Skrevet av Emne: Tidligere eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017- 17/7-2023  (Lest 363300 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #120 på: Januar 14, 2017, 15:07:57 »
Har vært ute på vift i formiddagstimene og bare hatt diverse mobil-oppdateringer mht pressekonferansen.

Nå begynner kommentarene å strømme inn. :)


Key talking points from Radrizzani’s first press conference
 TSS  January 14, 2017  Leeds United 1 Comment
Andrea Radrizzani chaired his first press conference today as the new co-owner of Leeds United.
The tone was markedly different from the arrival of Massimo Cellino, a much shorter sit-down with few lofty promises and not a single cig break. None of which was a bad thing.

On management style
Perhaps the most notable difference between Cellino and Radrizzani is management style. Most will be struggling to forgot Massimo’s whirlwind arrival and insistence that he be hands-on with every aspect of the club, famously remarking that he’d be the one “mowing the pitch”. Radrizzani meanwhile was quick to draw a distinction, noting that he’ll be looking to delegate responsibility to Leeds United’s staff and management team, who he praised and commented were good people. He also noted that he’d be looking to bring in some of his own people as Massimo prepares for a lengthy ban.

On Garry Monk
No surprise that Garry Monk received a lot of praise from the new co-owner. Not much news on an extended contract for the Leeds boss, just to say he was very confident they could reach a deal, but Radrizzani once again appeared to conflict with Massimo Cellino’s style when it comes to identifying and signing targets. While he’s stuck to same “one or two” new players line that the whole club has been repeating, he did state it’d be Garry Monk who’ll identify and bring in those players.
Cellino made a big deal of him being the one who identifies and recruits players upon his arrival and the results, for the most part, were poor. Cellino nevertheless maintained his belief that he should be the manager and the person leading the first team should only perform the duties of an head coach. There’s been a clear shift in that stance since the arrival of Garry Monk however, who’s clearly been able to identify and bring in his own players, most notably Pablo Hernandez (who he once played alongside at Swansea) and Kyle Bartley.

On how long he’s been here
Garry Monk’s extended powers have been one of the key differences this season, but suggestions someone else was influencing things behind the scenes were also fuelled by what’s appeared to be, a fairly hands-off, Massimo Cellino. Radrizzani confirmed he’d been working with Cellino since May of last year and that he’d been kept abreast of all key decisions throughout. While not going as far as to suggest he was the one making all of the decisions, the club has functioned in a calm and professional manner not seen since Adam Pearson’s involvement. Take for example the dodgy start under Garry Monk. Previous managers have failed to survive better starts than he did, so I’m sure there was a point at which Monk was under pressure and a conversation between our now co-owners took place.

I’m not a big fan of Cellino, but with the right partner to talk him off a cliff when he’s about to make emotional decisions and do something reckless, we could do (and have done) a lot worse. If this is to remain a 50/50 split, I could probably make my peace with it. Although I might not have to…

On full ownership
Practically confirming what’s been rumoured for some time, Radrizzani said “we’ll see in the summer” in response to questions about taking full ownership of Leeds United. The sticking point for Massimo in selling the club was undoubtedly the potential for it to increase exponentially in value should Leeds United achieve promotion this season. Whether a deal hinges on us going up or stay down is impossible to say, but the price will surely be affected by it.

Other quotes
Radrizzani on Elland Road – “On the agenda is for sure to evaluate the opportunity to buy back the stadium.” (link)
Radrizzani on feeling our pain last night (v Derby County) â€“ “The last 60 seconds were never-ending!” (link)
Radrizzani on our crumbling mess of infrastructure – “This club is old in terms of facilities and services. There is a lot to do. It’s a big challenge.” (link)
 

And finally, Massimo Cellino on the ‘corruption in football’ sting â€“ “Last time I spoke with press there was beautiful journalist but she was hiding a camera. You don’t need to do that today” (link)

http://www.thescratchingshed.com/2017/01/key-talking-points-from-radrizzanis-first-press-conference/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #121 på: Januar 14, 2017, 15:09:35 »
AR says it'll be shared decision making with MC. Says that since May and over the summer he was kept in the loop about signings etc.
Vi har diskutert i det vide og brede årsaken til den nærmest bemerkelsesverdige " revolusjonen" i  sportslige drift og kommunikasjonsstrategi vi har sett siden mai. Vi får her bekreftet at den sammenfaller med tidspunktet for Radrizzanis inntreden. Tilfeldig?
Jon R.

Sydhagen

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #122 på: Januar 14, 2017, 15:24:03 »
AR says it'll be shared decision making with MC. Says that since May and over the summer he was kept in the loop about signings etc.
Vi har diskutert i det vide og brede årsaken til den nærmest bemerkelsesverdige " revolusjonen" i  sportslige drift og kommunikasjonsstrategi vi har sett siden mai. Vi får her bekreftet at den sammenfaller med tidspunktet for Radrizzanis inntreden. Tilfeldig?

