Kamp: vs Middlesbrough @ Elland Road, mandag 15/2 2016, kl 20.45 på Sky

Started by Promotion 2010, February 11, 2016, 18:59:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

baste

Quote from: eros on February 15, 2016, 22:34:36
Botaka bør inn...

Botaka og Daukara har ballkontroll. Begge bør dyrkes fram. Så da Evans, vet du flere ting, som må gjøres på treningsfeltet.

Come on Leeds,  Opprykk 2016-17  <3

Kato

Quote from: auren on February 15, 2016, 22:42:14
0-0 og ett poeng som forventet. Spillemessig absolutt OK. Boro gode store deler av andre omgang, men vi kommer tilbake og har et par saftige sjanser ved Doukara, som forøvrig  var en av Leeds sine beste. Bridcutt varierer fra det strålende, som f.eks. foranledningen til den store Doukara-sjansen på tampen, og til helt håpløse pasninger. Spiller med stor risiko til tider i spillet sitt, men er stor på midten i dag sett bort i fra et par stygge feilpasninger.

Silvestri 6
Wootton 6
Bellusci 7
Cooper 6
Taylor 6
Dallas 5
Dia 6
Bridcutt 8
Cook 6
Antenucci 5
Doukara 7

auren

Ville utvilsomt løftet Diagouraga til 7. Synes vi har fått en meget bra sentral midtbane nå. Enig i at Bridcutt er vår beste, til tross for noen skjønnhetsfeil. I de periodene vi er gode, er det Bridcutt som styrer showet for oss. Ville også gitt Cook 7, bra med ballen, mister den sjelden under press. Ellers enig. Synes vi i store perioder var bra.

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Kickthemdown

Quote from: eriksen55 on February 15, 2016, 22:47:26
Quote from: h.b on February 15, 2016, 22:40:28
Mye bra i dag. Laget lider av en god leder på sidelinja. Og når vi først er en mann mere på banen, ja da tar jaggu meg Evans av den største trusselen vi har fremover for å safe resultatet. Svak ledelse av Evans i dag

Nå er vel Murphy hakket vaskere fremover enn Dia...
Nøyer meg til å si tja til om Murphy er bedre til noe enn Dia. Klassesignering av Evans og en av banens beste i dag. Også håper jeg for all del at Murphy blir vist døren i sommer.

Lundewhites

Et Broughlag totalt ute av form rundspilt oss i 30 min. De har et gir som ikke vi er i nærheten av, Ellers jobba gutta bra, men hadde de røde fått litt uttelling i de 30 min vi ikke hadde ballen i 2 omgang, kunne dette blitt veldig stygt.  vi har ingen offensiv plan overhode og alt er bygd på tilfeldigheter.  Middlesbrough har nå tatt 3 poeng totalt mot 4 bunnlag og Nottingham på de 5 siste,  Jeg friskmelder oss ikke  etter dette.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Kontakinte

Quote from: auren on February 15, 2016, 22:27:46
Bridcutt har noen helt hjernedøde  pasninger av og til...

auren

Sent from my iPhone using Tapatalk
3 i dag, minst!

Kato

Quote from: Lundewhites on February 15, 2016, 22:57:34
Et Broughlag totalt ute av form rundspilt oss i 30 min. De har et gir som ikke vi er i nærheten av, Ellers jobba gutta bra, men hadde de røde fått litt uttelling i de 30 min vi ikke hadde ballen i 2 omgang, kunne dette blitt veldig stygt.  vi har ingen offensiv plan overhode og alt er bygd på tilfeldigheter.  Middlesbrough har nå tatt 3 poeng totalt mot 4 bunnlag og Nottingham på de 5 siste,  Jeg friskmelder oss ikke  etter dette.

Et Boro som har sluppet inn 16 mål på 30 kamper.

Kato

Quote from: Kontakinte on February 15, 2016, 22:59:19

auren

3 i dag, minst!

Likevel vår beste spiller.

Lundewhites

Quote from: Kato on February 15, 2016, 23:01:10

Et Boro som har sluppet inn 16 mål på 30 kamper.

Men målforskjell 2-4 på de siste 5......

Eriksen55

auren

3 i dag, minst!

Bare 3?

Det er lang innafor. Han er kreativ og da må man tåle noen misser.

