Skrevet av Emne: Cellinos Leeds "United"  (Lest 147779 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sølvreven

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #150 på: Mai 28, 2014, 12:05:39 »
Dette er totalt urealistisk. Ranieri ønsker ikke å jobbe for peanøtter i Leeds. Og han lar seg neppe diktere av Cellino heller. Kommer han til England går han til Tottenham.

auren
Pochettino en ansatt i Tottenham nå.

http://www.tv2.no/2014/05/27/sport/tottenham/5640534
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

auren

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #151 på: Mai 28, 2014, 12:42:57 »
Dette er totalt urealistisk. Ranieri ønsker ikke å jobbe for peanøtter i Leeds. Og han lar seg neppe diktere av Cellino heller. Kommer han til England går han til Tottenham.

auren
Pochettino en ansatt i Tottenham nå.

http://www.tv2.no/2014/05/27/sport/tottenham/5640534


Okey... Da kommer han altså ikke til England da  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sølvreven

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #152 på: Mai 28, 2014, 18:45:56 »
Dette er totalt urealistisk. Ranieri ønsker ikke å jobbe for peanøtter i Leeds. Og han lar seg neppe diktere av Cellino heller. Kommer han til England går han til Tottenham.

auren
Pochettino en ansatt i Tottenham nå.

http://www.tv2.no/2014/05/27/sport/tottenham/5640534


Okey... Da kommer han altså ikke til England da  ;)

auren
Tror du har helt rett i det  ;)
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #153 på: Juni 01, 2014, 23:24:33 »
En brikke vil ikke være med som sportsdirektør:

http://footballleagueworld.co.uk/luke-dowling-rejects-leeds-sporting-director-job/?

Luke Downing fortsetter kanskje som  'advisor'......?  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #154 på: Juni 02, 2014, 18:03:55 »
Alle spillerne har vært inne til 1 til 1 samtaler med Cellino.

Alle har forbud mot å snakke med pressen.

https://mobile.twitter.com/philbodmer/status/473429888662523904/photo/1

Det er ventet at et STATEMENT kommer på hjemmesiden om ikke lenge!   8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #155 på: Juni 02, 2014, 18:09:07 »
Alle spillerne har vært inne til 1 til 1 samtaler med Cellino.

Alle har forbud mot å snakke med pressen. Ingen agenter tilstede i dag.

https://mobile.twitter.com/philbodmer/status/473429888662523904/photo/1

Det er ventet at et STATEMENT kommer på hjemmesiden om ikke lenge!   8)

McCormack leaving ER today:
https://mobile.twitter.com/SteveRidingYEP/status/473475989654478849/photo/1

Byram leaving ER today:
https://mobile.twitter.com/SteveRidingYEP/status/473477277813338112/photo/1
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #156 på: Juni 02, 2014, 19:02:00 »
Benito Carbone
Fantastic meeting with players today , they are all beautiful person, else should how much they love Leeds .. Well done
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #157 på: Juni 02, 2014, 19:30:28 »

McCormack leaving ER today:
https://mobile.twitter.com/SteveRidingYEP/status/473475989654478849/photo/1


Ross McCormacks respons på det litt misfornøyde uttrykket på twitter-bildet:

@SteveRidingYEP to be fair does any1 know any1 who walks around with a cheesy grin on their own?

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #158 på: Juni 02, 2014, 20:28:02 »
Leeds United owner and club President Massimo Cellino met all the first team playing staff on Monday afternoon.
The President met all the players on a one-to-one basis and has spoken of the respect shown on all fronts.

The contents of all the meetings will remain private.

“I met all the players on Monday and they showed me that they wanted to stay at the club,” said Massimo. “They work for the club, not Massimo Cellino.

“They showed me respect and a have a fantastic professionalism towards the club.

“We have a better team than we first thought.

“All the players are hungry to be involved in this new project at Leeds United.”

All first team playing staff will return for pre-season training on June 26.

- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/1a4xpwfgozroh1upnqg9lslfpl/title/massimo-meets-the-players#sthash.PMtqOZJa.dpuf
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #160 på: Juni 02, 2014, 21:29:19 »
Benito Carbone
Fantastic meeting with players today , they are all beautiful person, else should how much they love Leeds .. Well done

Helledussen..... ;D
Jon R.

Erik_

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #161 på: Juni 02, 2014, 23:00:35 »
One happy Family. ::)

p0ndus

  • Gjest
Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #162 på: Juni 02, 2014, 23:07:38 »
Money talks, for 10.000 pund i uka skulle til og med jeg lovprist de fleste. MOT

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Håkon

Leeds for alltid

Sleivind

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #165 på: Juni 03, 2014, 09:18:47 »
Konklusjonen vi kan trekke fra dette møtet finnes ut ved et enkelt regnestykke.

(Cellinos utsagn+artikkel fra dailymail)/2 = Noen sure, noen blide og noen likegyldige.

Med andre ord akkurat som forventet.

ollan

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #166 på: Juni 03, 2014, 09:50:20 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2646664/Leeds-United-players-left-furious-owner-Massimo-Cellino-cuts-holidays-short.html

For en suppegjøk av en eier  ::)

auren

for en seriøs avis ;-)..
Daily Mail er jo verre en Se&hør Jokke..... Tar akkurat deres artikler med et likegyldig skuldertrekk
Ollan

Sydhagen

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #167 på: Juni 03, 2014, 11:16:04 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2646664/Leeds-United-players-left-furious-owner-Massimo-Cellino-cuts-holidays-short.html

For en suppegjøk av en eier  ::)

auren
Tror ikke spillerne skal syte så mye.
De får faktisk mer ferie enn det som står i kontrakten.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #168 på: Juni 03, 2014, 12:00:59 »
Her var det litt å tygge på....

Don’t take anything for granted

02 Jun 2014 02:17pm, by Shields53  (Fra Marching On Together)


 With Massimo Cellino at the helm don’t take anything you know about Leeds United for granted. If you thought life under Ken Bates and GFH was a roller-coaster then buckle up because this is the ‘Big One’. He is a maverick and an autocrat, what he says goes and if you don’t agree with him then you probably won’t be around long. He endeared himself to Leeds fans early on by seemingly speaking openly and freely with fans who bumped into in him in pubs and on trains about his plans for Leeds United. But don’t take any of this for granted, if he doesn’t get his own way he is capable of changing his mind at the drop of a hat.

 Most people who want to play at running a football club but Football Manager but Cellino doesn’t need to bother with this, he can just buy a club. Bored with Cagliari who he feels are too small to challenge, a Fiat 500 as he described them, he now has his Ferrari in Leeds. Disrespectful is a word I have heard used to described Cellino and his comments about his old club were certainly that, offending many of the players and fans. It seems to me he is not in this for the glory of his native club but for the glory of Massimo Cellino. Welcome to Cellino United.

 His autocratic nature is demonstrated in the way he treats coaches, he is a mangiallenatori, a manager-eater, in twenty years at Cagliari he has had 35 head coaches. They though are often a front, a puppet for the person that actually makes the decisions, the person that buys the players, picks the team and the formation, Massimo Cellino. He tried to sack manager Brian McDermott before he had even completed the purchase of the club and has spent much of the past 5 months undermining him with comments about playing players in the correct positions. This weekend, when finally the inevitable happened and McDermott left Leeds he did so with dignity and grace. His first thoughts were to say farewell to and thank the staff and media who he has met during his time at Leeds. Dignity and grace however are not two words likely to be used to describe Cellino.

 One area of the club that could be judged to be a success in recent years is the Academy. Neil Redfearn and the team have done a great job and the academy has recently been awarded EPPP category two status. This has been thrown into doubt recently though with the academy closed over the summer to save money and the futures of many of the staff put into doubt. Unhappy with the costs of the academy Cellino has brought in Benito Carbone as a ‘special consultant’ to rebuild the academy. He does have previous experience as a youth coach for Pavia in Italy’s Lega Pro Prima Divisione but no experience coaching in the UK.

 Having previously promised to buy back Thorp Arch Cellino now appears to be having a change of heart. At £600,000 a year in rent he believes it is too expensive and seems to be hinting at a possible move away; “I cannot say ‘yes, we will stay at the training ground’ because that is not certain. But I can’t say ‘no we won’t’ either. I must look at it and decide. I need to think about at the money and say ‘can we afford the training ground?’ My feeling about Thorp Arch is that it’s too expensive and too far away from Leeds. But I’m not saying we’ll leave. I’m saying that at the moment I can’t say yes or no to that question.”

Don’t take for granted the future of Elland Road either. Just as with Thorp Arch Cellino stated that buying Elland Road was a top priority, this is a promise that also seems to have slipped. Cellino’s track record with stadiums is not great and when he has not got his own way in the past he has taken decisions without a real regard for the consequences for the fans or the team. Cellino in protest that he was not granted planning permission to build a new stadium vowed that Cagliari would never play in the Stadio Sant'Elia again. They played their remaining home matches of the 2011-12 season at Stadio Nereo Rocco in Trieste, over 600 miles away from Cagliari with very few ‘home’ fans in attendance.

 Unhappy with this situation Cellino struck a deal for Cagliari to play in the Stadio Is Arenas in the towns suburbs. A small community stadium with only one stand Cellino drew up plans to build temporary seating right around the ground. With the works completed Cagliari played their first game of the season there but behind closed doors due to safety concerns. By the next game the council declared the stadium still did not meet the safety standards necessary and as such would again have to be played behind closed doors. Cellino in another petulant show of protest told fans to turn up despite the ruling. The game was called off and Roma awarded a 3-0 win. If Cellino can’t negotiate a price he is happy to pay for Elland Road, don’t expect us to play there anymore. Temporary stands at South Leeds stadium anyone?

 It is this petulance that concerns me the most. If he doesn’t get his own way he seems more than happy to cut off his nose to spite his face and damn the consequences for the fans. The most infamous example of this has come when he has not had season tickets at Cagliari; “Because I was p****d off with the fans or I wasn’t sure of my engagement with them. So I say no season tickets. You pay three times more.”

Cellino could be great for Leeds, his drive for success and personal glory could take us back to where we belong. But it’s going to be a journey with ups and downs like you wouldn’t believe. Cellino has the potential to split opinion far more than Bates ever did, he is loved and hated by Cagliari fans in equal measure. He will step on toes, he will put noses out of joint, this is his club now, he will do what he wants.
Super Leeds since 1968

B_Ød

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #169 på: Juni 04, 2014, 08:22:32 »
må si jeg er bekymret, var en peroide positiv, men det er jo tydelig at den ene løgnen slår den andre ihjel fra denne mannen også, så er vel pt mer over på den negative siden.
Ups & Ups!!

DenHviteYeboah

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #170 på: Juni 04, 2014, 09:12:15 »
må si jeg er bekymret, var en peroide positiv, men det er jo tydelig at den ene løgnen slår den andre ihjel fra denne mannen også, så er vel pt mer over på den negative siden.
Vel...problemet er vel at massemedia er fullstendig uten hemninger i UK. da blir det vanskelig å avgjøre om Cellino juger, siden man ikke vet hva som først ble sagt. Det som står i avisene er ikke alltid ordrett hva som har blitt sagt.....Med Bates var det lettere egentlig, siden man kunne danne seg en mening om mannen etter 4-5 års drift av klubben. Jeg velger å vente litt før jeg nådeløst kaller Cellino for en løgner og kjeltring. det kan godt hende at han er det, men etter min mening er det alt for tidlig å konkludere med noe slikt :o

B_Ød

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #171 på: Juni 04, 2014, 15:09:43 »
må si jeg er bekymret, var en peroide positiv, men det er jo tydelig at den ene løgnen slår den andre ihjel fra denne mannen også, så er vel pt mer over på den negative siden.
Vel...problemet er vel at massemedia er fullstendig uten hemninger i UK. da blir det vanskelig å avgjøre om Cellino juger, siden man ikke vet hva som først ble sagt. Det som står i avisene er ikke alltid ordrett hva som har blitt sagt.....Med Bates var det lettere egentlig, siden man kunne danne seg en mening om mannen etter 4-5 års drift av klubben. Jeg velger å vente litt før jeg nådeløst kaller Cellino for en løgner og kjeltring. det kan godt hende at han er det, men etter min mening er det alt for tidlig å konkludere med noe slikt :o

jeg har heller ikke dratt noen konklusjon, men det hele har vel ikke startet helt slik du ønsket heller?
Ups & Ups!!

DenHviteYeboah

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #172 på: Juni 04, 2014, 15:45:05 »
må si jeg er bekymret, var en peroide positiv, men det er jo tydelig at den ene løgnen slår den andre ihjel fra denne mannen også, så er vel pt mer over på den negative siden.
Vel...problemet er vel at massemedia er fullstendig uten hemninger i UK. da blir det vanskelig å avgjøre om Cellino juger, siden man ikke vet hva som først ble sagt. Det som står i avisene er ikke alltid ordrett hva som har blitt sagt.....Med Bates var det lettere egentlig, siden man kunne danne seg en mening om mannen etter 4-5 års drift av klubben. Jeg velger å vente litt før jeg nådeløst kaller Cellino for en løgner og kjeltring. det kan godt hende at han er det, men etter min mening er det alt for tidlig å konkludere med noe slikt :o

jeg har heller ikke dratt noen konklusjon, men det hele har vel ikke startet helt slik du ønsket heller?
nja, etter å ha fulgt klubben i nesten 40 år har jeg lært meg til å ha ekstremt lave forventninger ;)

Budda

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #173 på: Juni 04, 2014, 16:16:27 »
Jeg har vært skeptisk til Cellino fra starten av, og jeg har ikke sett noe enda som har bidratt til et mer positivt inntrykk, heller det motsatte. Håndteringen av McDermott har spesielt vært katastrofal. Men får håpe at han gjør noen positive grep snart, så jeg får trua igjen
Endre

nicolainilsen

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #174 på: Juni 04, 2014, 21:01:31 »
Han kvitter seg med daukjøtt, noe som er bra! Han bruker  tid på å skaffe en ny manager som også er bra! Nå får vi se hvordan spillere som kommer inn i sommervinduet, før noen sier at han er en dårlig eier osv...
Han må få en skakkjørt klubb på rett spor, og det kan ta tid. Vi har lidd i 10-12 år nå, jeg er lei av å lide, men har virkelig troa på at Cellino kan bringe oss tilbake til gode tider igjen!
Han hater å tape, han skal ha suksess og om det koster noen "legender" jobben, og en Mcdermott som spilte dritt fotball og fikk ikke resultater så får det bli sånn!

Jeg har troa på 5-6-7 nye spillere inn (som er mer enn gode nok) og opprykket er klart i april 2015!

Gleder meg allerede..

Ove

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #175 på: Juni 04, 2014, 22:12:35 »
Synes flere er veldig negative til Cellino. Ja, han er kontroversiell og det er mange ting som ikke er bra, spesielt med personalpolitikken. Men vi må ikke glemme at han kom inn i forrige sesong, finansierte lånespillere og betalte lønn, før han eide klubben. Og han har nedbetalt diverse lån og holdt skuta flytende.
Nå gjøres det en del grep for å få kontroll på kostnadene. Dette er helt nødvendig.

Han er iallfall en handlingens mann. Det tror jeg vi trenger.
 

Sydhagen

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #176 på: Juni 04, 2014, 22:42:38 »
Synes flere er veldig negative til Cellino. Ja, han er kontroversiell og det er mange ting som ikke er bra, spesielt med personalpolitikken. Men vi må ikke glemme at han kom inn i forrige sesong, finansierte lånespillere og betalte lønn, før han eide klubben. Og han har nedbetalt diverse lån og holdt skuta flytende.
Nå gjøres det en del grep for å få kontroll på kostnadene. Dette er helt nødvendig.

Han er iallfall en handlingens mann. Det tror jeg vi trenger.
Enig. Vi trenger en som er tøff nok til å ta de nødvendige grepene. Cellino er tøff nok.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #177 på: Juni 05, 2014, 08:02:41 »
Synes flere er veldig negative til Cellino. Ja, han er kontroversiell og det er mange ting som ikke er bra, spesielt med personalpolitikken. Men vi må ikke glemme at han kom inn i forrige sesong, finansierte lånespillere og betalte lønn, før han eide klubben. Og han har nedbetalt diverse lån og holdt skuta flytende.
Nå gjøres det en del grep for å få kontroll på kostnadene. Dette er helt nødvendig.

Han er iallfall en handlingens mann. Det tror jeg vi trenger.
Enig. Vi trenger en som er tøff nok til å ta de nødvendige grepene. Cellino er tøff nok.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

er jo bare å håpe at dere har rett.
Ups & Ups!!

Ove

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #178 på: Juni 05, 2014, 09:45:15 »
Jeg tror heller at man bør spørre hvor hadde vi vært hvis Cellino ikke hadde kommet inn. Hadde vi vært i administrasjon eller kanskje i en eller annen evinnelig Due dilligence som hadde pågått i måneder og ødelagt hele sesongforberedelsen.
 

B_Ød

Sv: Cellinos Leeds "United"
« Svar #179 på: Juni 05, 2014, 10:05:11 »
Jeg tror heller at man bør spørre hvor hadde vi vært hvis Cellino ikke hadde kommet inn. Hadde vi vært i administrasjon eller kanskje i en eller annen evinnelig Due dilligence som hadde pågått i måneder og ødelagt hele sesongforberedelsen.

et poeng det, selv om jeg ikke føler meg 100% sikker på at det vi nå opplever er den optimale oppkjøring.
Ups & Ups!!