Har du glemt taktikk-tavla hjemme, Neil Warnock?

Started by Kato, February 22, 2012, 08:45:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leedsfan

Warnock flyttet Lees ut på backen og Peltier inn i midtforsvaret for å gjøre oss litt mer solide bakover i dagens match! Kanskje Peltier er bedre som midtstopper, kan bruke farten sin når han faller av etter at Pearce går i dueller. Lees er vel ikke den fødte back, men så lenge vi opptrer bedre i forsvar så kan jeg leve med det.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Runar

Peltier har alltid vært best som stopper, men blitt brukt unødvendig mye på back pågang han mangler noen centimeter.

Cherry

Mot Everton i går var i hvertfall både taktikk & innsaten ypperlig!
Må det fortsette!

Jon R

Quote from: Cherry on September 26, 2012, 14:43:26
Mot Everton i går var i hvertfall både taktikk & innsaten ypperlig!
Må det fortsette!

Terningskast 9 som Asbjørn Brekke ville formulert det.   ;D
Jon R.

Dennis

Lite å utsette på laget i går, men jeg vil kalle det en innsatsseier, mer enn en taktisk en. Problemet blir å motivere spillerne på samme måte i bortekampene som til helgen, som tross alt er vårt bread and butter.

Det er mye hoof og innsats i denne divisjonen og det er sannsynligvis det som skal til om man skal gå opp. Virker dog som sammensetning i gårsdagens kamp var god!
Marching on together!

Runar

Sterkere taktisk i går enn det jeg har sett tidligere. Flinke i presset og avlåsningene, offensivt er det mye tilfeldig og opp til at Diouf kan spille de rundt seg gode.

DenHviteYeboah

Quote from: Runar on September 26, 2012, 15:25:42
Sterkere taktisk i går enn det jeg har sett tidligere. Flinke i presset og avlåsningene, offensivt er det mye tilfeldig og opp til at Diouf kan spille de rundt seg gode.
Enig! Diouf kan vise seg å være en kanonsignering!Han har jo så langt fått et "nytt liv" i Leedstrøya :) har etter min mening vært suveren ;)

Leedsfan

Det skulle bli bare røde kort og ingen mål.....:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Quote from: Leedsfan on September 29, 2012, 17:47:10
I stedet har vi fått mål og ingen røde kort....Ja, ja så feil kan altså fansen ta.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

sportcarl1

Quote from: RoarG on September 29, 2012, 18:25:37
I stedet har vi fått mål og ingen røde kort....Ja, ja så feil kan altså fansen ta.
gäller ju även Austin

HåvardK

Quote from: RoarG on September 29, 2012, 18:25:37
Ja, så menn. Du regner deg vel ikke som en del av fansen?

Woody

I kampane mot bolton og bristol c slapp vi inn 4 mål,3 av desse kom på corner og det fjerde etter innlegg om trent fra cornerflagget,er dette taktiske feil eller har vi for lite pondus og plasseringsevne??
Veit eg skyt meg liiitt i foten no Jon R,men meinar fortsatt vi har eit bedre forsvar i år enn i fjor ;)
Vi får telle opp i mai...
LIFE IS LEEDS

ollan

Ikke akurat om taktikk men artig å se hvordan vi og andre lag skaper sjansene våre og ikke minst hvordan vi lar andre slippe til mot oss,
http://experimental361.files.wordpress.com/2012/10/experimental-361-the-first-10-games.pdf
Ollan

Promotion 2010

Quote from: ollan on October 11, 2012, 15:18:50
Ikke akurat om taktikk men artig å se hvordan vi og andre lag skaper sjansene våre og ikke minst hvordan vi lar andre slippe til mot oss,
http://experimental361.files.wordpress.com/2012/10/experimental-361-the-first-10-games.pdf

Veldig veldig bra!!!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

J.N

På mange måter er jo dette veldig taktisk relevant.
Her konkretiseres våre problemer: 80% av alle mål imot fra åpent spill kommer fra en av kantene, mens vi slipper inn mest mål i ligaen på cornere i mot.
Samtidig kan vi se at vi er 1 av 3 lag i ligaen som har scoret i alle kampene denne sesongen.
Bekymringsverdig er det jo at statistikken viser at vi er veldig sårbare for mål i mot når det nærmer seg slutten av kampene. Rundt 30% av mål imot kommer mellom 61-75. spilleminutt, og opp imot 40% mellom 75-90.

