Skrevet av Emne: Ex-spiller: Giuseppe Bellusci  (Lest 172127 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

sportcarl1

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #330 på: November 07, 2015, 21:50:41 »
Denne karen har levert to gode prestasjoner nå. Holdt nullen to ganger, vunnet to ganger.

Dog var det mye rart fra 45-75 i dag på hele flokken defensivt.

Hans offensive bidrag fra stopperplass er ofte glimrende. Vil se den stopperen i championship som kan vise til bedre pasningskvalitet. Synd det blir noen selvskudd innimellom.

Føler han er dårlig match med Bamba.

For meg er Bellusci - Cooper vårt beste valg for tiden.


Helt enig i den vurderingen.
tycker jag nog med, med cooper som den bäste, bellusci är en tickande bomb

Han var det forrige sesong. Jeg husker ikke, men har det vært noen situasjoner i år?  Bamba er vel også en løs kanon, hagler inn med gule kort. Du har stått på ditt lenge at Cooper er vår beste, ikke vært enig. Men ja, du har nok hatt rett. Cooper har vært bunnsolid  :)
nu har han ju inte spelat så mycket denna säsongen, men hoppas han kan lugna ner sig som berardi har gjort,
 

Promotion 2010

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #331 på: November 07, 2015, 22:27:44 »
Når man leser tweetene til Giuseppe så ser man at det er en mann som har og vil bevise mye.

Vårt beste stopperpar er Bellusci og Cooper. Man ser at Bamba ofte er på glattisen, nervøs nesten hver gang han har ballen!


@peppe_ele: continue together, thanks to all, 3 big points
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

AndyMathie

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #332 på: November 09, 2015, 13:28:40 »
Endelig er vår soleklart beste stopper tilbake i laget og plutselig så holder vi 0 i 2 kamper på rad og ja jeg vet hvor ræva han var mot Boro, men alle har en dårlig dag, Bellusci har bare mye færre av dem enn Bamba og Cooper!
We are Leeds and we are proud of it!

Leedsfan

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

AndyMathie

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #334 på: November 12, 2015, 14:49:47 »
http://stores.ebay.co.uk/The-Royal-British-Legion/Leeds-United-/_i.html?_fsub=1154293019&_sid=1122219149&_trksid=p4634.c0.m322

Bellusci anyone?

Bambas trøye kun verdt 510 pund til nå, mens Bellusci er oppe i 668 pund. Godt å se at det er flere enn meg som synes at han er vår beste mann der bak ;)
We are Leeds and we are proud of it!

Leedsfan

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #335 på: Desember 21, 2015, 19:51:50 »
Ser ut som han var viktig mot Preston.

https://www.youtube.com/embed/bGq1QBh-j5o
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kontakinte

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #336 på: Desember 21, 2015, 23:36:26 »
Løs kanon eller ei, vår beste stopper pdd! By far.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #337 på: Desember 21, 2015, 23:38:49 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #338 på: Desember 22, 2015, 09:31:32 »
Ser ut som han var viktig mot Preston.

https://www.youtube.com/embed/bGq1QBh-j5o

Veldig bra. Ser dog at Phil Hay bare gav han en 5-er på karakterbørsen. Svakest av forsvarsfireren.

Jeg kunne fortsatt tenkt meg å sett ham i den defansive rollen på midtbanen. Med hans pasningsfot og igangsettinger og taklinger, så tror jeg han ville fungert ypperlig der. Og da er det ikke så farlig om han dummer seg ut i blant.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #339 på: Desember 23, 2015, 13:53:46 »
Evans talked highly of Bellusci. "When I came here he seemed to have no friends outside his front door. I've been delighted with him."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Lundewhites

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #340 på: Desember 27, 2015, 17:51:49 »
Løs kanon eller ei, vår beste stopper pdd! By far.

Den desidert dårligste stopperen vi har ! 
For the sake of Leeds United he would break himself in two

sportcarl1

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #341 på: Desember 27, 2015, 18:29:36 »
Løs kanon eller ei, vår beste stopper pdd! By far.

Den desidert dårligste stopperen vi har ! 
händer för ofta misstag från honom
 

B_Ød

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #342 på: Desember 27, 2015, 18:29:49 »
Jeg fikk hvertfall litt sånn Rouqe Junior følelse av dette stuntet...
Ups & Ups!!

