Skrevet av Emne: Nye leedsunited.no  (Lest 54153 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

rober

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #30 på: Juni 02, 2012, 13:41:44 »
nye leedsunited.no så bra ut da jeg var innpå i går kveld, eneste var at forumet ikke var mulig å komme innpå.

Her er det bare å smøre seg med tålmodighet, noe SA bemerket, og som sto skrevet på siden.

Tålmodighet med både det ene og det andre innen Leeds er noe jeg har blitt vant til de siste ukene.

Men sånn er det å være Leeds-supporter........ ;)


Promotion 2010

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #31 på: Juni 03, 2012, 12:03:50 »
Er det laget med CMS eller codet? Ville vært bedre å bruke joomla eller drupal til sidene da de har en "moderne" design, det lille jeg så av den nye siden virket som et steg tilbake.
For å sette det litt på spissen, den så ut som en hjemmeside fra 90 tallet  :P

Veldig enig! Mange av mine hjemmesider fra tidlig 80-tall hadde akkurat samme design, men jeg hadde da også en 60 tommers TV som jeg kunne se sidene på.... ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

flynn

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #32 på: Juni 03, 2012, 17:13:28 »
Er det laget med CMS eller codet? Ville vært bedre å bruke joomla eller drupal til sidene da de har en "moderne" design, det lille jeg så av den nye siden virket som et steg tilbake.
For å sette det litt på spissen, den så ut som en hjemmeside fra 90 tallet  :P

Veldig enig! Mange av mine hjemmesider fra tidlig 80-tall hadde akkurat samme design, men jeg hadde da også en 60 tommers TV som jeg kunne se sidene på.... ;)

Hjemmesider og 60 tommer TV på tidlig 80-tall? Bodde du i Norge på den tiden Promo???

flynn

4ever arcticwhite

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #33 på: Juni 04, 2012, 10:15:05 »
Er det noen som kan stille klokka på serveren... ?
The future's so White I've got to wear shades 8)

Svend Anders

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #34 på: Juni 04, 2012, 18:28:03 »
Vi prøver igjen straks, bær over med oss! :-)

SA

HåvardK

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #35 på: Juni 04, 2012, 18:32:19 »
Har ikke bladd tilbake i denne tråden, men for meg er det et problem at jeg når jeg trykker "Bare uleste emner" kun får én sjanse til nettopp dette - dvs at det ved andre gangs trykking på dette kommer opp "ingen nye emner...". Slik var det ikke før.

Masinga

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #36 på: Juni 04, 2012, 18:54:59 »
Dette var forfriskende! Gratulerer med vel utført arbeid!
Masinga, medl.nr. 1250

Svend Anders

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #37 på: Juni 04, 2012, 19:09:12 »
Da ser det ut til å ha fungert langt bedre enn på fredag med overlegging og forum.

Det vi svært gjerne ønsker nå er både feilmeldinger (er det noe som "klikker" eller feiler?), samt deres meninger om både utseende og funksjonalitet. Gjerne så konkret som mulig - "jeg liker ikke siden" gir oss ikke så mye. Det er selvfølgelig begrenset hva vi kan endre på, men er det sterke tilbakemeldinger så vil vi jo se på de tingene.

Jeg håper særlig at førstesiden - www.leedsunited.no - kan fungere som startside eller "samlingsplass" for mange når de skal ha siste nytt om Leeds. Der er forumet, nyheter, Facebook og twitter samlet, samt siste nytt fra LUSCOS.

SA

kalle_92

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #38 på: Juni 04, 2012, 19:16:43 »
Når jeg trykket "svar" for å svare i tråden, kommer jeg helt nederst i emneoversikt, i stedet for tekstboksen hvor jeg skal skrive innlegget. Bakgrunnen i forumet er fin. Synes dog forumet fortsatt ser relativt umoderne ut. Jeg skulle også ønske noen flere nyvinninger som for eksempel å like et innlegg (se diskusjon.no for eksempel), det ville være en enkel måte å vise sin støtte til et innlegg. Hovedsiden liker jeg dog godt! Det er nok forumdelen jeg er minst imponert over.