Eriksen55

Veldig mye hvis og dersom. Alt kunne sett annerledes ut om Ante hadde satt sin sjanse etter 4 min også..  Men det skjedde ikke.  :)

Lundewhites

Quote from: eriksen55 on February 15, 2016, 23:08:14

Veldig mye hvis og dersom. Alt kunne sett annerledes ut om Ante hadde satt sin sjanse etter 4 min også..  Men det skjedde ikke.  :)

Veldig mye?  ja ja.... Det som i alle fall skjedde var at vi ble totalt rundspilt i en 30 min periode der de skapte mange store sjanser etter et angrepspill som det var mulig å se en plan bak.  eller?

Josch

Leeds var nok opp mot sitt beste i  dag. Jeg tror ikke vi har mer å gå på enn dette nivået i denne seongen.

- Vi mangler  offensiv kvalitet  , men vi hadde  noen sjanser som kunne vunnet kampen (ca 4 gode målsjanser i kampen)
- Boro var best(flest sjanser)  og kunne vunnet, særlig  da de koblet grep etter ca 67 min. Det ble " powerplay" en periode.
-jeg synes det er synd at noen  hetser  Evans og omtaler ham som en klovn, for dette var ikke på noen måte dårlig . Leeds prøvde å spille  positiv fotball, men har begrenset med kvalitet i laget. Man må også ta en god (og dyr) motstander  i betraktning.
-Med forsterkninger  til sommeren tror jeg det er håp for neste sesong
-De som sier Leeds spiller dårlig og negativt kan ikke ha sett alle kampene (eller omgangene) denne sesongen. Med tap i dag ville de sagt det nå også , og kalt  Evans en klovn.

Leeds er ikke så dårlig som mange vil ha det til.  Det er fullt mulig å ligge top 6 om ett år.

Eriksen55

Quote from: Lundewhites on February 15, 2016, 23:13:30
Quote from: eriksen55 on February 15, 2016, 23:08:14

Veldig mye hvis og dersom. Alt kunne sett annerledes ut om Ante hadde satt sin sjanse etter 4 min også..  Men det skjedde ikke.  :)

Veldig mye?  ja ja.... Det som i alle fall skjedde var at vi ble totalt rundspilt i en 30 min periode der de skapte mange store sjanser etter et angrepspill som det var mulig å se en plan bak.  eller?

Syntes nå at Boro hang i tauene i en periode også jeg da.. De fleste av Boro sine sjanser kom pga feil fra oss. Men ja, enig i at det er mer plan bak det boro gjør fremover. Men dem har hatt samme manager lenge og har vel en helt annen selvtillit med alt dem gjør. Vi er bedre fremover enn på lenge. Vi hadde 5 skudd mer enn Boro ( mot mål) 7 flere cornere. Vi sender flere folk fremover, det gjorde vi ikke før. Tror det har mye å gjøre med Dia sin ankomst. Bakover er vi stort sett stabile.

Jeg velger heller å fokusere på det positive. Denne kampen kunne vi ha vunnet like mye som Boro.

Lundewhites

Quote from: Josch on February 15, 2016, 23:20:02
Leeds var nok opp mot sitt beste i  dag. Jeg tror ikke vi har mer å gå på enn dette nivået i denne seongen.

- Vi mangler  offensiv kvalitet  , men vi hadde  noen sjanser som kunne vunnet kampen (ca 4 gode målsjanser i kampen)
- Boro var best(flest sjanser)  og kunne vunnet, særlig  da de koblet grep etter ca 67 min. Det ble " powerplay" en periode.
-jeg synes det er synd at noen  hetser  Evans og omtaler ham som en klovn, for dette var ikke på noen måte dårlig . Leeds prøvde å spille  positiv fotball, men har begrenset med kvalitet i laget. Man må også ta en god (og dyr) motstander  betraktning.
-De som sier Leeds spiller dårlig og negativt kan ikke ha sett alle kampene (eller omgangene) denne sesongen. Med tap i dag ville de sagt det nå også , og kalt  Evans en klovn.

Leeds er ikke så dårlig som mange vil ha det til.  Det er fullt mulig å ligge top 6 om ett år.