Jon R

Quote from: Nikolaos on October 11, 2012, 16:59:34

Her konkretiseres våre problemer: 80% av alle mål imot fra åpent spill kommer fra en av kantene, mens vi slipper inn mest mål i ligaen på cornere i mot.
Samtidig kan vi se at vi er 1 av 3 lag i ligaen som har scoret i alle kampene denne sesongen.
Bekymringsverdig er det jo at statistikken viser at vi er veldig sårbare for mål i mot når det nærmer seg slutten av kampene. Rundt 30% av mål imot kommer mellom 61-75. spilleminutt, og opp imot 40% mellom 75-90.

Svært interessant lesning. Her står mange myter for fall! Takk ollan!  :)
Jon R.

ollan

kjekt med litt fotballfaglige diskusjoner innimellom. Den linken blir oppdatert fortløpende gjennom sesongen visstnok. Slitsomt arbeid for de som gjør det,inntresant for de fleste...greit å ha foran seg når Eddie og Thom maser som verst under kamp. :-)
Ollan

Jon R

Quote from: ollan on October 11, 2012, 17:57:46

kjekt med litt fotballfaglige diskusjoner innimellom. Den linken blir oppdatert fortløpende gjennom sesongen visstnok. Slitsomt arbeid for de som gjør det,inntresant for de fleste...greit å ha foran seg når Eddie og Thom maser som verst under kamp. :-)

En lite advarsel: Spesielt de som mener å  se klar fremgang i måten vi forsvarer dødballer i mot bør ta seg en pjolter før de trykker seg inn på linken til ollan. ;)

Peltier og co bør også ha plenty å jobbe med på treningsfeltet i landskamp pausen, både offensivt og defensivt. Vi kan jo ikke regne med hjelp av dommeren i hver kamp.

mvh en sveiseblind Radiohead.   ::)

Jon R.

Leedsfan

Jeg har vært en av de som har ment at vi sett bedre ut på defensiv dødball. Det jeg husker fra Grayson-tiden var at det ble farlige situasjoner og mål av nesten alle defensive dødballer. Jeg har "følt" det annerledes nå, men tar kanskje feil.!?!

ollan

Quote from: Jon R on October 11, 2012, 18:20:08

En lite advarsel: Spesielt de som mener å  se klar fremgang i måten vi forsvarer dødballer i mot bør ta seg en pjolter før de trykker seg inn på linken til ollan. ;)

Peltier og co bør også ha plenty å jobbe med på treningsfeltet i landskamp pausen, både offensivt og defensivt. Vi kan jo ikke regne med hjelp av dommeren i hver kamp.

mvh en sveiseblind Radiohead.   ::)
sveisebriller er undervurdert, men ikke tvil om at forbedringspotensialet er stort. Men ligger jo også endel i at midtbanen ikke bidrar allverden defensivt når vi mister ballen i offensivt spill. Ser en vekk fra mål i mot på dødball, så er flertallet av målene i mot på kontringer. Vi har som regel kontroll defensivt I etablert spill. Det er vel den store forskjellen fra SG regimet. Kanskje ???

Sent from.?
Ollan

Promotion 2010

En lite advarsel: Spesielt de som mener å  se klar fremgang i måten vi forsvarer dødballer i mot bør ta seg en pjolter før de trykker seg inn på linken til ollan. ;)

mvh en sveiseblind Radiohead.   ::)

Har den sveiseblinde tatt hensyn til antall cornere vi har gitt bort i forhold til i fjor?