Jeg tror ikke det er tilfeldig. Klubben har vært harmonisk siden sommeren for første gang siden MC tok over. Tror vi kan takke AR for akkurat det.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Torpe-do

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #123 på: Januar 14, 2017, 15:29:48 »
https://m.youtube.com/watch?v=LGg9mB2XquQ

Cellino prater som en møkkamann mens vår nye eier er reflektert.. Cellino out.

Tenker igrunnen at dagens løsning er helt optimal. Tross alt så er dette en ny jobb, en ny posisjon for Radrizzani. Nå får han litt tid på seg, en jevn start. Man kan si mye om Cellino, men han har da erfaring på dette her. Etterhvert når kjøper Radrizzani opp hele greia, har han samtidig fått litt hår på ryggen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #124 på: Januar 14, 2017, 15:32:26 »

Tenker igrunnen at dagens løsning er helt optimal. Tross alt så er dette en ny jobb, en ny posisjon for Radrizzani. Nå får han litt tid på seg, en jevn start. Man kan si mye om Cellino, men han har da erfaring på dette her. Etterhvert når kjøper Radrizzani opp hele greia, har han samtidig fått litt hår på ryggen.

...bannen til Cellino starter om 16 dager :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Torpe-do

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #125 på: Januar 14, 2017, 15:33:37 »

Tenker igrunnen at dagens løsning er helt optimal. Tross alt så er dette en ny jobb, en ny posisjon for Radrizzani. Nå får han litt tid på seg, en jevn start. Man kan si mye om Cellino, men han har da erfaring på dette her. Etterhvert når kjøper Radrizzani opp hele greia, har han samtidig fått litt hår på ryggen.

...bannen til Cellino starter om 16 dager :o

Jada, men jeg har INGEN tro på at han bare slipper alt han har i hendene og lar skuta seile sin egen sjø. Han er nok med i kulissene som bare det.

h.b

  • Gjest
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #126 på: Januar 14, 2017, 15:39:22 »

Tenker igrunnen at dagens løsning er helt optimal. Tross alt så er dette en ny jobb, en ny posisjon for Radrizzani. Nå får han litt tid på seg, en jevn start. Man kan si mye om Cellino, men han har da erfaring på dette her. Etterhvert når kjøper Radrizzani opp hele greia, har han samtidig fått litt hår på ryggen.

...bannen til Cellino starter om 16 dager :o

Jada, men jeg har INGEN tro på at han bare slipper alt han har i hendene og lar skuta seile sin egen sjø. Han er nok med i kulissene som bare det.

Men an kan ikke drive det showet sitt nå uten at Radriazzini er enig

Torpe-do

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #127 på: Januar 14, 2017, 15:53:04 »

Tenker igrunnen at dagens løsning er helt optimal. Tross alt så er dette en ny jobb, en ny posisjon for Radrizzani. Nå får han litt tid på seg, en jevn start. Man kan si mye om Cellino, men han har da erfaring på dette her. Etterhvert når kjøper Radrizzani opp hele greia, har han samtidig fått litt hår på ryggen.

...bannen til Cellino starter om 16 dager :o

Jada, men jeg har INGEN tro på at han bare slipper alt han har i hendene og lar skuta seile sin egen sjø. Han er nok med i kulissene som bare det.

Men an kan ikke drive det showet sitt nå uten at Radriazzini er enig

Det stemmer, og det er jeg veldig glad for. Muligens det viktigste umiddelbare bidraget Radrizzani kommer med.

Josch

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #128 på: Januar 14, 2017, 15:55:09 »
Av Radrizzanis og MC sine uttalelser blir det ingen tung satsing på transfermarkedet i januar  (min tolkning) . Jeg tenker på  forsøk på direkte opprykk denne våren . Det vil si at omtrent samme laget som nå vil avslutte vårsesongen. Jeg har mer tro på en større satsing til sommeren og  opprykk i 2018. Leeds har en god sjans ved play off til våren også.
« Siste redigering: Januar 14, 2017, 16:05:34 av Josch »

