Skrevet av Emne: Tidligere eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017- 17/7-2023  (Lest 363096 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #300 på: Mai 28, 2017, 15:12:36 »
Det er vel dette som var noe av grunnen til sa Monk sa opp (ikke påvirke spillerkjøp). Hvor mye skal klubben bestemme vedr spillerlogistikk fremfor coach/manager.?
En trener ønsker alltid en hånd på rattet men manager-modellen er kostbar for klubben hvis han må sparkes. Da skal ny manager ha sine nye spillere og trenerapparat.

Trenden i England har gått noe i retning coach-modell med flere utenlandske klubbeiere. Klubben kjøper spillere og coachen får det beste ut av laget.

Dette er en interessekonflikt mellom trenere og eiere. Hvis trenden fortsetter blir det lite rom for trenere å bestemme spillerkjøp i fremtiden.

RoarG

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #301 på: Mai 28, 2017, 15:16:45 »
Det er vel dette som var noe av grunnen til sa Monk sa opp (ikke påvirke spillerkjøp). Hvor mye skal klubben bestemme vedr spillerlogistikk fremfor coach/manager.?
En trener ønsker alltid en hånd på rattet men manager-modellen er kostbar for klubben hvis han må sparkes. Da skal ny manager ha sine nye spillere og trenerapparat.

Trenden i England har gått noe i retning coach-modell med flere utenlandske klubbeiere. Klubben kjøper spillere og coachen får det beste ut av laget.

Dette er en interessekonflikt mellom trenere og eiere. Hvis trenden fortsetter blir det lite rom for trenere å bestemme spillerkjøp i fremtiden.
Like greit. Det har vært en del managere i britisk fotball som har skodd seg økonomisk på kjøp/salg av spillere. La klubbene ta seg spillerlogistikken, og la trenerne trene spillerne.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #302 på: Mai 29, 2017, 10:26:13 »
Det er vel dette som var noe av grunnen til sa Monk sa opp (ikke påvirke spillerkjøp). Hvor mye skal klubben bestemme vedr spillerlogistikk fremfor coach/manager.?
En trener ønsker alltid en hånd på rattet men manager-modellen er kostbar for klubben hvis han må sparkes. Da skal ny manager ha sine nye spillere og trenerapparat.

Trenden i England har gått noe i retning coach-modell med flere utenlandske klubbeiere. Klubben kjøper spillere og coachen får det beste ut av laget.

Dette er en interessekonflikt mellom trenere og eiere. Hvis trenden fortsetter blir det lite rom for trenere å bestemme spillerkjøp i fremtiden.
Like greit. Det har vært en del managere i britisk fotball som har skodd seg økonomisk på kjøp/salg av spillere. La klubbene ta seg spillerlogistikken, og la trenerne trene spillerne.

Det må vel være en balansegang. Jeg forstår at klubben ikke ønsker å gi en manager/trener full råderett over spillerkjøp, men samtidig er det problematisk om klubben kjøper og selger spillere over hodet på treneren. I Norge, Tyskland og andre steder er det vanlig at treneren trener og klubben driver med selve logistikken, men jeg vil nok tro at det er en dialog mellom trener og klubb. I mine øyne vil det være fornuftig om treneren identifiserer spiller, spillere eller spillertyper han ønsker og så går klubben til forhandlingsbordet med motpart.

Forøvrig tror jeg neppe dette er spesielt rådende for Monks avgjørelse. Med vekt på 'tror', for vi vet veldig lite om hva som har skjedd. Grunnen til det, er at Monk har jobbet under Massimo Cellino og i så tilfelle tilsier all erfaring at han ikke har vært enerådende på rekruttering og salg. Tror dette handler mer om at Boro har større pengesekk, både iht lønn og overgangsbudsjett.
Marching on together!

AndyMathie

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #303 på: Mai 29, 2017, 10:32:22 »
Jeg synes det er veldig greit at en trener ikke står for innkjøpene. Mye bedre når det er et team med kompetente folk som tar innkjøpsansvaret( for eks. Jansson, Berardi med flere som er innkjøpt av andre enn treneren de siste årene). Har stor tro på at Bravo har en god kompetanse på spillere som kan være aktuelle å få inn samt andre Radrizzani mener passer inn i en sånn rolle.

