny keeper

Dallas Berardi Cooper Douglas

                   Phillips

Pablo  Forshaw  Klich  Izzy

                   Roofe

Sub: Ny keeper/BPF, Ayling, Pontus,  Baker, Saiz, Alioski og Bamford

Huffer, Halme, Pearce, Clarke, Shackleton, Roberts

Tror fortsatt Berardi/Cooper Bielsas førstevalg. Uansett valg. Bunnsolid trio! Fortsetter Dallas sånn er det ingen selvfølge at Ayling tar tilbake plassen på HB. Saiz sine ferdigheter er best av alle. Men tror laget blir bedre med kraften og balansen Forshaw bidrar med. Phillips sikker og Klich må spille seg ut. Brown vil bidra med kreativiteten vi ikke får med Alioski og som vi hadde fått med Saiz. Duger han defensivt?

Bamford eller Roofe? Roofe klink pr.nå, men tror Bamford vil gi han god kamp. Uansett en vannvittig joker på benken vi ikke har i dag.

Skadefritt så lukter dette lager topp 2 og direkte opprykk!

MOT

RoarG

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1128 på: Desember 05, 2018, 18:00:34 »
Med Dallas' skade blir det tynt i rekkene. Hva blir lagoppstillingen framover tro? Denne?


                          Bailey-Peacock

Douglas       Jansson           Halme         Alioski

                               Phillips

Hernandez        Klich          Forshaw       Harrison

                                Roofe

Benken: Huffer, Saiz, Clarke, Shackleton, Pearce, Davis, Roberts.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1129 på: Desember 05, 2018, 18:24:26 »
Med Dallas' skade blir det tynt i rekkene. Hva blir lagoppstillingen framover tro? Denne?


                          Bailey-Peacock

Douglas       Jansson           Halme         Alioski

                               Phillips

Hernandez        Klich          Forshaw       Harrison

                                Roofe

Benken: Huffer, Saiz, Clarke, Shackleton, Pearce, Davis, Roberts.

Lite fornuftig å gjøre enda et bytte i forsvsrsrekka vel..Douglas fortsetter nok på venstre.

Håper vi får se Robbie Gotts. Tipper Shackleton.

Drøyt med enda en skade i forsvaret! Nå som Dallas begynte å levere varene på HB. Surt!

BPF, Gotts, Pontus, Halme, Douglas - Phillips - Forshaw, Klich, Pablo, Roofe-  Bamford

Tror Alioski får hvile. Kanskje Bamford er klar og Roofe tar venstrekanten.

RoarG

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1130 på: Desember 05, 2018, 21:15:39 »
Noen mener at disse karene banker på døra til A-laget om ikke i en altfor fjern fremtid. 2019 kanskje?

https://thisisfutbol.com/2018/12/blogs/three-leeds-u23s-bielsa-could-turn-to-instead-of-january-signings/


SAM DALBY – STRIKER
One area where Leeds are well equipped is up front, with teenage striker Ryan Edmondson having already picked up two appearances for the first team – albeit one at left back and the other on the wing.


If the 17-year-old is not going to be favoured as a centre forward, then 18-year-old giant Sam Dalby – standing at 6’3″ tall (source: Transfermarkt) – might well be.

Overshadowed by his younger counterpart of late, Dalby has been a regular for the under-23s, although many of his appearances have come as a substitute, replacing more experienced options such as Tyler Roberts.

ADVERTISEMENT

Despite that, he has shown his ability in front of goal with four strikes and is likely on Bielsa’s radar for the new year.

PASCAL STRUIJK – CENTRE BACK
Another teenage giant for Carlos Corberan’s side, Pascal Struijk stands just under 6’3″ (source: Transfermarkt) but at 19-years-old, he could well have a year or two left to grow.

The centre back was a January signing from Ajax, where he was playing regularly for their under-19 side, and has gone on to establish himself as a mainstay for the Whites’ reserves.

Considering the problems Bielsa has had at centre back of late – Aapo Halme called up to fill the gap left by Liam Cooper’s injury – the Belgian-born defender might well be next in line for a first team bow.

KUN TEMENUZHKOV
Another striker, former Barcelona man Temenuzhkov – signed from the Catalan giants in January – is the opposite of Dalby, standing at a diminutive 5’5″ (source: Transfermarkt)

However, his height does not define his play and he is another forward who has proven himself to be a real talent for the under-23s.

