Skrevet av Emne: Kampen om Play Off 2017  (Lest 49196 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #120 på: Mars 11, 2017, 18:56:23 »
Hvor mange tråder har vi nå som omhandler playoff..? 17?

Skulle hatt en sånn funksjon hvor man kunne stenge ute surkelugger fra tråder.

Så lenge vi ikke har det er det bare en ting å si: Les noe annet.
 

Hallgeir *

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #121 på: Mars 11, 2017, 21:10:08 »
Vi har to tråder om dette temaet. Den ene handler om datoene kampene spilles. I tillegg har vi en tråd om sesongavslutningen.

Det er bare å kjøre på med debatt her, folkens.  8)
Super Leeds since 1968

Gufrias

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #122 på: Mars 12, 2017, 07:25:15 »
OK, når du sier det, så...

Denne sesongen har så langt vært godt over min forventning. Det var egentlig for mange usikkerhetsmomenter i laget, på spissplass (ver Wood egentlig god nok, og hva med erstatterne?), på kantene (kunne Sacko gjøre mer enn Botaka?), på midten (kunne vi erstatte Cook?), på backene (hva skulle vi med Ayling, som var overskuddsmateriell i Bristol City, og hva ville skje med Taylor?) og i midtforsvaret (ville de nye være bedre enn de gamle?), til at jeg våget å tro på noe særlig over mid-table.

Og her sitter vi, på fjerdeplass - og jeg synes playoff ser mer og mer sannsynlig ut.

Vi har riktig nok ikke så ofte sett ut som et topplag. Vi har dominert veldig få kamper, og mot de beste har vi litt for ofte vært ganske underlegne i spill. Men det har ikke vistes i sjansestatistikken, og der det gjelder: I målprotokollen. Forsvarsspillet og Wood har vært fantastisk.

Jeg har også, i likhet med andre, bekymring for en slags formsvikt for tida, med det som ser ut til å være litt heldige poeng. Men jeg tar heller den slags formsvikt, enn den Reading og Wendy har (1-1-3 på de siste 5). Og det er bare Fulham som tar innpå oss , av de som banker på playoffdøra.

Tabelltips basert på akkurat nå: 1. Castle, 2. Brighton, 3. Udders, 4. Leeds, 5. Fulham, 6. Wendy.
Og når vi kommer til playoff er det greit at vi har et gjerrig lag som kan dette med å få svingt resultatene sin vei uansett kampbilde.
Hekta på Leeds siden 1974

auren

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #123 på: Mars 12, 2017, 07:49:12 »
Godt innlegg Guffen

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #124 på: Mars 12, 2017, 08:45:57 »
OK, når du sier det, så...

Denne sesongen har så langt vært godt over min forventning. Det var egentlig for mange usikkerhetsmomenter i laget, på spissplass (ver Wood egentlig god nok, og hva med erstatterne?), på kantene (kunne Sacko gjøre mer enn Botaka?), på midten (kunne vi erstatte Cook?), på backene (hva skulle vi med Ayling, som var overskuddsmateriell i Bristol City, og hva ville skje med Taylor?) og i midtforsvaret (ville de nye være bedre enn de gamle?), til at jeg våget å tro på noe særlig over mid-table.

Og her sitter vi, på fjerdeplass - og jeg synes playoff ser mer og mer sannsynlig ut.

Vi har riktig nok ikke så ofte sett ut som et topplag. Vi har dominert veldig få kamper, og mot de beste har vi litt for ofte vært ganske underlegne i spill. Men det har ikke vistes i sjansestatistikken, og der det gjelder: I målprotokollen. Forsvarsspillet og Wood har vært fantastisk.

Jeg har også, i likhet med andre, bekymring for en slags formsvikt for tida, med det som ser ut til å være litt heldige poeng. Men jeg tar heller den slags formsvikt, enn den Reading og Wendy har (1-1-3 på de siste 5). Og det er bare Fulham som tar innpå oss , av de som banker på playoffdøra.

Tabelltips basert på akkurat nå: 1. Castle, 2. Brighton, 3. Udders, 4. Leeds, 5. Fulham, 6. Wendy.
Og når vi kommer til playoff er det greit at vi har et gjerrig lag som kan dette med å få svingt resultatene sin vei uansett kampbilde.

Bra innlegg  :)

Mitt tabelltips etter runde 37:
1. Castle, 2. Brighton, 3. Udders, 4. Fulham, 5. Reading, 6. Leeds

Vi har et tøft program igjen, og klarer akkurat 6.plassen foran Wendy.

