Skrevet av Emne: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00  (Lest 65728 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

B_Ød

Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« på: Mars 07, 2013, 09:45:31 »
Uforandret sliten start 11r, minimalt med avslutninger på mål..ingen spillebytter mot et ganske friskt CP.

Uforandret mtp poeng og svakere målforskjell etter denne. 
Ups & Ups!!

auren

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #1 på: Mars 07, 2013, 09:51:11 »
En av de beste starttrådene i en ny kamptråd jeg har lest her inne! Stå på Ød!!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #2 på: Mars 07, 2013, 10:49:29 »
En av de beste starttrådene i en ny kamptråd jeg har lest her inne! Stå på Ød!!

auren

 ;D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #3 på: Mars 07, 2013, 10:50:26 »
Jeg derimot tror at vi overrasker og knuuuuser CP grundig!
Hattrick for McCormack!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #4 på: Mars 07, 2013, 11:15:57 »
En av de beste starttrådene i en ny kamptråd jeg har lest her inne! Stå på Ød!!

auren

Kanskje ikke udelt positiv, ser den....MEN, hvis det nå har seg slik at dette med spill, sjanser, poeng osv skal jevne seg ut i løpet av en sesong, er jeg redd dette ikke helt vil gå i vår favør fremocer.

Mener bestemt vi fikk ekstremt "godt betalt" i flere kamper før jul..og kanskje er det denne "utjevnelsen" vi nå ser manifisterer seg.

Ønsker jo mer enn noe annet å ta feil i dysterheten min..men har ikke helt hverken "sett" eller "hørt" noe i det siste som underbygger akkurat det.

Måtte gutta gjøre mine "predictions" skammlig til skamme!
Ups & Ups!!

berlin

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #5 på: Mars 07, 2013, 13:35:59 »
Tror Krsytallpalasset knuses i milliarder av små glassbiter.

Vi tar en ikke helt overraskende seier!  :)

Det er hva jeg tror om denne kampen. Noe annet er resterende 10 kamper. På papiret ser det ut som vi
har et forholdsvis "lett program", bl.a. med 6 hjemmekamper og kun 4 bortekamper. Men, som vi alle vet, det gir ingen garanti for mange 3-poengere, snarere tvert om?  ???

Cherry

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #6 på: Mars 07, 2013, 17:48:40 »
Er vel denne og siste borte mot Watford som på papiret er de tøffeste bortematchene som er igjen.
Palace har scoret fryktelig mange mål hjemme.... Men det hadde Leicester også ;)
 

J-R

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #7 på: Mars 08, 2013, 09:20:23 »
Tv?

B_Ød

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #8 på: Mars 08, 2013, 09:22:15 »
Ups & Ups!!

Sydhagen

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #9 på: Mars 08, 2013, 09:25:21 »
LG 50"  ;D

og ja, kampen går på tv.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

kalle_92

  • Gjest
Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #10 på: Mars 08, 2013, 09:26:32 »
LG 50"  ;D

og ja, kampen går på tv.
Endelig!!

Samsung 46'  ;)

h.b

  • Gjest
Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #11 på: Mars 08, 2013, 10:07:00 »
Hakke peiling på hva puben har jeg

B_Ød

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #12 på: Mars 08, 2013, 10:21:17 »
Hakke peiling på hva puben har jeg

lerret kanskje?
Ups & Ups!!

nord

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #13 på: Mars 08, 2013, 12:22:35 »
tipper en 0-2 sejer til LEEDS i denne kampen.  ;D

Diouf kommer ind og scorer nummer 2 mål
 

B_Ød

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #14 på: Mars 08, 2013, 12:32:54 »
tipper en 0-2 sejer til LEEDS i denne kampen.  ;D

Diouf kommer ind og scorer nummer 2 mål
Håper virkelig du har rett  :)
Ups & Ups!!

leknes

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #15 på: Mars 08, 2013, 15:51:30 »
Kan dette bli den første tv-sendte seriekampen som Leeds vinner siden 18.august mot Wolves?

mac_gyver

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #16 på: Mars 08, 2013, 16:01:11 »
Kan dette bli den første tv-sendte seriekampen som Leeds vinner siden 18.august mot Wolves?

