Skrevet av Emne: Tidligere eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017- 17/7-2023  (Lest 366779 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #930 på: Februar 27, 2018, 16:10:05 »
Amatør eier. En ting er at Wood ville vekk, men da godtar man ikke 15 mill over tre år. Da er det, alt nå, eller glem det.  >:( >:( >:( >:(
Leeds agreed to sell Wood to Burnley but the Clarets are paying the fee in instalments over three years, Leeds Live report.

Endelig fikk du noe spiker å koke den tynne suppen din på.

Delbetaling er helt vanlig i overganger. Hvor mye fikk vi med en gang og hvor mye har Burnley igjen å betale? Regner med at du vet det?

Delbetalinger er helt vanlig når det kommer til store summer. 15mp i dag er ikke stor sum i markedet Derfor burde det vært kontantbetaling. Snakker vi 100 mp, så skjønner jeg at man snakker om 75mp i en omgang og resten over endel tid. Men minimum 75% Cash omgående. Og 5 mill pund som vi fikk gjør ikke store innhogget i nytt kjøp

Dette er bare tull, delbetalinger er helt vanlig!

Når man vet at penger kommer så kan man kjøpe like dyrt som om de kom med engang. Vi kan jo også kjøpe på delbetaling, noe vi sikkert har gjort med flere av spillerne våre.

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #931 på: Februar 27, 2018, 19:05:11 »
Simon O'Rouke

3.5m+ declared profit for Cellino re: the 45m sale of #lufc to Radrizzani.
Cellino also due an additional 8.5m over the next 8 years starting in August 2018.

Cellino acquired Brescia for 100k, and took on the debt of 8m. Will pay an additional 1.2m if Brescia get promoted (lol).

Adam Pope

According to Eleonora Sport Limited’s accounts Massimo Cellino sold the club to Andrea Radrizzani for £45m. #lufc


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #932 på: Februar 27, 2018, 19:15:08 »
Simon O'Rouke

3.5m+ declared profit for Cellino re: the 45m sale of #lufc to Radrizzani.
Cellino also due an additional 8.5m over the next 8 years starting in August 2018.


Adam Pope

According to Eleonora Sport Limited’s accounts Massimo Cellino sold the club to Andrea Radrizzani for £45m. #lufc
Og til delbetaling. Amatører!!!!  >:(:o ::)
Jon R.

Jon R

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #933 på: Februar 27, 2018, 19:16:38 »
Amatør eier. En ting er at Wood ville vekk, men da godtar man ikke 15 mill over tre år. Da er det, alt nå, eller glem det>:( >:( >:( >:(
Leeds agreed to sell Wood to Burnley but the Clarets are paying the fee in instalments over three years, Leeds Live report.
Noen ganger lurer jeg på om du bare kødder med oss, Håkon.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #934 på: Februar 27, 2018, 19:25:00 »
Amatør eier. En ting er at Wood ville vekk, men da godtar man ikke 15 mill over tre år. Da er det, alt nå, eller glem det>:( >:( >:( >:(
Leeds agreed to sell Wood to Burnley but the Clarets are paying the fee in instalments over three years, Leeds Live report.
Noen ganger lurer jeg på om du bare kødder med oss, Håkon.


Håkon er kul han!

Ikke kødd med Håkon!!!!!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #935 på: Februar 27, 2018, 19:30:20 »
et fantastisk engasjement h.b og det er viktig! Ingenting hadde vært værre enn at folk hadde blitt likegyldig til klubben vår.
gleder meg til den dagen noen pøser inn penger i klubben, vi vinner PL og Champions League og h.b sier " hva var det jeg sa"! Da blir du en legende på dette forumet! 8)

DenHviteYeboah

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #936 på: Februar 27, 2018, 19:37:28 »
et fantastisk engasjement h.b og det er viktig! Ingenting hadde vært værre enn at folk hadde blitt likegyldig til klubben vår.
gleder meg til den dagen noen pøser inn penger i klubben, vi vinner PL og Champions League og h.b sier " hva var det jeg sa"! Da blir du en legende på dette forumet! 8)
Håkon er allerede en legende på forumet!

