Skrevet av Emne: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00  (Lest 30732 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

auren

Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #150 på: Desember 06, 2014, 18:13:50 »
Veldig godt oppsummert Josch!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

testo

Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #151 på: Desember 06, 2014, 18:25:05 »
Same old story I'm afraid, and I'm sick of it!
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Josch

Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #152 på: Desember 06, 2014, 19:07:16 »
Noen som har tall på hvor mange ganger Leeds har ledet og tapt på bortebane nå?
Det har vel faktisk vært en fordel for Leeds å ligge under først på bortebane,  for å få poeng (Norwich, B.ham, Bournemouth).

Jeg begynner å lure på om det går an å tjene penger på det, på Unibet.?

Dette slår jo aldri feil!!!
Når Leeds leder borte så er det bare å kaste seg på liveoddsen og satse på H! ;) ;)
« Siste redigering: Desember 06, 2014, 22:24:47 av Josch »

DenHviteYeboah

Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #153 på: Desember 06, 2014, 19:08:49 »
Hva skal man si?  Ipswich vinner fortjent selv om de ikke har flust med sjanser. Kampen avgjøres foran mål og derfor blir det 4-1. Straffen og målet rett før pause var selvsagt ødeleggende. Leeds er med i banespillet, men mister ballen for lett og skaper lite fremover. Nå MÃ… vi ta poengene våre hjemme for å unngå nedrykkskamp. Denne bortekampen var lik mange av de andre (ledesle og deretter sammenbrudd og naiv fotball). Mitt halmstrå er at det bor noe i dette laget, bare de får rutine nok. Helst bør vi få inn 1-2 rutinerte spillere snart.

Her er noen generelle skremmeskudd:
-vi er ufarlige på dødball og innlegg. vi kan like gjerne gi bort ballen når vi har corner.
-det glipper i hver kamp i forsvar /midtbane, og vi slipper inn billige mål
-vi klarer aldri å komme på offensiven når vi ligger under, luften går ut av laget.
-motstanderlagene virker å ha en lett jobb med å demme opp for våre angrep, det blir mye spill på tvers foran deres 16-meter. Vi er ufarlige.
-flere av spillerene svikter nå de spiller på bortebane

Mye av dette skyldes manglende rutine, men når vi mangler en target man så må dette kompenseres med mer solid  angrepssill langs bakken. Jeg vil si at Cellino ikke har funnet  ch.ship koden ennå. Meningen er at laget skal vokse  sammen og bli bedre og få mer rutine. Kanskje?? :( Men hvis det blir nedrykkskamp så vil dette bli en vond spiral og tung bør på de unge spillerene. :(

Veldig enig!

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #154 på: Desember 06, 2014, 19:35:00 »
Ok vi taper mot et toppag i kanon form i dag , har sagt siden starten vi er et par knall signeringer fra og være stabile og god. forsvaret våres trenger og styrkes , Sam byram tror jeg bare vil bli bedre og bedre samme me cooper. Pearce synes jeg ikke virker god nok i hode , har ikke roen som skal til for og trygge noe. Silvestri må kommunisere MYE bedre , har vært tragisk siste matchene.
Pontus ❤

Promotion 2010

Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #155 på: Desember 06, 2014, 19:47:19 »
Føler med alle de norske gutta som har reist på dagstur via Rygge...
Fikk melding fra en av dem: "SHIT"

£ 43 pr billett.  â˜º

Og jeg som trodde der var dyrt på E R. ☺
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #156 på: Desember 06, 2014, 19:58:57 »
Prøver å være positiv. :)

EN ting skal spillerne idag  ha:

Selv etter  de traumatiske målene rett før og etter pause (kampen avgjort) så prøver Leeds  å skape noe fremover og løper hjem. Ikke rart om det blir litt Hawaii og vi mister ballen av og til. Ikke ble det stygt spill eller mange gule kort heller. Og ingen skader. :)

Ikke lett å motivere seg når man ligger under  1-4 etter 49 min. , med  ufortjent store sifre.
Virket som Ipswich slapp gassen litt og det ble en transportetappe i 2. omg.

Ipswich virket ikke som noe stort lag, men tabellen forteller nok det meste om disse lagene.

