Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1427587 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

lojosang

Sv: Sv:
« Svar #3570 på: Mai 12, 2015, 21:05:33 »
Tjueseks år, null titler, fem nedrykk. Det er lang erfaring i sakte stagnasjon.

Vel ETT nedrykk og et like raskt opprykk til Serie A (2003-04).


Tror du overdriver litt, unge mann.  ::)

Jeg overdrev, ja. Blandet sammen antall sesonger i Serie B med antall nedrykk.

To nedrykk (96/97 og 98/99) og fem sesonger i Serie B. Publikumstall mer enn halvert. En sjetteplass som beste ligaplassering. Ingen stadion. Rene solskinnshistorien sammenlignet med min

Jepp! Vil du snakke om det?    ;)
Traff nå nærmere enn deg på antall år i det minste.
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: Sv:
« Svar #3571 på: Mai 12, 2015, 21:09:13 »
Tjueseks år, null titler, fem nedrykk. Det er lang erfaring i sakte stagnasjon.

Vel ETT nedrykk og et like raskt opprykk til Serie A (2003-04).


Tror du overdriver litt, unge mann.  ::)

Jeg overdrev, ja. Blandet sammen antall sesonger i Serie B med antall nedrykk.

To nedrykk (96/97 og 98/99) og fem sesonger i Serie B. Publikumstall mer enn halvert. En sjetteplass som beste ligaplassering. Ingen stadion. Rene solskinnshistorien sammenlignet med min

Jepp! Vil du snakke om det?    ;)
Traff nå nærmere enn deg på antall år i det minste.

Jeg snakket om "solskinnshistorien din"!   :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3572 på: Mai 12, 2015, 21:57:17 »
Cellino was disqualified as Leeds' owner in January after failing the Football League's owners' and directors' test due to a tax conviction in Italy last year, but returned to office at Elland Road on May 3 having completed his ban.

The 58-year-old has two more similar tax offence cases outstanding in Italy, both due to be heard in Cagliari next month, while he is also appealing against the League's decision to disqualify him through the Football Association's arbitration system.




Her må det handles fort:

En vinnerskalle av en manager!

Fem ligavinnere inn på laget, inklusive en 25-måls garantist!

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

p0ndus

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3573 på: Mai 13, 2015, 22:50:15 »
Har desverre vanskelig og se for meg at Cellino blar opp vesentlige midler både til kvalitetssspillerkjøp og  evt en ny solid manager.

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3574 på: Mai 14, 2015, 11:40:15 »
PRESSEKONFERANSE I DAG KL 13.00


@PhilHayYEP: Another fun day in store - Massimo Cellino and Adam Pearson holding a press conference at Elland Road at 2pm. #lufc

@Thomkirwin: All things being well, you should be able to watch the #lufc press conference live on #LUTV from 2pm with Massimo Cellino + Adam Pearson

@WYSdaily: #lufc chairman Massimo Cellino will meet with the media for the first time today since returning from his disqualification for tax evasion.

@mrwayneg: 2pm at Elland Road today for the first chance to see how the Cellino/Pearson double act will work. Understand Redfearn still had no contact.

@APOPEY: #lufc So 2pm a first chance to hear from Massimo Cellino & Adam Pearson together on their plans to move the club forward.




Mye interesse her!   :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3575 på: Mai 14, 2015, 12:19:59 »
PRESSEKONFERANSE I DAG KL 13.00


Kl 15 tror jeg vi sier :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3576 på: Mai 14, 2015, 12:28:04 »
PRESSEKONFERANSE I DAG KL 13.00


Kl 15 tror jeg vi sier :)


Sliter alltid med sommertid også..... Frem eller tilbake!   ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Trond90

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3577 på: Mai 14, 2015, 16:08:09 »
Ser på pressekonferansen, vet ikke om jeg skal le eller grine.
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Trond90

