Skrevet av Emne: Rykter: Ny head-coach  (Lest 206202 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

raggen

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #690 på: Juni 01, 2017, 10:13:43 »
noen som har stats på karankas manager karriere??? og muligens vs Monk sin??

Ifølge Wiki 47% i Boro. Jeg har trukket fra kampene han fikk i Premier League og det gir en seiersprosent i Championship på snaut 53% over de to og en halv sesongene han var trener i Ch for Boro. Her pekte også pila oppover hele tiden, fra å være en bånnulke til middelhavsfarer da han tok over, til å tape play off-finalen året etter og dermed opp via 2.plass. Boro var Karankas første jobb som hovedtrener på seniornivå. Han har i tillegg med seg assistentjobb under Mourinho i Real Madrid.

Monk har en seiersprosent totalt på snaut 40%, mens Leedsperioden viser 47%.

Karanka gir kanskje ikke gåsehud hos noen gitt Boros svake PL-sesong, samt lave antall scorede mål. I tillegg virker han å være en kranglefant. Jeg er derimot helt sikker på at Karanka er et bedre alternativ enn flere av de andre som nevnes.

takker ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

Sydhagen

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #691 på: Juni 01, 2017, 12:51:05 »
Joe Rawson:
#lufc keeping muted on a new manger. If reports are correct Karanka and Ranieri have both spoken to the club but nothing confirmed


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #692 på: Juni 01, 2017, 16:00:59 »
Lee Sobot‏ @LeeSobotYEP  4m
4 minutes ago
Sky sources saying that Aitor Karanka is not the front-runner for the #lufc job, contrary to odds of 1/4. Ranieri is still second fav at 6/1
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #693 på: Juni 01, 2017, 16:04:59 »


Middlesboroughs eier heter Steve Gibson. Han er kanskje den mest respekterte klubb-eieren i engelsk fotball. I tillegg til ha en sympatisk væremåte, er han også kjent for å være tålmodig og (innenfor fornuftige rammer) økonomisk støttende overfor sine managere. Klarer man ikke å samarbeide med Steve Gibson, så bør man antagelig finne seg noe annet å holde på med.


when Gibson started signing players that he wanted into the team.
 - det er dette som stadig gjentas om Gibson, og at det var noe Karanka ikke likte...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

  • Gjest
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #694 på: Juni 01, 2017, 18:28:40 »


Middlesboroughs eier heter Steve Gibson. Han er kanskje den mest respekterte klubb-eieren i engelsk fotball. I tillegg til ha en sympatisk væremåte, er han også kjent for å være tålmodig og (innenfor fornuftige rammer) økonomisk støttende overfor sine managere. Klarer man ikke å samarbeide med Steve Gibson, så bør man antagelig finne seg noe annet å holde på med.


when Gibson started signing players that he wanted into the team.


 - det er dette som stadig gjentas om Gibson, og at det var noe Karanka ikke likte...

Ok. Hvis dette stemmer, var Gibson en klokere leder i tidligere tider. Men det finnes jo nok av eksempler på ledere som har hatt en sånn utvikling...


Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #695 på: Juni 01, 2017, 22:41:28 »

Ex-Leeds target's comments about Aitor Karanka should convince Whites to reignite interest if Spaniard is appointed
Jordan Harris @JordanHarris81137 minutes ago

Leeds United have been linked with handing Aitor Karanka the manager's job, so perhaps one of his former players should be on his radar if given the role.

Middlesbrough manager Aitor Karanka before the match


Aitor Karanka has been linked with the Leeds job

One of the names that has been heavily linked with succeeding Garry Monk at Leeds is Aitor Karanka, especially with the Whites set to appoint Victor Orta - who previously worked with Karanka at Middlesbrough - as the club's new technical director (via Yorkshire Evening Post).

If Karanka is appointed, it perhaps would not be too great a surprise to see Leeds reignite their interest in a former target, especially as he seemingly could not speak higher of the Spaniard after working with him at the Riverside Stadium.


The Daily Mirror suggested in January 2016 that Lee Tomlin wanted to join Leeds after a frustrating spell at Bournemouth, while former Whites boss Steve Evans told the Football League Paper that had he remained in charge last summer, he would have targeted the 28-year-old.

Lee Tomlin of Bristol City (L) and Luke Ayling of Leeds United in action


Lee Tomlin has been linked with Leeds in the past

And judging by his comments about Karanka from earlier this year - as reported by Gazette Live - Leeds should consider reigniting that interest if they decide that Jose Mourinho's former assistant is the man to succeed Monk at Elland Road.

