KAMP: vs DERBY, mandag 9/4 2012 kl 16:00, Elland Road.

Started by Hobben, April 08, 2012, 13:01:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hallgeir *

Dagens pine er over. Greit å være forholdsvis tykkhudet og ikke grave seg ned ved hvert tap.

Sesongen er over. Har visst hørt og lest det før et sted.  :P
Super Leeds since 1968

Leif Sverre

Quote from: Mr Kaizer on April 09, 2012, 17:55:27
Quote from: Leif Sverre on April 09, 2012, 17:49:56
Syns forumet er greit jeg. Helt friskt og trenger ikke medisin !Når laget fra Leeds ikke presterer  så må vi da ha noe å prate om, eller ??

Om diskusjonen kunne holdt seg til tema og ikke hvor patetiske meddebattanter og -onkler er, så hadde det vært herlig!

Takhøyde er fint og jeg er ikke i tvil om at de aller fleste tåler å bli kalt idiot av et nick på et forum, men spørsmålet er hvor produktivt det er! Den gode diskusjonen blir fullstendig kvalt av ropene om hvem som er mest blåøyd og hvem som er mest idiot.

Går vel an med takhøyde og SAKLIG diskusjon?
kloke ord,  men kanskje vi trenger bare litt antri-depressiva da ? Vi er jo i en liten krise må vite

kl

Peter7

Quote from: LUFC MOT on April 09, 2012, 17:51:36
Vi kommer tilbake neste år, Leeds har ingenting å gjøre i PL neste år uansett.. Når det gjelder hvem som har skylden så har vi endelig fått en manger som ikke er fan av låne spillere, noe desverre laget vårt til tider har bestått av i stor grad.. Jeg mener vi bør gi NW muligheten til å få bygge ett lag som passer inn i hans stil før vi dømmer han. Grayson gjorde masse for å glede oss leeds fans( opprykk, noen pl skalper osv) men han har jaggu gjort en hel del fryktelige signeringer både permanent og på lån noe vi lider under nå.. Vi har mistet en del gode spillere som vi desverre ikke har klart og finne erstattere for.. Vi må bare stå sammen og stå bak laget... Prett og MOT
Støttes.
Hvis det investeres i kvalitetsspillere vil resultatene komme.
Bates sitter med nøkkelen. Man kommer ikke gratis til PL.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Leif Sverre

fjellhaugen

Quote from: Sølvreven on April 09, 2012, 17:42:40
Quote from: jackbauer68 on April 09, 2012, 17:40:10
Quote from: Sølvreven on April 09, 2012, 17:34:20
OT. Ser at Howson storspiller mot Spurs. Han var nok mye viktigere for Leeds enn jeg ante  :'(

Med Bradley Johnson ved sin side!! Skulle hatt dei to tilbake neste år ::)
Og så skulle jeg gjerne sett at vi fant en spiss ala Cisse i Newcastle. En forholdsvis ukjent spiss som bøtter inn mål for tiden.

akkurat som en slags .............

åja beckford het han ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

ollan

Ollan

ziganda

Quote from: ollan on April 09, 2012, 18:02:38
savner Maxi gradel............

God på å få rødt han også ja.

Tom S

Quote from: ollan on April 09, 2012, 18:02:38
savner Maxi gradel............

hobben ville jo ikkje ha han i klubben sin, så da stakk seff Maxi ;)
COME ON LEEDS !!

Cherry

Kan virkelig bli en stygg avslutning på sesongen dette her, med 3 av PO-jagende klubber å møte i de 4 siste kampene.....Peterborough derimor jager poeng for eksistens i NPC.

Håper Warnock får til en slags "play for next seasons contract"....
Det som kunne vært en kanon April mnd, har virkelig rast sammen de siste ukene.

Kan bare gå 1 vei neste sesong.......(Opp........) :-\ ;)

ArneS

Da var vi nede på 20. plass på hjemmetabellen.  Vi dominerer nesten ingen kamper, noe som funker bra borte men absolutt ikke hjemme.

