Skrevet av Emne: Kamp vs Aston Villa @Elland Road Stadium - Lørdag 3/12-2016 kl 18:30 Norsk tid  (Lest 26918 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Lundewhites

Green - Matchvinner da Adomah kom alene.
Ayling - God, men det vi hadde av trøbbel var på den siden.
Bartley - Solid, men virket litt halvslapp i dag.
Jansson - Fantastisk med ball, noe rufs defensivt i dag. Kolossalt viktig spiller.
Taylor - Min MOM.
Sacko - Opp og ned som vanlig, mye ned i dag. På 2-0 ser vi hvor dødelig han kan være.
Doukara - Får for assisten, utover det en tung dag.
Philips - Sky Bets MOM. Ikke min. Grei jobb, men synes vi slet mye sentralt.
Vieira - Bedre og bedre utover i andre omgang, men vi slet sentralt.
Roofe - Også her mye opp og ned, men alt glemt når han avgjør.
Wood - Scorer sitt 10. ligamål. Jobber godt, er bedre enn i fjor, men ingen toppmatch der heller.

Skuffende spillemessig i lange perioder, men ble bedre utover andre omgang. Det glemmes når vi vinner. Kanskje Villa var gode som stoppet oss, eller at vi hadde en medium minus dag. Synes det var langt over normalt med personlige feil.
Enig med mye av dette. Vet du er veldig glad i Pontus, men i dag var han forferdelig dårlig! Satser på at det var en off kamp på han i dag og at han reiser seg igjen.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Kjemperesultat! MOT på slutten ga meg tårer i øynene!

Her også...og tårer vi nå...VEL, hvordan skal det da grines i mai når vi rykker opp?? 8) 8) ;D ;D MOT
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Sterland

Green - Matchvinner da Adomah kom alene.
Ayling - God, men det vi hadde av trøbbel var på den siden.
Bartley - Solid, men virket litt halvslapp i dag.
Jansson - Fantastisk med ball, noe rufs defensivt i dag. Kolossalt viktig spiller.
Taylor - Min MOM.
Sacko - Opp og ned som vanlig, mye ned i dag. På 2-0 ser vi hvor dødelig han kan være.
Doukara - Får for assisten, utover det en tung dag.
Philips - Sky Bets MOM. Ikke min. Grei jobb, men synes vi slet mye sentralt.
Vieira - Bedre og bedre utover i andre omgang, men vi slet sentralt.
Roofe - Også her mye opp og ned, men alt glemt når han avgjør.
Wood - Scorer sitt 10. ligamål. Jobber godt, er bedre enn i fjor, men ingen toppmatch der heller.

Skuffende spillemessig i lange perioder, men ble bedre utover andre omgang. Det glemmes når vi vinner. Kanskje Villa var gode som stoppet oss, eller at vi hadde en medium minus dag. Synes det var langt over normalt med personlige feil.
Enig med mye av dette. Vet du er veldig glad i Pontus, men i dag var han forferdelig dårlig! Satser på at det var en off kamp på han i dag og at han reiser seg igjen.
Uenig i at Pontus var veldig dårlig. Han slet i hodeduellene med Gestede, noe samtlige midtstoppere i verden gjør... Ellers var han sikker med ball, og hadde stort sett full kontroll. En meget viktig blokkering teller pluss. En rufsete takling, da Adomah kom alene trekker selvsagt ned.

B_Ød

Kjemperesultat! MOT på slutten ga meg tårer i øynene!

you and me both man :-)
Ups & Ups!!

TK20

Spesiell kamp. Lite velspilt fra noe lag. Vi slet i første omgang med mye unøyaktighet, straffet seg nesten ved et par anledninger.

Synes Green er solid. Backfireren gjør en god kamp, selv om det er noe rust. Ayling krangler på seg et veldig unødvendig gult kort, Taylor roper ut Green i en veldig skummel posisjon, Bartley takler en sprettende ball ved å sparke hull i lufta og Pontus tester dommernes kunnskaper om tilbakespill (teller låret?). Gestede er vel divisjonens beste hodespiller, noe midtforsvaret fikk merke.

