Skrevet av Emne: Ex-headcoach: Garry Monk  (Lest 182432 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Xern

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #750 på: April 30, 2017, 20:49:09 »
Hva har du som grobunn til den tanken om at det var uro i spillergruppa? Bortsett fra det som >kanskje< var en konflikt mellom Jansson og en i trenerteamet?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Runar

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #751 på: April 30, 2017, 20:54:15 »
Hva har du som grobunn til den tanken om at det var uro i spillergruppa? Bortsett fra det som >kanskje< var en konflikt mellom Jansson og en i trenerteamet?

Når du vraker en av de beste spillerne, uten noen sportslig forklaring er det vel ikke utenkelig at dette skaper spørsmål, frustrasjon, klikker og i verste fall konflikter. Spesielt ettersom presset økte mot slutten av sesongen.

Monk var "ofte" ute i pressen siste ukene så sa at det var INGEN som regnet med at vi skulle rykke opp eller klare play-off. Dette var en merkelig måte å skulle dempe eller håndtere forventningene. Vi lå på play off i 5 mnd, vi er en av de største klubbene i divisjonen, eieren har snakket om opprykk i forkant av sesongen.
 

Kato

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #752 på: April 30, 2017, 21:12:04 »
Hva har du som grobunn til den tanken om at det var uro i spillergruppa? Bortsett fra det som >kanskje< var en konflikt mellom Jansson og en i trenerteamet?

Situasjonen hvor Pontus Jansson ble vraket er jeg ganske sikker på var mer urolig enn det som er kommet frem.
 

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #753 på: Mai 01, 2017, 01:33:20 »
Simon O'Rouke

Been assured today by a senior member of staff at LUFC that the club plans to keep and back Garry Monk this summer. Fantastic stuff.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #754 på: Mai 01, 2017, 07:49:00 »
Simon O'Rouke

Been assured today by a senior member of staff at LUFC that the club plans to keep and back Garry Monk this summer. Fantastic stuff.

Topp om dette stemmer!

Enorm progresjon, masse mye ut av en spillerstall som så svak ut i fjor sommer og nå skal man leite med lupe og pinsett etter alle feilene? Blant annen Jansson-gate, som det meste tyder på Jansson i alle fall innrømmer mye skyld? Skulle han ikke refses (om fortjent) fordi han var en av de beste spillerne den første 2/3 av sesongen?

Få Monk på kontrakt og back han opp økonomisk i sommer og Leeds er en opprykkskandidat (igjen).
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #755 på: Mai 01, 2017, 10:48:32 »
Simon O'Rouke

Been assured today by a senior member of staff at LUFC that the club plans to keep and back Garry Monk this summer. Fantastic stuff.

Topp om dette stemmer!

Enorm progresjon, masse mye ut av en spillerstall som så svak ut i fjor sommer og nå skal man leite med lupe og pinsett etter alle feilene? Blant annen Jansson-gate, som det meste tyder på Jansson i alle fall innrømmer mye skyld? Skulle han ikke refses (om fortjent) fordi han var en av de beste spillerne den første 2/3 av sesongen?

Få Monk på kontrakt og back han opp økonomisk i sommer og Leeds er en opprykkskandidat (igjen).

Får han ny kontrakt så ser vi på lista han legger hva som han tenker når det gjelder spillestil neste sesong. Defansiv tenking når det gjelder laget holder ikke. Se bare på Philips. Greit nok at han er fra akademiet. men den gutten slår oftere støttepassinger enn passninger fremover på banen. Blir det slike spilletyper . og da Wood forsvinner i sommer. Ja da kan vi forvente at Monk ikke overlever høsten. Men hvis Monk overasker og tenker mere postitv angrepsfotball. Ja da kan det bli bra.

HåvardK

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #756 på: Mai 01, 2017, 11:08:21 »
Hva har du som grobunn til den tanken om at det var uro i spillergruppa? Bortsett fra det som >kanskje< var en konflikt mellom Jansson og en i trenerteamet?

Når du vraker en av de beste spillerne, uten noen sportslig forklaring er det vel ikke utenkelig at dette skaper spørsmål, frustrasjon, klikker og i verste fall konflikter. Spesielt ettersom presset økte mot slutten av sesongen.

Monk var "ofte" ute i pressen siste ukene så sa at det var INGEN som regnet med at vi skulle rykke opp eller klare play-off. Dette var en merkelig måte å skulle dempe eller håndtere forventningene. Vi lå på play off i 5 mnd, vi er en av de største klubbene i divisjonen, eieren har snakket om opprykk i forkant av sesongen.
En kan helt sikkert finne feil ved Monks håndtering av media de siste ukene. Men skiller han seg veldig ut fra andre profilerte (og ja, han er i egenskap av å være manager i Leeds en svært profilert person som må håndtere et enormt press) managere ved det faktum at han ikke er ufeilbarlig på alle områder?
Jeg har veldig sans for Monk, og håper at klubben satser på ham en sesong til - gitt riktige, men sunne arbeidsbetingelser. Det som (ikke) skjedde i januarvinduet kan vi bare spekulere om, og jeg tror at Monk enten ikke fikk tilstrekkelig handlingsrom eller at de riktige spillerne faktisk ikke var tilgjengelig. Leeds har vel ikke akkurat fått et omdømme som gjør at spillere står i kø for å komme dit.

