Skrevet av Emne: EX-Headcoach: Steve Evans  (Lest 321553 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Sydhagen

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #630 på: Februar 16, 2016, 14:14:28 »
Enig med Kontakinte her.
Tror Røsler var i den andre enden av skalaen. For taktisk og for lite pedagogisk?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #631 på: Februar 16, 2016, 14:20:33 »
Enig med Kontakinte her.
Tror Røsler var i den andre enden av skalaen. For taktisk og for lite pedagogisk?

Tror du er inne på noe her ja. Evans er en karismatisk fyr. Hvorvidt han er go nok til å balansere disse egenskapene syns jeg tiden får vise. Syns uansett det virker mer lovende under han enn med hans forgjengere. Evans har jeg ingenting imot blir sittende en stund for å se hva han klarer å bygge gitt han får mulighet å ressurser til det av Cellino. Så får heller de som er uenige i det være det  ;)
« Siste redigering: Februar 16, 2016, 14:23:53 av Annesj »
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Leedsfan

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #632 på: Februar 16, 2016, 14:51:06 »
Evans første 20 kamper:
6 seire, 8 uavgjort og 6 tap 18 scora mål.  1,2 poeng i snitt. 0,9 mål i snitt
Etter jul:
1 seier, 5 uavgjort og 3 tap  7 scora mål.  0,88 poeng i snitt 0,77 mål i snitt

På Elland Road:
4 seire , 3 uavgjort og 3 tap  8 scora mål  1,5 poeng i snitt  0,8 mål i snitt

På Elland Road etter jul:
1 seier, 3 uavgjort og 1 tap   4 mål scora  1,2 poeng i snitt  0,8 mål i snitt


Sammenheng med Woods skade?

Mulig noe av det, mest sammenheng med Evans totalt mangel på offensiv plan. Men ikke glem hvor lite Wood var involvert i kampene før han ble skadd. Han ble totalt slaktet for liten interesse og arbeidsmoral i tillegg til manglende mål. Men ja vi har bare putta 2 mål på de fire siste hjemmekampene Wood ikke har vært med på. (2 mål på de siste 4 ... kanskje ikke så rart det blir mindre og mindre folk på Elland Road? )  Evans er en trener som evner å jage til innsats, men er ingen taktikker eller strateg. En kan komme langt med innsats, men som en ser over på resultatene... ikke bare med innsats.


Wood var vel likefullt topp 6 på toppscorerlista da han ble skadet. Scoret flere mål enn f.eks Rhodes til da. Bommet mye og på åpenbare sjanser. Scoret likevel noenlunde jevnt. Hadde han vært 20% mer effektiv hadde han vært topp 3 toppscorer i CC før han ble skadet. Han har også en presence utpå der som samtlige stoppere merker. Laget vår skriker etter en slik spiller nå. Ã… jeg er ikke enig i å bastant hevde Evans har total mangel på offensiv plan. Sitter du i garderoben og på spillermøtene å ser treningene? Neppe. Vi mangler typer for å ha noe offensivt å komme med desverre. Det ser alle. Han har balansert misdtbanen vår slik at den nå er vil jeg hevde blant ligaens beste i Bridcutt, Dia og Cook. Bridcutt MÃ… beholdes til sommern. Ante er usynlig 80% av hver match (aldri vært no fan av Ante, altfor ujevn og skikkelig armer å bein teknikk). Dallas blir for lite støttet offensivt med Wootton bak seg. Mulig han kan by mer på seg selv med en bedre støtte bakfra i angrep. Så MÃ… vi ha en bedre spiss til og konkurrere med Wood enn Doukara. Stallfyll spiller at best.

Syns personlig Evans gjør mye riktig. Kanskje den vi har hatt de siste årene som gjør mest riktig synes jeg. Vil alltid plukkes på en treners valg og disponeringer uansett om vi hadde hatt Evans eller Pep guardiola for å ta et eksempel.


