Skrevet av Emne: Tidligere eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017- 17/7-2023  (Lest 366870 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Jon R

Sv: Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1200 på: Mars 25, 2018, 12:55:31 »
Hvilket engelske forum referer du til yeboah?
Du kan starte med å lese alle innlegg til artikler tilknyttet Leeds United i YEP, gjerne artikler mange uker tilbake. Videre kan du titte litt på Yorkshire Post, og til slutt kan du snakke med flere enn 2 supportere i Leeds by. Da får du et litt annet inntrykk enn den klokkertrua folk på dette forum har. Waccoe tar jeg med en klype salt, så det gjelder ikke ;D
Det vil alltid være slik at stemningen blant supporterne er sterkt farget av resultatene på banen. Skulle bare mangle. Det er naturlig at de mest misfornøyde har lavest terskel for å ty til tastaturet når det går dårlig. Når vi vinner kamper er bildet motsatt. De mer «nøytrale» uten sterke meninger om AR og Orta utgjør nok den tause majoriteten. Når det gjelder engelske forum tror jeg mange har det som meg. Når vi taper kamper er stemningen er så ensidig negativ og hatsk at de som har et mer nyansert syn ikke orker å engasjere seg i debatten. Enkelte sider og tråder blir rene ekkokamre for de som misliker AR og som hater Orta. I slike debatter er det påtagelig at alt måles etter her og nå. De langsiktige perspektivene forsvinner. Orta er en joke og en cunt og AR er en fraud. Dere så jo selv hvor dårlig O Kane var? Og Debock er den verste signingen ever! Ferdig snakka og Orta out!

Når det gjelder din påståtte «klokketrua» er det stor forskjell på å støtte opp under prosjekt gjenoppbygning av klubben og svelge rått alt eieren sier.  Du nevner tålmodighet hos supportere som om det er noe negativt. Hva du ikke nevner er at AR snakket mye om akademiet og u-23 som satsingsområde ved tiltredelse. Dette var ikke tomme eller «svulstige» ord. Han har levert som lovet og gjort store investeringer for å gjenreise ungdomssatsingen i sitt første år som eier. Derfor er det svært gledelig og viktig med den den usedvanlig gode fremgangen både hos u-18 og u-23 utover sesongen. Dette er en av de viktigste byggestenene i 5 års planen til Radrizzani, langsiktig arbeid som det ikke er mulig å måle etter 10 mnd i klubben. Allikevel, i din virkelighet er konklusjonen allerede klar, det meste Rad har gjort i sine 10 første mnd har slått feil. Jeg har ikke konkludert med at han vil lykkes, bare at jeg jeg ser det jobbes planmessig og målrettet på mange plan, og det uten storslåtte løfter som brytes fortløpende, helt uten løpende rettssaker og gjentakende negativt mediafokus, slik vi bittert erfarte med foregående eiere.
Jon R.

TK20

Sv: Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1201 på: Mars 25, 2018, 17:37:17 »
No utpeikar eg forøvrig ikkje deg, DHY. Det var i alle fall ikkje meininga. Derimot så er oppfatninga av det eg les av fleire medforumistar i fleire postar at det manglar vilje, og i alle fall evne, til investeringar.
Tja...jeg bare mener at vi "negative dommedagsprofeter" her på forumet har nok ikke påstått at Rad fullstendig mangler evne tl investeringer. Det som jeg reagerer på er de sportslige avgjørelser Rad/Orta har tatt, og at man ikke har fått tak i spillere som er i nærheten av nivået til de som har forsvunnet. Videre satses det fortsatt på en umerritert trener med en særdeles dårlig vinnratio. Det som er rart er at de som tippet Leeds høyt på tabellen før sesongen, til og med opprykk, ser ut til å være like positive og tålmodige ift Rad. Vi "andre" er vel like oppgitte nå som før sesongen. Jeg tenkte ihvertfall at jeg hadde tatt grundig feil av alle mine analyser etter 6-7 kamper i fjor høst, men så kom dessverre hverdagen for oss også... Det som gjør det ekstra ille for oss er jo at formen har falt som et blylodd siden ifjor høst. Vi evner ikke å være stabile over flere kamper, og jeg tror mange hadde forventet ihvertfall at vi skulle snuse på playoff. Nå har det meste slått feil for Rad og folk blir oppgitt over at det sportslige går bakover. Noen lyspunkter er det jo med noen spillere, og at U23 ser ut til å holde god kvalitet, men jeg tror at en sesong til hvor vi ikke ser noen vesentlig sportslig fremgang, så vil de aller fleste betegne Rads prosjekt som fullstendig mislykket :( Denne sommerens transferaktiviteter og hva som skjer de første 10 kampene neste sesong er etter min mening noe av det viktigste klubben har hatt foran seg på mange år. Hvis vii ser bedring og får et håp om bedre tider, så vil det være så utrolig viktig for alle Leedssupportere. I motsatt fall så vil det ende med publikum under 20000 på ER....jeg har dessverre fortsatt sterke mistanker om at Orta og PH ikke er de rette for å føre oss fremover sportslig. Det blir spennende å se hvilke som er i troppen til seriestart. I mitt hode må ihvertfall O`Kane, Phillips,Wiedwald og Sacko ut. Frykter at Pontus, Pablo og Saiz forsvinner. Spennende tider....

