Skrevet av Emne: Spiller: Stuart Dallas  (Lest 95784 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

auren

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #180 på: Oktober 30, 2018, 19:51:03 »
Nå er vel heller ikke den sentrale midtbanespilleren Jamie Shackleton svaret på høyrebacken. Hadde vært veldig spennende å sett hva Robbie Gotts hadde fått til i den posisjonen. Han er en naturlig høyreback.

Men jeg er ganske sikker på at vi får se Dallas på backen mot Wigan på søndag. Og kanskje han til og med varter opp med et flott mål?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #181 på: Oktober 30, 2018, 20:59:24 »
1. De fleste er vel enige om at Dallas har spilt bra når han har spilt, ikke strålende, men bra. Men det er jo bestandig noen som ikke ser de de fleste andre ser.

2. De som ønsker Dallas ut av klubben, hvorfor gir dere han ros nå? Dere har jo bestemt dere for lenge siden, så hvorfor gi ros for så å ønske han ut av   klubben dagen etter. Veldig vinglete spør du meg.....

Føler vel heller at det er du som ser noen kvaliteter i Dallas som få andre ser  :)

Han har ikke spilt bra over tid i hele sin Leeds karriere. Stabilt dårlig, ustabilt god.

Hvorfor gi han ros nå?? Nei si det... Kanskje fordi han fortjener det? Han har vært ok de siste kampene. Men som andre påpeker, det går altfor sakte og det irriterer. Når han lykkes med noe, så ender neste trekk i noe kål, stort sett.

Jeg vil vi skal selge Dallas og erstatte han med en bedre spiller. Likevel kan jeg si at han var god sist kamp.

Skal vi han inn nye spillere som styrker første 11'ern og ikke skal ha en gedigen spillerstall, må dem kaste ut de spillerne som er i andre enden. Og der er Dallas!

Mulig det er meg og få andre som ser kvaliteter i Dallas, men en av dem er i alle fall Bielsa. Føler meg i godt selskap.
Godt mulig han må ut i sommer hvis det kommer inn mange gode spillere, men det viktigste er at han nå spiller mange gode kamper på rad. Det som er synd at det hele tiden er andre som har dårlige dager. På lørdag var det Roofe og Pablo, to av mine favoritter.
MOT

Eriksen55

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #182 på: Oktober 30, 2018, 21:08:56 »
1. De fleste er vel enige om at Dallas har spilt bra når han har spilt, ikke strålende, men bra. Men det er jo bestandig noen som ikke ser de de fleste andre ser.

2. De som ønsker Dallas ut av klubben, hvorfor gir dere han ros nå? Dere har jo bestemt dere for lenge siden, så hvorfor gi ros for så å ønske han ut av   klubben dagen etter. Veldig vinglete spør du meg.....

Føler vel heller at det er du som ser noen kvaliteter i Dallas som få andre ser  :)

Han har ikke spilt bra over tid i hele sin Leeds karriere. Stabilt dårlig, ustabilt god.

Hvorfor gi han ros nå?? Nei si det... Kanskje fordi han fortjener det? Han har vært ok de siste kampene. Men som andre påpeker, det går altfor sakte og det irriterer. Når han lykkes med noe, så ender neste trekk i noe kål, stort sett.

Jeg vil vi skal selge Dallas og erstatte han med en bedre spiller. Likevel kan jeg si at han var god sist kamp.

Skal vi han inn nye spillere som styrker første 11'ern og ikke skal ha en gedigen spillerstall, må dem kaste ut de spillerne som er i andre enden. Og der er Dallas!

Mulig det er meg og få andre som ser kvaliteter i Dallas, men en av dem er i alle fall Bielsa. Føler meg i godt selskap.
Godt mulig han må ut i sommer hvis det kommer inn mange gode spillere, men det viktigste er at han nå spiller mange gode kamper på rad. Det som er synd at det hele tiden er andre som har dårlige dager. På lørdag var det Roofe og Pablo, to av mine favoritter.

Vel, tviler på at Dallas er i troppen hvis alle er skadefrie. Men spiller han bra nå fremover så er ingenting bedre enn det.

Så dårlig dag hadde dem ikke. Er nok heller vi som er bortskjemt med storspill av Pablo. Roofe gjør det han sksl. Jobber, presser og scorer på sjansen han får.

