Skrevet av Emne: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott  (Lest 380058 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sydhagen

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #300 på: September 11, 2013, 14:19:00 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/sir-alex-ferguson-roeper-suksessoppskriften-sin-4119344.html

Sir Alex Ferguson røper suksessoppskriften sin : Ã…tte punkter som la grunnlaget for United enorme suksess.

Sitat
1. Begynn med grunnmuren
 â€“ Fra øyeblikket jeg kom til Manchester United, tenkte jeg bare på én ting: Ã… bygge en fotballklubb. Jeg ville bygge den helt fra bunnen av. Den første tanken til 99 prosent av nyansatte managere er å sørge for at de vinner og overlever. De henter inn erfarne spillere. I noen klubber trenger du bare å tape tre kamper på rad for å få sparken. I dagens fotballverden, med en ny type direktører og eiere, er jeg ikke sikker på om noen klubber vil ha tålmodighet nok til å vente på en manager og la ham bygge et lag over en fireårsperiode. Ã… vinne en kamp gir bare kortsiktig gevinst - du kan tape den neste. Ã… bygge en klubb gir stabilitet og kontinuitet.

Virker som McD tenker fornuftig!

Ferguson var en type manager som faktisk fikk dette til. Mc Dermot har vel ikke bevist noen verdens ting enda


Nå hadde vel Ferguson ca 25 år på dette prosjektet sitt...
McD har vel holdt på ca 8 mnd? Tror kanskje vi skal gi han litt tid ;)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #301 på: September 11, 2013, 14:44:46 »
Ferguson var en type manager som faktisk fikk dette til. Mc Dermot har vel ikke bevist noen verdens ting enda

Reading?
Ups & Ups!!

Annesj

Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #303 på: September 11, 2013, 19:31:07 »
LUFC FAI Chief - McDermott a serious contender
 
 
Leeds United boss Brian McDermott is an early contender for the vacant Republic of Ireland job.

Ireland sacked Giovanni Trapattoni after losing to Austria on Tuesday night, leaving them with an almost impossible task of qualifying for the World Cup Finals in Brazil in 2014.

Martin O`Neill is the early favourite for the post with McDermott third favourite behind O`Neill and Mick McCarthy.

FAI chief John Delaney says McDermott is definitely someone in the running for the job. Speaking on Radio Leeds, Delaney said, "He is a serious candidate and he is one of the names being mentioned here this morning.

"I am looking at the names being mentioned and I think it will come down to the three leading the market.

"I am looking at Mick McCarthy and Brian McDermott and I know that both men, having spoken to them over the past couple of years, they would both like to get their hands on this job, not necessarily at this stage.

"I know Brian McDermott, given his heritage with his parents being Irish, and having spoken to him on Irish radio, he would love to manage the Republic of Ireland someday."

McDermott led Reading to the championship in his first managerial role and he was unfortunate to be sacked by the Berkshire club just weeks after being named Premier League Manager of the Month.

He arrived at Leeds in April and he helped the club pull away from the relegation zone with three wins in five games.

This season, Leeds have made a decent start with eight points from their opening five games.



Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=331922#ixzz2ebekRXaA
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

rd1

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #305 på: September 11, 2013, 21:42:54 »
Da er det bare å begynne å lete etter ny manager?? Får han tilbud om landslagsstolen går han vel. Han ble "lurt" til oss med lovnad om cash, mens han i realiteten har fått knapper og glansbilder. Mulig han vurderer dette som perfekt exit.

Så sitter vi igjen med feilsigneringer fra to managere som Hunt, Morrison, Varney, Norris osv.
"Who needs Cantona??"

ibster

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #306 på: September 12, 2013, 11:09:20 »
Da er det bare å begynne å lete etter ny manager?? Får han tilbud om landslagsstolen går han vel. Han ble "lurt" til oss med lovnad om cash, mens han i realiteten har fått knapper og glansbilder. Mulig han vurderer dette som perfekt exit.

