Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 260150 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TK20

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #570 på: April 15, 2017, 13:55:01 »
Dette er sikkert forklart tusen ganger, men jeg har tungt for det:

Hvis Jansson får gult i neste kamp, og får tre kampers karantene, hva skjer når han returnerer til play-offs og får et nytt gult der? Umiddelbar karantene igjen? Én kamp per kort?

Josch

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #571 på: April 15, 2017, 14:57:50 »
Dette er sikkert forklart tusen ganger, men jeg har tungt for det:

Hvis Jansson får gult i neste kamp, og får tre kampers karantene, hva skjer når han returnerer til play-offs og får et nytt gult der? Umiddelbar karantene igjen? Én kamp per kort?

Jeg tror ikke han blir utestengt da. Jeg ser fra play off kampene  i fjor at tre Sheff W spillere fikk gult i første kamp . De var alle med i returkampen mot  Brighton (på banen og  benken).  De fikk ikke  flere kort. Jeg tror de ville blitt med til finalen med enda ett kort i returkampen. Da må vel en nye grense på 20 gule kort pr sesong gjelde??

PO er jo ikke som en fotball-VM turnering der man er utestengt etter to gule.
« Siste redigering: April 15, 2017, 15:00:15 av Josch »

TK20

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #572 på: April 15, 2017, 15:55:57 »
Dette er sikkert forklart tusen ganger, men jeg har tungt for det:

Hvis Jansson får gult i neste kamp, og får tre kampers karantene, hva skjer når han returnerer til play-offs og får et nytt gult der? Umiddelbar karantene igjen? Én kamp per kort?

Jeg tror ikke han blir utestengt da. Jeg ser fra play off kampene  i fjor at tre Sheff W spillere fikk gult i første kamp . De var alle med i returkampen mot  Brighton (på banen og  benken).  De fikk ikke  flere kort. Jeg tror de ville blitt med til finalen med enda ett kort i returkampen. Da må vel en nye grense på 20 gule kort pr sesong gjelde??

PO er jo ikke som en fotball-VM turnering der man er utestengt etter to gule.

Og alle disse Sheff W-spillerne du nevner fikk sitt 16ende gule for sesongen i den første playoff-kampen?

Josch

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #573 på: April 15, 2017, 18:03:23 »
Dette er sikkert forklart tusen ganger, men jeg har tungt for det:

Hvis Jansson får gult i neste kamp, og får tre kampers karantene, hva skjer når han returnerer til play-offs og får et nytt gult der? Umiddelbar karantene igjen? Én kamp per kort?

Jeg tror ikke han blir utestengt da. Jeg ser fra play off kampene  i fjor at tre Sheff W spillere fikk gult i første kamp . De var alle med i returkampen mot  Brighton (på banen og  benken).  De fikk ikke  flere kort. Jeg tror de ville blitt med til finalen med enda ett kort i returkampen. Da må vel en nye grense på 20 gule kort pr sesong gjelde??

PO er jo ikke som en fotball-VM turnering der man er utestengt etter to gule.

Og alle disse Sheff W-spillerne du nevner fikk sitt 16ende gule for sesongen i den første playoff-kampen?

Disse spillerne fikk hhv 6,7 og 9 gule denne sesongen (wikipedia). Det ville vært rart om kort nr 16 skulle medføre suspensjon, rett etter at man har sonet  for nr 15. Praksisen i serien er jo økende straff for  hvert 5. gule kort og jeg vil tro det fortsetter i play off. Jeg har ikke sjekket dette nøyaktig for ch.ship.

I PL er dette reglene etter cut off i april:
"From then on players can gather 10 bookings without receiving additional punishment, but if anyone racks up 15 before the end of the season they will be hit with a whopping three-match supsension.

As a side note, the really badly behaved players who pick up 20 yellow cards in a campaign are required to attend an FA disciplinary hearing."

Neste magiske grense for  Pontus Jansson er da 20 gule kort etter å ha sonet for 15 gule. Det er ikke noe som tilsier egne regler for play off. Dette går på hele sesongen. Tror jeg.
« Siste redigering: April 15, 2017, 18:15:30 av Josch »

TK20

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #574 på: April 15, 2017, 19:51:01 »
Dette er sikkert forklart tusen ganger, men jeg har tungt for det:

Hvis Jansson får gult i neste kamp, og får tre kampers karantene, hva skjer når han returnerer til play-offs og får et nytt gult der? Umiddelbar karantene igjen? Én kamp per kort?

