Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1425375 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Superfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4440 på: Februar 11, 2016, 17:40:56 »
Trist å lese om all negativiteten knyttet til Cellino. Dere som vil at han skal gå - hvem skal komme inn og betale regningene?? Bates??
Trist som faen ja. Mannen gjør ikke akkurat mye for å skape positivitet rundt seg. Med sin erfaring som president, styreformann eller sheriff av Leeds så skulle man tro det ikke var så vanskelig å få til en velfungerende klubb med "storklubben" Leeds United. Dessverre er han så vinglete og til tider så uspiselig at det skaper negativitet å bare tenke på fyren.

Og mener du regningene som kommer etter x antall sparkede managere/trenere og rettsaker som involverer klubben. Da er nok den originale Bates og den italienske versjonen av Bates de eneste to klovnene som kan betale dette... alt det andre kan vel en eier med litt økonomisk sans og noen pund i banken greie å ta ansvaret for. Legg til en eier som også har en smule fotballfaglig kunnskap og visjoner om opprykk, så kan kanskje apatien gå over til entusiasme.

Problemet er at en ny eier må betale overpris for en kaosklubb uten egen stadion. Det mest sannsynlige utfallet er vel at Cellino er sheriff i Leeds også om 10 år og at vi kjemper om 15. plass i Championship. :(

Du svarte ikke på spørsmålet....

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4441 på: Februar 11, 2016, 17:43:36 »
Trist å lese om all negativiteten knyttet til Cellino. Dere som vil at han skal gå - hvem skal komme inn og betale regningene?? Bates??

Hvem kjøper klubben? Vi vet ikke ennå. Parkin er interessert. LFU sa i fjor at 5-6 parter var interesserte, deriblant Genting Group. Cellino sa vel ganske tidlig selv at han hadde blitt kontaktet av fire interessenter, men hadde svart at klubben ikke var til salg, ikke selv om han fikk £1 milliard. Mmja.

Som jeg også skrev et annet sted så kan det alltids bli verre, det har historien lært oss, men nå må vel snart være mulig å få inn en eier som kan ta klubben oppover og fremover.

Kritikken av Cellino kan sikkert være berettiget.  Jeg stiller selv spørmål ved antall coacher,  spillerkjøp , rettsaker og uttalelser mange ganger selv.

Men ingen eier vil kjøpe Leeds  og så  "kjøpe"   den opp i Premier League i løpet av to år, hvis man begynner fra start.  Da må han bruke ufattelig mye av sine egne penger, fordi  klubbdriften ikke tåler det. Bare glem opprykk etter to eller tre år uansett eier.  En  ny  eier  nå vil få like mye kjeft som Cellino fordi han ikke kjøper gode spillere, selv om han er britisk. Det er jeg ganske sikker på.

Kan noen her gi et eksempel  på en klubbeier  som har betalt for at hans nye klubb skal rykke opp etter to års eierskap, og lykkes ?

Alle nye eiere i ch.ship har brukt 3-5 år på å rykke opp. Det er et soleklart faktum ingen kan benekte . Eierne  ble sikkert kalt "udugelige" de også,  før de rykket opp.  Og noen har ennå ikke lykkes.

De som roper på gode og dyre spillerkjøp (som Cellino kritiseres  for ikke å gjøre) sier egentlig at eieren skal bruke enda mer av sine egne penger. Dyre og gode spillere (en hel stall) krever  svært høye lønninger. Hvem skal betale lønna?  For Leeds' del må det bli eieren fra sin egen lomme . Driften i Leeds kan ikke forsvare spillerlønninger  som sier opprykk nå. I tillegg er ikke risikoen alltid verdt det (man er ikke sikker på å rykke opp).
 
Mitt poeng er:
Det er alltid  lett å fortelle ANDRE hvordan de  skal bruke sine penger . Alltid lett å fortelle hva ANDRE bør gjøre!  Eierene er stort sett businessmenn som vil ha noe igjen for det de betaler. De vet hva som er stor og liten risiko. De er ikke dumme og gir sjelden bort penger. Cellino vet hva risiko er. Han er  ikke dum.  