Eriksen55

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #343 på: Desember 27, 2015, 18:47:17 »
Cooper har også noen latterlige dårlige innvolveringer... Ikke hørt noen klager der. Men har man bestemt seg for å ikke like Bellusci så...

auren

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #344 på: Desember 27, 2015, 19:30:59 »
Dessverre så er han involvert i slike ting litt for ofte, og lever på grensen ofte. Så ikke første 25 minutter, så ut i fra det jeg så synes jeg han spilte en god kamp. Silvestri skal vel også ha tyn for 1-0 målet. Har ingenting der ut å gjøre.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #345 på: Desember 27, 2015, 21:56:19 »
Cooper har også noen latterlige dårlige innvolveringer... Ikke hørt noen klager der. Men har man bestemt seg for å ikke like Bellusci så...
Ingen klager på Cooper? Da har du fulgt dårlig med.
Jon R.

Eriksen55

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #346 på: Desember 27, 2015, 23:09:36 »
Cooper har også noen latterlige dårlige innvolveringer... Ikke hørt noen klager der. Men har man bestemt seg for å ikke like Bellusci så...
Ingen klager på Cooper? Da har du fulgt dårlig med.

Du skjønner hva jeg mener.. Hver eneste gang Bellusci får gult, krangler eller gjør feil så blir det blåst opp. Folk sitter med lupe for å finne feil.

Angående Cooper så har jeg sett han få kritikk. Men ikke på samme måte som den heksejakten mange har på Bellusci.

Bellusci og Cooper er pr nå ca like gode/ dårligere. Men jeg mener at potensiale til Bellusci kan være skyhøyt om han har de rette spillerne rundt seg. Cooper tror jeg neppe blir noe bedre enn han er i dag.




lojosang

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #347 på: Desember 27, 2015, 23:27:38 »
Cooper har også noen latterlige dårlige innvolveringer... Ikke hørt noen klager der. Men har man bestemt seg for å ikke like Bellusci så...
Ingen klager på Cooper? Da har du fulgt dårlig med.

Du skjønner hva jeg mener.. Hver eneste gang Bellusci får gult, krangler eller gjør feil så blir det blåst opp. Folk sitter med lupe for å finne feil.

Angående Cooper så har jeg sett han få kritikk. Men ikke på samme måte som den heksejakten mange har på Bellusci.

Bellusci og Cooper er pr nå ca like gode/ dårligere. Men jeg mener at potensiale til Bellusci kan være skyhøyt om han har de rette spillerne rundt seg. Cooper tror jeg neppe blir noe bedre enn han er i dag.





Så lenge spillerne har litt eksotisk middelhavsk navn kan de jo ikke gjøre feil. Det er velkjent. De slår jo så fine støttepasninger.
- Leif Olav

Kontakinte

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #348 på: Desember 28, 2015, 11:34:54 »
Løs kanon eller ei, vår beste stopper pdd! By far.

Den desidert dårligste stopperen vi har ! 
8)

Cherry

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #349 på: Desember 28, 2015, 11:50:55 »
Han gjør mye rart, som våre andre Italienere.....de har rett og sltett problemer med tempo, fysisk fotball og passion som den Engelske fotballen i Championship består av.
 

Jon R

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #350 på: Desember 28, 2015, 12:13:18 »
Dette var vel en kamp ganske typisk for Bellusci, tør jeg påstå. Gjør mye bra. Flere plusser enn minuser i løpet av 90 minutter. Det kan være flott å se hvordan han løser ulike utfordringer med ballen i beina. Han har helt klart teknikk og pasningsfot som overgår de fleste stoppere på dette nivået. Dessverre posisjonerer han seg ofte feil, samt slutter å bruke hodet i avgjørende øyeblikk (bokstavelig talt), noe som altfor ofte fører til baklengs. Det største minuset etter min vurdering er at han er fryktelig veik i kroppen og taper nesten alle hodedueller, noe som er svært problematisk i en fysisk liga som Championship. Det er heller ikke til lagets fordel at han provoserer og innleder til krangler som ofte fører til gule kort. Ikke rart han splitter fansen og skaper større bølger enn Cooper, synes jeg.
Jon R.

Leedsfan

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #351 på: Desember 28, 2015, 13:29:31 »
Dette var vel en kamp ganske typisk for Bellusci, tør jeg påstå. Gjør mye bra. Flere plusser enn minuser i løpet av 90 minutter. Det kan være flott å se hvordan han løser ulike utfordringer med ballen i beina. Han har helt klart teknikk og pasningsfot som overgår de fleste stoppere på dette nivået. Dessverre posisjonerer han seg ofte feil, samt slutter å bruke hodet i avgjørende øyeblikk (bokstavelig talt), noe som altfor ofte fører til baklengs. Det største minuset etter min vurdering er at han er fryktelig veik i kroppen og taper nesten alle hodedueller, noe som er svært problematisk i en fysisk liga som Championship. Det er heller ikke til lagets fordel at han provoserer og innleder til krangler som ofte fører til gule kort. Ikke rart han splitter fansen og skaper større bølger enn Cooper, synes jeg.