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3578 på: Mai 14, 2015, 16:11:00 »
Skandale att han ikke har tatt kontakt med Redfearn ennå...helt på trynet!
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

sportcarl1

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3579 på: Mai 14, 2015, 16:18:32 »
presskonferansen gav väl inte så mycket, var väl bara ägarbiten och det ekonomiska, om man ville ha svar på tränarfrågan och eventuella nya spelare  så blev man besviken,  svårt att förså hans engelska för när han blir ivrig går det över i engelskitaliensk
 

Odin

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3580 på: Mai 14, 2015, 16:36:50 »
Rett og slett sjokkerende å se MC på pressekonferansen..
Mannen kan ikke være helt mentalt frisk....verre enn jeg fryktet!
Blir overrasket og glad om Pearson fortsatt er i LUFC pr 1 juni...
Måten MC behandler Redfearn på er utrolig. Enig i at det finnes bedre manager der ute, men vis han litt respekt og snakk med ham!

Au, dette var vondt!
MOT!

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3581 på: Mai 14, 2015, 16:46:36 »
Fact:

Cellino is start raving mad!









Hvordan dette skal skjønner vi lett.


Klubben trenger en:
Pressetalsmann
Sportsdirektør
Innkjøpssjef
Manager

Samt...
Et støtteapparat på trenersiden
Et godt organisert akademi





Cellino representerer i verste fall en guttunge som spiller FIFA 2015......eller kanskje 2003.

I beste fall en eksentriker med mye penger.




Uansett: Dette vil jeg ikke ha!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

AndyMathie

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3582 på: Mai 14, 2015, 16:54:42 »
Så jævla mange sytpeisa her, Som sagt gi han en sjanse. Til nå har han gjort veldig gode grep etter at han kom tilbake. Inntil videre har jeg troa på at han holder lovnaden om Leeds tilbake i Premier League denne sesongen. Om vi kommer til 31.august og vi ikke har hentet noen klassespillere så er det mye mulig jeg slenger meg med på hylekoret, men å syte om Cellino allerede nå den 14.mai enda rett etter signeringene av Cook og Pearson er for meg veldig merkelig oppførsel,
We are Leeds and we are proud of it!

samadhi

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3583 på: Mai 14, 2015, 16:59:54 »
Kort oppsummert;

- Ingen avgjørelse tatt ang NR. Ingen kontakt med MC ennå. En ny head Coach må på plass snarest, og klubben er allerede for sent ute. Sier ikke direkte at NR er ferdig (bare nesten)

Phil Hay @PhilHayYEP 
MC: "Is Neil best for the future? Are you sure that he's good or is it that you're a coward with the fans because you won't change it."

- MC har all kontroll på transfer inn og ut. NR ikke informert da Warnock ble solgt.

- Salerno mest trolig ferdig i klubben. Vil ha inn engelskmenn.

Phil Hay @PhilHayYEP 
In other words, Salerno won't be staying on as sporting director. Cellino: "We have enough foreigners. We bought too many. I was desperate."

- Vil selge seg ut om klubben ikke er tilbake i PL til 2017. Dvs to sesongen.

Phil Hay oppsummerer pressekonferansen;

Phil Hay @PhilHayYEP   
There's no way to describe that. Needless to say we're none the wiser about anything (apart from the fact that Redfearn's job is precarious)
marching on together,
derudaf forever...

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3584 på: Mai 14, 2015, 17:02:58 »
Så jævla mange sytpeisa her, Som sagt gi han en sjanse. Til nå har han gjort veldig gode grep etter at han kom tilbake. Inntil videre har jeg troa på at han holder lovnaden om Leeds tilbake i Premier League denne sesongen. Om vi kommer til 31.august og vi ikke har hentet noen klassespillere så er det mye mulig jeg slenger meg med på hylekoret, men å syte om Cellino allerede nå den 14.mai enda rett etter signeringene av Cook og Pearson er for meg veldig merkelig oppførsel,

Ja, og alle vi sytpeisan ser det du ikke evner å se. Mannen eier ikke bakkekontakt, kan ikke behandle mennesker, i hvert fall ikke sine egne ansatte.

Cellino lever i sin egen navlebeskuende boble.

