Skrevet av Emne: KAMP: vs Sheffield W på Hillsborough Stadium, fredag 19/10 2012, kickoff - 20:45  (Lest 54630 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Fyren som slo ble gratulert av egne fans. Dette er ikke bare en "gal" manns verk, men en del av en innarbeidet ukultur. Dersom Leeds-fansen ikke skjønner tegninga nå, kan det hende det vanker verre ting enn bot og poengstraff. Så kan man jo gnåle om at "alle er i mot oss", og innta rollen som offer. Enkelte har hisset seg opp over at DJ kom med "uheldige" utsagn. Lurer på hvordan de samme personene hadde reagert dersom det var de som hadde blitt offentlig hånet på den måten? "Noe jeg bare må regne med". Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv.

100 enig med deg, Roar. Kampen for å komme idiotiet til livs må først og fremst komme innenfra. Vi må alle starte med oss sjøl og tenke over hvordan vi ønsker at andre skal oppføre seg mot oss, før vi krever "respekt" fra andre lags supportere og lagledere.

Man kan f eks starte med denne øvelsen: Neste gang du er på Leeds kamp og skal til å istemme den utrolig traurige  ""Chelsea scum" sangen: Stopp et lite øyeblikk og reflekter over hva som faktisk står i den teksten før man beslutter  å gaule med fordi alle andre gjør det.

Mange her som ikke har vært på The New Den skjønner jeg!  :D



Heller få med hukommelse som strekker seg lengre enn bak venstre øre:

http://www1.skysports.com/football/news/11715/5306347/Millwall-fan-arrested

Millwall fan arrested

Action taken for alleged assault on Leeds goalkeeper


Ankergren was apparently attacked as a small number of home supporters poured onto the pitch after Neil Harris scored the only goal of the semi-final first leg in the 71st minute.




Fra play-off for tre år siden! Ingen straff til klubben her etter det jeg vet!    :o

Og poenget ditt var.... ???
Poenget bør vel være at ettergivenhet straffer seg. Man straffet ikke Millwall, og nå har tullet blitt begått av våre fans. På tide å fjerne silkehanskene. Straff gjerne Leeds som klubb, så de styrende organer i klubben får et skikkelig spark i baken til å foreta de nødvendige utrenskningene i fanskaren.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

FA launches investigation into Millwall crowd trouble

• Leeds goalkeeper struck by missile and pushed by fan
• 'Anything could have happened,' says Casper Ankergren



http://www.guardian.co.uk/football/2009/may/10/fa-investigation-millwall-crowd-trouble-leeds

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Fyren som slo ble gratulert av egne fans. Dette er ikke bare en "gal" manns verk, men en del av en innarbeidet ukultur. Dersom Leeds-fansen ikke skjønner tegninga nå, kan det hende det vanker verre ting enn bot og poengstraff. Så kan man jo gnåle om at "alle er i mot oss", og innta rollen som offer. Enkelte har hisset seg opp over at DJ kom med "uheldige" utsagn. Lurer på hvordan de samme personene hadde reagert dersom det var de som hadde blitt offentlig hånet på den måten? "Noe jeg bare må regne med". Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv.

Enig med mykje her, Roar.
Men, kvifor er det kun Leedsfansen som er "vile animals" ifølge DJ? Kvifor tek han ikkje med sine eigne fans, som synger om Istanbuldrapene, er det noko betre?
Det er jo dette som gjer at DJ framstår som litt "stakkars meg" og ikkje ein som skjønner teikninga.
 

Fordi hans egne fans ikke kasta stoler og gikk til fysisk angrep på keepern til motstander?
Og du selv sier at å synge om å skyte Chelseafans er helt greit, men dukker det opp Tyrkiasanger må man fokusere på det snarere enn ren vandalisme og vold fra motS****nderens fans? Vi må ikke la idiotene blant Leedsfansen få slippe unna med å trekke fram at det er idioter blant andre fangrupper også hver gang noen går amok. For meg virker det som om vi i Leeds er "velsignet" med det største antallet apekatter i Storbritannia etter Millwall og Rangers.
- Leif Olav

Promotion 2010

Millwall Escape Punishment (again)

I find this ridiculous.

There were at least 15 people on the pitch after the goal, the stewards made no attempt whatsoever to tackle them (probably a wise decision) and the police were too busy counting up their overtime money at the leeds end to even bat an eyelid.

What a cover up.


Lenke som ikke fungerer:
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/spor...ment.5346179.jp


Leeds United: No capital punishment.


