KAMP: vs Cardiff søndag 30/10 2011

Started by ollan, October 29, 2011, 10:07:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B_Ød

Fikk heller ikke denne gangen det vi klart og tydelig fortjente. Bittert.
For min del er jeg ikke veldig bekymret for dette laget, spille eller plasserings-messig. Vi er betydelig sterkere enn i fjor, vi dominerer og nærmest utspiller nesten samtlige av lagene vi har møtt til nå, og hvis vi klarer å holde dette momentet oppe, vil dette bli en rett så hyggelig sesong.
Og til de som kommer med karaktristikker av typen handligslammet, hjernedød taktikk osv osv under kamp..må jeg bare si at det blir mer og mer vanskelig å ta dere på alvor..enten ser dere ikke det vi andre ser, eller kanskje ligger det en begrensning "en annen plass".

Ups & Ups!!

Dennis

Nok en kamp, den tredje av de fire siste, hvor vi ikke klarer å ta like mange poeng som kampen tilsier. Jeg håper dette er dippen, for da vil resten av sesongen se bra ut. Om vi klarer å snu gode prestasjoner (evt bedre enn det andre laget, uten å overbevise) til seiere, så blir det bra!

Thor Eggen mente forøvrig at lagene hadde hver sin omgang og O'Dea tapte en skulder-mot-skulder-duell... ::)
Marching on together!

Sydhagen

Quote from: Mr Kaizer on October 31, 2011, 09:05:34
Nok en kamp, den tredje av de fire siste, hvor vi ikke klarer å ta like mange poeng som kampen tilsier. Jeg håper dette er dippen, for da vil resten av sesongen se bra ut. Om vi klarer å snu gode prestasjoner (evt bedre enn det andre laget, uten å overbevise) til seiere, så blir det bra!

Thor Eggen mente forøvrig at lagene hadde hver sin omgang og O'Dea tapte en skulder-mot-skulder-duell... ::)

Thor Eggen er en nisse uten noen som helst troverdighet...makan til fyr...og han kaller seg Leeds fan...??
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Ups & Ups!!

stefan

Eneste positive med mad max sin overgang var å slippe å høre Eggen si 'Grad'el vær jævla gang. Det sier jo litt når Eggen klarer å påstå at Snoddy har hatt en kjempesesong så langt... ::)
I går var han god igjen dog.  ;D
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

fjellhaugen

Quote from: stefan on October 31, 2011, 10:03:57
Eneste positive med mad max sin overgang var å slippe å høre Eggen si 'Grad'el vær jævla gang. Det sier jo litt når Eggen klarer å påstå at Snoddy har hatt en kjempesesong så langt... ::)

+1
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

LEO

Jeg syntes Claytin virket litt sliten i går og Howson er ikke helt med hele tiden.

Han bør skrive ny kontrakt eller gi fra seg kapteins bindet. For mange kamper nå uten det helt store.

Varynen bør starte mot Blackpool og Kish bør beholde stopper plassen og få kapteins bindet.  Blackpool har mange store spillere hvis jeg husker riktig.

Kanskje Beechio også bør starte nå virker overmodent for det.  Men Keogh har absolutt ikke gjordt seg bort. Blir en vanskelig vurdering.

MOT

B-m

Quote from: LEO on October 31, 2011, 12:35:07
Jeg syntes Claytin virket litt sliten i går og Howson er ikke helt med hele tiden.

Han bør skrive ny kontrakt eller gi fra seg kapteins bindet. For mange kamper nå uten det helt store.

Varynen bør starte mot Blackpool og Kish bør beholde stopper plassen og få kapteins bindet.  Blackpool har mange store spillere hvis jeg husker riktig.

Kanskje Beechio også bør starte nå virker overmodent for det.  Men Keogh har absolutt ikke gjordt seg bort. Blir en vanskelig vurdering.

MOT

Vanskelig å spille mot 5 manns midtbane som har 75 % fokus på å tette igjen. Syntes Clayton og Howson bør fortsette på den fine andre omgangen de hadde i går. Synes forøvrig Clayton holder på ballen litt for mye til tider. Mot lag som spiller 4-4-2 synes jeg dette fungerer bedre da det ofte er 1-1 dueller.

Når det kommer til Keogh - Becchio så synes jeg Keogh passer bedre i bortekamper, da det vanligvis er mye mer rom i kanalene mot hjemmelag som bruker backene sine offensivt, Keogh er jo en djævel på de tunge løpene. Becchio gjorde en mye bedre figur enn Keogh i går og bør starte neste kamp!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

samadhi

Snodgrass har hatt noen kamper der han ikke har vært på sitt beste, men alt i alt vår beste og viktigste spiller offansivt så langt i år.

