Skrevet av Emne: Rykter: Ny head-coach  (Lest 205879 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #570 på: Mai 27, 2017, 12:26:13 »
Hm. Ubehagelig opplysende. Kjenner jeg brått ble mer lunken til Ranieri.
For meg er det egentlig litt motsatt. Her skrives det positivt om hans menneskelige egenskaper og at det var sportslig 'det gikk skeis' i fjor (sikkert noe forenklet sagt).
Jeg hadde fått inntrykk av at det hadde skjært seg mht spillergruppen mer eller mindre...

Nå er ikke Leicester/Premier League noe jeg har fulgt sæærlig med på siden 2004 da. :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Nørgaard

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #571 på: Mai 27, 2017, 12:36:59 »
Får vi Ranieri er jeg frelst. Spiller en type fotball jeg elsker.

Hvilken type fotball mener du at Ranieri representerer?
I Leicester var det ivertfall en defensiv 4-4-2 med hurtige kontringer.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Ok, du mener den fotballen Leicester spilte i sesongen 15/16, med lite ballbesittelse, hurtige overganger og mye langpasninger i bakrom. Greit. Men dette er ikke typisk Ranieri-fotball. I Leicester-sammenheng er dette først og fremst Pearson-fotball, Sheakspeare-fotball og Walsh-fotball.

Da Nigel Pearson fikk fyken fra Leicester sommeren 2015, var det av helt andre grunner enn det fotballfaglige arbeidet han hadde utført i klubben. Han hadde veldig gode resultater å vise til - og klubben hadde jo f.eks en knallsterk vårsesong i 2015, som var et forvarsel om hva som skulle komme den påfølgende sesongen. Dette var ledelsen i Leicester selvsagt klar over, og derfor sørget de også for at nøkkelpersonell i staben rundt Pearson ble værende i klubben, selv etter at manageren selv måtte gå. I Leicester var altså det fotballfaglige (inkludert spillestil!) på plass sommeren 2015 - det som manglet var den kloke lederen med de rette menneskelige kvalitetene. Den personen fant Leicester-ledelsen til gangs i Claudio Ranieri!

Ranieri innrømte selv i begynnelsen av mestersesongen at fotballen Leicester spilte var langt mer preget av spillerne han hadde tilgjengelig enn den spillestil han selv ønsket å benytte. Kanté, som ble hentet til Leicester av Steve Walsh før sesongstart i 2015, ville jo ikke Ranieri ha til klubben i det hele tatt. Steve Walsh måtte bruke sin sterke stilling internt i klubben til overtale/presse Ranieri til å akseptere den dealen. Så kan jo de av dere som tror at Leicester ville vært i nærheten av å vinne noe mesterskap uten midtbanegiganten N`Golo Kanté på laget, rekke opp hånda nå!

Sist sesong så vi naturlig nok en dreining mot den fotballen Ranieri har stått for i hele sin karriere: med bl.a. mer ballbesittelse og en mer omstendelig oppbygging av angrepspillet. Og (de negative) resultatene uteble jo heller ikke.

Det finnes utvilsomt gode grunner til å ønske seg hedersmannen Claudio Ranieri som ny manager i Leeds. Men ønsket bør helst være tuftet på et annet grunnlag i den type fotball Leicester spilte 2015/16, for da satser man på at man skal få oppleve unntaket heller enn regelen.

God analyse. Sjovt som Leicester gik ned da Kante blev solgt. I øvrigt har Ranieri ikke haft megen succes i de mange jobs han har haft med de dygtige spillere han har haft til rådighed.
Han ville dog nok være bedre end Monk og forhåbentlig få mere støtte økonomisk.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #572 på: Mai 27, 2017, 12:52:09 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

erik4england

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #573 på: Mai 27, 2017, 13:07:07 »
Hva ville vi sagt om vi hadde vært linket til en manager av dette kaliberet for et år siden. Out of our league? Nå synker oddsen. All grunn til optimisme, selv om jeg fortsatt prøver å komme meg etter sjokket med Monk. Så ikke den komme - trodde begge parter var i en vin-vinn situasjon og at vi endelig snakket kontinuitet. Føler fortsatt at det var en opportunty missed. Stoler allikevel på at all kvaliteten i det nye styret har planer/kontakter/økonomi som innebærer suksess både på kort og lang sikt. Direkte opprykk MÃ… være målet neste sesong, vel den har allerede startet... Jeg er ening med dem som mener at vi får svar på mye når vi ser ambisjonsnivået på den nye ansettelsen.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #574 på: Mai 27, 2017, 14:25:49 »
Ikke overraskende...