Da er vi uenige her. jeg syns Evans er en trener med tilsynelatende null taktiske evner. Jeg har trent såpass mange lag selv og spilt såpass mange kamper at jeg ikke trenger å være til stede på noen spillemøte med han, for å komme med den meningen.   Hvis han har en tydelig plan som du kanskje mener, da er han i alle fall en forferdelig dårlig trener og klarer ikke å videreformidle dette til spillerne i det hele tatt. Og hvis du syns han gjør så mye riktig... ja ta en titt over her på resultatene hans igjen.  
Vil heller ha en trener som er en god motivator og som greier og bygge opp spillere, en en som bare er "taktisk".  Har tidligere lagt inn ett intrevju med Andy Couzens, hvor han har denne beskrivelsen på Evans. Men for all del, "ja takk til begge deler" ;)

Litt artig å høre at Evans stadig blir beskyldt for å rive ned spillere. Ingen taktiske evner, ingen pedagog og ett dårlig menneske. Rart at vi ikke kollapser helt da?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Runar

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #633 på: Februar 16, 2016, 15:14:07 »
En seier på de siste 8 seriekampene er ikke som en kollaps for deg?
 

Blank_File

Sv: Sv: Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #634 på: Februar 16, 2016, 15:45:47 »
Om nå Evans skulle få skukkelig dreisen på dette laget, blir han vel kjibbet ut læll. SE er ikke problemet.

Som jeg skulle sagt det selv. Det eneste vi kan håpe på er en ny trener, ikke vil snu opp ned på ALT Evans har kjøpt og begynt på. Slik at f.eks balansen som nå er skapt på midten blir beholdt og ikke skrotet av den neste treneren som snart overtar.

Annesj

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #635 på: Februar 16, 2016, 15:52:27 »
Om nå Evans skulle få skukkelig dreisen på dette laget, blir han vel kjibbet ut læll. SE er ikke problemet.

Som jeg skulle sagt det selv. Det eneste vi kan håpe på er en ny trener som ikke vil snu opp ned på ALT Evans har kjøpt og begynt på. Slik at f.eks balansen som nå er skapt på midten blir beholdt og ikke skrotet av den neste treneren som snart overtar.

Fullstendig enig!

A de 8 kampene som nevnes har vi tapt 3 mot Ipswich(borte), Sheff wed(borte) og Nottingham. Lag vi vel må si vi har dårligere mannskap enn. Ips å wed kjemper om PO (skal ikke se bort ifra nottingham kan blande seg oppi der til slutt å. Resten uavgjort mot Derby, Boro (som kjemper om direkte opprykk og PO), MK, Brentford og en seier mot Bristol. Kollaps å kollaps. Vi vinner lite. Det kan vi være enige om. Bra nok er det ikke!! Det må presiseres! Men en kollaps er jeg ikke enig i.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Josch

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #636 på: Februar 16, 2016, 18:08:43 »
Marginene  er små i cha.chip. Cardiff, som har 3 seire mer enn Leeds , er 5 poeng  fra play off.
Alle er enige om at Leeds scorer for lite men det er ikke bare  Evans' feil. Jeg tror  få andre trenere kan få mer ut av de spissene vi har. For å bli skikkelig gode , og utnytte spissene, må ha sterke offensive midtbanespillere. Evans er prisgitt de spillere han får tildelt.

Jeg kjenner ikke Evans' angrepsfilosofi om han hadde fått velge spillere fritt, men jeg mener han har lykkes bra med midtbane og forsvar, defensivt. I glimt spiller vi ok angrepsfotball.

Når  M'boro kan sette Rodhes til  9 mill på benken (og  Nugent) så sier det seg selv at andre lag (over oss på tabellen) har mer å velge i  og mer penger..

Runar

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #637 på: Februar 16, 2016, 18:59:55 »
Marginene  er små i cha.chip. Cardiff, som har 3 seire mer enn Leeds , er 5 poeng  fra play off.
Alle er enige om at Leeds scorer for lite men det er ikke bare  Evans' feil. Jeg tror  få andre trenere kan få mer ut av de spissene vi har. For å bli skikkelig gode , og utnytte spissene, må ha sterke offensive midtbanespillere. Evans er prisgitt de spillere han får tildelt.

Jeg kjenner ikke Evans' angrepsfilosofi om han hadde fått velge spillere fritt, men jeg mener han har lykkes bra med midtbane og forsvar, defensivt. I glimt spiller vi ok angrepsfotball.