DenHviteYeboah

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #125 på: Mars 12, 2017, 09:45:20 »
Hvor mange tråder har vi nå som omhandler playoff..? 17?

Skulle hatt en sånn funksjon hvor man kunne stenge ute surkelugger fra tråder.

Så lenge vi ikke har det er det bare en ting å si: Les noe annet.
Surkelugger..? Den har jeg ikke hørt før... Da må jeg på det dypeste beklage at jeg skulle finne på å stille dette spørsmålet. Jeg har hatt en opplevelse av at emnet har florert i mange tråder. Da har jeg sikkert oppfattet helt feil. Hvordan dette kan oppfattes som negativt, forteller vel heller om noen som har piggene langt ute.....

Jon R

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #126 på: Mars 12, 2017, 13:00:14 »
Flott hvis vi klarer å samle flest mulig av innleggene om play-off i denne tråden.  :)
Jon R.

Leedsfan

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #127 på: Mars 12, 2017, 13:02:01 »
Flott hvis vi klarer å samle flest mulig av innleggene om play-off i denne tråden.  :)

Er enig i det Jon! :-*
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #128 på: Mars 12, 2017, 13:16:25 »
Hvor mange tråder har vi nå som omhandler playoff..? 17?

Skulle hatt en sånn funksjon hvor man kunne stenge ute surkelugger fra tråder.

Så lenge vi ikke har det er det bare en ting å si: Les noe annet.
Surkelugger..? Den har jeg ikke hørt før... Da må jeg på det dypeste beklage at jeg skulle finne på å stille dette spørsmålet. Jeg har hatt en opplevelse av at emnet har florert i mange tråder. Da har jeg sikkert oppfattet helt feil. Hvordan dette kan oppfattes som negativt, forteller vel heller om noen som har piggene langt ute.....

Du har vel blitt kalt lignende tidligere så du burde ikke være overrasket.

Er dette et positivt og konstruktivt innlegg? "Hvor mange tråder har vi nå som omhandler playoff..? 17?"

Når noen legger sjela si i et innlegg eller starter en ny tråd og du kommer med oppgulpet ditt så blir man jo litt irritert!
Se der....men du kan tydeligvis skrive slikt om andre. Jeg tror jeg aldri i noen tråd har omtalt noens innlegg som oppgulp. Hva er et positivt og konstruktivt innlegg? om hvem definerer det? Dette er et forum som heter "ordet er fritt". Så lenge man ikke kommer med direkte personangrep, er vel tanken at man kan poste innlegg her eller? Hvis noen synes at det er mange tråder rundt omkring så kan man ikke nevne dette? det er altså oppgulp?
Jeg kommer fortsatt til å skrive kritiske innlegg, og bryr meg lite om at du og visse andre selvutnevnte orakler har det med å omtale innlegg fra enkelte på forumet som oppgulp, surmuling og andre benevnelser ;)

DenHviteYeboah

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #129 på: Mars 12, 2017, 13:40:18 »
Hvor mange tråder har vi nå som omhandler playoff..? 17?

Skulle hatt en sånn funksjon hvor man kunne stenge ute surkelugger fra tråder.

Så lenge vi ikke har det er det bare en ting å si: Les noe annet.
Surkelugger..? Den har jeg ikke hørt før... Da må jeg på det dypeste beklage at jeg skulle finne på å stille dette spørsmålet. Jeg har hatt en opplevelse av at emnet har florert i mange tråder. Da har jeg sikkert oppfattet helt feil. Hvordan dette kan oppfattes som negativt, forteller vel heller om noen som har piggene langt ute.....

Du har vel blitt kalt lignende tidligere så du burde ikke være overrasket.

Er dette et positivt og konstruktivt innlegg? "Hvor mange tråder har vi nå som omhandler playoff..? 17?"

Når noen legger sjela si i et innlegg eller starter en ny tråd og du kommer med oppgulpet ditt så blir man jo litt irritert!
Se der....men du kan tydeligvis skrive slikt om andre. Jeg tror jeg aldri i noen tråd har omtalt noens innlegg som oppgulp. Hva er et positivt og konstruktivt innlegg? om hvem definerer det? Dette er et forum som heter "ordet er fritt". Så lenge man ikke kommer med direkte personangrep, er vel tanken at man kan poste innlegg her eller? Hvis noen synes at det er mange tråder rundt omkring så kan man ikke nevne dette? det er altså oppgulp?
Jeg kommer fortsatt til å skrive kritiske innlegg, og bryr meg lite om at du og visse andre selvutnevnte orakler har det med å omtale innlegg fra enkelte på forumet som oppgulp, surmuling og andre benevnelser ;)

Skriv et konstruktivt(eller negativt om du vil) og gjennomtenkt innlegg DHY. Hvis jeg da skriver et innlegg som lyder som dette."du med det negative oppgulpet ditt må ha en annen virkelighetsoppfatning enn de fleste av oss andre" så er jeg helt enig med deg DHY, det er lavmål. Du må bare begynne å skrive de analyserende og gjennomtenkte innleggene før vi kan ha den diskusjonen.