2 mål og 7 assist (nest mest i CCC) er mer enn godkjent Snodgrass, selv om jeg håper at han øker scoringsfrekvensen sin litt utover...
marching on together,
derudaf forever...

lojosang

Varynen bør starte mot Blackpool og Kish bør beholde stopper plassen og få kapteins bindet.  Blackpool har mange store spillere hvis jeg husker riktig.

Kanskje Beechio også bør starte nå virker overmodent for det.  Men Keogh har absolutt ikke gjordt seg bort. Blir en vanskelig vurdering.

MOT

Jeg mener O'Dea må tilbake i midtforsvaret om han er frisk igjen, på bakgrunn av at forsvaret vår ikke har vært så tett siden Gregan og Butler spilte der bak. Howson bør beholde kapteinsbindet som local lad og kontinuitetsbærer.

Utover det er jeg rimelig nøytral til betraktingene dine. Keogh viste i glimt at han er en veldig god fotballspiller. Sterk, blikk for gjennombrudd, evne til å slå pasninger og grei mottaksteknikk. Becchio viste også prov på å være på veio i matchform, uten at noen av dem imponerte. Vayrynen bør matches etter hvert for å unngå for stor slitasje på ungutta våre. Hvorvidt det er riktig å gjøre før neste kamp er en vanskelig avveingng jeg er glad det er Graysons jobb å foreta og ikke min.  :D
- Leif Olav

Masinga

Skuffende kamp av Leeds i går. Kunne ikke se mestertakter, for å si det slik. Hadde Leeds vært et lag med tydelige tegn til opprykk, skulle vi hatt 4 poeng på de to siste kampene, ikke ett. Men det kan jo være en mer eller mindre tilfeldig dupp. Vi hører at Leeds f.eks. brukte siste landslagsbrekk til litt hardkjør.

Men 1.omgangen var laber. Det manglet intensitet. Spesielt fra midtbanen der Howson og Pugh var nærmest usynlig. Cardiffs mål er behørig omtalt. Jeg ventet på at keeper skulle dukke opp i venstre billedkant på den TV-skjermen jeg så på. Han vurderte vel situasjonen som en løpsduell mellom Mason og O`Dea og så antagelig for sent at han kunne rukket å springe 10m på den tiden de omtalte duellanter brukte på å løpe 40m. Det hele ble et klønemål.

Snodgrass gjorde mye bra. Det samme kan sies om White, Clayton, McCormack og Lees. Jeg liker vendingene til de fire første og prov på god teknikk. Lees holder ønsket kvalitet i midtforsvaret.

Men det holder ikke at vår kaptein Howson bare spiller èn brukbar omgang! Og Pugh er fullt mulig å erstatte.

Skal jeg kritisere Snodgrass for noe, er det dødballsituasjonene, spesielt cornerne. Særlig de utoverskrudde blir helt ufarlige og lett for motstander å plukke.

Innleggskvaliteten er likeledes generelt meget dårlig og gjelder alle.
Masinga, medl.nr. 1250

GeirO

Quote from: Sydhagen on October 31, 2011, 09:13:23
Quote from: Mr Kaizer on October 31, 2011, 09:05:34

Thor Eggen er en nisse uten noen som helst troverdighet...makan til fyr...og han kaller seg Leeds fan...??

Thor Eggen har vel aldri kalt seg Leedsfan, det er Thor Rune Haugen det.
MOT

GeirO

Trodde Grad'el var riktig uttale på en franskmann. Heter i alle fall ikke 'Greidel'.
MOT

Leedsfan

Quote from: B-m on October 31, 2011, 13:02:23

Varynen bør starte mot Blackpool og Kish bør beholde stopper plassen og få kapteins bindet.  Blackpool har mange store spillere hvis jeg husker riktig.

Kanskje Beechio også bør starte nå virker overmodent for det.  Men Keogh har absolutt ikke gjordt seg bort. Blir en vanskelig vurdering.

MOT

Vanskelig å spille mot 5 manns midtbane som har 75 % fokus på å tette igjen. Syntes Clayton og Howson bør fortsette på den fine andre omgangen de hadde i går. Synes forøvrig Clayton holder på ballen litt for mye til tider. Mot lag som spiller 4-4-2 synes jeg dette fungerer bedre da det ofte er 1-1 dueller.

