Skrevet av Emne: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet  (Lest 15165 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #30 på: Desember 18, 2012, 00:04:48 »
Trenger vi en venstreback pga Peltier eller er det fordi White, Pugh og Drury også ikke duger? Hadde jeg vært Warnock så hadde venstreback vært det siste jeg hadde kjøpt...
Kvantitet vs kvalitet, altså.

Hvis ikke venstrebacken er godt nok dekket så må det jo kjøpes inn et helt nytt lag.
Uenig. Det holder lenge med en venstreback.

Jeg ville heller hatt en spiss og at alle lånespillerene blir ut sesongen...
Den skjønner jeg ikke, all den tid problemstillingen du reiser dreier seg om dekning på ventsre backplass.

Jeg skriver jo at jeg heller ville brukt pengene på noe annet enn en venstreback da jeg mener dekningen på venstrebacken er mer enn god nok..

Det betyr ikke at jeg er enig med Warnock sin bruk av Peltier der, jeg ville heller ha brukt Drury eller White der. Grunnen til at Peltier må spille på feil back er jo knallspillet til Byram.

Det er jo mange som ville brukt Byram på høyrevingen, spørsmålet er da om høyresiden er best med Peltier/Byram eller Byram/Green??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

mac_gyver

Sv: Re: Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #31 på: Desember 18, 2012, 00:05:14 »
Trenger vi en venstreback pga Peltier eller er det fordi White, Pugh og Drury også ikke duger? Hadde jeg vært Warnock så hadde venstreback vært det siste jeg hadde kjøpt...

Med utgangspunkt i at Warnock, som ser gutta kvar dag, finner Pelts som beste alternativ på venstrebacken meiner eg vi treng ein betre v.back.
Forøvrig meiner eg White og Pugh ikkje er gode nok, men skulle gjerne sett Drury fått muligheten i nokre kamper på rad.

Kan vi stole på dømmekraften til en manager som konsekvent bruker White som høyre back og bruker penger på Varney?

Han har jo henta Austin, Green, Tonge, Thomas, Diouf, Kenny, Pearce, Hall, Norris og henta opp Byram.... Er ikke så innmari dårlig dømmekraft det?
Godt poeng. Syns du kan ta med Ashdown også. Håper de viser god form samtidig i lang tid framover.

Ja der ser du. Er så mange at jeg ikke kommer på alle i farta en gang!
Pride of Yorkshire

Jon R

Sv: Re: Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #32 på: Desember 18, 2012, 00:36:29 »
Trenger vi en venstreback pga Peltier eller er det fordi White, Pugh og Drury også ikke duger? Hadde jeg vært Warnock så hadde venstreback vært det siste jeg hadde kjøpt...

Med utgangspunkt i at Warnock, som ser gutta kvar dag, finner Pelts som beste alternativ på venstrebacken meiner eg vi treng ein betre v.back.
Forøvrig meiner eg White og Pugh ikkje er gode nok, men skulle gjerne sett Drury fått muligheten i nokre kamper på rad.

Kan vi stole på dømmekraften til en manager som konsekvent bruker White som høyre back og bruker penger på Varney?

Han har jo henta Austin, Green, Tonge, Thomas, Diouf, Kenny, Pearce, Hall, Norris og henta opp Byram.... Er ikke så innmari dårlig dømmekraft det?

Kan  ikke se at flertall av disse har mer enn 4-5 riktig gode  kamper i Leeds trøya. For tidlig å konkludere med dømmekraften verken den ene eller andre veien altså. Svært varierende er vel en passende betegnelse for denne gjengen samlet sett? Trenden er dog for klart oppadgående stallen sett under et.  :)
Jon R.

B_Ød

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #33 på: Desember 18, 2012, 08:04:16 »
Det er jo mange som ville brukt Byram på høyrevingen, spørsmålet er da om høyresiden er best med Peltier/Byram eller Byram/Green??

Byram/Green.  De to linket opp strålende da El hvilte.
Ups & Ups!!

HåvardK

Sv: Re: Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #34 på: Desember 18, 2012, 08:12:14 »
Kan  ikke se at flertall av disse har mer enn 4-5 riktig gode  kamper i Leeds trøya. For tidlig å konkludere med dømmekraften verken den ene eller andre veien altså. Svært varierende er vel en passende betegnelse for denne gjengen samlet sett? Trenden er dog for klart oppadgående stallen sett under et.  :)
Du kan ha rett i dette, Jon. Men de siste kampene har uansett vist at alle disse spillerne har vist fram et godt, og til dels meget godt potensiale - i motsetning til en del av forgjengerens lån og innkjøp. Vi blir selvsagt farget av at de nå ser ut til å lykkes noenlunde samtidig, men det er vel ofte det det handler om i et lagspill? Derby-kampen var imidlertid et svært skuffende steg tilbake, og la oss håpe at dette bare var et blaff.

lojosang

Sv: Re: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #35 på: Desember 18, 2012, 11:48:40 »
Ã… i enkelte blaff vise snev av potensiale gjorde vel de fleste av Graysons tranferscoop også. Men nå har vi jo vunnet en kamp på rad igjen.
- Leif Olav

sportcarl1

Sv: Re: Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #36 på: Desember 18, 2012, 17:04:41 »
Trenger vi en venstreback pga Peltier eller er det fordi White, Pugh og Drury også ikke duger? Hadde jeg vært Warnock så hadde venstreback vært det siste jeg hadde kjøpt...