Cherry

Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #157 på: Desember 06, 2014, 20:08:23 »
Føler med alle de norske gutta som har reist på dagstur via Rygge...
Fikk melding fra en av dem: "SHIT"

£ 43 pr billett.  â˜º

Og jeg som trodde der var dyrt på E R. ☺

Ja, kanonstart men bare trist etter det- lang busstur tilbake til Stanstead antagelig :-* bra initiativ fra Geir H da!
 

raggen

Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #158 på: Desember 06, 2014, 20:19:32 »
klarer ikke og være så negativ og overrasket over resultatet da jeg igjen sier som tidligere at jeg forventet dette ble en mellom sesosng.
med det sagt så skulle jeg likt og sett en spillestil og formasjon som laget behersker og som vi har spillestil til. det har vi ikke pdd slik jeg hører og har sett av de kampene jeg har sett.
Men har troa på dette prosjektet til Cellino så håper jeg han og redders er in it for the long run ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kato

Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #159 på: Desember 06, 2014, 20:43:17 »
Slutt. 4-1. Nå må vi reise oss til neste kamp! Og kanskje slutte med denne pasningsorienterte stilen. Vi har tydeligvis ikke spillere som er gode nok til det. Kjøp et par vinger og gå tilbake til 4-4-2!

Fortsatt 5 poeng til nedrykk heldigvis!

auren

Så du mener vi heller skal begynne å pumpe langt i en divisjon der 23 lag er bedre skodd fysisk enn oss?
 

auren

Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #160 på: Desember 06, 2014, 20:46:37 »

Slutt. 4-1. Nå må vi reise oss til neste kamp! Og kanskje slutte med denne pasningsorienterte stilen. Vi har tydeligvis ikke spillere som er gode nok til det. Kjøp et par vinger og gå tilbake til 4-4-2!

Fortsatt 5 poeng til nedrykk heldigvis!

auren

Så du mener vi heller skal begynne å pumpe langt i en divisjon der 23 lag er bedre skodd fysisk enn oss?

Jepp! Du visste vel at det bare finnes to spillestiler?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #161 på: Desember 06, 2014, 21:07:04 »
Slutt. 4-1. Nå må vi reise oss til neste kamp! Og kanskje slutte med denne pasningsorienterte stilen. Vi har tydeligvis ikke spillere som er gode nok til det. Kjøp et par vinger og gå tilbake til 4-4-2!

Fortsatt 5 poeng til nedrykk heldigvis!

auren

Så du mener vi heller skal begynne å pumpe langt i en divisjon der 23 lag er bedre skodd fysisk enn oss?

Er vel ikke SÃ…Ã… svart/ hvitt. D er faktisk mulig å spille litt anderledes i formasjon, uten å spille hoofball :D
Bellusci er mer spillende enn Pearce, men løs kanon på dekk der bak- og bør heller være midtbaneanker!
Vet vi har Austin med tæl og innsats, men han har ett enkelt fotballhode..
Så får vi heller virkelig fullere på midten, men bruk forfall del Adryan... Han er den mest kreative vi har!
Mowatt har vært god hittil, Cook og Bianchi virker nedadgående i form...samtidig virker Murphy, Sloth, Norris  og Dawson som lite aktuelle... Og Benedisic vet jeg ikke status på... Og Tonge er for meg over the Hill!
Sharp virket frisk i dag, Doukara virket sliten og dette var ikke kamp for Antenucci uten særlig støtte.

Alt i alt?   Vi kom liksom aldri i gang igjen etter 1-1.... Ingen mottrekk. Tipper Noel Hunt gliser i skjegget i kveld.
 

Josch

Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #162 på: Desember 06, 2014, 23:09:34 »
Antenucchi puttet et fint mål i dag også (omtrent ferdig  scoret).  :)

Leeds skaper ikke mange sjanser i  sine kamper, men jeg synes  Antenucchi og  Doukara har satt en høy prosent av sjansene som har kommet. (jeg har ikke tall på dette). Noen er også satt i stolpen eller annen bra avslutning.
De har nå scoret  8 og 5 mål (serie) av Leeds' 24 mål.

