Kamp vs Aston Villa @ Villa Park, 29.12.2016 kl 20:45, Eurosport Norge

Started by auren, December 27, 2016, 23:06:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kickthemdown

Quote from: Sølvreven on December 29, 2016, 22:54:16
Quote from: Xern... on December 29, 2016, 22:31:44
Det er helt hårreisende av Cooper å slenge opp hånden der. Hva skal den hånden der?!?!?!?
Jeg trekker tilbake det jeg sa om at Cooper er god nok backup. Totalt amatørmessig og unødvendig å legge handen opp der. S****ns tulling  >:(
Taper også duellen på overtid som gjør at Villa kommer alene mot Green.. Helt grei stopper, bare ikke god nok som back up for et lag som skal opp.

Kato

Quote from: Alta-White on December 29, 2016, 23:05:14
Det er helt hårreisende av Cooper å slenge opp hånden der. Hva skal den hånden der?!?!?!?
Jeg trekker tilbake det jeg sa om at Cooper er god nok backup. Totalt amatørmessig og unødvendig å legge handen opp der. S****ns tulling  >:(
Taper også duellen på overtid som gjør at Villa kommer alene mot Green.. Helt grei stopper, bare ikke god nok som back up for et lag som skal opp.

Det er bare akkurat sånn det er. Ikke god nok hvis man skal opp. Kosta oss to poeng i dag, dessverre. Nytter ikke å stå på å gjøre en brukende jobb når det ender slik det gjør. I en jevn championship er slike spillere forskjellen mellom 4. og 11. plass.

Josch

100% enig i vurderingen til Kato. Skuffende at Leeds ikker holder litt mer i ballen før scoringen . Det ble for mye Hawaii siste  10 min.  Villa vant ballen og fikk flere crossere som til slutt ga resultat. Ellers hadde vi god kontroll i lufta. Litt klønete av Cooper (tror ikke det hadde skjedd med  Bartley) . Litt typisk ham. Trodde han kom igjennom denne kampen uten blemmer, men den gang ei.

auren

Vi ser vel også de feila vi liker å se. Cooper taper hodeduellen ja, men Pontus blir rundlurt like etter. Jansson vant heller ikke alle duellene sine. Men ja: Cooper er ikke mer enn en back up.  Men jeg tror vi skal ha vansker med å tilfredsstille 3 like gode spillere som Jansson og Bartley i denne ligaen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

raggen

fornøyd med 1 poeng alt i alt...kunne fort ha vært rana da green reddet mesterlig men kunne også ha vunnet da sacho traff tverra.
Mente jeg så villa hadde 7-1 i skudd på mål???!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Quote from: Andersen on December 29, 2016, 23:04:31
En banan skall kamp følte jeg at det var før kampen , men vi kom oss ut av den , med et greit resultat .

Hva legger du egentlig i uttrykket: Bananskall-kamp??

auren

B_Ød

med litt mer marginer på vår side..hadde vi hatt 3-0 før straffesituasjonen...
Ups & Ups!!

Andersen

Mange som er skuffa etter 1 poeng i dag skjønner jeg, sånn som vi er i flyten om dagen , med godt spill er kravet til laget blitt plutselig så mye større . 4 av 6 poeng mot opprykksfavoritt Aston Villa , er faktisk ikke så verst ! Er bare moro å være Leeds supporter om dagen ! Bare nyte det gutter og jenter , kan være vår sesong dette her , Laget , og mulig ny eier som vil noe med laget vårt !