Når det kommer til Keogh - Becchio så synes jeg Keogh passer bedre i bortekamper, da det vanligvis er mye mer rom i kanalene mot hjemmelag som bruker backene sine offensivt, Keogh er jo en djævel på de tunge løpene. Becchio gjorde en mye bedre figur enn Keogh i går og bør starte neste kamp!

Helt utrolig fawkings enig i alt du skriver. Kampen mot Cardiff var ikke enkelt da de spilte meget defensivt og de fikk kampen slik de ville ha den.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

p0ndus

Quote from: CardiganArms on October 31, 2011, 09:34:25
Thor Eggen??...Makan til gjøk!

Mannen er mildest talt gått ut på dato, om han da noen gang har vært inngått på dato da?

Sleivind

Quote from: Masinga on October 31, 2011, 13:56:06
Skuffende kamp av Leeds i går. Kunne ikke se mestertakter, for å si det slik. Hadde Leeds vært et lag med tydelige tegn til opprykk, skulle vi hatt 4 poeng på de to siste kampene, ikke ett. Men det kan jo være en mer eller mindre tilfeldig dupp. Vi hører at Leeds f.eks. brukte siste landslagsbrekk til litt hardkjør.

Men 1.omgangen var laber. Det manglet intensitet. Spesielt fra midtbanen der Howson og Pugh var nærmest usynlig. Cardiffs mål er behørig omtalt. Jeg ventet på at keeper skulle dukke opp i venstre billedkant på den TV-skjermen jeg så på. Han vurderte vel situasjonen som en løpsduell mellom Mason og O`Dea og så antagelig for sent at han kunne rukket å springe 10m på den tiden de omtalte duellanter brukte på å løpe 40m. Det hele ble et klønemål.

Snodgrass gjorde mye bra. Det samme kan sies om White, Clayton, McCormack og Lees. Jeg liker vendingene til de fire første og prov på god teknikk. Lees holder ønsket kvalitet i midtforsvaret.

Men det holder ikke at vår kaptein Howson bare spiller èn brukbar omgang! Og Pugh er fullt mulig å erstatte.

Skal jeg kritisere Snodgrass for noe, er det dødballsituasjonene, spesielt cornerne. Særlig de utoverskrudde blir helt ufarlige og lett for motstander å plukke.

Innleggskvaliteten er likeledes generelt meget dårlig og gjelder alle.

Punkt 1: Skuffende resultat? Ja. Skuffende kamp? Nei. Med normal uttelling på sjansene hadde vi vunnet med to-tre mål. Men ja, det er ikke helt bra at vi i to kamper på rad dominerer og bare får med oss ett poeng.

Punkt 2: Pugh var usynlig gjennom hele kampen. At Howson var usynlig? Tjaa. Det ble altfor mye langt i 1.omgang, og de få gangene forsvaret spilte ball til Howson og Clayton ble det sjanser ut av det. I tillegg var Howson solid bakover. Hva er det egentlig folk forventer av Howson? At han skal dominere hver eneste kamp? Han er i en finfin form om dagen og har aldri vært så god defensivt som han er nå. Målet må O'Dea ene og aleine ta på sin egen kappe, han hadde fem sekunder på seg til å beine ballen ut til innkast.

Punkt 3: Enig. I tillegg gjorde Howson en god kamp.

Punkt 4: Howson hadde to gode omganger, at han ikke er mer involvert i 1.omgang får de lange ballene fra forsvaret ta skylden for. Pugh er fullt mulig å erstatte ja, men han gir god støtte til White. Kanskje en av grunnene til at White har blomstret de siste kampene? Flere muligheter til å gå på løp fremover? Men på hjemmebane hadde jeg sett at en spiller som Sam fikk vise seg frem mer enn 10 minutter.

Punkt 5: Vi skapte jo opp til flere sjanser på grunn av dødballene til Snodgrass. Enkelte av de var litt slappe, men jevnt over gode dødballer fra han.

Punkt 6: Det er jeg enig i, men nå var ikke denne kampen det beste eksempelet å hente frem. Mange av sjansene våre kom fra innlegg.

berlin

Fine analyser, men jeg velger å ikke dømme hverken Pugh eller Howson etter denne kampen.
Kontinuitet er viktig, og Pugh kan meget vel gjøre en bra kamp mot Blackpool på onsdag.

Men jeg antar at Grayson premierer gode innhopp, og Sam ligger kanskje an til å start en kamp.
Varynen får nøye seg med innhopp enn så lenge. Er Forsell skadet? Skulle gjerne hatt han på benken, i det minste.