Når  M'boro kan sette Rodhes til  9 mill på benken (og  Nugent) så sier det seg selv at andre lag (over oss på tabellen) har mer å velge i  og mer penger..

Så du mener at Evans er blant verdens beste trenere?

Skjønte ikke helt logikken der, men det er nok ikke BARE Evans sin feil at vi ikke scorer mål, men å avvise at det er mulig og trene folk bedre stusser jeg litt på.

At noen betaler 9 millioner pund for Jordan Rodhes sier ikke noe mer om nivåforskjellen mellom lagene enn at Boro har mer penger og brenne.

Ã… bruke 9 millioner pund på en spiss i Championship er helt hodeløst. Finnes en skog av gode spillere i europa som ikke koster en formue som Rodhes.

 
 

Josch

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #638 på: Februar 16, 2016, 20:01:45 »
Marginene  er små i cha.chip. Cardiff, som har 3 seire mer enn Leeds , er 5 poeng  fra play off.
Alle er enige om at Leeds scorer for lite men det er ikke bare  Evans' feil. Jeg tror  få andre trenere kan få mer ut av de spissene vi har. For å bli skikkelig gode , og utnytte spissene, må ha sterke offensive midtbanespillere. Evans er prisgitt de spillere han får tildelt.

Jeg kjenner ikke Evans' angrepsfilosofi om han hadde fått velge spillere fritt, men jeg mener han har lykkes bra med midtbane og forsvar, defensivt. I glimt spiller vi ok angrepsfotball.

Når  M'boro kan sette Rodhes til  9 mill på benken (og  Nugent) så sier det seg selv at andre lag (over oss på tabellen) har mer å velge i  og mer penger..

Så du mener at Evans er blant verdens beste trenere?

Skjønte ikke helt logikken der, men det er nok ikke BARE Evans sin feil at vi ikke scorer mål, men å avvise at det er mulig og trene folk bedre stusser jeg litt på.

At noen betaler 9 millioner pund for Jordan Rodhes sier ikke noe mer om nivåforskjellen mellom lagene enn at Boro har mer penger og brenne.

Ã… bruke 9 millioner pund på en spiss i Championship er helt hodeløst. Finnes en skog av gode spillere i europa som ikke koster en formue som Rodhes.
 
At jeg mener Evans  er blant verdens beste får stå for din regning og tolkning av mine setninger.! Jeg har i allefall ikke sagt det.
Ã… tro og  mene at andre trenere kan få mer ut av Wood/Antenucci/Doukara blir en påstand som sannsynligvis aldri kan bekreftes. Det blir kun synsing fra din side, og som du ikke kan tas på. Vi har spisser som ikke koster alt for mye og da blir kvaliteten en funskjon av dette. Så enkelt er det oftest. Og det ER forskjell på spillere som koster lite og mye. Jo, det er en logikk akkurat der.

Jeg har hele tiden sagt at Antenucci og  Doukara er for dårlig til å stange mot  britiske stoppere. Når man taper alt i lufta så har man allerede et handicap som spiss. (vet ikke om de to har scoret på hodet siste 20 mnd.)  Dette er er bevist i denne perioden på 3 mnd også. Det hjelper ikke med enda en ny trener for å hjelpe disse. Antenucci er bedre enn da han kom , men det skyldes erfaring i engelsk fotball og sikkert god trening i Leeds. Men alt han gjør skal foregå langs bakken. Da blir det lett  å forvsare seg for andre lag.

Leedsfan

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #639 på: Februar 16, 2016, 20:06:07 »
En seier på de siste 8 seriekampene er ikke som en kollaps for deg?

Kaller du det vi har prestert under Evans en kollaps?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #640 på: Februar 16, 2016, 20:18:16 »
Marginene  er små i cha.chip. Cardiff, som har 3 seire mer enn Leeds , er 5 poeng  fra play off.
Alle er enige om at Leeds scorer for lite men det er ikke bare  Evans' feil. Jeg tror  få andre trenere kan få mer ut av de spissene vi har. For å bli skikkelig gode , og utnytte spissene, må ha sterke offensive midtbanespillere. Evans er prisgitt de spillere han får tildelt.

