Skrevet av Emne: Tidligere eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017- 17/7-2023  (Lest 363149 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bjorn

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #660 på: Januar 26, 2018, 16:23:12 »
https://mobile.twitter.com/kieranmaguire/status/956864964517617664?ref_src=twcamp%5Eshare%7Ctwsrc%5Eios%7Ctwgr%5Eother

Les denne.
Håper FFP strammes ytterligere inn. Skremmende.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


Hvorfor vil du at det skal strammes inn ytterligere. Vil heller fjerne denne grensa. Sett at en milliardær kjøper Leeds og bruker pengene han har på klubben. Hvorfor skal da han nektes dette. FFP er en romantisk drøm

Vi har forskjellige drømmer.
Marching On! 4276

JaJa

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #661 på: Januar 26, 2018, 16:46:42 »
En ting er  tanken  at noen klubber ikke skal kunne drive økonomisk doping. Fungerer vel bare sånn passe siden det er mulig å benytte gråsoner.
En annen ting som jeg anser som mye viktigere er at klubber som ikke har fullt så rike onkler skal kunne låne penger over all fornuft i håpet om å rykke opp til der pengeinntektene er astronomisk.
Når dette ikke skjer er sjansen for at mange klubber ender opp i administrasjon, og kanskje enda verre. Konkurs og nedleggelse.
Dette var vel veldig nært å skje Leeds da de endte opp i administrasjon sist. Hadde noen kreditorer da nektet å godta den dealen som ble forepeilet var neste steg konkurs og ut av liga systemet.
Synes det ene nedleggelsen av klubben Leeds er mer enn nok.

Sydhagen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #662 på: Januar 26, 2018, 19:56:41 »
En ting er  tanken  at noen klubber ikke skal kunne drive økonomisk doping. Fungerer vel bare sånn passe siden det er mulig å benytte gråsoner.
En annen ting som jeg anser som mye viktigere er at klubber som ikke har fullt så rike onkler skal kunne låne penger over all fornuft i håpet om å rykke opp til der pengeinntektene er astronomisk.
Når dette ikke skjer er sjansen for at mange klubber ender opp i administrasjon, og kanskje enda verre. Konkurs og nedleggelse.
Dette var vel veldig nært å skje Leeds da de endte opp i administrasjon sist. Hadde noen kreditorer da nektet å godta den dealen som ble forepeilet var neste steg konkurs og ut av liga systemet.
Synes det ene nedleggelsen av klubben Leeds er mer enn nok.
Jepp. Derfor er jeg meget komfortabel med en eier som ikke vil gamble med fremtiden til klubben og heller bygge et solid økonomisk fundament slik at klubben klarer å drifte seg selv.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #663 på: Januar 27, 2018, 00:17:35 »
En ting er  tanken  at noen klubber ikke skal kunne drive økonomisk doping. Fungerer vel bare sånn passe siden det er mulig å benytte gråsoner.
En annen ting som jeg anser som mye viktigere er at klubber som ikke har fullt så rike onkler skal kunne låne penger over all fornuft i håpet om å rykke opp til der pengeinntektene er astronomisk.
Når dette ikke skjer er sjansen for at mange klubber ender opp i administrasjon, og kanskje enda verre. Konkurs og nedleggelse.
Dette var vel veldig nært å skje Leeds da de endte opp i administrasjon sist. Hadde noen kreditorer da nektet å godta den dealen som ble forepeilet var neste steg konkurs og ut av liga systemet.
Synes det ene nedleggelsen av klubben Leeds er mer enn nok.
Jepp. Derfor er jeg meget komfortabel med en eier som ikke vil gamble med fremtiden til klubben og heller bygge et solid økonomisk fundament slik at klubben klarer å drifte seg selv.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Drifte seg selv vil nok ike skje i fremtiden. Hvis vi rykker op. Ja da er det store summer bare å være i Premier League. men vi må antagelig ha en 25 spillere i stallen på minimum 25.000 pund i uka. Og noen av spillerne vil nok koste bortimot 75.000 pund i uka. Samt at vi nok også må se for oss innkjøp i 75-100 mp klassen. Så vi er avhengig av en eier som spytter inn penger, eller lån for å drifte klubben.
Ikke noe vits i å være happy med en 10-15 plass sesong etter sesong i Premier League