Europe Intelligence Wire
 | June 09, 2009 | Copyright



 (From Yorkshire Evening Post)

The London club will face no charges relating to the crowd problems witnessed at the New Den on May 9, the Football Association confirmed today.England's governing body has been working to assist the enquiries of the Metropolitan Police into last month's tie, but the FA does not plan to punish Millwall for failing to control their supporters, two of whom confronted Leeds goalkeeper Casper Ankergren on the field of play.The invasion at the New Den occurred 19 minutes from the end of the semi-final first leg following the goal from striker Neil Harris which gave Millwall a 1-0 lead.Numerous home fans spilled onto the pitch to celebrate Harris' strike and two were allowed to approach Ankergren, who claimed to have been pushed in the back during the melee.Two supporters were arrested and charged by police in relation to the incident, but the FA has drawn a line under the matter after seeing the Lions move quickly to assist the authorities.An FA spokesperson told the YEP: "The FA has noted that two people were apprehended by stewards and arrested and charged by police. No further action from the FA is to be taken."For more on this story see tonight's Yorkshire Evening Post or click back here later.

http://www.accessmylibrary.com/article-1G1-208321009/leeds-united-no-capital.html
« Siste redigering: Oktober 21, 2012, 17:18:03 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Fyren som slo ble gratulert av egne fans. Dette er ikke bare en "gal" manns verk, men en del av en innarbeidet ukultur. Dersom Leeds-fansen ikke skjønner tegninga nå, kan det hende det vanker verre ting enn bot og poengstraff. Så kan man jo gnåle om at "alle er i mot oss", og innta rollen som offer. Enkelte har hisset seg opp over at DJ kom med "uheldige" utsagn. Lurer på hvordan de samme personene hadde reagert dersom det var de som hadde blitt offentlig hånet på den måten? "Noe jeg bare må regne med". Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv.

100 enig med deg, Roar. Kampen for å komme idiotiet til livs må først og fremst komme innenfra. Vi må alle starte med oss sjøl og tenke over hvordan vi ønsker at andre skal oppføre seg mot oss, før vi krever "respekt" fra andre lags supportere og lagledere.

Man kan f eks starte med denne øvelsen: Neste gang du er på Leeds kamp og skal til å istemme den utrolig traurige  ""Chelsea scum" sangen: Stopp et lite øyeblikk og reflekter over hva som faktisk står i den teksten før man beslutter  å gaule med fordi alle andre gjør det.

Ikkje einig, Jon.
Sanger om chelsea, manu og andre lag er ein del av "den verbale krigen" som gir engelske kamper sin spesielle atmosfære. Sjølv om det er med bannskap i desse chanta, synes eg dei er innanfor det vi må tåle.
Eg meiner sanger som går på personer eller tragiske hendelser ilag med fysisk ugrei oppførsel MÃ… fjernast, asap!

Jeg snakker ikke om bannskap, Tom. 

Problemstillingen er: Synes vi at sanger om å drepe andre lags supportere skal være greit? Hvis svaret er" ja" mener jeg saken er tapt før den har begynt.

Det blir dobbeltmoralistisk  å sutre over sanger om hendelser hvor Leeds supportere har blitt knivstukket og drept, samtidig som vi oppfordrer til å skyte andre lags supportere  i "gøyale sanger" fordi det gir "atmosfære".
Jon R.

RoarG

Fyren som slo ble gratulert av egne fans. Dette er ikke bare en "gal" manns verk, men en del av en innarbeidet ukultur. Dersom Leeds-fansen ikke skjønner tegninga nå, kan det hende det vanker verre ting enn bot og poengstraff. Så kan man jo gnåle om at "alle er i mot oss", og innta rollen som offer. Enkelte har hisset seg opp over at DJ kom med "uheldige" utsagn. Lurer på hvordan de samme personene hadde reagert dersom det var de som hadde blitt offentlig hånet på den måten? "Noe jeg bare må regne med". Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv.

100 enig med deg, Roar. Kampen for å komme idiotiet til livs må først og fremst komme innenfra. Vi må alle starte med oss sjøl og tenke over hvordan vi ønsker at andre skal oppføre seg mot oss, før vi krever "respekt" fra andre lags supportere og lagledere.

Man kan f eks starte med denne øvelsen: Neste gang du er på Leeds kamp og skal til å istemme den utrolig traurige  ""Chelsea scum" sangen: Stopp et lite øyeblikk og reflekter over hva som faktisk står i den teksten før man beslutter  å gaule med fordi alle andre gjør det.

