Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Dominic Poleon  (Lest 38016 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28975
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #90 på: September 06, 2013, 09:46:11 »
Kan ikke Dom omskoleres til ving, fysikken hans passer jo veldig bra? Bør prøves etter min mening.
...ble du imponert over innleggskvaliteten?  :D  #corner challenge (forrige innlegg)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #91 på: September 06, 2013, 09:56:03 »
Kan ikke Dom omskoleres til ving, fysikken hans passer jo veldig bra? Bør prøves etter min mening.
...ble du imponert over innleggskvaliteten?  :D  #corner challenge (forrige innlegg)

Er vel Mc Dermott sin feil og ansvar at vi ikke har vinger gode nok. For det blir feil når vi må omskolere en spiller, fordi vi har vært udugelige på transferfronten i å bringe inn de rette typene

Jostein.

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #92 på: September 06, 2013, 21:42:53 »
Kan ikke Dom omskoleres til ving, fysikken hans passer jo veldig bra? Bør prøves etter min mening.
...ble du imponert over innleggskvaliteten?  :D  #corner challenge (forrige innlegg)

He he, joda så den ;D men tror absolutt han kunne gjort en god jobb der, med litt trening
Leeds Carajo!

newsome

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #93 på: September 07, 2013, 15:16:09 »
Poleon blir en stor spiller!! Stort talent som MÃ… bli i Leeds i mange år!

gulle

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #94 på: September 08, 2013, 09:35:05 »
Poleon blir en stor spiller!! Stort talent som MÃ… bli i Leeds i mange år!
synes Dom er spennende. Kan brukes på venstre. God når han utfordrer innover. Går seg litt bort av og til men det kommer seg hvis han får spilletid.
Nå rykker vi opp! Jasederja

Furu

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #95 på: September 08, 2013, 23:06:45 »
Tiltredes, Gulle!  Synest Poleon viser god fart og evne til å utfordre innover i feltet. Burde etter min mening få mer spilletid.

Stephenjazz

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #96 på: Desember 07, 2013, 11:43:27 »
7.desember: Dominic Poleon


18.plass:
Navn: Dominic Poleon
Alder: 20 år (07.09.1993)
Posisjon: Spiss/Ving
Klubb: Leeds United
Kamper/Mål: 10/1 (Ni av kampene som innbytter)

Denne spennende offensive spilleren ble kjent for mange da han var involvert i en uheldig episode i siste serierunde forrige sesong. Leeds United var på besøk hos Watford, i det som var en svært viktig kamp for hjemmelaget. Han startet kampen på benken, men kom tidlig inn for en skadet Steve Morison. En lang ball var på vei inn mot Watford-keeper Jonathan Bond, og hans lagkamerat, Ikechi Anya, kolliderte med Bond, og sistnevnte måtte forlate banen på båre etter å ha fått lang behandling på banen. Det så lenge ut som om Dominic Poleon hadde dyttet Anya inn i Bond, men jeg skal ikke spekulere i om det var det som skjedde. Uansett er det viktig å få frem at et såpass spennende talent fortjener mer omtale enn bare den uheldige episoden mot Watford. Poleon er født og oppvokst i London, og ble en del av ungdomsavdelingen til Chelsea da han var elleve år gammel. Der var han i nærmere fire år før han ble nødt til å prøve lykken andre steder. Turen gikk først videre til Southend hvor han tilbrakte to år, før Steve Holmes hentet unggutten til England tredje største by. I starten ble det bare ungdomskamper og litt reservelagsfotball på Poleon, men sommeren 2012 fikk han være med førstelaget på noen av treningskampene. Han må ha imponert Neil Warnock og resten av støtteapparatet i løpet av sommeren, ettersom han ble tildelt draktnummer før sesongstart. Han fikk sin debut for førstelaget allerede i sesongens første kamp mot Shrewsbury Town i ligacupen, og ikke lenge etter debuterte han i ligaen mot Peterborough United. Den 22.september 2012 fikk han sin første kamp fra start for førstelaget da Nottingham Forest kom på besøk. Det feiret han ved å score ett mål, før han dessverre måtte gå på lån til Bury for å få spilletid. På Gigg Lane fikk han syv kamper i ligaen, og han scoret faktisk to ganger på de fire første kampene. Han ble kalt tilbake til Leeds i midten av november, men skulle ikke få mer enn en kamp på Elland Road før han igjen reiste ut på lån noen måneder senere. Denne gangen var det Sheffield United som ville gi Poleon verdifull førstelagsfotball. Han fikk syv kamper for The Blades, men scoret ikke noen mål. Da Neil Warnock var ferdig som Leeds-sjef, ble Poleon kalt tilbake til Leeds av vikarierende manager Neil Redfearn. Han fikk bare en kamp til for Leeds den sesongen, og det var den nevnte kampen mot Watford. Der scoret han forøvrig også ett mål. Denne sesongen har det for det meste bare blitt innhopp for den raske angrepspilleren, men han har likevel scoret to ganger. Først i ligacupen mot Chesterfield, og så mot AFC Bournemouth i serien. Han har ikke helt fått sitt skikkelige gjennombrudd, men det er likevel en spennende spiller Leeds har til rådighet. Det blir interessant å se hvor langt den unge London-gutten kan nå.

