Skrevet av Emne: Breaking news i engelsk fotball  (Lest 330209 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Kato

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #30 på: Mai 26, 2017, 09:19:12 »
Tror Silva hadde vært terningkast 6.
 

Dennis

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #31 på: Mai 26, 2017, 09:41:33 »
Høres ut som en taktikk relativt lik Monks taktikker, så kanskje ikke så dumt om Silva overtar? Da blir ikke det slik at spillerne må lære seg et helt nytt system, men man kan bygge litt videre. Samtidig ønsker jeg mer offensiv tankegang, men vi får ikke i pose og sekk.

Selv tror jeg ikke man skal legge altfor mye merke til at Silva liker å tenke defensivt først. De fleste av oss - før gårsdagen - var enige om at Leeds var planløst i våres, spesielt offensivt. Angrepsspillet har i det store og hele ikke vært spesielt godt gjennom sesongen. Jo, vi har vunnet mange kamper og tatt masse poeng, men det er lite plan å spore for hvordan Leeds skal score mål - utover en meget sterk dødballstatistikk.

Silva fremstår for meg som langt mer taktisk og detaljorientert enn Monk. At de velger å legge lagdelene og presshøyde på omtrent samme sted, trenger ikke bety at lagene vil se like ut. Har han man en god plan på hvordan laget skal kontre, vil det medføre flere mål og motstandere som må ta høyde (eller dybde) for dette - som igjen kan bety at Leeds vil få mer ball og mer plass, siden motstander ikke stå for høyt i fare for overganger. Med Monks Leedslag, var det dessverre ofte fritt fram for motstander å ha ball på vår banehalvdel, hjemme som borte - spesielt i første omgangene. Og jeg har vondt for å se at Leeds var konsekvent farlige på kontringer...

Det defensive vil alltid være viktig, selv om fotballkamper avgjøres av mål. Husk feks at Pep Guardiolas revolusjon i Barcelona ikke gikk på angrepsspillet, men på det defensive. Nå gikk det riktignok på å innføre et skyhøyt kollektivt press og regel om å gjenvinne ball innen få sekunder - ikke et lag som ligger trygt og lavt - men defensiv trygghet gir som regel et bedre angrepsspill - og motsatt selvsagt.

Sier som Kato; Silva ville vært terningkant seks.
« Siste redigering: Mai 26, 2017, 09:44:07 av Dennis »
Marching on together!

Xern

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #32 på: Mai 26, 2017, 09:46:38 »
Leeds hadde vel knapt en eneste kontring gjennom hele sesongen. Men sålangt synes jeg at Silva og Ranieri er de to beste kandidatene. Så er det spørs om de vil signere for oss.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Johrnino

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #33 på: Mai 26, 2017, 10:40:38 »
Leeds hadde vel knapt en eneste kontring gjennom hele sesongen. Men sålangt synes jeg at Silva og Ranieri er de to beste kandidatene. Så er det spørs om de vil signere for oss.
Det er utopi å tenke at Silva eller Ranieri gidder å ta et år i cc med for å få Leeds opp. Tror vi skal være fornøyd hvis vi får Karanka.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

 

Jon R

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #34 på: Mai 27, 2017, 00:05:40 »
Leeds hadde vel knapt en eneste kontring gjennom hele sesongen. Men sålangt synes jeg at Silva og Ranieri er de to beste kandidatene. Så er det spørs om de vil signere for oss.
Joda vi hadde kontringer, ofte med Sacho i fokus, men de ble stadig færre utover sesongen.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #35 på: Mai 27, 2017, 00:09:57 »
Breaking news ???
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #36 på: Mai 27, 2017, 11:40:36 »
Breaking news ???
Ja? Er ikke "break" brukt om  "kontring" på engelsk? Har jeg misforstått?  ???
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #37 på: Mai 27, 2017, 12:11:44 »
Breaking news ???
Ja? Er ikke "break" brukt om  "kontring" på engelsk? Har jeg misforstått?  ???

Han har vel bare hengt seg litt opp i at det var litt off-topic i tråden ;)

Jon R

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #38 på: Mai 27, 2017, 13:28:24 »
Breaking news ???
Ja? Er ikke "break" brukt om  "kontring" på engelsk? Har jeg misforstått?  ???