Dennis

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #757 på: Mai 01, 2017, 11:13:29 »
Hva har du som grobunn til den tanken om at det var uro i spillergruppa? Bortsett fra det som >kanskje< var en konflikt mellom Jansson og en i trenerteamet?

Når du vraker en av de beste spillerne, uten noen sportslig forklaring er det vel ikke utenkelig at dette skaper spørsmål, frustrasjon, klikker og i verste fall konflikter. Spesielt ettersom presset økte mot slutten av sesongen.

Monk var "ofte" ute i pressen siste ukene så sa at det var INGEN som regnet med at vi skulle rykke opp eller klare play-off. Dette var en merkelig måte å skulle dempe eller håndtere forventningene. Vi lå på play off i 5 mnd, vi er en av de største klubbene i divisjonen, eieren har snakket om opprykk i forkant av sesongen.
En kan helt sikkert finne feil ved Monks håndtering av media de siste ukene. Men skiller han seg veldig ut fra andre profilerte (og ja, han er i egenskap av å være manager i Leeds en svært profilert person som må håndtere et enormt press) managere ved det faktum at han ikke er ufeilbarlig på alle områder?
Jeg har veldig sans for Monk, og håper at klubben satser på ham en sesong til - gitt riktige, men sunne arbeidsbetingelser. Det som (ikke) skjedde i januarvinduet kan vi bare spekulere om, og jeg tror at Monk enten ikke fikk tilstrekkelig handlingsrom eller at de riktige spillerne faktisk ikke var tilgjengelig. Leeds har vel ikke akkurat fått et omdømme som gjør at spillere står i kø for å komme dit.

Pocchetino gikk akkurat ut og kalte Xavi sin personlige fiende. Mourinho opptrer som en klovn annenhver uke.

Hvordan man opptrer i media vil oftere dømmes i lys av resultatene og ikke omvendt. Så lenge resultatene leveres, blir det sjelden mer enn stusset over spesielle utsagn. Vi kan gjerne spekulere, men det foregår såpass mye bak kameraene at det er vanskelig å si hva noen sitater fra et intervju eller to vil gi i effekt, kontra om de er et resultat av andre ting.
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #758 på: Mai 01, 2017, 14:21:21 »
Hvis Raddiken vil ha med Monk videre. Ja da gir han Monk en ny kontrakt rimelig fort. Dette for å vise at klubben vil ha han med videre, og at lubben mener stabilitet med managerspørsmålet. Men jo lengre tid det tar, jo mere usikker blir jeg på om Raddiken vil ha Monk neste sesong.
Er jo rimelig useriøst å vente med å signere manageren man har hvis det er manageren man vil ha med videre

Runar

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #759 på: Mai 01, 2017, 14:25:26 »
Hvis Raddiken vil ha med Monk videre. Ja da gir han Monk en ny kontrakt rimelig fort. Dette for å vise at klubben vil ha han med videre, og at lubben mener stabilitet med managerspørsmålet. Men jo lengre tid det tar, jo mere usikker blir jeg på om Raddiken vil ha Monk neste sesong.
Er jo rimelig useriøst å vente med å signere manageren man har hvis det er manageren man vil ha med videre

Enig, men så eier ikke "Raddiken" klubben 100% og har heller ikke myndigheten enda. Men stiller spørsmålstegn om at denne usikkerheten skal være nødvendig å utsette klubbens supportere og ansatte for.
 

stian

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #760 på: Mai 01, 2017, 15:04:29 »
Kan ikke fatte hva som skal tilsi at Monk ikke får fortsette. Her er hvorfor:

1) Han har fått mye ut av det spillermaterialet som var i klubben da han kom. For eksempel har Wood, Vieira og Berardi vært meget bra denne sesongen.

2) Monk har fått mye ut av et begrenset transferbudsjett: Green, Jansson, Bartley, Ayling, O'Kane og Hernandez er blant spillerne vi trygt kan si har slått til.

3) Han har tillit I spillergruppa og blant fansen. Det er leeeeeeeeeenge siden det har vært så stabilt rundt klubben som det har vært i år. Hvorfor skulle eierne bryte opp dette når det endelig er en åpning for kontinuitet?