arneg

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #129 på: Januar 14, 2017, 16:00:19 »
Av Radrizzanis og MC sine uttalelser blir det ingen tung satsing på transfermmarkedet i januar  (min tolkning) . Jeg tenker på  forsøk på direkte opprykk denne våren . Det vil si at omtrent samme laget som nå vil avslutte vårsesongen. Jeg har mer tro på en større satsing til sommeren og  opprykk i 2018. Leeds har en god sjans ved play off til våren også.
r
Så langt jeg ser så sier de det samme som manageren. Troppen er god slik den er men at en eller to spillere skal inn. Er det reelle forsterkninger så er vi med i kampen om direkte opprykk.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #130 på: Januar 14, 2017, 16:03:13 »
Av Radrizzanis og MC sine uttalelser blir det ingen tung satsing på transfermmarkedet i januar  (min tolkning) . Jeg tenker på  forsøk på direkte opprykk denne våren . Det vil si at omtrent samme laget som nå vil avslutte vårsesongen. Jeg har mer tro på en større satsing til sommeren og  opprykk i 2018. Leeds har en god sjans ved play off til våren også.
Blir litt som å tro at neste tog har bedre plass fordi toget er halvfullt. Rykker ikke Leeds opp i år. Ja hvem vet hva som skjer til sommeren. Kanskje forsvinner Monk til en klubb i Premier League, og vips tilbake til startstreken. Så forsvinner noen av spillerne osv. Enda lenger tilbake.
Personlig mener jeg det er nå som det er riktig å støtte mangeren med midler slik at klubben er bedre rustet med tanke på sesongavslutningen nå som vi faktisk kan avgjøre det til vår fordel. Et par klassesigneringer og ingen formdupp, ja da rykker vi opp. Ingen signeringer og en tynn stall gjør at vi er i denne divisjonen til neste sesong

Promotion 2010

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #131 på: Januar 14, 2017, 16:25:09 »
Lurer på hvordan laget responderer i dag!


Kan vi lese noe ut av innsatsen i dagens kamp?

Ja hva synes du Promo? Responderte laget eller business as usuall?  :)


Jeg er i ferd med å la meg rive med igjen!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #132 på: Januar 14, 2017, 16:36:16 »
Lurer på hvordan laget responderer i dag!


Kan vi lese noe ut av innsatsen i dagens kamp?

Ja hva synes du Promo? Responderte laget eller business as usuall?  :)


Jeg er i ferd med å la meg rive med igjen!  8)

Glimrende!  :)
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #133 på: Januar 14, 2017, 16:44:35 »
Dette ser det ikke ut som er postet her inne.

Radrizzani og hans menn - en del har visst vært i Leeds en stund allerede.

2 of the new directors
Adrian Bevington
Peter Hutton (CEO of Eurosport)
Feng Ze Yeh there too. And a few others from Aser Media
(Feng Ze Yeh kan jeg nå, asiaten i briller bak Radz)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

testo

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #134 på: Januar 14, 2017, 17:29:10 »
Av Radrizzanis og MC sine uttalelser blir det ingen tung satsing på transfermmarkedet i januar  (min tolkning) . Jeg tenker på  forsøk på direkte opprykk denne våren . Det vil si at omtrent samme laget som nå vil avslutte vårsesongen. Jeg har mer tro på en større satsing til sommeren og  opprykk i 2018. Leeds har en god sjans ved play off til våren også.
Blir litt som å tro at neste tog har bedre plass fordi toget er halvfullt. Rykker ikke Leeds opp i år. Ja hvem vet hva som skjer til sommeren. Kanskje forsvinner Monk til en klubb i Premier League, og vips tilbake til startstreken. Så forsvinner noen av spillerne osv. Enda lenger tilbake.
Personlig mener jeg det er nå som det er riktig å støtte mangeren med midler slik at klubben er bedre rustet med tanke på sesongavslutningen nå som vi faktisk kan avgjøre det til vår fordel. Et par klassesigneringer og ingen formdupp, ja da rykker vi opp. Ingen signeringer og en tynn stall gjør at vi er i denne divisjonen til neste sesong

Er enig med deg her Håkon.
Synes det var noe rart med denne pressekonferansen. MC uttrykker seg på en måte som at han ord er den fastsatte loven mens AR sier det han har blitt fortalt til å si.  MC sier at at de eier 50-50 og siterer "and I told him no spend nothing" ;D, we have to many players.  AR fortsetter med at de ikke vil tulle med balansen og den gode opptreden. Han fortsetter å si at de har sett på et par potensielle spillere men de har ikke bestemt seg enda og vil se nærmere på det.

Så at det er planlagt og duket for et par nye spillere som han sier da så får vi håpe at det blir noe positivt ut av det. Når det er sagt så håper jeg at de ser etter riktige spillere som også kan bidra til et opprykk og som er sultne på å vise frem hva de står for, tror ikke spillere med kontoen full av kr er tingen her.
Never change a winning team sies det, men litt backup kan vel ikke skade så mye at ikke Monk har garderoben under kontroll vil jeg tro.

Kunne vi vært sikre på at skader, formkurve og susp ikke kom, så er jeg ikke i tvil om at de gutta vi har i dag kunne fått oss opp til PL, uten tvil.
Spørsmålet er, Hvem er ledig på dette markedet som passer oss? Jeg kan fort forstå at dette kan være vanskelig og hadde jeg sutte i sjefstolen så hadde jeg mr Monk tatt den avgjørelsen.



Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Josch

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #135 på: Januar 14, 2017, 17:42:19 »
Av Radrizzanis og MC sine uttalelser blir det ingen tung satsing på transfermmarkedet i januar  (min tolkning) . Jeg tenker på  forsøk på direkte opprykk denne våren . Det vil si at omtrent samme laget som nå vil avslutte vårsesongen. Jeg har mer tro på en større satsing til sommeren og  opprykk i 2018. Leeds har en god sjans ved play off til våren også.
Blir litt som å tro at neste tog har bedre plass fordi toget er halvfullt. Rykker ikke Leeds opp i år. Ja hvem vet hva som skjer til sommeren. Kanskje forsvinner Monk til en klubb i Premier League, og vips tilbake til startstreken. Så forsvinner noen av spillerne osv. Enda lenger tilbake.
Personlig mener jeg det er nå som det er riktig å støtte mangeren med midler slik at klubben er bedre rustet med tanke på sesongavslutningen nå som vi faktisk kan avgjøre det til vår fordel. Et par klassesigneringer og ingen formdupp, ja da rykker vi opp. Ingen signeringer og en tynn stall gjør at vi er i denne divisjonen til neste sesong

Er enig med deg her Håkon.
Synes det var noe rart med denne pressekonferansen. MC uttrykker seg på en måte som at han ord er den fastsatte loven mens AR sier det han har blitt fortalt til å si.  MC sier at at de eier 50-50 og siterer "and I told him no spend nothing" ;D, we have to many players.  AR fortsetter med at de ikke vil tulle med balansen og den gode opptreden. Han fortsetter å si at de har sett på et par potensielle spillere men de har ikke bestemt seg enda og vil se nærmere på det.

Så at det er planlagt og duket for et par nye spillere som han sier da så får vi håpe at det blir noe positivt ut av det. Når det er sagt så håper jeg at de ser etter riktige spillere som også kan bidra til et opprykk og som er sultne på å vise frem hva de står for, tror ikke spillere med kontoen full av kr er tingen her.
Never change a winning team sies det, men litt backup kan vel ikke skade så mye at ikke Monk har garderoben under kontroll vil jeg tro.

Kunne vi vært sikre på at skader, formkurve og susp ikke kom, så er jeg ikke i tvil om at de gutta vi har i dag kunne fått oss opp til PL, uten tvil.
Spørsmålet er, Hvem er ledig på dette markedet som passer oss? Jeg kan fort forstå at dette kan være vanskelig og hadde jeg sutte i sjefstolen så hadde jeg mr Monk tatt den avgjørelsen.

Jeg skjønner argumentet  om at man må gripe sjansen i en god sesong (neste er ikke garantert å bli så god som denne). Men noe sier meg at eierne ikke på død og liv må  rykke opp denne sesongen (jf dine sitater fra de MC og  AR) . Jeg tror de sikter seg inn på neste sesong. Mulig de ikke anser klubben for "moden" for  PL enda (vil bygge opp klubben mer?).

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #136 på: Januar 14, 2017, 22:06:30 »
https://m.youtube.com/watch?v=LGg9mB2XquQ

Cellino prater som en møkkamann mens vår nye eier er reflektert.. Cellino out.

7  minutters intervju med BBC Radio Leeds

http://www.bbc.co.uk/programmes/p04pgv1q
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #137 på: Januar 15, 2017, 00:01:28 »
En del tror gjerne fortsatt at Massimo vil være her etter sommeren???

ITK'ersene tror det ikke. Fakta får vi jo om noen måneder, før den tid er det dumt å være for bastante i sine meninger.

Men her er barnebarn Revie igjen, i sitt svar til en skeptiker:
Aidan Revie:
Michael, honestly, your scepticism makes me chuckle. Cellino will not be here passed the summer. It is a staged exit, and that was alluded to in the PC. You seem to see shadows everywhere, where none exist. Rad is proven more than any owner we could have hoped for, which has been highlighted by our upturn in fortunes since the beginning of the season, and that is just if you completely ignore his CV. 
 
Do you think it is pure chance that Sky were gushing over us last night, having been negative about us for so long? That happened to coincide with one of the most influential men in sports media rights and distribution becoming our co-owner. Rad is in a totally different league to MC in every single way. What did you want him to say - 'Cellino is a cunt and we ll be buying the whole shooting match come summer'. True professionals dont burn bridges where there is no need. What does it matter to Rad in the long term if the Cellino exit is handled with delicacy while handing MC credit where possible. The guy has been pulling the strings since summer, and it shows.

Matt, som bestyrer waccoe, svarer også:
He is not stupid (he is insane) but he has given up.
 