"His message was always, 'If you play well, you'll stay in the team'. His methods in training and matches were brilliant," he told Gazette Live.

"You get some managers and the first thing they say after a defeat is 'your body fat mass is wrong' or 'you need to get F***er'. But Karanka treated us all like adults, and the dressing room respected him for that.

Middlesbrough manager Aitor Karanka
Tomlin could not praise Karanka high enough


"Karanka was always fair on the training ground. When you trained, you trained hard - and there was no messing about. But in the changing room, training had finished - so you can do what you want.

"Some clubs don't let you have phones in the canteen or in the building, there's rule after rule. But it wasn't like that at Boro - that's one of the best things about Karanka. He treated you like a grown-up."

Tomlin has endured a mixed season with Bristol City this past term, but still scored six times and contributed five assists for the Robins as they secured fairly comfortable survival in the Championship.

General view inside the stadium before the game - Elland Road

In his final season working with Karanka, Tomlin contributed eight goals and 10 assists in the league, and that kind of return would be most welcome at Leeds where Chris Wood's performances were so vital to their form.

SEE ALSO: Despite inconsistency, Leeds' reported pursuit of 23-year-old is wise decision
Tomlin would not only be able to provide cover for Wood up front, but he is also more than capable of playing amongst the three that sit just off the striker, whether that be on the wing or in a more central role.

That form should persuade Leeds to make another move for the forward if they do decide to appoint the former Boro boss, especially as his clear admiration for Karanka and previous desire to move to Elland Road perhaps hints that he would be more than open to the idea of joining Leeds this summer.

Show Comments
List page image © REUTERS
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #696 på: Juni 02, 2017, 08:02:11 »
Lee Sobot

EXCLUSIVE: The YEP understands that Aitor Karanka is NOT currently being considered for the #lufc job. Full story online shortly...

The YEP understands that Aitor Karanka is NOT currently being considered for the #lufc job, despite being 1/4 favourite.

The YEP understands that Simon Grayson and Michael Laudrup are also NOT currently being considered for the #lufc job. #lufc

Leeds evidently have preferred managerial targets to Karanka, Laudrup and Grayson, despite speculation. Karanka was 1/4 favourite. #lufc

Aitor Karanka has been favourite for the #lufc job ever since Garry Monk resigned. But NOT currently being considered the YEP understands.

Not clear who #lufc's preferred targets are - but it's currently not Karanka, Laudrup or Grayson. The plot thickens.

Ranieri had been second favourite in the betting behind Karanka, followed by Pardew, Pearson, Poyet, Clotet. But don't know targets #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #697 på: Juni 02, 2017, 08:31:06 »
EXCLUSIVE: The YEP understands that Aitor Karanka is NOT currently being considered for the #lufc job. Full story online shortly...

Om Karanka ikke engang vurderes, er det overraskende grunnet linken med Bravo/Real og Orta/Boro.

Kanskje vi får en stor overraskelse? Eller skal vi så nærme som at Clotet tar over?
Marching on together!

Sydhagen

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #698 på: Juni 02, 2017, 08:37:04 »
Blir spennende.
Tipper Ranieri eller en overraskelse.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #699 på: Juni 02, 2017, 08:39:09 »
jeg tenker fortgang..
Ups & Ups!!

Dennis

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #700 på: Juni 02, 2017, 08:47:53 »
jeg tenker fortgang..

Enig i at det ikke bør ta for lang tid, men om man ansetter feil mann vil det være en større tidskostnad.
Marching on together!

auren

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #701 på: Juni 02, 2017, 09:07:37 »
jeg tenker fortgang..

Enig i at det ikke bør ta for lang tid, men om man ansetter feil mann vil det være en større tidskostnad.

Enig. Og så har vi jo det poenget at vi henter inn en coach og ikke en manager som skal ha sin klare innflytelse i spillerkjøp. Så lenge vi har en coach klar innen pre season så går det fint i mine øyne. Så får heller Orta og gjengen stå for eventuelle spillerkjøp før den tid.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B_Ød

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #702 på: Juni 02, 2017, 09:32:53 »
Enig. Og så har vi jo det poenget at vi henter inn en coach og ikke en manager som skal ha sin klare innflytelse i spillerkjøp. Så lenge vi har en coach klar innen pre season så går det fint i mine øyne. Så får heller Orta og gjengen stå for eventuelle spillerkjøp før den tid.
auren

ser nok helst at det skjer noe lenge før den tid...ingen av de "på blokka" (om det som faktisk ryktes for tiden, er de på blokka da??) er vel alldeles i tåka?? 
Ups & Ups!!

auren

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #703 på: Juni 02, 2017, 09:36:47 »
Enig. Og så har vi jo det poenget at vi henter inn en coach og ikke en manager som skal ha sin klare innflytelse i spillerkjøp. Så lenge vi har en coach klar innen pre season så går det fint i mine øyne. Så får heller Orta og gjengen stå for eventuelle spillerkjøp før den tid.
auren

ser nok helst at det skjer noe lenge før den tid...ingen av de "på blokka" (om det som faktisk ryktes for tiden, er de på blokka da??) er vel alldeles i tåka??

