Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1420036 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Leif Egil

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #210 på: Februar 03, 2014, 11:55:06 »
Ber til høyere makter om at denne cellomannen IKKE får godkjennelse av FA!
+1
 

B_Ød

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #211 på: Februar 03, 2014, 11:56:03 »
Kontra helt ukjente britiske spillere

vet ikke om noen som som har dratt inn ukjente spillere av noe najonalitet uten å egentlig ha noen rett til det "what so ever"  jeg. Virker noe snodig..med mindre dette er "crowbar-metode" for å komme innafor da, noe som igjen da forhåpentligvis faller FL tungt for hjertet.
Ups & Ups!!

DenHviteYeboah

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #212 på: Februar 03, 2014, 12:00:31 »
Kontra helt ukjente britiske spillere

vet ikke om noen som som har dratt inn ukjente spillere av noe najonalitet uten å egentlig ha noen rett til det "what so ever"  jeg. Virker noe snodig..med mindre dette er "crowbar-metode" for å komme innafor da, noe som igjen da forhåpentligvis faller FL tungt for hjertet.
Men bytte og låneleken med spillere i championship de 10 siste årene har tilførtført oss sportslig fremgang..?

Bromancer

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #213 på: Februar 03, 2014, 12:11:10 »
Kontra helt ukjente britiske spillere

vet ikke om noen som som har dratt inn ukjente spillere av noe najonalitet uten å egentlig ha noen rett til det "what so ever"  jeg. Virker noe snodig..med mindre dette er "crowbar-metode" for å komme innafor da, noe som igjen da forhåpentligvis faller FL tungt for hjertet.
Men bytte og låneleken med spillere i championship de 10 siste årene har tilførtført oss sportslig fremgang..?

Dårlig med kontinuitet på alle fronter de siste åra ja... Jeg tror ikke vi har noe å tape med Cellino som eier. Man kan si mye rart om mannen, men det er ingen tvil om at han har investert store summer i Cagliari. Gjør han noe lignende i Leeds, som har langt høyere sportslig og økonomisk potensial en Cagliari, kan dette faktisk funke. Vi må opp i PL. For å få til det må det investeres mye både i spillere og infrastruktur. Cellino har midlene. GFH er blakke. Flowers og Haigh har tydeligvis ikke økonomiske muskler de heller. Ingen andre er interessert. Enkelt regnestykke. Etter 12 år med økonomisk helvete selger jeg meg til høystbydende. Forza Cellino!  8)

Kato

Sv: Den elleville informasjonsstrømmen
« Svar #214 på: Februar 03, 2014, 12:14:30 »
Men det er ingen som vedstår seg at de har sparket McDermott.......
 

Perik

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #215 på: Februar 03, 2014, 12:27:06 »
Er det noen som vet hvor lang tid det bruker for FA å ta en avgjørelse på dette fit and proper?

Trulsaren

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #216 på: Februar 03, 2014, 12:34:11 »
Er det noen som vet hvor lang tid det bruker for FA å ta en avgjørelse på dette fit and proper?
Saken kom jo opp fredag kveld, så jeg kan aldri tenke meg at de har tatt noe særlig tak i det før i dag. Kan jo tenke meg at det vil ta noen dager da det kreves en del informasjonsinnhenting osv.
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

MOT

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #217 på: Februar 03, 2014, 12:38:04 »
Tom Simpson ‏@RosedaleManager 29m
@SkySportsNews have just said the FL are meeting today to make a decision on the Italian. Could be a key afternoon! #lufc

Gufrias

Sv: Den elleville informasjonsstrømmen
« Svar #218 på: Februar 03, 2014, 12:48:52 »
Men det er ingen som vedstår seg at de har sparket McDermott.......
Hvis vi skal tro denne journalisten, så har Cellino vedstått seg at han sparket McDermott:

http://www.sportingintelligence.com/2014/02/01/exclusive-cellino-claims-mcdermott-had-to-go-festa-in-temporary-control-at-leeds-010201/

Så ombestemte han seg:

http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=348145

Merk at han snakker om "the coach" og "this coach". Minner om da Bill Clinton sa "I have not had sex with this woman".
Hekta på Leeds siden 1974

B_Ød

Sv: Den elleville informasjonsstrømmen
« Svar #219 på: Februar 03, 2014, 12:49:51 »
Mystiske greier...
Ups & Ups!!