Så du skjønner ikke at "Kato med piggene" ble litt snurt av innlegget ditt?
Hva mener du med dette egentlig? Hva er et gjennomtenkt og analyserende innlegg? Er det slik at hvis det kommer et veldig langt innlegg så er det gjennomtenkt og analyserende? og hva er kriteriene for å oppnå dette? Det er en helt umulig diskusjon ;) Det er jo dette som er problemet på forumet etter min mening. Du og enkelte andre har en belærende tone overfor visse personer her inne. Du kan jo for eksempel lese igjennom tråden om Cellino, og se på hva som har blitt skrevet om Josch og Roar G som så tingene litt annerledes i den tråden.

Jeg skjønner egentlig ikke at Kato reagerte så veldig på dette. Jeg burde i etterpåklokskapens lys kanskje nevnt at moderator burde samle tråder. Jeg bare enkelt spurte om hvor mange tråder diskusjonsemnet playoff 2017 var i . Selvfølgelig litt overdrevet å skrive 17, men det har ingenting med Katos innhold å gjøre :)
Beklager da i massevis at jeg skrev 17 8)

Leedsfan

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #130 på: Mars 12, 2017, 14:04:32 »
Vi to blir ikke enig DHY, det blir vi aldri. Et gjennomtenkt og analyserende innlegg er jo et innlegg man kan diskutere selv om man ikke er enig. Selv om innlegget er vinklet negativt så kan man diskutere det. Kato er jo en av de blant andre som skriver slike innlegg, bruker tid på å underbygge det han skriver. Men for all del, fortsett med "one-linere" uten substans, skal slutte å kommentere de fra nå av. Håper Kato og andre fortsetter å skrive analyserende og gjennomtenkte innlegg selv om de får noen "surkeluggende" kommentarer:) Cased closed DHY?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #131 på: Mars 12, 2017, 14:21:09 »
Det blir nok av tråder fremover om play off.
i 2025 snakker vi om at nå er det endelig vår sesong. Denne sesongen skal vi rykke opp etter play off. Så det er bare å stålsette seg på mange play off tråder i årene fremover

Leedsfan

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #132 på: Mars 12, 2017, 14:22:47 »
Det blir nok av tråder fremover om play off.
i 2025 snakker vi om at nå er det endelig vår sesong. Denne sesongen skal vi rykke opp etter play off. Så det er bare å stålsette seg på mange play off tråder i årene fremover

:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #133 på: Mars 12, 2017, 14:28:30 »
Brighton og Newcastle dundrer mot PL. Bare å belage seg på nerveslitet i mai. Færre lag enn tidligere er med i denne kampen. I går forsvant Derby, som kan få maks 77 poeng om de vinner sine 9 siste. Og det gjør de ikke.

Da er det 7 lag igjen som sloss om 4 plasser.

Preston: 53 poeng. 10 kamper igjen. Maks 83 poeng. Svært liten sjanse for at de blander seg inn. Knalltøft program med 5 av de 9 fremste igjen. 3 prosent sjanse.


Norwich: 53 poeng og samme forutsetninger som over. Sparket Neil i går. Kan få en kortsiktig effekt, men rekker neppe PO. Møter tøff motstand også de med 5 av topp 9. Men det betyr også at de har mulighet å ta innpå. Har vist at de har hatt nivået inne. Gir de litt større sjanse enn Preston. 5 prosent sjanse.


Fulham: 57 poeng, kamp til gode. 2-5 poeng bak PO etter den. Møter 4 av topplagene. Kan være 8 poeng bak etter helgens bortekamp mot Newcastle. God form, ubeseiret siste 6. 25 prosent sjanse.


Sheff Wed: 62 poeng, 36 kamper. Møter 2 av topp 9, har et greit kampprogram trolig mot flere som har lite å spille om. Knallsterke sist mot Norwich, vunnet 5 av de 8 siste. 65 prosent sjanse.


