Skrevet av Emne: Ex-spiller: Gaetano Berardi  (Lest 130972 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #240 på: April 09, 2018, 17:23:00 »
Har han egentlig sviktet laget gang på gang?
En av få spillere som virkelig står frem tross sine begrensninger.
Igjen, forsvarer ikke utvisningene.
Men pga hans begrensede talent så vil han alltid komme dårligere ut av det enn Saiz og Pontus.
At kanskje kapteinsbindet må av, Ja. At han må ut, Nei. 10-12 spillere iaffal som bør ut før han.
I min verden svikter han laget med totalt unødvendige utvisninger. På lørdag skjedde det uten noe som helst slags forløp, hvor det egentlig burde være om å gjøre å holde ballen i spill for om mulig å skape en sjanse til å avgjøre kampen. I stedet ender det med en lang stopp, og at vi avslutter med en mann mindre enn motstanderen. I tillegg får vi altså en spiller mindre å velge i med en ellers syltynn forsvarsspiller.
Ja, han svikter laget. Og fansen. Jeg håper dette er det siste jeg har sett av Berardi i Leeds-drakt.

leedslife

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #241 på: April 09, 2018, 17:33:26 »
Har han egentlig sviktet laget gang på gang?
En av få spillere som virkelig står frem tross sine begrensninger.
Igjen, forsvarer ikke utvisningene.
Men pga hans begrensede talent så vil han alltid komme dårligere ut av det enn Saiz og Pontus.
At kanskje kapteinsbindet må av, Ja. At han må ut, Nei. 10-12 spillere iaffal som bør ut før han.
I min verden svikter han laget med totalt unødvendige utvisninger. På lørdag skjedde det uten noe som helst slags forløp, hvor det egentlig burde være om å gjøre å holde ballen i spill for om mulig å skape en sjanse til å avgjøre kampen. I stedet ender det med en lang stopp, og at vi avslutter med en mann mindre enn motstanderen. I tillegg får vi altså en spiller mindre å velge i med en ellers syltynn forsvarsspiller.
Ja, han svikter laget. Og fansen. Jeg håper dette er det siste jeg har sett av Berardi i Leeds-drakt.

Er med deg på den. De fleste som får kapteinsbindet vokser med en slik oppgave. Her har vel Berardi gått skikkelig på snørra.

stian

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #242 på: April 10, 2018, 09:05:27 »
Har han egentlig sviktet laget gang på gang?
En av få spillere som virkelig står frem tross sine begrensninger.
Igjen, forsvarer ikke utvisningene.
Men pga hans begrensede talent så vil han alltid komme dårligere ut av det enn Saiz og Pontus.
At kanskje kapteinsbindet må av, Ja. At han må ut, Nei. 10-12 spillere iaffal som bør ut før han.
I min verden svikter han laget med totalt unødvendige utvisninger. På lørdag skjedde det uten noe som helst slags forløp, hvor det egentlig burde være om å gjøre å holde ballen i spill for om mulig å skape en sjanse til å avgjøre kampen. I stedet ender det med en lang stopp, og at vi avslutter med en mann mindre enn motstanderen. I tillegg får vi altså en spiller mindre å velge i med en ellers syltynn forsvarsspiller.
Ja, han svikter laget. Og fansen. Jeg håper dette er det siste jeg har sett av Berardi i Leeds-drakt.

Til og med jeg er enig i denne. Jeg har alltid likt kompromissløsheten til Berardi, men det virker ikke som han klarer å finne balansegangen mellom å "gå i krigen" og å miste hodet fullstendig. Historikken med unødvendige utvisninger strekker seg over flere år og nå er tabbekvoten oppbrukt.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #243 på: April 10, 2018, 09:25:58 »
Har han egentlig sviktet laget gang på gang?
En av få spillere som virkelig står frem tross sine begrensninger.
Igjen, forsvarer ikke utvisningene.
Men pga hans begrensede talent så vil han alltid komme dårligere ut av det enn Saiz og Pontus.
At kanskje kapteinsbindet må av, Ja. At han må ut, Nei. 10-12 spillere iaffal som bør ut før han.

