Kamp vs Crystal Palace - Selhurst Park 09/03 kl 16:00

Started by B_Ød, March 07, 2013, 09:45:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leedsfan

Quote from: Promotion 2010 on March 10, 2013, 19:54:53
Quote from: GeirO on March 10, 2013, 16:00:17
To nye uavgjorte på rad er vel ikke noe dumt tips. Vi vet jo alle hvordan laget vårt sliter med antatt dårligere lag på ER.

Med 8 seire på de sisste 9 hjemme..... Har vi da bare møtt lag som er bedre enn oss....?

Bare spør!   ::)

og da tapte vi mot Cardiff som skal være bedre...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

testo

Quote from: Leedsfan on March 10, 2013, 20:00:30
Quote from: Promotion 2010 on March 10, 2013, 19:54:53
Quote from: GeirO on March 10, 2013, 16:00:17
To nye uavgjorte på rad er vel ikke noe dumt tips. Vi vet jo alle hvordan laget vårt sliter med antatt dårligere lag på ER.

Med 8 seire på de sisste 9 hjemme..... Har vi da bare møtt lag som er bedre enn oss....?

Bare spør!   ::)

og da tapte vi mot Cardiff som skal være bedre...

Og det var de ikke. den dagen rana Cardiff til seg alle tre poengene.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Kato

Hjemmeformen er god. Kampprogrammet er høyst overkommelig. Playoff kan være innen rekkevidde. Det er to vesentlige ting imot. For lite mål til ei solid vinnerrekke. Og ingen til å lede laget på en fornuftig måte under kamp.

ØBS

Quote from: Kato on March 09, 2013, 18:51:45
Quote from: Bites Yer Legs on March 09, 2013, 18:49:35
McCormack var definitivt ikke rævva i dag. Eneste mann som er villig og kapabel til å holde på ballen på motstanderens banehalvdel, gjør manns jobb når han gang på gang er langt inne på egen halvdel for å hente ballen. Vel er ikke målformen helt på plass om dagen, hadde den vært det, hadde 3-1 vært et faktum den ene gangen vi gikk helhjertet i angrep etter 2-1.

Denne burde vi vunnet, Palace-forsvaret var shocking.

Det lukter ikke mål av Ross for tida. I peroder faller han veldig dypt. Forsvarsspilet på begge kanter ved scoringene var sjokkerende

Synes han blir brukt feil av Warnock og at det er DET som gjør ham dårlig...

Bare en "hunch"...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Leedsfan

Quote from: ØBS on March 10, 2013, 21:50:38
McCormack var definitivt ikke rævva i dag. Eneste mann som er villig og kapabel til å holde på ballen på motstanderens banehalvdel, gjør manns jobb når han gang på gang er langt inne på egen halvdel for å hente ballen. Vel er ikke målformen helt på plass om dagen, hadde den vært det, hadde 3-1 vært et faktum den ene gangen vi gikk helhjertet i angrep etter 2-1.

Det lukter ikke mål av Ross for tida. I peroder faller han veldig dypt. Forsvarsspilet på begge kanter ved scoringene var sjokkerende

Bare en "hunch"...

Ross sitt svar til en twittrer so mener han putter for lite:

@Rossmccormack44: @cluckadon I am a striker that's correct who is playing right midfield and working my balls off for the team
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

testo

Quote from: Leedsfan on March 10, 2013, 22:14:01

Bare en "hunch"...

Ross sitt svar til en twittrer so mener han putter for lite:

@Rossmccormack44: @cluckadon I am a striker that's correct who is playing right midfield and working my balls off for the team

Ikke noe dårlig hunch det Øyvind :o
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Bites Yer Legs

Quote from: Mr Kaizer on March 09, 2013, 19:28:05

Jeg syns han var "rævva", men forskjellen på Ross og mange, mange, mange andre spillere er at han forsøker hele tiden og jobber like hardt. Der mange andre står med hoftefeste og skylder på andre andre, legger Ross ned like mye arbeid og skylder ikke på andre enn seg selv (kilde: hans egen twitterkonto).

Det er grunnen til at fansen stod bak Ross og hang på ryggen til Paynter, selv om de vel hadde omtrent samme goal tally første sesongen i Leeds-drakta.