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #664 på: Januar 27, 2018, 08:21:28 »
En ting er  tanken  at noen klubber ikke skal kunne drive økonomisk doping. Fungerer vel bare sånn passe siden det er mulig å benytte gråsoner.
En annen ting som jeg anser som mye viktigere er at klubber som ikke har fullt så rike onkler skal kunne låne penger over all fornuft i håpet om å rykke opp til der pengeinntektene er astronomisk.
Når dette ikke skjer er sjansen for at mange klubber ender opp i administrasjon, og kanskje enda verre. Konkurs og nedleggelse.
Dette var vel veldig nært å skje Leeds da de endte opp i administrasjon sist. Hadde noen kreditorer da nektet å godta den dealen som ble forepeilet var neste steg konkurs og ut av liga systemet.
Synes det ene nedleggelsen av klubben Leeds er mer enn nok.
Jepp. Derfor er jeg meget komfortabel med en eier som ikke vil gamble med fremtiden til klubben og heller bygge et solid økonomisk fundament slik at klubben klarer å drifte seg selv.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Drifte seg selv vil nok ike skje i fremtiden. Hvis vi rykker op. Ja da er det store summer bare å være i Premier League. men vi må antagelig ha en 25 spillere i stallen på minimum 25.000 pund i uka. Og noen av spillerne vil nok koste bortimot 75.000 pund i uka. Samt at vi nok også må se for oss innkjøp i 75-100 mp klassen. Så vi er avhengig av en eier som spytter inn penger, eller lån for å drifte klubben.
Ikke noe vits i å være happy med en 10-15 plass sesong etter sesong i Premier League

Første steg er opprykk og der MÃ… Rad spytte inn friske penger for å kjøpe noen ferdige produkter (spillere). Det er små sjanser for at alle talentene som kjøpes inn skal lykkes og gi oss opprykk. Til slutt må han bruke penger som han kan tape.  Det har han ikke gjort ennå.

Jon R

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #665 på: Januar 27, 2018, 12:38:14 »
En ting er  tanken  at noen klubber ikke skal kunne drive økonomisk doping. Fungerer vel bare sånn passe siden det er mulig å benytte gråsoner.
En annen ting som jeg anser som mye viktigere er at klubber som ikke har fullt så rike onkler skal kunne låne penger over all fornuft i håpet om å rykke opp til der pengeinntektene er astronomisk.
Når dette ikke skjer er sjansen for at mange klubber ender opp i administrasjon, og kanskje enda verre. Konkurs og nedleggelse.
Dette var vel veldig nært å skje Leeds da de endte opp i administrasjon sist. Hadde noen kreditorer da nektet å godta den dealen som ble forepeilet var neste steg konkurs og ut av liga systemet.
Synes det ene nedleggelsen av klubben Leeds er mer enn nok.
Jepp. Derfor er jeg meget komfortabel med en eier som ikke vil gamble med fremtiden til klubben og heller bygge et solid økonomisk fundament slik at klubben klarer å drifte seg selv.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Drifte seg selv vil nok ike skje i fremtiden. Hvis vi rykker op. Ja da er det store summer bare å være i Premier League. men vi må antagelig ha en 25 spillere i stallen på minimum 25.000 pund i uka. Og noen av spillerne vil nok koste bortimot 75.000 pund i uka. Samt at vi nok også må se for oss innkjøp i 75-100 mp klassen. Så vi er avhengig av en eier som spytter inn penger, eller lån for å drifte klubben.
Ikke noe vits i å være happy med en 10-15 plass sesong etter sesong i Premier League

Første steg er opprykk og der MÃ… Rad spytte inn friske penger for å kjøpe noen ferdige produkter (spillere). Det er små sjanser for at alle talentene som kjøpes inn skal lykkes og gi oss opprykk. Til slutt må han bruke penger som han kan tape.  Det har han ikke gjort ennå.
Tror det er en ganske riktig analyse. Millardæren Radrizzani har investert over en milliard på klubben det første året. Dette er antagelig penger han vil få tilbake (og kanskje mere til) ved et evt salg. Som hos milliardærer flest er nok mesteparten av formuen hans bundet opp i eiendom og selskaper. Hans 5 års plan for klubben (eller ideelt sett opprykk innen 3 som han også har uttalt) inneholder nok en nøye kalkulert plan for hvor mye penger han kan bruke år for år, med innbakte ulike scenarier/kalkyler ut fra hvilket nivå i ligaen vi spiller på. Han vet samtidig at en tilværelse på nivå to i ligasystemet, over tid vil være et rent tapsprosjekt. Fordi rollen som klubbeier er ny for AR vil jeg anta at investeringene i det sportslige er relativt nøkterne i starten da risikoen for å gå på en sportslig og økonomisk smell blir mindre når han har fått litt mer erfaring. Vil anta at han også vil sjekke ut hvordan den nye infrastrukturen og staben fungerer før han bruker de helt store summene på stallen. Jeg er ihvertfall «glad for» at Victor Orta ikke har fått fullmakt til å bruke hundrevis av millioner i sitt første år i klubben.  ::)
« Siste redigering: Januar 27, 2018, 12:49:18 av Jon R »
Jon R.