Så sitter vi igjen med feilsigneringer fra to managere som Hunt, Morrison, Varney, Norris osv.

Slapp av! :) Han blir i Leeds noen år til.

nord

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #307 på: September 12, 2013, 11:58:22 »
Ja lad os nu se først hvad han evt. vælger  ;D. Det er positivt at vi har en attraktiv manager  ;D
 

Sydhagen

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #308 på: September 12, 2013, 12:35:14 »
Han har idag sagt at han er "100% commited to Leeds".
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

martind

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #309 på: September 12, 2013, 13:56:27 »
Da er det bare å begynne å lete etter ny manager?? Får han tilbud om landslagsstolen går han vel. Han ble "lurt" til oss med lovnad om cash, mens han i realiteten har fått knapper og glansbilder. Mulig han vurderer dette som perfekt exit.

Så sitter vi igjen med feilsigneringer fra to managere som Hunt, Morrison, Varney, Norris osv.

Han har da på langt nær bare fått knapper og glansbilder. 2 millionsigneringer, noe som er 8 år siden sist skjedde, og full åpenhet fra de nye eierne. Tror nok Brian er ganske fornøyd og har en realistsik tilnærming til dagens situasjon i Leeds United. At Hunt ikke har slått til så langt er nå kanskje den eneste til nå dårlige signeringen. Og det var en spiller han selv ønsket.
MOT!! We are Leeds!

B_Ød

Ups & Ups!!

Woody

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #311 på: September 12, 2013, 16:06:53 »
LIFE IS LEEDS

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Furu

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #313 på: Oktober 05, 2013, 11:19:21 »

Jon R

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #314 på: Oktober 05, 2013, 17:53:45 »
Svært skuffende og uventet utvikling denne høsten. Det så veldig lovende ut. Defensiv trygghet og brukbar poengfangst har utviklet seg fra vondt til verre på noen få uker. Forsvaret har en dalende kurve samtidig som det offensive har gått fullstendig i stå. Greit nok at det langt på vei er Neil Warnocks spillere BMD disponerer, men det er ingen grunn til at vi skal prestere så dårlig som vi har gjort siste måneden. "Uro" er et understatement av hva jeg føler akkurat nå..... :-\
Jon R.

Sleivind

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #315 på: Oktober 05, 2013, 18:03:03 »
Svært skuffende og uventet utvikling denne høsten. Det så veldig lovende ut. Defensiv trygghet og brukbar poengfangst har utviklet seg fra vondt til verre på noen få uker. Forsvaret har en dalende kurve samtidig som det offensive har gått fullstendig i stå. Greit nok at det langt på vei er Neil Warnocks spillere BMD disponerer, men det er ingen grunn til at vi skal prestere så dårlig som vi har gjort siste måneden. "Uro" er et understatement av hva jeg føler akkurat nå..... :-\

Ikke den eneste som kjenner på en uro i kroppen akkurat nå. Det er noe grått og trist over hele laget. I tillegg er det en total mangel på hurtighet. Og det hjelper ikke akkurat på at alle som er relativt flinke til å flytte på beina sitter på benken.

Nei, det har stort sett gått en vei etter en brukbar åpning på sesongen, og det er en trend som må snus så fort som mulig.

HåvardK

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #316 på: Oktober 05, 2013, 18:03:49 »
Svært skuffende og uventet utvikling denne høsten. Det så veldig lovende ut. Defensiv trygghet og brukbar poengfangst har utviklet seg fra vondt til verre på noen få uker. Forsvaret har en dalende kurve samtidig som det offensive har gått fullstendig i stå. Greit nok at det langt på vei er Neil Warnocks spillere BMD disponerer, men det er ingen grunn til at vi skal prestere så dårlig som vi har gjort siste måneden. "Uro" er et understatement av hva jeg føler akkurat nå..... :-\
Vi presterer vel dårligere enn hva laget gjorde under Warnock. Og skaper vel enda mindre sjanser, faktisk. Becchio betød nok mer enn vi (vel, noen av oss) vil innrømme.