Reading: 64 poeng, 36 kamper. Svak målforskjell, møter 2 av topp 9. Vunnet 1 av 4 siste, dog møtt de 3 topplagene. 70 prosent sjanse.


Leeds: 65 poeng, 36 kamper. Møter 5 av topp 9. 3-2-0 på de fem siste. Klart tøffere program enn Reading og Sheff Wed. 70 prosent sjanse.


Huddersfield: 68 poeng, 35 kamper. Greit program med Norwich og Preston igjen av topp 9. Flere andre møtes innbyrdes. 7-0-1 på de 8 siste. På det nærmeste klare. 95 prosent sjanse.


Ser for meg play-offskillet går på 75 poeng i år.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #134 på: Mars 12, 2017, 14:30:25 »
Det blir nok av tråder fremover om play off.
i 2025 snakker vi om at nå er det endelig vår sesong. Denne sesongen skal vi rykke opp etter play off. Så det er bare å stålsette seg på mange play off tråder i årene fremover
Jeg velger å være noe mer optimistisk. I år blir det forhåpentligvis play off. Går vi ikke opp i år, satser jeg på at vi rykker rett opp i 2018.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

testo

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #135 på: Mars 12, 2017, 15:01:34 »
Leeds har flere tøffe kamper foran seg og vi kan fort ende opp med å havne utenfor playoff plassen om vi ikke får snudd litt på formen.
3 av de 5 neste kamper så møter vi topp 5 lag som Newcastle, Brighton og Reading, ingen av disse er noen lette oppgaver og skulle vi ende opp å gå på tap i alle disse 3 så er vi antakelig ute å kjører dessverre, de 4 siste kan se noe enklere ut. Fulham er veldig gode noe 3-1 seieren borte mot serieleder viste, og de neste 5 kampene deres virker overkommelige hvor jeg tror de fort kan sanke samtlige poeng. Det vil overraske meg om de ikke befinner seg godt oppe på playoff plassen.

Dette igjen gir meg bekymringer mtp Reading og Sheffield W sin poeng sanking de neste kamper. Sheffield tar i mot Reading førstkommende fredag og kan fort bli en viktig nøkkelkamp for oss, vi møter Brighton hjemme og med feilskjær i den kampen så er vi avhengig av et godt resultat i nøkkelkampen på fredag. Det er nesten, jeg sier nesten som en vinn eller forsvinn kamp for vår del om alle resultater skulle gå mot oss neste helg.
Skal selvfølgelig ikke glemme det at vi møter Reading borte allerede helgen etter og om resultatene går litt vår veier så har vi en helt annen situasjon igjen.

Sheffield W på lik linje med Leeds tror og mener jeg har den tøffeste veien å gå av de lagene som er involvert mtp å ta disse playoff plassene. Sheffield W avslutter mot Fulham og kan bli enda en nøkkelkamp for mange lag.

Det er så tett og så mange faktorer som kommer til å spille inn i hver eneste runde at det blir umulig å tro noe som helst om plassene.
Med flaksen Leeds er vant med å ha opp igjennom årene så havner vi på 7 plass. Med litt justeringer på formen og stolpe inn som vi har hatt deler av denne sesongen så kan vi heve glassene på Wembley i mai.

Tabellen etter 37 runde




Formtabell 5 siste

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Kato

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #136 på: Mars 12, 2017, 15:37:28 »
Vi to blir ikke enig DHY, det blir vi aldri. Et gjennomtenkt og analyserende innlegg er jo et innlegg man kan diskutere selv om man ikke er enig. Selv om innlegget er vinklet negativt så kan man diskutere det. Kato er jo en av de blant andre som skriver slike innlegg, bruker tid på å underbygge det han skriver. Men for all del, fortsett med "one-linere" uten substans, skal slutte å kommentere de fra nå av. Håper Kato og andre fortsetter å skrive analyserende og gjennomtenkte innlegg selv om de får noen "surkeluggende" kommentarer:) Cased closed DHY?

Jeg kan svare litt på denne. Den skarpe tonen min kom først og fremst av hvem jeg så som hadde skrevet innlegget. DHY er kanskje den røffeste, mest flåsete og mest aggressive av alle debattantene her inne. Da bør man tåle å få en på trynet selv også. Men det er kanskje ikke slik. Hadde aldri formulert meg på samme vis om det hadde vært Asbjørn eller noen i den kategorien som skrev.