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #666 på: Januar 27, 2018, 15:57:29 »
Jeg er enig med deg Jon R. Selger han klubben i morgen så vil han få tilbake pengene for kjøp av ER, oppgradering av ER og betalt gjeld. Disse pengene er ikke tapt, men aktivert i selskapet hans.

Jeg mener likevel det er riktig rekkefølge, dvs å bedre driften først slik at driften er med å betale for gode spillere Det er jo FFP.  Likevel må han risikere en del penger på spillerkjøp og høye lønninger en gang. Han må derfor stå i mot mange fans som krever gode spillere NÃ…. I PL kan jo klubben drifte seg selv med TV-inntekter  kloke spillerkjøp.

h.b

  • Gjest
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #667 på: Januar 27, 2018, 16:45:50 »
Jeg er enig med deg Jon R. Selger han klubben i morgen så vil han få tilbake pengene for kjøp av ER, oppgradering av ER og betalt gjeld. Disse pengene er ikke tapt, men aktivert i selskapet hans.

Jeg mener likevel det er riktig rekkefølge, dvs å bedre driften først slik at driften er med å betale for gode spillere Det er jo FFP.  Likevel må han risikere en del penger på spillerkjøp og høye lønninger en gang. Han må derfor stå i mot mange fans som krever gode spillere NÃ…. I PL kan jo klubben drifte seg selv med TV-inntekter  kloke spillerkjøp.

Men for å komme oss tl PL så kreves det gode spillere på viktige plasser. En midtstopper, en sentral midt og en kvalitetsspiss sørger for opprykk. Tror faktisk at laget er godt nok besatt hvis vi styrker disse tre plassene. Så 30 mp i innvestering på de riktige plassene sørger for nettopp dette.
Elles så kan han prøve å låe en kvalitetsspiss nå i januarvinduet. Tror spillerstallen vil akseptere en spiller på 50.000 pund pr mnd resten av sesongen. Det er ikke mere enn 200.000 pund ekstra i innvestering denne sesongen


Gufrias

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #669 på: Januar 28, 2018, 19:36:59 »
Jeg er enig med deg Jon R. Selger han klubben i morgen så vil han få tilbake pengene for kjøp av ER, oppgradering av ER og betalt gjeld. Disse pengene er ikke tapt, men aktivert i selskapet hans.

Jeg mener likevel det er riktig rekkefølge, dvs å bedre driften først slik at driften er med å betale for gode spillere Det er jo FFP.  Likevel må han risikere en del penger på spillerkjøp og høye lønninger en gang. Han må derfor stå i mot mange fans som krever gode spillere NÃ…. I PL kan jo klubben drifte seg selv med TV-inntekter  kloke spillerkjøp.

Men for å komme oss tl PL så kreves det gode spillere på viktige plasser. En midtstopper, en sentral midt og en kvalitetsspiss sørger for opprykk. Tror faktisk at laget er godt nok besatt hvis vi styrker disse tre plassene. Så 30 mp i innvestering på de riktige plassene sørger for nettopp dette.
Elles så kan han prøve å låe en kvalitetsspiss nå i januarvinduet. Tror spillerstallen vil akseptere en spiller på 50.000 pund pr mnd resten av sesongen. Det er ikke mere enn 200.000 pund ekstra i innvestering denne sesongen
Her tror jeg du forveksler månedslønn med ukelønn. Ikke sjanse for at vi får den du vil ha for 50 000 i måneden.
Hekta på Leeds siden 1974

h.b

  • Gjest
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #670 på: Januar 28, 2018, 23:30:20 »
Jeg er enig med deg Jon R. Selger han klubben i morgen så vil han få tilbake pengene for kjøp av ER, oppgradering av ER og betalt gjeld. Disse pengene er ikke tapt, men aktivert i selskapet hans.

Jeg mener likevel det er riktig rekkefølge, dvs å bedre driften først slik at driften er med å betale for gode spillere Det er jo FFP.  Likevel må han risikere en del penger på spillerkjøp og høye lønninger en gang. Han må derfor stå i mot mange fans som krever gode spillere NÃ…. I PL kan jo klubben drifte seg selv med TV-inntekter  kloke spillerkjøp.

Men for å komme oss tl PL så kreves det gode spillere på viktige plasser. En midtstopper, en sentral midt og en kvalitetsspiss sørger for opprykk. Tror faktisk at laget er godt nok besatt hvis vi styrker disse tre plassene. Så 30 mp i innvestering på de riktige plassene sørger for nettopp dette.
Elles så kan han prøve å låe en kvalitetsspiss nå i januarvinduet. Tror spillerstallen vil akseptere en spiller på 50.000 pund pr mnd resten av sesongen. Det er ikke mere enn 200.000 pund ekstra i innvestering denne sesongen
Her tror jeg du forveksler månedslønn med ukelønn. Ikke sjanse for at vi får den du vil ha for 50 000 i måneden.

Regnefeil fra meg. Skulle stå 800.000,- pund for tre måneder = 8 mill

Annesj

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #671 på: Januar 29, 2018, 08:32:18 »
Kjenner jeg er glad hb ikke styrer Leeds United  ;)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

h.b

  • Gjest
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #672 på: Januar 29, 2018, 08:35:22 »
Kjenner jeg er glad hb ikke styrer Leeds United  ;)


Er jeg glad for også. Men hvis ikke klubben har økonomi til 800.000 pund for å styrke oppryklksjansene betraktelig. Ja da må man spørre seg hvor Wood og Taylor penga har gått hen.

Leedsfan

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #673 på: Januar 29, 2018, 15:36:44 »
Må si at jeg er litt skeptisk til den sportslige satsingen både kortsiktig og langsiktig.

Hvis det stemmer at vi har et lønnstak på £15k i uka så klarer vi nok å kun signere spillere som har gått under radaren eller som man håper/tror vil slå igjennom ved å komme til Leeds United.

Etter å ha vært supporter av denne klubben så vet jeg at det er ikke mange nysigneringer som slår ut i full blomst hos oss. Det har nok noe med høye forventninger, historie og kravstore fans å gjøre. Det eneste som er annerledes under Radz er at det er en harmoni i klubben nå, noe som ikke skal undervurderes. Gjennomsnittlige/gode spillere ble dårligere i Leeds før, per nå så har ikke de 13-15 nye som er hentet inn blomstret heller, foruten Saiz.

Det som vil skje hvis det ikke blir en sportslig fremgang, dvs at man kan lukte PL så vil vi fortsette å miste våre beste spillere år etter år. Hvis de fortsetter å bli erstattet med spillere som ikke takler å spille for Leeds United så kan dette bli skikkelig stygt.

Jeg vil påstå at Radz på en måte gambler litt, kan jo være at han tar hele potten til slutt, men jeg klarer ikke å skjule at jeg er litt skeptisk. En 5-års plan funker ikke i Leeds hvis man fortsetter å miste de beste og fortsetter med å kjøpe spillere som kanskje slår til.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #674 på: Januar 29, 2018, 15:52:31 »
Må si at jeg er litt skeptisk til den sportslige satsingen både kortsiktig og langsiktig.

Hvis det stemmer at vi har et lønnstak på £15k i uka så klarer vi nok å kun signere spillere som har gått under radaren eller som man håper/tror vil slå igjennom ved å komme til Leeds United.

Etter å ha vært supporter av denne klubben så vet jeg at det er ikke mange nysigneringer som slår ut i full blomst hos oss. Det har nok noe med høye forventninger, historie og kravstore fans å gjøre. Det eneste som er annerledes under Radz er at det er en harmoni i klubben nå, noe som ikke skal undervurderes. Gjennomsnittlige/gode spillere ble dårligere i Leeds før, per nå så har ikke de 13-15 nye som er hentet inn blomstret heller, foruten Saiz.

Det som vil skje hvis det ikke blir en sportslig fremgang, dvs at man kan lukte PL så vil vi fortsette å miste våre beste spillere år etter år. Hvis de fortsetter å bli erstattet med spillere som ikke takler å spille for Leeds United så kan dette bli skikkelig stygt.

Jeg vil påstå at Radz på en måte gambler litt, kan jo være at han tar hele potten til slutt, men jeg klarer ikke å skjule at jeg er litt skeptisk. En 5-års plan funker ikke i Leeds hvis man fortsetter å miste de beste og fortsetter med å kjøpe spillere som kanskje slår til.
Støttes 100%!

h.b

  • Gjest
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #675 på: Januar 29, 2018, 15:54:18 »
Må si at jeg er litt skeptisk til den sportslige satsingen både kortsiktig og langsiktig.

Hvis det stemmer at vi har et lønnstak på £15k i uka så klarer vi nok å kun signere spillere som har gått under radaren eller som man håper/tror vil slå igjennom ved å komme til Leeds United.

Etter å ha vært supporter av denne klubben så vet jeg at det er ikke mange nysigneringer som slår ut i full blomst hos oss. Det har nok noe med høye forventninger, historie og kravstore fans å gjøre. Det eneste som er annerledes under Radz er at det er en harmoni i klubben nå, noe som ikke skal undervurderes. Gjennomsnittlige/gode spillere ble dårligere i Leeds før, per nå så har ikke de 13-15 nye som er hentet inn blomstret heller, foruten Saiz.

Det som vil skje hvis det ikke blir en sportslig fremgang, dvs at man kan lukte PL så vil vi fortsette å miste våre beste spillere år etter år. Hvis de fortsetter å bli erstattet med spillere som ikke takler å spille for Leeds United så kan dette bli skikkelig stygt.

Jeg vil påstå at Radz på en måte gambler litt, kan jo være at han tar hele potten til slutt, men jeg klarer ikke å skjule at jeg er litt skeptisk. En 5-års plan funker ikke i Leeds hvis man fortsetter å miste de beste og fortsetter med å kjøpe spillere som kanskje slår til.
Støttes 100%!
100% støtte fra meg også

kongsmo

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #676 på: Januar 29, 2018, 16:35:30 »
Støttes forsåvidt av meg og, men velger å gi radz neste sommer før jeg skrinlegger radz

Sent fra min E5823 via Tapatalk

"SNIFFER"

rd1

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #677 på: Januar 29, 2018, 16:47:33 »
Lukter ikke fugl av Radz eller hans «5 års plan». Og vi kan jo lure på hvorfor vi endre opp med de ene feilslåtte eieren etter den andre.. makan til «uflaks»
"Who needs Cantona??"

auren

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #678 på: Januar 29, 2018, 17:08:02 »
Lukter ikke fugl av Radz eller hans «5 års plan». Og vi kan jo lure på hvorfor vi endre opp med de ene feilslåtte eieren etter den andre.. makan til «uflaks»

Han har eid Leeds i vel 8 mnd. Hva mener du som gjør han like feilslått som Bates, GFH og Cellino?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

rd1

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #679 på: Januar 29, 2018, 17:29:58 »
Lukter ikke fugl av Radz eller hans «5 års plan». Og vi kan jo lure på hvorfor vi endre opp med de ene feilslåtte eieren etter den andre.. makan til «uflaks»

Han har eid Leeds i vel 8 mnd. Hva mener du som gjør han like feilslått som Bates, GFH og Cellino?

auren

Han evner ikke å skape sportslig fremgang.
"Who needs Cantona??"

Leedsfan

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #680 på: Januar 29, 2018, 18:15:05 »
Støttes forsåvidt av meg og, men velger å gi radz neste sommer før jeg skrinlegger radz

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Jeg har ikke skrinlagt han jeg heller, kan være at han er genial. Som sagt, harmoni kan få hvem som helst til å blomstre. Hvis vi plutselig blir en klubb som gjør gull av gråstein så er han genial!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

baste

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #681 på: Januar 29, 2018, 18:16:20 »
Andrea har skapt en viss optimisme i klubben, det er jeg sikker på.
Tilskuertallene er og verd å se på. Elland Road er kjøpt tilbake.

Litt stang ut på kjøp i år, men hadde det vært stang inn, så hadde vi ligget helt i toppen i år.
Playoff er enda innen rekkevidde, men da må vi heve oss de kamper som er igjen.

Glad æ ikke eier klubben, og skal rykke opp med Leeds i løpet sv 6 mnd i sjefsstolen  :o


MOT

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #682 på: Januar 29, 2018, 18:37:56 »
Lukter ikke fugl av Radz eller hans «5 års plan». Og vi kan jo lure på hvorfor vi endre opp med de ene feilslåtte eieren etter den andre.. makan til «uflaks»

Han har eid Leeds i vel 8 mnd. Hva mener du som gjør han like feilslått som Bates, GFH og Cellino?

auren

Mye er gjort riktig sv Radrizzani i "bygging" av klubben. Men hvor er profilene på dette laget?

Ok. Vi har Saiz. Meget god for det meste.

Men før hadde vi profiler som Snoddgrass, Howson, Beccio,  McCormack, Wood, Green, Bartley, Doukara, Ch.Taylor osv. Selv om vi hadde "dårlige"  eiere.

Denne sesongen har vi masse "grå mus" som spiller. Vi har nesten ikke kjøpt inn noen profiler , men kvittet oss med flere.

Det er greit med 5-års plan men hvorfor bytte bort profiler med grå mus? Vår toppscorer har ca 8 mål i ligaen og det er snart februar!! Eller er det TC som gjør dem til grå mus? Vieira , som blomstret under Monk, er også blitt en grå mus denne sesongen.

Det var aldeles ikke dette vi forventet da Rad kjøpte klubben i mai i fjor etter en god sesong. Fjorårsseongen hadde tydelige profiler på banen. Det mangler nå.

kongsmo

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #683 på: Januar 29, 2018, 18:40:25 »
Støttes forsåvidt av meg og, men velger å gi radz neste sommer før jeg skrinlegger radz

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Jeg har ikke skrinlagt han jeg heller, kan være at han er genial. Som sagt, harmoni kan få hvem som helst til å blomstre. Hvis vi plutselig blir en klubb som gjør gull av gråstein så er han genial!
Jeg tror/håper det blir brukt mere cash neste sommer når vi har hatt et års stabilitet og har et grunnlag der vi ikke trenger mange men 4-5 gode.

Tror han bygger seg sakte opp der han bruker første år til å bli kjent med klubb, kultur og støtteapparat før han etterhvert åpner pengboka mere enn pr nå

Sent fra min E5823 via Tapatalk

"SNIFFER"

kongsmo

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #684 på: Januar 29, 2018, 18:44:19 »
Lukter ikke fugl av Radz eller hans «5 års plan». Og vi kan jo lure på hvorfor vi endre opp med de ene feilslåtte eieren etter den andre.. makan til «uflaks»

Han har eid Leeds i vel 8 mnd. Hva mener du som gjør han like feilslått som Bates, GFH og Cellino?

auren

Mye er gjort riktig sv Radrizzani i "bygging" av klubben. Men hvor er profilene på dette laget?

Ok. Vi har Saiz. Meget god for det meste.

Men før hadde vi profiler som Snoddgrass, Howson, Beccio,  McCormack, Wood, Green, Bartley, Doukara, Ch.Taylor osv. Selv om vi hadde "dårlige"  eiere.

Denne sesongen har vi masse "grå mus" som spiller. Vi har nesten ikke kjøpt inn noen profiler , men kvittet oss med flere.

Det er greit med 5-års plan men hvorfor bytte bort profiler med grå mus? Vår toppscorer har ca 8 mål i ligaen og det er snart februar!! Eller er det TC som gjør dem til grå mus? Vieira , som blomstret under Monk, er også blitt en grå mus denne sesongen.

Det var aldeles ikke dette vi forventet da Rad kjøpte klubben i mai i fjor etter en god sesong. Fjorårsseongen hadde tydelige profiler på banen. Det mangler nå.
Bortsett fra i fjor så var det vel ikke noe særlif med de profilene du nevner?

Doukara en profil?

Sent fra min E5823 via Tapatalk

"SNIFFER"

DenHviteYeboah

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #685 på: Januar 29, 2018, 18:47:56 »
Lukter ikke fugl av Radz eller hans «5 års plan». Og vi kan jo lure på hvorfor vi endre opp med de ene feilslåtte eieren etter den andre.. makan til «uflaks»

Han har eid Leeds i vel 8 mnd. Hva mener du som gjør han like feilslått som Bates, GFH og Cellino?

auren
Det er vel ingen som har påstått at han er på linje med disse? men poenget er at det nå etter min mening danner seg et klarere bilde av hva slags opplegg han har. For det er viktig å se bak den sympatiske fasaden. Rad er helt forskjellig fra Bates og Cellino. De oppførte seg til tider som ubehøvlede idioter, mens Rad er som en diplomat eller politiker. Han sier de riktige tingene og fremstår som ærlig og sympatisk. Imidlertid må han måles på hva slags strategi han har lagt til grunn og hvordan dette har gått: 1. Han har ansatt en ukjent trener som sannsynligvis er overlykkelig for å være trener i klubben. Dette er et stort steg opp for TC, og utifra det han er vant til så vil han ikke sette krav til hvilke spillere han ønsker. En medgjørlig sympatisk mann som ikke lager noen furore uansett hva som skjer.
2. Han har ansatt Victor Orta til å fullt bestemme hvilke spillere som skal kjøpes ut ifra en økonomisk grense. Vi ser nå at det man satser på er å fylle opp U23 laget med talenter (i Ortas øyne) som er billige i innkjøp, og som kalkulert slår til om 2-3 år. Rad håper at disse vil spille oss til PL. ikke noe hadde vært bedre enn det, men ut ifra Ortas transfernese så har jeg personlig ingen tro på dette.
3. Rad sier han har kostet på £100 millioner inn i Leeds. Hvordan dette er teknisk, om det er hans firma som har gjort det, om det er tatt opp lån med sikkerhet i klubben vet ikke jeg. For meg er det merkelig å koste på så mange penger på ting som ikke har med foppallspillere å gjøre. Det er tross alt spillere som kan få oss til PL og de enorme inntektene som ligger der, ikke oppussing og infrastruktur på Elland Road....Ved å rykke opp vil vi tjene vanvittig med penger!
4. Han har kjøpt Elland Road- supert! Men hvordan er dette gjort? tatt opp lån med sikkerhet i stadion? hvem eier i så fall gjelden? Rads selskap eller Leeds United? Ut ifra disse punktene er jeg meget skeptisk til strategien. Jeg har sagt lenge at man må ha litt edruelighet når man ser på dette. Jeg er overlykkelig for at Cellino og GFH/ Bates er ute av klubben, men det er ikke dermed sagt at den som kommer som ny eier er en Messias....Det er jo bestemt at vi ikke skal rykke opp i år, det har vel Rad indirekte sagt, men hans 5 års plan har jeg ingen tro på skal føre til opprykk, i hvertfall ikke når kvalieteten på troppen ikke vesentlg heves. Ved hvert mislykket opprykk står PL lagene klare for å kjøpe de som er gode nok for PL.....

kongsmo

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #686 på: Januar 29, 2018, 19:19:02 »
Rad har kjøpt stadion for egne penger og det eies av et selskap som hører til han, husker ikke navnet.

Dermed sparer klubben leieutgifter, som var mellom 2 og 3 mill pund hvert år.

Klubben kjøper stadion når vi kommer oss opp i PL og har bedre økonomiske vilkår.

99% sikker på at det er slik det er, selv om hukommelsen kan bomme en sjelden gang i blant

Sent fra min E5823 via Tapatalk
"SNIFFER"

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #687 på: Januar 29, 2018, 19:27:50 »
Greenfield Investment Ltd.

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #688 på: Februar 02, 2018, 19:22:47 »
Dean Madden

Andrea radrizzini

Elland Road brought back
Ladies team back
Countless charities
Great new ideas
New young training facilities in process
18 contract extensions
£20 mil spent on 20 new first team player
£8 mil on young academy players
Some chairman that  @LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #689 på: Februar 02, 2018, 22:16:30 »
Why Leeds United's transfer window saw the club rigidly stick to Andrea Radrizzani's year one plan - Leeds ...

Whoever said that children had the most insatiable appetite for shiny, new material things had clearly never met a Leeds United fan.

The barometer of success for the January transfer window just gone changed as the month went on, and grew ever more gluttonous right until the clock struck 11pm.


And while we were subtly conditioned to expect little spending and inward movement, that doesn’t satisfy a hunger that is perfectly natural for any football fan, but particularly for a follower of Leeds United, who has seen their team slide into the familiar quagmire of mid-table.

The month started with a left back and a striker as the default requirements and ended with a centre half also hankered after with wide eyes. A central midfielder was generally viewed as a nice little bonus if one could be found, in an area of the squad where Leeds were well blessed in numbers if not necessarily sure-fire quality.


