Skrevet av Emne: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital  (Lest 598967 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28766
  • Total likes: 2594
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« på: November 21, 2012, 12:58:05 »
Foreslår ny tråd nå - på side 133 er liiiiitt langt ute i forrige takeover-tråd til at det blir oversiktslig å snakke om GFHC, syns nå jeg.

Begynner med statementen fra klubben

http://www.leedsunited.com/news/20121121/gfh-capital-to-take-over-leeds-united_2247585_2986979

Dubai-based investment bank, GFH Capital Limited has today signed the deal for the acquisition of Leeds United Football Club. The signing of this deal marks the start of a one-month transitional period in terms of full change in ownership and control of the club. Following Football League approval, GFH Capital Limited will be 100% shareholders.
The deal sees GFH Capital Limited, which has financially supported the club since entering into an exclusivity period, injecting further funds for working capital and to support Neil Warnock's intentions to strengthen the team.
GFH Capital executive David Haigh will join the board of Leeds United with immediate effect with fellow GFH Capital executives Hisham Alrayes and Salem Patel joining in December as the leadership of the club is further strengthened.
Ken Bates will remain as Chairman for a transition period until the end of the season after which point a new GFH Capital-led Chairman will take over the position and Ken Bates will become club President.
Leeds United chairman Ken Bates said: "I can confirm we have now completed all the negotiations with GFH Capital. We have completed the first part of the purchase and they will be taking over 100 per cent of the club. Meanwhile, there is a transitional period while they get to know more about the club.
"I will continue as chairman until the end of the season when I will take over as president and I look forward to sitting back and taking more time off. Neil Warnock will continue as manager with more support than the present owners have been able to give and we look forward to a smooth transition.
"One thing I can say that has benefited from the negotiations is that this six-month courtship has given GFH Capital the opportunity to see the strengths and weaknesses and what needs to be supported. You can look forward to a smoother transition than we've seen at a lot of clubs.
"I'd like to thank, on behalf of Susannah and myself, the tremendous support we have received over the years, particularly over the last 12 to 18 months which hasn't been easy, but has made us more determined to see the job through."
David Haigh, Deputy CEO, GFH Capital Limited said: "After a long process of negotiations, spanning Leeds, London, Monaco, Dubai and Bahrain, it gives us great pride today, to have completed the deal for Leeds United.
"A brief but important transitional period now begins in terms of the changeover of ownership: we have today injected further funds into the club and now we look to the future and start the exciting journey to take Leeds United FC back into a prime position in English football once again.
"From a Leeds family myself and a supporter of The Whites since childhood, I know that football is at the very heart of the people of Leeds and the wider community. We want to thank all the fans in UK and around the world for their patience and support while the negotiations have been taking place. Lets now march on together, taking the club back to the Premier League as soon as possible."
« Siste redigering: Januar 03, 2017, 22:17:05 av Promotion 2010 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tore

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1 på: November 21, 2012, 12:59:36 »
Kan vel ikke bli verre enn forrige eier... (men med vår flaks så er de vel konkurs på nyåret...)
Tore
Marching on together...

Annesj

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #2 på: November 21, 2012, 13:06:38 »
Nå er det ihvertfall mulig og få et lite håp om fremtida igjen og håp om fremgang istedet for bare elendighet som ingen ende ville ta med forrige eiere. Nye eiere, nye muligheter. Så får vi se hva GFH bidrar med fremover  :) Jeg tar meg uansett ett glass sjampis ikveld for nyheten. Ã… ei hel flaske å feiring den 21.12 dersom det viser seg at de nye eierne viser muskler  ;)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

B_Ød

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #3 på: November 21, 2012, 13:08:47 »
GHF har de C?
Ups & Ups!!

SveinArve

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #4 på: November 21, 2012, 13:15:28 »
Det neste blir nok å spekulere i hvem som står bak av finansiell muskler. Om det blir I Man City regionen eller Portmouth....
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #5 på: November 21, 2012, 13:19:06 »
En merkedag for klubben vår. La oss håpe pila peker oppover nå.

