Skrevet av Emne: Legende: Gary Speed  (Lest 50945 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

David Harle

Sv: Gary Speed død
« Svar #150 på: November 29, 2011, 11:42:38 »
Forferdelig trist. Som mange har nevnt her inne, dette føles som å miste en bekjent. Speed har fulgt meg gjenom Leedsoppveksten. Var på Elland Road da han puttet sitt første mål mot Bradford, til enorm jubel! Var også tilstede på Elland da han satt 4-0 mot Sheffield U i opprykksseongen. Målet som senere har blitt udødliggjort med "go on son, get one for yourself Speedo", fra den svært så partiske kommentatoren på de matchvideorene som klubben stod bak på den tiden. Har også i likhet med en del andre her inne møtt han på byen i Leeds. Satt med inntrykket etterpå at dette var en som var oppriktig interessert.       

Leedsulf

Sv: Gary Speed død
« Svar #151 på: November 29, 2011, 22:44:02 »

Thomas

Sv: Gary Speed død
« Svar #152 på: November 30, 2011, 00:03:23 »

















berlin

Sv: Gary Speed død
« Svar #153 på: November 30, 2011, 00:23:44 »
Flott, Thomas! Takk!  :(

berlin

Sv: Gary Speed død
« Svar #154 på: November 30, 2011, 00:37:16 »
Et lite og lydmessig ikke veldig bra opptak fra "Chantingen" til minne om Gary Speed under kampen Nottingham Forest - Leeds United 0-4, 29.november 2011, kun 2 1/2 døgn etter hans
tragiske bortgang.

http://www.youtube.com/watch?v=0PW4tYDEvqs
« Siste redigering: November 30, 2011, 00:42:09 av berlin »

Svend Anders

Sv: Gary Speed død
« Svar #155 på: November 30, 2011, 00:39:31 »
De siste dagene har vært tunge for meg, og sikkert de fleste av dere her inne også.

For meg var Speed en stor barndomshelt. Han scoret det første målet jeg så Leeds live på ER, og representerer både det positive ved å holde med Leeds United og 'barndomens naive uskyldighet' om det går an å si. Slikt trodde jeg aldri kunne bli testet på en slik måte.

Langt mer enn et fotballtema er det som virkelig klemmer rundt hjertet mitt HVORFOR han gjorde dette. Det er ikke til å begripe, og jeg blir personlig preget selv om jeg kun en gang møtte ham, da som ung fan.

Hva får en vellykket mann på alle områder, med kone og to barn, å gå å henge seg i rommet vegg-i-vegg? Det er utenfor min fatteevne.

Jeg føler, kanskje sterkere enn jeg burde (men slik er kanskje bånd i Leeds-familien), en enorm tristhet for familien og hans nærmeste venner som må gruble på hvorfor de ikke en gang fikk muligheten til å hjelpe Speedo. Ikke en gang en prat til å be ham tenke seg om.

Leeds United og hele fotballverden har mistet en inspirator og gentlemann.
Hvil i fred, Gary.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Gary Speed død
« Svar #156 på: November 30, 2011, 01:06:39 »
Et lite og lydmessig ikke veldig bra opptak fra "Chantingen" til minne om Gary Speed under kampen Nottingham Forest - Leeds United 0-4, 29.november 2011, kun 2 1/2 døgn etter hans
tragiske bortgang.

http://www.youtube.com/watch?v=0PW4tYDEvqs


Fytti helvete jeg er stolt av å være LEEDS UNITED supporter! <3
Pontus ❤

Evig Pint

Sv: Gary Speed død
« Svar #157 på: November 30, 2011, 01:08:32 »
Min første favorittspiller. Ufattelig trist.

Hvil i fred.

http://youtu.be/TGpAcXVnj_s
Marching on together

Evig Pint

Sv: Gary Speed død
« Svar #158 på: November 30, 2011, 01:33:36 »
Marching on together

newsome

Sv: Gary Speed død
« Svar #159 på: November 30, 2011, 10:38:18 »
Et lite og lydmessig ikke veldig bra opptak fra "Chantingen" til minne om Gary Speed under kampen Nottingham Forest - Leeds United 0-4, 29.november 2011, kun 2 1/2 døgn etter hans
tragiske bortgang.

http://www.youtube.com/watch?v=0PW4tYDEvqs

Sterkt og gripende!