h.b

  • Gjest
Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #317 på: Oktober 05, 2013, 18:20:10 »
Uansett slik laget presterer kan ikke fortsette. En ting er at McD har fått tid. men fortsetterer dette så har vi ikke nok tid å gi ham. 3 tap til nå på rappen og han er ut

berlin

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #318 på: Oktober 05, 2013, 20:25:19 »
Heller League 1 enn å skifte managere fortere enn man skifter truser.
Nekter å akspetere at fotballverden skal være så forbaska "instant".



baste

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #319 på: Oktober 05, 2013, 20:32:25 »
Når manageren velger samme lag, Hunt på topp...til tross for elendige resultater. Så minner det mere om handlingslammelse, en manager ett lag. Skum startet med en unggutt i dag, han scoret 2 mål. Vi har fjorårets komet på benken ( Byram)  Vi nekter å spille vingspill, til tross for at alle vet at det virker...

Når laget leverer under pari, så må manager markere seg, og gjøre endringer. Sånn fungerer det nu i min verden.


Tror vi kan berge plassen i år, men da må Brisn ta tak og få gutta i gang.

Hallgeir *

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #320 på: Oktober 05, 2013, 20:50:06 »
I nyere tid hadde Leeds United sine beste perioder når klubben hadde stabilitet på managersiden." Vi glemmer fort" at Don Revie, Howard Wilkinson og David O'Leary skaffet oss trofeer og mange gode stunder som tilhengere av klubben i vårt hjerte.

Stabilitet på managersiden over tid er det som skal til. Nå har vi fått en manager som kan gjøre noe med denne klubben som strever svært med å komme tilbake til svunne tider. Vi må ta vare på den sjansen vi har fått med McDermott.

Vi er inne i en dårlig periode akkurat nå. Jeg synes det er alt for tidlig å trykke på panikknappen i denne stund. La McDermott få tid, la klubben få tid til å få inn nye investorer. Har vi litt tålmodighet og is i magen, er jeg overbevist om at vi innen få år ender der vi hører hjemme.
Super Leeds since 1968

samadhi

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #321 på: Oktober 05, 2013, 21:35:05 »
Jeg har fortsatt stor tro på Brian Mcdermott. Ã… begynne å snakke om å sparke han nå synes jeg er galskap. Han har tatt tak i hele klubben og virker å være engasjert i alt som skjer fra junioravdeling til seniorlag. Enda en ny manager inn nå vil si at vi nok en gang må gå tilbake til start, og jeg kan ikke se at det skal gjøre oss noe godt.

Det er likevel noe som ikke er helt bra i Leeds om dagen. Neil Warnock etterlot seg en klubb i kaos med spillere vi ikke synes var gode nok.
I sommer fikk faktisk vår manager en ok slump med penger å handle for. Inkludert overgangsummer og sign on fee så anslår jeg at han hadde ett sted mellom 2 og 2,5 mill pund å handle for. Han valgte å bruke det meste på Luke Murphy (ca 1 mill) og Scott  Wooton (ca 1 mill) I tillegg hentet han Noel Hunt og Matt Smith på free transfers.

Med tanke på at Mcdermott har hatt litt tid og hatt penger disponibelt så er det bekymringsfult når vi ser på laget vi stilte med i dag. Vår toppsignering i sommer Murphy satt på benken hele kampen, Wooten var ikke i troppen (skadet antar jeg). Den eneste spilleren han selv har signert som startet dagens kamp var Noel Hunt - en spiller jeg har vanskelig å se for meg kan gjøre noe fra eller til med dette Leeds laget.

Så vidt jeg kan se så startet vi i dag med 7 Warnock signeringen, 1 McDermott signering, 1 Grayson signering og 2 unggutet fra egen stall.