We'll be back!
MOT
Den 17. mann

marve

Quote from: Svend Anders on April 09, 2012, 17:57:39
Quote from: marve on April 09, 2012, 17:48:49
Kamper som ikke teller noen ting ??? har vi ikke kjempa om play off og et opprykk i disse kampene da .Og er det ikke slik at mange av spillerne spiller for sin framtid i leeds drakt da?.
Synes vi spiller en helt annen type fotball under warnock en vi gjorde under grayson ,håpa manager bytte skulle gjøre oss bedre og ikke dårligere noe jeg mener vi klart har blitt .Synes vi nå spiller ræva fotball .Greit nok det men resultatene har jo ikke blitt bedre heller dårligere vi slipper ennå inn tåplige mål men skaper jo ingen ting selv lenger .
Og svend anders tror du bates vill gi warnock den støtten han trenger og ønsker til å skaffe oss et slagkraftig lag .Vet han sier han vill støtte han men jeg har ikke troa på bates har du?????

Jeg snakker om kampene etter Watford etc, når playoff ikke lenger har vært/er mulig. At spillerne ikke viser seg mer frem må de svare for selv.

Du har nok helt rett i at vi spiller annen fotball under Grayson, og det er jo mye av grunnen til at  det blir kræsj med Grayson spillere og Warnocks taktikk. Det behøver ikke bety at alle er så dårlige, men laget som helhet passer ikke inn i det Warnock har satset på.

Får man inn spillere som passer til Warnocks taktikk og stil, kombinert med en "nullstilling" mentalt og ny selvtillit kan vi forhåpentligvis se andre takter fra august av.

Om Warnock vil få "nok støtte" defineres jo av hva du mener er "nok". Hva forlanger du? 120 millioner ca er brukt i år. Hva har de andre klubbene brukt? Om vi går fra 30 spillere i stallen til 20 + juniorer så har Warnock i teorien 30% mer å bruke allerede.

Så kan vi jo håpe at resultatene i det siste gir Bates en ekstra påminnelse om hvor stor opprydning som trengs.

SA
Med  nok så mener jeg at warnock får det han mener han trenger til å fortsette i leeds neste sesong .Tror du svend anders han vill få det han mener han trenger for å få sitt 8 opprykk av bates??.Eller for å spørre litt anderledes tror du warnock er vår manager neste sesong svend anders ??

Milou

Eg må innrømma at optimismen, som eg følte etter å ha sett Leeds mot Southampton og Hull er iferd med å bli borte. Og eg er redd for at JonR og kato har rett i sine vurderignar av Warnock. Prinsipielt sett så ville eg meine at Warnock bør få minst ein sesong til for å vise kva han er god for (har lite sansen for å sparke managerer i hytt og pine basert på resultat over kort tid), men viss det stemmer at neste sesong uansett blir hans siste er eg meir usikker. Det betyr opplagt at han ikkje er ein mann for framtida.

Dersom resultata uteblir i resten av sesongen, kan ein lure på om Warnock i det heile tatt får sjansen til neste sesong. Det er verdt å minne på at den offisielle begrunnelsen til klubben for å sparke Grayson var at han hadde fått for lite ut av spelargruppa og at dei ville få inn ein ny manager for å halde liv i play-off håpet. I så måte har Warnock beviseleg feila totalt.

Til SA, som vanlegvis skriv mykje fornuftig: Du har komme med ein del påstandar i dag som du bør understøtte med kjeldereferanser viss du skal vere så kategorisk. Og å hevde at du veit korleis Grayson hadde gjort det resten av sesongen er vås. (Men eg er i det minste einig i at Grayson no er eit avslutta kapittel, som vi kan legge bak oss)

DenHviteYeboah

SA: du skriver at 120 millioner er brukt iår...vel det er ihvertfall ikke på kjøp....er dette totalt i lønnsutgifter?Hvilke andre klubber spør du...hvilke andre klubber har lik størrelse som oss?ikke mange nei....mener du at det er rart at vi bruker mer enn Peterborough?
Pengene i denne klubben blir brukt på fasiliteter den SA....ikke så veldig mye på sportslig satsing etter min mening :(