Da kan heller hovedtreneren si at han trenger for eks en spiss, en midtstopper osv. Det er i alle fall sånn jeg ønsker å ha Leeds organisert framover.
We are Leeds and we are proud of it!

h.b

  • Gjest
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #304 på: Mai 29, 2017, 14:04:20 »
En trener/coach/manager bør ha ansvaret for å få det beste ut av enhver spiller. Gudbedre så drittlei jeg er av å høre at manageren ikke har fått bygd det laget han ville med egne spillere.
Slimk realiteten er , så vil f.eks slik vi hadde det med Monk og andre tidligere , ja da henter de spillere de kjenner fra før. Og ender opp med avdanka spillere. Ved å ha en sportsansvarlig for den jobben. Ja da vil det være bedre i det lange løp.
Men det hadde vært greit at Leeds hadde en spillestil speiderne kjente fra før. Får vi en fastsatt spillestil., ja da kan vi også velge coach som har den stilen fra før. Og dermed er det lettere med stabilitet på spillesiden. Man kjøper liksom ikke Ronaldo hvis man ikke bruker vingspillere, og man kjøper ikke Qzil hvis manageren skal spille kick and run fotball

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #305 på: Mai 29, 2017, 16:37:37 »
Jeg er enig i at klubben bør bestrebe en fast spillestil. Og kanskje velge coach ut fra det. Nå hender det at nøkkelspillere blir solgt fordi man ikke kan si nei til et bud og skape trøbbel for laget. Da må man ha en coach som mestrer ulike stiler. Jeg mener f.eks Ranieri gjør det.

Så ofte som lagene nå skifter trener så bør nok spillere hentes inn med tanke på klubbens fremtid og ikke trenerens. Flere Leeds-spillere har jo overlevd 4-5 coacher på kort tid, selv om Leeds har byttet oftere enn andre.

Det er litt forståelig at eiere vil styre dette hvis de kan litt om fotball selv. Spillere må kunne brukes selv om man bytter coacher. Dvs man kjøper spillere som er anvendelig uansett coach.

Trenerens makt blir svakere av dette. Stadig flere dyktige trenere fra kontinentet vil jobbe i England med de vilkår som Radrizzani står for. Den gamle manager blir til slutt borte.
« Siste redigering: Mai 29, 2017, 16:40:32 av Josch »

GeirO

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #306 på: Mai 29, 2017, 17:11:19 »
Manager og trener bør ha ansvaret for det sportslige, dvs. bestemme hvilke spillere som skal kjøpes.
Ledelsen bestemmer hvor mye som skal gå til spillerkjøp.
Samarbeid er da nøkkelen her.
MOT

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #307 på: Juni 01, 2017, 21:13:01 »
Norman Bates har noen progressive tanker om Rad og imperiet hans:


Clearly Radz is not intending to drive the bus. He has worldwide business interests that he will want to develop and Leeds United is but one strand of many. He has chosen Leeds United not because he wants to simply own a football club but because it fits into a wider vision.

He wants to integrate Leeds United into his broader plans and I am confident that this will put the club right back where it belongs, amongst the very best in the world. I doubt that funding for top players will be lacking and I expect he wants the club straight up this coming season, not looking at getting there in 3 years.

I believe he has some serious backing and he will deliver on his promises; buying back and developing Elland Road being one of them. I know it's hard for us to accept that we have finally got the right owner in place but judge him on merit on what he achieves.

I can't wait for the new season to start and I have been a supporter man and boy since the early 60's when we were in the old second division. Another era like we had under Don will do just fine. Money can't buy happiness but it can help rebuild this club and that will definitely bring happiness when we are back in the big time.
 
ps Huddersfield is a small town near Leeds and always will be!

« Siste redigering: Juni 01, 2017, 21:17:04 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #309 på: Juni 02, 2017, 23:19:48 »
Mediemannen Andrea Radrizziani beholder sitt gode renommé ved å lukke alle kanaler ut til media når det gjelder ansettelsen av vår nye Head Coach!


Imponerende arbeid så langt!!!


 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

veteranen

  • Gjest
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #310 på: Juni 03, 2017, 00:41:55 »
Mediemannen Andrea Radrizziani beholder sitt gode renommé ved å lukke alle kanaler ut til media når det gjelder ansettelsen av vår nye Head Coach!


Imponerende arbeid så langt!!!


 :)

Enig.
Jeg er imponert over måten Radrizzani fremstår på. Fyren virker å være både åpen, ydmyk og seriøs på samme tid. Ikke akkurat hva vi har vært bortskjemt med fra Leeds-ledelsen de siste tjue åra.