Med utgangspunkt i at Warnock, som ser gutta kvar dag, finner Pelts som beste alternativ på venstrebacken meiner eg vi treng ein betre v.back.
Forøvrig meiner eg White og Pugh ikkje er gode nok, men skulle gjerne sett Drury fått muligheten i nokre kamper på rad.

Kan vi stole på dømmekraften til en manager som konsekvent bruker White som høyre back og bruker penger på Varney?

Han har jo henta Austin, Green, Tonge, Thomas, Diouf, Kenny, Pearce, Hall, Norris og henta opp Byram.... Er ikke så innmari dårlig dømmekraft det?

Kan  ikke se at flertall av disse har mer enn 4-5 riktig gode  kamper i Leeds trøya. For tidlig å konkludere med dømmekraften verken den ene eller andre veien altså. Svært varierende er vel en passende betegnelse for denne gjengen samlet sett? Trenden er dog for klart oppadgående stallen sett under et.  :)
kan säkert stämma att en del av warnocks värvningar bara haft 4-5 riktigt bra kamper på knappt en halv säsong.att jämföra med graysons värvningar där flera spelare knappt kommit upp till den summan på flera säsonger typ connolly.bruce.obrien
pugh. collins för att nämna några
« Siste redigering: Desember 18, 2012, 18:30:29 av sportcarl1 »
 

Oppdrettslaksen

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #37 på: Desember 19, 2012, 02:06:24 »
Tonge,Tate og Thomas blir signert samtidig som at vi får inn en kvalitetsspiss. That's it! Noen av oss vil være meget fornøyde med dette, mens andre vil se på dette som en gedigen skuffelse.

Personlig så vet jeg ikke helt hva jeg mener om dette. Ah, jeg hadde i utgangspunktet forventet mer da jeg fikk høre at takeover-prosessen var i gang, men må ærlig innrømme at drømmene mine har sluknet da prosessen dro lengre og lengre utover. Uansett så forventer jeg det som står skrevet ovenfor. Blir det noe mindre så blir jeg skuffet, blir det noe mer så blir jeg positivt overrasket!

nord

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #38 på: Desember 19, 2012, 10:19:55 »
Hvis bare vi kunne  købe eller låne Milner resten af sæsonen, da ville det være stort  ;D
(I´m dreaming ;-)
 

nord

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #39 på: Desember 19, 2012, 10:22:12 »
Career low: Sold by the club he loved to Newcastle United for an initial price of £3.6 million, when financial problems eventually forced Leeds to cash in on him in July 2004.

 :'( :'(
 

Cherry

 

Kato

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #41 på: Desember 19, 2012, 22:55:44 »
Mener vi trenger følgende:

1. En god venstreback (om ikke Drury er god nok)

2. En playmaker inn på midten, som kan styre litt matcher.

3. En superstriker.

4. En utfordrerkant
 

lojosang

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #42 på: Desember 19, 2012, 23:01:04 »
Mener vi trenger følgende:

1. En god venstreback (om ikke Drury er god nok)

2. En playmaker inn på midten, som kan styre litt matcher.

3. En superstriker.

4. En utfordrerkant

Men kan vi vente at vi får inn det allerede i janjuar?  :D
Eller kan vi forvente flere keepere og midtstoppere?

Men fra skjemt til synsing kamuflert som et spørsmål: Har vi playmakeren i stallene allerede i form av Austin? Eller er han for dårlig med ball?
- Leif Olav

Kato

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #43 på: Desember 19, 2012, 23:04:37 »
Mener vi trenger følgende:

1. En god venstreback (om ikke Drury er god nok)

2. En playmaker inn på midten, som kan styre litt matcher.

3. En superstriker.

4. En utfordrerkant

Men kan vi vente at vi får inn det allerede i janjuar?  :D
Eller kan vi forvente flere keepere og midtstoppere?

Men fra skjemt til synsing kamuflert som et spørsmål: Har vi playmakeren i stallene allerede i form av Austin? Eller er han for dårlig med ball?