Kan vi holde disse diskusjonene til én tråd? Dere var godt igang i Jack Clarke-tråden. Fortsett der, så kan de andre trådene fokusere på tema.

Jeg er innom forumet ca annenhver dag når det ikke er kamp. Ved gjennomskumming virker samtlige tråder å handle om akkurat det samme om dagen. Fint om vi kan heve nivået litt.

Jon R

Sv: Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1202 på: Mars 25, 2018, 20:56:26 »
No utpeikar eg forøvrig ikkje deg, DHY. Det var i alle fall ikkje meininga. Derimot så er oppfatninga av det eg les av fleire medforumistar i fleire postar at det manglar vilje, og i alle fall evne, til investeringar.
Tja...jeg bare mener at vi "negative dommedagsprofeter" her på forumet har nok ikke påstått at Rad fullstendig mangler evne tl investeringer. Det som jeg reagerer på er de sportslige avgjørelser Rad/Orta har tatt, og at man ikke har fått tak i spillere som er i nærheten av nivået til de som har forsvunnet. Videre satses det fortsatt på en umerritert trener med en særdeles dårlig vinnratio. Det som er rart er at de som tippet Leeds høyt på tabellen før sesongen, til og med opprykk, ser ut til å være like positive og tålmodige ift Rad. Vi "andre" er vel like oppgitte nå som før sesongen. Jeg tenkte ihvertfall at jeg hadde tatt grundig feil av alle mine analyser etter 6-7 kamper i fjor høst, men så kom dessverre hverdagen for oss også... Det som gjør det ekstra ille for oss er jo at formen har falt som et blylodd siden ifjor høst. Vi evner ikke å være stabile over flere kamper, og jeg tror mange hadde forventet ihvertfall at vi skulle snuse på playoff. Nå har det meste slått feil for Rad og folk blir oppgitt over at det sportslige går bakover. Noen lyspunkter er det jo med noen spillere, og at U23 ser ut til å holde god kvalitet, men jeg tror at en sesong til hvor vi ikke ser noen vesentlig sportslig fremgang, så vil de aller fleste betegne Rads prosjekt som fullstendig mislykket :( Denne sommerens transferaktiviteter og hva som skjer de første 10 kampene neste sesong er etter min mening noe av det viktigste klubben har hatt foran seg på mange år. Hvis vii ser bedring og får et håp om bedre tider, så vil det være så utrolig viktig for alle Leedssupportere. I motsatt fall så vil det ende med publikum under 20000 på ER....jeg har dessverre fortsatt sterke mistanker om at Orta og PH ikke er de rette for å føre oss fremover sportslig. Det blir spennende å se hvilke som er i troppen til seriestart. I mitt hode må ihvertfall O`Kane, Phillips,Wiedwald og Sacko ut. Frykter at Pontus, Pablo og Saiz forsvinner. Spennende tider....

Kan vi holde disse diskusjonene til én tråd? Dere var godt igang i Jack Clarke-tråden. Fortsett der, så kan de andre trådene fokusere på tema.

Jeg er innom forumet ca annenhver dag når det ikke er kamp. Ved gjennomskumming virker samtlige tråder å handle om akkurat det samme om dagen. Fint om vi kan heve nivået litt.
Flyttet!
Jon R.

ibster

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1203 på: April 03, 2018, 20:09:13 »
Nå har Radz vært i klubben i 15 måneder, drøyt 2/3 av tiden har han vært eneeier. Han sier han har en femårsplan. La oss si at planen hans gjelder fra 01.06.2017-01.06.2022. Vi er ~18% inn i planen hans.



En god eier forbedrer det sportslige, gjør nødvendige investeringer, driver klubben på en ansvarlig måte og skaper et godt forhold til fansen og lokale krefter. Ingen eier kan garantere opprykk. De kan legge forholdene til rette for sportslig suksess. For å sette det på spissen - hvis banen blir invadert av fans hver uke så kampene blir avlyst eller hvis vi har 100-1 i skudd hver kamp men alle våre treffer stanga så er det lite de får gjort med det. Nå sier jeg ikke at stang ut er grunnen til at vi er der vi er nå denne sesongen, men dere skjønner...