He would be something of a left-field call up considering Dalby and Edmondson’s form but if it is a poacher that the manager wants, then there is nowhere else to look and he is doing enough to get Bielsa’s attention.
« Siste redigering: Desember 05, 2018, 21:25:55 av Promotion 2010 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

NT

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1131 på: Desember 06, 2018, 07:11:25 »
Forshaw er en smart og rutinert spiller og kunne tatt en rolle på høyre back, ville blitt et fint samspill med Pablo på kant.  Det åpner videre for en Saiz sentral med Klich og Phillips.  Den konstellasjon funker og bør være fin mot QPR og BW som nå skjelver i buksene før toget kommer. Mer offensiv kraft og en forh.v kampsulten Saiz fra start

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1132 på: Desember 06, 2018, 09:15:06 »
Forshaw er en smart og rutinert spiller og kunne tatt en rolle på høyre back, ville blitt et fint samspill med Pablo på kant.  Det åpner videre for en Saiz sentral med Klich og Phillips.  Den konstellasjon funker og bør være fin mot QPR og BW som nå skjelver i buksene før toget kommer. Mer offensiv kraft og en forh.v kampsulten Saiz fra start

Blir spennende å se hvordan HB løses nå. Tror ikke Bielsa bytter ut Klich eller Forshaw sentralt. Vi har en bedre balanse og fysikk der uten Saiz. Jeg ville sett Saiz på venstrekant i en rolle litt som Pablo på høyre. HB tror jeg blir Shackleton. Spilte der mot Swansea, ikke veldig bra defensivt..men ok offensivt. Vi har også Gotts. Mulig Alioski kan være en kandidat på HB. Blir spennende å se :)

RoarG

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1133 på: Desember 06, 2018, 11:25:40 »
Forshaw er en smart og rutinert spiller og kunne tatt en rolle på høyre back, ville blitt et fint samspill med Pablo på kant.  Det åpner videre for en Saiz sentral med Klich og Phillips.  Den konstellasjon funker og bør være fin mot QPR og BW som nå skjelver i buksene før toget kommer. Mer offensiv kraft og en forh.v kampsulten Saiz fra start

Blir spennende å se hvordan HB løses nå. Tror ikke Bielsa bytter ut Klich eller Forshaw sentralt. Vi har en bedre balanse og fysikk der uten Saiz. Jeg ville sett Saiz på venstrekant i en rolle litt som Pablo på høyre. HB tror jeg blir Shackleton. Spilte der mot Swansea, ikke veldig bra defensivt..men ok offensivt. Vi har også Gotts. Mulig Alioski kan være en kandidat på HB. Blir spennende å se :)
"Spennende" er nøkkelordet her ;D.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1134 på: Desember 16, 2018, 21:51:26 »
Hva er det beste vi kan stille pr.nå og hva er det beste skadefritt?

BPF - Shackleton, Halme, Pontus, Douglas - Phillips - Forshaw, Klich, Pablo, Roofe - Bamford

Sub: Huffer, Gotts, Davis, Baker, Clarke, Alioski og Roberts

Liker Phillips best når han spiller på plassen sin. Klich er nok best i 8'er rollen, ikke i 10'er. Men av Forshaw og Klich så bør nok Klich være lengst frem.

Roofe ut til venstre. Dette av to grunner. Nytt blod på venstre og Alioski får hvile og hardere konkurranse. Roofe jobber hardt, han kan skjære inn og han har kapasitet til å gå rundt. Grunn nr to, Bamford. Han er en klinisk avslutter som setter sjansene sine. Roofe, Bamford og Pablo kan bli en skummel trio!

Når gutta kommer tilbake fra skade..

BPF - Ayling,  Pontus, Cooper, Douglas - Phillips- Klich, Brown, Pablo, Roofe - Bamford

Sub: Huffer, Berardi, Dallas, Forshaw, Clarke, Alioski og Roberts

Ute: Baker, Pearce, Harrison, Shackleton, Halme.

Hard kamp om plassene. Tror Berardi er foran Pontus, men han fortjener å fortsette. Jevnt. Cooper selvskreven. Klich tilbake i 8'ern og Brown herjer med mål og assist i 10'er rollen. En farlig trio har blitt til en dødelig kvartett!

Skadefritt så trenger vi utgangspunktet ikke å handle i januar. Men det blir å gamble. Et annet viktig spørsmål er om Brown slår til. Potensialet er der.