Jeg syns ikke Ross skal skrytes opp overhodet i dag, men innsatsen er det ikke noe galt med. Som nevnt, jeg vil at han skal få den forløsende scoringen, for han er ekstremt viktig i play off-jakten!

Jeg tror det heller bunner i et forskjellig syn på hva jobb Ross McC er satt til/gjør for laget. Jeg syntes han løser sitt oppdrag fantastisk kamp etter kamp, han er det ene kreative outlet vi har som samtidig gjør en halvannen manns jobb hjemover og vel så det uten å mukke. Ross har fått en langt større (og viktigere?) rolle i laget enn kun målgjører.

Og ja, det er deilig å se en skotte i Leeds i nyere tid som ikke virker som en f*ckings sytpels bare fordi han har fått masse ansvar på sine skuldre. Ref. twitter-kommentaren din.

For all del, jeg skulle også ønske at han var kaldere i hodet fra 16-meteren og inn, men helhetlig syntes jeg det er trist å karakterisere Ross sin kamp i går for rævva. Eller "rævva" ;)
KEEP FIGHTING!!

Dennis

Hehe! ;)

Jeg tror faktisk ikke vi er så uenige her, Norman. Jeg gir Ross ti for innsats mot Crystal Palace, men jeg syns han hadde en off day. Han har en kreativ spillestil og gjør ting med små marginer, som flere hælspark, skudd i steget etc. Mot CP gikk det ikke hans vei og med hans spillestil blir det ofte enten/eller, men for all del, Ross er langt oftere enten enn eller!

Det er ikke slakt jeg kommer med. Hadde han stilt seg opp med hoftefeste og sutret på medspillerne hadde jeg kanskje blitt irritert, men Ross prøver alltid og han forsøker igjen og igjen, selv om ballen ikke alltid spretter hans vei. Og for alle del, jeg er ikke blant de som kun rater spisser etter mål. Hvis laget skaper flere sjanser og scorer flere mål med en type som Ross på banen, er det uvesentlig om det er han eller høyrebacken som scorer målene. Selvsagt er det det. Det er tross alt bedre å ha fire stykker som scorer ti mål hver, enn å ha én som scorer førti og som dermed laget er helt avhengig av.

Så kritikken (fra meg) mot Ross i CP-kampen, er egentlig en påstand om at han kan så mye mer.

Vi er derimot dønn avhengige av Ross i opprykksjakten og jeg er sikker på at han finner tilbake til selvtilliten (eller får marginene på sin side) i løpet av kort tid. Da tror jeg angrepet blir fryktelig skummelt, nå som også Morison er i ferd med å våkne skikkelig.

Så, det blir kanskje feil å si rævva, ja, men at han fikk ikke til forsøkene. Innsats teller for veldig mye og når marginene kommer i tillegg, lukter det fugl.
Marching on together!

Runar

Bare en "hunch"...

Så lenge vi bare spiller med en midtspiss så mender Warnock opp med å bruke han på kanten...

Det er 4-3-3 som har gitt resultatframgangen de siste ukene...

I et bedre lag som har en bere struktur og hensiktsmessig spillestil kunne Ross spilt spiss alene. Desverre skal det godt gjøres under dagens regime.

Han blir litt Davis Healy under Blakwell

Kato

Quote from: Runar on March 11, 2013, 13:53:54

Bare en "hunch"...

Så lenge vi bare spiller med en midtspiss så mender Warnock opp med å bruke han på kanten...

Det er 4-3-3 som har gitt resultatframgangen de siste ukene...

I et bedre lag som har en bere struktur og hensiktsmessig spillestil kunne Ross spilt spiss alene. Desverre skal det godt gjøres under dagens regime.

Han blir litt Davis Healy under Blakwell

Vansker å se for meg Ross som enslig spiss i dagens Championship, med så mye direkte fotball. Enten med en solid makker, eller i hengende.

Leedsfan

Ross lider av at vi må "overbefolke" midtbanen. Hadde vi kunne spilt med to sentralt i stedenfor tre så hadde det vært plass til Ross foran sammen med Morison.

Jeg synes litt synd på Ross, men laget er det viktigste..