Og det er også tillitvekkende å se at han velger å hente erfarne og markante medarbeidere til å være med å lede klubben. Dette er noe helt annet enn de nikkedukkene narsisstene Bates og Cellino valgte å omgi seg med.

I likhet med flere andre kloke hoder på dette forum, ser jeg ingen grunn til å stresse med hovedtrener-ansettelsen. Jeg har god tro på at det kommer en klok avgjørelse også der – og da er ikke noen uker fra eller til så viktig.

Dette blir bra, folkens! En ny (storhets)tid er i emning!!


sportcarl1

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #311 på: Juni 03, 2017, 12:01:21 »
Ansättningen av ny manager blir väl första tydliga testet hur hårt AR satsar  på Leeds  United
.
 

Forever Whites

Medlem 94237

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #313 på: Juni 05, 2017, 23:41:55 »
Når går vi opp?


Cellino, 60, targeted promotion to the Premier League within two years of his own takeover but left the club with Leeds still in the Championship.

Radrizzani, whose search for a new manager in the aftermath of Garry Monk’s resignation is on-going, said: “I’m younger than Massimo so I will say five years is my timeline. “If I haven’t done a project in five years and achieved the Premier League in five years then I’ve probably failed in my objective and it is right that someone else might try.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-sevilla-serves-as-scouting-template-for-andrea-radrizzani-1-8579275
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #314 på: Juni 06, 2017, 09:50:14 »
Lukter jeg null sportslig satsing her

B_Ød

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #315 på: Juni 06, 2017, 10:01:31 »
Når går vi opp?


Cellino, 60, targeted promotion to the Premier League within two years of his own takeover but left the club with Leeds still in the Championship.

Radrizzani, whose search for a new manager in the aftermath of Garry Monk’s resignation is on-going, said: “I’m younger than Massimo so I will say five years is my timeline. “If I haven’t done a project in five years and achieved the Premier League in five years then I’ve probably failed in my objective and it is right that someone else might try.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-sevilla-serves-as-scouting-template-for-andrea-radrizzani-1-8579275

skjønner ikke dette...virker rimelig passivt på meg....
Ups & Ups!!

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #316 på: Juni 06, 2017, 10:44:42 »
Det er handling som teller. Jeg er 100% sikker på at Radrizzani har mål om Premier League-tilværelse lenge før fem år har gått. Cellino var frisk, men naiv i uttalelsen om to år (som etterhvert ble justert til tre år). Radrizzani gir seg selv litt spillerom.

Ellers er artikkelen som musikk i mine ører i alle fall. Kjøpe spillere i riktig alder, for riktig sum etc. Man with a plan.
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #317 på: Juni 06, 2017, 10:49:47 »
Lukter jeg null sportslig satsing her

Du svartmaler som vanlig.

Han sier ikke at dem skal bruke 5 år, men hvis han ikke nådd målet innen 5 år så har han mislyktes. Vesentlig forskjell! Ganske sikker på at ambisjonen er opprykk fra dag 1!

Det er ikke bare å bestille eller kjøpe seg til et opprykk. Det er flere lag med ambisjoner om opprykk, men her finnes det ikke noe quick fix løsninger. De ansettelsene som nå Skjer i klubben er helt vesentlige for å bygge et solid fundament. En ting er å tykke opp, men viktig at klubben er rustet for å klare seg i PL også.

Jeg er ihvertfall veldig tilhenger av "Stein for Stein" metoden. Endelig en eier som skjønner viktigheten av det!

Runar

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #318 på: Juni 06, 2017, 11:30:33 »
Lukter jeg null sportslig satsing her

Du svartmaler som vanlig.

Han sier ikke at dem skal bruke 5 år, men hvis han ikke nådd målet innen 5 år så har han mislyktes. Vesentlig forskjell! Ganske sikker på at ambisjonen er opprykk fra dag 1!

Det er ikke bare å bestille eller kjøpe seg til et opprykk. Det er flere lag med ambisjoner om opprykk, men her finnes det ikke noe quick fix løsninger. De ansettelsene som nå Skjer i klubben er helt vesentlige for å bygge et solid fundament. En ting er å tykke opp, men viktig at klubben er rustet for å klare seg i PL også.

Jeg er ihvertfall veldig tilhenger av "Stein for Stein" metoden. Endelig en eier som skjønner viktigheten av det!

HB svartmaler og du? Velger å male helt hvitt?