OK, så hvis premisset er at eieren i beste fall kan legge forholdene til rette for opprykk – hva kan vi så forvente av ham? Alle har ulike forventninger - fra et sportslig ståsted er jeg forøyd om han gjør det han kan gjøre for å forbedre det sportslige. I mine øyne er det:

•   Skaffe bedre spillere
•   Forsøke å holde på våre beste spillere
•   Ansette bedre trenere/managere
•   Forbedre ungdomssatsingen

Skaffe bedre spillere

Før denne sesongen mistet vi Taylor, Bartley og Wood. Tre soleklare førstelagsspillere. Disse ble forsøkt erstattet med CBJ, Pennington og Lasogga. På papiret virket det som om det var et fornuftig, dog litt svakt, forsøk på å erstatte de som dro. Med fasit i hånd vet vi hvordan det har gått. CBJ var en fiasko og Pennington har vært mye opp og ned, ikke noe i nærheten av Bartley (men den skadeplagede starten på sesongen har nok preget oppholdet i Leeds). Lasogga har levert ganske bra men Wood etterlatte seg store sko å fylle og det er urimelig å forvente at noen klubb kan lykkes med å hente en spiss som leverer 30+ mål.

I januar handlet vi inn Forshaw og De Bock til førstelaget, Forshaw er vår desidert beste sentrale midtbanespiller. De Bock har vært ustabil og vi har fortsatt et problem på venstre back.

I tillegg har vi denne sesongen hentet inn Saiz som er den beste spilleren vi har kjøpt i manns minne.
+ Saiz, Forshaw, Lasogga
- CBJ, Pennington, (De Bock), Wiedvald

(Resten er ikke glemt, men ikke utslagsgivende for mine synspunkter)

Jeg syns vi har fått noe dårlig uttelling med spillerne inn. Klich dro etter et kort (og merkelig) opphold, men har vist seg som en god fotballspiller igjen, Roberts har vi ikke sett noe til pga. skader, Wiedvald har vært svært underveldende, begge PL-lånene CBJ og Pennington feilet. Men uomtvistelig kan vi vel si at Forshaw og Saiz er bedre enn de spillerne vi hadde fra før. Det er tynt grunnlag å bedømme på ennå. Det som er enda viktigere enn en sesongs to transfervinduer er det strategiske arbeidet for å kunne investere tyngre i fremtiden, dette ser ut til å være i gang. Se lenger ned når jeg drøfter ungdomssatsingen.

Forsøke å holde på våre beste spillere

Jeg velger å tro på rapportene fra bl.a. Hay om at det ikke var mulig å beholde Wood, Taylor og Bartley. Derfor legger jeg ikke skylden på Radz for at de dro. Green kunne vi (kanskje) beholdt, så dette burde være nok en lærepenge for vår ferske eier. Utover det har vi ikke så mye grunnlag å bedømme på ennå.
Det er åpenbart at jeg skulle ønske Green var keeperen vår også denne sesongen så det teller på minussiden, men ikke veldig tungt siden Green/Wiedvald byttet virket ikke helt ufornuftig mtp. spillernes alder og måten TC ønsket å spille fotball på.

Det blir spennende å se om vi klarer å beholde Saiz, Jansson og Pablo i sommer...


Forbedre ungdomssatsing

Arbeidet med å gjenoppbygge vårt stolte akademi er godt i gang med mange nye spillere og trenere inn før og under denne sesongen både på trener og spillersiden. 

FFP legger restriksjoner på hvor mye klubben kan investere i førstelagstroppen så klubben må først komme med et så FFP vennlig regnskap som mulig. Her hjelper <=U23 satsingen.

Hvis jeg har forstått det rett så er det "en krone brukt er en krone spart" som er prinsippet når det kommer til ungdomssatsing under FFP. Følg med på alle kostnadene og inntektene knyttet til U-lagene i eksemplene under.



Her har altså klubben -10 MP i underskudd men pga. hvordan man regner ut «FFP underskudd/overskudd» så har klubben faktisk 11MP i «overskudd».

Hvis vi hadde latt være å investere i U-lagene ville FFP overskuddet ikke vært noe overskudd, men et underskudd på 9 MP.



Hva har U23 å gjøre med å kjøpe bedre spillere?

Jo, siden man litt forenklet kan si at reglene tillater at man kan satse 40MP mer enn klubben har råd til jamfør "FFP overskudd/underskudd". Ikke overraskende må klubben få best mulig råd før den satser. Satser man før man har maksimert FFP overskuddet kan det hende at man ikke har nok midler til å satse tilstrekkelig og da er sjansen større for at klubben havner i en presset situasjon hvis ikke opprykket kommer.

Tilbake til det første regnskapsbildet...

Hvis vi hadde hatt 3 år med identiske regnskap (med U-satsning) ville det gitt 33MP i FFP «overskudd». Dette ville gitt oss muligheten til å satse 33MP + 40MP i injiserte penger over de neste tre årene. Altså 73 MP.

Hvis vi hadde hatt 3 år med identiske regnskap (UTEN U-satsning) ville det gitt -27 MP i FFP «underskudd». Dette ville gitt oss muligheten til å satse -27 MP + 40 MP i injiserte penger over de neste tre årene. Altså 13 MP.

