Skrevet av Emne: Ex-Spiller : Marco Silvestri  (Lest 91668 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #180 på: Oktober 24, 2015, 22:25:16 »
Er jo tildels fenomenal på strek. Men fremstår så usikker i feltet at resten av forsvaret ikke føler seg trygge på ham. Jeg vet at jeg gjentar meg selv mht dette temaet, men en moderne keeper MÃ… beherske alle deler av spillet. Rosenborg har blitt et helt annet lag forsvarsmessig med Andre Hansen i mål, og dette til tross for at han faktisk har vært ujevn på strek. Mann mot mann, i feltet og ikke minst med ballen i beina har han vært helt konge, og dermed gitt en helt annen dimensjon i laget, defensivt og offensivt. En slik type kunne jeg gjerne sett i Leeds.

sportcarl1

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #181 på: Oktober 24, 2015, 22:29:19 »
känns som han känner pressen från fansen, helt klart gör han hittills en sämre säsong än förra, men han granskas också helt klart  hårdare än de andra, se till exempel på mittfält och anfall och vad de bidrar framåt när det gäller antal gjorda mål och där är det inte ens i närheten av godkänt
 

Gufrias

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #182 på: Oktober 25, 2015, 06:03:07 »
Og så vises det så tydelig når keeper gjør feil, for det er ingen bak ham til å rydde opp.

Men han har mye å lære om feltarbeid
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #183 på: Oktober 28, 2015, 21:07:04 »
@APOPEY: Silvestri will start tomorrow. Evans hoping a PL keeper is given the go ahead by his manager to come to #Lufc as competition for Marco.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #184 på: Oktober 28, 2015, 21:49:51 »
@APOPEY: Silvestri will start tomorrow. Evans hoping a PL keeper is given the go ahead by his manager to come to #Lufc as competition for Marco.
Bombe? Hvem andre skulle starte? Ungdomskeeper Horton?
MOT

p0ndus

  • Gjest
Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #185 på: Oktober 28, 2015, 23:32:07 »
Silvestri bør jo foretrekkes så lenge Turnbull er skadet. En annen sak er at en keeper som virker så utrygg i feltarbeidet i denne fysiske ligaen, kanskje burde vurderes og selges . Bedre og heller fått inn en keeper som er tryggere i feltarbeidet og som  da sprer  mer trygghet til sine medspillere.

Kontakinte

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #186 på: Oktober 29, 2015, 00:19:53 »
Silvestri bør jo foretrekkes så lenge Turnbull er skadet. En annen sak er at en keeper som virker så utrygg i feltarbeidet i denne fysiske ligaen, kanskje burde vurderes og selges . Bedre og heller fått inn en keeper som er tryggere i feltarbeidet og som  da sprer  mer trygghet til sine medspillere.
Selger ikke Silvestri, han er ung og lovende. En glimrende 2 keeper :)

Promotion 2010

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #187 på: November 08, 2015, 00:22:06 »
@WALMOT3: #LUFC https://t.co/BA7WAFyELZ


Respect, miss.....
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #188 på: Desember 06, 2015, 11:39:36 »
50 - Number of saves made by Marco Silvestri in the Championship this season. #LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #189 på: Desember 16, 2015, 21:26:33 »
MARCO AIMS TO LEAVE CRITICS BEHIND
United goalkeeper feels like he's getting back to his best...

PUBLISHED 16 DECEMBER 2015 AT 04:00

MARCO SILVESTRI
Marco Silvestri admits that some of the early-season criticism aimed towards him was warranted, but the United goalkeeper feels he is now getting back to his best after some impressive displays between the sticks in recent weeks.

Silvestri, an ever-present in the Championship so far this term, was the subject of much scrutiny during the early months of the campaign as his role in some of the goals United conceded came into question.

However, recent games have seen the 24-year-old return to the heights which saw him shortlisted for the club’s Player of the Year award following his debut season in English football.

Silvestri has also been on the receiving end of glowing praise from head coach Steve Evans, who said: “Since I’ve come in the big fella has been outstanding.

“He’s producing the type of performance they thought he was capable of when they first brought him to the club.

“He’s a confidence boy so we tell him every day that he’s great. He’s producing great performances.”

Asked if he had been affected by the criticism, Silvestri was quick to shrug off the suggestion, saying: “The criticism is normal in football.

“I thought it was correct because I can play better than how I did at the start of the season, like I am showing now. I don’t get angry about it. I’m very happy now.

“Being a goalkeeper is beautiful but it’s also very difficult. Every time you make a mistake, the ball will go in the goal.”