I tillegg synes jeg det er ufint å være inne og leke politi i forhold til hvilke tråder som skal være aktive. Stort sett ligger det på 2-4 aktive tråder på en hverdag, ikke allverden. Selv med gode resultater flommer ikke forumet akkurat over av nyheter. Kunne heller ikke se at min tråd passet så veldig inn i noe av det andre som var skrevet. Synes man en tråd er overflødig, les noe annet. La moderatorene styre trådene. Eller meld inn til en eller annen. Ikke kommenter i tråden hvis den er uinteressant. Styr heller unna. Kanskje den er interessant for andre.

Må også si jeg ikke er så veldig for all denne sammenslåingen av tråder. Greit nok hvis det flommet over av like, men det gjør det slettes ikke. Jeg prøvde å lage en vinkling rundt prosentsjanse for playoff, så ikke noe annet her inne i den kategorien. At alt som har med playoff å gjøre slås sammen er jeg fullstendig uenig i.
 

HåvardK

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #137 på: Mars 12, 2017, 20:45:32 »
Har nettopp sett kampen i opptak. Heldigvis var den ikke så dårlig som en del av kommentarene her inne kunne tyde på (hørte ikke på radiooverføringa i går). Det største problemet - selvsagt i tillegg til at vi har bare én målfarlig spiller - var i går at vi tapte for mange 50/50-situasjoner/-dueller på midten. Bortsett fra dette (som selvsagt ikke er uvesentlig, men som kanskje ikke har vært hovedproblemet i år), var det mye brukbart å ta med seg. Vi hadde gode tendenser fremover, men manglet presisjon i siste fase av angrepene. i tillegg hadde vi ikke marginene med oss; bl a ble vi antagelig snytt for straffe, og Wood hadde en god header like utenfor. Vieira var også svært nær i andre omgang.
Dommeren var ikke god. Fordelinga av kort var ikke rettferdig, og vi ble stoppet i å sette raskt i gang ved minst to anledninger.
Jansson var helt sjef, Ayling veldig villig fremover. Roofe svak som vanlig. Green fremstår med stor autoritet og får enda en clean sheet. Og i motsetning til de siste kampene, hadde vi få ballmiss på midten denne gang.

Denne uka har vi tatt poeng mot to av formlagene i divisjonen. Formtabellen ser ikke verst ut, særlig ikke når vi ser at Reading og Sheff Wed har 1-1-3 på siste fem. Vi har nok vært bedre denne sesongen, men jeg velger å ha trua på at vi er på rett vei igjen nå. Siden Wood ikke scoret i går, får han så å si garantert nettsus neste kamp. Jeg tipper også at Pablo får bedre skikk på dødballene igjen, slik at Pontus og Bartley kan putte noen viktige scoringer i innspurten. Ser heller ikke bort fra at Pedraza kan finne på å score, faktisk.

MOT!

Kato

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #138 på: Mars 12, 2017, 20:53:19 »
Har nettopp sett kampen i opptak. Heldigvis var den ikke så dårlig som en del av kommentarene her inne kunne tyde på (hørte ikke på radiooverføringa i går). Det største problemet - selvsagt i tillegg til at vi har bare én målfarlig spiller - var i går at vi tapte for mange 50/50-situasjoner/-dueller på midten. Bortsett fra dette (som selvsagt ikke er uvesentlig, men som kanskje ikke har vært hovedproblemet i år), var det mye brukbart å ta med seg. Vi hadde gode tendenser fremover, men manglet presisjon i siste fase av angrepene. i tillegg hadde vi ikke marginene med oss; bl a ble vi antagelig snytt for straffe, og Wood hadde en god header like utenfor. Vieira var også svært nær i andre omgang.
Dommeren var ikke god. Fordelinga av kort var ikke rettferdig, og vi ble stoppet i å sette raskt i gang ved minst to anledninger.
Jansson var helt sjef, Ayling veldig villig fremover. Roofe svak som vanlig. Green fremstår med stor autoritet og får enda en clean sheet. Og i motsetning til de siste kampene, hadde vi få ballmiss på midten denne gang.

Denne uka har vi tatt poeng mot to av formlagene i divisjonen. Formtabellen ser ikke verst ut, særlig ikke når vi ser at Reading og Sheff Wed har 1-1-3 på siste fem. Vi har nok vært bedre denne sesongen, men jeg velger å ha trua på at vi er på rett vei igjen nå. Siden Wood ikke scoret i går, får han så å si garantert nettsus neste kamp. Jeg tipper også at Pablo får bedre skikk på dødballene igjen, slik at Pontus og Bartley kan putte noen viktige scoringer i innspurten. Ser heller ikke bort fra at Pedraza kan finne på å score, faktisk.

MOT!

Flott oppsummering.
 