Dette viser viktigheten av å posisjonere klubben økonomisk ved hjelp av ungdomssatsingen. Nå er tallene overfor helt fiktive men de illustrerer poenget.

Med mindre wolvespraksis er lov så kan vi ikke kjøpe så mye bedre (dyrere) spillere. Vi må kjøpe «smart» og vi må kjøpe mange U spillere. Ikke fordi vi vil men fordi vi må.

Konklusjon. Vi har hentet mange nye spillere og det virker å være god stemning på akademiet om dagen med gode resultater for bl.a U23. Trenerstaben er også vesentlig styrket og det er varmmat i kantina igjen.


Ansette bedre trenere/managere

Radz er en uerfaren eier men ble imponert over TC. Nå i ettertid fremstår ansettelsen som naiv, men jeg syns ikke den var idiotisk. Det var en feilslått satsning. Det funket ikke og sånn sesongen utviklet seg ble det umulig å fortsette med TC.

Hans erstatter var de fleste enige om skulle være ung, engelsk og kjenne ligaen. I nøden spiser fanden fluer og vi fikk Hecky, det er litt hardt å legge skylden på han arbeidsforholdene tatt i betraktning. De var elendige og resultatene har vært deretter.
Jeg blir overrasket om ikke Radz & Co. allerede nå leter etter en ny trener slik ståa er nå. Kanskje snur pilene oppover etter de siste kampene og han fortsetter. Uansett - i utgangspunktet syns jeg begge ansettelsene var greie (ikke glem starten til TC...) men det har overhodet ikke funka for oss dessverre.

Konklusjon. Her er sikkert mange uenige men jeg foretrekker en mer ”moderne” coach enn Warnock et. al. Derfor gir jeg godkjent for forsøkene (TC og PH) men skuffet over utfallet.

Øvrige ting

Bra
•   Positivt med oppmerksomhet på de andre Leedslagene
•   Forsøker aktivt å involvere fansen
•   Kjøpt tilbake stadion

Kritikkverdig
•   Negativ mediehåndtering rundt sparkingen av TC. Unødvendig å henge ut TC og når han ”tar på seg ansvaret” blir fort at han lover for mye og setter seg selv ansvarlig dersom neste trener feiler (noe han ser ut til å gjøre... )
•   Ganske shady det Aspire academy greiene
•   Crestgate (ny logo) – dårlig håndtert

Alt tatt i betraktning så er jeg fortsatt godt fornøyd med at vi eies av Andrea Radrizziani. Resultatene våre har vært skuffende men det er lite av det Radz har gjort som har vært dårligere enn det jeg så for meg da han overtok som eneeier. Det må i så fall være mediehåndteringen hans.

Sammenliknet med suppehuene som har styrt skuta siden Ridsdale så er Radz mange divisjoner over. Han er nybegynner som klubbeier men jeg har en følelse av at han lærer fort. Når det er sagt så har han stilt seg laglig til huggs med uttalelser om PO ambisjoner og at han er ansvarlig om neste trener feiler. Her har han uten grunn gjort sin egen jobb vanskeligere. Så alt er ikke rosenrødt men sett under ett står det greit til og vi er fortsatt relativt tidlig i prosessen med å gjenreise klubben vår.

Så for å runde av - tl;dr:
•   Skaffe bedre spillere - Pila går riktig vei. Litt naivt i august, bra i januar. Leverer det vi kan forvente
•   Forsøke å holde på våre beste spillere - Litt tidlig å bedømme
•   Ansette bedre trenere/managere - Har litt å gå på her. Ikke funnet riktig førstelagstrener ennå
•   Forbedre ungdomssatsingen - Leverer

kjør debatt

Sydhagen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1204 på: April 03, 2018, 20:25:44 »
Må bare berømme deg for et godt innlegg, ibster.
Synes du oppsummerer fint og konkluderer fint. Vil også legge til på plussiden at han har tatt damelaget inn i varmen igjen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1205 på: April 03, 2018, 20:32:51 »
for et fantastisk bra innlegg ibster.
faktisk så bra at jeg plutselig fikk troa på et resultat mot fulham i kveld!
mot!

DON REVIE

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1206 på: April 03, 2018, 21:10:26 »
Nå har Radz vært i klubben i 15 måneder, drøyt 2/3 av tiden har han vært eneeier. Han sier han har en femårsplan. La oss si at planen hans gjelder fra 01.06.2017-01.06.2022. Vi er ~18% inn i planen hans.