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #937 på: Februar 27, 2018, 19:45:10 »
ikon da

Torpe-do

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #938 på: Februar 27, 2018, 19:45:49 »
et fantastisk engasjement h.b og det er viktig! Ingenting hadde vært værre enn at folk hadde blitt likegyldig til klubben vår.
gleder meg til den dagen noen pøser inn penger i klubben, vi vinner PL og Champions League og h.b sier " hva var det jeg sa"! Da blir du en legende på dette forumet! 8)
Håkon er allerede en legende på forumet!

Sant, det  :)

Xern

Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Leedsfan

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #940 på: Februar 27, 2018, 20:07:52 »
et fantastisk engasjement h.b og det er viktig! Ingenting hadde vært værre enn at folk hadde blitt likegyldig til klubben vår.
gleder meg til den dagen noen pøser inn penger i klubben, vi vinner PL og Champions League og h.b sier " hva var det jeg sa"! Da blir du en legende på dette forumet! 8)


??????????????????????


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Annesj

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #941 på: Februar 27, 2018, 21:13:09 »
et fantastisk engasjement h.b og det er viktig! Ingenting hadde vært værre enn at folk hadde blitt likegyldig til klubben vår.
gleder meg til den dagen noen pøser inn penger i klubben, vi vinner PL og Champions League og h.b sier " hva var det jeg sa"! Da blir du en legende på dette forumet! 8)


 ??? ??? ??? ??? ???
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #942 på: Februar 27, 2018, 22:28:38 »
Radrizzani paid £45m to buy Leeds United from Cellino

Phil HayPublished: 09:39
 Andrea Radrizzani.
Andrea Radrizzani.
Updated: 13:22 Monday 26 February 2018
Andrea Radrizzani paid £45m to buy Leeds United from Massimo Cellino, according to accounts published by the club’s former holding company.


Financial figures released by Eleonora Sport Limited (ESL), the firm set up by Cellino to take control of Leeds in 2014, reveal that Radrizzani completed his purchase of the Championship side with separate instalments of £20m and £25m.

 Massimo Cellino and Andrea Radrizzani.
Massimo Cellino and Andrea Radrizzani.
The first amount, paid in December 2016, secured United’s current chairman an initial 50 per cent stake in Leeds. Radrizzani then completed a 100 per cent buy-out of Cellino with a £25m payment on May 23, 2017.

The 2016-17 results for ESL, of which Cellino is one of two directors, states that the company made a profit of £3.5m through the sale of the club to Radrizzani.

ESL, meanwhile, is due to be paid a further £8.475m from a ‘third party’ in annual instalments between August 2018 and August 2026.

Cellino first became majority shareholder of Leeds in April 2014 after acquiring a 75 per cent stake from Gulf Finance House. GFH accepted a payment of £11m for those shares with Cellino agreeing to take on debts of more than £20m. He subsequently bought all remaining shares in September 2016, three months before Radrizzani made his first investment.

Cellino’s three years in charge of United were a controversial spell in which he fought battles with the Football League and sections of the club’s support, and he called time on his tenure at the end of the 2016-17 season.

The 61-year-old Italian went onto buy Italian Serie B club Brescia, a deal which cost around £100,000 but required Cellino to handle a debt of more than £8m.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #943 på: Februar 27, 2018, 23:07:51 »
et fantastisk engasjement h.b og det er viktig! Ingenting hadde vært værre enn at folk hadde blitt likegyldig til klubben vår.
gleder meg til den dagen noen pøser inn penger i klubben, vi vinner PL og Champions League og h.b sier " hva var det jeg sa"! Da blir du en legende på dette forumet! 8)

Vil jeg aldri si

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #944 på: Februar 28, 2018, 07:42:42 »
Tallene brutt enda mer ned.


Eleonora Sport Accounts 2017

Eleonora Sport Accounts to June 2017

This is just a quick look at the Eleonora Sport accounts to clear up some of the speculation that surrounded the sale of Leeds United to Mr Radrizzani.