Evans er ikke en klovn fordi Leeds taper, men en klovn for alt det idiotiske han klarer å lire av seg. Til din kommentar om negativ og dårlig... vi skaper færrest  sjanser av alle, slår ekstremt mye støtte og ligger fryktelig lavt med midtbanen.  Vet ikke om dette var tilfredsstillende svar til deg, men jeg tviler...

Josch

Quote from: Lundewhites on February 15, 2016, 23:42:56
Quote from: Josch on February 15, 2016, 23:20:02

-jeg synes det er synd at noen  hetser  Evans og omtaler ham som en klovn, for dette var ikke på noen måte dårlig . Leeds prøvde å spille  positiv fotball, men har begrenset med kvalitet i laget. Man må også ta en god (og dyr) motstander  betraktning.

Evans er ikke en klovn fordi Leeds taper, men en klovn for alt det idiotiske han klarer å lire av seg. Til din kommentar om negativ og dårlig... vi skaper færrest  sjanser av alle, slår ekstremt mye støtte og ligger fryktelig lavt med midtbanen.  Vet ikke om dette var tilfredsstillende svar til deg, men jeg tviler...
Evans' oppgave er å snakke "opp" Leeds, selv om han overdriver  etter kamper. Jeg synes ikke han sa så mye merkverdig i kveld. At du synes hans form  er idiotisk og du blir flau blir din sak. Han er faktisk en respektert trener i England.

Leeds må spille med de spillerne  de har til enhver tid. Vi har ikke spillere som kan gå rett på mål mann mot mann eller langskyttere. Eller gode hodespillere fremme. Det er  ikke Evans' feil at  Leeds skaper få sjanser!!!  Leeds spiller absolutt ikke dårlig selv om det blir få sjanser i dag.
Det er en myte som noen  prøver å skape at Leeds spiller så fryktelig dårlig.

SKY Sport gjestene sa faktisk at dette var en god kamp.

Kontakinte

Quote from: eriksen55 on February 15, 2016, 23:04:33

auren

3 i dag, minst!

Bare 3?

Ja vell, hvis du på død å liv må ha en BB!. Han får ikke mer en 7 av meg, og på det nivået var det fler. Han er ingen juniorspiller lenger.

Sydhagen

At noen klarer å være så negative etter en bra kamp mot topp motstand er merkverdig.
Stikk fingeren i jorda og se hvor vi er på tabellen.
Gutta viste spirit og guts. Fortsetter de med denne innsatsen, så blir det mye poeng fremover.
Gleder meg faktisk til å se Wood i dette laget nå. I par med Doukara.

PS! La faktisk merke til at h.b la inn en positiv kommentar om kampen idag. Må jo være år og dag siden sist?  :D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Quote from: Kontakinte on February 16, 2016, 07:53:25
Quote from: eriksen55 on February 15, 2016, 23:04:33

auren

3 i dag, minst!

Bare 3?

Ja vell, hvis du på død å liv må ha en BB!. Han får ikke mer en 7 av meg, og på det nivået var det fler. Han er ingen juniorspiller lenger.

Bridcutt er en god ballvinner, men er også en farlig balltaper på midtbanen.
Håper det siste er noe han kan forbedre seg på.
Men totalt sett så gjorde han og han Brentford karen en god jobb sentralt på midten.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

willum

Quote from: Josch on February 16, 2016, 00:02:57
Det er  ikke Evans' feil at  Leeds skaper få sjanser!!!  Leeds spiller absolutt ikke dårlig selv om det blir få sjanser i dag.
Det er en myte som noen  prøver å skape at Leeds spiller så fryktelig dårlig.

Orker egentlig ikke  noen debatt rundt dette, men her var det så mye å ta tak i at jeg ikke klarer å la være.

Først: Det var helt klart (tidvis) en ålreit kamp i går. Jeg liker at det er litt trøkk i hvert fall, og litt flere løp framover på banen. Og vi må ta i betraktning at vi spilte mot et lag som slipper inn lite mål.

Men generelt: Selv du kan ikke stikke under en stol at laget skaper lite sjanser og scorer lite mål, spesielt på hjemmebane. Da er sjansene for å vinne tilsvarende små, og man ender gjerne opp på 15-16. plass. At det er slik har sikkert flere forklaringer, men hovedtreneren er vel ikke helt uten innflytelse på hvor mange sjanser laget skaper. Det beste argumentet for Evans i så måte er at han tok over spillere som hadde hatt 5 trenere på de siste 18 månedene.