Men helt kvitt gamlingen blir vi ikke.
 

bjørnb

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #6 på: November 21, 2012, 13:20:13 »
Er egentlig litt skeptisk til det motsatte er bevist... Men det kan kanskje være positivt at Bates skal sitte som president(forhåpentligvis en som har lite innflytelse). Det burde ihvertfall bety at kjennskapen til nye eiere tilsier at det kommer til å gå riktig vei. Hadde han solgt med kjennskap til at de ikke har penger eller intensjoner om å bruke disse, hadde han nok vært over alle hauger nå.
BjørnB

martind

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #7 på: November 21, 2012, 13:20:45 »
En merkedag for klubben vår. La oss håpe pila peker oppover nå.

Men helt kvitt gamlingen blir vi ikke.

ikke på papiret, men i realiteten tror jeg ikke han vil ha veldig mye myndighet...
MOT!! We are Leeds!

TallyHo

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #8 på: November 21, 2012, 13:22:03 »
Men helt kvitt gamlingen blir vi ikke.

Ikke bare gamlingen som skulle vært ut døra. Her trengs friske krefter, kvalitet. Warnock har ikke bevist noe av delene. Men en gledelig nyhet er det !

Kanskje jeg må forrandre bilde mitt...håper det.
« Siste redigering: November 21, 2012, 13:26:12 av TallyHo »
Min jomfrukamp: 18.05.76
Viking- Leeds United  0-1    Tilsk. 9.429. 
Mc. Niven 22 min. Banens beste; Billy Bremner.   
Etter at Leeds United hadde fått sitt honorar satt Viking igjen med kr. 50 i overskudd til tross for 9.429 på tribunen.

Håvard

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #9 på: November 21, 2012, 13:28:07 »
Nå er i alle fall ett uromoment vekk. Velger å være positiv selv om vi ikke helt vet hva vi får. Men de har jobbet i 3 kvart år med dette og kan da vel ikke bare ha gjort det på pure f....

Men velger som sagt det positive.

MOT

B_Ød

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #10 på: November 21, 2012, 13:34:04 »
En merkedag for klubben vår. La oss håpe pila peker oppover nå.

Men helt kvitt gamlingen blir vi ikke.

ikke på papiret, men i realiteten tror jeg ikke han vil ha veldig mye myndighet...

blir forhåpentligvis bare skjegget igjen...
Ups & Ups!!

Oppdrettslaksen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #11 på: November 21, 2012, 13:35:36 »
Men helt kvitt gamlingen blir vi ikke.

For å være helt ærlig så tror jeg at det er snakk om en mer symbolsk posisjon i klubben. Virker som om Bates vil være med på et potensielt opprykk ;)

Ankerjon15

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #12 på: November 21, 2012, 13:37:26 »
Ser på dette som positivt jeg da.

Joe Jordan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #13 på: November 21, 2012, 13:54:59 »
Ben Jacobs ‏@JacobsBen
So Leeds deal is done, GFH-C are new owners, rich Bahraini behind deal (will try and find a name), David Haigh expected to be chairman.

Leeds Mad ‏@LeedsMad2012
Bates (via YR) #lufc: GFH have the resources and are backed by a 'very rich individual'.

Phil Hay ‏@PhilHayYEP
100% TO will be completed when Football League approval is received, rather than on the strict date of Dec 21.

Phil Hay ‏@PhilHayYEP
One member of GFH joining the #lufc board immediately, three joining by Christmas.

'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Joe Jordan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #14 på: November 21, 2012, 13:56:07 »
David Haigh ‏@haighdavid
Time to pick up keys to Elland Road with @salempatel We're so excited about future of #LUFC & want to thank the fans for your patience.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Blank_File

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #15 på: November 21, 2012, 13:58:02 »
Egentlig skulle dette være en dag der julebrusen skulle sprettes og feiringa stå til langt på natt. Jeg innrømmer glatt at jeg ble sjokkert når jeg var innom Facebook i stad, og så på status fra LUSCOS.

Nå føler jeg en blanding av lettelse og glede, men jeg klarer ikke helt å få meg til å feire fordi dette er det første av mange lovnader fra GFH som faktisk er blitt oppfylt. De har MYE å bevise etter en så lang prosess.

Jeg er spent på hva slags rolle styreformannen er forespeilt nå. Opplever det som utrolig trist at han får sitte ut sesongen.

Joe Jordan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #16 på: November 21, 2012, 14:01:06 »
GFH har tydeligvis spytta inn noe penger allerede i dag tidlig:

Phil Hay ‏@PhilHayYEP
Bates says GFH Capital have invested money in #lufc this morning - "working capital" which presumably will help to fund loan signings.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Blank_File

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #17 på: November 21, 2012, 14:05:21 »
Jo mer tenker på dette jo større skivebom tror jeg det er. Supporterne har leeeeengtet etter å få Bates bort. Nå sitter vi med svarteper i overskuelig fremtid i en rolle i klubben.