Sydhagen

Green: Veldig bra!
Ayling: Fantastisk kamp!
Jansson: Mesterlig!
Cooper:Bra kamp bortsett fra da han laget straffen. Får for mye pepper etter min mening.
Berardi: Får mye trøbbel med Adomah. Adomah lager trøbbel hver gang mot Leeds. Lettet når han ikke startet kampen.
Bridcutt: Gjør en bra kamp.
Phillips: Bortsett fra første 10 minutt gjorde han en manns jobb på midtbanen. God kamp siste 80.
Sacko: Veldig bra samarbeid med Ayling. Høgresiden skaper alt av sjanser.
Roofe: OK kamp.
Dallas: Ingen god kamp fra Dallas. Alt for treg og skaper nada. Gjør en god jobb defensivt.
Doukara: OK kamp.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Steve Bruce:
"They're the best Leeds team I've seen in a few years. They're confident and they're playing well. Serious contenders? Yes."
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Andersen

Kato: Med banan skall kamp , mener jeg tap, en dårlig kamp, vi har jo noen sentrale spillere skadet .

Kato

Quote from: Andersen on December 29, 2016, 23:20:27
Kato: Med banan skall kamp , mener jeg tap, en dårlig kamp, vi har jo noen sentrale spillere skadet .

Hva har jeg med dette å gjøre?

Sydhagen

Det har vi hatt siden September. Det gjør det ekstra imponerende at vi faktisk ligger på playoff.

auren

Quote from: Kato on December 29, 2016, 23:22:54

Han mente meg. Med bananskall-kamp menes normalt en kamp mot en motstander man absolutt bør slå, slik som hjemme mot Rham på mandag. Villa var favoritter i dagens kamp i mine øyne.

auren

stian

Vi har en forsvarsfirer som er blant ligaens klart beste når alle er skadefrie og de vi har i backup (Cooper og Berardi) holder også bra nivå. Klart handsen til Cooper i dag er klønete og forsmedelig, men shit happens.

Jeg er enormt imponert over det Ayling presterer for tiden. Han har løpskapasitet som gjør at han er et aktivum offensivt samtidig som han er solid bakover. Han overgår den forrige høyrebacken vår (var det Sam et eller annet han het?) med god margin.

Jeg må også skryte av Doukara. Han er såpass anvendelig at det gir Monk muligheter til å endre kampbildet med å sette ham på kanten for å få mer power med både ham og Wood på banen. Dette skaper igjen rom for at Hernandez kan leke seg i 10-errollen.

Green viser i dag prov på at han er en god keeper. Hvis han holder seg i nærheten av dette nivået utover sesongen kommer vi til å være potte tette bakover.

Og Jansson: han skal ha en langtidskontrakt og bli klubbens best betalte og viktigste spiller i mange år fremover.

Asbjørn

Fru Ross twitrer: :D

Courtney SJM ‏@CourtneyStJohn  3h
3 hours ago
When your 5 year old asks 'since they don't pick him much, can daddy play for leeds?'  aw Layts!! #tunedin

(vi snakker om ballgutten til Leeds i Leeds-Aston Villa 3.desember) :)

Han har bare ett ønske for faren, han :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Green - 8 - Noen matchvinnere i dag. Veldig god kamp og velger sitt feltarbeid med omhu. Kjemperedning på 1-1.
Ayling - 7 - Solid og arbeidssom som alltid.
Cooper - 6 - Ok kamp, men handsen er håpløs.
Jansson - 9 - Kunne faktisk endt som tremålsscorer. Holder seg på beina og driver ikke med krumspring som baklengsen mot Preston. Tullete gult kort.
Berardi - 6 - Som alltid solid nok, men er ute av posisjon.
Dallas - 5 - Hvor er formen? Tung og treg.
Phillips - 6 - Horribel start og kunne vært tatt av etter kvarteret. Spiller seg veldig opp, sliter på midbanen og vinner dueller. God siste 75.
Bridcutt - 6 - Som Phillips veldig dodgy i starten med noen fæle pasninger. Ellers grei, formen kommer.
Hernandez - 8 - Kreativ kraft som må holdes skadefri. Potensiell forskjell på play off og direkte?
Roofe - 6 - Mer usynlig i dag enn i det siste.
Sacko - 7 - Gir han en karakter for å komme til muligheter, men sluttproduktet er på middels Obos-nivå. Har heller ikke øye for medspillere i bedre posisjon.
Doukara - 6 - Jobber og sliter, men får ikke til altfor mye i dag.
Marching on together!