I fjor var han vår store helt! I høst bar vel han den eneste som viste guts!



Noen av oss glemmer fort!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #244 på: April 10, 2018, 14:25:39 »
Har han egentlig sviktet laget gang på gang?
En av få spillere som virkelig står frem tross sine begrensninger.
Igjen, forsvarer ikke utvisningene.
Men pga hans begrensede talent så vil han alltid komme dårligere ut av det enn Saiz og Pontus.
At kanskje kapteinsbindet må av, Ja. At han må ut, Nei. 10-12 spillere iaffal som bør ut før han.

I fjor var han vår store helt! I høst bar vel han den eneste som viste guts!



Noen av oss glemmer fort!  ;)
Det kan så være, men jeg har alltid ment at tacklingene hans er i overkant. Han har berget mange ganger etter å ha gjennomført hodeløse tacklinger i knehøyde, rett og slett fordi han har vært heldig og truffet ballen.
I YEP i går forsvarer PH Berardis tackling på lørdag på bakgrunn av at han er en ærlig person, som påstår at saksesparket var å "gå etter ballen": https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-berardi-to-miss-rest-of-season-after-fa-confirm-ban-1-9104046

Etter mitt skjønn (og jeg har sett tacklinga flere ganger i opptak) er det to mulige tolkninger av dette utsagnet, hvor ingen av dem taler til Berardis fordel:
1. Han lyver.
2. Han mener virkelig at dette er en adekvat måte å "gå etter ballen" på. I tilfelle avslører han fullstendig mangel på ferdigheter eller dømmekraft.

leedslife

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #245 på: April 10, 2018, 14:50:03 »
Det er jo en stygg stygg takling som kommer av at hodet koker over.
Klart han sier at han går etter ballen. Er jo ingen spiller eller klubb som går ut og sier at han prøvde å skade motspiller.
Er jo overtenning. Klarer ikke å holde hodet kaldt. Tilsvarende situasjon med Phillips hjemme mot Sheff Utd i høst.
De vet jo selv at de er langt unna hva folk på stadion forventer av de. Siste halvdel av sesong uten noe lyspunkt så skjer jo sånne ting i kampens hete.
Og spillere som gjør det er ofte de som bruker aggressivitet og passion for å kompensere for manglende ferdigheter ellers.
Selv spillere mellom 25-30 har vi jo et ansvar å utvikle videre. Et trenerapparat må jo klare oppgaven å utvikle disse sidene hans.
Blir for lettvint å bare kaste alt på dør.

HåvardK

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #246 på: April 10, 2018, 15:11:37 »
Det er jo en stygg stygg takling som kommer av at hodet koker over.
Klart han sier at han går etter ballen. Er jo ingen spiller eller klubb som går ut og sier at han prøvde å skade motspiller.
Er jo overtenning. Klarer ikke å holde hodet kaldt. Tilsvarende situasjon med Phillips hjemme mot Sheff Utd i høst.
De vet jo selv at de er langt unna hva folk på stadion forventer av de. Siste halvdel av sesong uten noe lyspunkt så skjer jo sånne ting i kampens hete.
Og spillere som gjør det er ofte de som bruker aggressivitet og passion for å kompensere for manglende ferdigheter ellers.
Selv spillere mellom 25-30 har vi jo et ansvar å utvikle videre. Et trenerapparat må jo klare oppgaven å utvikle disse sidene hans.
Blir for lettvint å bare kaste alt på dør.
Jeg er jo enig med deg, men hadde det ikke vært mer realt å faktisk innrømme at tacklingen skyldes dette? Disse uttalelsene ("jeg gikk etter ballen") kommer jo i ettertid fra spilleren selv, mens treneren går ut og forsvarer dem, og ser over hodet ingen grunn til å trekke spillerens dømmekraft i tvil.