Han har vel bare hengt seg litt opp i at det var litt off-topic i tråden ;)
Joda jeg skjønte det. Tok du ikke mitt forsøk på å kontre med litt ordspill?  ;D
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #39 på: Mai 27, 2017, 13:35:17 »
Breaking news ???
Ja? Er ikke "break" brukt om  "kontring" på engelsk? Har jeg misforstått?  ???

Han har vel bare hengt seg litt opp i at det var litt off-topic i tråden ;)
Joda jeg skjønte det. Tok du ikke mitt forsøk på å kontre med litt ordspill?  ;D


KOM DERE UT I SOLA
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #40 på: Mai 27, 2017, 13:38:50 »
Breaking news ???
Ja? Er ikke "break" brukt om  "kontring" på engelsk? Har jeg misforstått?  ???

Han har vel bare hengt seg litt opp i at det var litt off-topic i tråden ;)
Joda jeg skjønte det. Tok du ikke mitt forsøk på å kontre med litt ordspill?  ;D


KOM DERE UT I SOLA

2017, trådløst nett, virker også ute ;D

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #41 på: Mai 27, 2017, 13:42:03 »
Breaking news ???
Ja? Er ikke "break" brukt om  "kontring" på engelsk? Har jeg misforstått?  ???

Han har vel bare hengt seg litt opp i at det var litt off-topic i tråden ;)
Joda jeg skjønte det. Tok du ikke mitt forsøk på å kontre med litt ordspill?  ;D


KOM DERE UT I SOLA

2017, trådløst nett, virker også ute ;D

 ;D 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #42 på: Mai 30, 2017, 14:55:53 »
Paul Lambert slutter som manager i Wolves.
 

Xern

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #43 på: Mai 31, 2017, 03:14:13 »
Wenger har signert ny 2-års kontrakt med Arsenal.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Kato

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #44 på: Mai 31, 2017, 08:20:26 »
Nuno Santo, eks Porto, ser ut til å ta over Wolves.

For øvrig forlot Lambert grunnet for mye innblanding i transfers fra ledelsen.

Fotballen er i rivende utvikling på det feltet, manageren kanskje en utdøende rase.

Nå er det coachene som tar over. Led laget fra feltet, og la andre ta ansvaret for kjøp og salg.
« Siste redigering: Mai 31, 2017, 08:22:59 av Kato »
 

Dennis

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #45 på: Mai 31, 2017, 09:02:12 »
Nuno Santo, eks Porto, ser ut til å ta over Wolves.

For øvrig forlot Lambert grunnet for mye innblanding i transfers fra ledelsen.

Fotballen er i rivende utvikling på det feltet, manageren kanskje en utdøende rase.

Nå er det coachene som tar over. Led laget fra feltet, og la andre ta ansvaret for kjøp og salg.


Jepp og det diskuterte vi i en annen tråd for noen dager siden. Helt tydelig at Leeds også kommer til å hente en head coach, fremfor en tradisjonell manager. Og dersom Radrizzani følger sin påstartede sti, burde det talt mot Karanka. Gitt at ikke Karanka/Orta opparbeider seg samme rolle i Leeds...
Marching on together!

Runar

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #46 på: Mai 31, 2017, 11:22:44 »
Ser helst at Leeds ansetter en Coach. De beste managerne på planeten er mer Coach enn "Wheeler and dealer."

Det er modellen i Barcelona, i Madrid, i Italia og mange andre steder der de er kommet lengre med fotball en England/Championship.

Karanka vet jeg ikke hva er, men han har bakgrunn som assistent for Jose Mourinho i tre år.
 

Dennis

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #47 på: Mai 31, 2017, 11:28:49 »
Ser helst at Leeds ansetter en Coach. De beste managerne på planeten er mer Coach enn "Wheeler and dealer."

Det er modellen i Barcelona, i Madrid, i Italia og mange andre steder der de er kommet lengre med fotball en England/Championship.

Karanka vet jeg ikke hva er, men han har bakgrunn som assistent for Jose Mourinho i tre år.

Det skal sies at jeg vet ikke selv, men leser at han har kranglet innad i Boro (gikk blant annet i protest våren 2016) og nå kom artikkelen som ikke satte Orta i et spesielt godt lys. Tar den med en klype salt uansett og Karanka har meget gode resultater å vise til i Championship, selv om det neppe blir noe Real Madrid-fotball med han (eventuelt) på sidelinja.
Marching on together!