MattaOneAndOnly

Ser at mange her mener at laget ikke er godt nok til PL sirkuset. Man begynner jo da å tenke når Howsen, Jhonsen, Lichaj, Bannen og Livermore starter dagens kamper i nettopp PL. Om stallen ikke var eller er god nok?  Alle de nevnte spilte i Leeds på ca samme tid i fjor. Greit nok at de 3 sistnevnte var lånespillere og alt det der, men de var da ikke så gode i Leeds? Jeg mener at flere av spillerene i dagens tropp holder PL nivå.
Only One United!
Always white!
Twitter: @MattaOneAndOnly

ojs

Quote from: DenHviteYeboah on April 09, 2012, 18:41:14
SA: du skriver at 120 millioner er brukt iår...vel det er ihvertfall ikke på kjøp....er dette totalt i lønnsutgifter?Hvilke andre klubber spør du...hvilke andre klubber har lik størrelse som oss?ikke mange nei....mener du at det er rart at vi bruker mer enn Peterborough?
Pengene i denne klubben blir brukt på fasiliteter den SA....ikke så veldig mye på sportslig satsing etter min mening :(

I tillegg kan du trekke fra de 5 mill  som vi fikk for Schmeichel, Gradel og Howson. Vi er vel da nede i 7 mill som KB 'bruker' på spillere i år... Vi er da på linje med miniputtene i serien som Doncaster etc. Tror det er store muligheter for at Warnock trekker seg i løpet av de neste 2 ukene pga lite midler. 

Leedsfan

Quote from: ojs on April 09, 2012, 19:40:15

I tillegg kan du trekke fra de 5 mill  som vi fikk for Schmeichel, Gradel og Howson. Vi er vel da nede i 7 mill som KB 'bruker' på spillere i år... Vi er da på linje med miniputtene i serien som Doncaster etc. Tror det er store muligheter for at Warnock trekker seg i løpet av de neste 2 ukene pga lite midler.

Hvis Warnock trekker seg så er farsen komplett...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

marve

Quote from: Leedsfan on April 09, 2012, 19:45:42

Håper ikkehan gjør det men med bates som eier er det langt fra usannsynlig .
Warnock ønsker seg veldig et 8 opprykk og trenger en del penger for å klare det ,det er vell vi alle enige om eller ????.

Leedsfan

Quote from: marve on April 09, 2012, 20:01:35
Quote from: Leedsfan on April 09, 2012, 19:45:42
Quote from: DenHviteYeboah on April 09, 2012, 18:41:14SA: du skriver at 120 millioner er brukt iår...vel det er ihvertfall ikke på kjøp....er dette totalt i lønnsutgifter?Hvilke andre klubber spør du...hvilke andre klubber har lik størrelse som oss?ikke mange nei....mener du at det er rart at vi bruker mer enn Peterborough?

I tillegg kan du trekke fra de 5 mill  som vi fikk for Schmeichel, Gradel og Howson. Vi er vel da nede i 7 mill som KB 'bruker' på spillere i år... Vi er da på linje med miniputtene i serien som Doncaster etc. Tror det er store muligheter for at Warnock trekker seg i løpet av de neste 2 ukene pga lite midler.

Håper ikkehan gjør det men med bates som eier er det langt fra usannsynlig .
Warnock ønsker seg veldig et 8 opprykk og trenger en del penger for å klare det ,det er vell vi alle enige om eller ????.

Mange spillere på vei ut + ekstrabevilgning fra Bates gjør at Warnock blir. Skal bli godt å bli kvitt NAV-gjengen...;)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Anders P

Vi er alle frustrerte over den siste tids manglende resultater. Fotball er merkelig....tenkt på City som har utømmelige ressurser - ledet PL klart - surrer det bort. Dårlige spillere og manager plutselig? Neppe. West Ham er i ferd med å rote bort direkte opprykk. Leicester har brukt masse penger og klarer kanskje ikke play off......Liverpool er i ferd med å ha sin dårligste sesong på lenge med "frelseren" king Kenny tilbake. Fotball er ikke enkelt.
Leeds er inne i en negativ spiral. Bates har ikke støtte fra fansen (sine kunder), lite positivt skjer rundt klubben. Hvorfor kjører de ikke halv pris på siste hjemmekamper for å fylle opp ER? Jeg synes klubben blir drevet dårlig og kun som en venlig business. Dette smitter over på fansen og igjen spillerne og skaper negativitet.
Ja, fotball er business, men også mye følelser....det virker ikke som dagens styre/eiere skjønner dette.
Warnock tror jeg kommer til å være ganske tydelig til Bates om dette. Vi får håpe på en endring neste sesong, men jeg er ikke helt overbevist......