leedslife

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #247 på: April 10, 2018, 15:54:51 »
Det er jo en stygg stygg takling som kommer av at hodet koker over.
Klart han sier at han går etter ballen. Er jo ingen spiller eller klubb som går ut og sier at han prøvde å skade motspiller.
Er jo overtenning. Klarer ikke å holde hodet kaldt. Tilsvarende situasjon med Phillips hjemme mot Sheff Utd i høst.
De vet jo selv at de er langt unna hva folk på stadion forventer av de. Siste halvdel av sesong uten noe lyspunkt så skjer jo sånne ting i kampens hete.
Og spillere som gjør det er ofte de som bruker aggressivitet og passion for å kompensere for manglende ferdigheter ellers.
Selv spillere mellom 25-30 har vi jo et ansvar å utvikle videre. Et trenerapparat må jo klare oppgaven å utvikle disse sidene hans.
Blir for lettvint å bare kaste alt på dør.
Jeg er jo enig med deg, men hadde det ikke vært mer realt å faktisk innrømme at tacklingen skyldes dette? Disse uttalelsene ("jeg gikk etter ballen") kommer jo i ettertid fra spilleren selv, mens treneren går ut og forsvarer dem, og ser over hodet ingen grunn til å trekke spillerens dømmekraft i tvil.

Absolutt. Men er vel alltid en mediemann fra klubben eller spillerens side som står bak og dikterer hva man skal si. Intervju med trenere og fotballspillere går jo som regel i det samme. Diplomatisk og korrekt og skal skape minst mulig styr.
Var jo en befrielse av og til med Bates og Cellino selv om et kunne bli litt mye i lengden 8)

Men savner at noen punkterer bobla snart. Er ekstremt mye frustrasjon ute og går. Man trenger at noen rekker hånda opp og gir et svar snart.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #248 på: Juni 22, 2018, 00:19:19 »



Berra i lenker....smidd i hymnens lenker!  ;)


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #249 på: Juni 22, 2018, 17:06:15 »



Berra i lenker....smidd i hymnens lenker!  ;)

Hymens lenker, heter det.

Det er bare å gratulere!  :)
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #250 på: Juni 22, 2018, 17:47:35 »
Benjamin Mendy: "Fra den første dagen av ankomsten av Marcelo Bielsa i Marseille, forsto jeg hvorfor det er klengenavnet El Loco Han var veldig profesjonelle, svært alvorlig Du kan se hans lidenskap da han snakket om strategi kan sees ... han levde for fotball. "

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #251 på: August 10, 2018, 08:31:03 »
Stopperen Berardi

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #252 på: August 19, 2018, 13:16:03 »
En liten reminder om karrieren til Berardi for Leeds.



 

The transformer – Leeds United favourite playing Bielsaball from the back
By Charlie Sopp on Aug 19, 2018 

Gaetano Berardi has had quite a bizarre career wince he arrived as one of Massimo Cellino’s first signings. The right-back arrived for around £250k from Italy and was told if he proved himself Cellino would extend his deal beyond the two years signed, he’s now just started his fifth season at the club.

During his time Gaetano Berardi has been red carded a variety of time, had his head split open about the same amount, scored one goal and captained the side. What has happened, something that doesn’t always happen with players at Leeds is that he’s a favourite with the fans, they love him and how could you not? It wasn’t always this way though, you could have been forgiven for thinking he was going to be one of Cellino’s first flops.

Marcelo Bielsa has transformed Berardi into a ball=playing centre-back
A karate kick to see red before a second red not long after had Leeds fans labelling him a liability and at the time that wasn’t far from the truth. Every game he played he seemed to be on the brink of losing control, but this would tone down as the season went on, Neil Redfearn decided he would play at left-back for a spell in the new year and since that moment he’s barely been out of the team.
A full season at left-back as well as a couple at right-back players such as Sam Byram, Charlie Taylor and Cameron Borthwick-Jackson have all sat and watched Berardi keep them out of the side. His passion for Leeds United is second to none, he loves pulling the shirt on and the Leeds fans have grown to see him as a player who represents the values of the club. Every game, no matter where or when he gives his all, but this season he’s added a new dimension under Marcelo Bielsa.