Jeg er enig i det som skrives i denne tråden om at transfervinduet i januar ble avgjørende. Hadde vi fått inn en eller to spillere som var i stand til å levere gode innlegg og et mål i ny og ne, kunne dette vært nok til å løfte oss et par hakk over det elendige bunnivået vi har hatt. Dette må eierne ta minst like mye ansvar for som Monk. Jeg mener faktisk Monk gjorde et bra grep ved å ikke "impulshandle" hvis det var slik at man ikke fant de spillerne man virkelig hadde tro på. Bedre å gamble med lån enn å hente inn avdanka rask på treårskontrakt.

Sommeren skal starte med Monk ved roret og et solid transferbudsjett til rådighet!

Ad 1 Syns ikke Berardi skal hauses for hardt. Bra, men ikke mer.

Ad 2 Vet vi at det er Monk som har hentet disse? Ihvertfall Jansson har jeg hørt var andre som hentet. O`Kane bør vel heller ikke hauses for mye.

Ad 3 Tillit i spillergruppa vet du mest sannsynlig ingenting om. I motsetning til deg tror jeg uro i spillergruppa er en av årsakene til at det røk på slutten.

Ad ad 1: Få vil være uenig i at Berardi har vært langt bedre enn forrige sesong. Selvfølgelig har han begrensninger, men han er en bedre utgave av seg selv i år. En god trener får mye ut av begrenset materiale.

Ad ad 2: Vi har hatt sesong etter sesong med elendige signeringer. Dette er bedre i år. Ikke sikkert Monk skal ha all ære, men dette har da vitterlig vært bedre denne sesongen enn tidligere?

Ad ad 3: Vi har denne sesongen sett spillere som springer bort til benken for å feire mål, og fansen synger Monks navn hver eneste kamp. Kan du fortelle meg sist vi opplevde det?

Det er fullt mulig å se halvtomme glass overalt, men det er plenty med lyspunkter å ta tak i fra årets sesong. Jeg gjentar meg selv: Klubben har ikke sett så stabil ut på nesten ett tiår. Det kan faktisk tenkes at gode spillere tør å komme til Leeds i sommer.

Dennis

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #761 på: Mai 01, 2017, 15:28:39 »
Kan ikke fatte hva som skal tilsi at Monk ikke får fortsette. Her er hvorfor:

1) Han har fått mye ut av det spillermaterialet som var i klubben da han kom. For eksempel har Wood, Vieira og Berardi vært meget bra denne sesongen.

2) Monk har fått mye ut av et begrenset transferbudsjett: Green, Jansson, Bartley, Ayling, O'Kane og Hernandez er blant spillerne vi trygt kan si har slått til.

3) Han har tillit I spillergruppa og blant fansen. Det er leeeeeeeeeenge siden det har vært så stabilt rundt klubben som det har vært i år. Hvorfor skulle eierne bryte opp dette når det endelig er en åpning for kontinuitet?

Jeg er enig i det som skrives i denne tråden om at transfervinduet i januar ble avgjørende. Hadde vi fått inn en eller to spillere som var i stand til å levere gode innlegg og et mål i ny og ne, kunne dette vært nok til å løfte oss et par hakk over det elendige bunnivået vi har hatt. Dette må eierne ta minst like mye ansvar for som Monk. Jeg mener faktisk Monk gjorde et bra grep ved å ikke "impulshandle" hvis det var slik at man ikke fant de spillerne man virkelig hadde tro på. Bedre å gamble med lån enn å hente inn avdanka rask på treårskontrakt.

Sommeren skal starte med Monk ved roret og et solid transferbudsjett til rådighet!

Ad 1 Syns ikke Berardi skal hauses for hardt. Bra, men ikke mer.

Ad 2 Vet vi at det er Monk som har hentet disse? Ihvertfall Jansson har jeg hørt var andre som hentet. O`Kane bør vel heller ikke hauses for mye.

Ad 3 Tillit i spillergruppa vet du mest sannsynlig ingenting om. I motsetning til deg tror jeg uro i spillergruppa er en av årsakene til at det røk på slutten.

Ad ad 1: Få vil være uenig i at Berardi har vært langt bedre enn forrige sesong. Selvfølgelig har han begrensninger, men han er en bedre utgave av seg selv i år. En god trener får mye ut av begrenset materiale.

Ad ad 2: Vi har hatt sesong etter sesong med elendige signeringer. Dette er bedre i år. Ikke sikkert Monk skal ha all ære, men dette har da vitterlig vært bedre denne sesongen enn tidligere?

Ad ad 3: Vi har denne sesongen sett spillere som springer bort til benken for å feire mål, og fansen synger Monks navn hver eneste kamp. Kan du fortelle meg sist vi opplevde det?