Det MÃ… det bli..
Pride of Yorkshire

haak-d

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #17 på: Mars 08, 2013, 19:29:17 »
Kan dette bli den første tv-sendte seriekampen som Leeds vinner siden 18.august mot Wolves?

Mener å huske at jeg så en kamp mot Tottenham på tv for ikke lenge siden, den vant vi suverent 2-1 ;)
 

Leedsfan

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #18 på: Mars 08, 2013, 19:43:41 »
Kan dette bli den første tv-sendte seriekampen som Leeds vinner siden 18.august mot Wolves?

Mener å huske at jeg så en kamp mot Tottenham på tv for ikke lenge siden, den vant vi suverent 2-1 ;)

Seriekamp?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

GeirO

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #19 på: Mars 08, 2013, 19:45:22 »
Typisk uavgjort-kamp akkurat som Leicester- kampen var en typisk uavgjort-kamp.
MOT

sveifors

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #20 på: Mars 08, 2013, 21:36:53 »
LG 50"  ;D

og ja, kampen går på tv.
Endelig!!

Samsung 46'  ;)

LG 60", ikke alltid en fordel. Husker kampen mot Hull ....... elendigheten ble enda større
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

sveifors

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #21 på: Mars 08, 2013, 21:38:12 »
Kan dette bli den første tv-sendte seriekampen som Leeds vinner siden 18.august mot Wolves?

Mener å huske at jeg så en kamp mot Tottenham på tv for ikke lenge siden, den vant vi suverent 2-1 ;)

Seriekamp?

Har vi rykket opp??? Har jeg sovet så lenge???
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Ankerjon15

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #22 på: Mars 08, 2013, 22:11:07 »
Surt å miste seieren på overtid sist,men får håpe på godt spill og 3poeng i morra.

baste

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #23 på: Mars 08, 2013, 22:49:56 »
Hei, har noen venner som er i London og ønsker å dra å se kamp.  Men de siser at de må ha "record" for å få kjøpt billetter. Noen som kan hjelpe? Hva er dette??

haak-d

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #24 på: Mars 09, 2013, 07:18:48 »
Kan dette bli den første tv-sendte seriekampen som Leeds vinner siden 18.august mot Wolves?

Mener å huske at jeg så en kamp mot Tottenham på tv for ikke lenge siden, den vant vi suverent 2-1 ;)

Seriekamp?

Har vi rykket opp??? Har jeg sovet så lenge???

Det var nok bare enda våt drøm at det var seriekamp ja, men akk så deilig fordi :)
 


sveifors

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #26 på: Mars 09, 2013, 10:36:13 »
I dagens kamp vil NW sannsynlig stille samme lag som i de 4 foregående kamper. Det vil da være 5 kamper på rad med samme lagoppstilling. Det har ikke skjedd siden 98/99 sesongen ifølge Phil Hay.

Vi har vært endel som har etterlyst hva vårt beste lag er og da holde seg til det? Positivt ja, men fordi det er et stort men. I moderne fotball er det blitt vanlig å rulere laget for å holde spillere på tå hev, ikke bli slitne, ikke ta 1 lags spill som en selvfølge, skader ,  osv.

Problemet med NWarnock er at han ikke følger utvikling. Når han ikke har som hensikt å rullere laget, så må han i det minste bruke benken for å spare enkelt spillere. Feks endel av våre spillere (som har vært outstanding) har vært enormt gode for så å forsvinne utover i 2 omgang. Dette har jeg lest meg til gjennom mange forskjellig kampreferater.

Feks
En spiller som Diouf ville vært nyttig å bruke i slutten kamper der vi har knapp ledelse og det andre laget presser. Han kan holde i ballen på midten og framover og dermed fjerne presset mot forsvaret mot slutten. Dette funket veldig godt i kamper feks som Wolves hjemme og Everton hjemme.

I 1-1 målet mot Leicester var videobildene at det var Pearce som ikke nådde Keane (målscorer) og mange har gitt ham skylda. Ifølge Warnock var det Morison som hadde den oppgaven og følge Keane på dødball. Igjen når spillere blir slitne gjør man feil taktisk og fysisk.

