Skrevet av Emne: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?  (Lest 331526 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

newsome

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #900 på: Mai 31, 2014, 22:35:58 »
Sky Bet
Football Betting
Up To £30 Free Matched Bet
Sky Bet make former Forest Green boss Dave Hockaday the surprise early favourite in the next Leeds manager market after owner Massimo Cellino revealed Benito Carbone is unlikely to be appointed.

The online bookmaker has taken flurry of bets on Hockaday, who was sacked by Conference National side Forest Green in October, bringing his odds tumbling down from 50/1 at the start of the day to 2/1.

Brian McDermott's surprise departure late on Friday night saw numerous big names being linked with the Sky Bet Championship outfit and Carbone, hired as a consultant responsible for the club's "technical and football operations", had been initially installed at the head of the betting.

Former Watford boss Gianfranco Zola and ex-Middlesbrough defender Gianluca Festa are two of the other rumoured contenders.

Paul Wiggins, Sky Bet's Head of Football, said: "Since we had a request for Hockaday this morning the business for him has been one way.

"The weight of money has led the price to be cut from an initial 50/1 into 5/2 and we continue to see money at that price."
Håper ikke dette stemmer :'(

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #901 på: Juni 01, 2014, 00:06:33 »
Festa......

http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/leeds-united-gianluca-festa-finally-3631825?

.....Malky M, Zola og han derre EX-Watford nr to...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #902 på: Juni 01, 2014, 00:10:31 »
Festa......

http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/leeds-united-gianluca-festa-finally-3631825?

.....Malky M, Zola og han derre EX-Watford nr to...

Ingen bombe dette vel... Jaja, han Massimo er mannen sin det #sukk

I det minste får vi vel nå (i en periode) en manager/coach evt leder/trener som samarbeider godt/er på talefot.
Det er faktisk viktig!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #903 på: Juni 01, 2014, 00:18:09 »
Forresten, Pope og Cellino:

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  · 5m 
A bit of contact from Cellino tonight. Says he's got "10 coaches to see next week." Sounds like Hockaday is one of them. #lufc


...så det er ennå 'blowing in the wind', svaret. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gufrias

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #904 på: Juni 01, 2014, 07:27:07 »
Hockaday, ja. Hvorfor i all verden har vi blitt linket med en 56-åring som sist fikk sparken i Forest Green?

Mer sannsynlig at Gibbs forfremmes, og Hockaday blir hans assistent (de jobbet sammen i Watford for ca 10 år siden).
Hekta på Leeds siden 1974

Hallgeir *

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #905 på: Juni 01, 2014, 07:35:08 »
Jeg kan ikke forestille meg at Cellino vil ansette et så ubeskrevet blad som Hockaday. CV'en hans kan ikke være mye å slå i bordet med.

Da har jeg mer tro på en, for oss, ukjent italiener.

 Mine forhåpninger kommende sesong er ikke all verden, men motbevis meg gjerne.
Super Leeds since 1968

DenHviteYeboah

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #906 på: Juni 01, 2014, 09:04:10 »
Jeg kan ikke forestille meg at Cellino vil ansette et så ubeskrevet blad som Hockaday. CV'en hans kan ikke være mye å slå i bordet med.

Da har jeg mer tro på en, for oss, ukjent italiener.

 Mine forhåpninger kommende sesong er ikke all verden, men motbevis meg gjerne.
Godt poeng dette :)
La oss stoppe opp å tenke litt....
Cellino er en mann som har bygget opp et milliardimperium over flere år. Han har i tillegg klart å holde Cagliari-en liten klubb i Serie A i årevis. Jeg er sikker på at Cellino ansetter en manager han kjenner og stoler på. Man bygger ikke opp et forretningsimperium på impulsive avgjørelser hist og pist.Jeg påstår ikke at vi får en kanonmanager, men tror faktisk det vil bli Zola,Di Matteo eller en annen italiener som i hvert fall ikke er totalt ukjent i faget. Det vil overraske meg stort hvis Cellino ansetter en grå ukjent britisk manager. For å være ærlig har jeg fått litt nok av britiske managere nå... ;) Tror vi trenger noe helt nytt nå...

ollan

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #907 på: Juni 01, 2014, 10:22:41 »
Festa


Ollan
Marching On Together
Ollan

superleeds

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #908 på: Juni 01, 2014, 11:50:01 »
Jeg kan ikke forestille meg at Cellino vil ansette et så ubeskrevet blad som Hockaday. CV'en hans kan ikke være mye å slå i bordet med.

Da har jeg mer tro på en, for oss, ukjent italiener.