Radrizzani sier 5 år så har han mislykkes, men han har hittil ikke sagt noen ting om ambisjonen i kommende sesong, om virkemiddelene som skal brukes og om satsningsgraden.

Vi kan bare vurdere ord og handlinger, ikke svart eller hvitmale for at det skal passe den enkelte sitt behov om å se positivt eller negativt på tilværelsen.

 

Eriksen55

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #319 på: Juni 06, 2017, 12:47:14 »
Lukter jeg null sportslig satsing her

Du svartmaler som vanlig.

Han sier ikke at dem skal bruke 5 år, men hvis han ikke nådd målet innen 5 år så har han mislyktes. Vesentlig forskjell! Ganske sikker på at ambisjonen er opprykk fra dag 1!

Det er ikke bare å bestille eller kjøpe seg til et opprykk. Det er flere lag med ambisjoner om opprykk, men her finnes det ikke noe quick fix løsninger. De ansettelsene som nå Skjer i klubben er helt vesentlige for å bygge et solid fundament. En ting er å tykke opp, men viktig at klubben er rustet for å klare seg i PL også.

Jeg er ihvertfall veldig tilhenger av "Stein for Stein" metoden. Endelig en eier som skjønner viktigheten av det!

HB svartmaler og du? Velger å male helt hvitt?

Radrizzani sier 5 år så har han mislykkes, men han har hittil ikke sagt noen ting om ambisjonen i kommende sesong, om virkemiddelene som skal brukes og om satsningsgraden.

Vi kan bare vurdere ord og handlinger, ikke svart eller hvitmale for at det skal passe den enkelte sitt behov om å se positivt eller negativt på tilværelsen.

Grunnen til at han ikke har nevnt ambisjoner for neste sesong er vel at det er så innlysende og selvklart at vi går for opprykk. Det tror ihvertfall jeg. Dem han nå har ansatt i viktige posisjoner i klubben viser vel noen av ambisjonene og måten ting skal skje på. Jeg mener disse ansettelsene  viser at det satses hardt. Definisjonen av satsing er relativ. Jeg mener stein for stein er rette måten, andre mener kun at x antall mill pund ut er å satse.
Radrizzani er vel en som heldigvis handler istedet for å snakke, det motsatte av det vi har opplevd før. Ikke forstår jeg hvorfor han absolutt må ut å fortelle om ambisjoner, virkemiddler o.l.


Runar

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #320 på: Juni 06, 2017, 13:39:06 »
Lukter jeg null sportslig satsing her

Du svartmaler som vanlig.

Han sier ikke at dem skal bruke 5 år, men hvis han ikke nådd målet innen 5 år så har han mislyktes. Vesentlig forskjell! Ganske sikker på at ambisjonen er opprykk fra dag 1!

Det er ikke bare å bestille eller kjøpe seg til et opprykk. Det er flere lag med ambisjoner om opprykk, men her finnes det ikke noe quick fix løsninger. De ansettelsene som nå Skjer i klubben er helt vesentlige for å bygge et solid fundament. En ting er å tykke opp, men viktig at klubben er rustet for å klare seg i PL også.

Jeg er ihvertfall veldig tilhenger av "Stein for Stein" metoden. Endelig en eier som skjønner viktigheten av det!

HB svartmaler og du? Velger å male helt hvitt?

Radrizzani sier 5 år så har han mislykkes, men han har hittil ikke sagt noen ting om ambisjonen i kommende sesong, om virkemiddelene som skal brukes og om satsningsgraden.

Vi kan bare vurdere ord og handlinger, ikke svart eller hvitmale for at det skal passe den enkelte sitt behov om å se positivt eller negativt på tilværelsen.

Grunnen til at han ikke har nevnt ambisjoner for neste sesong er vel at det er så innlysende og selvklart at vi går for opprykk. Det tror ihvertfall jeg. Dem han nå har ansatt i viktige posisjoner i klubben viser vel noen av ambisjonene og måten ting skal skje på. Jeg mener disse ansettelsene  viser at det satses hardt. Definisjonen av satsing er relativ. Jeg mener stein for stein er rette måten, andre mener kun at x antall mill pund ut er å satse.
Radrizzani er vel en som heldigvis handler istedet for å snakke, det motsatte av det vi har opplevd før. Ikke forstår jeg hvorfor han absolutt må ut å fortelle om ambisjoner, virkemiddler o.l.