De som ber om gode spillerkjøp (kvalitet inn) bør også si hvem som skal betale for kjøpene og lønna . De bør også fortelle hvem som skal ta tapet om satsingen mislykkes  (hvem tar risikoen).

Ellers blir  ikke kritikken troverdig.
« Siste redigering: Februar 11, 2016, 18:20:10 av Josch »

Erik_

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4442 på: Februar 11, 2016, 17:49:58 »
Du svarte ikke på spørsmålet....
Nei vel. Et lokalt konsortium som f. eks inneholder Steve Parkin, Gary Verity, etc. Krydret med LFU. Det hadde ikke vært meg i mot.

Eller en eier med litt økonomisk sans og noen pund i banken. Legg til en eier som også har en smule fotballfaglig kunnskap og visjoner om opprykk.

Superfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4443 på: Februar 11, 2016, 17:54:50 »
Du svarte ikke på spørsmålet....
Nei vel. Et lokalt konsortium som f. eks inneholder Steve Parkin, Gary Verity, etc. Krydret med LFU. Det hadde ikke vært meg i mot.

Eller en eier med litt økonomisk sans og noen pund i banken. Legg til en eier som også har en smule fotballfaglig kunnskap og visjoner om opprykk.

Problemet er vel at alternativene ikke akkurat står i kø. Er enig i at Cellino gjør mye dumt, og at ansettelser og sparkinger av managere er helt idiotisk. Skulle gjerne hatt inn en supermann, men en sånn finnes ikke foreløpig. Cellino har puttet inn masse penger i klubben - noe regnskapene som blir lagt fram om ikke så lenge vil vise.  Så noe bra har han tross alt gjort. Tror også at han virkelig har et ønske om å føre klubben tilbake til gammel storhet.

Erik_

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4444 på: Februar 11, 2016, 18:12:27 »
Problemet er vel at alternativene ikke akkurat står i kø. Er enig i at Cellino gjør mye dumt, og at ansettelser og sparkinger av managere er helt idiotisk. Skulle gjerne hatt inn en supermann, men en sånn finnes ikke foreløpig. Cellino har puttet inn masse penger i klubben - noe regnskapene som blir lagt fram om ikke så lenge vil vise.  Så noe bra har han tross alt gjort. Tror også at han virkelig har et ønske om å føre klubben tilbake til gammel storhet.
Skal være enig i at han har gjort en del bra, men det blir overskygget av alt "tullballet" for min del. Håper inderlig du har rett. Troen er det verre med.

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4445 på: Februar 11, 2016, 18:53:06 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4446 på: Februar 11, 2016, 19:03:05 »

 De er ikke dumme og gir sjelden bort penger. Cellino vet hva risiko er. Han er  ikke dum.  


Viser til vår diskusjon i går.

Du peker ellers på noen årsaker til at Cellino må vekk. Ellers tror jeg ikke det er mange som krevde opprykk etter to år, men det var han som lovte det. Blant mange andre ting han lovte - kjøpe ER feks.

Det vi krever er framgang. Men vi står på stedet hvil. På vei til ingensteds. Og det må vi få en slutt på, ellers kan vi bare glemme storklubben Leeds. Den blir mindre og mindre for hvert år.

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4447 på: Februar 11, 2016, 19:24:40 »

 De er ikke dumme og gir sjelden bort penger. Cellino vet hva risiko er. Han er  ikke dum.  


Viser til vår diskusjon i går.

Du peker ellers på noen årsaker til at Cellino må vekk. Ellers tror jeg ikke det er mange som krevde opprykk etter to år, men det var han som lovte det. Blant mange andre ting han lovte - kjøpe ER feks.

Det vi krever er framgang. Men vi står på stedet hvil. På vei til ingensteds. Og det må vi få en slutt på, ellers kan vi bare glemme storklubben Leeds. Den blir mindre og mindre for hvert år.

Det er din mening. Hva mener du med " fremgang"?  Antall seire i EN sesong? Det at vi står "på stedet hvil" , dvs at klubben ikke er utviklet utenfor banen og innen økonomi og drift for et mål lenger frem , er mange uenig med deg i . Rosler, Pearson , Evans og Peter Lorimer er av en annen oppfatning enn deg. De sier at Leeds er på rett vei, så det kommer an på hvem man spør. Andre "legender" mener Cellino bør selge snarest mulihg.