http://championshipnorge.com/?p=2770
Det blir aldri umoderne å vinne

Leedsfan

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #97 på: Februar 17, 2014, 16:37:03 »
"@VFTKop: Dom Poleon not mentioned once during the development game this afternoon, one of the most prolific in the starting 11. Pretty worrying"

Kanskje derfor han ikke starter/får innhopp??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gufrias

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #98 på: August 17, 2014, 06:55:03 »
Tok meg den frihet å kopiere dette innlegget fra Matt Smith-tråden

Når Smith ikke fikk spilletid i denne kampen tror jeg det blir svært mye benksliting fremover...

Tror at Poleon er ferdig i klubben etter dagens opptreden. Ikke bare jeg som har sett hans innsats i dagens kamp. Den var under enhver kritikk. En skam for den flotte hvite Leeds drakten og i så måte må Smith bli brukt foran Poleon og det regner jeg med at Hockaday og Cellino har sett. Få inn Smith på banen foran Poleon. Poleon er null og niks!!!

Jeg har sett flere innlegg rundt omkring som avskriver Poleon etter gårsdagens opptreden. Selv synes jeg at 16 minutter + tillegg er litt lite å bedømme en spiller på. Jeg er enig med dere i at han ikke jobbet skjorta av seg defensivt, men slik jeg ser det var dette et taktisk valg hvor han skulle vente på en anledning til å bruke farten sin på kontringer.

Det bringer tankene tilbake til Jermaine Beckford, som også var lat defensivt. Og den gang dro noen av gamlegutta parallellen tilbake til Allan Clarke. Forskjellen er naturligvis at de to var vanemålscorere. Den har vi til gode å se av Poleon (ennå).
Hekta på Leeds siden 1974

B_Ød

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #99 på: August 17, 2014, 10:03:45 »
må innrømme at jeg hørte meg selv si.."løp litt da for f***"...det er det du får betalt for. Så ja, jeg er enig med de som mener dette var en slett opptreden.
Ups & Ups!!

AndyMathie

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #100 på: August 17, 2014, 10:21:14 »
Jeg klarer ikke å se noen Leeds spillere ikke gidde å i det minste gå litt inn i dueller når man nettopp har tatt ledelsen 1-0 med et par minutter igjen å spille. Da klikker jeg i vinkel og må si jeg har aldri i mitt liv vært så forbanna på en Leeds spiller før.

Som sagt igjen han kan reise og ryke dit peppern gror. Helsika heller om jeg vil se en så lat spiller igjen ta på seg den flotte hvite Leeds drakta. Det han viste i går var en skam for alle som så på. Han kunne rekket flere baller, men det var ingen innsats.