Jeg tror ikke han blir utestengt da. Jeg ser fra play off kampene  i fjor at tre Sheff W spillere fikk gult i første kamp . De var alle med i returkampen mot  Brighton (på banen og  benken).  De fikk ikke  flere kort. Jeg tror de ville blitt med til finalen med enda ett kort i returkampen. Da må vel en nye grense på 20 gule kort pr sesong gjelde??

PO er jo ikke som en fotball-VM turnering der man er utestengt etter to gule.

Og alle disse Sheff W-spillerne du nevner fikk sitt 16ende gule for sesongen i den første playoff-kampen?

Disse spillerne fikk hhv 6,7 og 9 gule denne sesongen (wikipedia). Det ville vært rart om kort nr 16 skulle medføre suspensjon, rett etter at man har sonet  for nr 15. Praksisen i serien er jo økende straff for  hvert 5. gule kort og jeg vil tro det fortsetter i play off. Jeg har ikke sjekket dette nøyaktig for ch.ship.

I PL er dette reglene etter cut off i april:
"From then on players can gather 10 bookings without receiving additional punishment, but if anyone racks up 15 before the end of the season they will be hit with a whopping three-match supsension.

As a side note, the really badly behaved players who pick up 20 yellow cards in a campaign are required to attend an FA disciplinary hearing."

Neste magiske grense for  Pontus Jansson er da 20 gule kort etter å ha sonet for 15 gule. Det er ikke noe som tilsier egne regler for play off. Dette går på hele sesongen. Tror jeg.

Hvis det stemmer at han får tre kamper ved neste gule, men i praksis er "off the hook" etter det bør planen være åpenbar: Jansson får gult mot Wolves, og vi stiller med Ayling og Bartley i midten mot Burton og Norwich før Cooper erstatter Ayling mot Wigan. Jansson er tilbake i full vigør til playoff.

Josch

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #575 på: April 15, 2017, 20:20:46 »
Mange  vil nok følge med på Jansson på mandag og se om han får gult med vilje. Det bør helst komme sent i kampen så han ikke risikerer TO gule! Evt bytte ham ut etter  gult kort.

Per Leeds

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #576 på: April 15, 2017, 22:38:25 »
Hva skjer hvis Pontus får to gule, altså rødt. Berger han da med 1 evt. 2 kampers karantene isteden for 3?

Runar

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #577 på: April 15, 2017, 22:59:21 »
Hva skjer hvis Pontus får to gule, altså rødt. Berger han da med 1 evt. 2 kampers karantene isteden for 3?

1 kamp, men står fortsatt med 14 gule og tre kamper på neste
 

Per Leeds

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #578 på: April 15, 2017, 23:12:08 »
Så hvis Leeds har Wolwes  på gaffelen, Fullham sliter mot Aston Villa og evt. Sheffield mot QPR, bør Pontus ta gult for å være klar til play off.

Runar

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #579 på: April 15, 2017, 23:20:45 »
Så hvis Leeds har Wolwes  på gaffelen, Fullham sliter mot Aston Villa og evt. Sheffield mot QPR, bør Pontus ta gult for å være klar til play off.

Tror han må ta det gule uansett. Ã… misse Pontus i en eller flere av play-off kampene er å redusere muligheten vanvittig.
 

Per Leeds

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #580 på: April 15, 2017, 23:23:30 »
Enig i det, men hjelper lite hvis vi ikke når play off

Cherry

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #581 på: April 16, 2017, 17:38:42 »
Så hvis Leeds har Wolwes  på gaffelen, Fullham sliter mot Aston Villa og evt. Sheffield mot QPR, bør Pontus ta gult for å være klar til play off.

Tror han må ta det gule uansett. Ã… misse Pontus i en eller flere av play-off kampene er å redusere muligheten vanvittig.

Cooper ute 3 kamper til ( eller er det 4?) , Pontus ETT fra 3 kampers karantene.
Ikke bra scenario for midtforsvaret vårt dette.
Pontus  bør spille slik han kan/ gjør, så får Monk avgjøre det han mener er riktig etterhvert som klokka og kampene går...
Mellom det 15. og det 20. gule skjer det ingen ting...ikke lett og vite hva som er korrekt og gjøre før man sitter med fasiten etter sesongen ift dette, men vi vil slite hvis Pontus blir ute...
 