Og hva er bra spill, egentlig, om ikke å spille seg fram til sjanser.

Frode

Quote from: Sydhagen on February 16, 2016, 08:12:36
At noen klarer å være så negative etter en bra kamp mot topp motstand er merkverdig.
Stikk fingeren i jorda og se hvor vi er på tabellen.
Gutta viste spirit og guts. Fortsetter de med denne innsatsen, så blir det mye poeng fremover.
Gleder meg faktisk til å se Wood i dette laget nå. I par med Doukara.

PS! La faktisk merke til at h.b la inn en positiv kommentar om kampen idag. Må jo være år og dag siden sist?  :D

Enig. Kun Dallas og Ante som virket litt rustne, ellers var dette bra jevnt over. Større "ro" i forsvarsfireren enn på lenge, Bridcutt og Dia solide på midtbanen, og Doukara skapte noe hele tiden. I flere situasjoner hadde han tre Boro-spillere på seg, men kom uansett til sjanser/innlegg.

Joe Jordan

Enig ja. Doukara var til tider helt innpakket av Boro-forsvaret men virket råsterk og greide likevel å skape farligheter. Men litt synd at Erwin først fikk komme innpå når mye av lufta og kreativiteten hadde gått ut av resten av laget. Er spent på hvordan Wood vil funke sammen med en Doukara i form.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

h.b

Hadde vi hatt en topp kamp. Da hadde vi vinni denne kampen. Bjørg er ikke i sin beste form. Men uansett motstander. Hjemme så skal laget slå alle. Så jeg er skuffa over resultatet.
Jeg blir ligg flau når vi går ut å briefer over at vi har greid et poeng på hjemmebane mot en motstander som ikke har vinni en eneste kamp siden 12 januar mot Brentford borte. Altså 6 kamper siden sist. De har siden tapet, tapt borte mot Bristol City,  hjemme mot Nottingham Forest, og spilt uavgjort hjemme mot Blackburn. Så jeg greier ikke helt å være på skyene etter uavgjort hjemme mot en slik motstander.
Spiller Leeds hjemme, ja da er alt annet enn seier på enn måte et nederlag

Cherry

Quote from: Alta-White on February 15, 2016, 22:57:19
Quote from: eriksen55 on February 15, 2016, 22:47:26
Quote from: h.b on February 15, 2016, 22:40:28
Mye bra i dag. Laget lider av en god leder på sidelinja. Og når vi først er en mann mere på banen, ja da tar jaggu meg Evans av den største trusselen vi har fremover for å safe resultatet. Svak ledelse av Evans i dag

Nå er vel Murphy hakket vaskere fremover enn Dia...
Nøyer meg til å si tja til om Murphy er bedre til noe enn Dia. Klassesignering av Evans og en av banens beste i dag. Også håper jeg for all del at Murphy blir vist døren i sommer.

Klart mindre tversoverpasninger i dag, selv om Wooton er"feig" og velger dette mye...men Murphy er jo garantist for dette når han spiller !  Diago`og Bridcutt er gode spillere, kunne ønsket Cook i midten bak spissene våre da Antenucci for meg er useless om dagen...Lewis ble litt borte ute på kanten. Erwin skulle ha fått mer tid.
Men igjen, meget god kamp av laget.
Boro`har ett par gir og gå på, og at Ademoah og Nugent ikke kom inn før skal vi takke for..

Kato

Første og siste 10 min synes jeg vi kjørte de godt. Jevnt ellers, bortsett fra en periode i 2. omgang da vi ble kjørt hardt.

Helt greit med uavgjort, men Doukaras to store kunne vunnet denne for oss.

Flere viser til lite scoringer av oss på Elland Road denne sesongen, noe som jo er riktig.

Men det bør ikke brukes mot laget i denne tråden, da vi offensivt i går vel var bedre enn det snittet av sesongen har vist.

Synes det blir helt feil å lage et negativt fokus etter gårdagens kamp. Vi møtte et meget godt lag, forsterket med kanskje divisjonens beste spiss. De er vanskelige å bryte ned, men vi skapte nok til å klare det.