Phillips gjør få feil. Synes han står godt på begge beina og trøkker til. Begynner å bli en personlig favoritt. Vieira like så, men har et par skumle tversoverpasninger. Sitter ikke alltid med følelsen av at gutten har 100% oversikt. Bør matches forsiktig av Monk.

Sacko og Roofe er usynlige (les: dårlige) i første omgang men hever seg voldsomt i andre. Deilig å se Roofe feire som besatt etter en flott goal! Blir ikke klok på Doukara. For tredje kamp på rad tenker jeg "nå er det kanskje på tide at han mister plassen", men så kommer det en involvering ingen andre er i nærheten av å kopiere. Assisten til Roofe var dagens prestasjon.

Wood er lite involvert i dag. Typisk for en enslig spiss i 4-2-3-1 å ha dager hvor man ikke ser så mye til kula. Scorer allikevel igjen; det mest stereotypiske Wood-målet i år.

HERLIG!
« Siste redigering: Desember 03, 2016, 20:53:39 av TK20 »

Andersen

Vi er virkelig i siget om dagen ! 4. plass på tabellen nå , er smått utrolig !  ;D fortsetter dette fremover kan det bli moro , samt en avklaring på et mulig oppkjøp av klubben nå i des . hadde vært OK før vi runder et nytt år ! MOT !  :D

TK20

Enig med mye av dette. Vet du er veldig glad i Pontus, men i dag var han forferdelig dårlig! Satser på at det var en off kamp på han i dag og at han reiser seg igjen.

"Forferdelig" er et altfor hardt ord. Jeg ville erstattet det med "litt". Uansett er vi vel alle enige om at han hadde sin svakeste kamp til nå.

GeirO

Sv: Kamp vs Aston Villa @Elland Road Stadium - Lørdag 3/12-2016
« Svar #187 på: Desember 03, 2016, 20:58:23 »
Endelig vant vi en kamp, så nå er vi på offensiven igjen. Svak kamp av begge lag, men vi hadde de giftigste spillerne. Sacko og Roofe er spillere motstanderen er livredd og de kan godt få lov å bomme 4 av 5 ganger bare de lykkes den femte gangen. Derfor litt lei av de som klager på den type spillere etter et par feil. Vi trenger disse to!
MOT

Sydhagen

Dette var en krig! Og vi vant!  8)

Det som imponerte meg i denne kampen var avslutningen til Leeds. Istedet for å prøve å ri av kampen, så jobbet vi på for å "kill it off"!
Bravo!

MOT!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Tradisjonen tro har vi levert en god førjulsperiode.
 

Leedsfan

Så ufattelig viktig å ha et forsvar/midtstoppere man kan stole på, hele laget hever seg da. De siste årene så har jo andre lag tidvis spilt powerplay mot oss/beleira oss på ER og når vi har spilt borte, både gode og dårlige lag. Det er det blitt slutt på og jeg er sikker på at de vi skal takke mest er Bartley og Jansson.

En annen ting som har tatt slutt er en konstant frykt for å slippe inn mål på dødball og når motstanderlaget har ballen på vår banehalvdel. Ikke moro å se på kamp når du er livredd for corner imot.

Monk har gjort en utrolig jobb!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Cherry

Dette var en krig! Og vi vant!  8)

Det som imponerte meg i denne kampen var avslutningen til Leeds. Istedet for å prøve å ri av kampen, så jobbet vi på for å "kill it off"!
Bravo!

MOT!

FOR ett fellesskap Monk har sydd sammen av denne gjengen, bare og bøye seg i hatten!!
Vi er foran skjema vil jeg påstå... Ett par kvalitetssigneringer i januar så holder vi helt ut!!!
 

Josch

Vi vinner en jevn, ikke altfor god kamp.  Villa er et nylig PL-lag, men imponerte ikke.
Positivt: Vi er tro mot systemet. Spiller langs bakken og slår sjelden langt fra forsvar.
Svakhet: Mister ofte  ballen pga småspill på egen halvdel. Motstandere vet at Leeds ønsker å spille seg ut. Forsvaret inne i boksen ser likevel ut til å ha kontroll på disse motangrepene .