Det er fullt mulig å se halvtomme glass overalt, men det er plenty med lyspunkter å ta tak i fra årets sesong. Jeg gjentar meg selv: Klubben har ikke sett så stabil ut på nesten ett tiår. Det kan faktisk tenkes at gode spillere tør å komme til Leeds i sommer.

Veldig godt innlegg!

Det er lett å kun se negativitetene og faktisk glemme at laget har tatt store steg fremover, nå som sesongen endte i en gedigen skuffelse. Klubben føles milevis lenger fram nå. Jeg håper man bygger på dette i sommer og ikke starter på nytt igjen.

Laget har sine mangler, men jeg tipper en, maks to riktige signeringer (hvem nå enn det ville vært) i januar hadde spikret play off. Antakelig ville dette meldt Leeds på i direkte opprykk-sammenheng om det ble gjort i sommer. Hypotetisk, men likevel.

Med det menes at laget neppe trenger åtte-ti nye spillere i sommer. Tre-fire gode signeringer som øker kvaliteten på førstelaget kan gi et langt mer positivt sesongutfall, gitt at Bartley, Hernandez og Monk signeres. Samt at Jansson og Wood kommer/beholdes.
« Siste redigering: Mai 01, 2017, 15:30:36 av Dennis »
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #762 på: Mai 01, 2017, 15:35:01 »
Kan ikke fatte hva som skal tilsi at Monk ikke får fortsette. Her er hvorfor:

1) Han har fått mye ut av det spillermaterialet som var i klubben da han kom. For eksempel har Wood, Vieira og Berardi vært meget bra denne sesongen.

2) Monk har fått mye ut av et begrenset transferbudsjett: Green, Jansson, Bartley, Ayling, O'Kane og Hernandez er blant spillerne vi trygt kan si har slått til.

3) Han har tillit I spillergruppa og blant fansen. Det er leeeeeeeeeenge siden det har vært så stabilt rundt klubben som det har vært i år. Hvorfor skulle eierne bryte opp dette når det endelig er en åpning for kontinuitet?

Jeg er enig i det som skrives i denne tråden om at transfervinduet i januar ble avgjørende. Hadde vi fått inn en eller to spillere som var i stand til å levere gode innlegg og et mål i ny og ne, kunne dette vært nok til å løfte oss et par hakk over det elendige bunnivået vi har hatt. Dette må eierne ta minst like mye ansvar for som Monk. Jeg mener faktisk Monk gjorde et bra grep ved å ikke "impulshandle" hvis det var slik at man ikke fant de spillerne man virkelig hadde tro på. Bedre å gamble med lån enn å hente inn avdanka rask på treårskontrakt.

Sommeren skal starte med Monk ved roret og et solid transferbudsjett til rådighet!

Ad 1 Syns ikke Berardi skal hauses for hardt. Bra, men ikke mer.

Ad 2 Vet vi at det er Monk som har hentet disse? Ihvertfall Jansson har jeg hørt var andre som hentet. O`Kane bør vel heller ikke hauses for mye.

Ad 3 Tillit i spillergruppa vet du mest sannsynlig ingenting om. I motsetning til deg tror jeg uro i spillergruppa er en av årsakene til at det røk på slutten.

Ad ad 1: Få vil være uenig i at Berardi har vært langt bedre enn forrige sesong. Selvfølgelig har han begrensninger, men han er en bedre utgave av seg selv i år. En god trener får mye ut av begrenset materiale.

Ad ad 2: Vi har hatt sesong etter sesong med elendige signeringer. Dette er bedre i år. Ikke sikkert Monk skal ha all ære, men dette har da vitterlig vært bedre denne sesongen enn tidligere?

Ad ad 3: Vi har denne sesongen sett spillere som springer bort til benken for å feire mål, og fansen synger Monks navn hver eneste kamp. Kan du fortelle meg sist vi opplevde det?

Det er fullt mulig å se halvtomme glass overalt, men det er plenty med lyspunkter å ta tak i fra årets sesong. Jeg gjentar meg selv: Klubben har ikke sett så stabil ut på nesten ett tiår. Det kan faktisk tenkes at gode spillere tør å komme til Leeds i sommer.

Veldig godt innlegg!

Det er lett å kun se negativitetene og faktisk glemme at laget har tatt store steg fremover, nå som sesongen endte i en gedigen skuffelse. Klubben føles milevis lenger fram nå. Jeg håper man bygger på dette i sommer og ikke starter på nytt igjen.

Laget har sine mangler, men jeg tipper en, maks to riktige signeringer (hvem nå enn det ville vært) i januar hadde spikret play off. Antakelig ville dette meldt Leeds på i direkte opprykk-sammenheng om det ble gjort i sommer. Hypotetisk, men likevel.

Med det menes at laget neppe trenger åtte-ti nye spillere i sommer. Tre-fire gode signeringer som øker kvaliteten på førstelaget kan gi et langt mer positivt sesongutfall, gitt at Bartley, Hernandez og Monk signeres. Samt at Jansson og Wood kommer/beholdes.