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #582 på: April 16, 2017, 17:56:01 »
Så hvis Leeds har Wolwes  på gaffelen, Fullham sliter mot Aston Villa og evt. Sheffield mot QPR, bør Pontus ta gult for å være klar til play off.

Tror han må ta det gule uansett. Ã… misse Pontus i en eller flere av play-off kampene er å redusere muligheten vanvittig.

Cooper ute 3 kamper til ( eller er det 4?) , Pontus ETT fra 3 kampers karantene.
Ikke bra scenario for midtforsvaret vårt dette.
Pontus  bør spille slik han kan/ gjør, så får Monk avgjøre det han mener er riktig etterhvert som klokka og kampene går...
Mellom det 15. og det 20. gule skjer det ingen ting...ikke lett og vite hva som er korrekt og gjøre før man sitter med fasiten etter sesongen ift dette, men vi vil slite hvis Pontus blir ute...
Pontus må fortsette å spille så lenge avstanden ned til lag nr 7 er så liten som den er nå. Ayling i midtforsvaret må ikke være annet enn en kriseløsning underveis i kamper der vi får skader eller utvisninger. Straffesituasjonen er symptomatisk for hvorfor jeg ikke vil ha Ayling som som midtstopper. Han posisjonerer seg ofte feil innenfor 16 meteren og havner på feil side av mostanderen.

Dessverre er midtstopperproblemet som tårner seg opp nå noe som flere av oss har ropt varsko om lenge. 3 regulære stoppere i stallen er minst en for lite når man skal kjempe om opprykk i en av Europas tøffeste ligaer. Når man istedet prioriterer å hente inn to kantspillere hvordan en av de knapt nok har fått spille, er det lov til å være litt "etterpåklok".
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #583 på: April 16, 2017, 18:52:35 »
Så hvis Leeds har Wolwes  på gaffelen, Fullham sliter mot Aston Villa og evt. Sheffield mot QPR, bør Pontus ta gult for å være klar til play off.

Tror han må ta det gule uansett. Ã… misse Pontus i en eller flere av play-off kampene er å redusere muligheten vanvittig.

Hadde tenkt å spørre deg om mulighetene ble redusert så mye at vi snakker krise men lot være for å unngå å havne i en diskusjon ;D

Runar

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #584 på: April 16, 2017, 20:14:50 »
Så hvis Leeds har Wolwes  på gaffelen, Fullham sliter mot Aston Villa og evt. Sheffield mot QPR, bør Pontus ta gult for å være klar til play off.

Tror han må ta det gule uansett. Ã… misse Pontus i en eller flere av play-off kampene er å redusere muligheten vanvittig.

Hadde tenkt å spørre deg om mulighetene ble redusert så mye at vi snakker krise men lot være for å unngå å havne i en diskusjon ;D


Du kunne spurt, du ville fått det samme svaret. Kvaliteten på midtstopper alternativene er problemet IKKE antallet. Det er det jeg har hevdet.
« Siste redigering: April 17, 2017, 02:34:04 av Jon R »
 

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #585 på: April 17, 2017, 02:55:26 »
Så hvis Leeds har Wolwes  på gaffelen, Fullham sliter mot Aston Villa og evt. Sheffield mot QPR, bør Pontus ta gult for å være klar til play off.

Tror han må ta det gule uansett. Ã… misse Pontus i en eller flere av play-off kampene er å redusere muligheten vanvittig.

Hadde tenkt å spørre deg om mulighetene ble redusert så mye at vi snakker krise men lot være for å unngå å havne i en diskusjon ;D


Du kunne spurt, du ville fått det samme svaret. Kvaliteten på midtstopper alternativene er problemet IKKE antallet. Det er det jeg har hevdet.
Du harselerte vel over mitt rop om ny stopper i januarvinduet hvis jeg husker rett.  Det vi ser nå er et scenario som jeg beskrev i januar da jeg argumenterte for hvorfor det var nødvendig å hente inn en ny stopper. Med unntak av Rudi og et par til var det lite gehør for det den gang.