Given up effective operational control of the club ( on some issues from May, it seems)
Given up on embarrassing media statements (from the summer)
Given up 50% of the equity (from December)
Given up on any chance of beating a long long ban (starting soon)
Given up on any sense he can cope financially (see his press conference/statement today)
Will give up the other 50% in the summer (do you really believe Radrozanni does not have that absolutely tied down?)
 
He is on the point of being gone totally from our club.  All the signs are he has not choice in that matter.  Don't be scared of shadows.  He no longer matters.  We are free.
 
What is more, we seem to have someone at the helm who knows what he is doing and has the smarts to sort out all the other shite hiding in our club - the Bates stuff that has been hanging around like a foul stench, whatever it might be; the ground; that sort of thing.
 
Lets hope he isn't himself a cunt as well.  Or not as much of one at least as those who have been in control for the last 15 years or so.  Only time will tell.

But stop worrying about Cellino.  He is finished.


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #138 på: Januar 15, 2017, 00:55:55 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #139 på: Januar 15, 2017, 08:22:04 »



Hva betalte Cellino i utgangspunktet?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #140 på: Januar 15, 2017, 10:35:56 »



Hva betalte Cellino i utgangspunktet?
Litt ulike tall rundt omkring men anslagsvis rundt 25-30 mill.
Jon R.

Sydhagen

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #141 på: Januar 15, 2017, 12:42:00 »
Denne Simon O'Rourke er en jeg oppfatter som troverdig.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #142 på: Januar 15, 2017, 19:12:31 »
ENDELIG kom den online, en litt større sak fra YEP om Radrizzani og hans første mediedag i klubben. :)

Jeg fikk (som ventet) et godt inntrykk.

Leeds United: Radrizzani has a clear vision for the Whites

Leeds United co-owners Massimo Cellino, left and Andrea Radrizzani pictured at the press conference at Elland Road.
Massimo Cellino is pictured with chief executive Ben Mansford, centre.
17:30 Sunday 15 January 2017


 United’s new joint-owner Andrea Radrizzani met the media at Elland Road on Saturday alongside fellow Italian and Leeds co-owner Massimo Cellino. PHIL HAY heard what both men had to say on the club’s future.

As they sat together at Elland Road on Saturday, Massimo Cellino conceded in jest that Andrea Radrizzani – a man 18 years his junior – had more of a future in Leeds than him.The mood was cordial at Radrizzani’s first press conference as Leeds United co-owner but in the serious moments the question of his commitment were adequately dealt with.

This is a window for opportunism, a time when prospective investors could chance everything on the possibility that Leeds are five months away from milking the wealth of the Premier League, but Radrizzani talked of “investment year by year” and of “gradual innovation” in one division or the other. In five years’ time, if not before, he expects to see significant results. That comment underlined Cellino’s view that one of them will outlast the other.

Radrizzani helped build MP & Silva, a global sports media firm, from nothing more than ideas and his prior experience of selling broadcast rights in the Far East. Over a sustained period, the company’s value rose to more than £500m by the middle of 2016. If Garry Monk is “not fixated” on promotion this season, as the club’s head coach remarked last week, then he and Radrizzani are in agreement. “We need to plan investment year by year,” Radrizzani said. “If we go to the Premier League, this investment can be accelerated. Then we have a better budget to work with.”

Saturday was the end of a long fortnight for Radrizzani; beginning with confirmation of his 50 per cent buy-out of Cellino, continuing with meetings with Monk and his players, peaking with a barnstorming win over Derby County on Friday and finishing with media duties over the weekend. The 42-year-old has dealt closely with other football teams in the past but said he would “definitely need to learn a lot” about the reality of club ownership, particularly in a “loss making league” as Radrizzani described the Championship.

“There is a lot to do here but luckily in my life I had the opportunity to work closely with many big clubs in the UK and other countries,” Radrizzani said. “I know exactly how clubs are structured, how they work and how they increase their revenue internationally.“Obviously we’re playing in the Championship and we can’t do everything but we can start to make the club a little bit more ready. What I found here is that a lot of things are still very old. Not only the facilities but also in terms of services and operations. Gradually we need to bring in a little bit more innovation but we have good people. We start from there.” One of his first jobs, he said, would be to analyse the buy-back clause allowing Leeds to repurchase Elland Road, a ground they sold to private landlords in 2004. Almost every owner since then has spoken about activating it without doing so. Beyond that he spoke of “light progression” in improving United’s infrastructure and creating a “modern structure, a modern club”.

 â€œThe club cannot make big investment while we’re in the Championship,” he said, “but we can start to increase and improve a little bit the services in certain areas – the media, potentially a website with live streaming of games allowed by the new agreement with the (Football) League next season. Other improvements should come soon.“My first priority will be to study carefully the situation with the Elland Road contract, the option to buy it back, to look at what it brings in terms of financial cost for the club and to study the alternatives. This for sure will be one of my priorities. It’s very important for the club.