Spissene synes derfor  "godkjent" på papiret, men ikke mer enn det.

Hvordan kommer målene?

-Mange av disse sjansene kommer fra gjennomspill langs bakken, f.eks på kontringer, eller skudd fra kloss hold. Her er begge to ganske sikre når sjansen kommer, mener jeg.

Spissenes svakheter (som mot Ipswich):

-de skaper lite målsjanser  på egen hånd, f.eks EN mot EN (drible)
-de kan ikke heade i mål ( i alle fall ikke ennå), og blir ikke spilt på i lufta
-de vinner ikke hodedueller i feltet/eller ved utspill
-de blir litt borte i kampen  i perioder , særlig på bortebane
-hvor er langskuddene?
-de ofrer seg ikke  nok i feltet /f.eks være først på ballen (eks. Lee Chapman,  Deane, )
-de blir lett knuffet vekk av sterke forsvarere

Alt dette er grunnen til småpillet foran motstanders  16-meter. Det blir ikke slått inn fordi spissene ikke vinner duellen mot engelske stoppere. Motstandere vet dette . Her har Leeds et stort handicap.

I tillegg scorer de andre spillerene nesten ikke (backer, stoppere, midtbane)

Kan vi ha spisser på et engelsk lag som ikke scorer  med hodet? ??? ???

PS: Idag scoret Ipswich TO mål på heading + at straffen kom etter en hodeduell.!!
« Siste redigering: Desember 07, 2014, 19:23:05 av Josch »

sportcarl1

Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #163 på: Desember 06, 2014, 23:22:04 »
Slutt. 4-1. Nå må vi reise oss til neste kamp! Og kanskje slutte med denne pasningsorienterte stilen. Vi har tydeligvis ikke spillere som er gode nok til det. Kjøp et par vinger og gå tilbake til 4-4-2!

Fortsatt 5 poeng til nedrykk heldigvis!

auren

Så du mener vi heller skal begynne å pumpe langt i en divisjon der 23 lag er bedre skodd fysisk enn oss?

Er vel ikke SÃ…Ã… svart/ hvitt. D er faktisk mulig å spille litt anderledes i formasjon, uten å spille hoofball :D
Bellusci er mer spillende enn Pearce, men løs kanon på dekk der bak- og bør heller være midtbaneanker!
Vet vi har Austin med tæl og innsats, men han har ett enkelt fotballhode..
Så får vi heller virkelig fullere på midten, men bruk forfall del Adryan... Han er den mest kreative vi har!
Mowatt har vært god hittil, Cook og Bianchi virker nedadgående i form...samtidig virker Murphy, Sloth, Norris  og Dawson som lite aktuelle... Og Benedisic vet jeg ikke status på... Og Tonge er for meg over the Hill!
Sharp virket frisk i dag, Doukara virket sliten og dette var ikke kamp for Antenucci uten særlig støtte.

Alt i alt?   Vi kom liksom aldri i gang igjen etter 1-1.... Ingen mottrekk. Tipper Noel Hunt gliser i skjegget i kveld.
  stängde av efter 2-1, visste hur det skulle sluta, men bra att sharpe verkade pigg, hoppas han får starta i nästa match, några mittfältare är slitna med och behöver kanske vila, är ju det som är grejen med en bred trupp
 

Cherry

Sv: Kamp vs IPSWICH TOWN på PORTMAN ROAD, lørdag 6.12 2014 kl 16:00
« Svar #164 på: Desember 07, 2014, 00:26:11 »
Vi har 9 poeng til PO og 5 poeng til avgrunnen etter 20 kamper,
Kun 5 lag har sluppet inn flere mål enn oss, omtrent som i fjor- men da scoret vi da mer?

Enig i kommentar her ift at vi ikke har spisser som er gode på hodet, cornere begge veier er vi tafatte på også...,er derfor jeg savner muligheter i kamptropper for å endre kampbildene når det butter/ glipper... Særlig fremover. På banen.
Nå er vi i Desember, og historisk er denne og Januar måned der vi har sviktet tidligere sesonger....

Vi trenger kvalitet .... Gjerne innlånt. 
...også var det denne eiersituasjonen ....hm.