 Mine forhåpninger kommende sesong er ikke all verden, men motbevis meg gjerne.
Godt poeng dette :)
La oss stoppe opp å tenke litt....
Cellino er en mann som har bygget opp et milliardimperium over flere år. Han har i tillegg klart å holde Cagliari-en liten klubb i Serie A i årevis. Jeg er sikker på at Cellino ansetter en manager han kjenner og stoler på. Man bygger ikke opp et forretningsimperium på impulsive avgjørelser hist og pist.Jeg påstår ikke at vi får en kanonmanager, men tror faktisk det vil bli Zola,Di Matteo eller en annen italiener som i hvert fall ikke er totalt ukjent i faget. Det vil overraske meg stort hvis Cellino ansetter en grå ukjent britisk manager. For å være ærlig har jeg fått litt nok av britiske managere nå... ;) Tror vi trenger noe helt nytt nå...
Husk på at han har sparket 31 trenere på 25 år. Tydelig at han ikke stoler på noen trenere!

Josch

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #909 på: Juni 01, 2014, 14:17:43 »
Uten å vite noe om hva som foregår: Det er jo logisk at det blir en italiensk hovedtrener. Fordi:

-vi har italiensk eier
-italienske styremedlemmer (sønnene)
-italiensk "konsulent" for undomsarbeidet (Carbone)

Hvilke muligheter finnes da?
-Zola
-Carbone
-Festa
-De Matteo
-Ranieri
-Di canio

Ranieri  leverer alltid og jeg tror ikke Cellino vil ta noen sjanser på ferske fjes i sjefstolen.  Carbone er med fordi han kjenner engels fotball godt. Vi trenger

-betongforsvar i italiensk stil
-folk som kan holde på ballen
-å score når sjansen byr seg
(italiensk varemerke)

Hvis dette er på plass så kommer Leeds meget høyt på tabellen. ;)
En britisk trener vil være meget overaskende nå!
« Siste redigering: Juni 01, 2014, 14:40:51 av Josch »

Derrick

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #910 på: Juni 01, 2014, 15:25:27 »
Uten å vite noe om hva som foregår: Det er jo logisk at det blir en italiensk hovedtrener. Fordi:

-vi har italiensk eier
-italienske styremedlemmer (sønnene)
-italiensk "konsulent" for undomsarbeidet (Carbone)

Hvilke muligheter finnes da?
-Zola
-Carbone
-Festa
-De Matteo
-Ranieri
-Di canio

Ranieri  leverer alltid og jeg tror ikke Cellino vil ta noen sjanser på ferske fjes i sjefstolen.  Carbone er med fordi han kjenner engels fotball godt. Vi trenger

-betongforsvar i italiensk stil
-folk som kan holde på ballen
-å score når sjansen byr seg
(italiensk varemerke)

Hvis dette er på plass så kommer Leeds meget høyt på tabellen. ;)
En britisk trener vil være meget overaskende nå!

I så fall krysser jeg fingrene for at det blir Di Matteo - har stor sans for den mannen. Samtidig krysser jeg fingrene for at det IKKE blir Di Canio - Italias svar på Dennis Wise

Leedsgutt

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #911 på: Juni 01, 2014, 16:19:53 »
A bit of contact from Cellino tonight. Says he's got "10 coaches to see next week." Sounds like Hockaday is one of them.


Jeg håper på Zola eller Di Matteo.               Har hørt at forholdet til Zola ikke var topp før.      Dessuten tenker jeg på hvilke lønninger disse profilerte trenerne vil ha ?  Må være mere enn hva Mcdermott hadde.     

Hockaday vil sikkert takke ja til hvilket som helst lønnstilbud.

Annesj

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #912 på: Juni 01, 2014, 17:21:27 »
Tror neppe det blir navn ala zola, ranieri osv. Alle disse slår meg ikke som noen som vil omtales som cellinos "coach" Her blir det garantert noe totalt ukjent. Mest sannsynlige tror jeg, er at gibbs fortsetter i "coach" rollen. Dersom ikke mcd tar han med seg til en evt ny arbeidsgiver.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Josch

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #913 på: Juni 01, 2014, 17:59:01 »
A bit of contact from Cellino tonight. Says he's got "10 coaches to see next week." Sounds like Hockaday is one of them.


Jeg håper på Zola eller Di Matteo.               Har hørt at forholdet til Zola ikke var topp før.      Dessuten tenker jeg på hvilke lønninger disse profilerte trenerne vil ha ?  Må være mere enn hva Mcdermott hadde.      

Hockaday vil sikkert takke ja til hvilket som helst lønnstilbud.
Føler at denne Hockaday er et navn som er lagt ut for å skape spekulasjoner og evt. masse nettklikk. Totalt useriøst navn som Cellino ikke vil ta sjansen på. Jeg tror heller på en gammel Cagliari-trener, men ikke Trapattoni (75 år), selv om han trente cagliari en gang. Men: Han er jo ledig NÃ….! Ny utfordring for en som har vunnet alt! ;D
« Siste redigering: Juni 01, 2014, 18:09:53 av Josch »

Ian Baird

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #914 på: Juni 01, 2014, 20:11:24 »
Italiener som sjef blir helt tørnåff for min del. Grayson står i 20 i odds! ?.wow!....det er håp.....
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Superfan

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #915 på: Juni 01, 2014, 22:21:04 »
Få inn Di Matteo og et tre-fire toppsigneringer så er vi i toppdivisjonen neste år.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #916 på: Juni 01, 2014, 22:29:50 »
Tror det blir en lavprisløsning, ikke negativ til at en Italiener med jerndisiplin får prøve seg.