Igjen er vi tilbake til om man skal kjøpe spillere og betale lønn  med lånte penger eller eiers penger.
Eller om driften skal ta den største belastningen (ikke aktuelt her)  .  Det er jo det det handler om når du etterlyser "fremgamg".  

Hvordan vil du at man skaffer "fremgang". Noen må jo betale "fremgangen".
« Siste redigering: Februar 11, 2016, 19:36:27 av Josch »

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4448 på: Februar 11, 2016, 19:37:56 »
Phil Hay:
Leeds United have taken legal action over the advert outside Elland Road calling for Massimo Cellino to sell the club. #lufc

Letter from solicitors Ward Hadaway on behalf of #lufc and Cellino says it "clearly amounts to harrassment of Mr Cellino."

Letter reads: "Quotations on the poster accompanied by image of Mr Cellino a cross through image is offensive and distressing." #lufc

Letter: advert breaches "Protection From Harrassment Act 1997". Says initial request to remove was denied on grounds of "freedom of speech"

Legal letter was sent to City Ads Yorkshire who put the advert up earlier today. #lufc

 ::)




« Siste redigering: Februar 11, 2016, 19:40:33 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4449 på: Februar 11, 2016, 19:45:04 »
Trist å lese om all negativiteten knyttet til Cellino. Dere som vil at han skal gå - hvem skal komme inn og betale regningene?? Bates??
Trist som faen ja. Mannen gjør ikke akkurat mye for å skape positivitet rundt seg. Med sin erfaring som president, styreformann eller sheriff av Leeds så skulle man tro det ikke var så vanskelig å få til en velfungerende klubb med "storklubben" Leeds United. Dessverre er han så vinglete og til tider så uspiselig at det skaper negativitet å bare tenke på fyren.

Og mener du regningene som kommer etter x antall sparkede managere/trenere og rettsaker som involverer klubben. Da er nok den originale Bates og den italienske versjonen av Bates de eneste to klovnene som kan betale dette... alt det andre kan vel en eier med litt økonomisk sans og noen pund i banken greie å ta ansvaret for. Legg til en eier som også har en smule fotballfaglig kunnskap og visjoner om opprykk, så kan kanskje apatien gå over til entusiasme.

Problemet er at en ny eier må betale overpris for en kaosklubb uten egen stadion. Det mest sannsynlige utfallet er vel at Cellino er sheriff i Leeds også om 10 år og at vi kjemper om 15. plass i Championship. :(

De eiere med "pund i banken og økonomisk sans" bruker ikke en haug med egne penger på klubben. De utvikler driften slik at klubber får egne inntekter.

Hvis en eier tar ut en masse  penger fra banken og bruker på toppspillere og topplønninger for  å rykke opp vil jag kalle ham ganske dum.  Ingen vil ta en  slik risiko og risikere å ikke rykke opp.  Svært få eiere med økonomisk sans følger den oppskriften du etterlyser.

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4450 på: Februar 11, 2016, 20:08:14 »

 De er ikke dumme og gir sjelden bort penger. Cellino vet hva risiko er. Han er  ikke dum.  


Viser til vår diskusjon i går.

Du peker ellers på noen årsaker til at Cellino må vekk. Ellers tror jeg ikke det er mange som krevde opprykk etter to år, men det var han som lovte det. Blant mange andre ting han lovte - kjøpe ER feks.

Det vi krever er framgang. Men vi står på stedet hvil. På vei til ingensteds. Og det må vi få en slutt på, ellers kan vi bare glemme storklubben Leeds. Den blir mindre og mindre for hvert år.

Det er din mening. Hva mener du med " fremgang"?  Antall seire i EN sesong? Det at vi står "på stedet hvil" , dvs at klubben ikke er utviklet utenfor banen og innen økonomi og drift for et mål lenger frem , er mange uenig med deg i . Rosler, Pearson , Evans og Peter Lorimer er av en annen oppfatning enn deg. De sier at Leeds er på rett vei, så det kommer an på hvem man spør. Andre "legender" mener Cellino bør selge snarest mulihg.