Husker scoringen enda mot Watford da han ga full gass og han hadde en helt annen innstillingen. Jeg tror han driter i Leeds United og da bæsjer han på meg og bæsjer du på meg så kan du reise en viss plass!!!
We are Leeds and we are proud of it!

TK20

SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #101 på: August 17, 2014, 10:59:48 »
Tok meg den frihet å kopiere dette innlegget fra Matt Smith-tråden

Når Smith ikke fikk spilletid i denne kampen tror jeg det blir svært mye benksliting fremover...

Tror at Poleon er ferdig i klubben etter dagens opptreden. Ikke bare jeg som har sett hans innsats i dagens kamp. Den var under enhver kritikk. En skam for den flotte hvite Leeds drakten og i så måte må Smith bli brukt foran Poleon og det regner jeg med at Hockaday og Cellino har sett. Få inn Smith på banen foran Poleon. Poleon er null og niks!!!

Jeg har sett flere innlegg rundt omkring som avskriver Poleon etter gårsdagens opptreden.

Jeg tror de fleste er skrevet av den samme (drita?) karen, så det er bare å ta det helt med ro ;-)

stian

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #102 på: August 17, 2014, 12:31:48 »
Ikke glem at Poleon var involvert i scoringen mot Boro. Det er han som, med en mann i ryggen, flikker presist til Tonge som fyrer av skuddet som Sharp tar returen på.

Xern

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #103 på: August 17, 2014, 12:40:25 »
Etter min mening er Poleon en liten Becchio. Gjør ikke de helt store tingene, men er ofte på riktig plass og gjør de små forskjellene i slutten av en kamp. Som igår.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

sportcarl1

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #104 på: August 17, 2014, 20:40:03 »
Tok meg den frihet å kopiere dette innlegget fra Matt Smith-tråden

Når Smith ikke fikk spilletid i denne kampen tror jeg det blir svært mye benksliting fremover...

Tror at Poleon er ferdig i klubben etter dagens opptreden. Ikke bare jeg som har sett hans innsats i dagens kamp. Den var under enhver kritikk. En skam for den flotte hvite Leeds drakten og i så måte må Smith bli brukt foran Poleon og det regner jeg med at Hockaday og Cellino har sett. Få inn Smith på banen foran Poleon. Poleon er null og niks!!!

Jeg har sett flere innlegg rundt omkring som avskriver Poleon etter gårsdagens opptreden.

Jeg tror de fleste er skrevet av den samme (drita?) karen, så det er bare å ta det helt med ro ;-)
ja här på luscos verkar det vara en person i alla fall ;)
 

B_Ød

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #105 på: August 17, 2014, 20:49:58 »
Tok meg den frihet å kopiere dette innlegget fra Matt Smith-tråden

Når Smith ikke fikk spilletid i denne kampen tror jeg det blir svært mye benksliting fremover...

Tror at Poleon er ferdig i klubben etter dagens opptreden. Ikke bare jeg som har sett hans innsats i dagens kamp. Den var under enhver kritikk. En skam for den flotte hvite Leeds drakten og i så måte må Smith bli brukt foran Poleon og det regner jeg med at Hockaday og Cellino har sett. Få inn Smith på banen foran Poleon. Poleon er null og niks!!!

Jeg har sett flere innlegg rundt omkring som avskriver Poleon etter gårsdagens opptreden.

Jeg tror de fleste er skrevet av den samme (drita?) karen, så det er bare å ta det helt med ro ;-)
ja här på luscos verkar det vara en person i alla fall ;)
2
Ups & Ups!!

Sasveen

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #106 på: August 18, 2014, 03:07:04 »
Registrerte også at han var passiv i presset ved noen anledninger. Om dette kan tolkes som at han ikke gadd, var sliten etter å ha dekket stort rom, eller hadde "innbytterpuls" kan neppe noen her inne stadfeste. Det som jeg derimot er ganske sikker på, er at hvis han viser dårlige holdninger fremover så er det ut. Som alle andre spillere i klubben.

Flikken/tilretteleggingen til Tonge var klasse, og var avgjørende. Tror han kan bli gull verdt utover...