Synes han krangler mindre og mindre. I går tok han sin keeper i forsvar og det var rett og rimelig.

Synes han gjør mye bra og lite dårlig, akkurat det samme som Cooper. Når man ser på midtsopperne til Nottingham så ser du de nesten ikke og det er vel sånn det skal være?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

AndyMathie

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #352 på: Desember 28, 2015, 13:57:11 »
Som Eriksen55 skriver så fint over her er det mye mer potensiale i Bellusci enn Cooper. Bellusci har pasninger og teknikk som overgår våre andre stoppere med flere mil. Synd at han ca hver 10.kamp har en blemme som fører til scoring i mot, men sammenligner man med Cooper som gjør enda flere blemmer(riktignok ikke så store) så blir det summasumarum Bellusci som bør spille og Cooper som bør benkes når vi får en ny stopper inn.

Bellusci er og blir vår beste stopper og at han nå har gjort feil mot Boro og Forest betyr ikke at han plutselig er dårligere enn Cooper og Bamba  for de gjør oftere feil enn Bellusci!

Uansett så mener jeg vi bør ha en ny stopper inn i overgangsvinduet. Vi trenger en skikkelig stor og sterk spiller ved siden av Bellusci som kan ta unna for seg i hodeduellene slik at vi får komplimentære ferdigheter der bak.
We are Leeds and we are proud of it!

lojosang

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #353 på: Desember 28, 2015, 21:30:38 »
Som Eriksen55 skriver så fint over her er det mye mer potensiale i Bellusci enn Cooper. Bellusci har pasninger og teknikk som overgår våre andre stoppere med flere mil. Synd at han ca hver 10.kamp har en blemme som fører til scoring i mot, men sammenligner man med Cooper som gjør enda flere blemmer(riktignok ikke så store) så blir det summasumarum Bellusci som bør spille og Cooper som bør benkes når vi får en ny stopper inn.

Bellusci er og blir vår beste stopper og at han nå har gjort feil mot Boro og Forest betyr ikke at han plutselig er dårligere enn Cooper og Bamba  for de gjør oftere feil enn Bellusci!

Uansett så mener jeg vi bør ha en ny stopper inn i overgangsvinduet. Vi trenger en skikkelig stor og sterk spiller ved siden av Bellusci som kan ta unna for seg i hodeduellene slik at vi får komplimentære ferdigheter der bak.

Så idet det dukker opp to spisser på 180 cm med snev av spenst må makkeren til Bellusci dekke begge? Komplementære ferdigheter er vel og bra, spesielt for et spisspar, men å stille med en midstopper uten duellstyrke i Wankership er som å stille med en skiftenøkkel på laget i synkronsvømming.

Enten må han omskoleres til midtbanespiller, hive seg i styrkerommet eller erstattes med en mindre løs kanon.
« Siste redigering: Desember 29, 2015, 00:21:49 av lojosang »
- Leif Olav

Jon R

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #354 på: Desember 28, 2015, 23:15:35 »
Dette var vel en kamp ganske typisk for Bellusci, tør jeg påstå. Gjør mye bra. Flere plusser enn minuser i løpet av 90 minutter. Det kan være flott å se hvordan han løser ulike utfordringer med ballen i beina. Han har helt klart teknikk og pasningsfot som overgår de fleste stoppere på dette nivået. Dessverre posisjonerer han seg ofte feil, samt slutter å bruke hodet i avgjørende øyeblikk (bokstavelig talt), noe som altfor ofte fører til baklengs. Det største minuset etter min vurdering er at han er fryktelig veik i kroppen og taper nesten alle hodedueller, noe som er svært problematisk i en fysisk liga som Championship. Det er heller ikke til lagets fordel at han provoserer og innleder til krangler som ofte fører til gule kort. Ikke rart han splitter fansen og skaper større bølger enn Cooper, synes jeg.

Synes han krangler mindre og mindre. I går tok han sin keeper i forsvar og det var rett og rimelig.