Svend Anders

120-130 millioner er det klubben grovt sett har hatt i utgifter på lønninger/sign on fees/lån/kjøp. Det er managerens budsjett uansett.

Hvorfor skal vi sammenligne størrelsen på klubbene? Vi har f.eks brukt dobbelt så mye som Barnsley. De spiller i samme divisjon som oss, og når de har kjøpt spillere har de konkurrert mot oss. Vi burde da klare å konkurrere med de, eller så gar lokke spillere fra de, uavhengig av om vi har stort tribune eller ikke? 120 millioner er 120 millioner.

Jeg er som du vel vet enig i at en større budsjettandel burde gått til det sportslige, jeg tror kanskje det vil øke noe, men ikke mye (grunnet sparking av trenerteam og East Stand-bygging, samt reduserte billettintekter). Men som sagt, om vi går fra 30 til 20 spillere så har man jo 30% mer å rutte med på de som er igjen. Bør normalt kunne gi bedre spillere om man kjenner markedet. Og det tror jeg Warnock kan bedre enn Grayson.

PS! Litt vanskelig å debattere ikke-kamp saker som dette over flere tråder.
SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Svend Anders

Quote from: Milou on April 09, 2012, 18:33:36
Til SA, som vanlegvis skriv mykje fornuftig: Du har komme med ein del påstandar i dag som du bør understøtte med kjeldereferanser viss du skal vere så kategorisk. Og å hevde at du veit korleis Grayson hadde gjort det resten av sesongen er vås. (Men eg er i det minste einig i at Grayson no er eit avslutta kapittel, som vi kan legge bak oss)

Hei, når jeg sier at vi ikke hadde havnet på playoff med Grayson så er det vanskelig å vise til sikre kilder. Selv i disse påsketider har jeg ikke kontakt med Gud til å bekrefte denne alternative veien med Grayson som manager.

Jeg regnet med at man på et diskusjonsforum kunne tolket dette som min oppfatning basert på både analyse av situasjonen som var i kombinasjon med kvalitativ gjetning - og litt påståelighet.

For å gjenta; Grayson hadde 0 tillitt blant spillerne, sto foran en rettsak mot en nøkkelperson i stallen som hadde medspillerne på sin side, Grayson hadde totalt mistet tråden på det defensive og han ba etter 6-7 innkjøpte stoppere om penger til enda en. For å nevne noe.

SA
Følges på:

Håvard

Litt trist, men ikke uventet. De må i allefall en oprydning til i soomer. Vi kan ikke betale lønn til spillere som ikke vil

Mot

Kato

Quote from: Svend Anders on April 09, 2012, 20:21:43

Hei, når jeg sier at vi ikke hadde havnet på playoff med Grayson så er det vanskelig å vise til sikre kilder. Selv i disse påsketider har jeg ikke kontakt med Gud til å bekrefte denne alternative veien med Grayson som manager.

Jeg regnet med at man på et diskusjonsforum kunne tolket dette som min oppfatning basert på både analyse av situasjonen som var i kombinasjon med kvalitativ gjetning - og litt påståelighet.

For å gjenta; Grayson hadde 0 tillitt blant spillerne, sto foran en rettsak mot en nøkkelperson i stallen som hadde medspillerne på sin side, Grayson hadde totalt mistet tråden på det defensive og han ba etter 6-7 innkjøpte stoppere om penger til enda en. For å nevne noe.

SA

Og med denne bagasjen, så hadde vi altså bedre resultater under Grayson enn under Warnock. Skulle jo ikke være mulig.