Jeg kan bare ikke skjønne at Mcdermott ikke har tilført laget sårt tiltrengte egenskaper som fart, teknikk, kreativitet, goalgettere... Dette har vi manglet helt siden Snodgrass forlot oss, men ennå har vi ikke fått noe fullgod erstatter hverken av Warnock eller McDermott.

Har fortsatt trua på vår manager, men ser gjerne at han viser litt mer handlekraft i tiden fremover....
marching on together,
derudaf forever...

berlin

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #322 på: Oktober 05, 2013, 21:39:18 »
Jeg har fortsatt stor tro på Brian Mcdermott. Ã… begynne å snakke om å sparke han nå synes jeg er galskap. Han har tatt tak i hele klubben og virker å være engasjert i alt som skjer fra junioravdeling til seniorlag. Enda en ny manager inn nå vil si at vi nok en gang må gå tilbake til start, og jeg kan ikke se at det skal gjøre oss noe godt.

Det er likevel noe som ikke er helt bra i Leeds om dagen. Neil Warnock etterlot seg en klubb i kaos med spillere vi ikke synes var gode nok.
I sommer fikk faktisk vår manager en ok slump med penger å handle for. Inkludert overgangsummer og sign on fee så anslår jeg at han hadde ett sted mellom 2 og 2,5 mill pund å handle for. Han valgte å bruke det meste på Luke Murphy (ca 1 mill) og Scott Wooton (ca 1 mill) I tillegg hentet han Noel Hunt og Matt Smith på free transfers.

Med tanke på at Mcdermott har hatt litt tid og hatt penger disponibelt så er det bekymringsfult når vi ser på laget vi stilte med i dag. Vår toppsignering i sommer Murphy satt på benken hele kampen, Wooten var ikke i troppen (skadet antar jeg).

Enig i mye her, samhadi. At BMcD sin toppsignering slet benken, viser at heller ikke "hans" spillere har klippekort på start-ellever'n. Skulle bare mangle, selvsagt, man må gjøre seg fortjent til en plass.

berlin

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #323 på: Oktober 05, 2013, 21:41:14 »
I nyere tid hadde Leeds United sine beste perioder når klubben hadde stabilitet på managersiden." Vi glemmer fort" at Don Revie, Howard Wilkinson og David O'Leary skaffet oss trofeer og mange gode stunder som tilhengere av klubben i vårt hjerte.

Stabilitet på managersiden over tid er det som skal til. Nå har vi fått en manager som kan gjøre noe med denne klubben som strever svært med å komme tilbake til svunne tider. Vi må ta vare på den sjansen vi har fått med McDermott.

Vi er inne i en dårlig periode akkurat nå. Jeg synes det er alt for tidlig å trykke på panikknappen i denne stund. La McDermott få tid, la klubben få tid til å få inn nye investorer. Har vi litt tålmodighet og is i magen, er jeg overbevist om at vi innen få år ender der vi hører hjemme.

Ingen dum mann du, Hallgeir. Du kunne sikkert vært politiker eller megler eller noe i den duren. Nei, er ikke sarkastisk.

Hallgeir *

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #324 på: Oktober 05, 2013, 21:52:08 »
I nyere tid hadde Leeds United sine beste perioder når klubben hadde stabilitet på managersiden." Vi glemmer fort" at Don Revie, Howard Wilkinson og David O'Leary skaffet oss trofeer og mange gode stunder som tilhengere av klubben i vårt hjerte.

Stabilitet på managersiden over tid er det som skal til. Nå har vi fått en manager som kan gjøre noe med denne klubben som strever svært med å komme tilbake til svunne tider. Vi må ta vare på den sjansen vi har fått med McDermott.

Vi er inne i en dårlig periode akkurat nå. Jeg synes det er alt for tidlig å trykke på panikknappen i denne stund. La McDermott få tid, la klubben få tid til å få inn nye investorer. Har vi litt tålmodighet og is i magen, er jeg overbevist om at vi innen få år ender der vi hører hjemme.