Ønsker meg en kamp alle har full klaff igjen. Typ som Derby og Norwich borte  :)

GeirO

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #183 på: Oktober 30, 2018, 21:12:55 »
1. De fleste er vel enige om at Dallas har spilt bra når han har spilt, ikke strålende, men bra. Men det er jo bestandig noen som ikke ser de de fleste andre ser.

2. De som ønsker Dallas ut av klubben, hvorfor gir dere han ros nå? Dere har jo bestemt dere for lenge siden, så hvorfor gi ros for så å ønske han ut av   klubben dagen etter. Veldig vinglete spør du meg.....

Føler vel heller at det er du som ser noen kvaliteter i Dallas som få andre ser  :)

Han har ikke spilt bra over tid i hele sin Leeds karriere. Stabilt dårlig, ustabilt god.

Hvorfor gi han ros nå?? Nei si det... Kanskje fordi han fortjener det? Han har vært ok de siste kampene. Men som andre påpeker, det går altfor sakte og det irriterer. Når han lykkes med noe, så ender neste trekk i noe kål, stort sett.

Jeg vil vi skal selge Dallas og erstatte han med en bedre spiller. Likevel kan jeg si at han var god sist kamp.

Skal vi han inn nye spillere som styrker første 11'ern og ikke skal ha en gedigen spillerstall, må dem kaste ut de spillerne som er i andre enden. Og der er Dallas!

Mulig det er meg og få andre som ser kvaliteter i Dallas, men en av dem er i alle fall Bielsa. Føler meg i godt selskap.
Godt mulig han må ut i sommer hvis det kommer inn mange gode spillere, men det viktigste er at han nå spiller mange gode kamper på rad. Det som er synd at det hele tiden er andre som har dårlige dager. På lørdag var det Roofe og Pablo, to av mine favoritter.

Vel, tviler på at Dallas er i troppen hvis alle er skadefrie. Men spiller han bra nå fremover så er ingenting bedre enn det.

Så dårlig dag hadde dem ikke. Er nok heller vi som er bortskjemt med storspill av Pablo. Roofe gjør det han sksl. Jobber, presser og scorer på sjansen han får.

Ønsker meg en kamp alle har full klaff igjen. Typ som Derby og Norwich borte  :)
Håper også på en kamp der alle har full klaff :)
Men hukommelsen spiller deg et puss: I de meget gode kampene i starten av sesongen- med skadefri tropp- var Dallas absolutt med i troppen, og i tillegg var han ofte den første som ble byttet inn. Nytt eksempel på at Bielsa liker hans spill.
MOT

berlin

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #184 på: Oktober 31, 2018, 06:34:35 »
Vi er vel alle enige om at Dallas ikke har noen plass i "første-elleveren". Det er få klubber som ikke blir svekket når det er 3-4-5 av faste spillere ute med skade eller suspensjon. Dallas er en squad-player. Vi trenger squad-players. Squad-players er oftest et dårligere alternativ, men du vet stort sett hva du får med Dallas. Han driter seg sjelden loddrett ut. Dallas er en viktig spiller i dagens stall, mener nå jeg. Han har erfaring og jeg er sikker på at Bielsa vil fortsette å bruke Dallas.
Tror ikke Gotts kommer inn enda (hb).

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #185 på: Oktober 31, 2018, 07:21:07 »
Vi er vel alle enige om at Dallas ikke har noen plass i "første-elleveren". Det er få klubber som ikke blir svekket når det er 3-4-5 av faste spillere ute med skade eller suspensjon. Dallas er en squad-player. Vi trenger squad-players. Squad-players er oftest et dårligere alternativ, men du vet stort sett hva du får med Dallas. Han driter seg sjelden loddrett ut. Dallas er en viktig spiller i dagens stall, mener nå jeg. Han har erfaring og jeg er sikker på at Bielsa vil fortsette å bruke Dallas.
Tror ikke Gotts kommer inn enda (hb).