En litt typisk desember-kamp, der man vinner på  vilje. Ayling er fortsatt min favoritt. Kult med to gode backer!!

« Siste redigering: Desember 03, 2016, 21:45:16 av Josch »

Xern

Green - 7 - Matchvinnende redning 1v1, ellers en godkjent dag på jobb
Ayling - 7 - Har noen gode løp og gjør sitt som høyreback, men klarer ikke å stoppe alt.
Bartley - 6 - En helt godkjent dag på jobb
Jansson - 6 - Koser seg med diverse finesser, men finner etterhvert ut at det gjør det vanskelig for lagkameratene. Alt OK ellers.
Taylor - 6 - Helt grei all over, og finner i likhet med Jansson ut at finessene må kuttes ut i forsvar. Fant ikke frem til Wood med sine innlegg idag, på tross av at Wood var skremmende mye alene i boksen enkelte ganger.
Phillips - 8 - Gjør noen gode taklinger, jobber som besatt hele kampen. Min Man of the match.
Vieira - 7 - Gjør noen fantastiske langpasninger, vokser og vokser. Ikke redd for å sette denne karen på banen fra start lengre.
Doukara - 6 - Jobber godt, men DEN målgivende pasningen da.
Roofe - 7 - Endelig kom målet! Usynlig mesteparten av matchen, men får en godkjent oppvisning på grunn av et godt mål.
Sacko - 6 - Får gjort utrolig lite idag, men skaffer mål nr.2 med et godt raid. Mangler som alltid end product, må være utrolig frustrerende.
Wood - 6 - Gjør lite av seg, men får ikke innleggene han trenger. Viser goalgettertendenser med målet, må skje noe rart om han ikke får 20 mål denne sesongen.

Dallas - 6 - Gjør en helt grei oppvisning, jobber som besatt
Mowatt - / - Får for lite tid til å få noen vurdering. Gjør lite av seg, verken på godt eller vondt.

« Siste redigering: Desember 03, 2016, 21:25:31 av Xern... »
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Feologild

  • Gjest
Tradisjonen tro har vi levert en god førjulsperiode.

Ja nå er det bare og håpe at den gode perioden varer til 7 Mai 2017. 


Men neste runde er det en vanskelig bortekamp mot Brighton. Og de har om jeg ikke tar helt feil 13 eller 14 kamper på rad uten tap.  Så om vi tar 1 poeng der skal vi være fornøyde.


Uansett bra at Leeds slo Aston Villa i dag en viktig seier.

Peters

Morro dette  :D den store testen kommer borte mot Brighton på fredag, sjelden vi får med oss poeng derfra!

Andersen

Moro å være Leeds supporter om dagen ! er trøya eller Leeds utejakka på , og en går i butikken eller går gatelangs , får man tommel opp, eller hva har skjedd med Leeds med positiv kommentar ropt etter seg !  ;D måtte det bare fortsette !

Feologild

  • Gjest
Sv: Kamp vs Aston Villa @Elland Road Stadium - Lørdag 3/12-2016
« Svar #197 på: Desember 03, 2016, 21:27:06 »
Endelig vant vi en kamp,

Vi har vunnet nok av kamper i det siste. Så hvorfor du snakker som at dette er den første seieren på en evighet virker litt merkelig.  Jeg mener vi har vunnet 5 av de 6 siste kampene i serien. Så og skrive endelig vant vi når vi har vunnet de fleste kamper blir litt rart synes jeg.


Andersen

Brighton borte i neste kamp blir vanskelig , sier ja takk til alle poeng vi kan karre til oss i den kampen !

Xern

Tradisjonen tro har vi levert en god førjulsperiode.

Ja nå er det bare og håpe at den gode perioden varer til 7 Mai 2017. 


Men neste runde er det en vanskelig bortekamp mot Brighton. Og de har om jeg ikke tar helt feil 13 eller 14 kamper på rad uten tap.  Så om vi tar 1 poeng der skal vi være fornøyde.