Kato

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #48 på: Mai 31, 2017, 12:20:12 »
Ser helst at Leeds ansetter en Coach. De beste managerne på planeten er mer Coach enn "Wheeler and dealer."

Det er modellen i Barcelona, i Madrid, i Italia og mange andre steder der de er kommet lengre med fotball en England/Championship.

Karanka vet jeg ikke hva er, men han har bakgrunn som assistent for Jose Mourinho i tre år.

Det skal sies at jeg vet ikke selv, men leser at han har kranglet innad i Boro (gikk blant annet i protest våren 2016) og nå kom artikkelen som ikke satte Orta i et spesielt godt lys. Tar den med en klype salt uansett og Karanka har meget gode resultater å vise til i Championship, selv om det neppe blir noe Real Madrid-fotball med han (eventuelt) på sidelinja.

Jeg tror et suksess-kriterie i den moderne utviklingen av sportslig ledelse er kjemi og det personlige forholdet mellom coach og sportsdirektør (hvis det er det vi vil kalle den ansvarlige for kjøp/salg). Det må være klart avstemt filosofi mellom disse to. En coach som skal flytte brikker på treningsfeltet, må få de brikkene som passer i hans stil.

Innbiller meg det i dag er mange coacher som får spillere tredd ned over hodet uten at de selv har vært veldig involvert i kjøp/salg. At Sackho evt hentes inn før vi ansetter coach kan være et slikt eksempel.

En trener MÃ… få påvirke hvilke spillere han skal håndtere.

Går man litt dypere til verks, så ligger klubbens filosofi i bunn, og man ansetter coach og sportsdirektør som er tilpasset klubben og dens strategi. Frykter vi ikke er i nærheten av det i dag.

I så måte at ovennevnte relasjon er viktig (noe jeg er overbevist om) kan duoen Orta-Karanka bli bra. De kjenner hverandre fra før, har sikkert god kontroll på hverandres filosofi, og er samkjørte fra tiden i Boro.

For oss som har fulgt fotballen på balløya i tiår etter tiår, må vel kanskje dreie fokuset bort fra viktigheten til manageren som ansettes. Nå blir det viktigste kombinasjonen av trener-sportsdirektør som ansettes. Med det tror jeg Orta blir langt mer sentral, og en langt viktigere profil for vår sportslige satsning, enn mange av supporterne er klar over. 50% av det sportslige ansvaret er allerede på plass.
 

Jon R

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #49 på: Mai 31, 2017, 17:24:47 »
Ser helst at Leeds ansetter en Coach. De beste managerne på planeten er mer Coach enn "Wheeler and dealer."

Det er modellen i Barcelona, i Madrid, i Italia og mange andre steder der de er kommet lengre med fotball en England/Championship.

Karanka vet jeg ikke hva er, men han har bakgrunn som assistent for Jose Mourinho i tre år.

Det skal sies at jeg vet ikke selv, men leser at han har kranglet innad i Boro (gikk blant annet i protest våren 2016) og nå kom artikkelen som ikke satte Orta i et spesielt godt lys. Tar den med en klype salt uansett og Karanka har meget gode resultater å vise til i Championship, selv om det neppe blir noe Real Madrid-fotball med han (eventuelt) på sidelinja.

Jeg tror et suksess-kriterie i den moderne utviklingen av sportslig ledelse er kjemi og det personlige forholdet mellom coach og sportsdirektør (hvis det er det vi vil kalle den ansvarlige for kjøp/salg). Det må være klart avstemt filosofi mellom disse to. En coach som skal flytte brikker på treningsfeltet, må få de brikkene som passer i hans stil.

Innbiller meg det i dag er mange coacher som får spillere tredd ned over hodet uten at de selv har vært veldig involvert i kjøp/salg. At Sackho evt hentes inn før vi ansetter coach kan være et slikt eksempel.

En trener MÃ… få påvirke hvilke spillere han skal håndtere.

Går man litt dypere til verks, så ligger klubbens filosofi i bunn, og man ansetter coach og sportsdirektør som er tilpasset klubben og dens strategi. Frykter vi ikke er i nærheten av det i dag.

I så måte at ovennevnte relasjon er viktig (noe jeg er overbevist om) kan duoen Orta-Karanka bli bra. De kjenner hverandre fra før, har sikkert god kontroll på hverandres filosofi, og er samkjørte fra tiden i Boro.