En god eier forbedrer det sportslige, gjør nødvendige investeringer, driver klubben på en ansvarlig måte og skaper et godt forhold til fansen og lokale krefter. Ingen eier kan garantere opprykk. De kan legge forholdene til rette for sportslig suksess. For å sette det på spissen - hvis banen blir invadert av fans hver uke så kampene blir avlyst eller hvis vi har 100-1 i skudd hver kamp men alle våre treffer stanga så er det lite de får gjort med det. Nå sier jeg ikke at stang ut er grunnen til at vi er der vi er nå denne sesongen, men dere skjønner...

OK, så hvis premisset er at eieren i beste fall kan legge forholdene til rette for opprykk – hva kan vi så forvente av ham? Alle har ulike forventninger - fra et sportslig ståsted er jeg forøyd om han gjør det han kan gjøre for å forbedre det sportslige. I mine øyne er det:

•   Skaffe bedre spillere
•   Forsøke å holde på våre beste spillere
•   Ansette bedre trenere/managere
•   Forbedre ungdomssatsingen

Skaffe bedre spillere

Før denne sesongen mistet vi Taylor, Bartley og Wood. Tre soleklare førstelagsspillere. Disse ble forsøkt erstattet med CBJ, Pennington og Lasogga. På papiret virket det som om det var et fornuftig, dog litt svakt, forsøk på å erstatte de som dro. Med fasit i hånd vet vi hvordan det har gått. CBJ var en fiasko og Pennington har vært mye opp og ned, ikke noe i nærheten av Bartley (men den skadeplagede starten på sesongen har nok preget oppholdet i Leeds). Lasogga har levert ganske bra men Wood etterlatte seg store sko å fylle og det er urimelig å forvente at noen klubb kan lykkes med å hente en spiss som leverer 30+ mål.

I januar handlet vi inn Forshaw og De Bock til førstelaget, Forshaw er vår desidert beste sentrale midtbanespiller. De Bock har vært ustabil og vi har fortsatt et problem på venstre back.

I tillegg har vi denne sesongen hentet inn Saiz som er den beste spilleren vi har kjøpt i manns minne.
+ Saiz, Forshaw, Lasogga
- CBJ, Pennington, (De Bock), Wiedvald

(Resten er ikke glemt, men ikke utslagsgivende for mine synspunkter)

Jeg syns vi har fått noe dårlig uttelling med spillerne inn. Klich dro etter et kort (og merkelig) opphold, men har vist seg som en god fotballspiller igjen, Roberts har vi ikke sett noe til pga. skader, Wiedvald har vært svært underveldende, begge PL-lånene CBJ og Pennington feilet. Men uomtvistelig kan vi vel si at Forshaw og Saiz er bedre enn de spillerne vi hadde fra før. Det er tynt grunnlag å bedømme på ennå. Det som er enda viktigere enn en sesongs to transfervinduer er det strategiske arbeidet for å kunne investere tyngre i fremtiden, dette ser ut til å være i gang. Se lenger ned når jeg drøfter ungdomssatsingen.

Forsøke å holde på våre beste spillere

Jeg velger å tro på rapportene fra bl.a. Hay om at det ikke var mulig å beholde Wood, Taylor og Bartley. Derfor legger jeg ikke skylden på Radz for at de dro. Green kunne vi (kanskje) beholdt, så dette burde være nok en lærepenge for vår ferske eier. Utover det har vi ikke så mye grunnlag å bedømme på ennå.
Det er åpenbart at jeg skulle ønske Green var keeperen vår også denne sesongen så det teller på minussiden, men ikke veldig tungt siden Green/Wiedvald byttet virket ikke helt ufornuftig mtp. spillernes alder og måten TC ønsket å spille fotball på.

Det blir spennende å se om vi klarer å beholde Saiz, Jansson og Pablo i sommer...


Forbedre ungdomssatsing

Arbeidet med å gjenoppbygge vårt stolte akademi er godt i gang med mange nye spillere og trenere inn før og under denne sesongen både på trener og spillersiden. 

FFP legger restriksjoner på hvor mye klubben kan investere i førstelagstroppen så klubben må først komme med et så FFP vennlig regnskap som mulig. Her hjelper <=U23 satsingen.

Hvis jeg har forstått det rett så er det "en krone brukt er en krone spart" som er prinsippet når det kommer til ungdomssatsing under FFP. Følg med på alle kostnadene og inntektene knyttet til U-lagene i eksemplene under.



Her har altså klubben -10 MP i underskudd men pga. hvordan man regner ut «FFP underskudd/overskudd» så har klubben faktisk 11MP i «overskudd».

Hvis vi hadde latt være å investere i U-lagene ville FFP overskuddet ikke vært noe overskudd, men et underskudd på 9 MP.



Hva har U23 å gjøre med å kjøpe bedre spillere?

Jo, siden man litt forenklet kan si at reglene tillater at man kan satse 40MP mer enn klubben har råd til jamfør "FFP overskudd/underskudd". Ikke overraskende må klubben få best mulig råd før den satser. Satser man før man har maksimert FFP overskuddet kan det hende at man ikke har nok midler til å satse tilstrekkelig og da er sjansen større for at klubben havner i en presset situasjon hvis ikke opprykket kommer.