The Italian’s return to form was underlined by his display in last weekend’s goalless draw at Charlton Athletic, denying the hosts with a number of fine saves to preserve his clean sheet.

The pick of his stops, though, came in the second half as he somehow flew across his line to claw away Ricardo Vaz Te’s effort from inside the area which seemed destined for the bottom corner.

Reflecting on that particular save, Silvestri said: “When I saved the ball I thought ‘wow’, because it was a very difficult save to make. But that is my job and I have to make the saves.

“When I can make saves like that one, it makes me happy.”

Silvestri is now preparing for his second Christmas in England, and he is well aware of how crucial the approaching festive fixtures could be to shaping the remainder of United’s season.

“The games coming up are very, very important now because we have five matches very close to each other,” he said.

“Thursday (away to Wolves) will be difficult because we play a good team away from home.

“Every match is difficult but we can have a good one. We’ll try to keep a clean sheet and win the game.”

- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/ve9i3duw8x881b3shqpk9lmgt#sthash.W2ybzAT2.dpuf
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #190 på: Desember 16, 2015, 21:31:50 »
Leeds United: Silvestri ‘growing’ into his role

Phil Hay
17:20 Wednesday 16 December 2015   00:00Thursday 17 December 2015

The goalkeepers’ union is a proud, spirited group. Marco Silvestri has the letters ‘GK’ tattooed on his left wrist, just in case there was ever any doubt or in case anyone thought his job was a burden.

Players in his position are crucial at their best, exposed at their worst and never able to blend in. Silvestri could have done with some camouflage when his form wobbled earlier in the year but keepers move quickly between the extremes. Last weekend Steve Evans was lauding the Italian for a “world-class save” in Leeds United’s 0-0 draw at Charlton.

Silvestri felt mildly embarrassed by that – “I don’t know if I’m a world-class goalkeeper but I’m happy the coach said this” – and he is modest about his season to the point of self-criticism. He might not have liked the negative appraisals of him at stages of August, September and October but he could not find a way to argue with them either. “I don’t feel angry because I think they were correct,” Silvestri said.

The black marks against him came early in the term: away at Bristol City, where Leeds lost a two-goal lead, and at home to Ipswich Town when Tommy Smith scored the softest and cheapest of close-range headers. A flap at Bolton preceded a goal from Shola Ameobi but Silvestri has been positively influential too. His sharp reaction to Ricardo Vaz Te’s shot at Charlton on Saturday kept the game goalless midway through the second half. “I thought it was in,” Evans said later. Interventions at Bolton and Huddersfield were also crucial.

“Criticism is normal in football and it’s normal at a club like Leeds,” Silvestri said. “We have a lot of fans and they want us to be the best we can.

“I know that at the start of the season I could have played better but the important thing now is that I’ve changed (my form). For me, the criticism was correct because I know what I can do.”

Silvestri was new to England 18 months ago, one of Massimo Cellino’s earliest signings on a long-term contract from Chievo, and he is still only 24. Goalkeepers generally peak in their 30s. Successive head coaches have seen him through difficult patches – Uwe Rosler as defiantly as anyone – but Evans was unsure about Silvestri as a long-term number one when the Scot replaced Rosler in October.

“The one thing we quickly learned was that this was a young man who needed confidence,” Evans said. “He needed people reminding him of how good he was and how good he could be, not about his mistakes. He looks as assured a keeper as I’ve seen in the Championship. There was doubt when I came in because my eyes don’t tell lies but you have to give someone an opportunity to deliver. He’s been outstanding.”


Silvestri was asked if people were guilty of forgetting his age. “Maybe, but it’s good if they forget because it’s an excuse I think. Yes I’m young, I’m 24, but I have to play better than at the start of the season – like I am now.

“I have to grow a lot. I know that. This season for me is the most important of my career because it’s my second year here. In the first year I’m a surprise because no-one knows me but the fans know me now and the criticism is because last year they saw me play better than this year at the start. But my learning between last year and this year has been big. Shot-stopping is maybe my best quality but this year I’ve played better with my feet and with cross-taking (catching) too. I think I’m growing.”

Silvestri has been without any notable competition at Leeds for almost three months. Ross Turnbull, the former Chelsea keeper and United’s second-choice, broke an ankle in early October and has not been replaced. Evans is using teenager Bailey Peacock-Farrell on the bench and believes the 19-year-old “will play in the Premier League” in future, but he would not rush to blood him now with Leeds 18th in the Championship and trying to wriggle their way up the table.

