Kamp vs Huddersfield Town@John Smith’s Stadium søndag 5.02.17 kl. 13.00 TV-kamp

Started by Asbjørn, February 03, 2017, 16:38:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feologild

Cannavaro

Idag er jeg mest spent på om vi rent formmessig er tilbake, eller ikke.  Kampen mot Blackburn var svak spillemessig.  Nå må alle opp et hakk i et veldig viktig Yorkshire-derby.  Formasjonsmessig så er alt innøvd og på stell fra Monk`s side, så da gjenstår bare hvilke spillere han sender utpå der.  Tipper våre nyankomne ; Barrow og Pedraza starter på benken.  Monk er normalt ikke typen som gjør store forandringer i Championship-kampene.  Blir det Bridcutt/Vieira eller Bridcutt/O`Kane sentralt ? Doukara på benken ??  Noen spillere må hviles etterhvert og det blir mer rullering, spesielt på kantene der vi har mulighet for det.  Wood som vår eneste rendyrkede spiss kan bli et problem dersom han blir skadet.  Ville derfor hatt Doukara som innbytter for å fylle den rollen eventuelt.  Roofe kan også brukes litt på topp, men han blir en annen spillertype, og vi må legge om offensiv karakter.
Håper alle er tente som f... idag og at vi viser Hudds hvem som er best i fylket.  Jeg tipper en knepen 2-1 seier til oss, nærmest 1-1-  Dette blir tøft og jevnt.

Come on Supa Leeds  -  M   O   T
MFLU - Miracles For Leeds United

auren

Vieira fra start! Takk Gud for det

Sacko vraket fra troppen mens de nye sitter på benken som ventet. Overraskende at Doukara spiller fra start kanskje, men hvis han er på får vi enda mer kraft i angrepet.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

Her har du laget Roar:

Green, Ayling, Bartley, Jansson, Berardi, Bridcutt, Vieira, Dallas, Hernandez, Doukara, Wood.

auren

auren

RoarG

Får virkelig håpe at nysigneringene får slippe til. Ellers er vel dette laguttaket som forventet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

gulle

Quote from: Rudi G. on February 05, 2017, 12:02:09
Her har du laget Roar:

Green, Ayling, Bartley, Jansson, Berardi, Bridcutt, Vieira, Dallas, Hernandez, Doukara, Wood.
skeptisk
For lite fart frovover uten sacko og roofe.
Da får hødd mere fred i oppbyggende spill,
Skummel kamp.veeldig spent
I år rykker vi opp!

Cannavaro

Green, Ayling, Jansson, Bartley, Berardi - Bridcutt, Vieira, Dallas, Hernandez, Doukara, Wood

Benk : Silvestri, Cooper, Coyle, Barrow, O\Kane, Antonsson, Pedraza

Her savner jeg Sacko og Roofe (visstnok skadet) - vi får ikke nok fart på kantene med Dallas og Doukara dessverre.  Ville heller latt våre to nye få prøve seg da, men Monk velger det sikre her......det blir mer energi sentralt med Vieira istedenfor O`Kane - men, offensivt i kantspillet er jeg litt bekymra m.h.t oppstillingen....

RoarG

Quote from: gulle on February 05, 2017, 12:08:04
Quote from: Rudi G. on February 05, 2017, 12:02:09
Her har du laget Roar:

skeptisk
For lite fart frovover uten sacko og roofe.
Da får hødd mere fred i oppbyggende spill,
Skummel kamp.veeldig spent
Enig. Burde ha startet med en av nysigneringene. Merker at vi stiller stort sett uforandret fra kamp til kamp, både m.h.t. laguttak og formasjon. Leeds blir et relativt lett lag å scoute etterhvert. På pluss-siden får man bedre samhandling.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Quote from: Cannavaro on February 05, 2017, 12:10:40
Green, Ayling, Jansson, Bartley, Berardi - Bridcutt, Vieira, Dallas, Hernandez, Doukara, Wood

Her savner jeg Sacko og Roofe (visstnok skadet) - vi får ikke nok fart på kantene med Dallas og Doukara dessverre.  Ville heller latt våre to nye få prøve seg da, men Monk velger det sikre her......det blir mer energi sentralt med Vieira istedenfor O`Kane - men, offensivt i kantspillet er jeg litt bekymra m.h.t oppstillingen....
Katastrofe for lagmoralen om det kommer to nye og bare marsjerer rett inn i start 11-eren. Monk gjør uten tvil det rette her. Tipper en av de nye får sjansen litt inn i 2. omg.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Quote from: Xern... on February 05, 2017, 12:13:44

Katastrofe for lagmoralen om det kommer to nye og bare marsjerer rett inn i start 11-eren. Monk gjør uten tvil det rette her. Tipper en av de nye får sjansen litt inn i 2. omg.
Ingen katastrofe. Dette er konkurranseidrett, så konkurranse om plassene får man bare tåle i Leeds Utd..

Xern

Quote from: RoarG on February 05, 2017, 12:15:40

Ingen katastrofe. Dette er konkurranseidrett, så konkurranse om plassene får man bare tåle i Leeds Utd..
Da må nysigneringene rekke å konkurrere mot et lag som har kjempet seg opp til nåværende 4. plass i CH. Det rekker de ikke på 5 dager. Ikke rekker de å bli kjent med spillestil, spillemåte osv heller. Man så jo hvor lang tid det tok for laget å "sette" seg i starten av sesongen? Hva med samhandlingen som du selv snakker om?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

jackbauer68

Quote from: RoarG on February 05, 2017, 12:05:45
Får virkelig håpe at nysigneringene får slippe til. Ellers er vel dette laguttaket som forventet.