Promotion 2010

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #139 på: Mars 12, 2017, 22:26:56 »
Flott hvis vi klarer å samle flest mulig av innleggene om play-off i denne tråden.  :)

Skal vi da IKKE snakke om sesongavslutningen!


Ikke så bra slått sammen! Tenk om vi ikke når playoff! Da må vi lage en tråd om sesongavslutningen!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #140 på: Mars 13, 2017, 07:04:59 »
Flott hvis vi klarer å samle flest mulig av innleggene om play-off i denne tråden.  :)

Skal vi da IKKE snakke om sesongavslutningen!


Ikke så bra slått sammen! Tenk om vi ikke når playoff! Da må vi lage en tråd om sesongavslutningen!


Kampen om playoff er jo sesongavslutningen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #141 på: Mars 13, 2017, 07:05:57 »
Flott hvis vi klarer å samle flest mulig av innleggene om play-off i denne tråden.  :)

Skal vi da IKKE snakke om sesongavslutningen!


Ikke så bra slått sammen! Tenk om vi ikke når playoff! Da må vi lage en tråd om sesongavslutningen!

Likte heller ikke denne sammenslåingen
 

berlin

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #142 på: Mars 13, 2017, 09:03:30 »
Har nettopp sett kampen i opptak. Heldigvis var den ikke så dårlig som en del av kommentarene her inne kunne tyde på (hørte ikke på radiooverføringa i går). Det største problemet - selvsagt i tillegg til at vi har bare én målfarlig spiller - var i går at vi tapte for mange 50/50-situasjoner/-dueller på midten. Bortsett fra dette (som selvsagt ikke er uvesentlig, men som kanskje ikke har vært hovedproblemet i år), var det mye brukbart å ta med seg. Vi hadde gode tendenser fremover, men manglet presisjon i siste fase av angrepene. i tillegg hadde vi ikke marginene med oss; bl a ble vi antagelig snytt for straffe, og Wood hadde en god header like utenfor. Vieira var også svært nær i andre omgang.
Dommeren var ikke god. Fordelinga av kort var ikke rettferdig, og vi ble stoppet i å sette raskt i gang ved minst to anledninger.
Jansson var helt sjef, Ayling veldig villig fremover. Roofe svak som vanlig. Green fremstår med stor autoritet og får enda en clean sheet. Og i motsetning til de siste kampene, hadde vi få ballmiss på midten denne gang.

Denne uka har vi tatt poeng mot to av formlagene i divisjonen. Formtabellen ser ikke verst ut, særlig ikke når vi ser at Reading og Sheff Wed har 1-1-3 på siste fem. Vi har nok vært bedre denne sesongen, men jeg velger å ha trua på at vi er på rett vei igjen nå. Siden Wood ikke scoret i går, får han så å si garantert nettsus neste kamp. Jeg tipper også at Pablo får bedre skikk på dødballene igjen, slik at Pontus og Bartley kan putte noen viktige scoringer i innspurten. Ser heller ikke bort fra at Pedraza kan finne på å score, faktisk.

MOT!

Kanonbra, Håvard!  :)

Har uthevet noe av det jeg har merket meg over lang tid.

Ayling er ikke av PL-materiale, men han er konsistent og får ut makspotensialet sitt i nesten hver eneste kamp. Nå blir nok Wood årets spiller, muligens med Pontus som runner-up. Men deretter holder jeg på Ayling, og Green har hatt en formidabel siste halvdel av sesongen. Green kan bli enormt viktig i sluttspillet.

Bjorn

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #143 på: Mars 13, 2017, 09:26:49 »
Har nettopp sett kampen i opptak. Heldigvis var den ikke så dårlig som en del av kommentarene her inne kunne tyde på (hørte ikke på radiooverføringa i går). Det største problemet - selvsagt i tillegg til at vi har bare én målfarlig spiller - var i går at vi tapte for mange 50/50-situasjoner/-dueller på midten. Bortsett fra dette (som selvsagt ikke er uvesentlig, men som kanskje ikke har vært hovedproblemet i år), var det mye brukbart å ta med seg. Vi hadde gode tendenser fremover, men manglet presisjon i siste fase av angrepene. i tillegg hadde vi ikke marginene med oss; bl a ble vi antagelig snytt for straffe, og Wood hadde en god header like utenfor. Vieira var også svært nær i andre omgang.
Dommeren var ikke god. Fordelinga av kort var ikke rettferdig, og vi ble stoppet i å sette raskt i gang ved minst to anledninger.
Jansson var helt sjef, Ayling veldig villig fremover. Roofe svak som vanlig. Green fremstår med stor autoritet og får enda en clean sheet. Og i motsetning til de siste kampene, hadde vi få ballmiss på midten denne gang.