“It’s important to have competition to train better,” Silvestri said. “You need a bit of competition. Ross Turnbull’s injured and he’s a great goalkeeper. He’s the best competition I have. But (Peacock-Farrell) can be a Leeds United number one one day because he has a lot of quality. He’s a good worker. Some saves are natural instinct and I think Bailey has this. But in a match you maybe use your natural instinct one time. In the 90 minutes you have to use your mind and your head. You can teach this and learn every day, on the pitch and on the training ground. I’m young but I’m the oldest here now (with Turnbull injured) and the other goalkeepers look at me. It’s a big responsibility.”


Silvestri’s one-handed block from Vaz Te – produced as the forward tried to toe-poke a close-range shot to the keeper’s left – earned Leeds a point at Charlton, but in the circumstances and in the context of United’s league position, a point was less than the club needed.

Evans continues to talk about the gap to the play-offs and continues to hope that Cellino will back him in the transfer market next month if Leeds have any realistic chance of a top-six finish but he needs momentum to take hold soon. United go to Wolverhampton Wanderers tomorrow night with 11 points between them and sixth place. Silvestri admitted that the first half of the season had made the play-offs a highly ambitious aim. “It’s difficult now because we are the bottom half of the Championship,” he said. “We didn’t start good. We can (try) because the team is good. We could go up the table a lot.

“With our quality we have to be up the table. We need points now. We have to be minimum in the middle (mid-table) because the team is very good. With two or three wins you can go up and we need this. We need a good moment. After that the table would be very different.”



Read more: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-silvestri-growing-into-his-role-1-7628323#ixzz3uWACd5mU
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

AndyMathie

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #191 på: Desember 23, 2015, 08:47:52 »
Jeg ønsker å hylle Silvestri for å spilt meget bra de siste kampene. Han er absolutt en spiller vi bør beholde i mange mange år og som jeg er 100% sikker på tar nivået i premier league den dagen vi endelig er tilbake der om ikke vi supportere roter til alt for mye. Takk for at du Silvestri ikke har latt all negativ mot deg ta fra deg din klasse for det er nettopp det du er en klassekeeper!
We are Leeds and we are proud of it!

lojosang

Sv:
« Svar #192 på: Desember 23, 2015, 11:10:19 »
Så det kan tenkes at kontinuitet og å ikke sparkes umiddelbart når det butter har noe for seg?
- Leif Olav

auren

Sv:
« Svar #193 på: Desember 23, 2015, 11:37:43 »
Så det kan tenkes at kontinuitet og å ikke sparkes umiddelbart når det butter har noe for seg?

Bytter når det butter?  :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #194 på: Desember 23, 2015, 13:22:44 »
Jeg ønsker å hylle Silvestri for å spilt meget bra de siste kampene. Han er absolutt en spiller vi bør beholde i mange mange år og som jeg er 100% sikker på tar nivået i premier league den dagen vi endelig er tilbake der om ikke vi supportere roter til alt for mye. Takk for at du Silvestri ikke har latt all negativ mot deg ta fra deg din klasse for det er nettopp det du er en klassekeeper!

Jeg er veldig glad for at Silvestri presterer godt for tiden. Med mindre han blir dramatisk og stabilt mye bedre i feltet og i kommunikasjonen med laget, blir han aldri en PL keeper. Pr i dag er han et godt stykke unna PL kvalitet for å si det pent.
Jon R.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #195 på: Desember 23, 2015, 13:23:02 »
Jeg ønsker å hylle Silvestri for å spilt meget bra de siste kampene. Han er absolutt en spiller vi bør beholde i mange mange år og som jeg er 100% sikker på tar nivået i premier league den dagen vi endelig er tilbake der om ikke vi supportere roter til alt for mye. Takk for at du Silvestri ikke har latt all negativ mot deg ta fra deg din klasse for det er nettopp det du er en klassekeeper!


...at supportere scorer selvmål og sånn da tenker du..... ::)
Yeboahs vitne

Promotion 2010

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #196 på: Desember 23, 2015, 13:38:46 »
Jeg ønsker å hylle Silvestri for å spilt meget bra de siste kampene. Han er absolutt en spiller vi bør beholde i mange mange år og som jeg er 100% sikker på tar nivået i premier league den dagen vi endelig er tilbake der om ikke vi supportere roter til alt for mye. Takk for at du Silvestri ikke har latt all negativ mot deg ta fra deg din klasse for det er nettopp det du er en klassekeeper!