There is a not a great deal of information relevant to today to be gleaned from these accounts so I’ll try and keep it brief: However there does seem to be some confusion about “Note 17” which is easily mistaken as profits that Eleonora Sport will make from future cash receipts; there is also a reference to “present day value” in Note 17 which is a term many people will not have come across.

Sale Price
The accounts are clear that they sold the club for £45m (more precisely stated later as £44,757,193 which accounts for currency differences). Closer inspection of the accounts indicates a likelihood that this sale price was not paid up in cash immediately but has been paid in two installments of £36.5m with £8.5m held back to be paid in annual installments up until August 2026.

In financial terms this gives a “headline” sales price of £45m but it is realistically worth less to ESL because it doesn’t get the money immediately.

This “write down” of value is often hard to understand and is known as “Present Day Value” of an income stream. I’ll try and explain more about Present Day Value (PDV) later but the net effect is that the sales price is better expressed as £2.5m less at £42.5m. This lower price has implications for the profit that ESL make and the tax that they will pay

Profit On Sale
Eleonora Sport (ESL) made a paper profit on sale of Leeds United shares of £3.5 million – this is simply the profit that the two 50% sale transactions brought about and is the difference between the cost ESL incurred in buying the shares and the sales price they achieved on sale.

But matters are a little more complicated than that. As I’ve said above the present day value of the sale was only £42.5m and so the present day value of the profit is also lower at around £900,000 rather than the £3.5m on first look.

Tax
Why do accountants use present day values? To put it simply, when a payment is not going to be received for some time its true value is eroded due to inflation. This means that year by year the £3.5m headline profit gets eroded too.

If ESL were charged full tax immediately on the full £3.5m profit they would then get back a tax refund each year to reflect the erosion in the profit due to inflation – this repetitive practice is wasteful of money and resources at HMRC so accounts will work out what the effect will be and tax is paid on that final effect just once.

Closer inspection
ESL had running costs during their time in operation – they themselves had to borrow money to fund Leeds United and had various expenses in keeping the company going. They also charged Leeds United management fees (note – LUFC isn’t specifically mentioned as the company they charged management fees to so that is an assumption on my part) and received interest on cash they held at the bank.

When ESL’s losses in previous years are combined with the profit made selling the club and accounting for the erosion of future values the overall profit ESL achieved in their time as Leeds United owners was just over a million at £1.2 million.

Caution
I must stress that although it is clear that ESL are owed £8.5m which will be paid in installments up to 2026 (ie just under a million pounds each year over the next nine years) there is no statement saying who it is that owes ESL this debt. From looking at ESL accounts and the details of their trading it seems likely to me that this money relates to money held back as part of the sale of the club. I can see no other trading that ESL have undertaken that would give rise to such a debt but I may be wrong.

Management Fees
The ESL accounts state that they charged a Uk company just over half a million pounds in management fees during July 2016 to June 2017. Again, there is no indication in the accounts as to who exactly was charged these fees but it is reasonable to assume it was Leeds United or a related subsidiary of ESL.

These fees for services rendered of £515,000 are income that ESL got during the year and have contributed to the overall profit of £1.2m I mentioned earlier. These fees are on top of any profit from the sale of the club but are included in my overall profit figure for ESL so shouldn’t be added on again.

Summary
In brief:
– ESL spent £41.5m buying Leeds United shares;
– ESL got £36.5m as immediate payment selling the shares;
– ESL will get an annual payment of almost £1m per annum for the next nine years as residual payment for the shares;
– The profit ESL has made from the sale was £3.5m headline, reduced to present day value of £1m;
– ESL charged Leeds United £515,000 in management fees.

Present Day Value
Present Day Value (PDV) of a debt is often confusing. It basically means that if you are owed money but you don’t get the money until after inflation has increased living costs then the money is worth less than you thought originally.

Say you have £1,000 spare and have decided to buy a holiday with the money but I ask you to lend it to me; if I pay you back next year we both might feel you are back at square one – BUT when you come to buy your holiday next year you find that hotel room rates have increased, flights are more expensive and the fuel surcharge has gone up so you need £1,100 to buy your holiday.