RuneR

Sv: Gary Speed død
« Svar #160 på: November 30, 2011, 10:44:13 »
Jeg møtte Gary Speed (sammen med hallghel forvørig) i påsken 1992, like før vi sikret mesterskapet. Gary McAllister var også der. Jeg husker tok en ale sammen med oss,
og selv om det er lenge siden, virket han som en likeable guy, men ingen extrovert type.

Synes det var sårt at han forlot Leeds, men man kan ikke annet enn å beundre hans lange og solide karriere.

Dette er vondt, og som Flynn, føler jeg nesten for å dra i begravelsen.

Kan bare si meg 100% enig med deg. Dette er tungt å ta inn over seg. Minnene lever videre. Jeg har fremdeles autografen og
bildet der jeg står mellom Gary Speed og Gary McAllister.

Det er altså snart 20 år siden..  :-[
 
Ble bildet tatt i fbm. lunch på E.R på fellestur til seriestarten i 1992?
Hvis ja, så tok jeg et tilsvarende bilde av meg selv og Gary'ene :D
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

B_Ød

Sv: Gary Speed død
« Svar #161 på: November 30, 2011, 11:04:40 »
Ble bildet tatt i fbm. lunch på E.R på fellestur til seriestarten i 1992?
Hvis ja, så tok jeg et tilsvarende bilde av meg selv og Gary'ene :D
Hmmm...der var faktisk jeg også med, men har ingen sånne bilder  :-[
Ups & Ups!!

auren

Sv: Gary Speed død
« Svar #162 på: November 30, 2011, 11:39:46 »
Leedsfansen er blitt enda mer samlet etter Speeds tragiske bortgang, og en debattant på Waccoe skriver følgende:

"This horrible tragedy might just galvanise us in the same way the -15 did, and that would be the best possible tribute Leeds United could pay to dear Gary."

Jeg håper og tror han får rett!

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

rober

Sv: Gary Speed død
« Svar #163 på: November 30, 2011, 12:56:04 »
Det er vanskelig å ta inn over seg at Gary Speed er borte.
Spesielt når man ser bildene og tv-opptreden dagen før.

Smilende og blid.

Nei, fy faen, det er bare trist. :(

asLeeds

Sv: Gary Speed død
« Svar #164 på: November 30, 2011, 12:56:48 »
Må bare nevne det, Nicket til Marius fra Førde " The Gentle Giant" surre rundt i hode på meg heile tida!!  Finnes det betre beskrivelse av Gary Speed?


Det nikcket må du ta godt vare på marius ;).
Får lyst til å spørre, hva var det som gjorde at du valgte det nicket?


MOT
DALHEIM WHITES

RuneR

Sv: Gary Speed død
« Svar #165 på: November 30, 2011, 12:57:53 »
Ble bildet tatt i fbm. lunch på E.R på fellestur til seriestarten i 1992?
Hvis ja, så tok jeg et tilsvarende bilde av meg selv og Gary'ene :D
Hmmm...der var faktisk jeg også med, men har ingen sånne bilder  :-[

2 x Gary og ei snusleppe fra Norge. Fellestur med LUSCOS i august 1992.......


                                         RIP. Gary Speed

Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

RuneR

Sv: Gary Speed død
« Svar #166 på: November 30, 2011, 12:59:45 »
Må bare nevne det, Nicket til Marius fra Førde " The Gentle Giant" surre rundt i hode på meg heile tida!!  Finnes det betre beskrivelse av Gary Speed?

Det nikcket må du ta godt vare på marius ;).
Får lyst til å spørre, hva var det som gjorde at du valgte det nicket?

MOT
Beklager Asle, men det nicket er nok allerede "låst" til selveste John Charles  8)
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

asLeeds

Sv: Gary Speed død
« Svar #167 på: November 30, 2011, 13:04:32 »
Må bare nevne det, Nicket til Marius fra Førde " The Gentle Giant" surre rundt i hode på meg heile tida!!  Finnes det betre beskrivelse av Gary Speed?

Det nikcket må du ta godt vare på marius ;).
Får lyst til å spørre, hva var det som gjorde at du valgte det nicket?