Jeg kjenner ikke Evans' angrepsfilosofi om han hadde fått velge spillere fritt, men jeg mener han har lykkes bra med midtbane og forsvar, defensivt. I glimt spiller vi ok angrepsfotball.

Når  M'boro kan sette Rodhes til  9 mill på benken (og  Nugent) så sier det seg selv at andre lag (over oss på tabellen) har mer å velge i  og mer penger..

Så du mener at Evans er blant verdens beste trenere?

Skjønte ikke helt logikken der, men det er nok ikke BARE Evans sin feil at vi ikke scorer mål, men å avvise at det er mulig og trene folk bedre stusser jeg litt på.

At noen betaler 9 millioner pund for Jordan Rodhes sier ikke noe mer om nivåforskjellen mellom lagene enn at Boro har mer penger og brenne.

Ã… bruke 9 millioner pund på en spiss i Championship er helt hodeløst. Finnes en skog av gode spillere i europa som ikke koster en formue som Rodhes.
 
At jeg mener Evans  er blant verdens beste får stå for din regning og tolkning av mine setninger.! Jeg har i allefall ikke sagt det.
Ã… tro og  mene at andre trenere kan få mer ut av Wood/Antenucci/Doukara blir en påstand som sannsynligvis aldri kan bekreftes. Det blir kun synsing fra din side, og som du ikke kan tas på. Vi har spisser som ikke koster alt for mye og da blir kvaliteten en funskjon av dette. Så enkelt er det oftest. Og det ER forskjell på spillere som koster lite og mye. Jo, det er en logikk akkurat der.

Jeg har hele tiden sagt at Antenucci og  Doukara er for dårlig til å stange mot  britiske stoppere. Når man taper alt i lufta så har man allerede et handicap som spiss. (vet ikke om de to har scoret på hodet siste 20 mnd.)  Dette er er bevist i denne perioden på 3 mnd også. Det hjelper ikke med enda en ny trener for å hjelpe disse. Antenucci er bedre enn da han kom , men det skyldes erfaring i engelsk fotball og sikkert god trening i Leeds. Men alt han gjør skal foregå langs bakken. Da blir det lett  å forvsare seg for andre lag.

At ikke Doukara scoret på hodet i går skyldes ene og alene at grekeren i mål gjorde sitt livs redning.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #641 på: Februar 16, 2016, 20:38:06 »
Jeg minnes veldig godt utalelsene til Evans. Den dagen Cellino blander seg inn i lagutaket. Den dagen går jeg fra jobben i Leeds. Bare bullshit altså.
Redders innrømmer i dette intervjuet at Cellino blanda seg inn, og man må være blind som ei høne med hue opp i rassetassen for å tro at Cellino ikke legger seg i jobben til Evans
http://www.radioyorkshire.co.uk/redders

Runar

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #642 på: Februar 16, 2016, 20:42:01 »
En seier på de siste 8 seriekampene er ikke som en kollaps for deg?

Kaller du det vi har prestert under Evans en kollaps?

Det vil jo være avhengig av hvilken periode vi sammenligner resultatene mot. 3 seire på de siste 4 før denne perioden uten seier kom kan beskrives på flere måter. Kollaps er en av de, jeg ville nok kanskje ikke strukket det så langt siden vi ikke taper med mange mål på noe tidspunkt.
 

Josch

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #643 på: Februar 16, 2016, 21:02:29 »
En seier på de siste 8 seriekampene er ikke som en kollaps for deg?

Kaller du det vi har prestert under Evans en kollaps?

Det vil jo være avhengig av hvilken periode vi sammenligner resultatene mot. 3 seire på de siste 4 før denne perioden uten seier kom kan beskrives på flere måter. Kollaps er en av de, jeg ville nok kanskje ikke strukket det så langt siden vi ikke taper med mange mål på noe tidspunkt.
Enig. Hvis man plukker  ut  perioder på 8 kamper for alle lag så har de sine "kollaps-perioder" alle sammen. Dennne statistikken er et slags krydder for mediene, TV, for å lage sensasjoner.
Jeg synes det er "greit" hvis tapene kommer mot god motstand og vi ikke blir "pissa på" i målprotokollen.

Runar

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #644 på: Februar 16, 2016, 22:02:36 »
En seier på de siste 8 seriekampene er ikke som en kollaps for deg?