WhiteSoul‏ @EllandRoadGlory  38m
38 minutes ago
From WalesOnline
It is believed coaches Pep Clotet, James Beattie and Darryl Flahavan have left the club as well.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #575 på: Mai 27, 2017, 15:03:05 »
Ikke overraskende...

WhiteSoul‏ @EllandRoadGlory  38m
38 minutes ago
From WalesOnline
It is believed coaches Pep Clotet, James Beattie and Darryl Flahavan have left the club as well.

Hvis alle bare slutter så koster de oss ikke penger, en positiv ting.

De kunne jo aldri fortsette nå som Monk dra ved å sende oss en "SMS" og si at det er slutt.

Pep Clotet som hovedtrener har jeg null tro på, at skulle skje og at det skulle funke.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #576 på: Mai 27, 2017, 16:03:24 »
Noen som husker siste gang vi hadde en manager som sa opp selv?

Wise ?

Graham ?

Revie ?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #577 på: Mai 27, 2017, 16:08:49 »
Silva har gått til Watford btw...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #578 på: Mai 27, 2017, 16:16:55 »
Noen som husker siste gang vi hadde en manager som sa opp selv?

Wise ?

Graham ?

Revie ?

Dennis Wise.
Super Leeds since 1968

Johrnino

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #579 på: Mai 27, 2017, 17:24:04 »
Personlig ønsker jeg meg David Wagner som ny Leeds- sjef! Sikkert ikke et populært valg etter hans oppførsel i forrige Leeds kamp, men en type manager som helt sikker klarer å produsere resultater i løpet av en toårsperiode.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

 

RoarG

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #580 på: Mai 27, 2017, 17:27:40 »
Uansett, denne ansettelsen kan ikke dra ut i langdrag. Og den nye manageren må backes 100%. Monk er yesterday's news,
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #581 på: Mai 27, 2017, 18:25:13 »
Hvis vi skal tenke langsiktig, hvorfor ikke Arsène Wenger?

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #582 på: Mai 27, 2017, 19:37:53 »
Hvis vi skal tenke langsiktig, hvorfor ikke Arsène Wenger?
Fordi han er for nær pensjonsalderen til å være noe langsiktig alternativ?
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #583 på: Mai 27, 2017, 19:41:14 »
Hvis vi skal tenke langsiktig, hvorfor ikke Arsène Wenger?
Fordi han er for nær pensjonsalderen til å være noe langsiktig alternativ?

Ranieri...  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #584 på: Mai 27, 2017, 20:36:37 »
Personlig ønsker jeg meg David Wagner som ny Leeds- sjef! Sikkert ikke et populært valg etter hans oppførsel i forrige Leeds kamp, men en type manager som helt sikker klarer å produsere resultater i løpet av en toårsperiode.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Du har rett: det er ikke et populært valg. Jeg spyr ved tanken >:(
For en drittsekk, verre en Warnock spørru meg ;)

raggen

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #585 på: Mai 27, 2017, 21:07:40 »
etter og ha lest diverse tråder og artikler om orta så kan jeg ikke skjønn annet enn at det blir karanka siden det er orta og bravo som skal velge ny manager.
Håper jeg tar feil!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #586 på: Mai 27, 2017, 21:25:02 »
Flere indikasjoner på at Leeds scannet markedet før de tilbød Monk ett år:

EXCLUSIVE: New #LUFC chief Radrizanni lines up move for Aitor Karanka should agreement fail to be reached over Monk. teamtalk.com/news/exclusive…

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #587 på: Mai 27, 2017, 21:52:27 »
Flere indikasjoner på at Leeds scannet markedet før de tilbød Monk ett år:

EXCLUSIVE: New #LUFC chief Radrizanni lines up move for Aitor Karanka should agreement fail to be reached over Monk. teamtalk.com/news/exclusive…

Og det er helt innenfor.