Jeg mener Austin kan være en grovarbeider rundt en playmaker. Redd for at Austin faller inn i samme kategori som mange av de andre, for dårlig med ball under press. Vi evner jo ikke å holde nok i ballen. Vi må få inn trygghet.
 

Eirik

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #44 på: Desember 19, 2012, 23:41:45 »
En midtbanespiller som dikterer matcher; tror ikke vi er de eneste som er på utkikk etter den typen. Spørsmålet er hvem? Jeg ser ikke nok kamper i lavere divisjoner til å trekke gode navn opp av hatten, men syns en av kommentarene i Phil Hays tekst over inneholdt et godt forslag:

Graham Dorrans. WBA-spilleren er ingen midtbanesjef, men har teknikk og fotballhode som få andre i Championship. Austin, Tonge, Norris, Green og Thomas er alle gode nok til å spille fotball, men vi trenger en mann som kan trekke i trådene og sette det hele i gang. Helt uten spilletid under Steve Clarke,  så Dorrans bør være tilgjengelig i januar.

Skulle noen derimot kjenne til en virkelig midtbanesjef, kom for all del med han. Fort.

 

berlin

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #45 på: Desember 20, 2012, 00:17:59 »
Nå har jo NW nettopp gått ut og sagt at det ikke trengs store forsterkninger i vinduet, bortsett fra en dyktig spss (var de vel han sa?).

Det får stå for hans regning, men hadde jeg vært en del av en nyansatt toppledelse hadde jeg ikke uansett ikke latt mye penger gå til en NW som er avtroppende manager. Med mindre laget presterer så bra frem til primo januar  at vi er godt inne på playoff-plass.

Det som vel er mer sannsynlig, er at vi våker et sted utenfor PO primo januar. Da ville jeg faktiskt både håpet og trodd at ny manager jobbes med å få plass før sesongen er over  - med lovnader om mer penger å bruke. I tillegg håper jeg da på at man ikke velger en traust manager. For min del kan det like gjerne  være en up and coming manager som en anerkjent manager, og da altså ikke den gruppen med McCarthy, Bruce, Jones, Jewell etc. Di Matteo f.eks....

For at dette skal skje må det nye board of directors m/bistand være i stand til å legge sportslige strategier,
og da må nok bl.a Lorimer ut.

LEO

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #46 på: Desember 26, 2012, 11:34:43 »
Vi har en stor pott å bruke fra nye eiere og vår boss har bett om tillatelse til å forhandle om Terry og Lambert fra Chelsea  ::) ???
 

Eriksen55

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #47 på: Desember 26, 2012, 15:52:33 »
Vi har en stor pott å bruke fra nye eiere og vår boss har bett om tillatelse til å forhandle om Terry og Lambert fra Chelsea  ::) ???

Gerrard er visstnok allerede klar, om Lampard dealen ryker.. Bossen vil ikke ha begge da dem ikke fungerer sammen på midten.  ???

Alltid hatt sansen for januar shopping  :)

lojosang

Sv: Re: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #48 på: Desember 26, 2012, 17:25:09 »
Er det ikke i janjuar seseongen er over? Har det noe for seg å handle da?
- Leif Olav

Gufrias

Sv: Re: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #49 på: Desember 26, 2012, 17:41:42 »
Er det ikke i janjuar seseongen er over? Har det noe for seg å handle da?
Her har du fått en del facts feil:
1. Ofte er seseongen over i janjuar, men i år var den over allerede i novemeber, altså like før den startet.
2. Om så seseongen hadde vært over i janjuar, har det ingen ting å si, ettersom vi skal handle i janujar vinduet.

Hvofror blir det så magne røde sterker på skjemren min?
Hekta på Leeds siden 1974

Leedsfan

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #50 på: Desember 26, 2012, 17:58:44 »
Er det ikke i janjuar seseongen er over? Har det noe for seg å handle da?
Her har du fått en del facts feil:
1. Ofte er seseongen over i janjuar, men i år var den over allerede i novemeber, altså like før den startet.
2. Om så seseongen hadde vært over i janjuar, har det ingen ting å si, ettersom vi skal handle i janujar vinduet.

Hvofror blir det så magne røde sterker på skjemren min?

Ufint å mobbe dyslektikere...:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Cherry

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #51 på: Desember 26, 2012, 19:03:15 »
Er det ikke i janjuar seseongen er over? Har det noe for seg å handle da?
Her har du fått en del facts feil:
1. Ofte er seseongen over i janjuar, men i år var den over allerede i novemeber, altså like før den startet.
2. Om så seseongen hadde vært over i janjuar, har det ingen ting å si, ettersom vi skal handle i janujar vinduet.

Hvofror blir det så magne røde sterker på skjemren min?

Bli jbaje stålltt a slikt jei....