Denne uka har vi tatt poeng mot to av formlagene i divisjonen. Formtabellen ser ikke verst ut, særlig ikke når vi ser at Reading og Sheff Wed har 1-1-3 på siste fem. Vi har nok vært bedre denne sesongen, men jeg velger å ha trua på at vi er på rett vei igjen nå. Siden Wood ikke scoret i går, får han så å si garantert nettsus neste kamp. Jeg tipper også at Pablo får bedre skikk på dødballene igjen, slik at Pontus og Bartley kan putte noen viktige scoringer i innspurten. Ser heller ikke bort fra at Pedraza kan finne på å score, faktisk.

MOT!

Flott oppsummering.

Hiver meg på denne. Jeg fikk ikke fulgt nevneverdig med på utviklingen i kampen på lørdag og måtte skumme meg igjennom kommentarene i kamptråden som andre baserte enten av å høre på radio eller på kommentarer fra andre. Mange skriver nok i affekt i kampens hete, og en smule tatt ut av perspektiv. Jeg synes ikke det var urimelig å forvente mer av Leeds på Lørdag, men nettopp dette med å kalle rakke ned på egne spillere og spill med å bruke 'superlativer' som dritt, rævva og elendig gjentatte ganger basert på Radio er nettopp dette, tatt ut av perspektiv og overdrevet. Om vi vet at både Fulham og QPR er high flyers når det kommer til form og vi litt av det motsatte, kan ikke Leeds forvente å dominere. Mot Fulham var vi nok heldigere som kom unna med 1 poeng. Men som Håvard poengterer over, var det ikke så halvgæærnt på lørdag.
Vi må ta med oss den positiviteten vi kan og videreføre til laget! Jeg har i posivitetens fortegn booket flybillett til evt playoffinale i Mai. Måtte jeg få oppleve det dog ingen garanti for opprykk.  :)
Marching On! 4276

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #144 på: Mars 13, 2017, 13:52:25 »
Vi har noen tøffe kamper fremfor oss, men vi har også alle muligheter til å avgjøre dette selv. Vi har vært sabla heldige de siste månedene, hvor de andre lagene ikke har tatt avgjørende poeng, når Leeds har sviktet. Gruer meg til nerveslitet, syntes allerede det er tøft å se kampene... når alle poeng er så viktig.. Leeds har ikke vært i PL i min tid som supporter og jeg vil vil vil viiiiiil!

Skal se Leeds borte mot N´castle... drømmer om 3 poeng  ::)
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Lundewhites

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #145 på: Mars 13, 2017, 16:13:50 »
En kan ikke bruke radioen som eneste kilde til å slakte spillere, spillet eller manageren. Ei heller rose spillere opp i skyene fordi en radiokommentator har litt ekstra sans for nettopp denne spilleren. Men det en ikke kan komme bort fra er at Leeds ikke hadde et eneste skudd på mål i løpet av 94 minutter med fotball. Greit at QPR har fått litt orden på rekkene, men det var ikke det tyske landslaget vi spilte mot.
Vi har har hatt en dårlig periode en lang stund nå med veldig lite skapte sjanser. Vi har hatt en fantastisk uttelling, men det endrer ikke det at vi blir overspilt av de fleste lagene i denne divisjonen og har blitt gjort det omtrent siden Derbykampen.
Vi kan IKKE påstå at vi har uflaks. Vi har hatt flaksen med oss lenge og får bare håpe på at den vedvarer helt ut mai!
For the sake of Leeds United he would break himself in two

HåvardK

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #146 på: Mars 13, 2017, 16:47:06 »
En kan ikke bruke radioen som eneste kilde til å slakte spillere, spillet eller manageren. Ei heller rose spillere opp i skyene fordi en radiokommentator har litt ekstra sans for nettopp denne spilleren. Men det en ikke kan komme bort fra er at Leeds ikke hadde et eneste skudd på mål i løpet av 94 minutter med fotball. Greit at QPR har fått litt orden på rekkene, men det var ikke det tyske landslaget vi spilte mot.
Vi har har hatt en dårlig periode en lang stund nå med veldig lite skapte sjanser. Vi har hatt en fantastisk uttelling, men det endrer ikke det at vi blir overspilt av de fleste lagene i denne divisjonen og har blitt gjort det omtrent siden Derbykampen.
Vi kan IKKE påstå at vi har uflaks. Vi har hatt flaksen med oss lenge og får bare håpe på at den vedvarer helt ut mai!
1. Har du sett kampen i opptak?
2. Hva tenker du om å bruke formtabellen som indikator på styrkeforholdene mellom lagene, og ikke kun poengtabellen?