Rykter er rykter og nye Leeds jobber i det stille. Og det er bare fint. Tror nok de drar opp en spennende coach fra hatten, en som det neppe har blitt spekulert i før noen få dager før han signer. Det viktigste er å ha 5-6 nye spillerforsterkninger klar til pre season. Og ja - jeg også vil ha en ny coach inn i dag, men jeg lar meg ikke stresse om det drøyer et par uker til.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #704 på: Juni 02, 2017, 09:59:40 »
Spekuleres i Pep. Men kanke se at han er den som Raddiken tror vil få oss opp. Blir det han, ja da er det tilbake til null og lenger bakover

Dennis

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #705 på: Juni 02, 2017, 10:03:58 »
Enig. Og så har vi jo det poenget at vi henter inn en coach og ikke en manager som skal ha sin klare innflytelse i spillerkjøp. Så lenge vi har en coach klar innen pre season så går det fint i mine øyne. Så får heller Orta og gjengen stå for eventuelle spillerkjøp før den tid.
auren

ser nok helst at det skjer noe lenge før den tid...ingen av de "på blokka" (om det som faktisk ryktes for tiden, er de på blokka da??) er vel alldeles i tåka??

Rykter er rykter og nye Leeds jobber i det stille. Og det er bare fint. Tror nok de drar opp en spennende coach fra hatten, en som det neppe har blitt spekulert i før noen få dager før han signer. Det viktigste er å ha 5-6 nye spillerforsterkninger klar til pre season. Og ja - jeg også vil ha en ny coach inn i dag, men jeg lar meg ikke stresse om det drøyer et par uker til.

auren

Jeg tror vi vil se en klar endring mot dette. Radrizzani er en kar som liker handling og resultater, ikke prat. Forteller du i forkant hva du har tenkt til legger du hodet for hogg. Akkurat dette har han gjort med Elland Road og i Rads tilfelle, gjør det meg trygg(ere) på at det faktisk vil gjennomføres.

Prater du, må du også gjennomføre for å opprettholde integritet. Både Bates og Cellino likte å prate som en gjengs politiker, men stadig vekk ble sluttresultatet noe annet. Så betyr ikke det at det nødvendigvis var deres skyld i alle tilfeller, men påstanden om hodet for hogg gjelder like fullt.

Radrizzani har også gjennomført ganske mye på få dager som eneaksjonær og jeg vil tro det jobbes hardt med å identifisere ny hovedtrener. Dersom det stemmer at Karanka ikke vurderes av klubben, tør jeg håpe at lista legges ganske høyt. Jeg tror ikke på et virkelig toppnavn, men en virkelig god trener er det lov å håpe på.

Hva med å se til Tyskland? De er vant til å jobbe med direktører over seg og leverer gode resultater. Wagner takket nei til å bli med Klopp til Merseyside og har nå tatt Huddersfield til PL for første gang. Farke har nå gått fra Dortmund II til Norwich og det skal bli spennende hva han får til der, antakelig på begrensede midler.
Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #706 på: Juni 02, 2017, 10:43:10 »
Setter en hundrings på Dave Hockaday 8)

Kai

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #707 på: Juni 02, 2017, 10:48:36 »
Noen blir utelukket nå, Ranieri blir ikke nevnt.
Tilfeldig? Kanskje.
Han er høyaktuell? Mulig.
Hotell? Trivago.

Dennis

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #708 på: Juni 02, 2017, 10:49:47 »
Setter en hundrings på Dave Hockaday 8)

Du skal ikke se bort fra det, om Hock får sjansen til å briljere med salt og pepper foran Radrizzani.
Marching on together!

B_Ød

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #709 på: Juni 02, 2017, 10:50:28 »
ellers må man vel heretter anta at spiller-gruppa holder seg mer stabil (færre inn/ut), uansett hvilken coach som kommer inn i bildet? Dette burde vel da også åpne for kortere kontrakts-tid mtp coachene?? Vil da, i så fall en tradisjonell manager, ta rollen som coach? Vil den trandisjonelle manager se seg nødt til det, for ikke å "konservativisere" seg selv ut av bildet?