Ikkje einig, Jon.
Sanger om chelsea, manu og andre lag er ein del av "den verbale krigen" som gir engelske kamper sin spesielle atmosfære. Sjølv om det er med bannskap i desse chanta, synes eg dei er innanfor det vi må tåle.
Eg meiner sanger som går på personer eller tragiske hendelser ilag med fysisk ugrei oppførsel MÃ… fjernast, asap!

Jeg snakker ikke om bannskap, Tom. 

Problemstillingen er: Synes vi at sanger om å drepe andre lags supportere skal være greit? Hvis svaret er" ja" mener jeg saken er tapt før den har begynt.

Det blir dobbeltmoralistisk  å sutre over sanger om hendelser hvor Leeds supportere har blitt knivstukket og drept, samtidig som vi oppfordrer til å skyte andre lags supportere  i "gøyale sanger" fordi det gir "atmosfære".

Eneste "atmosfære" slike sanger gir, er kvalme og uhygge.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Gufrias

Hekta på Leeds siden 1974

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ØBS

1.  En idiot er en idiot uansett hvordan man snur og vender på det.

2.  Noen idioter gjør en større innsats enn andre for å gi idioter et dårlig rykte.

3.  De idiotene som bidro fredag til å gi vår klubb og dens tilhengere et enda dårligere rykte, bør og MÃ…   
      utsettes for en selvjustis av våre egne, helst supporterne selv.  Ã… drite seg så til de grader loddrett ut er
      IKKE kult og skal ikke aksepteres eller forherliges.

4.  Hjemme VANNER jeg ting som er smartere enn disse...

MOT
LUSCOS-hilsen
ØBS

Tom S

Fyren som slo ble gratulert av egne fans. Dette er ikke bare en "gal" manns verk, men en del av en innarbeidet ukultur. Dersom Leeds-fansen ikke skjønner tegninga nå, kan det hende det vanker verre ting enn bot og poengstraff. Så kan man jo gnåle om at "alle er i mot oss", og innta rollen som offer. Enkelte har hisset seg opp over at DJ kom med "uheldige" utsagn. Lurer på hvordan de samme personene hadde reagert dersom det var de som hadde blitt offentlig hånet på den måten? "Noe jeg bare må regne med". Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv.

100 enig med deg, Roar. Kampen for å komme idiotiet til livs må først og fremst komme innenfra. Vi må alle starte med oss sjøl og tenke over hvordan vi ønsker at andre skal oppføre seg mot oss, før vi krever "respekt" fra andre lags supportere og lagledere.

Man kan f eks starte med denne øvelsen: Neste gang du er på Leeds kamp og skal til å istemme den utrolig traurige  ""Chelsea scum" sangen: Stopp et lite øyeblikk og reflekter over hva som faktisk står i den teksten før man beslutter  å gaule med fordi alle andre gjør det.

Ikkje einig, Jon.
Sanger om chelsea, manu og andre lag er ein del av "den verbale krigen" som gir engelske kamper sin spesielle atmosfære. Sjølv om det er med bannskap i desse chanta, synes eg dei er innanfor det vi må tåle.
Eg meiner sanger som går på personer eller tragiske hendelser ilag med fysisk ugrei oppførsel MÃ… fjernast, asap!

Jeg snakker ikke om bannskap, Tom. 

Problemstillingen er: Synes vi at sanger om å drepe andre lags supportere skal være greit? Hvis svaret er" ja" mener jeg saken er tapt før den har begynt.

Det blir dobbeltmoralistisk  å sutre over sanger om hendelser hvor Leeds supportere har blitt knivstukket og drept, samtidig som vi oppfordrer til å skyte andre lags supportere  i "gøyale sanger" fordi det gir "atmosfære".


Eg ser ironi og humor i Chelseasangen, muligens eg er naiv, men klarer ikkje sjå at den reelt sett oppfordrer nokon til å drepe andre mennesker.
I forhald til Tyrkiasanger som direkte berører de etterlatte etter Kevin og Chris, der er det ein vesentleg forskjell etter mitt syn.

Kor grensa for kva ein skal synge om kan nok diskuterast, men eg for min del syns at når lagenes supportere synger mot kvarandre i ein slags verbal krig har ein sjarm eg gjerne vil behalde på stadion.