Ufint å mobbe dyslektikere...:)
 

lojosang

Sv: Re: Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #52 på: Desember 26, 2012, 19:53:56 »
Er det ikke i janjuar seseongen er over? Har det noe for seg å handle da?
Her har du fått en del facts feil:
1. Ofte er seseongen over i janjuar, men i år var den over allerede i novemeber, altså like før den startet.
2. Om så seseongen hadde vært over i janjuar, har det ingen ting å si, ettersom vi skal handle i janujar vinduet.

Hvofror blir det så magne røde sterker på skjemren min?

Ufint å mobbe dyslektikere...:)

Og ikke minst pinlig når jeg skriver feil feil.
- Leif Olav

Cherry

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #53 på: Desember 27, 2012, 09:52:42 »
jeg har herved tatt patent på Janujar....den er min! ;D
 

Gufrias

Sv: Re: Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #54 på: Desember 27, 2012, 10:05:20 »
Er det ikke i janjuar seseongen er over? Har det noe for seg å handle da?
Her har du fått en del facts feil:
1. Ofte er seseongen over i janjuar, men i år var den over allerede i novemeber, altså like før den startet.
2. Om så seseongen hadde vært over i janjuar, har det ingen ting å si, ettersom vi skal handle i janujar vinduet.

Hvofror blir det så magne røde sterker på skjemren min?

Ufint å mobbe dyslektikere...:)

Og ikke minst pinlig når jeg skriver feil feil.
Det var liksom det som var poenget, da  :D

Det gleder meg at både Cherry og Lojosang tok det med godt humør
Hekta på Leeds siden 1974

Bakke

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #55 på: Desember 27, 2012, 10:37:55 »
Tate er ikke god nok for oss. Han var grusom mot forest. Reiv i trøyer og ballwach i samtlige minutter.


DenHviteYeboah

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #56 på: Januar 30, 2013, 14:13:56 »
D er vel ikke rocket science vi snakker om når vi nå ser fremover til at vinduet åpner i Januar -
nesten for 1. gang på 7- syv - år kan vi se POSITIVT frem mot ett vindu ......ikke kun med
angst om hvem vi nå mister!!  Warnock har blitt lovet en £££-pott å handle for.....hvor mye vet bare han- men i hvertfall er han blitt begunstiget med en viss "transferkitty".
 
GFH vil selvsagt ha igjen for innvesteringen sin så fort som mulig, og den enkleste veien til å
få igjen MYE penger kjapt - er og innvestere i gode spillere i dette vinduet, slik at vi rykker opp i
Mai neste år.   Slik er det bare blitt, ettersom TV avtalen som gjelder fra sesongen 2013/14 gir minimums-
inntekter til alle PL klubber på 60 mill £ !!!!

Gapet mellom PL & NPC vil derfor bli enda større ift budsjetter man kan handle spillere for, og
ikke minst LØNNE spillere for.....neste sesong. Brutalt, men det er slik det er blitt!
Med ønske om en Trivelig Jul, og innpakkede gode spillere i stallen fra 1.Januar!

MOT!


Veldig enig i det du skriver(rød skrift)og dette er det flere på forumet som har skrevet 7 siste år med tanke på at Bates burde ha satset for å komme til PL. Jeg spår dessverre at du tar helt feil i din inledning :( Vi kommer til å oppleve tidenes antiklimaks i januar, med 1 ny spiss i kategorien "middels rask" i en prisklasse på ca £200.000. Det kommer kanskje en lånespiller til som "icing on the cake".Etter dette kommer det en uttalelse fra bates om at de nye eierne i samråd med Warnock ikke trengte mer enn 2 nye spillere. Jeg tror ikke en døyt på at Evil Santa er ute av klubben >:(
Prove me wrong Mr. Haigh :o
Ja,mr. Haigh - hvordan blir dette...?

B_Ød

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #57 på: Januar 30, 2013, 14:39:10 »
nå ebber vel denne dagen ut..er vel på tide å få noe håndfast nå, så folket kan begynne å sette laguttak inn imot Cardiff til helgen  8)
Ups & Ups!!

Sydhagen

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #58 på: Januar 30, 2013, 14:41:26 »
nå ebber vel denne dagen ut..er vel på tide å få noe håndfast nå, så folket kan begynne å sette laguttak inn imot Cardiff til helgen  8)

og ikke minst målscorere på season long  ;)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Hvorfor vi handler stort i Janujar vinduet
« Svar #59 på: Januar 30, 2013, 15:03:19 »
nå ebber vel denne dagen ut..er vel på tide å få noe håndfast nå, så folket kan begynne å sette laguttak inn imot Cardiff til helgen  8)

og ikke minst målscorere på season long  ;)
det også..helt klart  :)
Ups & Ups!!