Berardi is one of Leeds’ longest serving players
Berardi has slipped in at centre-back under Bielsa and he’s gone under the radar as other such as Kemar Roofe and Samu Saiz get the headlines. There was a myth that Berardi was really a footballing defender and when he played at full-back he often went safety first, but he’s proving that this myth is exactly that, his ability on the ball has been shown this season, when he’s given instructions he carries them out.

His performance yesterday, up against a giant in Smith for Rotherham sums him up. He won his battles and also made his passes. Where in the past he may have sent a few into the stands he was composed, took the ball down and found his angles. Gaetano Berardi will be remembered at Leeds United long after he leaves this club, but it seems like he may be a player who hangs around for many more years to come. Berardi playing Bielsaball like he’s done it his whole career.

http://the72.co.uk/114358/transformer-leeds-united-favourite-playing-bielsaball-back/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #253 på: August 19, 2018, 13:21:16 »
Phil Hay, juli 2014:

Phil Hay
They say Berardi's a 7/10 man - not often outstanding but mostly good and very reliable. Probably the best outfield signing yet.

The info about Berardi is that he can play right-back, left-back or as a winger but is more defensive than attack-minded. #lufc

Vel, han er den eneste av 'de italienske' (han kom tross alt fra Sampdoria, sveitseren), som er igjen. Og altså inne i sin femte sesong for klubben.

£250.000 ish :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #254 på: August 19, 2018, 13:33:36 »
Artig med Berardi.

Jeg og mange trodde vel at hans dager i Leeds var over etter forrige sesong. Når han fikk sitt tredje røde kort så toppet det seg.

PH var ute etter å signere Yiadom fra Barnsley.

Noen mnd senere er Berardi til nå, klubbens beste stopper.

Dette hadde gitt høye odds.

Håper det fortsetter. Googler du passion, så får du opp bilder av Berardi. Unner han all suksess og fremgang!

Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #255 på: August 21, 2018, 12:29:39 »
Gratulerer med dagen, Berra!  :)





30 år!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #256 på: August 21, 2018, 12:50:30 »
latterlig bra bilde!!
Ups & Ups!!

Hallgeir *

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #257 på: August 21, 2018, 16:58:06 »
Bildet er vel fra den kampen han ble grise-taklet i, for deretter å ta hevn slik at han fikk rødt.... ?
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #258 på: August 23, 2018, 18:09:13 »
At Berardi "må" vike plassen når Jansson blir klar etter skade, er kanskje ikke så opplagt som noen tror?
https://www.footballfancast.com/championship/leeds/versatile-berardi-is-worth-his-weight-in-gold-for-bielsas-leeds
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #259 på: August 23, 2018, 18:38:39 »
At Berardi "må" vike plassen når Jansson blir klar etter skade, er kanskje ikke så opplagt som noen tror?
https://www.footballfancast.com/championship/leeds/versatile-berardi-is-worth-his-weight-in-gold-for-bielsas-leeds

Pr.nå mener jeg det er udiskutabelt. Han har blitt en god stopper. Spørsmålet er om han klarer å holde dette nivået, eller om han spiller litt over evne nå. Men tillit og selvtillit har urolig mye å si. Jeg fikk nok av han i fjor og han stod på min liste over dem jeg ønsket ut, bort og vekk. Derfor syntes jeg det er ekstra gøy med Berra, og det er fortjent. Han elsker Leeds og han har en herlig passion, som han endelig ser ut til å klare å kontrollere.

Håper Pontus benytter muligheten han nå får. Men han må legge av seg litt arroganse og fakter. Usikker på om Pontus er god nok i passningspillet, har en tendens til å bruke litt mange og unødvendige fancy touch før det blir pælming pga dårlig tid.  I duellspillet og på dødballer er Pontus konge å ha . Spørsmålet er om duoen Berardi/Pontus klarer å opptre like rolig og trygge som Berardi/Cooper.