Keeperplassen skjer det noe. Harrison og Baker ser ut som flopper. Vi trenger ikke sysselsette andre sine talenter hvis dem ikke leverer. Sender vi de to hjem og erstatter de med spillere som potensielt går rett inn i 11'ern. Bielsa har jo sagt det..gode spillere trenger ikke tilpasse seg. Dem har det i seg. Dermed ønsker jeg en venstreving som går rett inn på laget. I det minste mye bedre enn Harrison. Det samme for Baker. En som utfordrer knallhardt om 10'er plassen.

Det er ikke mer som skal til for å rykke opp..hvis vi ikke får enda flere skader da  :)


Bromancer

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1135 på: Desember 16, 2018, 22:14:14 »
Med den formen Jansson viser for tiden, skulle det forbause meg om en skadefri Berardi hadde tatt den plassen.

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1136 på: Desember 16, 2018, 22:24:00 »
Pontus har vært vannvittig solid. Han har ihvertfall ikke spilt seg ut! Det eneste man kan påpeke er at han bruker litt mange touch og at passningene fremover i banen ofte er upresise. Skulle ønske han var en større trussel på dødballer!

Konklusjonen er at vi har 3 knallgode stoppere!

Runar

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1137 på: Desember 16, 2018, 22:25:20 »
Hva er det beste vi kan stille pr.nå og hva er det beste skadefritt?

BPF - Shackleton, Halme, Pontus, Douglas - Phillips - Forshaw, Klich, Pablo, Roofe - Bamford

Sub: Huffer, Gotts, Davis, Baker, Clarke, Alioski og Roberts

Liker Phillips best når han spiller på plassen sin. Klich er nok best i 8'er rollen, ikke i 10'er. Men av Forshaw og Klich så bør nok Klich være lengst frem.

Roofe ut til venstre. Dette av to grunner. Nytt blod på venstre og Alioski får hvile og hardere konkurranse. Roofe jobber hardt, han kan skjære inn og han har kapasitet til å gå rundt. Grunn nr to, Bamford. Han er en klinisk avslutter som setter sjansene sine. Roofe, Bamford og Pablo kan bli en skummel trio!

Når gutta kommer tilbake fra skade..

BPF - Ayling,  Pontus, Cooper, Douglas - Phillips- Klich, Brown, Pablo, Roofe - Bamford

Sub: Huffer, Berardi, Dallas, Forshaw, Clarke, Alioski og Roberts

Ute: Baker, Pearce, Harrison, Shackleton, Halme.

Hard kamp om plassene. Tror Berardi er foran Pontus, men han fortjener å fortsette. Jevnt. Cooper selvskreven. Klich tilbake i 8'ern og Brown herjer med mål og assist i 10'er rollen. En farlig trio har blitt til en dødelig kvartett!

Skadefritt så trenger vi utgangspunktet ikke å handle i januar. Men det blir å gamble. Et annet viktig spørsmål er om Brown slår til. Potensialet er der.

Keeperplassen skjer det noe. Harrison og Baker ser ut som flopper. Vi trenger ikke sysselsette andre sine talenter hvis dem ikke leverer. Sender vi de to hjem og erstatter de med spillere som potensielt går rett inn i 11'ern. Bielsa har jo sagt det..gode spillere trenger ikke tilpasse seg. Dem har det i seg. Dermed ønsker jeg en venstreving som går rett inn på laget. I det minste mye bedre enn Harrison. Det samme for Baker. En som utfordrer knallhardt om 10'er plassen.

Det er ikke mer som skal til for å rykke opp..hvis vi ikke får enda flere skader da  :)

Tipper du ser Pablo bli flyttet vekk fra høyrekanten og inn i rollen til Saiz ganske fort, som i andre om gangen i helgen.
 

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1138 på: Desember 16, 2018, 22:38:41 »
Tror sjansene er store for det ja.

Det som er avgjørende tror jeg er hvor Phillips spiller. Flyttes han opp, må Forshaw eller Klich vrakes. Skjer det? Og hvem tar kantene hvis Pablo trekkes inn.

Ser gjerne Roofe til venstre, Pablo midten og Clarke høyre  :)

auren

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1139 på: Januar 13, 2019, 00:38:51 »
3-4-3:

BPF - Jansson , Phillips, Cooper - Ayling, Klich, Forshaw, Alioski - Clarke, Roofe, Pablo

4-1-4-1 kan også spilles med samme spillere. Det er plass til både Forshaw og Phillips!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.