Igjen er vi tilbake til om man skal kjøpe spillere og betale lønn  med lånte penger eller eiers penger.
Eller om driften skal ta den største belastningen (ikke aktuelt her)  .  Det er jo det det handler om når du etterlyser "fremgamg".  

Hvordan vil du at man skaffer "fremgang". Noen må jo betale "fremgangen".

Hva Rosler og Pearson sa da de var betalt av klubben er uinteressant. De har forståelig nok ikke sagt et ord etter at de fikk sparken. Og ingens meninger har vel noensinne vært så kjøpt og betalt som Lorimers.

Cellino har redusert klubbens utgifter ved å kvitte seg med folk. Bygd ned organisasjonen. Ikke noe tyder på at den utvikler seg i riktig retning - eller utvikler driften slik at inntektene øker, som du skriver selv. Men utgiftene og det årlige underskuddet er redusert. Det er det nærmeste vi kommer fremgang. Men at utgangspunktet var så elendig etter kjøpet fra GFH kan han langt på vei takke seg selv for.

Hvem skal betale for fremgangen? For det første mener jeg det burde være mulig å oppnå bedre resultater med årlige inntekter på mellom £25 og £28 millioner. For det andre mener jeg en dyktig eier burde klare å øke inntektene til godt over £30 millioner, slik vi hadde i 2010/2011. For det tredje mener jeg en fornuftig eier med noen pund å satse, burde investere klokt i spillerstallen over noen år, fordi gevinsten ved opprykk er så vanvittig stor.

Er det få eiere som risikerer mange penger for å sikre opprykk? Hva med Boro, Derby, Leicester osv... Du får gjerne kalle de dumme. Dersom de tar en kalkulert risiko, og ikke risikerer å tape mer enn de kan tåle, er det rett og slett klokt. Gevinsten ved opprykk er så enorm.

Men dette er som å snakke til en stein. Du får gjerne leve i troen på at Cellino tar klubben i riktig retning. Jubelen skal stå i taket her i stua om Cellino tar klubben til PL, og jeg skal gladelig spise mine ord. Men det kommer ikke til å skje.

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4451 på: Februar 11, 2016, 20:41:18 »

 De er ikke dumme og gir sjelden bort penger. Cellino vet hva risiko er. Han er  ikke dum.  


Viser til vår diskusjon i går.

Du peker ellers på noen årsaker til at Cellino må vekk. Ellers tror jeg ikke det er mange som krevde opprykk etter to år, men det var han som lovte det. Blant mange andre ting han lovte - kjøpe ER feks.

Det vi krever er framgang. Men vi står på stedet hvil. På vei til ingensteds. Og det må vi få en slutt på, ellers kan vi bare glemme storklubben Leeds. Den blir mindre og mindre for hvert år.

Det er din mening. Hva mener du med " fremgang"?  Antall seire i EN sesong? Det at vi står "på stedet hvil" , dvs at klubben ikke er utviklet utenfor banen og innen økonomi og drift for et mål lenger frem , er mange uenig med deg i . Rosler, Pearson , Evans og Peter Lorimer er av en annen oppfatning enn deg. De sier at Leeds er på rett vei, så det kommer an på hvem man spør. Andre "legender" mener Cellino bør selge snarest mulihg.

Igjen er vi tilbake til om man skal kjøpe spillere og betale lønn  med lånte penger eller eiers penger.
Eller om driften skal ta den største belastningen (ikke aktuelt her)  .  Det er jo det det handler om når du etterlyser "fremgamg".  

Hvordan vil du at man skaffer "fremgang". Noen må jo betale "fremgangen".

Hva Rosler og Pearson sa da de var betalt av klubben er uinteressant. De har forståelig nok ikke sagt et ord etter at de fikk sparken. Og ingens meninger har vel noensinne vært så kjøpt og betalt som Lorimers.

Cellino har redusert klubbens utgifter ved å kvitte seg med folk. Bygd ned organisasjonen. Ikke noe tyder på at den utvikler seg i riktig retning - eller utvikler driften slik at inntektene øker, som du skriver selv. Men utgiftene og det årlige underskuddet er redusert. Det er det nærmeste vi kommer fremgang. Men at utgangspunktet var så elendig etter kjøpet fra GFH kan han langt på vei takke seg selv for.