Ambosjoner er jo nesten er forutsetning at eieren snakker om, virkemidler kan snakkes om for å eventuelt gi det troverdighet.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #321 på: Juni 06, 2017, 14:10:43 »
Leste et sted om at Raddiken hadde personer i ryggen fra Quatar. er vi tilbake til det som skjeddde med GFH igjen. At det er bakmennene som trekker i trådene her, og at da Raddiken må ha deres godkjennelse for å bruke penger

Runar

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #322 på: Juni 06, 2017, 14:54:11 »
Leste et sted om at Raddiken hadde personer i ryggen fra Quatar. er vi tilbake til det som skjeddde med GFH igjen. At det er bakmennene som trekker i trådene her, og at da Raddiken må ha deres godkjennelse for å bruke penger

Bortsett fra at GFH ikke hadde folk i ryggen, de var sine egne folk, og at du "leste" et sted at Radikken hadde personer i ryggen fra Quatar. Raddiken er eier av klubben, hans eide selskap, så det er han som holdes/er ansvarlig for den penge bruken som du ikke ser i dag. Ikke usynlige menn i bruka.
 

Eriksen55

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #323 på: Juni 06, 2017, 14:58:15 »
Lukter jeg null sportslig satsing her

Du svartmaler som vanlig.

Han sier ikke at dem skal bruke 5 år, men hvis han ikke nådd målet innen 5 år så har han mislyktes. Vesentlig forskjell! Ganske sikker på at ambisjonen er opprykk fra dag 1!

Det er ikke bare å bestille eller kjøpe seg til et opprykk. Det er flere lag med ambisjoner om opprykk, men her finnes det ikke noe quick fix løsninger. De ansettelsene som nå Skjer i klubben er helt vesentlige for å bygge et solid fundament. En ting er å tykke opp, men viktig at klubben er rustet for å klare seg i PL også.

Jeg er ihvertfall veldig tilhenger av "Stein for Stein" metoden. Endelig en eier som skjønner viktigheten av det!

HB svartmaler og du? Velger å male helt hvitt?

Radrizzani sier 5 år så har han mislykkes, men han har hittil ikke sagt noen ting om ambisjonen i kommende sesong, om virkemiddelene som skal brukes og om satsningsgraden.

Vi kan bare vurdere ord og handlinger, ikke svart eller hvitmale for at det skal passe den enkelte sitt behov om å se positivt eller negativt på tilværelsen.

Grunnen til at han ikke har nevnt ambisjoner for neste sesong er vel at det er så innlysende og selvklart at vi går for opprykk. Det tror ihvertfall jeg. Dem han nå har ansatt i viktige posisjoner i klubben viser vel noen av ambisjonene og måten ting skal skje på. Jeg mener disse ansettelsene  viser at det satses hardt. Definisjonen av satsing er relativ. Jeg mener stein for stein er rette måten, andre mener kun at x antall mill pund ut er å satse.
Radrizzani er vel en som heldigvis handler istedet for å snakke, det motsatte av det vi har opplevd før. Ikke forstår jeg hvorfor han absolutt må ut å fortelle om ambisjoner, virkemiddler o.l.

Ambosjoner er jo nesten er forutsetning at eieren snakker om, virkemidler kan snakkes om for å eventuelt gi det troverdighet.

Ambisjonsnivået for klubben er nok klokkeklart. Internt i klubben så vet nok alle hva som gjelder. At jeg som supporter ikke er informert lever jeg veldig godt med. Fra utsiden så ser vi at positive ting skjer med klubben, det er bra.

 Hvis han holder kjeft hele sesongen, men henter inn flere bra spillere og Leeds leverer på banen så er jeg happy  :)

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #324 på: Juni 06, 2017, 17:04:16 »
Jeg er bitte litt enig med h.b her. For meg virker det som om Radrizzani vektlegger det langsiktige og organisatoriske. Ennå har vi ikke sett klare tegn til å satse stort på komnende sesong. Men det er mulig han handler fremfor å snakke senere. Mitt tips er at det blir en liten forbedring av troppen som kan kjempe om top 4. Med bare en 7. plass sist så vil det bli lettere å oppnå en forbedring kommende sesong.

Jeg begynner å tvile på om han vil satse alt på denne sesongen.

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #325 på: Juni 06, 2017, 17:57:11 »
Jeg er bitte litt enig med h.b her. For meg virker det som om Radrizzani vektlegger det langsiktige og organisatoriske. Ennå har vi ikke sett klare tegn til å satse stort på komnende sesong. Men det er mulig han handler fremfor å snakke senere. Mitt tips er at det blir en liten forbedring av troppen som kan kjempe om top 4. Med bare en 7. plass sist så vil det bli lettere å oppnå en forbedring kommende sesong.