Edit: Førstnevnte skjedde ikke når jeg testet igjen, så se bort i fra det.
« Siste redigering: Juni 04, 2012, 19:18:24 av kalle_92 »

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #39 på: Juni 04, 2012, 19:37:59 »
Hmmmm, virker mangelfull på forumsiden og den dobbeltskrollingen må gjøres noe med!

Joe Jordan

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #40 på: Juni 04, 2012, 19:39:16 »
Double scrolling is driving me nuts!
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Leedsulf

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #41 på: Juni 04, 2012, 20:09:22 »
Stort sett bra dette.
Det eneste jeg har å utsette ved første øyekast er:
  • Som nevnt over - doble scrollbarer på forumet
  • Synes "Meld deg inn i verdens største supporterklubb for Leeds United" stjeler litt for mye av siden. Hovedinnholdet kunne i mine øyne blitt hevet litt mer mot toppen.

Ove

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #42 på: Juni 04, 2012, 20:13:24 »
Er enig med forrige innlegg, som kom meg i forkjøpet.
Hvorfor "Vil du bli medlem" med krigstyper midt på siden, når valget Bli medlem ligger i menyen like over og også nederst på siden.

Dobbelt scrolling er heller ikke bra, i det hele tatt var det mye scolling på for å se det som står på forsiden.
 

ollebolle

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #43 på: Juni 04, 2012, 20:31:54 »
Dobbelt scrolling er unødvendig. Bare irriterende for min del.

Har ikke målt men det virker mye tregere på mobil enn før. Er det en del mer krevende side å laste inn??

Sleivind

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #44 på: Juni 04, 2012, 20:35:02 »
Det må gjøres noe med dobbeltscrollingen!

Og smileøynene er vel ute av funksjon? Hvertfall er de det hos meg.


Edit: Nå ser jeg at smileøynene fungerer i firefox, men ikke i IE.
« Siste redigering: Juni 04, 2012, 21:17:27 av Sleivind »

Goal Happy

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #45 på: Juni 04, 2012, 21:04:51 »
Forumet lå tidligere på www.leedsunited.no/forum, nå er det lagt inn under http://www.leedsunited.no/no/forum/.
Det at det er blitt flyttet til en ny fysisk adresse er aldri en god ting, absolutt alt som finnes på søkemotorene av gamle innlegg er effektivt fjernet og vil gi en feilmelding. Den nye fanen øverst på de nye sidene bør legges direkte inn i forumet på den gamle url'en, lett å gjøre i adminområdet på forumet.

Dobbeltscrollingen er jo et problem som andre har nevnt.

Hvorfor facebook, twitter og forsåvidt forumet opptar hele førstesiden og fortrenger nyheter er merkelig. Når jeg er på leedsunited.no så er det for å se nyheter, resten får jeg på min egen facebook/twitterkonto.

På forsiden burde det "sinnsykt" store "Meld deg inn i verdens største supporterklubb for Leeds United"
blitt erstattet med Leeds United, Luscos el. og i et mye mindre format sånn at en kan få trukket resten opp på siden.

Rant complete  ;D



Rudi G.

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #46 på: Juni 04, 2012, 21:29:30 »
En annen ting er jo at når man oppdaterer inne i en tråd så havner man på forsiden av forumet :D

Here we go again

  • Gjest
Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #47 på: Juni 04, 2012, 21:33:07 »
Dere skal ha for forsøket, men selv synes jeg forsiden ser kjedelig ut.  En masse hvite firkanter med tekst inni. Facebook og twitter får alt for mye oppmerksomhet og hele konseptet ser lite spennende ut.
Toppen av startsiden er grei med de forskjellige linkene til innholdet, og det samme er bunnen av startsiden. Men det imellom er ikke særlig imponerende og som sagt mener jeg at linken til facebook og twitter som står nederst på siden bør holde.
Og dobbelscrollingen på forumet synes jeg også er en uting.