Ja hva trenger Monk og vil forlange penger til.
1 eller to sentrale bak er nødvendig.
2 kantspillere trengs.
1 sentral midt, helst 2
1 spiss må handles inn, 2 hvis Wood forsvinner.
Dette betyr at Leeds må handle inn minimum 5 spillere, men aller helst så trengs det 7 hvis Wood beholdes, men 8 nye spillere som går rett inn på laget hvis Wood forsvinner

Kato

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #763 på: Mai 01, 2017, 16:16:24 »
Kan ikke fatte hva som skal tilsi at Monk ikke får fortsette. Her er hvorfor:

1) Han har fått mye ut av det spillermaterialet som var i klubben da han kom. For eksempel har Wood, Vieira og Berardi vært meget bra denne sesongen.

2) Monk har fått mye ut av et begrenset transferbudsjett: Green, Jansson, Bartley, Ayling, O'Kane og Hernandez er blant spillerne vi trygt kan si har slått til.

3) Han har tillit I spillergruppa og blant fansen. Det er leeeeeeeeeenge siden det har vært så stabilt rundt klubben som det har vært i år. Hvorfor skulle eierne bryte opp dette når det endelig er en åpning for kontinuitet?

Jeg er enig i det som skrives i denne tråden om at transfervinduet i januar ble avgjørende. Hadde vi fått inn en eller to spillere som var i stand til å levere gode innlegg og et mål i ny og ne, kunne dette vært nok til å løfte oss et par hakk over det elendige bunnivået vi har hatt. Dette må eierne ta minst like mye ansvar for som Monk. Jeg mener faktisk Monk gjorde et bra grep ved å ikke "impulshandle" hvis det var slik at man ikke fant de spillerne man virkelig hadde tro på. Bedre å gamble med lån enn å hente inn avdanka rask på treårskontrakt.

Sommeren skal starte med Monk ved roret og et solid transferbudsjett til rådighet!

Ad 1 Syns ikke Berardi skal hauses for hardt. Bra, men ikke mer.

Ad 2 Vet vi at det er Monk som har hentet disse? Ihvertfall Jansson har jeg hørt var andre som hentet. O`Kane bør vel heller ikke hauses for mye.

Ad 3 Tillit i spillergruppa vet du mest sannsynlig ingenting om. I motsetning til deg tror jeg uro i spillergruppa er en av årsakene til at det røk på slutten.

Ad ad 1: Få vil være uenig i at Berardi har vært langt bedre enn forrige sesong. Selvfølgelig har han begrensninger, men han er en bedre utgave av seg selv i år. En god trener får mye ut av begrenset materiale.

Ad ad 2: Vi har hatt sesong etter sesong med elendige signeringer. Dette er bedre i år. Ikke sikkert Monk skal ha all ære, men dette har da vitterlig vært bedre denne sesongen enn tidligere?

Ad ad 3: Vi har denne sesongen sett spillere som springer bort til benken for å feire mål, og fansen synger Monks navn hver eneste kamp. Kan du fortelle meg sist vi opplevde det?

Det er fullt mulig å se halvtomme glass overalt, men det er plenty med lyspunkter å ta tak i fra årets sesong. Jeg gjentar meg selv: Klubben har ikke sett så stabil ut på nesten ett tiår. Det kan faktisk tenkes at gode spillere tør å komme til Leeds i sommer.

Helt enig i at mye positivt har skjedd gjennom sesongen. Tenker det er viktig vi beholder Monk. Samtidig tror jeg det har skjedd ting bak kulissene som har påvirket de siste kampene. Grunnlaget for neste sesong er lagt, men det må også forsterkes knallhardt. Både venstre back, sentral midtbane, begge kantene og cover for Wood må på plass. 4 i førsteelleveren. I tillegg må Monk utvikle spillestilen, samt få på plass en bedre plam B når vi sliter.
 

stian

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #764 på: Mai 01, 2017, 18:27:02 »
Kan ikke fatte hva som skal tilsi at Monk ikke får fortsette. Her er hvorfor:

1) Han har fått mye ut av det spillermaterialet som var i klubben da han kom. For eksempel har Wood, Vieira og Berardi vært meget bra denne sesongen.

2) Monk har fått mye ut av et begrenset transferbudsjett: Green, Jansson, Bartley, Ayling, O'Kane og Hernandez er blant spillerne vi trygt kan si har slått til.

3) Han har tillit I spillergruppa og blant fansen. Det er leeeeeeeeeenge siden det har vært så stabilt rundt klubben som det har vært i år. Hvorfor skulle eierne bryte opp dette når det endelig er en åpning for kontinuitet?