Den etterlengtede store forandringen kom ikke. Den ble gradvis. I alle andre tilfeller ville jeg oppfatte det som noe positivt, men jeg slår meg ikke til ro med noen som har funnet tonen med Bates. Jeg vil, jeg vil, men jeg får det ikke til.  :'(

Hallgi

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #18 på: November 21, 2012, 14:06:49 »
JAAA!, Endelig, og det blir veldig spennande å sjå kva desse nye eigerne kan stå inne for, men det blir iallfall ein ny etterlengta ny start no..,
Må den være god!
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Blank_File

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #19 på: November 21, 2012, 14:09:33 »
JAAA!, Endelig, og det blir veldig spennande å sjå kva desse nye eigerne kan stå inne for, men det blir iallfall ein ny etterlengta ny start no..,
Må den være god!

Ja gjør det egentlig det? Jeg er så skuffet over at Bates fortsatt har en rolle i klubben at jeg klarer ikke å ta av. Vi for se hva slags forsterkninger som blir hentet i dag eller i morgen.

Blank_File

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #20 på: November 21, 2012, 14:14:04 »
Etter sesongen så blir Bates sittende som president. Hva innebærer det? En maskot?

B_Ød

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #21 på: November 21, 2012, 14:16:00 »
Etter sesongen så blir Bates sittende som president. Hva innebærer det? En maskot?
det er hvertfall min teori (håp)..og derfor..lett positiv i dag.
Ups & Ups!!

mac_gyver

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #22 på: November 21, 2012, 14:18:11 »
JESSS!! ENDELIG  ;D
Pride of Yorkshire

Blank_File

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #23 på: November 21, 2012, 14:22:31 »
Etter sesongen så blir Bates sittende som president. Hva innebærer det? En maskot?
det er hvertfall min teori (håp)..og derfor..lett positiv i dag.
Kunne like gjerne hatt Abramhovic til maskot. De virker særdeles motbydelige og frastøtende begge to.

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #24 på: November 21, 2012, 14:49:44 »
Men sett fra en supporters side:

Det viktigste er å få inn kapital til å forsterke laget.
 

Cherry

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #25 på: November 21, 2012, 14:51:04 »
"We've had to be very careful about who has come along, but these people have the resources and are backed by a very rich individual, who is very close to the government of Bahrain, so it gives us confidence we've made the right choice here."

...og summen er 52 mill £.  Bates er 80 år....på tide å legge beina på bordet - President eller ei...ett fett!
 

Leedsgutt

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #26 på: November 21, 2012, 15:02:44 »
@JacobsBen Ben do you expect a hi level of investment in squad like Cardiff, Leicester or Man City Chelsea ?

@cookster636 yes, something in the region of 10-15m for transfers

altså mellom 90-140 millioner ! :D

Bites Yer Legs

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #27 på: November 21, 2012, 15:07:57 »
Big Nige leverer noe sannhet!

nigel Martyn ‏@nmartyn25
Right takeover complete good news,chairman staying for transition period makes sense,but president I don't get lord Harewood you're not.
KEEP FIGHTING!!

Torpe-do

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #28 på: November 21, 2012, 15:20:55 »
Gledelige nyheter - for all del. Men jeg tar meg selv i å reagere overraskende apatisk. Jeg føler all glede i denne saken har blitt langsomt dratt ut av meg.

Jeg er egentlig en fan av de langsiktige, gode avtalene. Men til tross for at dette er blitt brukt lang tid på å gjennomføre, sitter jeg ikke med inntrykket av at dette en en avtale som tok lang tid fordi den skulle bli gjort ordentlig. Mer tvert imot, for å være ærlig.

Men selvsagt håper jeg dette er et av de første - av mange - steg i riktig retning. Forhåpentligvis hopper vi også litt snart. Det fortjener vi!!

MOT!

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #29 på: November 21, 2012, 15:22:16 »
Velger å tro det blir bra, men har ingen store forhåpninger...nå håper jeg klubben skaffer en manager som er kvalitet og ser litt lengre enn 1 sesong...Bare Evil Santa holder fullstendig kjeft så er jeg fornøyd.Nå hadde jeg et håp om at tullingen var ute av klubben for godt ???