Gufrias

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #220 på: Februar 03, 2014, 12:57:03 »
Vel løpet er vel kjørt hvis Cellino får godkjennelse. Får det er en avtale som ikke kan gås fra når det gjelder Cellino og GFH. Bryter da GFH denne avtalen med Cellino. Ja da tipper jeg det blir et så stor søksmål at dette tør ikke GFH å gjøre. Den eneste mulighet må da være at han ikkke får FA sin godkjennelse. Men da kjører han vel saken gjennom en tredjepart da tenker jeg.
Og til denne gruppen det snakkes om. En ting er oppkjøp. Men hva da med innvesteringer. Hjelper ingenting med et oppkjøp hvis de ikke er villige til å spytte inn penger i noen hundre millioner pund klassen for å få Leeds tilbake blandt topplagene

og hva er det som tilsier at denne italieneren skal investere over alle grenser da...er dette "NY LÃ…NE-SPILLER: Andrea Tabanelli" et tegn p åstyrke i så måte??

Ikke direkte ham nei. Men kjøpsvinduet ble jo stengt og da er kjøp ikke mulig. Og hvem vet. Det lånevinduet som er åpent nå vil nok antagelig tilsi andre spillere inn såfort han får fullstendig kontroll. Men jeg kan jo ta feil her. Uansett så tror jeg ikke han har kjøpt klubben for å være på nest øverste hylle
Lånevinduet er ikke åpent ennå. Tabanelli må ha kommet inn på ordinært transfervindu.
Hekta på Leeds siden 1974

Sydhagen

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #221 på: Februar 03, 2014, 13:00:09 »
Tom Simpson ‏@RosedaleManager 29m
@SkySportsNews have just said the FL are meeting today to make a decision on the Italian. Could be a key afternoon! #lufc

Like nervepirrende dette som opprykkskampen fra L1  :D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #222 på: Februar 03, 2014, 13:01:37 »
Hvis jeg hadde kjøpt opp Leeds United i forrige uke, så er sjansen stor for at McDermott hadde fått foten.

Helt greit å ville ha sine egne folk fra start. Og helt greit å endre ut fra at vi har sett ut som Titanic en periode.

Vi ble jo ikke akkurat dårligere av at han ikke sto på linja lørdag.
Spiller liten rolle hvem som stod på linja. Taktikken hadde McDermott lagt opp, og spillerne ga utvilsomt det lille ekstra for å hedre McDermott.

Et faresignal om motivasjonsevnene til McD kanskje...?

Men det er klart at hendelsene på fredag kan få samme utslag som -15 i L1 hadde.
McD kommer tilbake og han får et enormt samhold med spillerne.

La oss håpe på det.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

sportcarl1

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #223 på: Februar 03, 2014, 13:02:15 »
räknar med att det blir cellino som ny huvudägare av klubben, det enda som kan stoppa det är väl FL, GFH har ju gjort ett tydligt statement på LUFC hemsida att de kommer sälja 75% till honom
 

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #224 på: Februar 03, 2014, 13:04:33 »
Hvis jeg hadde kjøpt opp Leeds United i forrige uke, så er sjansen stor for at McDermott hadde fått foten.

Helt greit å ville ha sine egne folk fra start. Og helt greit å endre ut fra at vi har sett ut som Titanic en periode.

Vi ble jo ikke akkurat dårligere av at han ikke sto på linja lørdag.
Spiller liten rolle hvem som stod på linja. Taktikken hadde McDermott lagt opp, og spillerne ga utvilsomt det lille ekstra for å hedre McDermott.
kan ju vara gibbs readfern sätt att vara ödmjuka och hedra mcdermott med, man såg ju 3 tydliga förändringar i laget och det var mowatt murphy som startade och diouf som nu inte ens var på bänken
 