“I’m not here to make big losses or to lose money for many years but I can promise that I’m happy to invest to reactivate the engine, let’s say. That’s a good expression. To make the club progress year-by-year and gradually, even in the Championship. I’m happy to make investment and to take some losses for a few years but of course I have a timeline that in my mind is five years to see good results from this club. Hopefully before.” Cellino – never a man to rule by a committee until now – said he had sought investment from Radrizzani “because the numbers in the Championship are a little bit scary”.

“It takes a lot of money to fix this club,” Cellino said. “With two owners maybe it’s easier to do it than by myself.”It remains to be seen if Leeds remain under co-ownership for any significant length of time. Radrizzani’s 50-50 deal with Cellino includes a clause allowing him to acquire full control of the club at the end of this season, though both sides have been careful in saying that further negotiation is necessary.“In the summer we’ll talk about that,” Radrizzani said. “Me and Massimo don’t want to take attention away from what the players are doing and the manager is doing. We need to focus on the games. Barnsley on Saturday is more important than next summer.

“Of course what I do normally in all of my businesses is put my ideas in. I’m very confident about my management and my vision. I have a vision I want to pursue. But now I need to deal with my partner and I have don’t have any problem in dealing with him. It will be necessary sometimes to compromise and maybe for me to sacrifice some of my ideas because of working together but I don’t have any problem being together. Obviously if you are alone you decide what you want but this is not the case. I’m happy to be in this situation.

”The share of authority between them will be complicated if an 18-month ban imposed on Cellino by the Football Association last month remains in place after an appeal by the Italian is heard. Cellino is due to start his suspension two weeks on Wednesday, unless the FA chooses to delay the punishment pending his challenge against it. If his appeal fails, Cellino would be required to step down from United’s board and sever all ties with the club until August 2018.

Radrizzani said that decisions in that scenario would “be taken by us and the management”.It is his intention to delegate duties as a matter of course to those in the relevant jobs: Monk and his staff at Thorp Arch, chief executive Ben Mansford at Elland Road. It is a policy which has worked impressively this season. “We can easily manage Leeds together if we give responsibility and delegate to the management,” Radrizzani said. He plans to appoint his own representative to the senior management team before the end of this season.

Financially, Leeds run at an annual loss but nothing like the shortfall seen in the accounts when Cellino bought the club from Gulf Finance House in 2014. “I’m definitely happy I didn’t enter into the club two-and-a-half years ago,” Radrizzani quipped, “but besides the joke, the club is better positioned. There’s been a lot of cost cutting in the last two years and the situation is better but still, the club are not investing to progress. We need to find the right balance. It is difficult.”It was notable that in all of what he said, Radrizzani made little reference to changes affecting Monk or his squad.

There is a feeling at Elland Road, not only between Radrizzani and Cellino, that Monk’s impressive work is best left untouched and allowed to continue without pointless interference. Monk has exceeded all expectations of him by driving Leeds into contention for promotion. Radrizzani said the issue of the 37-year-old’s short contract – a rolling 12-month deal – was likely to be addressed soon. “The intention of both parties and Garry is to continue (with Monk as head coach),” he said. “We will sit down at a certain point and discuss the details but the intention is on both sides to continue.”

As for transfers, Cellino said he had specifically asked Radrizzani not to throw money at the squad in the January window. United’s plans are largely as they were before Radrizzani joined the board. “Our CEO (Mansford) is leading the negotiations,” Radrizzani said, “and trying to satisfy Garry’s requests – which, to be honest, are not so difficult.“But the market is very active and challenging because the players we identified are good boys and good players. We’re not the only ones wanting them.

Let’s see if we can bring in option one or two.”Since May, when their talks about investment first began, Cellino has kept Radrizzani in the loop about his plans and proposed changes; Monk’s appointment in June, the recruitment of players and commercial strategies. It has helped Radrizzani to arrive at Elland Road with his eyes open. “Definitely I need to learn a lot,” he said. “But I’ve been in the sports business for 17 years. I’m very familiar with media marketing in football clubs. I’ve built relationships with chief executives and managers in many clubs across the world. So I know in and out football club management.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-radrizzani-has-a-clear-vision-for-the-whites-1-8335440
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #143 på: Januar 15, 2017, 20:23:27 »
Dette er en mann som ikke ønsker å bruke pengene sine på store  spillerkjøp for å komme til PL fortest mulig. Han er langsiktig, selv om Leeds blir værene  ch.ship. :

"“I’m not here to make big losses or to lose money for many years but I can promise that I’m happy to invest to reactivate the engine, let’s say. That’s a good expression. To make the club progress year-by-year and gradually, even in the Championship. I’m happy to make investment and to take some losses for a few years but of course I have a timeline that in my mind is five years to see good results from this club.