Get lost!
Super Leeds since 1968

Odin

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3585 på: Mai 14, 2015, 17:09:49 »
Så jævla mange sytpeisa her, Som sagt gi han en sjanse. Til nå har han gjort veldig gode grep etter at han kom tilbake. Inntil videre har jeg troa på at han holder lovnaden om Leeds tilbake i Premier League denne sesongen. Om vi kommer til 31.august og vi ikke har hentet noen klassespillere så er det mye mulig jeg slenger meg med på hylekoret, men å syte om Cellino allerede nå den 14.mai enda rett etter signeringene av Cook og Pearson er for meg veldig merkelig oppførsel,

Ja, og alle vi sytpeisan ser det du ikke evner å se. Mannen eier ikke bakkekontakt, kan ikke behandle mennesker, i hvert fall ikke sine egne ansatte.

Cellino lever i sin egen navlebeskuende boble.

Get lost!

Etter å ha sett ansiktsutrykkene til Pearson på pressekonferansen, lurer jeg på om han allerede er på toget tilbake til Sheffield....Vil bli veldig forundret om han blir lenge med MC som sjef...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3586 på: Mai 14, 2015, 17:49:09 »
DETTE er folk som har vært med på det meste i Bates-æraen & beyond:

Gary Cooper ‏@BillyisGod  Â· 8m8 minutes ago  
Just watched today's press conference, am I allowed to say WTF was that? @APOPEY @PhilHayYEP was that as surreal in real time?


Adam Pope ‏@APOPEY  Â· 3m3 minutes ago  ï€± Leeds, England  
@BillyisGod @PhilHayYEP Real surreal.

#ristetristogoppgittpåhodet

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  · 1h1 hour ago 
In the words of Tony Hayers, it started badly and went downhill from there. Analysis (or something) coming on YEP online later.


« Siste redigering: Mai 14, 2015, 17:51:19 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3587 på: Mai 14, 2015, 18:06:51 »

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3588 på: Mai 14, 2015, 18:58:50 »
Få denne idioten ut av klubben asap.  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
http://themightyleeds.com/2015/05/14/cellino-plans-to-dismantle-the-academy/?

At Celino var en eksentrisk og navlebeskuende skattesnyter, har vi visst lenge.  Men at han i tillegg omtrent ikke vet mer om det å drive en fotballklubb enn det renholderne i Leeds gjør, kom som et sjokk.  :o  >:(

Jeg konstaterer også at ingen "Cellino-elskere" har kommentert eller forsvart hans utsagn etter pressekonferansen.  ;)
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3589 på: Mai 14, 2015, 19:00:41 »
@leedsunitedtv: WATCH: Full press conference with Massimo Cellino and Adam Pearson available now. #lufc http://t.co/lMNKBCPmWV

 :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sølvreven

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3590 på: Mai 14, 2015, 19:01:03 »
Nå er jeg faktisk rystet.... Hva har Redders gjort som gjør at han blir behandlet sånn? Cellino er en fjott!
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

h.b

  • Gjest

auren

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3592 på: Mai 14, 2015, 19:56:09 »
Hørt på i 10 minutter nå, og skjønner knapt noe av det han sier. Både pga dårlig engelsk, og han unngår å svare på det som spørres om, og forteller dørgende kjedelige historier som gjør at jeg mister fokus. Sikkert vel gjennomtenkt det…

Første spørsmål:

"Will NR be here?"

"Do you have a reserve question"?

WTF??

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3593 på: Mai 14, 2015, 20:26:02 »
Mannen må få munnkurv! Ikke rart vi trenger en medieansvarlig i klubben. Morsomt da han på kødd sa at han liker å være diktatorisk i lederstilen. Men det er jo tydeligvis slik han opererer anyway.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3595 på: Mai 14, 2015, 20:32:14 »
Hørt på i 10 minutter nå, og skjønner knapt noe av det han sier. Både pga dårlig engelsk, og han unngår å svare på det som spørres om, og forteller dørgende kjedelige historier som gjør at jeg mister fokus. Sikkert vel gjennomtenkt det…

Første spørsmål:

"Will NR be here?"