Tilbake til det første regnskapsbildet...

Hvis vi hadde hatt 3 år med identiske regnskap (med U-satsning) ville det gitt 33MP i FFP «overskudd». Dette ville gitt oss muligheten til å satse 33MP + 40MP i injiserte penger over de neste tre årene. Altså 73 MP.

Hvis vi hadde hatt 3 år med identiske regnskap (UTEN U-satsning) ville det gitt -27 MP i FFP «underskudd». Dette ville gitt oss muligheten til å satse -27 MP + 40 MP i injiserte penger over de neste tre årene. Altså 13 MP.

Dette viser viktigheten av å posisjonere klubben økonomisk ved hjelp av ungdomssatsingen. Nå er tallene overfor helt fiktive men de illustrerer poenget.

Med mindre wolvespraksis er lov så kan vi ikke kjøpe så mye bedre (dyrere) spillere. Vi må kjøpe «smart» og vi må kjøpe mange U spillere. Ikke fordi vi vil men fordi vi må.

Konklusjon. Vi har hentet mange nye spillere og det virker å være god stemning på akademiet om dagen med gode resultater for bl.a U23. Trenerstaben er også vesentlig styrket og det er varmmat i kantina igjen.


Ansette bedre trenere/managere

Radz er en uerfaren eier men ble imponert over TC. Nå i ettertid fremstår ansettelsen som naiv, men jeg syns ikke den var idiotisk. Det var en feilslått satsning. Det funket ikke og sånn sesongen utviklet seg ble det umulig å fortsette med TC.

Hans erstatter var de fleste enige om skulle være ung, engelsk og kjenne ligaen. I nøden spiser fanden fluer og vi fikk Hecky, det er litt hardt å legge skylden på han arbeidsforholdene tatt i betraktning. De var elendige og resultatene har vært deretter.
Jeg blir overrasket om ikke Radz & Co. allerede nå leter etter en ny trener slik ståa er nå. Kanskje snur pilene oppover etter de siste kampene og han fortsetter. Uansett - i utgangspunktet syns jeg begge ansettelsene var greie (ikke glem starten til TC...) men det har overhodet ikke funka for oss dessverre.

Konklusjon. Her er sikkert mange uenige men jeg foretrekker en mer ”moderne” coach enn Warnock et. al. Derfor gir jeg godkjent for forsøkene (TC og PH) men skuffet over utfallet.

Øvrige ting

Bra
•   Positivt med oppmerksomhet på de andre Leedslagene
•   Forsøker aktivt å involvere fansen
•   Kjøpt tilbake stadion

Kritikkverdig
•   Negativ mediehåndtering rundt sparkingen av TC. Unødvendig å henge ut TC og når han ”tar på seg ansvaret” blir fort at han lover for mye og setter seg selv ansvarlig dersom neste trener feiler (noe han ser ut til å gjøre... )
•   Ganske shady det Aspire academy greiene
•   Crestgate (ny logo) – dårlig håndtert

Alt tatt i betraktning så er jeg fortsatt godt fornøyd med at vi eies av Andrea Radrizziani. Resultatene våre har vært skuffende men det er lite av det Radz har gjort som har vært dårligere enn det jeg så for meg da han overtok som eneeier. Det må i så fall være mediehåndteringen hans.

Sammenliknet med suppehuene som har styrt skuta siden Ridsdale så er Radz mange divisjoner over. Han er nybegynner som klubbeier men jeg har en følelse av at han lærer fort. Når det er sagt så har han stilt seg laglig til huggs med uttalelser om PO ambisjoner og at han er ansvarlig om neste trener feiler. Her har han uten grunn gjort sin egen jobb vanskeligere. Så alt er ikke rosenrødt men sett under ett står det greit til og vi er fortsatt relativt tidlig i prosessen med å gjenreise klubben vår.

Så for å runde av - tl;dr:
•   Skaffe bedre spillere - Pila går riktig vei. Litt naivt i august, bra i januar. Leverer det vi kan forvente
•   Forsøke å holde på våre beste spillere - Litt tidlig å bedømme
•   Ansette bedre trenere/managere - Har litt å gå på her. Ikke funnet riktig førstelagstrener ennå
•   Forbedre ungdomssatsingen - Leverer

kjør debatt








Hærlig Ibster. Sitter med tårer i øynene. Fantastisk bra oppsummert, og en tankevekker for mange bør det være. Saiz, Jansson og Hernandez blir usedvanlig viktige å beholde , så må vi treffe bedre å heve lista noen hakk i sommer. MOT

Reaney

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1207 på: April 03, 2018, 21:53:19 »
Vi vinner ikke kveldskamper. Siste seier i kveldskamp, september 2017, hjemme mot Birmingham.


Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1209 på: April 03, 2018, 23:15:08 »
Vi vinner ikke kveldskamper. Siste seier i kveldskamp, september 2017, hjemme mot Birmingham.

Morsomt poeng. Hva med å trene på kveldskamper?

Er du sikker på at vi rett og slett bare ikke er gode nok.?

Jon R

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1210 på: April 04, 2018, 00:40:24 »
https://footballleagueworld.co.uk/journalist-issues-leeds-united-transfer-budget-update-that-may-disappoint-fans/
Herfra sluttet jeg å ta dette seriøst: «Hernandez is probably the one player they wish wasn’t out of contract, all the others they’d be happy to move on.»   ::)
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1211 på: April 04, 2018, 12:21:13 »
@APOPEY

Looking at the #lufc accounts for the year ending June 2017 the club made an operating loss of £9.1m.

But, the sale of Lewis Cook to Bournemouth in the summer of 2016 was a big factor in helping to show a slight profit of about £1m

Turnover increased by £4m to £34.1m (cont)

Adam Pope
‏
£2m of the uplift in turnover due to the average home gate rising from 22.4k to 27.6k.

Leeds United say during the year owner Andrea Radrizzani also injected £14.5m of cash to fund club, buy players help pay off debts. #lufc (cont)

United say 6.8m was spent on player transfers and £8.4m was used to pay back some of the £17m owed to former owners GFH Capital. #lufc
 
Around £16m was spent on the salaries of first-team players in 2026-17 which was 47 per cent of #lufc turnover. As a percentage this is comparatively low for clubs trying to challenge for promotion.
Note Radrizzani says this year’s (2017-18) wage bill has gone up by £7m+

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ibster

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1212 på: April 04, 2018, 14:11:50 »
Takk for skryt dere.

Oppløftende å se at vi har betydelig bedre omsetning denne sesongen. Er det noen som vet hvor mye som gjenstår av gjelden til gfh?

ibster

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1213 på: April 04, 2018, 15:28:33 »
Takk for skryt dere.

Oppløftende å se at vi har betydelig bedre omsetning denne sesongen. Er det noen som vet hvor mye som gjenstår av gjelden til gfh?

Det virker som om vi fortsatt har 8,5 MP gjeld til gfh men at denne delen sjekkes av advokatene til klubben. Det ender vel med et forlik eller ettergivelse tenker jeg.

Cherry

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1214 på: April 04, 2018, 15:46:16 »
Må bare berømme deg for et godt innlegg, ibster.
Synes du oppsummerer fint og konkluderer fint. Vil også legge til på plussiden at han har tatt damelaget inn i varmen igjen.


Spiller Emma der...? ;)
 

Sydhagen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1215 på: April 04, 2018, 16:16:23 »
Må bare berømme deg for et godt innlegg, ibster.
Synes du oppsummerer fint og konkluderer fint. Vil også legge til på plussiden at han har tatt damelaget inn i varmen igjen.


Spiller Emma der...? ;)
Hehe, men godt poeng. Signeringen av Emma er solid på plussiden!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1216 på: April 04, 2018, 16:42:35 »
Skal vi tippe omsetningøkning til 40 mill pund ved neste korsvei. Lønn på 23 mill pund eller 57,5 prosent av omsetning. Det er vel spiselig i seg selv. Den kortsiktige effekten av nesten 50 prosent lønnsøkning er jo fraværende, for ikke å si omvendt proporsjonal. Får håpe den langsiktige effekten bedrer bildet.
 

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1217 på: April 05, 2018, 18:54:32 »
Neste regnskap blir bedre pga denne sesong:. Betalt gjeld, slipper leie av ER, ca 32000 tilsk pr kamp, stream inntekt, stabile lønninger, catering osv .

Jeg tror troppen bare blir moderat oppgradert denne sommeren.

Neste sommer er det 3 år igjen av denne 5-årsplanen. Da tjener vi mer penger men ikke nok alene til kjøpe spillere for opprykk.

Så vidt jeg skjønner så kan klubber tape ca £39 mill over 3 år eller ca 13 mill pr år for overholde FFP. I 2019 må Rad bruke mer på kvalitetspillere. Da er tiden inne.

Normalt trenger man 2-3 seriøse forsøk (sesonger) på å rykke opp , ser vi.

Det betyr at 2019/20 blir første seriøse forsøk på opprykk, slik jeg ser det.




Leedsfan

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1218 på: April 06, 2018, 21:22:25 »
Should LUFC spend big?

https://www.mikethornton.xyz/should-lufc-spend-big/

Burde vi? Får man alltid/ofte valuta for pengene?


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1219 på: April 10, 2018, 16:36:22 »
I’d Radebe Leeds

Victor Orta linked to a role at Deportivo. Would you want to see him go? #lufc

 :o ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jostein.

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1220 på: April 10, 2018, 22:53:16 »
Du har mye å bevise i sommer Rad!
Leeds Carajo!