Milou

SA

Du misforstod kva eg spurte etter kjelder for. Det er påstandar som " Grayson hadde 0 tillitt blant spillerne, sto foran en rettsak mot en nøkkelperson i stallen som hadde medspillerne på sin side, "  eg gjerne vil ha kjelder for.

Når det gjeld spørsmålet om playoff under Grayson, så har du sjølsagt lov til å påstå det, men i så fall må eg også ha lov å seie at denne påstanden er vås.

Svend Anders

Quote from: Kato on April 09, 2012, 20:36:25
Og med denne bagasjen, så hadde vi altså bedre resultater under Grayson enn under Warnock. Skulle jo ikke være mulig.

Nei, en skulle ikke det.

Det er dårlig levert av NW, men har selvfølgelig også en kontekstuell årsak og litt tilfeldigheter. Grayson hadde flere spillere, NW må bruke de han har til sitt system. Grayson avsluttet Leeds-karrieren med å ta poeng i kamper vi spilte mot 10 mann, mens NW har fått spillere utvist i de tre siste per i dag.

For min egen del er det derfor mest givende å se på neste sesong, og prosessen gjennom sommeren.

SA
Følges på:

Leedsfan

Quote from: Kato on April 09, 2012, 20:36:25

SA

Egentlig skulle det ikke være mulig. Ballongen sprakk før Grayson fikk sparken, den ble kunstig fylt opp av Warnock før ballongen sprakk igjen.. Denne sesongen er det ikke mulig å fylle ballongen igjen.. Sesongen er over...

Svend Anders

Quote from: Milou on April 09, 2012, 20:54:07
Du misforstod kva eg spurte etter kjelder for. Det er påstandar som " Grayson hadde 0 tillitt blant spillerne, sto foran en rettsak mot en nøkkelperson i stallen som hadde medspillerne på sin side, "  eg gjerne vil ha kjelder for.

Når det gjeld spørsmålet om playoff under Grayson, så har du sjølsagt lov til å påstå det, men i så fall må eg også ha lov å seie at denne påstanden er vås.

At han hadde liten tillit har jeg fra flere gode kilder i klubben. Og det burde vel ikke være alt for vanskelig å identifisere for utenforstående heller, bl.a. med uttalelsene han kom med på slutten.

"Rettsaken" med O'Brien var satt opp til en gang i februar, mener dette bl.a. sto i kampprogramet i januar en gang, før klubben og O'Brien plutselig kom til enighet (rett før Grayson måtte gå). De kildene jeg har forteller at Grayson ville tapt den høringen og blitt stående igjen som en gedigen taper for behandlingen av AOB, og derav ville klubben hatt et erstatsningsansvar overfor AOB osv.

SA
Følges på:

Smiffy

Skuffet over nok et hjemmetap. Forstår frustrasjonen til mange på forumet, men velger selv å se fremover. Når play-off nå er definitivt uaktuelt bør Warnock la noen av unggutta få prøve seg, som Turner brødrene eller Gimpel på under 18.

Vi får håpe at Warnock får midler til å forstreke laget neste år, samt klarer å bli kvitt en del av "daukjøttet". Selv om det er blitt en del utvisninger og tildels stygt spill, viser dette iallefall at han vektlegger innsatsvilje. Det savnet jeg på slutten av Grayson tiden.

Det er en ting som er sikkert ved å følge Leeds. Man kjenner at man er en virkelig fotballsupporter, som følger laget uansett hva som skjer. Går vi på nok et tap er det nye muligheter allerede i neste kamp, for ikke å si til neste sesong.  

Er derfor stolt av å være Leeds supporter (siden 74), og engasjementet på dette forumet viser at det er mange likesinnede her.

MARCHING ON TOGETHER mot opprykk til neste år!

Kickthemdown

Quote from: Hobben on April 09, 2012, 17:15:18
Quote from: Vanderlunde on April 09, 2012, 17:11:27
Quote from: fjellhaugen on April 09, 2012, 17:04:28
Quote from: Svend Anders on April 09, 2012, 16:57:53
Quote from: Hobben on April 09, 2012, 16:40:19
Quote from: kalle_92 on April 09, 2012, 16:37:43
Quote from: joe on April 09, 2012, 16:36:26
Livet var betydelig lettere før Warnock kom, å det som er mye mer viktig er at Leeds var betydelig bedre under Simon Grayson. Igjen: Du, som jeg hater Warnock.
Grayson mistet garderoben. At han mistet jobben var uungåelig med det som skjedde i kulissene.