Promotion 2010

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #260 på: August 26, 2018, 23:16:42 »
Lufcdata

Gaetano Berardi vs. Norwich City:

91% pass acc. (highest for Leeds)
58 touches
44 passes
5 clearances
5 headed clearances
4 aerial duels won
3 tackles won
1 interception

Deserves credit for his recent form and displayed excellent distribution yesterday.  #LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #261 på: August 27, 2018, 10:31:00 »
Lufcdata

Gaetano Berardi vs. Norwich City:

91% pass acc. (highest for Leeds)
58 touches
44 passes
5 clearances
5 headed clearances
4 aerial duels won
3 tackles won
1 interception

Deserves credit for his recent form and displayed excellent distribution yesterday.  #LUFC
Litt overrasket over denne! Syns jeg la merke til et par svært unødvendige feilpasninger på lørdag, men fakta kan ikke bestrides. Er mye involvert i det oppbyggende spillet. Synd med gulkortet, som jeg faktisk tror var et uhell.

RoarG

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #262 på: August 27, 2018, 11:16:26 »
Skal si ting snur fort. Leser man postene øverst på denne siden får Berardi så ørene flagrer. Nå derimot...Vel, sånn er fotball.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bjorn

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #263 på: August 27, 2018, 11:20:20 »
Skal si ting snur fort. Leser man postene øverst på denne siden får Berardi så ørene flagrer. Nå derimot...Vel, sånn er fotball.

Min instilling til dette er at alle spillerne våre har det i seg og har vist en del av det før. Det er slikt det kan bygges videre på.  Jeg er ikke overrasket at de klarer seg enda bedre nå! Det viser viktigheten av å støtte spillerne og bruke dem i roller hvor de potensielt er best.
Marching On! 4276

GeirO

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #264 på: August 27, 2018, 11:23:41 »
Lufcdata

Gaetano Berardi vs. Norwich City:

91% pass acc. (highest for Leeds)
58 touches
44 passes
5 clearances
5 headed clearances
4 aerial duels won
3 tackles won
1 interception

Deserves credit for his recent form and displayed excellent distribution yesterday.  #LUFC
Litt overrasket over denne! Syns jeg la merke til et par svært unødvendige feilpasninger på lørdag, men fakta kan ikke bestrides. Er mye involvert i det oppbyggende spillet. Synd med gulkortet, som jeg faktisk tror var et uhell.
Fakta er 9% feilpasninger, og du så nok de fire feilpasningene...
MOT

RoarG

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #265 på: August 27, 2018, 11:27:23 »
Skal si ting snur fort. Leser man postene øverst på denne siden får Berardi så ørene flagrer. Nå derimot...Vel, sånn er fotball.

Min instilling til dette er at alle spillerne våre har det i seg og har vist en del av det før. Det er slikt det kan bygges videre på.  Jeg er ikke overrasket at de klarer seg enda bedre nå! Det viser viktigheten av å støtte spillerne og bruke dem i roller hvor de potensielt er best.
Enig. Faller jo veldig tilbake på de trenerne som ikke klarte dette. Nå er det enda tidlig, men jeg tror ikke vi får se noe vedvarende moralsk og spillemessig kollaps, som i forrige sesong. Formsvikt får vi nok oppleve. Tror det gikk en f*** i spillerne etter forrige sesong. De visste de hadde sviktet, og at de kunne bedre. Nå har de fått sjansen til å bevise at de er gode spillere. Utrolig hva en ny sesong og en ny trener kan gjøre.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #266 på: August 27, 2018, 12:11:38 »
Skal si ting snur fort. Leser man postene øverst på denne siden får Berardi så ørene flagrer. Nå derimot...Vel, sånn er fotball.