Kaller du det vi har prestert under Evans en kollaps?

Det vil jo være avhengig av hvilken periode vi sammenligner resultatene mot. 3 seire på de siste 4 før denne perioden uten seier kom kan beskrives på flere måter. Kollaps er en av de, jeg ville nok kanskje ikke strukket det så langt siden vi ikke taper med mange mål på noe tidspunkt.
Enig. Hvis man plukker  ut  perioder på 8 kamper for alle lag så har de sine "kollaps-perioder" alle sammen. Dennne statistikken er et slags krydder for mediene, TV, for å lage sensasjoner.
Jeg synes det er "greit" hvis tapene kommer mot god motstand og vi ikke blir "pissa på" i målprotokollen.

9 siste kampen gir 7 poeng gir 35,8 poeng igjennom en sesong. Det er vel ganske sikkert nedrykk, så det er nok ikke helt urimelig å kalle den en kollaps på en periode på 20% av sesongen...
 

Gufrias

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #645 på: Februar 16, 2016, 22:33:25 »
Kollapser som et piknikteppe.


For den som var i tvil - fallet er ikke så høyt.
Hekta på Leeds siden 1974

Josch

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #646 på: Februar 16, 2016, 23:27:17 »
En seier på de siste 8 seriekampene er ikke som en kollaps for deg?

Kaller du det vi har prestert under Evans en kollaps?

Det vil jo være avhengig av hvilken periode vi sammenligner resultatene mot. 3 seire på de siste 4 før denne perioden uten seier kom kan beskrives på flere måter. Kollaps er en av de, jeg ville nok kanskje ikke strukket det så langt siden vi ikke taper med mange mål på noe tidspunkt.
Enig. Hvis man plukker  ut  perioder på 8 kamper for alle lag så har de sine "kollaps-perioder" alle sammen. Dennne statistikken er et slags krydder for mediene, TV, for å lage sensasjoner.
Jeg synes det er "greit" hvis tapene kommer mot god motstand og vi ikke blir "pissa på" i målprotokollen.

9 siste kampen gir 7 poeng gir 35,8 poeng igjennom en sesong. Det er vel ganske sikkert nedrykk, så det er nok ikke helt urimelig å kalle den en kollaps på en periode på 20% av sesongen...
Hvorfor skal i absolutt telle de  siste 9 kampene og ikke de siste 13?
Dessuten har vi  møtt Derby, Not.ham. M'boro , Ipswich og  Sheff W i disse kampene.  Motstanden i disse  9 kampene er bedre en snittet i ligaen så det blir en urettferdig vurdering.

Runar

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #647 på: Februar 16, 2016, 23:48:28 »
Jeg synes en periode på 1/5 del av sesongen var en passende tid å beregne en periode. Dette er jo bare tall lek, endrer jo ingenting.

Men til alle som ser en veldig framgang så kan jo dette være med å gi en pekepinn på hvilke resultater vi faktisk har dersom det skulle være uklart.

 

Lundewhites

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #648 på: Februar 17, 2016, 09:35:55 »
En seier på de siste 8 seriekampene er ikke som en kollaps for deg?

Kaller du det vi har prestert under Evans en kollaps?

Det vil jo være avhengig av hvilken periode vi sammenligner resultatene mot. 3 seire på de siste 4 før denne perioden uten seier kom kan beskrives på flere måter. Kollaps er en av de, jeg ville nok kanskje ikke strukket det så langt siden vi ikke taper med mange mål på noe tidspunkt.
Enig. Hvis man plukker  ut  perioder på 8 kamper for alle lag så har de sine "kollaps-perioder" alle sammen. Dennne statistikken er et slags krydder for mediene, TV, for å lage sensasjoner.
Jeg synes det er "greit" hvis tapene kommer mot god motstand og vi ikke blir "pissa på" i målprotokollen.

9 siste kampen gir 7 poeng gir 35,8 poeng igjennom en sesong. Det er vel ganske sikkert nedrykk, så det er nok ikke helt urimelig å kalle den en kollaps på en periode på 20% av sesongen...
Hvorfor skal i absolutt telle de  siste 9 kampene og ikke de siste 13?
Dessuten har vi  møtt Derby, Not.ham. M'boro , Ipswich og  Sheff W i disse kampene.  Motstanden i disse  9 kampene er bedre en snittet i ligaen så det blir en urettferdig vurdering.