Den situasjonen vi har havnet i nå mener jeg Monk & co burde ha forutsett tidlig. Jeg fattet ikke at en ny 3.-4. stopper ikke stod øverst på prioriteringslisten i januar med tanke på tabellsituasjonen og  korthistorikken til stopperne våre på det tidspunktet, samt det kampprogrammet som stod foran oss. Dette er ikke etterpåklokskap men noe den sportslige ledelsen urde tatt høyde for med enkel prediksjon/scenariotenkning mener jeg.
« Siste redigering: April 17, 2017, 03:09:52 av Jon R »
Jon R.

Lundewhites

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #586 på: April 17, 2017, 03:21:31 »
Så hvis Leeds har Wolwes  på gaffelen, Fullham sliter mot Aston Villa og evt. Sheffield mot QPR, bør Pontus ta gult for å være klar til play off.

Tror han må ta det gule uansett. Ã… misse Pontus i en eller flere av play-off kampene er å redusere muligheten vanvittig.

Hadde tenkt å spørre deg om mulighetene ble redusert så mye at vi snakker krise men lot være for å unngå å havne i en diskusjon ;D


Du kunne spurt, du ville fått det samme svaret. Kvaliteten på midtstopper alternativene er problemet IKKE antallet. Det er det jeg har hevdet.
Du harselerte vel over mitt rop om ny stopper i januarvinduet hvis jeg husker rett.  Det vi ser nå er et scenario som jeg beskrev i januar da jeg argumenterte for hvorfor det var nødvendig å hente inn en ny stopper. Med unntak av Rudi og et par til var det lite gehør for det den gang.

Den situasjonen vi har havnet i nå mener jeg Monk & co burde ha forutsett tidlig. Jeg fattet ikke at en ny 3.-4. stopper ikke stod øverst på prioriteringslisten i januar med tanke på tabellsituasjonen og  korthistorikken til stopperne våre på det tidspunktet, samt det kampprogrammet som stod foran oss. Dette er ikke etterpåklokskap men noe den sportslige ledelsen urde tatt høyde for med enkel prediksjon/scenariotenkning mener jeg.
Du hadde og har helt rett, men det kan jo ha vært jobbet med og at det ikke lykkes å få i havn.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Dennis

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #587 på: April 17, 2017, 09:03:17 »
Pontus har en del å jobbe med disiplinært. Uten å gå gjennom kort for kort, vil jeg tro at nærmere halvparten kunne vært unngått. Han er oppofrende og går foran i dueller. Det tilsier at han vil samle noen kort over en sesong, men litt for mange av disse har kommet av tøys og tull.

Noen er helt sikkert også ufortjent ettersom Jansson har rykte på seg for å være en kortsamler. Blant annet burde han utvilsomt hatt frispark (og mulig gult "for") mot Newcastle, da Mitrovic gir han en albue.

Andre gule - som mot Huddersfield borte - kan rett og slett være samlende og moralbyggende, men faktum er at Jansson har satt seg selv og Leeds i en veldig kinkig situasjon på det verst tenkelige tidspunkt av sesongen. Godt hjulpet av en idiotisk manøver av Liam Cooper hvor han fikk en helt korrekt, men kanskje noe streng straff.

Det er liksom så lite som jobber for denne klubben.
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #588 på: April 17, 2017, 15:43:52 »
Spekuleeres vilt om at Pontus til Southampton hvis Leeds ikke rykker opp. Og stemmer det med 13 mill pund, ja da er det mange habile stoppere man kan få til den prisen + mange pund til andre kjøp samtidig

Joe Jordan

'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Dennis

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #590 på: April 20, 2017, 12:40:33 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/premierleague/--engelske-storklubber-jakter-svensk-leeds-stjerne/3423333326.html

Leste denne akkurat selv.

Ble ikke Pontus Jansson signert permanent i vinter, noe som blir ferdigstilt til sommeren? I så fall er det Leeds som vil bestemme Janssons skjebne.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/21571/pontus
« Siste redigering: April 20, 2017, 12:42:07 av Dennis »
Marching on together!

Bjorn

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #591 på: April 20, 2017, 13:24:29 »
Såklart det spekuleres i at klubber er ute etter en god deal og hotshots i lavere divisjoner. What's new?
Om noen kan bekrefte at Southampton har hatt 'scouts' på flere av Leeds sine kamper for å se på Pontus så hadde jeg skjønt det.
Forblir spekulasjon inntil videre. Tror han spiller i Leeds neste sesong.