Jeg er enig i det som skrives i denne tråden om at transfervinduet i januar ble avgjørende. Hadde vi fått inn en eller to spillere som var i stand til å levere gode innlegg og et mål i ny og ne, kunne dette vært nok til å løfte oss et par hakk over det elendige bunnivået vi har hatt. Dette må eierne ta minst like mye ansvar for som Monk. Jeg mener faktisk Monk gjorde et bra grep ved å ikke "impulshandle" hvis det var slik at man ikke fant de spillerne man virkelig hadde tro på. Bedre å gamble med lån enn å hente inn avdanka rask på treårskontrakt.

Sommeren skal starte med Monk ved roret og et solid transferbudsjett til rådighet!

Ad 1 Syns ikke Berardi skal hauses for hardt. Bra, men ikke mer.

Ad 2 Vet vi at det er Monk som har hentet disse? Ihvertfall Jansson har jeg hørt var andre som hentet. O`Kane bør vel heller ikke hauses for mye.

Ad 3 Tillit i spillergruppa vet du mest sannsynlig ingenting om. I motsetning til deg tror jeg uro i spillergruppa er en av årsakene til at det røk på slutten.

Ad ad 1: Få vil være uenig i at Berardi har vært langt bedre enn forrige sesong. Selvfølgelig har han begrensninger, men han er en bedre utgave av seg selv i år. En god trener får mye ut av begrenset materiale.

Ad ad 2: Vi har hatt sesong etter sesong med elendige signeringer. Dette er bedre i år. Ikke sikkert Monk skal ha all ære, men dette har da vitterlig vært bedre denne sesongen enn tidligere?

Ad ad 3: Vi har denne sesongen sett spillere som springer bort til benken for å feire mål, og fansen synger Monks navn hver eneste kamp. Kan du fortelle meg sist vi opplevde det?

Det er fullt mulig å se halvtomme glass overalt, men det er plenty med lyspunkter å ta tak i fra årets sesong. Jeg gjentar meg selv: Klubben har ikke sett så stabil ut på nesten ett tiår. Det kan faktisk tenkes at gode spillere tør å komme til Leeds i sommer.

Helt enig i at mye positivt har skjedd gjennom sesongen. Tenker det er viktig vi beholder Monk. Samtidig tror jeg det har skjedd ting bak kulissene som har påvirket de siste kampene. Grunnlaget for neste sesong er lagt, men det må også forsterkes knallhardt. Både venstre back, sentral midtbane, begge kantene og cover for Wood må på plass. 4 i førsteelleveren. I tillegg må Monk utvikle spillestilen, samt få på plass en bedre plam B når vi sliter.

Enig i at vi trenger forsterkninger i sommer. En ung og lovende stopper, to kvalitetsspillere på kant og en spiss som gjør oss mindre avhengige av Wood, så er jeg fornøyd. På venstrebacken lever jeg godt med Tyler Denton og Berardi hvis det gjør at man kan legge ekstra penger i de offensive posisjonene.

Det aller viktigste er å beholde den stammen av kvalitetsspillere vi har i dag (stopperne, Vieira, Hernandez, Wood). Kanskje kan akademiet vårt by på et gjennombrudd også denne sommeren. Eoghan Stokes har scoret jevnt og trutt for reservene og spilte for a-laget i pre-season i fjor og kan ta et steg til. Jeg har heller ikke gitt opp håpet om at Kemar Roofe kan bli en kantspiller til slutt hvis han ønsker selv og blir drillet i rollen. Han er uforutsigbar, bra på å finne rom, passere spillere, har et brukbart rykk og en bra innleggsfot. I tillegg scorer han sikkert 8-10 mål på en sesong hvis han er fast på laget.

Sølvreven

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #765 på: Mai 02, 2017, 14:13:33 »
Hva har du som grobunn til den tanken om at det var uro i spillergruppa? Bortsett fra det som >kanskje< var en konflikt mellom Jansson og en i trenerteamet?

Situasjonen hvor Pontus Jansson ble vraket er jeg ganske sikker på var mer urolig enn det som er kommet frem.
Hvorfor står da Janson frem og sier at hvis de ikke beholder Monk så drar han videre?
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Kato

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #766 på: Mai 02, 2017, 17:59:23 »
Hva har du som grobunn til den tanken om at det var uro i spillergruppa? Bortsett fra det som >kanskje< var en konflikt mellom Jansson og en i trenerteamet?

Situasjonen hvor Pontus Jansson ble vraket er jeg ganske sikker på var mer urolig enn det som er kommet frem.
Hvorfor står da Janson frem og sier at hvis de ikke beholder Monk så drar han videre?

Ikke sikkert det var Monk han var i krig med. Ã… sette ut lagets beste midtstopper i sesongens viktigste kamp skjer ikke uten grunn.
 