Min instilling til dette er at alle spillerne våre har det i seg og har vist en del av det før. Det er slikt det kan bygges videre på.  Jeg er ikke overrasket at de klarer seg enda bedre nå! Det viser viktigheten av å støtte spillerne og bruke dem i roller hvor de potensielt er best.
Enig. Faller jo veldig tilbake på de trenerne som ikke klarte dette. Nå er det enda tidlig, men jeg tror ikke vi får se noe vedvarende moralsk og spillemessig kollaps, som i forrige sesong. Formsvikt får vi nok oppleve. Tror det gikk en f*** i spillerne etter forrige sesong. De visste de hadde sviktet, og at de kunne bedre. Nå har de fått sjansen til å bevise at de er gode spillere. Utrolig hva en ny sesong og en ny trener kan gjøre.

Det er marginer. Tenk så heldige mange av de unge spillerne i Leeds er nå som får Bielsa som trener. Hadde Mowatt, Coyle, Denton, Taylor, Byram  og sikkert mange andre som har vært innom fått den muligheten kunne fort karrieren sett annerledes ut. Veldig hvis, dersom atte. Men ingen tvil om at Bielsa tilfører en del som Hockaday ikke evner.

Klarer Berardi å spille på dette nivået gjennom hele sesongen så er han en av de beste stopperne i CC. En fattigmannsutgave av Canavaro  :)

RoarG

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #267 på: August 27, 2018, 12:24:46 »
Skal si ting snur fort. Leser man postene øverst på denne siden får Berardi så ørene flagrer. Nå derimot...Vel, sånn er fotball.

Min instilling til dette er at alle spillerne våre har det i seg og har vist en del av det før. Det er slikt det kan bygges videre på.  Jeg er ikke overrasket at de klarer seg enda bedre nå! Det viser viktigheten av å støtte spillerne og bruke dem i roller hvor de potensielt er best.
Enig. Faller jo veldig tilbake på de trenerne som ikke klarte dette. Nå er det enda tidlig, men jeg tror ikke vi får se noe vedvarende moralsk og spillemessig kollaps, som i forrige sesong. Formsvikt får vi nok oppleve. Tror det gikk en f*** i spillerne etter forrige sesong. De visste de hadde sviktet, og at de kunne bedre. Nå har de fått sjansen til å bevise at de er gode spillere. Utrolig hva en ny sesong og en ny trener kan gjøre.

Det er marginer. Tenk så heldige mange av de unge spillerne i Leeds er nå som får Bielsa som trener. Hadde Mowatt, Coyle, Denton, Taylor, Byram  og sikkert mange andre som har vært innom fått den muligheten kunne fort karrieren sett annerledes ut. Veldig hvis, dersom atte. Men ingen tvil om at Bielsa tilfører en del som Hockaday ikke evner.

Klarer Berardi å spille på dette nivået gjennom hele sesongen så er han en av de beste stopperne i CC. En fattigmannsutgave av Canavaro  :)
Nå er Coyle og Denton fortsatt Leeds-spillere. Om de greier å slå seg inn i laget nå er kanskje tvilsomt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

HåvardK

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #268 på: August 27, 2018, 12:25:13 »
Skal si ting snur fort. Leser man postene øverst på denne siden får Berardi så ørene flagrer. Nå derimot...Vel, sånn er fotball.
Jeg har vært svært kritisk til Berardi, men det har utelukkende vært pga hans manglende disiplin, ikke pga fotballferdighetene. Så langt kan det se ut som om han har lært seg å tøyle temperamentet, men jeg blir overrasket hvis det ikke koker over en eller annen gang. Håper det blir en stund til.

RoarG

Sv: Spiller: Gaetano Berardi
« Svar #269 på: August 27, 2018, 12:29:31 »
Skal si ting snur fort. Leser man postene øverst på denne siden får Berardi så ørene flagrer. Nå derimot...Vel, sånn er fotball.
Jeg har vært svært kritisk til Berardi, men det har utelukkende vært pga hans manglende disiplin, ikke pga fotballferdighetene. Så langt kan det se ut som om han har lært seg å tøyle temperamentet, men jeg blir overrasket hvis det ikke koker over en eller annen gang. Håper det blir en stund til.
Enda godt det bare er temperamentet. Hadde vært verre dersom det hadde vært manglende ferdigheter.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020