MOT
Beklager Asle, men det nicket er nok allerede "låst" til selveste John Charles  8)

Ahhh, svarte... viste det var noke, kom bare ikkje på da.
Men fortsatt ein beskrivelse som passer godt til Gary også ;)
DALHEIM WHITES

Kjell Skjerven

Sv: Gary Speed død
« Svar #168 på: November 30, 2011, 14:49:08 »
Kan nevnes at eg la ned eit skjerf fra landskampen Wales - Norge paa Bremner statuen.Paa den eine halvdelen staar det Wales og den andre Norge.
Side before self,every time.

Andersen

Sv: Gary Speed død
« Svar #169 på: November 30, 2011, 15:08:18 »
En fin gest av deg Skjerven ! Veldig spesiellt sikkert for de av dere som var på Forest kampen eller skal på Millwallkampen til lørdag ! Gary Speed var en fin og spesiell spiller på alle måter! LEEDS4EVER

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Gary Speed død
« Svar #170 på: November 30, 2011, 16:33:50 »
Har vondt i magen fremdeles, vet ikke når det går over :(

11-MOT!

DenHviteYeboah

Sv: Gary Speed død
« Svar #171 på: November 30, 2011, 18:30:10 »
Har vondt i magen fremdeles, vet ikke når det går over :(

11-MOT!
Samme her!Det er bare så fryktelig leit :(

berlin

Sv: Gary Speed død
« Svar #172 på: November 30, 2011, 19:28:11 »
Jeg møtte Gary Speed (sammen med hallghel forvørig) i påsken 1992, like før vi sikret mesterskapet. Gary McAllister var også der. Jeg husker tok en ale sammen med oss,
og selv om det er lenge siden, virket han som en likeable guy, men ingen extrovert type.

Synes det var sårt at han forlot Leeds, men man kan ikke annet enn å beundre hans lange og solide karriere.

Dette er vondt, og som Flynn, føler jeg nesten for å dra i begravelsen.

Kan bare si meg 100% enig med deg. Dette er tungt å ta inn over seg. Minnene lever videre. Jeg har fremdeles autografen og
bildet der jeg står mellom Gary Speed og Gary McAllister.

Det er altså snart 20 år siden..  :-[
 
Ble bildet tatt i fbm. lunch på E.R på fellestur til seriestarten i 1992?
Hvis ja, så tok jeg et tilsvarende bilde av meg selv og Gary'ene :D

Nei, det var i påsken 1992, med to kamper igjen.
Gary'ene var da dresskledd.

Hallgeir *

Sv: Gary Speed død
« Svar #173 på: November 30, 2011, 19:37:38 »
Jeg møtte Gary Speed (sammen med hallghel forvørig) i påsken 1992, like før vi sikret mesterskapet. Gary McAllister var også der. Jeg husker tok en ale sammen med oss,
og selv om det er lenge siden, virket han som en likeable guy, men ingen extrovert type.

Synes det var sårt at han forlot Leeds, men man kan ikke annet enn å beundre hans lange og solide karriere.

Dette er vondt, og som Flynn, føler jeg nesten for å dra i begravelsen.

Kan bare si meg 100% enig med deg. Dette er tungt å ta inn over seg. Minnene lever videre. Jeg har fremdeles autografen og
bildet der jeg står mellom Gary Speed og Gary McAllister.

Det er altså snart 20 år siden..  :-[
 
Ble bildet tatt i fbm. lunch på E.R på fellestur til seriestarten i 1992?
Hvis ja, så tok jeg et tilsvarende bilde av meg selv og Gary'ene :D

Det var ingen lunch, men full middag i Banqueting Suite på Elland Road. Jeg kan dessverre ikke gjengi bildet, fordi det ikke er digitalt.
Super Leeds since 1968

berlin

Sv: Gary Speed død
« Svar #174 på: November 30, 2011, 21:40:10 »
Jeg møtte Gary Speed (sammen med hallghel forvørig) i påsken 1992, like før vi sikret mesterskapet. Gary McAllister var også der. Jeg husker tok en ale sammen med oss,
og selv om det er lenge siden, virket han som en likeable guy, men ingen extrovert type.

Synes det var sårt at han forlot Leeds, men man kan ikke annet enn å beundre hans lange og solide karriere.