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #107 på: September 02, 2014, 00:03:15 »
Leeds United Official

@LUFC: BREAKING: We can confirm that striker Dominic Poleon has signed for  Oldham Athletic for an undisclosed fee & signs 2-year deal #lufc


Ikke uventet!  Lykke til!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Sv: EX-SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #108 på: September 02, 2014, 00:06:18 »
han klarar vi oss utan, man får dock önska honom lycka till, händer mycket här ikväll, man har ju inte tid till att gå och lägga sig :D
 

RoarG

Sv: EX-SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #109 på: September 02, 2014, 14:47:02 »
Lykke til i Latics, Dom.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #110 på: September 02, 2014, 15:09:41 »
Leeds United Official

@LUFC: BREAKING: We can confirm that striker Dominic Poleon has signed for  Oldham Athletic for an undisclosed fee & signs 2-year deal #lufc


Ikke uventet!  Lykke til!  :)


Pris £ 100.000 pluss 25% av neste overgangssum!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Sv: EX-SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #111 på: September 02, 2014, 15:16:55 »
jaja, bedre at han lunker rundt der enn her...
Ups & Ups!!

Andersen

Sv: EX-SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #112 på: September 02, 2014, 16:43:30 »
 ;D

Gufrias

Sv: EX-SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #113 på: September 02, 2014, 16:50:22 »
Det var vel greit for alle parter dette. Noen spisser måtte ut, og han var salgbar. Men det er nå alltid trist å miste a-spillere som har vært i akademiet.
Hekta på Leeds siden 1974

Erik M

Sv: EX-SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #114 på: September 02, 2014, 17:11:05 »
Trist og ukokt å selge ungdommen som kan slå ut i full blomst når som helst.  Så mange i troppen som heller burde vært solgt.  Jeg syns ikke det at det er 1 time til vinduet stenger er god grunn til å selge to unge spillere.
 

Xern

Sv: EX-SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #115 på: September 02, 2014, 17:24:13 »
Har alltid tenkt at det har vært dumt at Poleon ikke fikk flere sjangser, har alltid hatt litt troen på denne karen. Men håper han for all del lykke til videre!  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Erik_

Sv: EX-SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #116 på: September 02, 2014, 17:38:54 »
Synes Poleon har fått mer enn nok sjanser til å vise om han tar nivået. Etter min mening er det like greit at Lewis Walters får plassen hans, da han virker som en lignende type spiller og er yngre.

Blir overrasket hvis Dom gjør det bra i Oldham.
« Siste redigering: September 02, 2014, 20:31:03 av Enrique »

Jon R

Sv: EX-SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #117 på: September 02, 2014, 18:01:55 »
Trist og ukokt å selge ungdommen som kan slå ut i full blomst når som helst.  Så mange i troppen som heller burde vært solgt.  Jeg syns ikke det at det er 1 time til vinduet stenger er god grunn til å selge to unge spillere.

Poleon er svært begrenset tut og kjør spiller, med tidvis slett innstilling og moral! Det er nå min mening etter å ha sett Poleon en rekke ganger. Tror ikke han kommer til å nå så veldig langt...
Jon R.

Eriksen55

Sv: EX-SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #118 på: September 02, 2014, 20:01:37 »
Trist og ukokt å selge ungdommen som kan slå ut i full blomst når som helst.  Så mange i troppen som heller burde vært solgt.  Jeg syns ikke det at det er 1 time til vinduet stenger er god grunn til å selge to unge spillere.

Poleon er svært begrenset tut og kjør spiller, med tidvis slett innstilling og moral! Det er nå min mening etter å ha sett Poleon en rekke ganger. Tror ikke han kommer til å nå så veldig langt...

Kort og presist!

Helt enig.

Good riddance og lykke til videre  :)

Forever Whites

Sv: EX-SPILLER: Dominic Poleon
« Svar #119 på: September 03, 2014, 07:03:06 »
Lykke til videre i karieren Dominic  :)
Medlem 94237