Ønsker her først og fremst korreks for bruken av "konservativ" som verb :-)
Ups & Ups!!

Cherry

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #710 på: Juni 02, 2017, 13:28:45 »
Dette er jo glimrende i mitt hode, utvikle videre fra årets sesong - og disse kjenner jo stallen =
slipper og begynne på nytt, og vet akkurat hva som trengs!

http://the72.co.uk/82406/pep-clotet-becomes-favourite-leeds-united-job/

Go`Pep!
 

Allanclarke

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #711 på: Juni 02, 2017, 14:23:11 »
Dette er jo glimrende i mitt hode, utvikle videre fra årets sesong - og disse kjenner jo stallen =
slipper og begynne på nytt, og vet akkurat hva som trengs!

http://the72.co.uk/82406/pep-clotet-becomes-favourite-leeds-united-job/

Go`Pep!
Helt enig. Da kan vi bygge videre fra forrige sesong. Med ny manager vil forrige år nesten virke bortkastet. Vi kom jo til toppen forrige gang assistenten overtok. David O`Leary

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #712 på: Juni 02, 2017, 14:42:49 »
Robert (en vanlig fan) var freidig og twitret inn sin tilgjengelighet som Leedsmanager.
Rob Mulholland‏ @RobMulholland3  3h
3 hours ago
@andrearadri morning Andrea ,just wondered if you received my cv for position of Leeds boss , I'm available for interview any day next week

Andrea var ikke sein, tre kvarter seinere kom svaret (med smilefjes) :)

Andrea Radrizzani‏ 
@andrearadri
Replying to @RobMulholland3
:-) we got some better options...with all respect

Ifølge oppfølgingstweetene tar folk humoren. :)

https://twitter.com/RobMulholland3/status/870568344008699904
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #713 på: Juni 02, 2017, 17:34:39 »
jeg tenker fortgang..

Enig i at det ikke bør ta for lang tid, men om man ansetter feil mann vil det være en større tidskostnad.
Helt riktig, Dennis. Heller en uke eller to ekstra for å finne rett mann.
Jon R.

Ove

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #714 på: Juni 02, 2017, 20:27:54 »

Alex Sabella aktuell?
Han var jo en liten tur innom klubben som aktiv og har vært landslagstrener for Argentina. Ikke et dumt alternativ  :)

http://www.hitc.com/en-gb/2017/06/02/could-alejandro-sabella-become-leeds-uniteds-next-manager/
 

h.b

  • Gjest
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #715 på: Juni 02, 2017, 20:45:40 »

Alex Sabella aktuell?
Han var jo en liten tur innom klubben som aktiv og har vært landslagstrener for Argentina. Ikke et dumt alternativ  :)

http://www.hitc.com/en-gb/2017/06/02/could-alejandro-sabella-become-leeds-uniteds-next-manager/

3 år siden sist han hadde ansvaret for noe lag. Det taler unektelig mot ham

Eriksen55

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #716 på: Juni 02, 2017, 20:55:39 »
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Juande_Ramos

Så han ble nevnt på Facebook. Finner ingen ting om det på nettet. Tipper han er like uaktuell som de andre nevnte.

Ramos er vel uansett av de mest interresante som har blitt nevnt :)

h.b

  • Gjest
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #717 på: Juni 02, 2017, 21:27:26 »
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Juande_Ramos

Så han ble nevnt på Facebook. Finner ingen ting om det på nettet. Tipper han er like uaktuell som de andre nevnte.

Ramos er vel uansett av de mest interresante som har blitt nevnt :)

Ihvertfall cv`n i orden

Dennis

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #718 på: Juni 02, 2017, 23:09:42 »
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Juande_Ramos

Så han ble nevnt på Facebook. Finner ingen ting om det på nettet. Tipper han er like uaktuell som de andre nevnte.

Ramos er vel uansett av de mest interresante som har blitt nevnt :)

Nei takk.

Tok nesten Tottenham ned en divisjon i sitt forsøk på engelsk jord. Har en skokk med Spurs-kamerater og han står ikke veldig høyt i kurs.
Marching on together!

Forever Whites

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #719 på: Juni 03, 2017, 00:43:59 »
Blir nok Pep.  Litt skuffende og må senke ambisjonsnivået til vår nye eier nå.....
Medlem 94237