Håper det (berlin)

HåvardK

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #186 på: Oktober 31, 2018, 08:11:24 »
Vi er vel alle enige om at Dallas ikke har noen plass i "første-elleveren". Det er få klubber som ikke blir svekket når det er 3-4-5 av faste spillere ute med skade eller suspensjon. Dallas er en squad-player. Vi trenger squad-players. Squad-players er oftest et dårligere alternativ, men du vet stort sett hva du får med Dallas. Han driter seg sjelden loddrett ut. Dallas er en viktig spiller i dagens stall, mener nå jeg. Han har erfaring og jeg er sikker på at Bielsa vil fortsette å bruke Dallas.
Tror ikke Gotts kommer inn enda (hb).

Håper det (berlin)
;D ;D ;D

berlin

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #187 på: Oktober 31, 2018, 10:38:29 »
Vi er vel alle enige om at Dallas ikke har noen plass i "første-elleveren". Det er få klubber som ikke blir svekket når det er 3-4-5 av faste spillere ute med skade eller suspensjon. Dallas er en squad-player. Vi trenger squad-players. Squad-players er oftest et dårligere alternativ, men du vet stort sett hva du får med Dallas. Han driter seg sjelden loddrett ut. Dallas er en viktig spiller i dagens stall, mener nå jeg. Han har erfaring og jeg er sikker på at Bielsa vil fortsette å bruke Dallas.
Tror ikke Gotts kommer inn enda (hb).

Håper det (berlin)

 ;D

berlin, som tar seg en slurk hb.

Josch

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #188 på: November 18, 2018, 17:56:28 »
Spiller venstre back i landskamp mot Østerrike i kveld. Han må ha gjort et godt inntrykk på backplass i Leeds.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #189 på: November 18, 2018, 20:12:04 »
Spiller venstre back i landskamp mot Østerrike i kveld. Han må ha gjort et godt inntrykk på backplass i Leeds.


Har lenge vært fast på det Nord Irske landslaget. Solid spiller, tenker mange!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #190 på: November 18, 2018, 23:58:53 »
Det var dette Nord-Irlands manager hadde å om Dallas' innsats.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-news-recap-injuries-15427593
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bjorn

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #191 på: November 19, 2018, 09:11:09 »
Det var dette Nord-Irlands manager hadde å om Dallas' innsats.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-news-recap-injuries-15427593

Ja nå må vi passe på å finne ting som vi kan bruke mot våre spillere i laguttak fremover.  :-X
Nå har jeg ikke sett kampen og aner ikke hvordan han har gjort det, men å basere Dallas' innsats på at han kunne sparket ballen ut over sidelinja istedenfor å spille videre virker for meg meningsløst. Den setningen sier ingenting om hans innsats og derfor misvisende.
Marching On! 4276

ibster

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #192 på: November 19, 2018, 09:43:23 »
Det var dette Nord-Irlands manager hadde å om Dallas' innsats.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-news-recap-injuries-15427593

Ja nå må vi passe på å finne ting som vi kan bruke mot våre spillere i laguttak fremover.  :-X
Nå har jeg ikke sett kampen og aner ikke hvordan han har gjort det, men å basere Dallas' innsats på at han kunne sparket ballen ut over sidelinja istedenfor å spille videre virker for meg meningsløst. Den setningen sier ingenting om hans innsats og derfor misvisende.

Det handler vel om å forsøke å belyse diskusjonen om våre spillere med relevant informasjon. Dallas hadde en helt OK kamp i går frem til han gjorde en feilvurdering som ble straffet hardt helt på tampen. Det er skjerpende at han er senior og gjør en sånn type feil. Jeg er ikke spesielt imponert over treneren som henger ham ut i post-match intervjuet men det er en annen sak.

Det endrer lite for oss da Dallas kommer til å spille flere kamper de neste ukene nærmest uavhengig av hvordan det går på banen. Vi får håpe han ikke går i kjelleren av dette og heller klarer å heve seg når han drar på seg den hvite trøya igjen.


Eriksen55

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #193 på: November 19, 2018, 09:55:05 »
Nå har ikke jeg sett målet og situasjonen. Men nå har vel Dallas fått innprentet over en lang periode at ballen skal spilles og ikke pælmes! Kanskje det påvirker!

La Dallas får frem til jul nå med å bevise hva han står for. Fordelen nå er at han skal spille høyreback over tid, ikke bli kastet inn på venstre back eller en av vingene. Han er tross alt en høyreving, og da kan man ikke sette lista på Douglas eller Ayling når han vikarierer på dems plasser.


ibster

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #194 på: November 19, 2018, 13:47:18 »
Fordelen nå er at han skal spille høyreback over tid, ikke bli kastet inn på venstre back eller en av vingene.