For oss som har fulgt fotballen på balløya i tiår etter tiår, må vel kanskje dreie fokuset bort fra viktigheten til manageren som ansettes. Nå blir det viktigste kombinasjonen av trener-sportsdirektør som ansettes. Med det tror jeg Orta blir langt mer sentral, og en langt viktigere profil for vår sportslige satsning, enn mange av supporterne er klar over. 50% av det sportslige ansvaret er allerede på plass.
Følger deg helt på denne, kato. Er veldig spent på filosofien til de de nya gutta og hva slags kultur de planlegger å lage. Når det gjelder Sacko vil jeg tro at han hentes nå fordi vi vet sånn nogenlunde hva vi får og at spisskompetansen "hurtighet" er noe alle lag trenger uansett filosofi.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #50 på: Juni 03, 2017, 00:53:41 »
Europacupmotstander (CL i 2000) i skikkelig trøbbel:

1860 München får ikke profflisens
Den tyske fotballklubben 1860 München får ikke fornyet profflisens og må spille på nivå fire eller fem kommende sesong.

Det ble klart fredag, da klubben ikke overholdt fristen for innbetaling av et betydelig beløp til Tysklands fotballforbund.

Tirsdag rykket klubben ned fra 2. Bundesliga med kvalifiseringstap mot Jahn Regensburg, men det blir ikke spill på nivå tre. Der kreves det nemlig profflisens.

Klubbens hovedeier Hasan Ismaik avslår å betale de om lag 10 millioner euro som kreves fordi klubben ikke vil innfri hans krav om bestemmelsesrett i klubbens affærer. Selv om han eier 60 prosent av aksjene, sier reglene i tysk fotball at morklubben skal ha siste ord.

– Jeg har ikke noe valg fordi klubben nekter å gjøre de nødvendige endringer som skal til for å løse problemene den står overfor, sa Ismaik.

Han sa at han vil fortsette å støtte klubben i amatørligaen "og jobbe videre for de nødvendige endringer".

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #51 på: Juni 05, 2017, 19:04:12 »
http://www.tv2.no/sport/9172052/

Forsvådt ikke engelsk fotball (lenger), men Cheik Tioute (tidl Newcastle) er død.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #52 på: Juni 07, 2017, 20:37:19 »
Ja-ja...

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Blank_File

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #53 på: Juni 07, 2017, 23:00:03 »
Ja-ja...


Huh? Hva er greia her?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Dennis

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #54 på: Juni 08, 2017, 09:05:10 »
...
Huh? Hva er greia her?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Det går nok på at Liverpool har kommunisert med Van Dijk på ulovlig vis og er et forsøk på å unngå konsekvenser eller dempe de så mye som mulig.

http://www.tv2.no/sport/9177073/
Marching on together!

Kontakinte

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #55 på: Juni 08, 2017, 09:07:32 »
Ja-ja...


Huh? Hva er greia her?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Tror de har innledet samtaler med spiller uten Sotons samtykke 8)

DenHviteYeboah

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #56 på: Juni 08, 2017, 09:16:10 »
Ja-ja...


Huh? Hva er greia her?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Tror de har innledet samtaler med spiller uten Sotons samtykke 8)
Akkurat som det er noe nytt....Scum-Fergie ringte jo rundt til spillere han ville ha uten at klubbene ble informert....det fikk han aldri noen reaksjon på av FA.... :(

sportcarl1

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #57 på: Juni 08, 2017, 10:56:06 »
har för mig att det var något liknande med Kewell och Liverpool, och att de tog kontakt med varandra utan LU vetskap från början
 

DenHviteYeboah

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #58 på: Juni 08, 2017, 11:08:29 »
har för mig att det var något liknande med Kewell och Liverpool, och att de tog kontakt med varandra utan LU vetskap från början
Det stemmer, men før det så ringte Ferguson Kewell....det kom frem etter at avtalen med Liverpool var klar...Kewell sa dette i et intervju mener jeg å huske..

Ove

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #59 på: Juni 10, 2017, 14:06:48 »
Russlands tidligere landslagssjef, Leonid Slutskij, er ansatt som manager for Hull.
Har også vært trener for CSKA Moskva.  Hva hadde vi sagt om vi hadde fått han som Coach/manager?

http://www.adressa.no/100Sport/fotball/Henriksen-og-Diomande-far-russisk-trener-237003b.html