Uansett bra at Leeds slo Aston Villa i dag en viktig seier.
5 seire og 3 uavgjorte på de 8 siste kampene ihvertfall.. Men Villa har ikke tapt på en stund de heller, så det blir en spennende match.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

ziganda

To lag som tok ut hverandre i dag. Ble stor stemning på Elland Road etter scoringen, etter at det tidligere var litt tamt som følge av spillet. Phillips gjorde manns jobb på midten og satte seg i respekt med gode og tøffe taklinger. Synes også begge backene var gode. Måtte denne poengsankingen vare  :D

ArneS

4. Plass!.   
Med unntak av første kamp i 2013/14 må vi tilbake til runde 25 i 10/11 siden vi var så høyt.

Måtte det vare
Den 17. mann

Andersen

Noen som legger ut målene mot Villa her ?  :)


ar9

Finner ikke kampen på DPLAY appen. Er det jeg som er rar?

Du må gå inn på dplay.no.

Eventuelt kan du prøve denne  http://sports.dplay.no/?Sport-Session=e630cf2f-292b-4989-a1a0-13aba0620a3c
Prøvde både appen på tlf og på Apple TV.
Men til slutt fikk jeg det til. Gikk inn på dplay.no på safari på tlf og airplayet den til epleboksen. Det funka fint

Hallgeir *

KOmmer hjem fra julebord, men ble oppdatert underveis.

Fantastisk med scoring av Roofe. Dette blir bra for selvtilliten.  8)
Super Leeds since 1968

Jostein.

Taylor tar mange rare beslutninger i forsvar, jeg mener at ayling er bedre defansivt. Er til gjengjeld god offensivt idag.
Vi sliter på midtbanen, Phillips sliter med å holde på ballen. Mister utrolig ofte ballen etter 2 touch på ball. Har til tider veldig gode pasninger fremover i banen. Vieira er god bakover, spessielt i 2.omgang.
Merker at Bridcutt og O`Kane mangler.

Vi ville vinne idag, utrolig god innsats mot slutten.
Leeds Carajo!

eros

Blir spennende mot brighton, vi har et veldig bra lag på gang her nå, men hvor mange er på lån og hvor mange eier vi av de som aspirerer til VI'ern? Vi må jo tenke litt langsiktig og, kjipt å bruke de ti første kampene på å få satt et lang hvis vi skulle rykke opp...


Sent from my iPhone using Tapatalk

HåvardK

Taylor tar mange rare beslutninger i forsvar, jeg mener at ayling er bedre defansivt. Er til gjengjeld god offensivt idag.
Vi sliter på midtbanen, Phillips sliter med å holde på ballen. Mister utrolig ofte ballen etter 2 touch på ball. Har til tider veldig gode pasninger fremover i banen. Vieira er god bakover, spessielt i 2.omgang.
Merker at Bridcutt og O`Kane mangler.

Vi ville vinne idag, utrolig god innsats mot slutten.
Da er vel Sky kraftig på bærtur, som kårer ham til MOM...

HåvardK

Sv: Kamp vs Aston Villa @Elland Road Stadium - Lørdag 3/12-2016
« Svar #209 på: Desember 04, 2016, 10:01:31 »
Endelig vant vi en kamp, så nå er vi på offensiven igjen. Svak kamp av begge lag, men vi hadde de giftigste spillerne. Sacko og Roofe er spillere motstanderen er livredd og de kan godt få lov å bomme 4 av 5 ganger bare de lykkes den femte gangen. Derfor litt lei av de som klager på den type spillere etter et par feil. Vi trenger disse to!
Godt å se at noen har samme oppfattelse som meg angående disse to; særlig Sacko. Riktig nok er det veldig mye rart, men han har denne x-faktoren som gjør ham til en konstant trussel for motstanderne. Tipper det er en del sidebacker som har sovet dårlig etter å ha blitt terrorisert av Sacko. I tillegg jobber han som en galeislave bakover.