Marching On! 4276

auren

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #592 på: April 20, 2017, 13:45:28 »
Neppe god nok for en toppklubb i PL, men tror han ville funket i Soton. Drar fort dit hvis vi ikke rykker opp.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #593 på: April 29, 2017, 20:14:43 »
Lee Sobot

Pontus Jansson now suspended for the Wigan game and the first two games of next season. #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #594 på: Mai 02, 2017, 19:40:55 »
Pontus er selvsagt veldig god, men aner en liten kvalitetsdipp de siste kampene. Handler mest om at selvtilliten han har fått gir seg utslag i nonsjolanse. Da mister han ballen oftere gjennom mislykkede driblinger, litt for elegante mottak og han lar motspillere ta ett trekk for mye før han griper inn. Håper og tror han ikke faller i Bambafellen, en av mange som ble dårligere når de ble kjøpt.
Så ingen misforstår: Han er veldig god og kanskje lagets beste spiller.

PS! Han får mange gule kort. De han får etter å løpe opp på tribunen etter han har scoret kan først unngås....

Har vært og er veldig tilhenger av Jansson. Men et ordtak sier at det er ingenting som er så tungt å bære som suksess. Og det må han jo sies å ha hatt siste halve året. Er enig i at den sulten vi så i høst kanskje har minsket noe. Ro er en av hans beste egenskaper. Men veien er kort til nonsjalanse.

Synes ballongen ser litt "deflated" ut. Han spiller ikke med den samme gleden lengre. Er det for det som skjer på banen eller er det også et spill utenfor banen som preger svensken?
Slapp av nå. Hele laget slet igår, mot svært fysiske og oppgirede League Two spillere. Vi slo United i 2010, hele laget ble ikke avskrevet av den grunn. Pontus har det som trengs, og møtte noe han ikke var vant til igår.

Ikke bare i går. Ikke at jeg syns han har spilt dårlig eller noe, men synes han har mistet litt gnist i øynene. Kanskje dette er den normale Pontus og tidligere så har vi sett den "maniske" Pontus!

Fra Garry Monk-tråden 4/5-17:

Hva har du som grobunn til den tanken om at det var uro i spillergruppa? Bortsett fra det som >kanskje< var en konflikt mellom Jansson og en i trenerteamet?

Situasjonen hvor Pontus Jansson ble vraket er jeg ganske sikker på var mer urolig enn det som er kommet frem.
Hvorfor står da Janson frem og sier at hvis de ikke beholder Monk så drar han videre?

Ikke sikkert det var Monk han var i krig med. Ã… sette ut lagets beste midtstopper i sesongens viktigste kamp skjer ikke uten grunn.
En liten undring basert på TV bilder: Pontus har ikke virket så happy i de siste kampene. Litt steinansikt har jeg tenkt.  Har også sett ut som om han har droppet å feire med lagkameratene når vi har scoret. Sjekk f eks TV bildene og hans reaksjon rett i etterkant av Pablos 3-3 scoring. Er ikke det veldig utypisk Jansson slik vi har sett han tidligere i sesongen? Klarer faktisk ikke å spotte han i feiringen på noen av de siste 5-6 målene, ei heller da Wood scoret 1-1 mot Newcastle. Mulig det er tilfeldig og TV kamera klarer jo ikke å fange alt som skjer. Noen som har vært tilstede på kampene som har noen kommentar til dette?

Aner ikke hva som har skjedd, men kan ha noe med at han sa at han ikke spilte for penger og Cellino tok han på ordet når de skulle forhandle kontrakten?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #595 på: Mai 02, 2017, 21:43:56 »
Pontus er selvsagt veldig god, men aner en liten kvalitetsdipp de siste kampene. Handler mest om at selvtilliten han har fått gir seg utslag i nonsjolanse. Da mister han ballen oftere gjennom mislykkede driblinger, litt for elegante mottak og han lar motspillere ta ett trekk for mye før han griper inn. Håper og tror han ikke faller i Bambafellen, en av mange som ble dårligere når de ble kjøpt.
Så ingen misforstår: Han er veldig god og kanskje lagets beste spiller.

PS! Han får mange gule kort. De han får etter å løpe opp på tribunen etter han har scoret kan først unngås....

