Refleksjon som forum-medlem

Started by B-m, July 28, 2011, 12:33:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

newsome

berlin

Quote from: Jon R on August 03, 2011, 23:46:23
Sett bort fra all den repterende gnålingen om at det er:

a) for mye negativitet på forumet................ eller:
b) det er for mange naive-tilfredse-med-tingenes-tilstand folk på forumet.......eller:
c) vi skriver for mye om Ken Bates på dette forumet.......

synes jeg OEF fortsatt er verdens beste debattforum for over middels interesserte fotballsupportere.  ;)

Kort, konsist og godt innlegg, Jon R!  Det er ikke grunn til å svartmale debattilstanden OEF helt, med forbehold om at jeg har dårlig sammenligingsgrunnlag. Det frister liksom ikke å besøke andre klubbers forum, og ikke er jeg aktiv på "åpne forum" heller. Men magefølelsen min sier at vårt forum er bra.

Folk sammenligner kanskje med andre perioder på dette forumet? det er i hvertfall det jeg prøver.
Det går litt i bølger har jeg inntrykk av. Husker at bl.a Jarle plutselig viste en annen side i mange tråder, det kan da ikke den gemene hop ha unngått å registrere? Folk ble vel antagelig så sjokkert at de ikke ante hva som foregikk, hehe. Ikke det, Jarle liker en "real diskusjon" og provoserer gjerne, og er en viktig røst på forumet.

Så får vi se hvordan det blir f.o.m. 6.august når sesongen sparkes i gang.
En ting er sikkert: Eventuelle "Hva-var-det-jeg-sa-innlegg" kommer til å generere debatt, hehe.

Jon R

Quote from: berlin on August 04, 2011, 00:47:53

Så får vi se hvordan det blir f.o.m. 6.august når sesongen sparkes i gang.
En ting er sikkert: Eventuelle "Hva-var-det-jeg-sa-innlegg" kommer til å generere debatt, hehe.

Hva- var-det-jeg-sa innleggene kommer garantert , berlin.   ;D

Noe av problemet er når det går for mye prestisje i diskusjonene og folk får merkelapper som tilhørende en eller annen "leir". Da blir det gjerne viktigere å synliggjøre at man hadde rett fremfor å bidra konstruktivt. Synes mange av debattene har båret preg av dette. Mindre prestisje - færre "blokkdannelser" (var det MOT sangen het?  ::))  og fler nyanser er mitt personlige ønske for forumet når vi nærmer oss kick off sesongen 2011-12.   :)

Forumet består av små og store bidragsytere. Som flere andre har vært inne på: Vi har i bunn og grunn ikke råd til å miste noen av dem. Håper m.a.o at verken DHY, jarle, thesheep, Superfan eller noen andre gjør alvor av truslene om å holde seg unna forumet.
Jon R.

Leedsfan

Quote from: jackbauer68 on August 03, 2011, 15:04:13
Quote from: thesheep on August 03, 2011, 14:42:13
Quote from: AndyMathie on August 03, 2011, 13:52:00
JackBauer er blitt en favoritt på forumet enda æ ikke lengre klarer Kiefer Sutherland, heldigvis vet jeg at vår Jack er den beste og mest klarsynte av dem  ;)

Vi er jo en stor klubb og det er jo bare Manu og Swimmingpool som æ ikke gidder å diskutere størrelse med, men om vi ser på verdensbasis er vi langt større enn alle andre ut av dritt klubbene enkelte sammenligner oss med. Vi er the Mighty Whites og ingen kan hverken her på forumet eller andre steder ta fra oss at vi holder med den vakreste og beste klubben i verden. Har så mange fantastiske opplevelser som gjør at jeg kan med stolthet se mine kompiser i øynene å latterligjøre deres latterlige supportere som ikke er i nærheten av alle oss når vi setter igang med MOT !!!!

Hvis det å holde med noen som er størst og best er viktig er jo Leeds på alle måter feil klubb!
Vi er ikke det på noe som helst vis. Da skal man være god til å lyve for seg selv.... Mange er større, mange er bedre, mange har mer penger, mange har flere fans, mange har mer høylytte fans osv. osv.  Det finnes ikke et eneste målbart kriterie som tilsier at vi som ikke bor i eller ved Leeds skal være Leeds supportere.

Jeg holder med Leeds fordi Leeds er Leeds. Enkelt!! Ikke fordi jeg tror at jeg blir en vinner hvis Leeds vinner, ikke fordi jeg vil være med i en massebevegelse eller fordi jeg tror Leeds supportere er en overlegen gruppe supportere.... Det er jo ikke slik. Norske Leeds supportere er ofte tynne i håret, over 40 og godt i hold og vi ble Leeds supportere når vi var guttunger fordi Leeds i en kort periode var Super Leeds. Vi ble Leeds supportere av akkurat de samme grunnene som gjør at dagens unger blir supportere av dagens dominerende lag. (Hvis de ikke har fedre eller onkler som kan bidra med god hjernevask for å få dem til å bli supportere at et npc lag og motta daglig tyn av kammeratene sine....)

Men jeg tror jeg tar en ny forum pause mens grinebiterne velter seg i Bates og Grayson hat, bader i selvmedlidenhet og minner om fordums tider. I mens skal jeg se dagens Leeds sette i gang med en ny spennende sesong, og det skal bli gøy!!! Og sesongen blir kjekkere ved å holde seg unna Norsk Forum For Misfornøyde Leeds Supportere.