"Do you have a reserve question"?

WTF??

auren


Tror han mente TO RESERVE QUESTION UNTIL LATER....  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3596 på: Mai 14, 2015, 20:34:05 »
Har lidi meg gjennom denne pressekonferansen. Snakk om klovn. Dette kommer aldri til å ende bra, med Cellino i klubben

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3597 på: Mai 14, 2015, 20:36:29 »
Jeg led meg gjennom hele pressekonferansen (som mest av alt var en enetale fra Cellino).

Gjentatte ganger fikk han spørsmål om når han ville snakke med Redfearn. Hele tiden kom bortforklaringer, den siste verre enn den foregående. Patetisk og ikke minst feigt!

Til slutt viste han sitt sanne ansikt da irritasjonen ikke lenger kunne skjules. Seansen ble svært brått avsluttet, og jeg tipper at det bikket over for den godeste Cellino.

Jeg har null respekt for den mannen.  :-[
Super Leeds since 1968

ziganda

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3598 på: Mai 14, 2015, 20:48:30 »
MC er åpenbart en eksentrisk type som helst ikke skulle vært eier av Leeds. Men han er like åpenbart en bedre eier enn GFH som var på god vei til å avskaffe hele klubben. Økonomien er noenlunde i balanse som Pearson også bekreftet og det er bra.

Under den timelange pressekonferansen tror jeg Pearson også lærte mye. Han så ukomfortabel ut når Cellino vrøvlet som verst.

Best synes jeg kommentaren til Cellino var om managere. Det finnes haugevis av dem og alle er veldig dyktige. Om de lykkes handler bare om timing. Og Hockaday var bare uheldig med timingen.  ::)

Kan si mye om Cellino, men kjedelig blir det ikke. Og dessverre neppe noen stor sportslig suksess :-\

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3599 på: Mai 14, 2015, 20:52:19 »
Ser på pressekonferansen, vet ikke om jeg skal le eller grine.


Hvis vi deler det hele fire deler for å rydde litt, så skjedde dette:

0-40 min:    Cellino forsvarer seg i forhold til angrep fra journalister, pressen generelt, Football League og potensielle oppkjøpere.
41-48 min:   Cellino tar seg en røyk, mens Pearson besvarer betimelige spørsmål med; Det vet jeg ikke og ingen kommentar.
48-60 min:   Den beste perioden med kortere svar og mer konsist rundt eierskap og fremtidsplaner.
61-67 min:    Cellino tar helt av og vrøvler om sine følelser om eierskap med Leeds-salute og hevet stemme.



Intensjonen til Cellino var nok å vise omverdenen at han bryr seg og at han lever med klubben som en supporter og en som elsker Leeds United.
Det han utrolig nok ikke skjønner er at å eie en fotballklubb på Leeds United's størrelse så må det mye mer enn følelser til: Profesjonalitet, kvalitet, struktur og gjennomførbare planer. Akkurat det mangler Cellino.

Adam Pearson var som "tause Birgitte" gjennom det hele. Han ble knapt introdusert av Cellino. Adam P er nok en svært strukturert mann som klokelig og respektfullt lot Cellino holde på. I tidligere intervjuer har han fortalt om sitt store nettverk av kontakter, agenter og spillere i England. Akkurat dette kommer til å være nyttig for klubben. Han var tydelig på at han skulle jobbe i bakgrunnen med forretningssiden av businessen. Han kan være gull verd!   :)


Cellino var også tydelig på at grunnen til at de ikke hadde kontakt med Redfearn var at han nå vurderte sine muligheter ifht Head-Coach for opprykksambisjonene. Vi vet at han har følere ute etter andre navn, bl.a. Nigel Atkins og sikkert mange andre. I tillegg ble det sagt at de var i dialog med flere (antakelig spillere og staff) om kontrakter.




Alt i alt: TOTALT KAOS fra Cellino, men noe av budskapet kom jo ut.


Jeg ønsker flere solide kort inn i styret og stell og på spillersiden, men det spørs om Cellino får dette til!  ::)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973