På meg virker han å ha samme startegi som Cellino: bygge stein på stein og få orden på økonomien. De som tror han er noe veldig mye annet enn Cellino kan bli skuffet.

Glenn K

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #144 på: Januar 15, 2017, 20:30:11 »
Dette er en mann som ikke ønsker å bruke pengene sine på store  spillerkjøp for å komme til PL fortest mulig. Han er langsiktig, selv om Leeds blir værene  ch.ship. :

"“I’m not here to make big losses or to lose money for many years but I can promise that I’m happy to invest to reactivate the engine, let’s say. That’s a good expression. To make the club progress year-by-year and gradually, even in the Championship. I’m happy to make investment and to take some losses for a few years but of course I have a timeline that in my mind is five years to see good results from this club.

På meg virker han å ha samme startegi som Cellino: bygge stein på stein og få orden på økonomien. De som tror han er noe veldig mye annet enn Cellino kan bli skuffet.

Han kommer nok ikke til å bruke tid og penger i retten istedenfor på klubben. Han kommer ikke til å kaste managere eller "head coaches" i alle retninger, eller komme med løfter han ikke klarer å holde. Trolig kommer han heller ikke til å gå rundt i byen Leeds full, og oppføre seg som en drittsekk mot andre. Bare her vil Radrizzani være veldig mye annet enn Cellino.

Xern

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #145 på: Januar 15, 2017, 20:34:00 »
Dette er en mann som ikke ønsker å bruke pengene sine på store  spillerkjøp for å komme til PL fortest mulig. Han er langsiktig, selv om Leeds blir værene  ch.ship. :

"“I’m not here to make big losses or to lose money for many years but I can promise that I’m happy to invest to reactivate the engine, let’s say. That’s a good expression. To make the club progress year-by-year and gradually, even in the Championship. I’m happy to make investment and to take some losses for a few years but of course I have a timeline that in my mind is five years to see good results from this club.

På meg virker han å ha samme startegi som Cellino: bygge stein på stein og få orden på økonomien. De som tror han er noe veldig mye annet enn Cellino kan bli skuffet.

Han kommer nok ikke til å bruke tid og penger i retten istedenfor på klubben. Han kommer ikke til å kaste managere eller "head coaches" i alle retninger, eller komme med løfter han ikke klarer å holde. Trolig kommer han heller ikke til å gå rundt i byen Leeds full, og oppføre seg som en drittsekk mot andre. Bare her vil Radrizzani være veldig mye annet enn Cellino.
Rad vil være så mye mer profesjonell, og han har sagt at han vil tilføre klubben stabilitet. Det er veldig mye annet enn Musscellino.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Josch

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #146 på: Januar 15, 2017, 20:59:31 »
Dette er en mann som ikke ønsker å bruke pengene sine på store  spillerkjøp for å komme til PL fortest mulig. Han er langsiktig, selv om Leeds blir værene  ch.ship. :

"“I’m not here to make big losses or to lose money for many years but I can promise that I’m happy to invest to reactivate the engine, let’s say. That’s a good expression. To make the club progress year-by-year and gradually, even in the Championship. I’m happy to make investment and to take some losses for a few years but of course I have a timeline that in my mind is five years to see good results from this club.

På meg virker han å ha samme startegi som Cellino: bygge stein på stein og få orden på økonomien. De som tror han er noe veldig mye annet enn Cellino kan bli skuffet.

Han kommer nok ikke til å bruke tid og penger i retten istedenfor på klubben. Han kommer ikke til å kaste managere eller "head coaches" i alle retninger, eller komme med løfter han ikke klarer å holde. Trolig kommer han heller ikke til å gå rundt i byen Leeds full, og oppføre seg som en drittsekk mot andre. Bare her vil Radrizzani være veldig mye annet enn Cellino.
Rad vil være så mye mer profesjonell, og han har sagt at han vil tilføre klubben stabilitet. Det er veldig mye annet enn Musscellino.

Stabiliteten han snakker om har jo med penger å gjøre. Økonimisk stabilitet! Den har jo Cellino delvis bygget opp,   iflg  Radrizzani (han sier mottsatt av deg om Cellino).
I dette intevjuet snakker han om driften av klubben,  og det er den jeg prøver å holde meg til. Dessuten vet man ikke hvordan han kommer til å behandle folk klubben eller om han kommer i rettsaker som klubbeier.

Hvordan kan du vite det?? . Han har aldri drevet en fotballklubb så det vet du ikke. Er du synsk?