Hvem skal betale for fremgangen? For det første mener jeg det burde være mulig å oppnå bedre resultater med årlige inntekter på mellom £25 og £28 millioner. For det andre mener jeg en dyktig eier burde klare å øke inntektene til godt over £30 millioner, slik vi hadde i 2010/2011. For det tredje mener jeg en fornuftig eier med noen pund å satse, burde investere klokt i spillerstallen over noen år, fordi gevinsten ved opprykk er så vanvittig stor.

Er det få eiere som risikerer mange penger for å sikre opprykk? Hva med Boro, Derby, Leicester osv... Du får gjerne kalle de dumme. Dersom de tar en kalkulert risiko, og ikke risikerer å tape mer enn de kan tåle, er det rett og slett klokt. Gevinsten ved opprykk er så enorm.

Men dette er som å snakke til en stein. Du får gjerne leve i troen på at Cellino tar klubben i riktig retning. Jubelen skal stå i taket her i stua om Cellino tar klubben til PL, og jeg skal gladelig spise mine ord. Men det kommer ikke til å skje.
Du sier man ikke kan regne med det som  Rosler og Pearson sa da de var betalt av klubben.  Det er i allefall ikke bevist at de snakket usant og hvorfor skulle de lyve? Poenget er at det finnes andre syn enn ditt på det Cellino har gjort.   Og fotballfans som bare ønsker  flere spillerkjøp (uten å se på økonomien)  har i allefall ikke noe mer troverdighet enn de jeg nevnte.

Det ER jo investert for fremtiden i flere spillere, både med tanke på fremtiden og for å holde oss "flytenede" nå. Det har skjedd i to sommervinduer med blandet hell.  Januarvindu er vanskeligere.

Leicester brukte mange år og feilet en del (sparket Svennis pluss flere  fiasko sesonger), før de lykkes. De rykket vel opp fra Lg1 i 2009 ? opprykk til PL i 2014. Derby og  M'boro har ennå ikke lykkes. Derby har gjor flere forsøk og det koster. Brightom med sine "nye" eiere har prøvd i flere år med blandet hell.

Jeg er ikke noe spesiell fan av Cellino, hvis du tror det.  Jeg usikker på om Cellino klarer det, men han bør få høsten på seg til å vise at han kan. Da har han sittet i 2,5 år og hatt 3 somre på seg. Jeg mener bare at han ikke skal kritiseres mer ann andre eiere som tok over en klubb for 2 år siden. Marginene på banen er små og vi "kunne"  ligget  4-5 plasser høyere med noen seire mer.  Da ville kritikken vært mindre. Vi ser jo det når det går bra. Etter noen tap så hagler kritikken igjen. Og så bør man skrelle vekk usaklighetene. Det har lett for å gå på person fordi han er en "spesiell" personlighet og har en spesiell bakgrunn.

Jeg er ellers enig i mye av det du skriver

Ja, det gjelder å ta kalkulert risiko,  og se på mulig gevinst i dette ved opprykk for eieren .
« Siste redigering: Februar 11, 2016, 20:45:52 av Josch »

Erik_

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4452 på: Februar 11, 2016, 21:17:23 »
De eiere med "pund i banken og økonomisk sans" bruker ikke en haug med egne penger på klubben. De utvikler driften slik at klubber får egne inntekter.

Hvis en eier tar ut en masse  penger fra banken og bruker på toppspillere og topplønninger for  å rykke opp vil jag kalle ham ganske dum.  Ingen vil ta en  slik risiko og risikere å ikke rykke opp.  Svært få eiere med økonomisk sans følger den oppskriften du etterlyser.
Eh. Jeg beklager hvis du tolker det dithen at jeg forventer at en ny eier skal spytte inn en stor sum av egne penger eller sprenge banken. Har gitt opp å drømme om det. Hvordan du har fått det jeg skrev til å bli en oppskrift på nettopp dette, skjønner jeg ikke helt. Da er jeg mer med på de to første linjene du skrev.