DenHviteYeboah

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #588 på: Mai 27, 2017, 22:11:09 »
Flere indikasjoner på at Leeds scannet markedet før de tilbød Monk ett år:

EXCLUSIVE: New #LUFC chief Radrizanni lines up move for Aitor Karanka should agreement fail to be reached over Monk. teamtalk.com/news/exclusive…

Og det er helt innenfor.
Karanka...kjenner jeg blir nedfor :( Bring on Ranieri!

RoarG

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #589 på: Mai 27, 2017, 22:21:33 »
Karanka fikk da struktur på M'boro. Ikke sikkert det er et så dårlig valg, og han er antagelig en bedre manager enn Monk, som jeg tror har feilberegnet hvor høyt han kan sikte.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #590 på: Mai 27, 2017, 22:31:19 »
Flere indikasjoner på at Leeds scannet markedet før de tilbød Monk ett år:

EXCLUSIVE: New #LUFC chief Radrizanni lines up move for Aitor Karanka should agreement fail to be reached over Monk. teamtalk.com/news/exclusive…

Og det er helt innenfor.
Karanka...kjenner jeg blir nedfor :( Bring on Ranieri!

Karanka vet jeg ikke, men i Radz fulle rett å sondere.

Kato

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #591 på: Mai 27, 2017, 22:39:36 »
I diskusjonen om skylda for hvorfor Monk forlot, og ansettelsen av ny mann er det en viktig ting som passerer stille forbi.

Klubben vår ansetter dyktige folk i viktige posisjoner i disse dager. Det er også å bygge klubb. Og svært viktig grunnarbeid for sesongen som kommer.
 


Jon R

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #593 på: Mai 28, 2017, 00:43:41 »
I følge "pålitelige kilder" er både Ranieri og Karanka førstevalget.  ??? ::)

Tenk om Andrea plutselig dro Eddie Howe ut av ermet. Da hadde det gått for meg.  ;D
Jon R.

Jon R

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #594 på: Mai 28, 2017, 00:56:43 »
I diskusjonen om skylda for hvorfor Monk forlot, og ansettelsen av ny mann er det en viktig ting som passerer stille forbi.

Klubben vår ansetter dyktige folk i viktige posisjoner i disse dager. Det er også å bygge klubb. Og svært viktig grunnarbeid for sesongen som kommer.
Bravo og Kinnear høres ut som bra folk.

Håper vi styrer unna den Boroklanen med Orta og Karanka i spissen.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #595 på: Mai 28, 2017, 01:00:44 »
Vår tids Eddie Howe er vel brødrene som ledet Lincoln til opprykk og til kvartfinale i cupen!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #596 på: Mai 28, 2017, 01:08:43 »
Vår tids Eddie Howe er vel brødrene som ledet Lincoln til opprykk og til kvartfinale i cupen!
Da henter vi dem!
Jon R.

Gufrias

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #597 på: Mai 28, 2017, 06:50:43 »
Hvis vi skal tenke langsiktig, hvorfor ikke Arsène Wenger?
Fordi han er for nær pensjonsalderen til å være noe langsiktig alternativ?

Ranieri...  8)
...er to år yngre  ;)
Hekta på Leeds siden 1974

RoarG

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #598 på: Mai 28, 2017, 11:44:45 »
Hvis vi skal tenke langsiktig, hvorfor ikke Arsène Wenger?
Fordi han er for nær pensjonsalderen til å være noe langsiktig alternativ?

Ranieri...  8)
...er to år yngre  ;)
Vel, nå fikk en ungkælv sjansen forrige gang. Kanskje på tide med litt rutine? Ranieri ville ha vært utrolig spennende, da.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Nørgaard

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #599 på: Mai 28, 2017, 13:32:09 »
I følge "pålitelige kilder" er både Ranieri og Karanka førstevalget.  ??? ::)

Tenk om Andrea plutselig dro Eddie Howe ut av ermet. Da hadde det gått for meg.  ;D
[/b]

Fantastisk, men usandsynligt desværre. Han er vel det største talent i England lige nu.