RoarG

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #225 på: Februar 03, 2014, 14:00:44 »
Er det noe klubben vår trenger så er det en revolusjon. Ser ingen andre enn Cellino til å utføre dette. Ã… lese navnene på disse gjengangerne som kunne "reddet" klubben om om og om igjen gjør meg kvalm. En gjeng inkompetente tullinger alle i hop. Finnes jo ingen klubb som har blitt drevet så amatørmessig de siste 10-11 årene som Leeds. Dessverre smitter det over på fansen som framstår som "feige høns". Skal vi komme noen vei så må vi ta noen risker, og den sjansen må vi gripe nå!
100% enig!
Denne klubben har blitt vanstyrt de siste 15 årene. Og nå innbiller folk seg at Farnan, Flowers eller "mr.handsome" David Haigh plutselig skal ha midler tilgjengelig? og i tillegg skal ha penger til å satse fremover?aldri i verden-hvis dette konsortiumet kjøper klubben, så er mitt tips at de ikke vil ha midler til å få oss opp i PL. Det blir en ørkenvandring fremover med et håp om et opprykk på sparebluss :(
Er så møkklei dette gnålet med "det beste for Leeds United" som disse herrer har prediket i over et år.
Ja, hva er best for Leeds United? hvem definerer det? er det å fortsette i samme sporet uten å ta en eneste sjanse, for så å tru på opprykk? fortsette bytteleken med middelmådige spillere i championship?vi har prøvd det i 10 år nå-og hva er fasiten? jo 3 sesonger i L1 og en hederlig 7. plass i championship....denne oppskriften funker ikke kjære venner-sorry.
Det er helt greit for meg at dette konsortiumet kjøper klubben, men da må de vise handlekraft og ikke prate, og vise at de faktisk har midler ;) Jeg tror nemlig de har beskjedent med midler, og vil fortsette tiggerferden etter investorer slik GHF har holdt på med >:(
Enig. På fredag var jeg også fiendtlig innstilt til Cellino etter at han overilt ga BMD fyken. Men, GFH er blakke, og adm lurer i bakhodet. Disse lokale investorene har hatt over 10 år på seg til å stable et troverdig alternativ på bena, og har mislykkes kapitalt. Gammer'n gjennomskuet denne gjengen med pratmakere. Sannheten er: Cellino er den eneste som har giddet å stable et økonomisk tilbud på bena, og som attpåtil har betalt det klubben vil ha. Disse andre har latt Leeds råtne på rot i 10 år, slik at de kunne kjøpe klubben på billigsalg. Cellinos inntreden demonstrerte den taktikken til det fulle. Nå er de avslørt. Farnan, Flowers & Co: vis oss penga, og kjøp klubben. Deres taktikkeri om å trekke saken for FL, er bare ytterligere trenering.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Den elleville informasjonsstrømmen
« Svar #226 på: Februar 03, 2014, 14:06:56 »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #227 på: Februar 03, 2014, 14:08:05 »
Squareball:


Mike Farnan has apparently joined forces with Andy Flowers.

Cellino’s takeover is only agreed in principle, contracts not yet exchanged.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Den elleville informasjonsstrømmen (Bekreftede uttalelser-tråden)
« Svar #228 på: Februar 03, 2014, 14:16:45 »
Ja, kanskje vi kan bruke denne tråden å samle fakta. Der folk faktisk har sagt noe.
 

Kato

Sv: Den elleville informasjonsstrømmen - Tråden med bekreftede uttalelser
« Svar #229 på: Februar 03, 2014, 14:29:09 »
Brian McDermott på pressekonferanse i dag:


13:35 - Has spoken to Festa once

13:34 - Ross McCormack has been superb - a real captain.  Nearly came off after 30 minutes due to a pain in his head.

13:33 - What would he like to happen?  Whatever is best for Leeds United.  Would suggest it shouldn't happen to a football manager or other employees.  LMA have only commented that BMc is in charge of the football.

13:31 - Gianluca Festa was at the training ground this morning.  We have an Italian player but not sure if it has been ratified by Football league.  Nigel Gibbs told BMc how much the fans had been singing on Saturday.  Was disappointed he wasn't there on Saturday, doesn't hold grudges.  Leeds fans showed absolute class on Saturday.

13:30 - Thought it was strange as you have to own a club to sack and manager or bring in new players.  Focus now is on training today, training tomorrow and match next week

13:28 - McDermott spent Saturday watching Sky.  Neil Redfearn advised him team had been changed.  ANd it was changed back.  Speaking to LMA who have been very good.  


13:26 - Cannot comment on whether his sacking was legal.  The assurances include that he will control all footballing matters and no one will be invited to training, dug out or dressing room.  Assurances GFH are owners.  Emphasising again that the club needs stability like he had at Reading.

13:24 - Long term plan hasn't changed.  Wasn't angry on Friday night, all that mattered was the fans.  He set team on Friday, it was changed on Friday night, it was changed back on Saturday. He was upset he lost his job.  Cannot comment on whether he will be manager on Saturday.

13:23 - Hasn't considered the comments of Cellino, all that matters is the fans - it has just given everyone more drive - him, the staff and the players.

13:22 - GFH are owners, he has had assurances about the running of the football and team.  Cannot speculate on who owners might be.  Need calm and need a sense of direction.  it has been going in right direction since he came here.