Hallgeir *

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #767 på: Mai 02, 2017, 18:17:11 »
Hva har du som grobunn til den tanken om at det var uro i spillergruppa? Bortsett fra det som >kanskje< var en konflikt mellom Jansson og en i trenerteamet?

Situasjonen hvor Pontus Jansson ble vraket er jeg ganske sikker på var mer urolig enn det som er kommet frem.
Hvorfor står da Janson frem og sier at hvis de ikke beholder Monk så drar han videre?

Bartley har vel uttalt noe lignende. Du husker ikke feil da?
Super Leeds since 1968

Leedsfan

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #768 på: Mai 02, 2017, 19:11:36 »
Hva har du som grobunn til den tanken om at det var uro i spillergruppa? Bortsett fra det som >kanskje< var en konflikt mellom Jansson og en i trenerteamet?

Situasjonen hvor Pontus Jansson ble vraket er jeg ganske sikker på var mer urolig enn det som er kommet frem.
Hvorfor står da Janson frem og sier at hvis de ikke beholder Monk så drar han videre?

"Bartley: If the owners don't have the vision to see Monk is the right man to take us forward then it's not a place I want to be."

Bartley har vel uttalt noe lignende. Du husker ikke feil da?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #769 på: Mai 02, 2017, 19:27:39 »
Hva har du som grobunn til den tanken om at det var uro i spillergruppa? Bortsett fra det som >kanskje< var en konflikt mellom Jansson og en i trenerteamet?

Situasjonen hvor Pontus Jansson ble vraket er jeg ganske sikker på var mer urolig enn det som er kommet frem.
Hvorfor står da Janson frem og sier at hvis de ikke beholder Monk så drar han videre?

Ikke sikkert det var Monk han var i krig med. Ã… sette ut lagets beste midtstopper i sesongens viktigste kamp skjer ikke uten grunn.
En liten undring basert på TV bilder: Pontus har ikke virket så happy i de siste kampene. Litt steinansikt har jeg tenkt.  Har også sett ut som om han har droppet å feire med lagkameratene når vi har scoret. Sjekk f eks TV bildene og hans reaksjon rett i etterkant av Pablos 3-3 scoring. Er ikke det veldig utypisk Jansson slik vi har sett han tidligere i sesongen? Klarer faktisk ikke å spotte han i feiringen på noen av de siste 5-6 målene, ei heller da Wood scoret 1-1 mot Newcastle. Mulig det er tilfeldig og TV kamera klarer jo ikke å fange alt som skjer. Noen som har vært tilstede på kampene som har noen kommentar til dette?
Jon R.

Hallgeir *

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #770 på: Mai 02, 2017, 19:40:19 »
Hva har du som grobunn til den tanken om at det var uro i spillergruppa? Bortsett fra det som >kanskje< var en konflikt mellom Jansson og en i trenerteamet?

Situasjonen hvor Pontus Jansson ble vraket er jeg ganske sikker på var mer urolig enn det som er kommet frem.
Hvorfor står da Janson frem og sier at hvis de ikke beholder Monk så drar han videre?

"Bartley: If the owners don't have the vision to see Monk is the right man to take us forward then it's not a place I want to be."

Bartley har vel uttalt noe lignende. Du husker ikke feil da?

Ja, den uttalelsen var det jeg tenkte på. Har ikke fått med meg at Jansson har sagt noe sånt.

Takker for den.  :)
Super Leeds since 1968

Kato

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #771 på: Mai 03, 2017, 07:38:44 »
At det var uro i en periode rundt landslagspausen er jeg ikke i tvil om. Hvor dypt det stakk, har jeg ikke noen formening om. Heller ikke hvem som var involvert utover Jansson.

Konsekvensene av dette aner jeg heller ikke, men ser bare av resultatene de siste 6-7 kampene at noe plutselig ble forandret.

At Pontus Jansson er superfornøyd hos oss om dagen har jeg heller ikke noe tro
 

Sydhagen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #772 på: Mai 03, 2017, 14:35:14 »
I understand that discussions between the club & Garry Monk about his future are set to take place later this week or early next. #lufc

The intention is for a quick resolution so that the club can start building & recruiting for next year over the summer. #lufc

Dette blir en bra sommer med Radrizzani som bygger klubb.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #773 på: Mai 03, 2017, 15:32:05 »
Kan det være slik at det faktum at Leeds ikke rykker opp, redder Monks jobb i klubben - om han vil ha den?

Flere hold påstår at Cellino ønsket å kvitte seg med Monk i løpet av sesongen. Om ikke Radrizzani hadde vært involvert siden i fjor sommer, er det ikke utenkelig at klubben hadde skiftet trenger både en og to ganger. Kanskje ikke sannsynlig, grunnet gode resultater, men ikke utenkelig. I alle fall om man skal basere seg på 25 år med historie.