RoarG

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1221 på: April 11, 2018, 22:24:23 »
Du har mye å bevise i sommer Rad!
+1
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1222 på: April 14, 2018, 10:03:28 »
Glenavon FC

BREAKING NEWS | Glenavon are delighted to announce a performance partnership with @LUFC . Full story to follow later on website.



NY Farmerklubb?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

rd1

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1223 på: April 14, 2018, 10:58:41 »
Så langt er prosjektet en fiasko:
- 2 feilansettelser på manageresiden
- grusom transferpolitikk på seniorsiden
- laget vesentlig svekket fra Ifjor
- sannsynligvis er økonomien svekket. Mange/bare feilkjøp har blåst pengene, samt lange kontrakter på de samme og alle andre spillerne.

Ã… ha en 5 års plan er greit nok, men det bør være fremgang fra år til år.

Akkurat nå er jeg så disulisjonert som jeg aldri har vært:
- håpet om at en ny eier «redder oss» er bort (når vi hadde Bates, Cellino klamret vi oss til et fremtidshåp om at ny eier ville redde oss)
- håpet om at vi noensinne skal ansette en god manager er borte (hvorfor begynne nå?)
- nåværende stall er så dårlig at vi nok en gang trenger 4-5 forsterkninger for å nærme oss Play-off
- og siden Orta og co skal kjøpe inn de 4-5 spillerne, vet vi jo at det ikke vil fungere

Sukk.
"Who needs Cantona??"

DenHviteYeboah

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1224 på: April 14, 2018, 12:05:36 »
Så langt er prosjektet en fiasko:
- 2 feilansettelser på manageresiden
- grusom transferpolitikk på seniorsiden
- laget vesentlig svekket fra Ifjor
- sannsynligvis er økonomien svekket. Mange/bare feilkjøp har blåst pengene, samt lange kontrakter på de samme og alle andre spillerne.

Ã… ha en 5 års plan er greit nok, men det bør være fremgang fra år til år.

Akkurat nå er jeg så disulisjonert som jeg aldri har vært:
- håpet om at en ny eier «redder oss» er bort (når vi hadde Bates, Cellino klamret vi oss til et fremtidshåp om at ny eier ville redde oss)
- håpet om at vi noensinne skal ansette en god manager er borte (hvorfor begynne nå?)
- nåværende stall er så dårlig at vi nok en gang trenger 4-5 forsterkninger for å nærme oss Play-off
- og siden Orta og co skal kjøpe inn de 4-5 spillerne, vet vi jo at det ikke vil fungere

Sukk.
Helt enig i alt du skriver!
Det ser mørkt ut :(

Blank_File

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1225 på: April 14, 2018, 12:46:24 »
Radrizzani kommer til å lære. Vent og se. Jeg har ikke mista troa enda. Det har foreløpig vært handling bak ordene hans, selv om MYE har gått galt i år.

Kato

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1226 på: April 14, 2018, 13:04:56 »
Til syvende og sist er vi like langt som etter fjorårssesongens 7. plass. Vi rykker akkurat like lite opp.
 

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1227 på: April 14, 2018, 14:44:30 »
Skal vi begynne å bytte eiere like ofte som trenere tror jeg det blir veldig lenge til vi får se leeds i pl.
Uansett mye penger man spytter inn er det ingen som har oppnådd suksess på under 1 år.
Mannen vil og mannen lærer., så får fremtiden vise om han kan gjøre oss great again. Har fortsatt stor tro tross kritikken.
Kritikk viser engasjement. Og engasjement i håpløse tider gjør denne nydelige klubben så spesiell
« Siste redigering: April 14, 2018, 16:36:21 av leedslife »

Promotion 2010

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1228 på: April 14, 2018, 16:22:52 »
Til syvende og sist er vi like langt som etter fjorårssesongens 7. plass. Vi rykker akkurat like lite opp.

Sant nok, men hvorfor kan ikke en eier pøse inn med midler uten å belåne klubben over evne! Akkurat deg skjønner ikke jeg!


Hvis man selv er villig til å ta risikoen så burde man få det.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1229 på: April 14, 2018, 16:38:10 »
Skal vi begynne å bytte eiere like ofte som trenere tror jeg det blir veldig lenge til vi får se leeds i pl.
Uansett mye penger man spytter inn er det ingen som har oppnådd suksess på under 1 år.
Mannen vil og mannen lærer., så får fremtiden vise om han kan gjøre oss greit again. Har fortsatt stor tro tross kritikken.
Kritikk viser engasjement. Og engasjement i håpløse tider gjør denne nydelige klubben så spesiell
Hvis han har lært så bør følgende ting skje:
1. Orta sparkes
2. Ny sportsdirektør på plass- helst britisk med bredt kontaktnett
3. Ny trener - en som setter harde krav til alle og har pondus, ikke en upcoming som synes det er stort å trene Leeds.