Cellino hadde for min del vært en grei eier om han ikke var så vinglete og fant på så mye rart.  Sitter jo bare og venter på at han skal gjøre et eller annet merkelig som går ut over klubben.

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4453 på: Februar 11, 2016, 21:25:01 »
Pearson ble vel aldri sparket. Han trakk seg pga at hans diabetes gjorde at han ikke kunne følge Cellinos arbeidstempo. I tillegg eier han en Rugby klubb.



Mangle klubber har vist at å bygge sten for sten er resepten på suksess. Problemet er at vi aldri har hatt en eier som kan matche investeringene over år som må til!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4454 på: Februar 11, 2016, 21:45:21 »

Is investment in Leeds United finally on it's way, or is there another false dawn on the horizon?

The Mirror reported in November that Yorkshire based businessman Steve Parkin was keen on buying a stake in the club, with owner Massimo Cellino open to talks.

The Yorkshire Evening Post reported this week that Parkin has been regularly seen in the director's box at Elland Road, even though Cellino remains silent on his intentions.

Parkin has also been quiet about his intentions, but the latest stock market news may pique the interest of Leeds fans.

LSE.co.uk reported this week: "Clipper Logistics PLC Tuesday said an entity connected to Chairman Steven Parkin sold a 4.0% stake in the retail sector logistics services provider.

"Oak From Acorn LLP sold 4.0 million shares at a price of 260 pence per share on Monday, worth GBP10.4 million before expenses."

It is purely speculative to suggest this could be connected to a planned takeover or investment at Leeds United, but it is a potential clue that Parkin could be gearing up to attempt to strike a deal.

£10 million alone will be only a portion of what is required for what Leeds need, but a Management Today report in 2015 which estimated Parkin's worth at £188 million suggests he has the means to make an impact.

The Yorkshire Evening Post claimed this week Cellino was reluctant to invest further in Leeds until his dispute with the Football League is settled, which could result in him receiving a ban.

How much money do you feel a new investor needs to be willing to spend on Leeds?

http://www.hitc.com/en-gb/2016/02/10/leeds-united-linked-businessman-steve-parkin-raises-104m-in-shar/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4455 på: Februar 11, 2016, 22:25:04 »
Som svar på det siste spørsmålet, £4 Billions etter klubben er kjøpt, 2 til stadion og treningsfasiliteter og 2 i potten til spillerkjøp, da har vi en mulighet til å ta igjen litt tapt terreng.

Superfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4456 på: Februar 11, 2016, 22:40:22 »
Konstaterer at ingen har kommet opp med et realistisk alternativ til Cellino....

h.b

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4457 på: Februar 11, 2016, 23:00:48 »
Konstaterer at ingen har kommet opp med et realistisk alternativ til Cellino....

Tja. Da må vi bare gjette.
Herved er Red Bull fremme i gjettinga igjen.

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4458 på: Februar 11, 2016, 23:01:56 »
De eiere med "pund i banken og økonomisk sans" bruker ikke en haug med egne penger på klubben. De utvikler driften slik at klubber får egne inntekter.

Hvis en eier tar ut en masse  penger fra banken og bruker på toppspillere og topplønninger for  å rykke opp vil jag kalle ham ganske dum.  Ingen vil ta en  slik risiko og risikere å ikke rykke opp.  Svært få eiere med økonomisk sans følger den oppskriften du etterlyser.
Eh. Jeg beklager hvis du tolker det dithen at jeg forventer at en ny eier skal spytte inn en stor sum av egne penger eller sprenge banken. Har gitt opp å drømme om det. Hvordan du har fått det jeg skrev til å bli en oppskrift på nettopp dette, skjønner jeg ikke helt. Da er jeg mer med på de to første linjene du skrev.

Cellino hadde for min del vært en grei eier om han ikke var så vinglete og fant på så mye rart.  Sitter jo bare og venter på at han skal gjøre et eller annet merkelig som går ut over klubben.
OK. det jeg skrev var litt flåsete.  Vi er vel alle enig i at vi trenger eiere som har penger til å utvikle klubben videre, og samtidig gjøre klubbdriften lønnsom.  Jeg håper i alle fall at de middels spillerinvsteringene hittil skyldes at det jobbes desto hardere  med andre sider ved  klubben.