Hvordan vett du dette Karl Martin? Har du vært innom gaderoben i pausene da Grayson var der på slutten av hans karriere i Leeds? Eller baserer du dette på ryktene her på forumet og i diverse aviser i yorkshire? Ingen vet hva som foregikk i gaderoben!

Og uansett, han fikk hvertfall bedre resultater, det ser ikke ut som Warnock klarer det, slev om han har ''gaderoben med seg''!

Det er ikke rykter, Hobben, det var hevet over enhver tvil at Grayson både kom på kant med store deler av spillertroppen i tillegg til at han etter tre år fortsatt ikke maktet å ta defensive grep. Man må klare å legge det bak seg, og det ville aldri blitt playoff med Grayson heller.

Hva som skjer de siste kampene nå bryr jeg meg ganske lite om. Spillerne er tildels ikke gode nok, de passer ikke hva Warnock vil spille med, motivasjonen er lik null og det har ingen betydning.

Det blir stor opprydning i sommer, en ny tropp med spillere Warnock vet hva gir ham og som forhåpentligvis vil passe bedre sammen enn det de som flyr ute på banen nå om dagen gjør.

SA

det vil klart bli diskusjon rundt nåværende og forhenværende manager så lenge nyansettelsen presterer så rævva som han gjør.
ja larry gikk uklar med en del og gjorde sine feil, noe som gjorde avgangen uungåelig.
MEN:
warnock kom inn i plenty god tid og hva har han gjort? gjordt brown fast og satt white på høyrevingen.
utenom det slipper vi inn lite mål...... av og til. og vi har slutta å score.
i tilleg spiller gutta for kontraktene sine med ny manager

og det er resultatet av samme tropp grayson ledet mot en høyere plassering på tabellen mens han hadde mista garderoben  :o

Warnock har hatt tid på seg ja, men han har kun måtte klare seg med spillerne til Grayson, og ikke gjort egne valg når det gjelder spillere.
Og Grayson hadde garderoben med seg i starten av sesongen, og hadde da en ganske god posisjon allerede, før han mistet garderoben. Hadde han ikke hatt en god posisjon fra før, så hadde vi vært på nedrykksplass nå.
Og ny manager betyr ikke resultater med en gang, ei heller etter to-tre måneder, når han ikke kan endre hvilke spillere han vil ha, og ikke ha.
Vent til etter sommeren med å hakke så mye på han. Da har han kunne gjøre troppen til sin egen, og ikke bruke en annens tropp. Hvis resultatene da ryker, så skal jeg ikke si noe imot dere mer.

Hva med Chelsea da? Villas-Boas mistet gaderoben sin, reslutatene ble tidvis utelatt og han fikk sparken. Di Matteo overtok, og han har Villas-Boas sine spillere, og prestrerer meget godt med de spillerene, han har løftet Chelsea flere hakk med Villas Boas sine spillere....
For en sammenligning ::) skrotet vi har mot noen av verdens største stjerner....

Anders P

Når man sammenligner med andre lag er det vel for å vise at det ikke er automatikk i at verken ressurser eller skifte av manager nødvendigvis hjelper (hvertfall ikke med en gang).....Se på Leicester...Sven Goran og mye ressurser, men han fikk det ikke til. Exit, ny manager og det tok tid før de nå har en liten innspurt......Chelsea imponerer vel ingen - så de spille ball på tvers og bakover i kampen i går. Masse ressurser og stjerner......gir ikke nødvendigvis resultater.
Vi får la Warnock bygge opp noe nytt til neste sesong, men det som bekymrer meg mer er at klubben blir drevet dårlig....tar ikke hensyn til sine kunder. Bates/styret må endre måten de driver klubben på - mer åpenhet - mer positivitet og tiltak for å fylle ER (redusere billettpriser).