Du glemte å nevne at vi og har møtt, Bristol C, MK Dons og Brentford + at når vi møtte Middlesbrough så var de på bunn av formtabellen. Og mulig det er jeg som er grunnen til at vi prater om de siste 9, men nå var det jo selv Evans som sa at etter jul skulle vi virkelig få se hva han sto for som trener.. ja da har han jo fått vist det.. 1 seier og 0,77 mål i snitt.   Men som han sier selv... det er ALLE andres feil og ikke hans...
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Sydhagen

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #649 på: Februar 17, 2016, 09:43:49 »
En seier på de siste 8 seriekampene er ikke som en kollaps for deg?

Kaller du det vi har prestert under Evans en kollaps?

Det vil jo være avhengig av hvilken periode vi sammenligner resultatene mot. 3 seire på de siste 4 før denne perioden uten seier kom kan beskrives på flere måter. Kollaps er en av de, jeg ville nok kanskje ikke strukket det så langt siden vi ikke taper med mange mål på noe tidspunkt.
Enig. Hvis man plukker  ut  perioder på 8 kamper for alle lag så har de sine "kollaps-perioder" alle sammen. Dennne statistikken er et slags krydder for mediene, TV, for å lage sensasjoner.
Jeg synes det er "greit" hvis tapene kommer mot god motstand og vi ikke blir "pissa på" i målprotokollen.

9 siste kampen gir 7 poeng gir 35,8 poeng igjennom en sesong. Det er vel ganske sikkert nedrykk, så det er nok ikke helt urimelig å kalle den en kollaps på en periode på 20% av sesongen...
Hvorfor skal i absolutt telle de  siste 9 kampene og ikke de siste 13?
Dessuten har vi  møtt Derby, Not.ham. M'boro , Ipswich og  Sheff W i disse kampene.  Motstanden i disse  9 kampene er bedre en snittet i ligaen så det blir en urettferdig vurdering.

Du glemte å nevne at vi og har møtt, Bristol C, MK Dons og Brentford + at når vi møtte Middlesbrough så var de på bunn av formtabellen. Og mulig det er jeg som er grunnen til at vi prater om de siste 9, men nå var det jo selv Evans som sa at etter jul skulle vi virkelig få se hva han sto for som trener.. ja da har han jo fått vist det.. 1 seier og 0,77 mål i snitt.   Men som han sier selv... det er ALLE andres feil og ikke hans...

Nå må du ikke glemme at vi er ikke akkurat på toppen av formtabellen vi heller når vi spiller jevnt mot det beste laget i divisjonen...fort gjort å glemme  ;)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #650 på: Februar 17, 2016, 10:19:27 »
Syns Evans får et litt urettferdig stempel som veldig dinosaur.

Han er ingen Guardiola, men jeg syns det finnes konturer av en fotball jeg kan like i Boro-kampen. Vi begynner med høyt tempo og bra med pasninger. Det som mangler, er de forløsende pasningene i bakrom eller ut på kant, til backer som kan slå tidlig inn. Det blir veldig mye på feilvendt spiller, i støtte, ut til siden og gjentakelse. Mye jobb for ingenting. Og nå innleggene først kommer (og går over førstemann) er det enten får få i feltet eller så er all bevegelse ferdig.

Men dersom Cook dyrkes som 10er, blir mer kreativ og tøffere i hodet på den siste tredjedelen av banen, samt innleggene og bevegelsene inn i boks kommer raskere og mer bestemt, tror jeg det kan bli bra. At vi er vanskeligere å slå enn tidligere, virker åpenbart. Men vi har fortsatt vanskelig for å score mål og mer direkte spill på motstanders halvdel vil bukte med sjanseskapningen.

Minner om at Karanka og Boro gikk ti timer uten mål for et par år siden. De to siste årene har laget derimot vært en opprykkskandidat, selv om de nå er inne i en vanskelig periode.