Og til slutt:
Eg også ser at det ikkje kun var ein idiot blant Leedsfansen som var årsak til tumultane på fredag, det var sjølvsagt han eine som fekk fokus, men like ille er det å drive med hærverk og å synge upassande sanger som går på personer/hendelser. Leeds er på lik linje med de fleste andre klubber "velsigna" med sin del morons, deriblant SW også.
Desse idiotane MÃ… fjernast, asap!
COME ON LEEDS !!

RoarG

Regner med Leeds-fansen synger støtte-sanger til Kirkland kampen igjennom som en del av sin supporterkultur i fremtiden.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kalle_92

  • Gjest
Jeg er i sjokk etter å ha sett nærmere på videobildene. SW-spilleren med den hjelmen går jo regelrett løs på både Becchio og Brown! At det "glemmes" på grunn av den idioten av en fan, er en skam!!! HAn skulle vært utvist. Nå når han ikke ble dette, burde han fått noen form for straff! Jeg gremmes.

RoarG

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #282 på: Oktober 22, 2012, 09:40:30 »
Adam Pope

@APOPEY: #lufc Source close to deal's advisors says GFH(Capital) son track to buy club. Events at #swfc not deterred them. More @bbcleeds from 7 am
De har løsningen klar. Sharialover.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

B_Ød

det har hvertfall blitt arrestert en gjøk nå, noen som vet mer om sanksjoner i forhold til dette eller?
Ups & Ups!!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
En kamp full av hendelser på fredag!! Mange av dem uakseptable.

For det første er det gøy å være på kamp i England, MEN det har aldeles ikke med sanger som ble sunget på Hillsborugh å gjøre. Ã… synge om Wednesdays manager og gamle påstander om overgrep som han altså ble frifunnet for for mange år siden er totalt hensynsløst og usmakelig akkurat som når SW supporterne synger Tyrkiasanger.

Angrepet på Kirkland må jo ha skjedd av en person som er fullstendig vettløs, og de som i tillegg gratulerte ham etter gjenringen er i samme bås. Få dem utestengt på livstid. Vi trenger ikke denne type folk på kamper. Jeg bruker bevisst ikke uttrykket fans eller supportere om denne bermen.

I sin tid spilte vi seriekamp mot Ipswich. Vi var klare for nedrykk til L1. Ipswich fansen sang "going down, going down, going down!!" til Leeds supporterne. De svarte freidig "so are we, so are we, so are we!!" Dette er gøyale sanger og atmosfære på tribunen. Ikke vold, kasting av gjenstander eller ondsinnede sanger!!
Yeboahs vitne

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #285 på: Oktober 22, 2012, 10:47:09 »
Sharialover med avkutting her og der er selvsagt fristende når en tenker på fredagens hendelse. Oppkjøpet virker til å være helt i det blå, med mindre det er en avtale og enighet om å vente med offentliggjøringen. Det kan sikkert være grunner til det som ikke vi har peiling på.

Synes ideen om å hogge av et bein for storming av banen er god, samtidig står vel hendene til de som applauderte tullingen i fare for å møte hoggestabben også.

Jeg håper bare inderlig at ikke oppkjøperne ble skremt vekk av apekatten, visstnok fra Cheltenham, som løp ut og klappet til stakkars Kirkland. Han burde jo heller gitt ham en klem siden han slapp inn skuddet.
Yeboahs vitne

RoarG

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #286 på: Oktober 22, 2012, 11:04:45 »
Sharialover med avkutting her og der er selvsagt fristende når en tenker på fredagens hendelse. Oppkjøpet virker til å være helt i det blå, med mindre det er en avtale og enighet om å vente med offentliggjøringen. Det kan sikkert være grunner til det som ikke vi har peiling på.

Synes ideen om å hogge av et bein for storming av banen er god, samtidig står vel hendene til de som applauderte tullingen i fare for å møte hoggestabben også.

Jeg håper bare inderlig at ikke oppkjøperne ble skremt vekk av apekatten, visstnok fra Cheltenham, som løp ut og klappet til stakkars Kirkland. Han burde jo heller gitt ham en klem siden han slapp inn skuddet.
Hadde det bare vært så enkelt at det bare var mannen fra Cheltenham som var problemet. Som man ser av bildet, er det ikke akkurat fordømmelse som lyser ut av ansiktene på Leeds-supporterne bak målet.
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2221288/Chris-Kirkland-attack-Aaron-Cawley-charged-assault.html
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

LeifMorten

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #287 på: Oktober 22, 2012, 11:30:37 »
Når man ser vakta i rød vest som snur ryggen til og går kan man lure på om han er tilskuer. Dessuten er den nesten utrolig at politiet kunne hente jævelen på tribunen under eller etter kampen.
Her er det mange som har gjort en dårlig jobb. Man kan jo spøre seg om politiet i Sheffield har lært noe av tidligere hendelser.
Men det han gjorde er forkastelig. Dessuten kan man lure på hvordan er mann som er utestengt fra samtlige baner kommer inn. Er det ingen kontroll?