Vel la meg konkludere. Jeg er glad at vi har fått et lag som vi vet er vårt førstelag. Men jeg skulle ønske at NW brukte innbyttere for å beskytte egne spillere/laget mot slitenhet og konsentrasjonssvikt.
I ett tett kampprogram er det viktig. Om vi stiller uforandret idag så vil det være 5 kamper på 17 dager UTEN BRUK AV INNBYTTERE ( 2 min teller ikke).
Om laget idag blir preget av slitenhet så er årets Crystal Palace lag ett lag som kan slite et annet lag i fillebiter. Det er jeg nervøs for skal skje. Når jeg vet at det kan unngås uten NW stahet. Det er da NW sin feil og ikke dommer, været, Ross Mac osv osv

Forhåpentligvis spiller vi topp igjen og vinner.

Til sist et hjertesukk.
Til sist jeg er ingen ekspert. Jeg uttaler meg på mine vegne og min mening. Jeg tror ikke jeg kan mye mer enn dere andre. Så la oss slippe kommentarer som "om du tror det er så lett kan du prøve å spille selv" eller" du skulle ha vært manager" osv.  Uenig eller enig alle SAKLIGE meninger teller.


GOD KAMP, neglebitingen er startet.

MARCHING ON TOGETHER
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

ArneS

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #27 på: Mars 09, 2013, 10:42:03 »
C R Y S T A L   P A L A C E    T R I V I A

Crystal Palace FC ble stiftet av arbeidere ved The Crystal Palace i 1905.  Klubben har tatt navnet fra krystallpalasset – et 92.000 m² stort jern og glasshus.  Dette ble oppført til en (verdens) utstilling i London i 1851, og var 1851 fot langt.  Bygget ble oppført i Hyde Park, men flyttet til Penge Common etter utstillingen.  Bygget ble ødelagt av brann i 1936.

Klubben spilte kampene sine ved The Crystal Palace fram til etter WW1.  Da ble det litt flytting rundt omkring.  I 1920 ble klubben tatt opp i Football League, division 3, og rykket raskt opp til division 2.  I 1924 ble Selhurst Park tatt i bruk, og det har vært klubbens hjem siden.  Selhurst Park er sammen med The Den og The Valley de 3 FL stadioner i London på sørsiden av Thames.

En annen klubb med samme navn ble stiftet i 1861, og var en del av stifterne av Football Association.  Klubben holdt det bare gående til 1876 og har ikke noe med dagens klubb å gjøre – annet enn kanskje åndelig.

Klubbens offisielle kallenavn er The Eagles, basert på ørnen på logoen.  Det er imidlertid vanlig å benevne klubben bare «Palace». 

Palace tapte åpningskampen på Selhurst Park 0-1 mot Sheffield Wednesday, og hadde en bedrøvelig sesong som endte med nedrykk til division 3.  Der ble klubben værende helt til 1958, da de ble flyttet ned til nyopprettede division 4.  Det ble opprykk til div 3 i 1961, videre til div 2 i 1964, og helt til div 1 i 1969.  70-tallet var preget av sportslig turbulens, med et par år i div 1, før det ble nedrykk til div 3, og opprykk tilbake til div 1 i 1979.  80-tallet ble tilbragt i div 2, før det ble opprykk igjen i 1989.  Palace ble værende i div 1 lenge nok til at de var blant stifterne av Premier League.  Beste plassering var 3. plass i 90-91.  Klubben beste cup-plassering er finaletapet mot scum i 1990. 

På 90-tallet var Palace jo-jo-klubben over alle, med stadige opp- og nedrykk til og fra PL.  Siden da har man bodd i Championship med unntak av PL-besøk i 2004-05.

Steve Coppell er synonym med Crystal Palace's sportslige suksess.  Coppell har fått lite til andre plasser enn Palace, og Palace har fått lite til uten Coppell. 