Har vært og er veldig tilhenger av Jansson. Men et ordtak sier at det er ingenting som er så tungt å bære som suksess. Og det må han jo sies å ha hatt siste halve året. Er enig i at den sulten vi så i høst kanskje har minsket noe. Ro er en av hans beste egenskaper. Men veien er kort til nonsjalanse.

Synes ballongen ser litt "deflated" ut. Han spiller ikke med den samme gleden lengre. Er det for det som skjer på banen eller er det også et spill utenfor banen som preger svensken?
Slapp av nå. Hele laget slet igår, mot svært fysiske og oppgirede League Two spillere. Vi slo United i 2010, hele laget ble ikke avskrevet av den grunn. Pontus har det som trengs, og møtte noe han ikke var vant til igår.

Ikke bare i går. Ikke at jeg syns han har spilt dårlig eller noe, men synes han har mistet litt gnist i øynene. Kanskje dette er den normale Pontus og tidligere så har vi sett den "maniske" Pontus!

Fra Garry Monk-tråden 4/5-17:

Hva har du som grobunn til den tanken om at det var uro i spillergruppa? Bortsett fra det som >kanskje< var en konflikt mellom Jansson og en i trenerteamet?

Situasjonen hvor Pontus Jansson ble vraket er jeg ganske sikker på var mer urolig enn det som er kommet frem.
Hvorfor står da Janson frem og sier at hvis de ikke beholder Monk så drar han videre?

Ikke sikkert det var Monk han var i krig med. Ã… sette ut lagets beste midtstopper i sesongens viktigste kamp skjer ikke uten grunn.
En liten undring basert på TV bilder: Pontus har ikke virket så happy i de siste kampene. Litt steinansikt har jeg tenkt.  Har også sett ut som om han har droppet å feire med lagkameratene når vi har scoret. Sjekk f eks TV bildene og hans reaksjon rett i etterkant av Pablos 3-3 scoring. Er ikke det veldig utypisk Jansson slik vi har sett han tidligere i sesongen? Klarer faktisk ikke å spotte han i feiringen på noen av de siste 5-6 målene, ei heller da Wood scoret 1-1 mot Newcastle. Mulig det er tilfeldig og TV kamera klarer jo ikke å fange alt som skjer. Noen som har vært tilstede på kampene som har noen kommentar til dette?

Aner ikke hva som har skjedd, men kan ha noe med at han sa at han ikke spilte for penger og Cellino tok han på ordet når de skulle forhandle kontrakten?

Kanskje noe sånt. Ser forøvrig i et annet youtubeklipp at Pontus er borte hos fansen og maner til full support rett i etterkant av 2-3 på lørdag.
Jon R.

Josch

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #596 på: Mai 06, 2017, 10:06:29 »
 Lang sesong for Pontus dette her. Mye lenger enn det han har spilt i Malmø og Torino (benken). Sesong nr. 2 blir bra med passende pre season og oppkjøring.
Toppnivået hans er det ingen tvil om.

Kato

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #597 på: Mai 06, 2017, 10:12:52 »
Lang sesong for Pontus dette her. Mye lenger enn det han har spilt i Malmø og Torino (benken). Sesong nr. 2 blir bra med passende pre season og oppkjøring.
Toppnivået hans er det ingen tvil om.

Egenskapene i boksen er kanonviktige. Renset unna i stor stil denne sesongen. Jeg tror utfordringene ligger mer på det mentale plan. Først og fremst fortsette å gjøre enkle løsninger, og ikke tro han er bedre enn han er. Synes jeg så tendenser utover i sesongen der endel valg var i overkant dristige. Det skal sterke skuldre til for å bære kultstatus. Trenger også å skoleres noe mer, vært noen hasardiøse støt blant annet. Så får vi håpe det også fungerer utenfor banen.
 

Xern

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #598 på: Mai 06, 2017, 10:56:01 »
Luke vekk noen gule kort også. Viktig. Ingen grunn til at dette ikke bare skal bli bedre til neste sesong!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Leedsfan

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #599 på: Mai 06, 2017, 11:21:20 »
Kunne vi startet med:

Ayling/Berardi    Bartley   Jansson  Ny back ala Baines for et par sesonger siden


...da hadde mye vært gjort! Dette blir som det pleier en meget spennende pre-season, håper vi smiler i august og ikke er skuffet.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.