Jeg er veldig glad for at Silvestri presterer godt for tiden. Med mindre han blir dramatisk og stabilt mye bedre i feltet og i kommunikasjonen med laget, blir han aldri en PL keeper. Pr i dag er han et godt stykke unna PL kvalitet for å si det pent.

Et par tre flotte (les: over forventning) inngripner mot Wolves. Sterk i lufta (!) og mot slutten da han sklei inn i Wolvesangriperen med hodet først. Suverent........men den pysete opptredenen i etterkant trekker ned! Han må da stå frem som en mann hvis han mener angriperen sparket i ham - ikke agere som en kvisete tenåring i stemmeskiftet!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ollan

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #197 på: Desember 23, 2015, 14:11:10 »
Jeg ønsker å hylle Silvestri for å spilt meget bra de siste kampene. Han er absolutt en spiller vi bør beholde i mange mange år og som jeg er 100% sikker på tar nivået i premier league den dagen vi endelig er tilbake der om ikke vi supportere roter til alt for mye. Takk for at du Silvestri ikke har latt all negativ mot deg ta fra deg din klasse for det er nettopp det du er en klassekeeper!

Jeg er veldig glad for at Silvestri presterer godt for tiden. Med mindre han blir dramatisk og stabilt mye bedre i feltet og i kommunikasjonen med laget, blir han aldri en PL keeper. Pr i dag er han et godt stykke unna PL kvalitet for å si det pent.

mente vi ikke det også om en viss Kasper Schmeichel i 10/11 seongen???
Ollan

ollan

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #198 på: Desember 23, 2015, 14:14:15 »
Jeg ønsker å hylle Silvestri for å spilt meget bra de siste kampene. Han er absolutt en spiller vi bør beholde i mange mange år og som jeg er 100% sikker på tar nivået i premier league den dagen vi endelig er tilbake der om ikke vi supportere roter til alt for mye. Takk for at du Silvestri ikke har latt all negativ mot deg ta fra deg din klasse for det er nettopp det du er en klassekeeper!

Jeg er veldig glad for at Silvestri presterer godt for tiden. Med mindre han blir dramatisk og stabilt mye bedre i feltet og i kommunikasjonen med laget, blir han aldri en PL keeper. Pr i dag er han et godt stykke unna PL kvalitet for å si det pent.

mente vi ikke det også om en viss Kasper Schmeichel i 10/11 seongen???
Ollan

J-R

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #199 på: Desember 23, 2015, 18:40:44 »
Beste keeper vi har hatt på veldig lenge!
Ikkje den sterkeste i feltet, men redder oss kamp etter kamp etter kamp!!
MOT

lojosang

Sv: Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #200 på: Desember 23, 2015, 18:57:59 »
Jeg ønsker å hylle Silvestri for å spilt meget bra de siste kampene. Han er absolutt en spiller vi bør beholde i mange mange år og som jeg er 100% sikker på tar nivået i premier league den dagen vi endelig er tilbake der om ikke vi supportere roter til alt for mye. Takk for at du Silvestri ikke har latt all negativ mot deg ta fra deg din klasse for det er nettopp det du er en klassekeeper!

Jeg er veldig glad for at Silvestri presterer godt for tiden. Med mindre han blir dramatisk og stabilt mye bedre i feltet og i kommunikasjonen med laget, blir han aldri en PL keeper. Pr i dag er han et godt stykke unna PL kvalitet for å si det pent.

mente vi ikke det også om en viss Kasper Schmeichel i 10/11 seongen???
Sier du han ikke er blitt bedre siden han spilte League One for oss?
- Leif Olav

AndyMathie

Sv:
« Svar #201 på: Desember 23, 2015, 20:00:11 »
Så det kan tenkes at kontinuitet og å ikke sparkes umiddelbart når det butter har noe for seg?

Ja i alle fall på keeper plassen ;)  :P
We are Leeds and we are proud of it!

AndyMathie

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #202 på: Desember 23, 2015, 20:01:46 »
Jeg ønsker å hylle Silvestri for å spilt meget bra de siste kampene. Han er absolutt en spiller vi bør beholde i mange mange år og som jeg er 100% sikker på tar nivået i premier league den dagen vi endelig er tilbake der om ikke vi supportere roter til alt for mye. Takk for at du Silvestri ikke har latt all negativ mot deg ta fra deg din klasse for det er nettopp det du er en klassekeeper!


...at supportere scorer selvmål og sånn da tenker du..... ::)

Vi vender oss alt for tidlig mot egne spillere og når vi for engang skyld ikke har en eier som selger de aller beste så hater han også. DET ER SELVMÃ…L DET FOLKENS!!!
We are Leeds and we are proud of it!