Personlig tror jeg en evt. ny eier også vil ta små skritt vedrørende kjøp av  spillere  i Leeds.
Spillerkjøp er det som slår rett inn i hjerterota på fansen,  nest etter  resultatene på banen.

Det er ikke noe som gjør fansen mer forbannet enn dårlige resultater og en eier som ikke vil kjøpe gode nok spillere. (og som ikke holder det han lover).

Hva han gjør ellers for klubben teller liksom ikke.

DenHviteYeboah

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4459 på: Februar 12, 2016, 10:38:57 »
Konstaterer at ingen har kommet opp med et realistisk alternativ til Cellino....
Tja, det er jo flere på forumet her som har mast om at det er flere som kunne tenkes å ta over osv...
Vi får spørre Cellino hater nr.1: lojosang hvem han har i ermet som nye eiere av klubben....

Cherry

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4460 på: Februar 12, 2016, 10:42:50 »
Trist å lese om all negativiteten knyttet til Cellino. Dere som vil at han skal gå - hvem skal komme inn og betale regningene?? Bates??
Trist som faen ja. Mannen gjør ikke akkurat mye for å skape positivitet rundt seg. Med sin erfaring som president, styreformann eller sheriff av Leeds så skulle man tro det ikke var så vanskelig å få til en velfungerende klubb med "storklubben" Leeds United. Dessverre er han så vinglete og til tider så uspiselig at det skaper negativitet å bare tenke på fyren.

Og mener du regningene som kommer etter x antall sparkede managere/trenere og rettsaker som involverer klubben. Da er nok den originale Bates og den italienske versjonen av Bates de eneste to klovnene som kan betale dette... alt det andre kan vel en eier med litt økonomisk sans og noen pund i banken greie å ta ansvaret for. Legg til en eier som også har en smule fotballfaglig kunnskap og visjoner om opprykk, så kan kanskje apatien gå over til entusiasme.

Problemet er at en ny eier må betale overpris for en kaosklubb uten egen stadion. Det mest sannsynlige utfallet er vel at Cellino er sheriff i Leeds også om 10 år og at vi kjemper om 15. plass i Championship. :(

De eiere med "pund i banken og økonomisk sans" bruker ikke en haug med egne penger på klubben. De utvikler driften slik at klubber får egne inntekter.

Hvis en eier tar ut en masse  penger fra banken og bruker på toppspillere og topplønninger for  å rykke opp vil jag kalle ham ganske dum.  Ingen vil ta en  slik risiko og risikere å ikke rykke opp.  Svært få eiere med økonomisk sans følger den oppskriften du etterlyser.

Det Cellino har undervurdert aller mest , i tillegg til tempo og hva slags spillere man trenger i CC fra starteen av er en Manager. Han tviholder på at han selv er Manager, og han som leder laget/tar ut laget er og heter "Coach".

Her har han jo ikke peiling overhodet...trodde faktisk han tenkte seriøst når Rôsler kom inn- men han fikk jo ikke tid til å bygge noe som helst.
Hockaday....vel, snakk om og undervurdere denne rollen...forferdelig for klubb og fans.
Milanic hadde aldri sett en CC kamp i sitt liv, totalt uvitende om type fotball og varte i 32 dager?
Redfearn var alltid en midlertidig løsning, meget god med unggutta, men ikke noen Manager i CC.

Vi mangler en Pearson, en manager og noen kvalitetsspillere for og rykke opp.

 

HåvardK

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4461 på: Februar 12, 2016, 10:52:46 »
Konstaterer at ingen har kommet opp med et realistisk alternativ til Cellino....
Tja, det er jo flere på forumet her som har mast om at det er flere som kunne tenkes å ta over osv...
Vi får spørre Cellino hater nr.1: lojosang hvem han har i ermet som nye eiere av klubben....
Vel har lojosang stor kapasitet og innflytelse, men jeg tror at oppgaven å sørge for at nye potensielle eiere av Leeds United kommer på banen er litt for stor, til og med for ham.