13:20 - Didn't expect to be back, advised not to go back, but he is Leeds United Manager and wants to be Leeds United manager.  Saying if you saw players, fans, staff, they have been brilliant.

Its been difficult for everyone but performance on Saturday was brilliant.  Praise for McCormack and Gibbs.

13:19 - Here we go - Brian McDermott starts with a quick joke to Bryn Law saying he didn't expect to see him.  He explains he got a phone call from Chris Farnell to say he had been relieved of his duties and a letter
« Siste redigering: Februar 03, 2014, 14:37:55 av Kato »
 

pedro

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #230 på: Februar 03, 2014, 14:35:45 »
Ender vel opp med poengstraff fra FA -15P bare for at vi i det hele tatt har søkt om godkjenning for Cellino ::)
Leedsomaniac

DenHviteYeboah

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #231 på: Februar 03, 2014, 14:40:15 »
Squareball:


Mike Farnan has apparently joined forces with Andy Flowers.

Cellino’s takeover is only agreed in principle, contracts not yet exchanged.


hehe, konsortiumet går da fra å være blakke til bare fattige.. ;D

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #232 på: Februar 03, 2014, 14:49:09 »
Hvis jeg hadde kjøpt opp Leeds United i forrige uke, så er sjansen stor for at McDermott hadde fått foten.

Helt greit å ville ha sine egne folk fra start. Og helt greit å endre ut fra at vi har sett ut som Titanic en periode.

Vi ble jo ikke akkurat dårligere av at han ikke sto på linja lørdag.
Spiller liten rolle hvem som stod på linja. Taktikken hadde McDermott lagt opp, og spillerne ga utvilsomt det lille ekstra for å hedre McDermott.
kan ju vara gibbs readfern sätt att vara ödmjuka och hedra mcdermott med, man såg ju 3 tydliga förändringar i laget och det var mowatt murphy som startade och diouf som nu inte ens var på bänken

Det var spillerne og taktikken McD hadde lagt opp til på fredag. Det var ikke store forandringer på laget, Brown og Diouf ut..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gufrias

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #233 på: Februar 03, 2014, 14:56:09 »
Squareball:


Mike Farnan has apparently joined forces with Andy Flowers.

Cellino’s takeover is only agreed in principle, contracts not yet exchanged.


hehe, konsortiumet går da fra å være blakke til bare fattige.. ;D
Hvordan vet du hvor mye penger denne gruppen har? Vi vet jo ikke en gang akkurat hvem som er med.

Det vi vet er at de kom med et skambud, så satt de på gjerdet mens Haigh hadde eksklusivitet, og før Haigh var ute var Cellino inne. Nå har de tangert Cellinos bud.
Hekta på Leeds siden 1974

4ever arcticwhite

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #234 på: Februar 03, 2014, 14:58:40 »
Vel løpet er vel kjørt hvis Cellino får godkjennelse. Får det er en avtale som ikke kan gås fra når det gjelder Cellino og GFH. Bryter da GFH denne avtalen med Cellino. Ja da tipper jeg det blir et så stor søksmål at dette tør ikke GFH å gjøre. Den eneste mulighet må da være at han ikkke får FA sin godkjennelse. Men da kjører han vel saken gjennom en tredjepart da tenker jeg.
Og til denne gruppen det snakkes om. En ting er oppkjøp. Men hva da med innvesteringer. Hjelper ingenting med et oppkjøp hvis de ikke er villige til å spytte inn penger i noen hundre millioner pund klassen for å få Leeds tilbake blandt topplagene

og hva er det som tilsier at denne italieneren skal investere over alle grenser da...er dette "NY LÃ…NE-SPILLER: Andrea Tabanelli" et tegn p åstyrke i så måte??

Ikke direkte ham nei. Men kjøpsvinduet ble jo stengt og da er kjøp ikke mulig. Og hvem vet. Det lånevinduet som er åpent nå vil nok antagelig tilsi andre spillere inn såfort han får fullstendig kontroll. Men jeg kan jo ta feil her. Uansett så tror jeg ikke han har kjøpt klubben for å være på nest øverste hylle
Lånevinduet er ikke åpent ennå. Tabanelli må ha kommet inn på ordinært transfervindu.
I lånevinudet kan man vel dessuten bare låne spillere fra klubber i ligasystemet i England.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Kato

Sv: Den elleville informasjonsstrømmen - Tråden med bekreftede uttalelser
« Svar #235 på: Februar 03, 2014, 14:59:06 »
Hva skal vi tolke ut av dette?