Tyler Roberts arrived on deadline day
As the month unfolded, the decimation of United’s squad through injury and suspension saw priorities change like the wind, and the end result is that around £7m has been spent and most boxes have been ticked.

Yet there is still an air of dissatisfaction around the Leeds United fanbase. Had the team still resided in the top six, it is questionable whether the acquisition of striker Tyler Roberts from West Brom was a sufficient show of ambition to make sure it stayed there, although you have to throw in the caveat that had Leeds navigated January with aplomb on the pitch, then presumably the strikers currently on the books would present a much better option than they currently do.

The fact that Leeds have fallen to tenth place in the Championship certainly doesn’t help the club in asking fans to buy into what they are trying to do, but it appears they are still resolute in sticking to the plan.

Adam Forshaw was another January arrival(Image: Leeds United)
I can’t profess to possess even a fraction of Andrea Radrizzani’s vision, acumen or conviction, but I would expect his strategy for Year One of his investment in Leeds United to follow a certain path, and this has largely been made clear in various interviews. The top six place as an ‘improvement’ on last season was not an outlandish claim, although it still guarantees no more than a 25% chance of promotion, so the odds on the ultimate outcome being the same as finishing, say, 7th are good.


Of course, finishing in a Play-off place is a tangible achievement and a sign of progress, regardless of the heartbreak or otherwise that follows it, but it plainly illustrates that promotion was never the be all and end all.

The first year plan for this board will have been the ticking off of no-brainer ‘quick wins’ in and around the club, the fanbase and the stadium, it will have been instilling a different culture in the club at all levels of the staff. It will have been carefully attending to some of the financial black holes Radrizzani inherited, and finally, allowing for that, it will have been investing what the club could in improving the playing squad.

Radrizzani is a man with a plan(Image: Getty Images)
It is well known that Radrizzani favours the Brighton model of progression; that of modest but shrewd investment, continuity in personnel and ethos and improving the first team with each transfer window.

As we sit here today, with the acquisition of Laurens De Bock, Adam Forshaw and Tyler Roberts, and with Cameron Borthwick-Jackson and Mateusz Klich departing, you have to conclude that there is a net gain in quality and experience of English football. And sometimes, a less obvious signing such as Forshaw can prove to be the galvanising factor, when we expected it to be a striker.

What most Leeds fans have a problem with, and where the vision becomes somewhat cloudy and vague, is the heavy investment in players going directly into the Under-23s and also the high profile signing of Yosuke Ideguchi being immediately shipped off on loan for six months. Asking fans to get excited about signings we won’t see until August – and some of them possibly never – is a risky strategy.

Leeds fans won't see Ideguchi in action until next season(Image: Getty Images)
It is true that a visible pathway between the development squad and the first team has begun to appear, more out of absolute necessity than anything, with the likes of Tom Pearce, Romario Vieira and Jay-Roy Grot swapping roles over recent weeks, but the general consensus is that signings such as Sam Dalby, Aapo Halme, Oliver Sarkic and Jordan Stevens won’t be seen any time soon. And it takes an iron clad conviction to maintain that eye on the bigger picture when Leeds are shipping four goals at home to Millwall, getting players suspended left, right and centre and failing to land a shot on target at a club in 21st place who haven’t won a single league game out of the last eight.

If nothing else, I guess it is that strong-willed concept – to build a sustainable club and squad over a period of time - that Radrizzani is asking Leeds fans to buy into, in spite of the here and now, and that is where running a football club differs from any other business the Italian may have presided over. He can’t be blamed for Leeds fans carrying such a fragile patience, where every season is approached like a ‘free beer tomorrow’ promotion at the local pub. ‘Promotion next season’ is not something a football fan necessarily wants to hear, when it never arrives there is only so long you can dangle that carrot and expect fans to credibly believe the same sign every time.

Of course this may all look a little better if the absolute calamity of the badge fiasco had never happened. Now Leeds fans are questioning everything. Whatever they thought was right and in the best interests of the club, is now open to conjecture, mis-confidence and suspicion. But perhaps the contrition the club showed in climbing down so rapidly on that farcical decision offers a clue as to how things might go in the summer?

Finishing outside the top six will be deemed a failure by fans and may well proffer another public admission by the club; an obvious shortcoming you can’t hide from. Such a finish, however, doesn’t necessarily mean the squad itself or the club behind it isn’t better placed to use it as a platform for a more concerted assault on promotion.

Year two spending on the squad might therefore reflect that, but then that might have been the plan all along……

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973