4ever arcticwhite

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #48 på: Juni 04, 2012, 22:58:43 »
Ser at man kan gå direkte til http://forum.leedsunited.no, da slipper man dobbeltscrolling og forstyrrende bakgrunn... I alle fall greit hvis man kjører på mobil

Ordet er fritt ligger forøvrig på http://forum.leedsunited.no/index.php?board=5.0

Skulle gjerne også sett at lenker i teksten ble uthevet når man leser, ikke slik at man må legge muspeker over for å se at det er en lenke.
Særlig viktig dersom man leser siden på en mobiltelefon (og sikkert også nettbrett), der man ikke bruker mus på samme måte som i "gamle dager"



« Siste redigering: Juni 04, 2012, 23:01:15 av 4ever arcticwhite »
The future's so White I've got to wear shades 8)

Blank_File

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #49 på: Juni 05, 2012, 01:36:54 »
Jeg sitter med iPad og dobbeltscrollingen dere snakker om merker jeg ikke her over hodet. Er det gjort noe med allerede kanskje?

Jeg liker forumet som det er. Er ikke noe for å endre på ting som virker greit og ser godt nok ut.

Det er to ting jeg ikke liker og særlig teksten i banneren om jeg kan kalle  den det er en liten skandale. Jeg kjøper st fokuset på å melde seg inn skal være stort, men det er det eneste jeg ser når jeg kommer inn på siden. Først lastes Bremner og jeg fikk en good feel av han, så kommer det en kjempetekst som minner meg om da Word kjørte i Win 3.11 og vi forsøkte å få teksten så stor som mulig. Dette bare MÃ… gjøres noe med for å bli tatt seriøst.

Den andre tingen som også er nevnt av andre her er fremsiden. Jeg liker ideen med å ta med både twitter og facebook og forumet, men mener bestemt man bør fokusere på nyheter slik som før. Jeg har heller aldri vært fan av nettsider med tre like store rader, men det er mer en smakssak. Skulle jeg valgt så ville jeg tonet ned facebook og twitter til en liten feed helt til høyre og latt nyhetene være den delen som både tar mest plass og får mest fokus. Forumdelen er også for ruvende nå etter min smak.

Jeg liker veldig godt valg av menypunkter i toppen, både i utseende og antall. Men det var først etter st jeg klarte å flytte blikket bort fra "meld deg inn" teksten.

Skal man være pirkete er også kontrastene for store nå som bakgrunnen er svart. Kanskje det kan gjøres noe med fargene på forumet også uten å skjemme det ut?

SirOlsen

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #50 på: Juni 05, 2012, 07:45:23 »
Jeg synes dette begynner å bli svært bra, jeg :)
Ikke så glad i dobbel-scrolling, men oppussingen synes jeg virkelig begynner å bli smakfull :)

Regner med man ikke er erdig helt enda, og ser derfor med stor spenning på den videre utviklingen. :)
-SirOlsen-

Sydhagen

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #51 på: Juni 05, 2012, 07:53:45 »
Bra start.
Men som de andre skriver så er det dobbelscrollingen som irriterer. Dette må vekk ASAP!
Ellers kan det jo finjusteres litt etterhvert.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #52 på: Juni 05, 2012, 08:33:08 »
Bra start.
Men som de andre skriver så er det dobbelscrollingen som irriterer. Dette må vekk ASAP!
Ellers kan det jo finjusteres litt etterhvert.
Jepp...what he said  ;)
Ups & Ups!!

Svend Anders

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #53 på: Juni 05, 2012, 08:40:00 »
Takk for innspillene så langt - keep 'em coming!

Hva gjelder dobbeltscrollingen så har vi spilt dette videre til utviklerne i Idum. Litt av utfordringen med det er et scrollingen slår inn når trådene blir så "lange" at de krever mer plass en rammen forumet nå er i. Kort tråd-side = ikke scrolling.

Vi kan gjøre et grep ved å f.eks ha færre innlegg per side i hver tråd. Det reduserer sjansen for at man går utenfor rammen, men kommer det noen hinsides lange innlegg kan det likevel bli scrolling. Hva tenker dere om det?

Vi kan også pushe på for å få forum-rammen høyere opp, evt helt opp under toppmenyen på siden. Vi skal også se på finjusteringer slik at plassen inne i forumrammen blir bedre utnyttet.