Sharialover med avkutting her og der er selvsagt fristende når en tenker på fredagens hendelse. Oppkjøpet virker til å være helt i det blå, med mindre det er en avtale og enighet om å vente med offentliggjøringen. Det kan sikkert være grunner til det som ikke vi har peiling på.

Synes ideen om å hogge av et bein for storming av banen er god, samtidig står vel hendene til de som applauderte tullingen i fare for å møte hoggestabben også.

Jeg håper bare inderlig at ikke oppkjøperne ble skremt vekk av apekatten, visstnok fra Cheltenham, som løp ut og klappet til stakkars Kirkland. Han burde jo heller gitt ham en klem siden han slapp inn skuddet.
Hadde det bare vært så enkelt at det bare var mannen fra Cheltenham som var problemet. Som man ser av bildet, er det ikke akkurat fordømmelse som lyser ut av ansiktene på Leeds-supporterne bak målet.
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2221288/Chris-Kirkland-attack-Aaron-Cawley-charged-assault.html
 

4ever arcticwhite

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #288 på: Oktober 22, 2012, 12:16:03 »

Men det han gjorde er forkastelig. Dessuten kan man lure på hvordan er mann som er utestengt fra samtlige baner kommer inn. Er det ingen kontroll?

Vet ikke helt hvordan du ser for deg at en slik kontroll skal gjennomføres. Det er neppe noe stort problem å få en kompis til å kjøpe billett til deg. Og man kan ikke ID-sjekke samtlige 25.000 tilskuere ved inngangen - Da må man begynne å slippe inn folk dagen i forvegen....

En annen sak er at vedkommende som skaffer billett til en som er utestengt også bør straffes med utestengelse like lenge - da vil man tenke seg om et par ganger ekstra før man "hjelper" noen som ikke får billett på ordinært vis.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Kickthemdown

En kamp full av hendelser på fredag!! Mange av dem uakseptable.

For det første er det gøy å være på kamp i England, MEN det har aldeles ikke med sanger som ble sunget på Hillsborugh å gjøre. Ã… synge om Wednesdays manager og gamle påstander om overgrep som han altså ble frifunnet for for mange år siden er totalt hensynsløst og usmakelig akkurat som når SW supporterne synger Tyrkiasanger.

Angrepet på Kirkland må jo ha skjedd av en person som er fullstendig vettløs, og de som i tillegg gratulerte ham etter gjenringen er i samme bås. Få dem utestengt på livstid. Vi trenger ikke denne type folk på kamper. Jeg bruker bevisst ikke uttrykket fans eller supportere om denne bermen.

I sin tid spilte vi seriekamp mot Ipswich. Vi var klare for nedrykk til L1. Ipswich fansen sang "going down, going down, going down!!" til Leeds supporterne. De svarte freidig "so are we, so are we, so are we!!" Dette er gøyale sanger og atmosfære på tribunen. Ikke vold, kasting av gjenstander eller ondsinnede sanger!!
Før cheese wedge ble førsøkt stormet.... Via banen... Vi er ikke snille, bare å innse det.

kalle_92

  • Gjest
4 måneder fengsel for fyren. Hva med Llera? nesten like ille.

B_Ød

4 måneder fengsel for fyren. Hva med Llera? nesten like ille.
er det bekreftet? I så fall..suvverent!
Ups & Ups!!

ØBS

Denne tråden handler vel om takeover, ikke kampsikkerhet eller supporteridioter?

Trådene er av en eller annen grunn blitt mikset SA.  Ã˜verst er det kamptråd, men et par innlegg over ditt er det plutselig "takeover"...    *

Ikke nå lenger, Øyvind ;)      Det handler om hvilken tittel den tråden du siterte fra het, Øyvind.
Og det er mikset fordi herr Skotte ryddet litt i trådene :) 

« Siste redigering: Oktober 22, 2012, 17:17:56 av Asbjørn »
LUSCOS-hilsen
ØBS

4ever arcticwhite

Idioten er dømt til 16 ukers fengsel, og "banned" fra all fotball i fem år.

http://www.leedsunited.com/news/20121022/jailed-thug-banned-for-life_2247585_2956164