Jeg begynner å tvile på om han vil satse alt på denne sesongen.

At Radrizzani ikke går "all in" for en enkeltsesong har vært åpenbart hele tiden. Ingen overraskelse her. Her skal det bygges klubb og organisasjon, kommersielt som sportslig.
Marching on together!

Jon R

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #326 på: Juni 06, 2017, 17:59:36 »
Veldig glad for at vi ikke har en eier som strør om seg med løfter om ditt og datt før han har fått satt seg i stolen. Det har vi vel hatt nok av? Alle som har fulgt med i timen har sett at Radr allerede har gjennomført tre viktige ansettelser i nøkkelposisjoner den korte tiden han har vært her, hvilket betyr at han forlengst har startet å bygge "klubb." Slik jeg har forstått modellen så er ikke head-coachen det viktigste her, han skal stå for den siste (men selvfølgelige også viktige) utførerdelen. Mange av de folkene som skal stå for rekrutteringen og premisser for "kulturen" som skal skapes, er allerede på plass. Derfor er jeg også optimist. So far so good.
Jon R.

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #327 på: Juni 06, 2017, 18:44:40 »
Veldig glad for at vi ikke har en eier som strør om seg med løfter om ditt og datt før han har fått satt seg i stolen. Det har vi vel hatt nok av? Alle som har fulgt med i timen har sett at Radr allerede har gjennomført tre viktige ansettelser i nøkkelposisjoner den korte tiden han har vært her, hvilket betyr at han forlengst har startet å bygge "klubb." Slik jeg har forstått modellen så er ikke head-coachen det viktigste her, han skal stå for den siste (men selvfølgelige også viktige) utførerdelen. Mange av de folkene som skal stå for rekrutteringen og premisser for "kulturen" som skal skapes, er allerede på plass. Derfor er jeg også optimist. So far so good.

Men i siste instans så vil resultatet på banen og plassering på tabellen kommende sesong være viktig for ham. Han kan ikke si at "jeg bygger klubb" hvis vi er på 10 plass et stykke ut i sesongen.
Det forventes fremgang fra 7. plassen suksess sesongen som var i fjor.
Det som skjer på banen høsten 2017 blir viktig også for Radrizzani.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #328 på: Juni 06, 2017, 19:09:17 »
Andrea Radrizzani-I understand frustration, we are meeting candidates this week. It is important we take the time to make the best decision for the club #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #329 på: Juni 06, 2017, 19:36:41 »
Veldig glad for at vi ikke har en eier som strør om seg med løfter om ditt og datt før han har fått satt seg i stolen. Det har vi vel hatt nok av? Alle som har fulgt med i timen har sett at Radr allerede har gjennomført tre viktige ansettelser i nøkkelposisjoner den korte tiden han har vært her, hvilket betyr at han forlengst har startet å bygge "klubb." Slik jeg har forstått modellen så er ikke head-coachen det viktigste her, han skal stå for den siste (men selvfølgelige også viktige) utførerdelen. Mange av de folkene som skal stå for rekrutteringen og premisser for "kulturen" som skal skapes, er allerede på plass. Derfor er jeg også optimist. So far so good.

Men i siste instans så vil resultatet på banen og plassering på tabellen kommende sesong være viktig for ham. Han kan ikke si at "jeg bygger klubb" hvis vi er på 10 plass et stykke ut i sesongen.
Det forventes fremgang fra 7. plassen suksess sesongen som var i fjor.
Det som skjer på banen høsten 2017 blir viktig også for Radrizzani.

Han ikke bare kan si det, han bør si det, og med tyngde. Enhver profesjonell eier må ha et langsiktig perspektiv for å lykkes. Om supporterne slår seg til ro med det er en annen sak, det er nå engang vår "jobb" å stille visse krav til enhver eier.

De som forventer en mr Quick fix med gullbukser vil kanskje bli mest skuffet. Selv om mye av grunnlaget legges nå, er det fortsatt slik at sesongen oppsummeres i mai. Det viktigste er at det jobbes målrettet med å snu en taperkultur til vinnerkultur. Kan hende det også må større strukturelle endringer til for å lykkes og at vi må tåle en viss tilbakegang resultatmessig før resultatene går vår vei. Time will show.
Jon R.