Gufrias

Sv: Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #203 på: Desember 23, 2015, 22:01:22 »
Jeg ønsker å hylle Silvestri for å spilt meget bra de siste kampene. Han er absolutt en spiller vi bør beholde i mange mange år og som jeg er 100% sikker på tar nivået i premier league den dagen vi endelig er tilbake der om ikke vi supportere roter til alt for mye. Takk for at du Silvestri ikke har latt all negativ mot deg ta fra deg din klasse for det er nettopp det du er en klassekeeper!

Jeg er veldig glad for at Silvestri presterer godt for tiden. Med mindre han blir dramatisk og stabilt mye bedre i feltet og i kommunikasjonen med laget, blir han aldri en PL keeper. Pr i dag er han et godt stykke unna PL kvalitet for å si det pent.

mente vi ikke det også om en viss Kasper Schmeichel i 10/11 seongen???
Sier du han ikke er blitt bedre siden han spilte League One for oss?
Det må han ha blitt, for jeg kan ikke en gang huske at han har spilt League One for oss.

Championship, derimot. Etter opprykket i mai 2010...
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #204 på: Desember 23, 2015, 22:03:04 »
Topic = Marko Silvestri
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: Sv: Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #205 på: Desember 23, 2015, 23:05:14 »
Jeg ønsker å hylle Silvestri for å spilt meget bra de siste kampene. Han er absolutt en spiller vi bør beholde i mange mange år og som jeg er 100% sikker på tar nivået i premier league den dagen vi endelig er tilbake der om ikke vi supportere roter til alt for mye. Takk for at du Silvestri ikke har latt all negativ mot deg ta fra deg din klasse for det er nettopp det du er en klassekeeper!

Jeg er veldig glad for at Silvestri presterer godt for tiden. Med mindre han blir dramatisk og stabilt mye bedre i feltet og i kommunikasjonen med laget, blir han aldri en PL keeper. Pr i dag er han et godt stykke unna PL kvalitet for å si det pent.

mente vi ikke det også om en viss Kasper Schmeichel i 10/11 seongen???
Sier du han ikke er blitt bedre siden han spilte League One for oss?
Det må han ha blitt, for jeg kan ikke en gang huske at han har spilt League One for oss.

Championship, derimot. Etter opprykket i mai 2010...
Se! Bak deg! En avledningsmanøver!

;D

- Leif Olav

ollan

Sv: Sv: Spiller : Marco Silvestri
« Svar #206 på: Desember 24, 2015, 08:34:34 »
Jeg ønsker å hylle Silvestri for å spilt meget bra de siste kampene. Han er absolutt en spiller vi bør beholde i mange mange år og som jeg er 100% sikker på tar nivået i premier league den dagen vi endelig er tilbake der om ikke vi supportere roter til alt for mye. Takk for at du Silvestri ikke har latt all negativ mot deg ta fra deg din klasse for det er nettopp det du er en klassekeeper!

Jeg er veldig glad for at Silvestri presterer godt for tiden. Med mindre han blir dramatisk og stabilt mye bedre i feltet og i kommunikasjonen med laget, blir han aldri en PL keeper. Pr i dag er han et godt stykke unna PL kvalitet for å si det pent.

mente vi ikke det også om en viss Kasper Schmeichel i 10/11 seongen???
Sier du han ikke er blitt bedre siden han spilte League One for oss?
Han er blitt bedre med årene han også slik de fleste keepere blir....... men holdningen til han blant Leeds supporterne var vel slik Marco har det i dag ;) forøvrig spillte han for oss i Championship
Ollan

lojosang

Sv:
« Svar #207 på: Desember 24, 2015, 10:41:08 »
Keepere er jo gjerne på topp godt uti tredveåra. Med andre ord kan man forvente at både Silvestri og Kasper blir bedre i mange år ennå.
- Leif Olav

HåvardK

Sv:
« Svar #208 på: Desember 24, 2015, 13:41:54 »
Keepere er jo gjerne på topp godt uti tredveåra. Med andre ord kan man forvente at både Silvestri og Kasper blir bedre i mange år ennå.
Det gjelder vel for håndballkeepere på lavere bedriftsnivå også, antar jeg?

lojosang

Sv:
« Svar #209 på: Desember 24, 2015, 16:20:14 »
De nådde nok toppen ca i 2011- 2012 en gang da de var spreke nok til å spille fotball i tillegg. Men jeg nekter å legge opp så lenge SINTEF sin keeper står.
- Leif Olav