Clearly although you got your money back your buying power has decreased.

This is effectively what accountants mean by present day value – £1,000 today needs to be £1,100 next year to be EQUIVALENT.

Accountants reverse the wording and say the £1,100 next year is equivalent to only £1,000 today (they actually use estimates of interest rates as well as inflation rates to come up with a percentage annual rate).

In this way, ESL getting £1m as final payment in 2026 will not be able to buy a house that costs £1m today with that money – in 2026 it will only buy a house that today is selling for £500,000 for instance. Thus the Present Day Value of £1m received in 2026 is £500,000.

In the case of ESL selling Leeds United the £8.5m staged payments have a calculated present day value of just less than £6m.

This is all calculated and put into the accounts now for tax purposes. ALL normal real profit is accounted for in these accounts – there is no extra real profit later when the cash is actually received. In other words, the book value of the profit is £3.5m and will always be £3.5m even as the later £8.5m cash comes in.

Mike Thornton 26th February 2018


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

TK20

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #945 på: Februar 28, 2018, 08:40:48 »
Tallene brutt enda mer ned.

...

Har respekt for at mange av dere følger med på disse utenomsportslige tingene. Jeg synes det er absurd kjedelig.

Eriksen55

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #946 på: Februar 28, 2018, 09:54:42 »
Tallene brutt enda mer ned.

...

Har respekt for at mange av dere følger med på disse utenomsportslige tingene. Jeg synes det er absurd kjedelig.

+1

DenHviteYeboah

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #947 på: Februar 28, 2018, 12:39:59 »
Tallene brutt enda mer ned.

...

Har respekt for at mange av dere følger med på disse utenomsportslige tingene. Jeg synes det er absurd kjedelig.
Dette henger helt sammen med det sportslige! Dessverre :(

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #948 på: Februar 28, 2018, 22:09:02 »
Vi kan jo opprette en utenomsportslig tråd!



Jeg for min del er drittlei alle som gjetter på laget i neste kamp. Det er for meg mye kjedeligere enn å se maling tørke!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #949 på: Februar 28, 2018, 22:54:24 »
Vi kan jo opprette en utenomsportslig tråd!



Jeg for min del er drittlei alle som gjetter på laget i neste kamp. Det er for meg mye kjedeligere enn å se maling tørke!
Kjedeligere enn "Kun x poeng er godt nok"? Er jo tross alt ikke mye å snakke om før kampen begynner, så for min del er slike innlegg det nærmeste jeg kommer noe pre-match spenning før kampdagen, så klart.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Torpe-do

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #950 på: Mars 01, 2018, 15:07:17 »
Vi kan jo opprette en utenomsportslig tråd!



Jeg for min del er drittlei alle som gjetter på laget i neste kamp. Det er for meg mye kjedeligere enn å se maling tørke!
Kjedeligere enn "Kun x poeng er godt nok"? Er jo tross alt ikke mye å snakke om før kampen begynner, så for min del er slike innlegg det nærmeste jeg kommer noe pre-match spenning før kampdagen, så klart.

 ;D ;D

ibster

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #951 på: Mars 01, 2018, 15:12:07 »
Tallene brutt enda mer ned.

...

Har respekt for at mange av dere følger med på disse utenomsportslige tingene. Jeg synes det er absurd kjedelig.


Dette henger helt sammen med det sportslige! Dessverre :(

Dessverre :( ??

lojosang

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #952 på: Mars 01, 2018, 16:04:11 »
Vi kan jo opprette en utenomsportslig tråd!



Jeg for min del er drittlei alle som gjetter på laget i neste kamp. Det er for meg mye kjedeligere enn å se maling tørke!
Kjedeligere enn "Kun x poeng er godt nok"? Er jo tross alt ikke mye å snakke om før kampen begynner, så for min del er slike innlegg det nærmeste jeg kommer noe pre-match spenning før kampdagen, så klart.