McDermott forholder seg til GFH inntil videre som eiere og beslutningstakere. Alt er åpent så snart italieneren overtar.

Rett og slett noen som har vært for hissig på grøten når de har sparket han. Håpløst.

Tror nok jeg leser mellom linjene at han ryker når oppkjøpet er i orden.
 

Sydhagen

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #236 på: Februar 03, 2014, 14:59:08 »
Squareball:


Mike Farnan has apparently joined forces with Andy Flowers.

Cellino’s takeover is only agreed in principle, contracts not yet exchanged.


hehe, konsortiumet går da fra å være blakke til bare fattige.. ;D
Hvordan vet du hvor mye penger denne gruppen har? Vi vet jo ikke en gang akkurat hvem som er med.

Det vi vet er at de kom med et skambud, så satt de på gjerdet mens Haigh hadde eksklusivitet, og før Haigh var ute var Cellino inne. Nå har de tangert Cellinos bud.

Hvorfor har ikke denne Farnan gruppen vært mer på hugget tidligere...??
Er for en gangs skyld enig med hb og DHY. Ser ingen vits med å bytte ut GFH med en gruppe investorer som ikke klarer å få fingeren ut.
Mulig de har mange flotte ord, men du verden så langt de er ifra å sette de ut i handling.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #237 på: Februar 03, 2014, 15:00:39 »
Squareball:


Mike Farnan has apparently joined forces with Andy Flowers.

Cellino’s takeover is only agreed in principle, contracts not yet exchanged.


hehe, konsortiumet går da fra å være blakke til bare fattige.. ;D
Hvordan vet du hvor mye penger denne gruppen har? Vi vet jo ikke en gang akkurat hvem som er med.

Det vi vet er at de kom med et skambud, så satt de på gjerdet mens Haigh hadde eksklusivitet, og før Haigh var ute var Cellino inne. Nå har de tangert Cellinos bud.
Jeg vet ikke, men synes det er mistenkelig at de har sittet på gjerdet i månedsvis....GHF brukte 7 måneder på å kjøpe klubben...hvorfor det? jo de gikk på tiggerferd..og gjorde det lenge etterpå også...

Promotion 2010

Sv: Den elleville informasjonsstrømmen - Tråden med bekreftede uttalelser
« Svar #238 på: Februar 03, 2014, 15:13:17 »
Hva skal vi tolke ut av dette?

McDermott forholder seg til GFH inntil videre som eiere og beslutningstakere. Alt er åpent så snart italieneren overtar.

Rett og slett noen som har vært for hissig på grøten når de har sparket han. Håpløst.

Tror nok jeg leser mellom linjene at han ryker når oppkjøpet er i orden.

Mye penger å tjene for ham ved å krype til korset!

Han har vel langt igjen til legendestatus den beregnende McDermott!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Peters

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #239 på: Februar 03, 2014, 15:34:43 »
Det er vel bare en mulighet for suksess med Leeds. Ja det er det at denne Cellino tar over klubben. Det å tro på disse såkalte konsortiumene er bare håpløst. De som vil ha slike konsortiumer som eiere av Leeds. Ja de kunne like gjerne konvertert til Preston. For det vil aldri skje at man får suksess med slike konsortiumer.

Hvordan skal vi kunne oppnå suksess når han sparker manageren hvert halvår? Det blir jo ingen langsiktig satsing og tankegang av det! Laget vårt kommer til å bestå av stort sett kun utenlandske spillere, dermed ingen lokal identitet igjen. Vi kan jo like så godt legge ned akademiet.

auren

Vi sitter vel alle med den følelsen at litt av sjela på balløya har dødd ut. Engelske spillere presses ut, for de er rett og slett for dårlige. Managere det samme. Jeg skulle også ønske at den lokale identiteten var bedre forankret. Men spillerne er enkelt og greit ikke gode nok. Det har aldri vært færre briter, og det blir ikke bedre. Da tror jeg man må slå seg til ro i league one eller two. Dessverre.

Synes heller ikke vi skal male fanden på veggen før han har fått prøvd seg. Kanskje han ikke sparker manager hvert halvår i Leeds.



kan hende det, men den første røk ut før noen rakk å trekke pusten...litt dårlig start..eller?

Tja opp til ham det. Personlig hadde jeg gjort det samme. Men venta til at klubben var offisielt min

Slapp av gutter, sannsynligheten for at vi kommer til å ha minst 2 andre managere i løpet av 2014 er jo ganske stor  ::) Endelig en eier som vet å sparke den som er hovedproblemet i klubben.