Synes han gjør mye bra og lite dårlig, akkurat det samme som Cooper. Når man ser på midtsopperne til Nottingham så ser du de nesten ikke og det er vel sånn det skal være?
Det er ikke spillerne som skal ta keepere i forsvar. Det er domnerens oppgave og bare hans. Det påfølgende  gule kortet kunne kostet oss dyrt. Forøvrig enig.
« Siste redigering: Desember 28, 2015, 23:17:09 av Jon R »
Jon R.

Jon R

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #355 på: Desember 28, 2015, 23:28:37 »
Som Eriksen55 skriver så fint over her er det mye mer potensiale i Bellusci enn Cooper. Bellusci har pasninger og teknikk som overgår våre andre stoppere med flere mil. Synd at han ca hver 10.kamp har en blemme som fører til scoring i mot, men sammenligner man med Cooper som gjør enda flere blemmer(riktignok ikke så store) så blir det summasumarum Bellusci som bør spille og Cooper som bør benkes når vi får en ny stopper inn.

Bellusci er og blir vår beste stopper og at han nå har gjort feil mot Boro og Forest betyr ikke at han plutselig er dårligere enn Cooper og Bamba  for de gjør oftere feil enn Bellusci!

Uansett så mener jeg vi bør ha en ny stopper inn i overgangsvinduet. Vi trenger en skikkelig stor og sterk spiller ved siden av Bellusci som kan ta unna for seg i hodeduellene slik at vi får komplimentære ferdigheter der bak.
Jeg synes faktisk Cooper og Bellusci utfyller hverandre ganske bra. Cooper rydder unna det meste i luftrommet og B vinner de fleste duellene langs bakken. Langtfra feilfritt men allikevel  signifikant bedre enn Bamba/ Cooper eller Bamba/ Bellusci tidligere denne sesongen. I sum langt fra det dårligste stopperparet vi har hatt senere åra.
Jon R.

AndyMathie

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #356 på: Desember 29, 2015, 02:46:54 »
Som Eriksen55 skriver så fint over her er det mye mer potensiale i Bellusci enn Cooper. Bellusci har pasninger og teknikk som overgår våre andre stoppere med flere mil. Synd at han ca hver 10.kamp har en blemme som fører til scoring i mot, men sammenligner man med Cooper som gjør enda flere blemmer(riktignok ikke så store) så blir det summasumarum Bellusci som bør spille og Cooper som bør benkes når vi får en ny stopper inn.

Bellusci er og blir vår beste stopper og at han nå har gjort feil mot Boro og Forest betyr ikke at han plutselig er dårligere enn Cooper og Bamba  for de gjør oftere feil enn Bellusci!

Uansett så mener jeg vi bør ha en ny stopper inn i overgangsvinduet. Vi trenger en skikkelig stor og sterk spiller ved siden av Bellusci som kan ta unna for seg i hodeduellene slik at vi får komplimentære ferdigheter der bak.
Jeg synes faktisk Cooper og Bellusci utfyller hverandre ganske bra. Cooper rydder unna det meste i luftrommet og B vinner de fleste duellene langs bakken. Langtfra feilfritt men allikevel  signifikant bedre enn Bamba/ Cooper eller Bamba/ Bellusci tidligere denne sesongen. I sum langt fra det dårligste stopperparet vi har hatt senere åra.

Godt poeng og ja jeg kan være enig at Cooper har vært bedre i det siste. Husker mot Doncaster at han var rene rundingsbøye, men Bellusci hele tiden måtte rydde opp for han.

Jeg kan leve med stopperparet Bellusci/Cooper, men jeg vet ikke om jeg klarer å leve med Wood på topp lenger?!
We are Leeds and we are proud of it!

Henning

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #357 på: Desember 31, 2015, 14:27:04 »
At Bellusci skal vere god pasningsspelar er ei gåte for meg. Ingen andre som slår so mange langpasningar rett til motstandar eller ut over sidelinja.

Kontakinte

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #358 på: Desember 31, 2015, 14:44:12 »
At Bellusci skal vere god pasningsspelar er ei gåte for meg. Ingen andre som slår so mange langpasningar rett til motstandar eller ut over sidelinja.
Uten tvil, den beste av de bak til og slå den lange.

sportcarl1

Sv: Spiller: Giuseppe Bellusci
« Svar #359 på: Desember 31, 2015, 15:01:19 »
det går inte att skänka bort ett mål per match om vi skall upp i Pl, sedan spelar det ingen roll om spelaren heter bellusci eller bamba och de i övrigt spelar bra, en försvarare som kan få silvestri och cooper som är unga att utvecklas vore prio ett tillsammans med en anfallare som vet vart målet ligger