Sydhagen

Quote from: Kato on February 16, 2016, 09:48:04
Første og siste 10 min synes jeg vi kjørte de godt. Jevnt ellers, bortsett fra en periode i 2. omgang da vi ble kjørt hardt.

Flere viser til lite scoringer av oss på Elland Road denne sesongen, noe som jo er riktig.

Men det bør ikke brukes mot laget i denne tråden, da vi offensivt i går vel var bedre enn det snittet av sesongen har vist.

Synes det blir helt feil å lage et negativt fokus etter gårdagens kamp. Vi møtte et meget godt lag, forsterket med kanskje divisjonens beste spiss. De er vanskelige å bryte ned, men vi skapte nok til å klare det.

Enig.

Annesj

Synes det blir helt feil å lage et negativt fokus etter gårdagens kamp. Vi møtte et meget godt lag, forsterket med kanskje divisjonens beste spiss. De er vanskelige å bryte ned, men vi skapte nok til å klare det
.

Helt enig i dette. Kampen igår var meget bra. Jeg tør påstanden at 3 kløveret vårt med Cook, Bridcutt og Dia har potensiale til å bli ligaens beste sentrale midtbane. Supplert med mer kvalitet ved siden av å foran de så kan dette bli veldig gøy fremover. Håper inderlig vi beholder Bridcutt. Ja, han har et par stygge pasninger iløpet av 90 igår, men han har gradvis luka bort mange fler enn i starten. Typisk tegn på en som trenger kamper jevnlig. Man må også tåle at man spiller litt på grensen å tar noen sjanser. Han var rett og slett fantastisk igår sammen med Dia. De to kompletterer hverandre til de grader. Bytt Ante med en hurtig dribleving av klasse til sommeren. Få berardi tilbake på høyreback. Syns Dallas å har en lang vei å gå på kreativitet. Løper mye og er viktig, men litt lite konstruktiv syns nå jeg spes offensivt. Med Berardi bak seg som er bedre offensivt enn Wootton kanskje det retter seg. En spiss i toppklasse foran der så er vi straks mange plasser lenger opp på tabellen. Syns forøvrig også Bellusci har vært enorm de siste kampene. Ufin og spiller på små marginer, men unektelig vært go i det siste.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

B_Ød

helt ok kamp, men heller ikke så mye mer. 2 skudd på mål i løpet av en kamp sier sitt.  Mye tvers over og støtte, som bidrar godt til å dra på seg spillet. Borough var heller ikke veldig gode..de lider vel av litt formsvikt om dagen, derfor greit å møte dem nå. Kan ikke se at noen gjorde seg fortjent til mom, på det jevne hele gjengen.
Og når jeg skriver "helt ok kamp" betyr det et voldsomt løft i forhold til andre kamper jeg har sett denne sesongen.
Ups & Ups!!

Lundewhites

Skal være enig i at det var en framgang fra de siste forferdelige ligakampene, men Bristol C, Nottingham, Dons og Blackburn scoret mot de og de manglet vel sine to beste forsvarere i Daniel Ayala og George Friend. Men det var den beste  kampen jeg har sett av Doukara og både de to defensive og de to offensive midtstopperne våre jobbet godt.  Men vi har ingen plan i spillet og alt vi skaper kommer av tilfeldigheter.  Vi vinner 40% av hjemmekampene våre, vi scorer 0,8 mål per kamp siden Evans tok over og han mener fortsatt vi spiller fantastisk fotball..... Som sagt jeg friskemelder de ikke etter et heldig poeng mot et Middlesbrough totalt ute av form. De har tatt  3 poeng av 15 mulige de siste fem kampene og har  2-4 i målforskjell

berlin

Quote from: Hallgeir * on February 15, 2016, 22:56:35
20424 tilskuere.

Det så ut til å være færre....

Boro hadde nok med et 4-sifret antall tilskuere, kanskje mellom 2 og 3000.

Mot Brentford hadde vi vært på 17-tallet når det gjelder tilskuere, tipper jeg.

Uansett, det er ikke så gæle, husk at det beste vi kan håpe på er å være sikret ny kontrakt i Championship.

Når vi en gang snuser på opprykk stabilt gjennom sesongen er vi der med 25' + i snitt.