Maken til surt oppgulp er det lenge sia eg har lest. Vi trenger ikke være størst i alt,men vi trenger å gi fansen det den fortjener,å prøve å bli så god som mulig.

Ã... glede seg til sesongen er det flere som gjør,og om du tar pause eller ikkje fra forumet etter dine 28 bidrag vil vel knapt merkes.

PS! Hmmmmmm,begynner å lure på om dette er en viss person med alias :o

Who my friend?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Quote from: Jon R on August 03, 2011, 23:46:23
Sett bort fra all den repterende gnålingen om at det er:

a) for mye negativitet på forumet................ eller:
b) det er for mange naive-tilfredse-med-tingenes-tilstand folk på forumet.......eller:
c) vi skriver for mye om Ken Bates på dette forumet.......

synes jeg OEF fortsatt er verdens beste debattforum for over middels interesserte fotballsupportere.  ;)

Hear hear..:)

Jeg må innrømme at det er artig å lese intrigene som utspiller seg her til tider. Har ikke hatt en slik følelse siden jeg så Dallas og Falcon Crest på tv i mine barneår, neste episode kan ikke komme fort nok.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Bites Yer Legs

Quote from: B-m on July 28, 2011, 12:33:43
Jeg poster dette i OEF da jeg helt klart synes dette handler om LUFC og vår engasjement som supportere. Jeg har lest flere innlegg fra fans som har sluttet å poste her inne av ulike årsaker. Jeg synes det har vært skremmende lite aktivitet på forumet det siste året, og det virker som om forumet er på vei til å dø ut.

Jeg ser på meg selv som en positiv kar, og som prøver å se lyst på ting selv når det står på som verst. Jeg prøver å nyansere mine ytringer og holde en slags likevekt mellom positivitet og negativitet. Jeg tror det er viktig å prøve å holde en slik balanse her inn. Hvis ikke tror jeg det fort kan bli masete, repetitativt, forutsigbart, gi dårlig stemning, bli slitsomt, irriterende og til slutt gi et mindre engasjement til klubben vi elsker.

Jeg er selvfølgelig urolig og kritisk til visse ting som skjer i klubben - slik som de aller fleste fans i diverse klubber ER og SKAL være. Dette er noe mange medlemmer her inne påpeker, hver dag, i hvert innlegg, uansett tema, hver time. Om og om igjen. Jeg spør, hva er poenget? Hadde Ken Bates eller Simon Grayson vært aktiv på forumet hadde jeg sett et poeng, men akkurat nå er det nærmeste vi kommer Svend Anders - som dessverre har like mye inflytelse på Bates som jeg har på asfaltlegging av sideveier i Sunmøre.

Vi har alle opplevd vanskelige ting som menneske, skilsmisse, sykdom, å miste noen nær, mobbing, dårlig økonomi, miste jobben the list goes on. Vi har alle ulik bagasje.
Jeg skal ikke prøve skore noen billige poeng her, men for meg betydde Leeds United noe helst spesielt for meg da jeg var 13 år og kreftsjuk. Selv om vi var ekstremt middelmådig i Premier League så var jeg sykt stolt av å være Leeds Fan. Leeds var den store solen min i en ellers crap hverdag, uansett hvordan vi gjorde det!
Jeg husker godt min gamle klasseforstander Inge Haagensen, som er Norges største Derby fan, fortalte klassen min(med glimt i øyet) når jeg var på sjukehuset. "Det er bare Bjørn-Marius som kan kalles en ekte supporter": Som holder med Leeds United! Og ikke Scum, vitctimpool etc. Dæven hvor stolt jeg var når fikk høre dette fra mine klassekamerater. La oss prøve bevare denne stoltheten!

Jeg ser fortsatt på Leeds som noe ENORMT positivt i mitt liv, noe som gir meg stor glede. Jeg har fått mange nye venner og har hatt mange knallartige stunder pga Leeds:D Og selvfølgelig jævlig mange dårlige stunder, he he.

Såklart er det sykt kjipt å tape 6-4 hjemme mot Preston, og man har lyst å kutte seg selv, drikke seg full, kjefte opp mamma etc, men fan altså - sett i den store sammenhengen så er det NADA.
Jeg synes alle kan prøve litt mer - ved hjelp av dette forumet - til å få oss forbinde Leeds United noe mer med glede, og ikke depresjon og selvskading.

Et innlegg av episke proposjoner, Bjørn-Marius! Stolt av å kjenne deg  :)
KEEP FIGHTING!!

Hallgeir *

Sitat fra Leedsfan:

" Har ikke hatt en slik følelse siden jeg så Dallas og Falcon Crest på tv i mine barneår, neste episode kan ikke komme fort nok."

Her er det tydelig at på den tida hadde vi bare en TV-kanal !  :)
Super Leeds since 1968

Leedsfan

TK20

Finnes det ingen kamptråd til dagens kamp?

Jon R

Jon R.

Leedsfan

Quote from: Jon R on August 13, 2011, 14:39:34
Quote from: TK20 on August 13, 2011, 14:36:04
Finnes det ingen kamptråd til dagens kamp?

Prøv denne kalt "dagens kamptråd."   ;)

http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,18192.0.html

En liten "protest-tittel" siden de fleste er litt engstelige om dagen... Håper vi vinner, så er de ordentlige kamptrådene tilbake snart.. Hvor er Kjelvi?