Dennis

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4462 på: Februar 12, 2016, 11:02:50 »
Konstaterer at ingen har kommet opp med et realistisk alternativ til Cellino....
Tja, det er jo flere på forumet her som har mast om at det er flere som kunne tenkes å ta over osv...
Vi får spørre Cellino hater nr.1: lojosang hvem han har i ermet som nye eiere av klubben....
Vel har lojosang stor kapasitet og innflytelse, men jeg tror at oppgaven å sørge for at nye potensielle eiere av Leeds United kommer på banen er litt for stor, til og med for ham.

Superfan: Steve Parkin? Mike Farnan? Har selv sagt på flere tidspunkt de vil kjøpe. Realismen skorter ikke på dem, men på Cellinos overprising av en klubb han kjøpte uten å gjøre DD. Gode businessmen gjør ikke hodeløse avtaler med vilje. Klubben har skyhøy gjeld kontra verdier. Cellino har selv uttalt at han stadig kontaktes av potensielle kjøpere. De legger nok på, så fort han nevner pris.

HåvardK: Jeg besitter informasjon som beviser at Lojosang står bak snømangel, biedød og Justin Bieber. Hans arm er lang.

Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4463 på: Februar 12, 2016, 11:39:33 »
Så man må vite om en konkret kjøper for å ha rett til å ønske Cellino ut av klubben???

#rubbish

Det 'Cellino out'-gjengen ønsker (i den grad det er en ensartet gruppe da...) er jo at Cellino skal ville selge klubben...

...ellers er det jo vanskelig for noen hver å kjøpe noe som ikke er til salgs :o


(og Cellinos 'I agree' og diverse andre observasjoner av folk i Directors Box kan jo tyde på at den prosessen allerede er godt i gang)


I hope



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4464 på: Februar 12, 2016, 11:48:14 »
Så man må vite om en konkret kjøper for å ha rett til å ønske Cellino ut av klubben???

#rubbish


Dette!

Dennis

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4465 på: Februar 12, 2016, 12:38:02 »
Noen som har lest tråden på Waccoe som skal være en lekket dialog mellom Carayol og Tomlin?
Marching on together!

auren

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4466 på: Februar 12, 2016, 12:57:55 »
Noen som har lest tråden på Waccoe som skal være en lekket dialog mellom Carayol og Tomlin?

Leste den akkurat nå. Den hørtes veldig konstruert ut. Rimelig sikker på at dette bare er piss. Som vanlig på Waccoe...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Superfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4467 på: Februar 12, 2016, 15:06:55 »
Så man må vite om en konkret kjøper for å ha rett til å ønske Cellino ut av klubben???

#rubbish

Det 'Cellino out'-gjengen ønsker (i den grad det er en ensartet gruppe da...) er jo at Cellino skal ville selge klubben...

...ellers er det jo vanskelig for noen hver å kjøpe noe som ikke er til salgs :o


(og Cellinos 'I agree' og diverse andre observasjoner av folk i Directors Box kan jo tyde på at den prosessen allerede er godt i gang)


I hope





Nei, ikke nødvendigvis - men det er jo greit å ha noen alternativer til dagens eier, og det finnes jo ikke. Cellino selger dersom prisen er riktig - hvorfor skulle han ikke det?

Forøvrig kan du legge av deg den ovenfra og nedholdningen når du kommenterer min innlegg (selv om du er Moderator). Jeg har vært Leedsfan i 40 år, og har like mye rett til å mene ting som du har uten at det skal bli kalt rubbish.

Gufrias

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4468 på: Februar 12, 2016, 17:24:21 »
Kjære Superfan

Kan du ikke kommentere svarene "Parkin" og "Farnan" i stedet for bare å gjenta at det ikke finnes alternativer?

Edit: Genting og Leeds fans LLP var også nevnt.
Hekta på Leeds siden 1974

h.b

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4469 på: Februar 12, 2016, 17:38:16 »
Kjære Superfan

Kan du ikke kommentere svarene "Parkin" og "Farnan" i stedet for bare å gjenta at det ikke finnes alternativer?

Edit: Genting og Leeds fans LLP var også nevnt.

 I tillegg så rusler vel Red Bull i bakgrunnen