Hvis vi har fire-doblet antall cornere imot (grunnet Peltier) så er kanskje statestikken god.......likevel!
Min første Leeds-kamp:

Jon R

Quote from: Leedsfan on October 11, 2012, 18:28:21
Jeg har vært en av de som har ment at vi sett bedre ut på defensiv dødball. Det jeg husker fra Grayson-tiden var at det ble farlige situasjoner og mål av nesten alle defensive dødballer. Jeg har "følt" det annerledes nå, men tar kanskje feil.!?!

Jeg trodde heller ikke at  det var galt, to cornermål imot i siste bortekamp til tross. Problemene på flankene derimot vært åpenbart, faktisk verre enn i fjor slik jeg har "følt" det. Tempoproblemer er lansert som en forklaring og det ligger nok noe der, men vi er vel ikke mer temposvake denne sesongen enn den forrige?
Jon R.

Jon R

Quote from: Promotion 2010 on October 11, 2012, 18:46:40

Har den sveiseblinde tatt hensyn til antall cornere vi har gitt bort i forhold til i fjor?

Hvis vi har fire-doblet antall cornere imot (grunnet Peltier) så er kanskje statestikken god.......likevel!

En interessant teori. Stemmer det at vi får flere cornere i mot? Uansett antall cornere og om Peltier har skylda eller ikke: Det forandrer vel ikke så mye på realitetene? At vi løpes i senk på midten? At flankene våre suger? At lagguttak, taktikk og organisering ikke helt holder mål ennå?

Noen tanker om Peltiers intervju:  Hva med noen kommentarer om dette fra kapteinens synspunkt? Er det så vanskelig eller farlig å sette ord på at laget har et stort forbedringspotensiale? Er det ikke riktig at det er slitne ben i troppen? Representerer  ikke denne pausen verdifull restitusjon? Hva vil man egentlig bruke landslagspausen til? Hvilke forbedringspunkter skal man jobbe spesielt med? Er Warnocks Leeds United en lærende organisasjon?  Klarer virkelig guttene å omsette det gode samholdet  og strålende man managmentet til gode prestasjoner ute på banen?  

Jeg bare lurer altså.  ;D

Jon R.

HåvardK

Såpass sjelden at jeg blir oppfordret til akkurat dette at jeg fyller glasset prompte.

Jon R

Quote from: RoarG on October 21, 2012, 17:36:08
Quote from: Asbjørn on October 21, 2012, 11:09:07
Quote from: h.b on October 21, 2012, 10:42:21
Ingen lag som er såpass gode at de stikker fra denne sesongen. Ja det kan bli Leeds sin redning på veien mot playoff. Men desverre gruer jeg meg til andre del av sesongen etter jul. For Leeds har i de siste årene vist at stallen er for tynn og, at vi derfor har blitt hengt av etter jul

Asssistent-sjef Mick Jones fikk spørsmål om dette av Svend Anders i siste utgaven av TPN, og svarte at det kommende januarvinduet ville bli viktig i så henseende.

Og, med tanke på at vi 'har tapt' i hvert eneste januarvindu de siste ørten sesongene (og fått en påfølgende formdipp) så slår det meg at han kan være inne på noe.

Får vi denne gangen forsterket i januarvinduet, kan det bli andre boller :)
Men denne gangen har vi Warnock, som er en rev m.h.t. transfers.
Vi trenger ikke nye spillere . Vi trenger en fotballfilosofi som fungerer og som kan utnytte potensialet til de spillerne vi allerede har. Kollektivet og samhandlingen er så godt som fraværende , vi klarer ikke å etablere mer enn max tre trekk på motstanderens banehalvdel og bakover på banen er det kaos hver gang vi får dødballer i mot. Dessverre tror jeg ikke på noen forbedring før vi får 4 -5 baklengs i en og samme kamp, noe som lett kan skje den dagen lady Luck ikke lenger står oss bi. NWmå snarest finne mottrekk som forhindrer at nær som hvilket som helst lag ser ut som et fattigmanns Barcelona når de møter denne sesongens Leeds United.
Jon R.