Ingen dum mann du, Hallgeir. Du kunne sikkert vært politiker eller megler eller noe i den duren. Nei, er ikke sarkastisk.


Takk for positiv tilbakemelding, berlin. Jeg sitter jo med det inntrykket av at vi svært ofte har meninger som ikke har store avvik.
Super Leeds since 1968

Hobben

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #325 på: Oktober 06, 2013, 00:48:05 »
Det hallgeir sa!
Rogaland Whites

Dennis

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #326 på: Oktober 06, 2013, 11:05:48 »
Det hallgeir sa, som berlin var enig i, som hobben var enig i! :)

Kontinuitet er viktig! Brian må få tid på seg, samtidig som han må støttes av styret. Få managere ville feid gjennom divisjonen med dagens stall og da er det lite hensiktsmessig å sparke treneren og hente en ny som igjen skal begynne på nytt.

Det er trist om sesongen blir en mellomsesong (igjen), men det er mye stallfyll som opptar plasser/økonomi som kunne vært brukt annetsteds. Pugh, Norris, Brown og Drury er vel neppe med oss neste sesong. Jeg tror heller ikke Diouf og Ashdown.

Flere av disse er nok på en grei lønn, slik at seks spillere gjerne kan bli til tre av mer kvalitet. Benkeplassene kan heller gis til lovende jr-spillere. Jeg vil langt heller se Lenighan/Dawson på benken, enn Norris, Pugh eller Brown. Elleveren vil øke i kvalitet, samtidig som bredden blir - MULIGENS - noe svakere pdd, men med mer potensiale og mindre lønnsutgifter.
Marching on together!

Furu

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #327 på: Oktober 06, 2013, 12:59:41 »
Heller League 1 enn å skifte managere fortere enn man skifter truser.
Nekter å akspetere at fotballverden skal være så forbaska "instant".




Skjerp deg, berlin!

Hva med League 2?


Når resultatene uteblir, må det tåles at det kommer kritiske røster. En forventet vel at McD hadde blikket og kunnskapen om å hente riktige spillere til forbedring av laget. En kan vel ikke si at han har vært heldig med alle?

Flere innbytter kommer også for sent, når en ser at dette går til helv...

Minner på mange måter om Brann!


Hadde kjempetro på McD, men må si jeg er skuffet til nå.
« Siste redigering: Oktober 06, 2013, 13:02:23 av Furu »

berlin

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #328 på: Oktober 06, 2013, 13:28:05 »
Heller League 1 enn å skifte managere fortere enn man skifter truser.
Nekter å akspetere at fotballverden skal være så forbaska "instant".




Skjerp deg, berlin!

Hva med League 2?


Når resultatene uteblir, må det tåles at det kommer kritiske røster. En forventet vel at McD hadde blikket og kunnskapen om å hente riktige spillere til forbedring av laget. En kan vel ikke si at han har vært heldig med alle?

Flere innbytter kommer også for sent, når en ser at dette går til helv...

Minner på mange måter om Brann!


Hadde kjempetro på McD, men må si jeg er skuffet til nå.

hehehe. spissformulerte meg "ørlite".  ;D

Kritikk er kjærkomment og helt naturlig. Men de fleste er enig om at fotballverden slik en er i dag,
er preget av at alle er litt vel utålmodige. Det gjelder styre, spillere og supportere og gjelder generelt for alle klubber og alle land.
« Siste redigering: Oktober 06, 2013, 14:53:52 av berlin »

h.b

  • Gjest
Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #329 på: Oktober 06, 2013, 16:10:29 »
Det som irriterer meg en smule er at det blir hevda at det er penger tilgjengelig for nye spillere. Og så bruker ikke Mc D noen penger i det hele tatt. Så hvor er haka her egentlig