Som forventa av meg, hadde eg viist at Roofe var uaktuell så hadde eg tippa Doukara også.

Må nå være svært uventa for deg hvis man hiúsker et par dager tilbake.....;)

RoarG

Quote from: Xern... on February 05, 2017, 12:18:12
Quote from: RoarG on February 05, 2017, 12:15:40

Da må nysigneringene rekke å konkurrere mot et lag som har kjempet seg opp til nåværende 4. plass i CH. Det rekker de ikke på 5 dager. Ikke rekker de å bli kjent med spillestil, spillemåte osv heller. Man så jo hvor lang tid det tok for laget å "sette" seg i starten av sesongen? Hva med samhandlingen som du selv snakker om?
I og for seg rett det, men får du ikke spilletid, får du heller ikke bygget opp relasjoner til lagkameratene. Så hvis de ikke rekker det på 5 dager, hvor lang tid skal det ta før man får spille? 10 dager? 14 dager? 3 uker? Hvis man ikke har tenkt å bruke dem, er det jo ingen vits i hå hente dem. Nei, inn fra start. The pressure is on.

Ankerjon15

Cannavaro

De 11 plassene i laget skal være konkurranseutsatt, nå har vi bl.a dobbelt opp på kantene med alternativer.  Om noen dundrer rett i 11`eren etter et innkjøp/lån så betyr det at noen må skjerpe seg, og sånn får du en spillergruppe som hele tiden ønsker og jobber for å være på topp. Monk er konservativ, det har jeg sett lenge. Han gjør ikke store endringer, og er lett å lese sånn sett, litt forutintatt og enklere å finne taktikk imot. 

Leedsfan

Vi spiller jo kamper hele tiden så det er jo ikke slik at man er ute i kulden bare for at man ikke alltid er med fra start eller sitter på benken!

Savner farta til Sacko? Barrow er vel like eller raskere enn Sacko! Pedrazza vet jeg ikke, men håper de kommer inn når vi leder med ett mål og punkterer kampen på en kontring.

Halve laget til Hudderscum er tyskere, ikke sikkert de vet hva et Yorkshire derby er!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Torpe-do

Quote from: Leedsfan on February 05, 2017, 12:39:59

Halve laget til Hudderscum er tyskere, ikke sikkert de vet hva et Yorkshire derby er!

Slo de ikke oss 0-1 på Elland Road i høst?

Jon R

Quote from: Cannavaro on February 05, 2017, 12:37:02
De 11 plassene i laget skal være konkurranseutsatt, nå har vi bl.a dobbelt opp på kantene med alternativer.  Om noen dundrer rett i 11`eren etter et innkjøp/lån så betyr det at noen må skjerpe seg, og sånn får du en spillergruppe som hele tiden ønsker og jobber for å være på topp. Monk er konservativ, det har jeg sett lenge. Han gjør ikke store endringer, og er lett å lese sånn sett, litt forutintatt og enklere å finne taktikk imot.
Stort sett enig og litt uenig. Det er viktig å være tro mot suksessformelen, samtidig som man må ha en plan B når A ikke fungerer. Plan B kan være relativt små justeringer avhengig av kampbildet, enten det er å sette inn en "tanks" som kan vinne dueller og holde på ballen (Doukara) eller et hurtigtog (Sacko, Barlow)  som kan utfordre forsvarere med slitne ben etc.  Viktig da å kunne fylle samme posisjon med litt ulike typer spillere som kan utgjøre et overraskelsesmoment og en forskjell. Det har vi nå.
Jon R.

RoarG

Quote from: Jon R on February 05, 2017, 12:48:32
Quote from: Cannavaro on February 05, 2017, 12:37:02
Stort sett enig og litt uenig. Det er viktig å være tro mot suksessformelen, samtidig som man må ha en plan B når A ikke fungerer. Plan B kan være relativt små justeringer avhengig av kampbildet, enten det er å sette inn en "tanks" som kan vinne dueller og holde på ballen (Doukara) eller et hurtigtog (Sacko, Barlow)  som kan utfordre forsvarere med slitne ben etc.  Viktig da å kunne fylle samme posisjon med litt ulike typer spillere som kan utgjøre et overraskelsesmoment og en forskjell. Det har vi nå.
Uansett, om 10 minutter får vi svaret.

Asbjørn

Tipper vi starter 'konservativt' der dødballer er viktige for oss. Hudds er gode offensivt men syns ikke de overbeviste like mye defensivt mot Brighton.
Etter hvert kan vi satse på fart når en/begge de nyankomne kan prøves ut. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Ankerjon15

Come On Leeds ;D ;D ;D

B_Ød

Ups & Ups!!

patricksangvik

Leeds are going up, going up, Leeds are going up, nanananana

testo

Skuffet over at Dallas og Doukara starter fremfor våre nye hurtigtog, hadde et håp om å drepe denne kampen tidlig.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

RoarG

roaldv

Hallgeir *

Super Leeds since 1968