Nå tror jeg ikke Leeds blir opprykkskandidat umiddelbart og det trengs utvilsomt investering av riktige spillertyper før vi kan snakke om det, men Steve Evans er - i mine øyne - ikke problemet. Ingen Guardiola, men ingen Neil Warnock heller.

Om han er mannen til å ta Leeds opp tviler jeg på, men så lenge investeringene, innblandingen og arbeidsforholdene fra øverste hold er som de er, kan jeg egentlig ikke se at noen (realistiske) trenere skal være det.
Marching on together!

Lundewhites

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #651 på: Februar 17, 2016, 12:37:57 »
Syns Evans får et litt urettferdig stempel som veldig dinosaur.

Han er ingen Guardiola, men jeg syns det finnes konturer av en fotball jeg kan like i Boro-kampen. Vi begynner med høyt tempo og bra med pasninger. Det som mangler, er de forløsende pasningene i bakrom eller ut på kant, til backer som kan slå tidlig inn. Det blir veldig mye på feilvendt spiller, i støtte, ut til siden og gjentakelse. Mye jobb for ingenting. Og nå innleggene først kommer (og går over førstemann) er det enten får få i feltet eller så er all bevegelse ferdig.

Men dersom Cook dyrkes som 10er, blir mer kreativ og tøffere i hodet på den siste tredjedelen av banen, samt innleggene og bevegelsene inn i boks kommer raskere og mer bestemt, tror jeg det kan bli bra. At vi er vanskeligere å slå enn tidligere, virker åpenbart. Men vi har fortsatt vanskelig for å score mål og mer direkte spill på motstanders halvdel vil bukte med sjanseskapningen.

Minner om at Karanka og Boro gikk ti timer uten mål for et par år siden. De to siste årene har laget derimot vært en opprykkskandidat, selv om de nå er inne i en vanskelig periode.

Nå tror jeg ikke Leeds blir opprykkskandidat umiddelbart og det trengs utvilsomt investering av riktige spillertyper før vi kan snakke om det, men Steve Evans er - i mine øyne - ikke problemet. Ingen Guardiola, men ingen Neil Warnock heller.

Om han er mannen til å ta Leeds opp tviler jeg på, men så lenge investeringene, innblandingen og arbeidsforholdene fra øverste hold er som de er, kan jeg egentlig ikke se at noen (realistiske) trenere skal være det.


Det siste her er jeg helt enig i deg i. Med denne eieren får vi dessverre ikke lenger trenere med større kapasitet en Evans. Men jeg skulle virkelig ønske han var litt mer Dinosaur jeg! At vi hadde slått oftere og raskere i lengderetning. Nå spiller vi en miks av ingenting. masse rullig av ball på kryss og tvers og helst bakover. Så må vel planen hans være å slå så mange pasninger at det til slutt skal komme en åpning vi skal utnytte. Dette lykkes vi IKKE med.  Jeg ville gladelig bytte ballinnehav på egen halvdel med en del raske og gjerne lange baller i lengderettning. Og nei vi trenger ikke slå en himmelhøy pasning der ballen kommer ned med snø på. Men litt mer som Crystal Palace, Watford og Leicester. Rask direkte fotball, med lite ballinnehav. Jeg personlig har ALDRI vært så stor fan av å se på 300 pasninger på egen halvdel. 
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Dennis

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #652 på: Februar 17, 2016, 13:43:14 »
Ballinnehav for statistikkens skyld er bare tull og tøys. Man kan ha 80 prosent uten å produsere en sjanse, men man kan vinne kamp etter kamp på 30%-tallet uten at det betyr at man er underlegen noen lag. Det er jo det morsomme med fotball - ingen måte er "riktig" utover at man må score flere enn motstanderen.

Jeg kan være enig i at han kanskje burde vært litt mer dinosaur på en måte. I det at Leeds burde vært mer direkte. Nå er jo likevel ikke direkte kontringsfotball dinosaur-fotball lengre, men slik man spiller. Selv Barcelona har fått et kontringselement. Og Leicester gjør det med stor bravur i Premier League. Tenker mer hoof når jeg tenker dinosaur. Ã… være mer direkte kan være langt mer attraktivt enn kortpasninger over hele fjøla. Så lenge det resulterer i flere mål og trepoengere er det jo artigere uansett, men av og til tar det tid før resultatene av spillestilen kommer (eks Boro).