Kato

Quote from: Mr Kaizer on December 29, 2016, 23:33:26
Green - 8 - Noen matchvinnere i dag. Veldig god kamp og velger sitt feltarbeid med omhu. Kjemperedning på 1-1.
Jansson - 9 - Kunne faktisk endt som tremålsscorer.
Phillips - 6 - Horribel start og kunne vært tatt av etter kvarteret. Spiller seg veldig opp, sliter på midbanen og vinner dueller. God siste 75.
Bridcutt - 6 - Som Phillips veldig dodgy i starten med noen fæle pasninger. Ellers grei, formen kommer.
Hernandez - 8 - Kreativ kraft som må holdes skadefri. Potensiell forskjell på play off og direkte?
Sacko - 7 - Gir han en karakter for å komme til muligheter, men sluttproduktet er på middels Obos-nivå. Har heller ikke øye for medspillere i bedre posisjon.

Anslår 15 balltap. Første kvarteret av første omgang var ren katastrofe. Ikke mye bedre første 15 i andre omgang. Se forskjellen på ballbehandling mellom han, Bridcutt, Doukara og Hernandez. Spiller jo flere ligaer under de nevnte.

Cannavaro

Quote from: Cannavaro on December 29, 2016, 22:54:10
Mest av alt er jeg jo fornøyd med 1 poeng på Villa Park, men så tenker jeg på :

-to i tverrliggeren i 2.omgang
-Sacko som har så mye fart, men ikke bra nok (avslutnings-)teknikk
-Ayling, som er en helt i forsvar, redder oss ved noen anledninger
-hånda til Cooper, må den være der når man tar sats opp i lufta ??
-Green : matchvinner redning på overtid
-laget : kynisme, holde nullen, ta sjansene når de byr seg

For 1 år siden hadde jeg vært dritfornøyd med et sånt resultat borte, ikveld sitter jeg allikevel med en følelse at jeg ville ha MER for laget, for fansen.  Vi hadde fortjent det p.g.a 2.omgang, men ikke for 1.   Det er litt kult å ha større forventninger til laget sitt, men samtidig litt skummelt også.  Gutta her som er så unge driter i press fra tribunen eller byen, Monk har fortalt at her skal man ut og prestere for hverandre hver gang, ikke være fornøyd. Prestere bra for klubben, være oppofrende.  Vieira kommer liksom inn og dekker rollen til kaptein Bridcutt som en selvfølge.  Monk skaper gode prestasjoner, vinnere, samhold og samhandling, en kultur, for byen, for fansen, for klubben.  Jeg digger Leeds, jeg elsker Leeds,

WE ALL LOVE LEEDS !!!
Glemte at jeg også tenkte på Pontus her ; han kunne blitt matchvinner for oss i dag, og det hadde han jo fortjent.
Og ; Pablo, vår mann, vår offensive ballbehandler og kunstner - som vi skal få flere gleder av....

og sønnen til Ross ; tida i Leeds har satt dype spor i den guttekroppen  ;D han har skjønt det....... ;)
MFLU - Miracles For Leeds United

Dennis

Quote from: Kato on December 29, 2016, 23:37:58
Quote from: Mr Kaizer on December 29, 2016, 23:33:26
Jansson - 9 - Kunne faktisk endt som tremålsscorer.

Anslår 15 balltap. Første kvarteret av første omgang var ren katastrofe. Ikke myhe bedre første 15 i andre omgang.

Den er god.
Marching on together!

palle

Quote from: auren on December 29, 2016, 23:25:09
Quote from: Kato on December 29, 2016, 23:22:54

Han mente meg. Med bananskall-kamp menes normalt en kamp mot en motstander man absolutt bør slå, slik som hjemme mot Rham på mandag. Villa var favoritter i dagens kamp i mine øyne.

auren

Wikipedia er grei å bruke for sånne uttrykk
;-)
...ooo, vi vandrar saman...