Det er nå en gang kampen om de tre poengene de aller fleste følger fotballag for, ikke for den kreative bedriftsøkonomien?  ;D
- Leif Olav

Xern

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #953 på: Mars 01, 2018, 16:40:11 »
Vi kan jo opprette en utenomsportslig tråd!



Jeg for min del er drittlei alle som gjetter på laget i neste kamp. Det er for meg mye kjedeligere enn å se maling tørke!
Kjedeligere enn "Kun x poeng er godt nok"? Er jo tross alt ikke mye å snakke om før kampen begynner, så for min del er slike innlegg det nærmeste jeg kommer noe pre-match spenning før kampdagen, så klart.

Det er nå en gang kampen om de tre poengene de aller fleste følger fotballag for, ikke for den kreative bedriftsøkonomien?  ;D
Er det nå vi går fra "Kun 3p godt nok" til "I denne kampen er kun 29.400 tilskuere eller mer godt nok. Vi må ha inn de 3.641.143 kronene for å sikre Utilias kontraktbetingelser" i kamptrådene?  ::)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

DenHviteYeboah

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #954 på: Mars 01, 2018, 22:14:35 »
Tallene brutt enda mer ned.

...

Har respekt for at mange av dere følger med på disse utenomsportslige tingene. Jeg synes det er absurd kjedelig.


Dette henger helt sammen med det sportslige! Dessverre :(

Dessverre :( ??
Den sportslige utvikling og resultater henger sammen med hva slags økonomi man har. Dessverre så fører en vanvittig pengebruk til gode resultater. se på de øverste lagene PL.....

ar9

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #955 på: Mars 02, 2018, 00:46:17 »
Tallene brutt enda mer ned.

...

Har respekt for at mange av dere følger med på disse utenomsportslige tingene. Jeg synes det er absurd kjedelig.


Dette henger helt sammen med det sportslige! Dessverre :(

Dessverre :( ??
Den sportslige utvikling og resultater henger sammen med hva slags økonomi man har. Dessverre så fører en vanvittig pengebruk til gode resultater. se på de øverste lagene PL.....

Ja pengebruken er vanvittig.
Er vel begrenset hvor mange potensielle eiere det er der ute med så sykt mye kina eller oljepenger til overs at de gidder å kaste det etter lag i Championship.
Men kan det være at en av strategiene til Rad er å gradvis styrke båndene til sjeikene bak Aspire??
At de ser på Leeds som en bra greie og enten kjøper hele butikken etter noen år eller i det minste bidrar med en gild sjekk eller to?

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #956 på: Mars 03, 2018, 08:18:23 »
Batesy

Green > Wiedwald
Bartley > Cooper
Taylor > De Bock
Wood > Lasogga

And the team they played in finished 7th!! And we didn’t improve. And shock horror we’ve gone backwards. It’s not rocket science is it ffs.


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #957 på: Mars 04, 2018, 15:51:52 »
Matt Vare

Ortas Signings

Lonergan  NO
Weidwald  NO
Pennington  JURY'S OUT
Anita  NO
De Bock  NO
Forshaw  YES
Alioski  JURY'S OUT
Saiz  YES
Lasogga  YES
Grot  NO
Cibicki  NO
Roberts DONT KNOW
Ekuban  JURY'S OUT
Buoy DON'T KNOW
Ideguchi DON'T KNOW

15 signings, £25m spent, 3 players good enough for 1st team. says it all #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

raggen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #958 på: Mars 04, 2018, 16:40:05 »
setter ting litt i perspektiv dette ja selv om noen av de er litt tidlig avskrive.. og synes det er rart at Orta er den Rad lener seg til opp i dette med spillerkjop naar han ble kritisert opp og i mente i Boro for dette ::)
Forever Leeds United!!!!!!!!

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #959 på: Mars 04, 2018, 16:54:53 »
setter ting litt i perspektiv dette ja selv om noen av de er litt tidlig avskrive.. og synes det er rart at Orta er den Rad lener seg til opp i dette med spillerkjop naar han ble kritisert opp og i mente i Boro for dette ::)


Av de 15:

1 i sommer

1 på lån

1 i januar



........
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973