Kato

Nå ble kampen mot Wednesday fra min side sett mest med supporter-øyne, og ikke så mye analytisk.

Men noen momenter bet jeg meg merke i.

1. El Hadji Diouf en svært viktig spiller for oss. Stort sett den eneste som evner å holde litt i ballen i pressede situasjoner. Gjør at vi kommer oss høyere i banen, så vi får puste litt når vi er under trykk.

2. I forhold til duellspillet synes jeg Wednesday-spillerne i snitt så ut som de var 5 cm høyere og 10 kg tyngre.

3. Basert på denne og kampreferater må vi jo ha en vanvittig effektivitet. Vi skaper jo knapt sjanser, og scorer likevel en god del mål.

4. Lange baller mot Becchio burde det vært forbud mot.

5. Håper denne Ryan Hall er driblekanten det går rykter om. I så fall blir det fin balanse med han og Diouf. Diouf er vel bedre innover enn utover.

B_Ød

nå skal jeg være litt forsiktig med å poste i slike tråder, til det er grunnlaget for uttalelser litt for tynt...men..denne kampen fikk jeg se, og slik jeg så det..var SW et lag som nesten så ut som om de hadde stort sett forsvart seg så langt i sesongen, da det var der de var i best balanse. Fremover var de til å begynne med ganske usikre. Jeg forundret meg litt over at hverken spillere eller manager ikke virket å se dette, (like klart som meg) og ikke støtet nok for å utnytte dette. Da går det jo som det så ofte gjør, selvtilliten steg hos SW og problemene steg hos oss. Et mål tidlig her..og de hadde raknet helt.

Etterpåklok sier dere..jada, men læll, dette så dere vel alle vil jeg tro.

Bjørns bidrag i det store taktikk-tråden  :D
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Et par ting slår meg:

* Hvor få ganger vi vinner både første- og andreballen.

* Hvor ekstremt mangel på overtall i angrepsfasen vi har, mest grunnet meget lite fart der fremme.

Vi taper possession i nesten hver eneste kamp, men det er vel foreløpig på den måten vi spiller!

Brown, Tonge og Austin er stort sett solide typer, men de mangler kreativitet og evnen til å dominere banespillet! nå er dfet opp til White å være den kreative drivkraften og det mangler han. Byram er kanskje den viktigste i så måte på mkidten - når vi spiller 3-5-1-1.
Min første Leeds-kamp:

Lucas the Kop Cat

Quote from: Promotion 2010 on October 22, 2012, 15:44:28
Et par ting slår meg:

* Hvor få ganger vi vinner både første- og andreballen.

* Hvor ekstremt mangel på overtall i angrepsfasen vi har, mest grunnet meget lite fart der fremme.

Vi taper possession i nesten hver eneste kamp, men det er vel foreløpig på den måten vi spiller!

Brown, Tonge og Austin er stort sett solide typer, men de mangler kreativitet og evnen til å dominere banespillet! nå er dfet opp til White å være den kreative drivkraften og det mangler han. Byram er kanskje den viktigste i så måte på mkidten - når vi spiller 3-5-1-1.
Vi mangler vel i de hele tatt en krativ midtbane, mot SW så det uten tidvis som om vi ikke hadde midtbane i det hele tatt. Vi trenger en Barrantes-type som kan ta i mot, holde på ball, vende bort en spiller eller to og tre en lissepasning gjennom. Vi har en del kantspill ved Diouf og White og kanskje Ryan Hall, men gjennom midten er det tynt.

sportcarl1

match och spelanalysen blir ju avgörande hur leeds har spelat, som det skrevs efter  Sheefield-matchen så skrevs det inte efter Everton-matchen, bra eller dålig match så har warnock mitt förtroende, en sak är säker vi har bättre och bredare trupp än förra säsongen ändå har vi sålt för mer än vad vi köpt, detta kan vi tacka warnock för