Palace har vært under administrasjon både i 1999 og 2010.  Ã…rets sesong er unntaket i forhold til at klubben de siste sesongene har slitt for å holde seg i championship.  Nå er play-off høyst reelt, og det er kun 2 poeng opp til direkte opprykk...

Dagens Selhurst Park har en kapasitet på 26.309.  I 1979 var det 51.801 til stede da klubben slo Burnley, og sikret opprykk til division 1.  Stadion har også tilskuerrekord for nivå 4 med 37.774 mot Millwall i 1961.  Visstnok har stadion rekorden for engelsk kamp med flest bivånere inkl TV.  Dette skjedde i 1998 da de 2 kineserne Sun Jihai og Fan Zhiyi debuterte for Palace, og halve Kina så kampen.

Klubbens største rivaler er ikke naboene Millwall og Charlton, men faktisk Brighton.  Dette startet i 3. divisjon i 1974, da begge klubbene hadde relativt mange fans, og det er enkelt å reise mellom Brighton og Croydon med tog. 

Fra 2006 til 2010 var klubben involvert i Crystal Palace Baltimore FC i amerikansk 2. divisjon.  Denne klubben har samme navn, logo draktfarger osv som sin engelske moderklubb, men klubbene har nå brutt samarbeidet.

Største seier er 9-0 over Barrow i 4. divisjon i 1959.
Største tap er 0-9 mot Liverpool i 1. divisjon i 1989.
Klubben fikk £15 mill for Wilfried Zaha i 2013 (scum).
Palace betalte £2,75 mill for Valerien Ismael i 1998 (Strasbourg).
Jim Cannon har 660 kamper for Palace.
Peter Simpson har 153 scoringer for klubben på 30-tallet, hvorav 19 hat-tricks.
Aki Riihilahti er den CP spiller med flest landskamper.
Danny Butterfield scoret hat-trick på 6min og 48 sek i cupkampen mot Wolves i 2/2.10.

Palace har hatt forholdsvis mange managere, og mange av disse fikk kort levetid.
Terry Venables, Steve Coppell, Alan Smith og Iain Dowie har flere opphold i klubben over ganske lang tid.  Andre managernavn er Alan Mullery, Dave Bassett, Attilo Lombardo, Steve Kember, Steve Bruce, Trevor Francis, Neil Warnock, Paul Hart, George Burley.  Vår gamle kjenning Dougie Freedman har vært manager siden midten av forrige sesong.

Spillere som har vært innom Crystal Palace inkluderer:
Dougie Freedman, Nigel Martyn, Shaun Derry, Tomas Brolin, Jason Crowe, Danny Granville, Noel Whelan,
Steve Kember, Dave Swindlehurst, Peter Taylor, Paul Hinshellwood, Kenny Sansom, Vince Hilaire, John Salako, Ian Wright, Mark Bright, Andy Gray, Alan Pardew, John Pemberton, Eddie McGoldrick, Gareth Southgate, Andy Linighan, Neil Ruddock, Aki Riihilahti, Attilio Lombardo, Wayne Routledge, Neil Shipperley, Marcus Bent, Steve Claridge, Stan Collymore, Sasa Curcic, Edgar Davids, Iain Dowie, Johannes Ertl, John Fashanu, Ricardo Fuller, George Graham, Glyn Hodges, Ray Houghton, Hermann Hreidarsson, Stern John, Mark Kennedy, Shefki Kuqi, Thomas Myhre, George Ndah, Roy Hodgson,  Terry Phelan, Wayne Routledge, Matthew Upson, Nico Vaesen, Ray Wilkins, Steffen Iversen, Jonathan Parr.
Den 17. mann

Flottdet

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #28 på: Mars 09, 2013, 11:33:52 »
Blir det ikke 3 poeng idag så er jeg redd jeg gir opp..

leknes

Sv: Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00
« Svar #29 på: Mars 09, 2013, 12:21:09 »
Kan dette bli den første tv-sendte seriekampen som Leeds vinner siden 18.august mot Wolves?

Mener å huske at jeg så en kamp mot Tottenham på tv for ikke lenge siden, den vant vi suverent 2-1 ;)

Seriekamp?

Skulle ønske det var en seriekamp - i PL... =)