Godt poeng, kanskje ser vi en liten forbedring etterhvert.

Han er tross alt en høyreving, og da kan man ikke sette lista på Douglas eller Ayling når han vikarierer på dems plasser.

Absolutt ikke. Det er drittøft å vikariere på backen med Bielsastilen. Så nivåforskjellen mellom vikarene og de faste blir jo desto tydeligere.

GeirO

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #195 på: November 21, 2018, 13:32:17 »
Det var dette Nord-Irlands manager hadde å om Dallas' innsats.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-news-recap-injuries-15427593
O'Neill har jo ikke peiling. Så fikk han også sparken i dag  ;)
MOT

Bjorn

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #196 på: November 21, 2018, 13:41:40 »
Det var dette Nord-Irlands manager hadde å om Dallas' innsats.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-news-recap-injuries-15427593
O'Neill har jo ikke peiling. Så fikk han også sparken i dag  ;)
Ikke bare en O'Neill her i verden..  ;)
Marching On! 4276

GeirO

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #197 på: November 21, 2018, 22:41:30 »
Det var dette Nord-Irlands manager hadde å om Dallas' innsats.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-news-recap-injuries-15427593
O'Neill har jo ikke peiling. Så fikk han også sparken i dag  ;)
Ikke bare en O'Neill her i verden..  ;)
Martin, Michael...who cares?  :-\
MOT

Xern

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #198 på: November 23, 2018, 19:45:23 »
Det var dette Nord-Irlands manager hadde å om Dallas' innsats.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-news-recap-injuries-15427593
O'Neill har jo ikke peiling. Så fikk han også sparken i dag  ;)
Ikke bare en O'Neill her i verden..  ;)
Martin, Michael...who cares?  :-\
;D ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #199 på: November 27, 2018, 22:51:48 »
Statzone

@dallas_stuart has made more tackles than any other player in the first-half at Elland Road, with the right-back also putting in some dangerous crosses for #LUFC. #EFL #MOT

1st HF:
Touches - 49
Passes - 28
Passing Acc % - 82
Crosses - 3
Tackles Won - 4


« Siste redigering: November 27, 2018, 23:35:55 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

raggen

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #200 på: November 27, 2018, 22:52:52 »
rett skal være rertt. idag var dallas meget god! ;)
Forever Leeds United!!!!!!!!

Promotion 2010

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #201 på: Desember 01, 2018, 23:00:08 »
Lufcdata

Stuart Dallas v Sheff Utd:

77 touches (most for Leeds)
38 passes
4 interceptions (most on pitch)
3 clearances
3 crosses
3 blocks
3 aerial duels won
2 tackles won
1 shot

Huge performance from him today. Superb work rate on and off the ball.  #LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #202 på: Januar 08, 2019, 18:02:33 »
Coopers come back like om hjørnet, vet vi. Nå er tydeligvis også snart klar. Ikke fullt så like om hjørnet som Cooper, men det drøyer vel maks 2 uker?

https://footballleagueworld.co.uk/report-indicates-further-leeds-united-boost-on-the-horizon/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #203 på: Januar 26, 2019, 18:13:25 »
Håper Dallas snart er tilbake og at han får fortsette der han slapp før skaden. Ayling har vært en skygge av sitt beste jeg etter comebacket.
Jon R.

Leedsfan

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #204 på: Januar 26, 2019, 18:18:13 »
Håper Dallas snart er tilbake og at han får fortsette der han slapp før skaden. Ayling har vært en skygge av sitt beste jeg etter comebacket.

Ayling er det ikke lett å forstå seg på, han hadde noen elendige valg og pasninger i dag!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

leedslife

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #205 på: Januar 26, 2019, 18:49:01 »
Håper Dallas snart er tilbake og at han får fortsette der han slapp før skaden. Ayling har vært en skygge av sitt beste jeg etter comebacket.

1+

Kan ikke fortsette med Ayling. Noe av det verste jeg har sett.
Evner ikke den type fotball vi vil spille.
Ubrukelig i posession

Patrick

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #206 på: Januar 26, 2019, 19:20:36 »
Håper Dallas snart er tilbake og at han får fortsette der han slapp før skaden. Ayling har vært en skygge av sitt beste jeg etter comebacket.