Carl Fisker

Quote from: Cannavaro on December 29, 2016, 22:54:10
Mest av alt er jeg jo fornøyd med 1 poeng på Villa Park, men så tenker jeg på :

-to i tverrliggeren i 2.omgang
-Sacko som har så mye fart, men ikke bra nok (avslutnings-)teknikk
-Ayling, som er en helt i forsvar, redder oss ved noen anledninger
-hånda til Cooper, må den være der når man tar sats opp i lufta ??
-Green : matchvinner redning på overtid
-laget : kynisme, holde nullen, ta sjansene når de byr seg

For 1 år siden hadde jeg vært dritfornøyd med et sånt resultat borte, ikveld sitter jeg allikevel med en følelse at jeg ville ha MER for laget, for fansen.  Vi hadde fortjent det p.g.a 2.omgang, men ikke for 1.   Det er litt kult å ha større forventninger til laget sitt, men samtidig litt skummelt også.  Gutta her som er så unge driter i press fra tribunen eller byen, Monk har fortalt at her skal man ut og prestere for hverandre hver gang, ikke være fornøyd. Prestere bra for klubben, være oppofrende.  Vieira kommer liksom inn og dekker rollen til kaptein Bridcutt som en selvfølge.  Monk skaper gode prestasjoner, vinnere, samhold og samhandling, en kultur, for byen, for fansen, for klubben.  Jeg digger Leeds, jeg elsker Leeds,

WE ALL LOVE LEEDS !!!
Artig å lese et slikt spirituelt innlegg, men fallhøyden blir stor nå...

Kontakinte

Quote from: Kato on December 29, 2016, 22:54:45
Forferdelig skuffet. At vi ikke vinner den er helt grusomt.

1. Green - 8 God, matchvinneredning. Men foreløpig ikke sett han under 3 meter fra en straffe.
2. Ayling - 8 Meget god. Men det var fra denne siden innleggene kom upresset etter at Gestede kom inn.
3. Jansson -9 Egen klasse, helt egen klasse.
4. Cooper- 6 Middels championshiplag den perioden han har spilt fast. Middels championshipspiller. Gir bort kampen hvordan man enn snur på det.
5. Berardi - 7 God, men ikke Taylor.
6. Philips -4 Ufattelig at han overlever 90 minutter
7. Bridcutt - 8 Godt på vei tilbake, bare gled dere til han er i full form igjen.
8. Roofe - 6 Jobber bra, skaper lite med han på banen.
9. Sackho - 7 Alltid farlig, men helt hjelpeløst at han ikke scorer eller serverer videre på mulighetene i dag.
10. Doukara 7 God med ballen, jobber bra. Men ser ikke at han skal score jevnlig i denne ligaen. Benken neste.
11. Dallas 5- Altfor treg, skaper ingenting på venstresiden med han på banen. Ikke god nok rett og slett.
12. Hernandez 9- Driver egen idrett utpå der.
13. Wood 7 - Jobber godt, inn fra start neste gang.
14. Vieira - Fikk vel ikke tid til å bidra all verden.

Monk - 7 Gjør en kanonjobb i pausen, vi kommer ut som et nytt lag i andre omgang. Men hvorfor han tviholder på en elendig Philips er helt uforståelig for meg.
Enig i 4èrn du gir Philips i første omg. Men synes han spiller seg stort opp i  andre.

Square Ball

Cooperhandsen var som et  kaldt gufs fra fjorårssesongen,da feil ala dette med herrene
Wootton,Bellusci,Bamba og Cooper i hovedrollen kostet oss mange poeng.

Ellers merkelig med Phillips som starter flere kamper i helt feil modus.Han skal ha at ikke lar seg
prege for mye av feilene,vil ha ballen ,og spiller seg opp utover i kampene.Har hatt en liten reaksjon
etter han ble månendsspiller for november? Uansett vi har mange unge spillere som naturlig nok
tar noen feil avgjørelser i blant

samadhi

Quote from: Kato on December 29, 2016, 23:08:06

Det er bare akkurat sånn det er. Ikke god nok hvis man skal opp. Kosta oss to poeng i dag, dessverre. Nytter ikke å stå på å gjøre en brukende jobb når det ender slik det gjør. I en jevn championship er slike spillere forskjellen mellom 4. og 11. plass.