Leeds United nekter idioten adgang til Elland Road for all fremtid, og  sier også at de er glad for en rask domsavisgelse, men at de skulle ønske straffen var lengre.

se også http://www.sheffwed.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=297174 der de sier at han var "in the middle of a ban from watching football", han var altså ikke utestengt for livstid slik noen har sagt.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Lucas the Kop Cat

Idioten er dømt til 16 ukers fengsel, og "banned" fra all fotball i fem år.

http://www.leedsunited.com/news/20121022/jailed-thug-banned-for-life_2247585_2956164

Leeds United nekter idioten adgang til Elland Road for all fremtid, og  sier også at de er glad for en rask domsavisgelse, men at de skulle ønske straffen var lengre.

se også http://www.sheffwed.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=297174 der de sier at han var "in the middle of a ban from watching football", han var altså ikke utestengt for livstid slik noen har sagt.


Bra at det tas affære, så får vi håpe at andre likesinnede forstår at dette er idiotisk oppførsel som bare skader vår egen klubb.

Da det kokte som verst var det vel krav fra enkelte i SW-leieren om å nekte alle Leeds-fans adgang til bortekamper, gi klubben bot osv. Mulig at FA nå grubler på hva de skal finne på for å straffe Leeds. Det mener jeg er å rette baker for smed. Denne personen var ikke ansatt i eller medlem av klubben Leeds. Det var ikke klubben Leeds som hadde ansvar for sikkerheten på denne kampen, det var det Sheff W. som hadde. Det var Sheff Wed som slapp inn en tilskuer som var utestengt. Skulle det gis noe annet enn individuell straff, må det bli til Sheffield Wednesday!

ØBS

Idioten er dømt til 16 ukers fengsel, og "banned" fra all fotball i fem år.

http://www.leedsunited.com/news/20121022/jailed-thug-banned-for-life_2247585_2956164

Leeds United nekter idioten adgang til Elland Road for all fremtid, og  sier også at de er glad for en rask domsavisgelse, men at de skulle ønske straffen var lengre.

se også http://www.sheffwed.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=297174 der de sier at han var "in the middle of a ban from watching football", han var altså ikke utestengt for livstid slik noen har sagt.


Burde vært på livstid uansett bane...

Sorry Alta-White, men jeg deler ikke ofte dine synspunkter og særdeles lite i denne saken.

Man kan rett og slett ikke bare legge armene i kors og blåse i eller akseptere at "sånn er det bare" uten å reagere eller gjøre et forsøk på å bli kvitt uvesenet.  Støtter Lojosang her, beklager...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Jon R

Idioten er dømt til 16 ukers fengsel, og "banned" fra all fotball i fem år.

http://www.leedsunited.com/news/20121022/jailed-thug-banned-for-life_2247585_2956164

Leeds United nekter idioten adgang til Elland Road for all fremtid, og  sier også at de er glad for en rask domsavisgelse, men at de skulle ønske straffen var lengre.

se også http://www.sheffwed.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=297174 der de sier at han var "in the middle of a ban from watching football", han var altså ikke utestengt for livstid slik noen har sagt.


Burde vært på livstid uansett bane...

Sorry Alta-White, men jeg deler ikke ofte dine synspunkter og særdeles lite i denne saken.

Man kan rett og slett ikke bare legge armene i kors og blåse i eller akseptere at "sånn er det bare" uten å reagere eller gjøre et forsøk på å bli kvitt uvesenet.  Støtter Lojosang her, beklager...

Feil quote?  :-*
Jon R.

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."


RuneR

Godt å se at man tar lærdom.
Ganske utrolig at man i første omgang klarer å sette opp de to største lokalderbyene i Yorkshire på fredagskvelder.  Man må jo være ærlige, og innrømme at publikum kommer mye mer alkoholpåvirket til en kveldskamp, og at dette øker faren for bråk blant fansen. Den faren er stor nok fra før, i gitte kamper (som Leeds mot Sheffield Wed og Huddersfield, samt Millwall).
Vel, nå er i hvertfall Huddersfield-kampen flyttet til lørdag formiddag, 1. desember.
Synd for oss som da ikke får se kampen på TV, men slik må det bare være  :(

"Following discussions between Huddersfield Town and West Yorkshire Police our game there will now revert to the original date of Saturday December 1 (12.30pm). The game had originally been moved to Friday November 30 for TV coverage."
http://www.leedsunited.com/news/20121026/huddersfield-trip-switched-again_2247585_2961344
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"