1+

Kan ikke fortsette med Ayling. Noe av det verste jeg har sett.
Evner ikke den type fotball vi vil spille.
Ubrukelig i posession

Skjønner ikke helt ikke denne kritikken.kan vi ikke kose oss med at vi er top of the league? Ayling var ute hele andre del av sist sesong,
og et nytt langt avbrekk før jul.Dette en spiller som knapt har skadehistorikk fra før.Det tar tid før han er helt der han var tidligere

Hallgeir *

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #207 på: Januar 26, 2019, 19:26:44 »
Håper Dallas snart er tilbake og at han får fortsette der han slapp før skaden. Ayling har vært en skygge av sitt beste jeg etter comebacket.

1+

Kan ikke fortsette med Ayling. Noe av det verste jeg har sett.
Evner ikke den type fotball vi vil spille.
Ubrukelig i posession

Skjønner ikke helt ikke denne kritikken.kan vi ikke kose oss med at vi er top of the league? Ayling var ute hele andre del av sist sesong,
og et nytt langt avbrekk før jul.Dette en spiller som knapt har skadehistorikk fra før.Det tar tid før han er helt der han var tidligere

Må si meg enig.

Dersom Bielsa hadde vært misfornøyd med Ayling, hadde han vel satt Shackleton inn på høyre back.

Synes Ayling får en del ufortjent tyn.
Super Leeds since 1968

veteranen

  • Gjest
Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #208 på: Januar 26, 2019, 19:34:09 »
Håper Dallas snart er tilbake og at han får fortsette der han slapp før skaden. Ayling har vært en skygge av sitt beste jeg etter comebacket.

1+

Kan ikke fortsette med Ayling. Noe av det verste jeg har sett.
Evner ikke den type fotball vi vil spille.
Ubrukelig i posession

Er enig med dere.
Men én ting skal Aylig ha: når han først er dårlig, så er han som regel fryktelig dårlig.
Tror faktisk Shackleton hadde gjort en bedre jobb på høyrebacken.

Så hvorfor holder så klok mann som Bielsa fast ved Aylig som høyreback?
Jeg tror svaret er duellstyrke. Bielsa frykter (med rette) at vi skal ha for lite duell/hode-styrke på dødball imot.

Forøvrig: Hadde noen i begynnelsen av sesongen sagt at vi de ser frem til at Dallas snart er klar til å spille høyreback, ville personen sannsynligvis blitt avskrevet som en tulling av de fleste her inne. ;D
« Siste redigering: Januar 26, 2019, 19:36:48 av veteranen »

leedslife

Sv: Spiller: Stuart Dallas
« Svar #209 på: Januar 26, 2019, 19:43:16 »
Håper Dallas snart er tilbake og at han får fortsette der han slapp før skaden. Ayling har vært en skygge av sitt beste jeg etter comebacket.

1+

Kan ikke fortsette med Ayling. Noe av det verste jeg har sett.
Evner ikke den type fotball vi vil spille.
Ubrukelig i posession

Skjønner ikke helt ikke denne kritikken.kan vi ikke kose oss med at vi er top of the league? Ayling var ute hele andre del av sist sesong,
og et nytt langt avbrekk før jul.Dette en spiller som knapt har skadehistorikk fra før.Det tar tid før han er helt der han var tidligere

Jo jeg koser meg over tabelltopp. Men må jo være lov å være kritiske til spillere som leverer langt under hva man forventer.
Forstår også at han har vært mye skadet, men er ingenting å si på innsats og når han ikke har ball.
I posession har valgene hans vært fryktelige over lang tid.

Ã… være back i det system vi spiller er ekstremt krevende. Stiller spørsmålstegn til om han er god nok? Eller må det handles?
Synes Shack har vært på nivå og vel så det de gangene han har fått sjansen.
Men ser også problemet med balansen ifht fysikk/alder osv hvis han skal rettferdiggjøre en startplass.

Synes han (Ayling) var veldig god under Monk. Tvilsom under TC og Bielsa.
Tror det ligger i hva som forventes av systemet/rollen nå kontra under f.eks Monk som var en helt annen type fotball.