Som mange av oss spådde, ser det ut til at salget av de siste 50% avhengte av hvilken divisjon klubben ville spilt i. Når Petter Andre (som sikkert har gode kilder) skriver at MC ville blitt om klubben rykket opp - noe som er naturlig - kunne det rett og slett betydd at Monk ville blitt sluppet/presset ut?

Poenget mitt her er ikke å peke på Cellino nok en gang, men at uoverenstemmelser i kontorene kan ha hatt en del å si for betydelig formsvikt utover våren. For spillemessig form hadde en klar nedgang før poengene begynte å forsvinne.

Svaret får vi vel egentlig når fremtiden til Monk avgjøres, etter at Radrizzani får 100% kontroll.
Marching on together!

Blank_File

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #774 på: Mai 03, 2017, 16:32:39 »
Talk is cheap. Som så mange ganger før, det blir en ulidelig spennende sommer.

Jon R

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #775 på: Mai 03, 2017, 19:32:15 »
Kan det være slik at det faktum at Leeds ikke rykker opp, redder Monks jobb i klubben - om han vil ha den?

Flere hold påstår at Cellino ønsket å kvitte seg med Monk i løpet av sesongen. Om ikke Radrizzani hadde vært involvert siden i fjor sommer, er det ikke utenkelig at klubben hadde skiftet trenger både en og to ganger. Kanskje ikke sannsynlig, grunnet gode resultater, men ikke utenkelig. I alle fall om man skal basere seg på 25 år med historie.

Som mange av oss spådde, ser det ut til at salget av de siste 50% avhengte av hvilken divisjon klubben ville spilt i. Når Petter Andre (som sikkert har gode kilder) skriver at MC ville blitt om klubben rykket opp - noe som er naturlig - kunne det rett og slett betydd at Monk ville blitt sluppet/presset ut?

Poenget mitt her er ikke å peke på Cellino nok en gang, men at uoverenstemmelser i kontorene kan ha hatt en del å si for betydelig formsvikt utover våren. For spillemessig form hadde en klar nedgang før poengene begynte å forsvinne.

Svaret får vi vel egentlig når fremtiden til Monk avgjøres, etter at Radrizzani får 100% kontroll.
Monk skiftet ihvertfall fokus på slutten, hvis vi skal tro på Jansson kritikk av lagets målsetning etter Brighton kampen. Monk har jo sagt flere ganger sagt at laget aldri ser lengre frem enn neste kamp. Dette forsterker inntrykket av at "noe' har skjedd som har skapt turbulens i spillergruppa.
Jon R.

Josch

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #776 på: Mai 07, 2017, 16:56:53 »
Monk fikk en dårlig start og en dårlig avslutning. Det siste husker vi aller best.

Jeg mener Monk ikke ble en dårligere trener i april enn tidligere i sesongen. Hvordan blir Monk vurdert av eierene nå? Vil de vektlegge den tragiske  avslutningen eller se på hele sesongen under ett?

For å få ro i  klubben og media  så tipper jeg Radrizzani gir ham ny kontrakt.



Cherry

 

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #778 på: Mai 09, 2017, 21:49:34 »
Leeds-fansen ekstatiske over mulighetene for en 5-års kontrakt med Monk.
http://www.hitc.com/en-gb/2017/05/09/leeds-fans-react-on-twitter-as-garry-monk-is-reportedly-set-to-b/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

oivindh

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #779 på: Mai 09, 2017, 22:55:54 »
La meg først få si en ting, nemlig at jeg ønsker at Monk får ny kontrakt.
Dette på grunn av at vi har gjort det bedre denne sesongen enn på lenge. Det ser også ut til at de der borte som ser flere kamper enn oss, også ser ut til å være udelt positive. Men har noen spørsmål til opplegget denne sesongen:
1) Hvordan kunne vi faile så grusomt på slutten av sesongen? Kan det ha sammenheng med juleprogrammet som etter sigende forløp uten en eneste fridag?
2) Har vi fått "ufortjent" mange poeng denne sesongen pga Wood sin målteft?
3) Vi skaper nesten ikke skudd på mål. Sammenheng med at vi spiller altfor mye på tvers, og at det går aaaaltfor tregt framover?
4) Hvorfor klarer vi ikke å være mer kreative framover, selv med Pablo (som skal være der framme)?
5) Vi har hatt flere vinger denne sesongen enn de foregående 10 åra til sammen, men det fungerer ikke..
6) Hvorfor trenger vi en hel omgang på å komme i gang så ofte??

Skulle gjerne hatt svar på dette fra Garry, men får kanskje nøye meg med noen kommentarer fra andre her inne som har sett mange flere kamper enn meg i år? :-) (Har sett det som har vært sendt i tillegg til Newc. - Leeds og Leeds-Wolves live..)