Uwe Røsler snakket jo varmt om heavy metal-fotball, som han kalte den tyske gegenpressen (eller hvordan det skrives); høyt, knallhardt press og hurtige kontringer. Det er ekstremt morsomt å se på når det funker, som feks Guardiolas Barca og Klopps Dortmund (selvsagt på et helt annet nivå enn vi kan forvente).

Dessverre er ikke Leeds gode nok til noen av delene pr i dag.
Marching on together!

TK20

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #653 på: Februar 17, 2016, 16:31:47 »
Mistenker litt at misnøyen mot Evans bunner i at han er tjukk.

Runar

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #654 på: Februar 17, 2016, 17:28:59 »
Mistenker litt at misnøyen mot Evans bunner i at han er tjukk.

Bunner vel neppe i det, men det hjelper ikke hans sak.
 

Blank_File

Sv: Sv: Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #655 på: Februar 17, 2016, 17:59:51 »
Mistenker litt at misnøyen mot Evans bunner i at han er tjukk.
Hehehehehe. Så tjukk at han bunner i det.

Josch

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #656 på: Februar 17, 2016, 18:00:27 »
Mistenker litt at misnøyen mot Evans bunner i at han er tjukk.

Bunner vel neppe i det, men det hjelper ikke hans sak.
Tjukk og frittalende er vel noe av grunnen , uten at man sier det direkte .  Fotballemessig kan man være både enig og uenig med Evans, men jeg tror mye går på person. Litt synd, men Evans kombinert med Cellino som sjef funker ikke veldig bra i manges øyne og ører.

Jeg tror faktisk Evans hadde fått mindre kritikk med en strukturert og  "normal" eier , og fans  som ikke var så til de grader sulteforet. Jeg tror fansens  syn på Evans farges av dette.
« Siste redigering: Februar 17, 2016, 19:25:53 av Josch »

Runar

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #657 på: Februar 17, 2016, 18:49:31 »
Mistenker litt at misnøyen mot Evans bunner i at han er tjukk.

Bunner vel neppe i det, men det hjelper ikke hans sak.
Tjukk og frittalende er vel noe av grunnen , uten at man sier det direkte .  Fotballemesig kan man være både enig og uenig med Evans, men jeg tror mye går på person. Litt synd, men Evans kombiner med Cellino som sjef funker ikke veldig bra i manges øyne og ører.

Jeg tror faktisk Evans hadde fått mindre kritikk med en strukturert og  "normal" eier , og fans  som ikke var så til de grader sulteforet. Jeg tror fansens  syn på Evans farges av dette.

Ikke utenkelig, ledelse er mye presentasjon og framstilling. Det oser ikke drømmen om å ta fotball europa med storm av Steve Evans. Framstår som utydelig når det kommer til fotball. Det er veldig mye Trump uten sammenligning forøvrig, men stortsett er det "we gonna win" som svaret på framtids planene..

Har sikkert nok av de mer "vanlige" egenskapene av engelske managere, men det er Championship fullt av, jeg ville ha noe nytt.
 

Eriksen55

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #658 på: Februar 17, 2016, 18:55:28 »
Mistenker litt at misnøyen mot Evans bunner i at han er tjukk.

I såfall latterlig. Da burde pisken svingt over Mowatt også..ser nokså mett ut han også. Sliter mye med tempo i år.

Heller en bælfeit trener enn utrent spiller  ;D

Runar

Sv: Headcoach: Steve Evans
« Svar #659 på: Februar 17, 2016, 19:12:52 »
Mistenker litt at misnøyen mot Evans bunner i at han er tjukk.

I såfall latterlig. Da burde pisken svingt over Mowatt også..ser nokså mett ut han også. Sliter mye med tempo i år.

Heller en bælfeit trener enn utrent spiller  ;D

Samfunnet vurderer mennesker basert på sine fysiske attributter. Du får ta det opp med myndighetene at kvinner, tjukke, blondiner, mørke og alle andre vurderes til en viss grad av hvordan de ser ut.

Mowatt var feit når han slo igjennom for Leeds, men i dag har han kvittet seg med valpefettet, noe spesielt rask er han uansett ikke.