Dette er vondt, og som Flynn, føler jeg nesten for å dra i begravelsen.

Kan bare si meg 100% enig med deg. Dette er tungt å ta inn over seg. Minnene lever videre. Jeg har fremdeles autografen og
bildet der jeg står mellom Gary Speed og Gary McAllister.

Det er altså snart 20 år siden..  :-[
 
Ble bildet tatt i fbm. lunch på E.R på fellestur til seriestarten i 1992?
Hvis ja, så tok jeg et tilsvarende bilde av meg selv og Gary'ene :D

Det var ingen lunch, men full middag i Banqueting Suite på Elland Road. Jeg kan dessverre ikke gjengi bildet, fordi det ikke er digitalt.


Linch, dinner, whatever... ;D ....hele turen var en evig rus, på "mange plan"  ;) 8)

Turen var ingen vanlig tur, men en kontinuerlig oppTUR. Husker spesielt godt dagen da vi slo Coventry 2-0, tredje siste kamp.
Vi fikk særdels uventet hjelp av bunnlaget West-Ham (de rykket ned) som slo Man Utd samme dag.
Det som var så fantastisk, var at de spilte 2-3 timer før Leeds og hele stadionområdet utenfor Elland Road kokte, når resultatet ble kjent. Fantasiske scener og en evig god rus.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Gary Speed død
« Svar #175 på: November 30, 2011, 22:12:52 »

laddi

Sv: Gary Speed død
« Svar #176 på: Desember 01, 2011, 00:28:37 »
« Siste redigering: Desember 01, 2011, 00:31:54 av laddi »
Bergen Whites

SuperLeeds!

Sv: Gary Speed død
« Svar #177 på: Desember 01, 2011, 18:07:18 »

Hallgeir *

Sv: Gary Speed død
« Svar #178 på: Desember 02, 2011, 09:10:50 »
Jeg møtte Gary Speed (sammen med hallghel forvørig) i påsken 1992, like før vi sikret mesterskapet. Gary McAllister var også der. Jeg husker tok en ale sammen med oss,
og selv om det er lenge siden, virket han som en likeable guy, men ingen extrovert type.

Synes det var sårt at han forlot Leeds, men man kan ikke annet enn å beundre hans lange og solide karriere.

Dette er vondt, og som Flynn, føler jeg nesten for å dra i begravelsen.

Kan bare si meg 100% enig med deg. Dette er tungt å ta inn over seg. Minnene lever videre. Jeg har fremdeles autografen og
bildet der jeg står mellom Gary Speed og Gary McAllister.

Det er altså snart 20 år siden..  :-[
 
Ble bildet tatt i fbm. lunch på E.R på fellestur til seriestarten i 1992?
Hvis ja, så tok jeg et tilsvarende bilde av meg selv og Gary'ene :D

Det var ingen lunch, men full middag i Banqueting Suite på Elland Road. Jeg kan dessverre ikke gjengi bildet, fordi det ikke er digitalt.


Linch, dinner, whatever... ;D ....hele turen var en evig rus, på "mange plan"  ;) 8)

Turen var ingen vanlig tur, men en kontinuerlig oppTUR. Husker spesielt godt dagen da vi slo Coventry 2-0, tredje siste kamp.
Vi fikk særdels uventet hjelp av bunnlaget West-Ham (de rykket ned) som slo Man Utd samme dag.
Det som var så fantastisk, var at de spilte 2-3 timer før Leeds og hele stadionområdet utenfor Elland Road kokte, når resultatet ble kjent. Fantasiske scener og en evig god rus.

Her må jeg nok korrigere deg noe, min venn. Det var Nottingham Forest som vant 2-1 på Gamle Toalett den dagen, og resultatet skapte ganske riktig stor stemning rundt og på ER.

På min hjemreisedag, sannsynligvis tre dager senere, spilte MU på Upton Park og tapte 0-1. Resutatet fikk vi via telefon mens vi ventet på bagasjen på Fornebu.
Super Leeds since 1968

SuperLeeds!

Sv: Gary Speed død
« Svar #179 på: Desember 02, 2011, 09:23:32 »
Scott Gemmil var den store helten den dagen. Husker det, vi gikk og sang "There`s only one Scott Gemmil". Tror han puttet begge målene til Nottingham - i alle fall vinnermålet.