Kato

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #917 på: Juni 01, 2014, 22:44:01 »
Lukter Festa alle veier. Så lenge det ikke blir Chris Hughton.

For øvrig er det kanskje på tide å se litt på den urengelske manager-varianten. Hvor fornuftig er den? Hvorfor skal en manager som i "mange" tilfeller knapt er på treningsfeltet, stå å peive og rope på sidelinja?

 

GeirO

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #918 på: Juni 01, 2014, 23:02:58 »
Hvis Hockaday ansettes er det vel et bevis for at Cellino vil ha en liten trener og ta de viktige managerbeslutningene selv!
MOT


Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #920 på: Juni 02, 2014, 11:16:38 »
Ny betting liste:

Amid reports that Massimo Cellino will interview 10 people for the Leeds United manager’s role, we take a look at who SkyBet think those candidates are.

According to reports in The Yorkshire Evening Post, Leeds United owner Massimo Cellino plans to interview as many as 10 candidates to replace Brian McDermott after bringing an end to the 53-year-old's tenure as the club's manager.

Cellino, who is due to meet with Leeds players and the remaining coaching staff at Elland Road later today, is unlikely to wait long before confirming the appointment of a 'head coach' and has quickly assembled a list of candidates for the role.

We take a look at who SkyBet have as their top 10 potential successors to McDermott and ask whether they are the right man to take Leeds to the next level.



The List:

Gianluca Festa - 11/10

Dave Hockaday - 7/2

Nigel Gibbs - 12/1

Gianfranco Zola - 14/1

Benito Carbone - 16/1

Jimmy Floyd Hasselbaink - 16/1

Claudio Ranieri - 16/1

Gary Bowyer - 16/1

Massimiliano Allegri - 20/1

Keith Hill - 25/1

Analysis:

I believe that Gianluca Festa has been the favourite for the role all along. He was the clear favourite to take over back in January when McDermott was first sacked, and if not for a fan revolt, then I believe he would already be the Leeds boss.

Nevertheless, it seems like he may face competition if he is to land the Elland Road job, but I would be surprised if it was anyone but him.

Dave Hockaday, the former Forest Green Rovers manager, has somehow found himself at the forefront of the betting markets despite being relatively unknown. He may be one to keep an eye on, but I don't think that he is the man the Leeds fans or Cellino ultimately wants.

In my opinion, Gianfranco Zola would be the best choice as he already has relatively fresh Championship experience and has worked - quite successfully - under Italian ownership before. For me, the Chelsea legend is Leeds' most realistic option.

Unless mega-money was to be spent this summer, I doubt either Claudio Ranieri or Massimiliano Allegri would be interested in the role. Gary Bowyer seems settled at at Blackburn Rovers and probably wouldn't be too interested in a move to another Championship club.

Nigel Gibbs, Jimmy Floyd Hasselbaink and Kieth Hill are all names I suspect could be pushed on the list by the bookies, for one reason or another; however, I doubt any of them would be considered serious contenders for the role.

Benito Carbone, who was heavy favourite at one point, has been ruled out for the job by Cellino.

Should Gianfranco Zola be made the new Leeds United boss?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #921 på: Juni 02, 2014, 16:13:59 »
Adam Pope
#lufc Former striker Bobby Davison says he has contacted the club to express interest in the vacant managerial role.


 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #922 på: Juni 02, 2014, 18:10:15 »
Phil Hay:
On the managerial front, I'm hearing that Cellino has been less than impressed by the publicity/betting surrounding Hockaday. #lufc


 ;D

Hockaday is/was a genuine candidate but Cellino is apparently considering his options again.


People close to this think Festa has a strong chance of taking charge, even if it's just in the short term. #lufc
« Siste redigering: Juni 02, 2014, 18:12:09 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #923 på: Juni 02, 2014, 18:15:49 »
Adam Pope
#lufc Claudio Ranieri says nobody has approached him about the Leeds job.


 :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #924 på: Juni 03, 2014, 09:41:12 »
Hasselbaink sier han er interessert i klubben, ifølge yorkshireeveningpost  ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #925 på: Juni 03, 2014, 10:33:50 »
Ett er i hvert fall sikkert:

VALGET KAN IKKE GJØRES MED HJERTET!!!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973


auren

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #927 på: Juni 03, 2014, 10:49:56 »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #928 på: Juni 03, 2014, 11:12:46 »
Phil Hay:
On the managerial front, I'm hearing that Cellino has been less than impressed by the publicity/betting surrounding Hockaday. #lufc


 ;D

Hockaday is/was a genuine candidate but Cellino is apparently considering his options again.


People close to this think Festa has a strong chance of taking charge, even if it's just in the short term. #lufc


"Short term" gjelder vel for de aller fleste trenere/managere ansatt av Cellino.  ::)
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #929 på: Juni 03, 2014, 16:52:38 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973