Vi håper jo også at dere bruker siden med hele designet, og ikke går direkte til forumets "kilde", uten design og toppmeny.

SA

Svend Anders

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #54 på: Juni 05, 2012, 08:45:25 »
En annen ting er jo at når man oppdaterer inne i en tråd så havner man på forsiden av forumet :D

Med oppdaterer, mener du poste nytt innlegg?

Jeg kom til forumet jeg er inne på (altså ikke førstesiden til forumet, men f.eks Off-Topic), men gikk altså ut av tråden. Husker faktisk ikke hvordan det var selv, man ble vel i tråden?

SA

Svend Anders

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #55 på: Juni 05, 2012, 08:48:38 »
Jeg synes dette begynner å bli svært bra, jeg :)
Ikke så glad i dobbel-scrolling, men oppussingen synes jeg virkelig begynner å bli smakfull :)

Regner med man ikke er erdig helt enda, og ser derfor med stor spenning på den videre utviklingen. :)

Bra med feedback. Utgangspunktet er at vi er ferdig med siden (det skal lages noe mer innhold til f.eks "Om LUSCOS", etc), men dersom vi opplever at ting fungerer helt feil - f.eks dobbeltscrolling - så tar vi det med utviklerne nå med en gang.

Designmessig vil det uansett hva man ender med ha noen som ikke liker det - vi har ikke alle lik smak.

SA

Sydhagen

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #56 på: Juni 05, 2012, 08:50:20 »
En annen ting: Får ikke lenger logget meg inn via "Tapatalk" på Iphone.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Svend Anders

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #57 på: Juni 05, 2012, 08:54:44 »
Bakgrunnen i forumet er fin. Synes dog forumet fortsatt ser relativt umoderne ut. Jeg skulle også ønske noen flere nyvinninger som for eksempel å like et innlegg (se diskusjon.no for eksempel), det ville være en enkel måte å vise sin støtte til et innlegg. Hovedsiden liker jeg dog godt! Det er nok forumdelen jeg er minst imponert over.

Vi måtte gjøre et valg vedrørende forumet. Det er en egen løsning som vi har benyttet i mange år. Jeg har ikke noen teknisk tilgang/innsikt i oppbyggingen av det selv, men dersom vi hadde valgt å gå over i en ny løsning også for dette så ville naturligvis all historikk, innlegg osv forsvunnet (evt frosset på en arkiv-link).  Det har vært luftet, men responsen var vel ganske klokkeklar på at man ønsket å beholde forumet og den mangeårige historikken vi har her.

Men det er et godt innspill vi kan ta med oss å se hvilke nye funksjoner (som Likes på innlegg) vi kan få inn. Jeg aner som sagt ikke hvor begrensningene går per i dag.

Designmessig på forumet (det som ligger inne i "boksen" i det nye designet) er det strippet ned en del for å ha fokus på innholdet - det som skrives.

Og for all del; hvis noen av dere kan og vil bidra med f.eks å løfte designet på forumsidene her (i CSS-fil) er det bare å ta kontakt. Vi har dessverre ikke vært velsigna med stor pågang på slikt før, derfor måtte vi hente inn et proft selskap for å få den nye websiden.

SA

rober

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #58 på: Juni 05, 2012, 08:54:54 »
Flott side. Oversiktlig og lett å finne frem.
Forumet laster litt tregt, men det kommer seg vel.

Liker bakgrunnsbildet av Billy. :)

Leedsfan

Sv: Nye leedsunited.no
« Svar #59 på: Juni 05, 2012, 08:55:01 »
Utseendemessig er dette ikke en oppgradering fra den forrige layouten, denne så nesten mer hjemmelagd ut. Funksjonellt så funker vel ikke denne siden optimalt heller.

Hvis det er slik at dere/vi betaler et firma for dette så er jeg ikke imponert. Vet ikke hva firmaet har fått av hjelp av dere som administrerer nettsidene til LUSCOS, men dette var lite kreativt.

Skal forhåpentligvis komme med en mer positiv tilbakemelding når funksjonaliteten er bedret, men dere må få gjort noe med utseendet også, fonter og bokser o.l.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.