Jeg mener Cooper er mer enn god nok til å være vår backup på stopperplass. I går gjorde han en veldig god kamp sammen med resten av forsvaret. Aston Villa som er blant de beste lagene i denne divisjonen skapte minimalt mot oss på sin hjemmebane. Hadde vi vunnet 0-1 hadde vi hyllet innsatsen til Cooper. Synes ikke dette inntrykket blir ødelagt selv om han gir bort ett uheldig straffespark. Vet det er hvisomattedersomatte, men tviler på at Jansson hadde fått like mye tyn om det var han som handset i sluttminuttene.
marching on together,
derudaf forever...

GeirO

.....og så synes jeg Doukara gjennomgående får for lite skryt. Meget god med ballen, råsterk i dueller og gode pasninger. Bra kamp.
MOT

Kato

Quote from: samadhi on December 30, 2016, 09:52:31
Quote from: Kato on December 29, 2016, 23:08:06

Jeg mener Cooper er mer enn god nok til å være vår backup på stopperplass. I går gjorde han en veldig god kamp sammen med resten av forsvaret. Aston Villa som er blant de beste lagene i denne divisjonen skapte minimalt mot oss på sin hjemmebane. Hadde vi vunnet 0-1 hadde vi hyllet innsatsen til Cooper. Synes ikke dette inntrykket blir ødelagt selv om han gir bort ett uheldig straffespark. Vet det er hvisomattedersomatte, men tviler på at Jansson hadde fått like mye tyn om det var han som handset i sluttminuttene.

Det har du helt sikkert rett i. Det vil alltid være summen av det en spiller leverer som gir et inntrykk. Og når Jansson leverer så mange plusser, så tåles det også noen minuser. Når det gjelder Cooper i går, så spiller han en bra kamp. Vinner i lufta, renser unna. Men der er klare utfordringer der han setter linja helt feil, samt hvor han blir tatt på fart. Masse vilje, masse tæl, masse fysikk. Og innimellom et eller annet matchavgjørende.  Klassisk championship med andre ord.

Og der ligger hele poenget. Vi har løftet lista. Vi er ikke klassisk championship lengre. Vi er et topplag. Og topplag vinner på slike dager uten slike feil.

Sydhagen

Her er det mye syting.
Håper Phillips er sterk nok psykisk til at han ikke lar Leeds fansen trykke ham ned i søla. Mannen ble for pokker månedens spiller i November!!
Han gjorde en veldig bra kamp siste 75-80 minuttene. Han gjorde maaange viktige klareringer når det stod på som verst. Synes faktisk han var bedre enn kaptein Bridcutt (noe byttet viste). Han slo en og annen feilpasning, javel, men gud for en innsats han legger ned!
Han er et bra talent for Leeds og er i utvikling.

MOT!

AllWhiteTøyen

Veldig oppløftende spill i går. BB for meg er Ayling, mens jeg har problemer med å fatte at Kalvin Philips forsvarer en plass på sentral midt. Hernandez er minst fem klasser over, så jeg håper han holder seg skadefri resten av sesongen. Er ikke så nervøs for å miste Taylor så lenge Beradi holder seg skadefri. Viktigere å få signert Ayling, Pontus og Bartley permanent. The future so bright I gotta wear shades!

samadhi

Quote from: AllWhiteTøyen on December 30, 2016, 11:00:56
Veldig oppløftende spill i går. BB for meg er Ayling, mens jeg har problemer med å fatte at Kalvin Philips forsvarer en plass på sentral midt. Hernandez er minst fem klasser over, så jeg håper han holder seg skadefri resten av sesongen. Er ikke så nervøs for å miste Taylor så lenge Beradi holder seg skadefri. Viktigere å få signert Ayling, Pontus og Bartley permanent. The future so bright I gotta wear shades!

Ayling ble signert permanent i august  :)
marching on together,
derudaf forever...