Jon R

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #147 på: Mars 13, 2017, 20:04:13 »
Flott hvis vi klarer å samle flest mulig av innleggene om play-off i denne tråden.  :)

Skal vi da IKKE snakke om sesongavslutningen!


Ikke så bra slått sammen! Tenk om vi ikke når playoff! Da må vi lage en tråd om sesongavslutningen!

Likte heller ikke denne sammenslåingen
Rolig nå karer. Ikke lag problemer av noe som ikke er et problem. (pr i dag).  ;)

Hvis så skjer at vi detter ut av play off, lager vi rett og slett en ny tråd!!!  :)

Jeg leste meg opp på sesongavslutningstråden og så vidt jeg kunne bedømme handlet ca 90 % om det samme som ble drøftet i den nye play off tråden. Altså hadde vi to tråder hvor " kampen om play off" relaterte ting ble drøftet. Det kunne jeg ikke se at det var behov for slik ståa er nå.
Jon R.

Jon R

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #148 på: Mars 13, 2017, 20:07:10 »
Vi har noen tøffe kamper fremfor oss, men vi har også alle muligheter til å avgjøre dette selv. Vi har vært sabla heldige de siste månedene, hvor de andre lagene ikke har tatt avgjørende poeng, når Leeds har sviktet. Gruer meg til nerveslitet, syntes allerede det er tøft å se kampene... når alle poeng er så viktig.. Leeds har ikke vært i PL i min tid som supporter og jeg vil vil vil viiiiiil!

Skal se Leeds borte mot N´castle... drømmer om 3 poeng  ::)
Kan bli en drømmenes aften på St James, Therese. De som sjekker hjemmestatistikken til Skjærene vil se at de er svært sårbare på eget gress!  :)
Jon R.

Jon R

Sv: Kampen om Play Off 2017
« Svar #149 på: Mars 13, 2017, 20:09:05 »
Har nettopp sett kampen i opptak. Heldigvis var den ikke så dårlig som en del av kommentarene her inne kunne tyde på (hørte ikke på radiooverføringa i går). Det største problemet - selvsagt i tillegg til at vi har bare én målfarlig spiller - var i går at vi tapte for mange 50/50-situasjoner/-dueller på midten. Bortsett fra dette (som selvsagt ikke er uvesentlig, men som kanskje ikke har vært hovedproblemet i år), var det mye brukbart å ta med seg. Vi hadde gode tendenser fremover, men manglet presisjon i siste fase av angrepene. i tillegg hadde vi ikke marginene med oss; bl a ble vi antagelig snytt for straffe, og Wood hadde en god header like utenfor. Vieira var også svært nær i andre omgang.
Dommeren var ikke god. Fordelinga av kort var ikke rettferdig, og vi ble stoppet i å sette raskt i gang ved minst to anledninger.
Jansson var helt sjef, Ayling veldig villig fremover. Roofe svak som vanlig. Green fremstår med stor autoritet og får enda en clean sheet. Og i motsetning til de siste kampene, hadde vi få ballmiss på midten denne gang.

Denne uka har vi tatt poeng mot to av formlagene i divisjonen. Formtabellen ser ikke verst ut, særlig ikke når vi ser at Reading og Sheff Wed har 1-1-3 på siste fem. Vi har nok vært bedre denne sesongen, men jeg velger å ha trua på at vi er på rett vei igjen nå. Siden Wood ikke scoret i går, får han så å si garantert nettsus neste kamp. Jeg tipper også at Pablo får bedre skikk på dødballene igjen, slik at Pontus og Bartley kan putte noen viktige scoringer i innspurten. Ser heller ikke bort fra at Pedraza kan finne på å score, faktisk.

MOT!

Kanonbra, Håvard!  :)

Har uthevet noe av det jeg har merket meg over lang tid.

Ayling er ikke av PL-materiale, men han er konsistent og får ut makspotensialet sitt i nesten hver eneste kamp. Nå blir nok Wood årets spiller, muligens med Pontus som runner-up. Men deretter holder jeg på Ayling, og Green har hatt en formidabel siste halvdel av sesongen. Green kan bli enormt viktig i sluttspillet.
Se ikke bort fra at Ayling kan lykkes godt i PL.  :)
Jon R.