Glenn K

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #147 på: Januar 15, 2017, 21:06:08 »
Dette er en mann som ikke ønsker å bruke pengene sine på store  spillerkjøp for å komme til PL fortest mulig. Han er langsiktig, selv om Leeds blir værene  ch.ship. :

"“I’m not here to make big losses or to lose money for many years but I can promise that I’m happy to invest to reactivate the engine, let’s say. That’s a good expression. To make the club progress year-by-year and gradually, even in the Championship. I’m happy to make investment and to take some losses for a few years but of course I have a timeline that in my mind is five years to see good results from this club.

På meg virker han å ha samme startegi som Cellino: bygge stein på stein og få orden på økonomien. De som tror han er noe veldig mye annet enn Cellino kan bli skuffet.

Han kommer nok ikke til å bruke tid og penger i retten istedenfor på klubben. Han kommer ikke til å kaste managere eller "head coaches" i alle retninger, eller komme med løfter han ikke klarer å holde. Trolig kommer han heller ikke til å gå rundt i byen Leeds full, og oppføre seg som en drittsekk mot andre. Bare her vil Radrizzani være veldig mye annet enn Cellino.
Rad vil være så mye mer profesjonell, og han har sagt at han vil tilføre klubben stabilitet. Det er veldig mye annet enn Musscellino.

Stabiliteten han snakker om har jo med penger å gjøre. Økonimisk stabilitet! Den har jo Cellino delvis bygget opp,   iflg  Radrizzani (han sier mottsatt av deg om Cellino).
I dette intevjuet snakker han om driften av klubben,  og det er den jeg prøver å holde meg til. Dessuten vet man ikke hvordan han kommer til å behandle folk klubben eller om han kommer i rettsaker som klubbeier.

Hvordan kan du vite det?? . Han har aldri drevet en fotballklubb så det vet du ikke. Er du synsk?

Trenger ikke å være synsk. Det er bare å lese seg opp litt, så skjønner man at han er noe annet enn Cellino. Når Cellino ankom klubben kom han med tilnavnet "manager eater", og advarsler fra både såkalte "ITKs" og folk rundt Cagliari. Finnes ikke et eneste vondt ord om Rarizzani uansett hvor mye du skulle lete. Skulle det plutselig si klikk i topplokket hans bare fordi han kjøper en fotballklubb? Og viktig å presisere at det ikke først og fremst er Cellinos styring av økonomien i klubben som gjør meg og mange andre misfornøyde med han.

Xern

Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #148 på: Januar 15, 2017, 21:06:54 »
Dette er en mann som ikke ønsker å bruke pengene sine på store  spillerkjøp for å komme til PL fortest mulig. Han er langsiktig, selv om Leeds blir værene  ch.ship. :

"“I’m not here to make big losses or to lose money for many years but I can promise that I’m happy to invest to reactivate the engine, let’s say. That’s a good expression. To make the club progress year-by-year and gradually, even in the Championship. I’m happy to make investment and to take some losses for a few years but of course I have a timeline that in my mind is five years to see good results from this club.

På meg virker han å ha samme startegi som Cellino: bygge stein på stein og få orden på økonomien. De som tror han er noe veldig mye annet enn Cellino kan bli skuffet.

Han kommer nok ikke til å bruke tid og penger i retten istedenfor på klubben. Han kommer ikke til å kaste managere eller "head coaches" i alle retninger, eller komme med løfter han ikke klarer å holde. Trolig kommer han heller ikke til å gå rundt i byen Leeds full, og oppføre seg som en drittsekk mot andre. Bare her vil Radrizzani være veldig mye annet enn Cellino.
Rad vil være så mye mer profesjonell, og han har sagt at han vil tilføre klubben stabilitet. Det er veldig mye annet enn Musscellino.

Stabiliteten han snakker om har jo med penger å gjøre. Økonimisk stabilitet! Den har jo Cellino delvis bygget opp,   iflg  Radrizzani (han sier mottsatt av deg om Cellino).
I dette intevjuet snakker han om driften av klubben,  og det er den jeg prøver å holde meg til. Dessuten vet man ikke hvordan han kommer til å behandle folk klubben eller om han kommer i rettsaker som klubbeier.

Hvordan kan du vite det?? . Han har aldri drevet en fotballklubb så det vet du ikke. Er du synsk?
For det første vet jeg veldig mye rart, og for det andre fremstår hele fyren mye mer profesjonell. Og mine fordommer treffer alltid!  ::) ::) ::) Og til høydepunktet.. Ja! Jeg er synsk  :) ;)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny aksjonær: Andrea Radrizzani
« Svar #149 på: Januar 15, 2017, 21:32:45 »
Ekspertisen begynner å finne ut av Radrizzanis mannskap. :)



1.
2. "American investor"
3.  Fengzhe Yeh, Aser
4.
5.  Suhyeon Cho, MP Silva (credit to JT_MOT)
6.
7.
8.  Frank Uddo, MP Silva (credit to James21)
9.  Peter Hutton, Eurosport
10.
11.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan