Har du glemt taktikk-tavla hjemme, Neil Warnock?

Started by Kato, February 22, 2012, 08:45:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Quote from: B-m on November 29, 2012, 15:54:07
At Solbakken og Berg er taktisk overlegne i championship - faktisk så gode taktisk at spillere ikke klarer skjønne det, er en idiotisk påstand! Berg har jo vist seg som en veldig middels manager. Solbakken gjorde suksess med laget i dansk liga med mest ressurser - en liga som ellers holder elendig nivå. At både Berg sitter i tv2 studiet sammen med noen svette karer og kommenterer replays på hvordan ting skulle vært gjort annerledes er ikke overbevisende nok for meg..

Det kan hende at Solbakken og Berg er detaljorintert, men det vil jeg ikke kalle taktisk overlegen.

Det virker som om mange vurderer Warnocks taktiske egenskaper utifra tv-kamper i det siste, hvor vi såvidt har klart å stille midtbane, og med Becchio og Diouf med de eneste rene offensive spillere i stallen. Jeg tror at Leeds hverken makter og kan spille noe annet enn langballer og RÆVA fotball med lagoppstillinga som vi f.eks hadde mot Brighton og Millwall. Men hvorfor spiller ikke Warncok med Hall!? Hva i helvete vet vi om Hall annet enn han er 75 % matchfit og har spilt league one fotball med grei suksess?

Nå når vi har fått tilbake Green og Norris, samt fått fart i Thomas - så "spiller" Warnock, ikke overraskende, mye mer langs bakken og virker som et helt annerledes lag.

Når det kommer til Drillo: jeg tror rett og slett ingen ville klart å spille for Drillo 365 dager i året- man hadde mistet gnisten og lysten til å spille fotball da. Det er greit noen uker i året på landslagsamling men ikke fyren har ingenting å gjøre i klubbfotball!

Nå er det vel ingen som har påstått at de er taktisk overlegne. Mer litt drodling over hvorfor de ikke ser ut til å lykkes. Så kan jo nivået i Danmark være så dårlig det bare vil. Solbakken gjorde også suksess ute i Europa med FCK

Bites Yer Legs

Ganske sikker på at Solbakkens store feil var å ikke rydde mer opp i stallen før sesongen. Nytter ikke drive kontinentalfotball med spillere som Henry, Doyle, Ward og Hunt på laget.. Og Henry som kaptein  ::)

Ellers stiller jeg meg bak B-m sin påstand om at tilbakekomsten av spillere som Norris og Green, og det endelig å kunne hente en ekte kantspiller i Thomas gjør at Warnock sine taktiske styrker kommer tydeligere frem.
KEEP FIGHTING!!

p0ndus

Off Topic men at Solbakken lyktes i Danmark skyldes ene og alene at klubben hadde et spillerbudsjett så stort, at man med unntak av hos rivalen Brøndby. kunne forsyne seg med de beste spillerne i ligaen.
Med det utgangspunktet mener jeg at nesten hvemsomhelst med en liten snev av fotballforståelse kunne ha gjort nesten tilsvarende gjobb.
Med Wolves møter han klubber på likt nivå og da faller han igjennom.

Berg har egentlig aldri levert noen verdens ting som manager.
Tror begge har fyken i god tid til  påske.

Når gjelder NW så har han bevist tidligere at han duger, men er ikke overbevist om at han duger enda, får han alle skadefri  får han presentert sitt faktiske taktikk og DET blir spennende og se.

Jon R

At Solbakken og Berg er taktisk overlegne i championship - faktisk så gode taktisk at spillere ikke klarer skjønne det, er en idiotisk påstand! Berg har jo vist seg som en veldig middels manager. Solbakken gjorde suksess med laget i dansk liga med mest ressurser - en liga som ellers holder elendig nivå. At både Berg sitter i tv2 studiet sammen med noen svette karer og kommenterer replays på hvordan ting skulle vært gjort annerledes er ikke overbevisende nok for meg..

Det kan hende at Solbakken og Berg er detaljorintert, men det vil jeg ikke kalle taktisk overlegen.

Det virker som om mange vurderer Warnocks taktiske egenskaper utifra tv-kamper i det siste, hvor vi såvidt har klart å stille midtbane, og med Becchio og Diouf med de eneste rene offensive spillere i stallen. Jeg tror at Leeds hverken makter og kan spille noe annet enn langballer og RÆVA fotball med lagoppstillinga som vi f.eks hadde mot Brighton og Millwall. Men hvorfor spiller ikke Warncok med Hall!? Hva i helvete vet vi om Hall annet enn han er 75 % matchfit og har spilt league one fotball med grei suksess?

Nå når vi har fått tilbake Green og Norris, samt fått fart i Thomas - så "spiller" Warnock, ikke overraskende, mye mer langs bakken og virker som et helt annerledes lag.

Når det kommer til Drillo: jeg tror rett og slett ingen ville klart å spille for Drillo 365 dager i året- man hadde mistet gnisten og lysten til å spille fotball da. Det er greit noen uker i året på landslagsamling men ikke fyren har ingenting å gjøre i klubbfotball!

Hvilke TV sendte kamper er det såvidt vi har klart å stille midtbane  ???  ???
Jon R.

lojosang

Hva i helvete vet vi om Hall annet enn han er 75 % matchfit og har spilt league one fotball med grei suksess?

Vi vet at det var det taktiske geniet Warnock som henta ham til klubben for flasker han hadde panta eller noe. På tross av at han verken var midtstopper eller keeper.
- Leif Olav

TK20

Synes Warnock har vist litt liten evne til å rotere på laget. Rotasjon må jo være et av de vanskeligere aspektene ved en managerjobb, og manglende rotasjon gir ofte utslag i at spillerne blir slitne og har en dalende formkurve; Austin ble mer og mer usynlig etter min mening. Det samme gjaldt både Howson og Clayton, som ble brukt for mye av Grayson i fjor.

Warnock har jo ikke hatt allverdens alternativer i det siste, men det begynner å løsne litt med Thomas og Tate inn, samt McCormack, Norris og Green tilbake fra skade.

Er det kanskje på tide å rotere litt til Huddersfield-matchen i morgen? Vet man aldri skal "change a winning team", men det er jo en sannhet med modifikasjoner. Det burde egentlig hete "change a winning team before they tire and start losing, and before the other players start lacking match fitness". Det klinger ikke like fint, da.

I morgen synes jeg vi kan hvile Diouf, Byram og Norris, og kjøre

Kenny
Peltier - Lees - Tate - Drury
Tonge - Green - Brown - Thomas
McCormack - Becchio

Merk at en av våre beste spillere (Pearce) fortsatt sitter på benken. Kvalitetstegn!

Kato

Quote from: Larsen. on November 29, 2012, 23:29:49
http://www.dailymotion.com/video/xvhfw2_press-conference-huddersfield-weareleedsmot3_sport

Så gjennom denne. Egentlig bare en masse snikk-snakk.

Kunne tenkt meg å hørt litt om det som foregår på matta, ble lite av det.

Kato

Quote from: Bites Yer Legs on November 29, 2012, 17:52:35
Ganske sikker på at Solbakkens store feil var å ikke rydde mer opp i stallen før sesongen. Nytter ikke drive kontinentalfotball med spillere som Henry, Doyle, Ward og Hunt på laget.. Og Henry som kaptein  ::)

Ellers stiller jeg meg bak B-m sin påstand om at tilbakekomsten av spillere som Norris og Green, og det endelig å kunne hente en ekte kantspiller i Thomas gjør at Warnock sine taktiske styrker kommer tydeligere frem.

Godt poeng.

Tror nok den spillergruppa med typer som Roger Johnson osv hadde hatt gått av å bli brutt litt opp.

Med flere nye inn, hadde nok Solbakken hatt flere av "sine" spillere i stallen.

Jeg så på Terry Connor som gjedda i sivet, skjønner ikke helt hvordan hovedtreneren plutselig skal bli assistent. Men dog kjenner man jo fint lite til det indre liv i Wolves (og egentlig ikke veldig interessert i det heller).

Anders P

Quote from: TK20 on November 30, 2012, 08:35:38
Synes Warnock har vist litt liten evne til å rotere på laget. Rotasjon må jo være et av de vanskeligere aspektene ved en managerjobb, og manglende rotasjon gir ofte utslag i at spillerne blir slitne og har en dalende formkurve; Austin ble mer og mer usynlig etter min mening. Det samme gjaldt både Howson og Clayton, som ble brukt for mye av Grayson i fjor.

Warnock har jo ikke hatt allverdens alternativer i det siste, men det begynner å løsne litt med Thomas og Tate inn, samt McCormack, Norris og Green tilbake fra skade.

Er det kanskje på tide å rotere litt til Huddersfield-matchen i morgen? Vet man aldri skal "change a winning team", men det er jo en sannhet med modifikasjoner. Det burde egentlig hete "change a winning team before they tire and start losing, and before the other players start lacking match fitness". Det klinger ikke like fint, da.

I morgen synes jeg vi kan hvile Diouf, Byram og Norris, og kjøre

Kenny
Peltier - Lees - Tate - Drury
Tonge - Green - Brown - Thomas
McCormack - Becchio

Merk at en av våre beste spillere (Pearce) fortsatt sitter på benken. Kvalitetstegn!

Bra poeng!Et visst rødt lag med en skotte som manager har jo vært ekspert på dette. Rotert spisser og delvis midtbane fra kamp til kamp. Nå ble Becchio hvilt litt i noen kamper, men utfordringen er vel at vi ikke har så mye å gå på. Gray og Varney er ikke akkurat av toppklasse.

HåvardK

Endelig får Colin også vist fram at det også er mulig å spille god angrepsfotball i Leeds.

Jon R

Respekt for måten Warnock og laget har slått tilbake etter 1-6 mot Watford.  NW får mye skryt for taktiske valg og bytter idag. Tre seire på rad og 4-2 borte mot lokalrivalen er viktige bidrag til å bringe massene tilbake til Elland Road.  :)

Merker meg også at gløden og entusiasmen ser ut til å være tilbake i blikket hans. TO prosessen har nok stjålet mye energi og fokus hos en mann som for mindre enn tre uker siden virket fullstendig  resignert og desillusjonert.  
Jon R.

sportcarl1

Quote from: Jon R on December 01, 2012, 15:32:46
Respekt for måten Warnock og laget har slått tilbake etter 1-6 mot Watford.  NW får mye skryt for taktiske valg og bytter idag. Tre seire på rad og 4-2 borte mot lokalrivalen er viktige bidrag til å bringe massene tilbake til Elland Road.  :)

Merker meg også at gløden og entusiasmen ser ut til å være tilbake i blikket hans. TO prosessen har nok stjålet mye energi og fokus hos en mann som for mindre enn tre uker siden virket fullstendig  resignert og desillusjonert.  
jp det svänger fort, en vinst till och så kommer han vara taktiskt geni, warnock situation påminner lite om becchio, några matcher utan mål ifrågasätts han direkt, och efter några mål är han konge

Hallgeir *

Quote from: sportcarl1 on December 01, 2012, 15:39:49

jp det svänger fort, en vinst till och så kommer han vara taktiskt geni, warnock situation påminner lite om becchio, några matcher utan mål ifrågasätts han direkt, och efter några mål är han konge

En helt riktig observasjon, Carl. Det snur utrolig fort, fra håpløs til geni.
Super Leeds since 1968

Tom S

Quote from: Hallgeir * on December 01, 2012, 15:55:45
Respekt for måten Warnock og laget har slått tilbake etter 1-6 mot Watford.  NW får mye skryt for taktiske valg og bytter idag. Tre seire på rad og 4-2 borte mot lokalrivalen er viktige bidrag til å bringe massene tilbake til Elland Road.  :)

Merker meg også at gløden og entusiasmen ser ut til å være tilbake i blikket hans. TO prosessen har nok stjålet mye energi og fokus hos en mann som for mindre enn tre uker siden virket fullstendig  resignert og desillusjonert. 

...og det er litt av sjarmen med å vere fotballsupporter :)
COME ON LEEDS !!

Hallgeir *

Quote from: Tom S on December 01, 2012, 15:56:37
Quote from: Hallgeir * on December 01, 2012, 15:55:45
Respekt for måten Warnock og laget har slått tilbake etter 1-6 mot Watford.  NW får mye skryt for taktiske valg og bytter idag. Tre seire på rad og 4-2 borte mot lokalrivalen er viktige bidrag til å bringe massene tilbake til Elland Road.  :)

Merker meg også at gløden og entusiasmen ser ut til å være tilbake i blikket hans. TO prosessen har nok stjålet mye energi og fokus hos en mann som for mindre enn tre uker siden virket fullstendig  resignert og desillusjonert. 

...og det er litt av sjarmen med å vere fotballsupporter :)

Enig i det, men det er enkelte som litt for ofte har en smule for bastante konklusjoner. Det er mulig å moderere seg noe. Som regel slår sånt kjapt tilbake.
Super Leeds since 1968

sportcarl1

Quote from: lojosang on November 29, 2012, 21:16:41
Hva i helvete vet vi om Hall annet enn han er 75 % matchfit og har spilt league one fotball med grei suksess?

Vi vet at det var det taktiske geniet Warnock som henta ham til klubben for flasker han hadde panta eller noe. På tross av at han verken var midtstopper eller keeper.
hoppas han har mer flaskor att panta in mot spelare herr warnock,

Kato

Ja, da knalla vi inn 9 poeng på en uke, og det også mot god motstand.

Vi har de siste årene hatt en egen evne til å slå best nedenfra.

Hva har så skjedd?

Jeg "synser" tre hovedfaktorer som grunnlag for denne siste oppturen:

1. Vi har fått inn spillere i posisjoner som har utviklet spillet vårt på siste tredjedel, Hall og Thomas.

2. Vi har gjennomført en Takeover, som har gitt alle en boost.

3. Vi har fått inn spillere med begrenset spilletid fra tidligere klubber, med friskere bein.

Divisjonen er så jevn. Det er ikke så mye som skal til ene eller andre veien.

Så skulle jeg gjerne ønske Warnock rullerer mer. Stallen er nå bedre, vi må passe på å ha friske føtter.

Leedsfan

Når flere har beskrevet stallen som grå og bestående av rask, har flere påstått at spillerne er av helt grei kvalitet. Det man har trengt er 2-3 spillere med de rette kvalitetene for at stallen/laget skal bli mer homogen.

Thomas på venstrevingen har gitt oss noe vi ikke har hatt tidligere. Det ser også ut som Austin sin skade har vært en liten velsignelse, Green og Norris har vært meget gode. Tonge kommer også mer til sin rett sentralt i banen.

Tate har jeg ikke sett, men Pearce er vel like god?

Håper Warnock får inn en rask midtspiss i januar..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Med Tate, Thomas, Hall, Green og Norris har vi vel fem stk som ikke er preget av et voldsomt kampkjør

B-m

Så nettopp intervjuet av assistent manager Mick Jones på LUTV. Vil anbefale alle til å se det! Veldig velartikulert og treffer spiker på hodet i hver eneste setning. At denne karen sitter inne med MYE fotballfaglig god kunnskap er jeg ganske sikker på.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Hallgeir *

Quote from: B-m on December 06, 2012, 03:58:38
Så nettopp intervjuet av assistent manager Mick Jones på LUTV. Vil anbefale alle til å se det! Veldig velartikulert og treffer spiker på hodet i hver eneste setning. At denne karen sitter inne med MYE fotballfaglig god kunnskap er jeg ganske sikker på.

Jeg har latt meg imponere av han fra første intervju. Helt enig i det du skriver.
Super Leeds since 1968

sportcarl1

Quote from: Kato on December 02, 2012, 15:16:48
Ja, da knalla vi inn 9 poeng på en uke, og det også mot god motstand.

Vi har de siste årene hatt en egen evne til å slå best nedenfra.

Hva har så skjedd?

Jeg "synser" tre hovedfaktorer som grunnlag for denne siste oppturen:

1. Vi har fått inn spillere i posisjoner som har utviklet spillet vårt på siste tredjedel, Hall og Thomas.

2. Vi har gjennomført en Takeover, som har gitt alle en boost.

3. Vi har fått inn spillere med begrenset spilletid fra tidligere klubber, med friskere bein.

Divisjonen er så jevn. Det er ikke så mye som skal til ene eller andre veien.

Så skulle jeg gjerne ønske Warnock rullerer mer. Stallen er nå bedre, vi må passe på å ha friske føtter.
plus att vi kört med elva man, mot watford släppte vi in fem mål när vi spelade med nio man, mot millwall släppte vi in ett när vi spelade med tio man, vi är bra men inte så bra att vi kan lämna handicap med att ställa upp med mindre spelare

fjellhaugen

basert på litt over halve 2 omg.

paddy kan ikke slå langpasninger.
peltier er ikke venstreback. sikkert motiverende  miste kapteinsbindet :o
varney + overnevnte på en side = megasuksess  ::) ::)
tonge er sliiiiten
ross mangler matchfitness
becciho er mer involvert defansivt enn offensvt. (benitez taktikk?  :( )

all in all. medioker over hele linja. vi forblir rundt midten med dette mannskapet colin.

og PS: det er ditt mannskap og ditt ansvar, uansett hva enkelte forumbrukere måtte insinuere anderledes  ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Kato

Fælt å sitte å se hvordan vi løser fotballens ABC helt gæærnt. Selv de enkleste ting....

KingHowson

Diouf etter min mening vært den beste spilleren i år. Peltier virket forferdelig i hele år, selv den kampen han ikke hadde trent på en uke fikk han starte. I det siste har det virket som han har spilt heelt uten selvtilit forståelig nok, nå mistet han bindet i tillegg. Dette hjelper nok nevneverdig på hannes selvtilit(vurdere da og sette han ut av laget og gi mannen en pause?" Vi setter innpå varney mens diouf enda sitter på benken?

Warnock har i tillegg sakt han gir seg etter denne sesongen, hvorfor la denne mannen holde på nå som vi kansje? har fått penger? Ender fort opp med at han kjøper inn spillere som er god et år til så får han et opprykk til på cven før han gir seg. Men leeds som klubb sitter igjen i PL med et lag med en haug med spillere som er på ferd og bikke over toppen. Ville heller fått inn en ung sulten manager og latt han bygge opp et nytt lag rundt byram, lees osv. Warnock virker jo til tider handlingslammet og ferdig.

Warnock OUT !!

Bites Yer Legs

Irriterende at vi forsetter å pumpe inn i midten på Becchio vs stopperne på 30 meter, når vi beviselig har et veldig effektivt kantspill med påfølgende farlige innlegg.
KEEP FIGHTING!!

Blank_File

Quote from: Bites Yer Legs on December 08, 2012, 19:21:02
Irriterende at vi forsetter å pumpe inn i midten på Becchio vs stopperne på 30 meter, når vi beviselig har et veldig effektivt kantspill med påfølgende farlige innlegg.

I dag spilte vi jo uten vinger. Nettopp det som er problemet. Det var ingen med fart og utfordringer som skapte ubalanse hos Derby. Green er ingen ving og Hall er en spiller som helst går innover i banen. Vi er desperate etter to vingete vinger.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

LEO

Setter inn favoritt spilleren sin Varney  ???

Tonge som ALLE fans sier ikke var tilstede får fullføre hele matchen  ::)

Kato

Kanskje litt ufortjent å analysere en kamp mot Chelsea, men:

1. Svak defensiv struktur (avstander mellom ledd, avstander i ledd)

2. Svak samhandling defensivt i midtbaneleddet.

3. Svake med ball, kun Diouf som kan holde litt i den. Blir mye lemping, og mye tid uten possession.

4. Svake førsteforsvarere innenfor egen 40 meter.

5. Bra på defensiv dødball (minus den ene glippen mot råsterke Ivanseivovoivic)