Skrevet av Emne: Breaking news i engelsk fotball  (Lest 330393 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Lucas the Kop Cat

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1140 på: November 01, 2021, 13:18:22 »
Nuno Espírito Santo har fått sparken i Tottenham etter 17 kamper.
https://www.dagbladet.no/sport/sparket/74504780

RoarG

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1141 på: November 01, 2021, 13:25:07 »
Nuno Espírito Santo har fått sparken i Tottenham etter 17 kamper.
https://www.dagbladet.no/sport/sparket/74504780
Ikke uventet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1142 på: November 01, 2021, 19:20:35 »
Kunne de ikke ha ventet tre uker?

Leeds reiser jo til London for å spille kamp 21. november.
Super Leeds since 1968

auren

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1143 på: November 06, 2021, 21:02:41 »
Farke ferdig i Norwich etter første seier. Merkelig, men det var nok forutbestemt uansett resultat i dag. De har nok akkurat landet ny trener tenker jeg.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1144 på: November 07, 2021, 11:56:08 »
Chris Wilder ny 'boro-manager.

Tror nok de vil løfte seg nå..

https://twitter.com/Boro/status/1457298072476737538?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1145 på: November 07, 2021, 14:39:32 »
De faller som fluer  ???

Dean Smith sparket av Villa
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1146 på: November 08, 2021, 10:26:43 »
Chris Wilder ny 'boro-manager.

Tror nok de vil løfte seg nå..

https://twitter.com/Boro/status/1457298072476737538?s=20

Chris Wilder gjorde underverker i Sheffield United , bygde lag og fikk max ut av spillegruppa der.
Dessverre for ham så var ikke økonomiske muskler på plass - eller kløkt for riktige spillerkjøp mellom år 1 og 2 i Premier League der...
Tror han kan være riktig mann hvis han får tid til å bygge i Boro`.
 

geirsilke

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1147 på: November 08, 2021, 13:34:16 »
Farke ferdig i Norwich etter første seier. Merkelig, men det var nok forutbestemt uansett resultat i dag. De har nok akkurat landet ny trener tenker jeg.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kjetil Knutsen er faktisk oddsfavoritt til å overta i Norwich:

https://www.oddschecker.com/football/football-specials/norwich/next-permanent-manager

Hallgeir *

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1148 på: November 08, 2021, 19:00:16 »
Da ble det tidligere Bournemouth-manager Eddie Howe som skal prøve å lede Newcastle til trygg plass i PL.

Blir tøft siden kassa er bunnskrapt.
Super Leeds since 1968

Andersen

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1149 på: November 09, 2021, 13:04:42 »
Hvordan kan klubbkassa til Newcastle være bunnskrapt , når klubben går fra å være fattig til den klubben som nå kommer til å få mest penger å kjøpe spillere for fremover?

Kontakinte

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1150 på: November 09, 2021, 13:17:12 »
Det eneste de er bunnskrapt for er Etikk!

Hallgeir *

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1151 på: November 09, 2021, 15:47:16 »
Hvordan kan klubbkassa til Newcastle være bunnskrapt , når klubben går fra å være fattig til den klubben som nå kommer til å få mest penger å kjøpe spillere for fremover?

Ja, det kan du lese deg opp på! ;)
Super Leeds since 1968

Cherry

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1152 på: November 11, 2021, 12:45:59 »
....og da var Gerrard offisielt ny Villa manager!

Hvem er neste ut tro?  Tør Burnley å sparke Dyche?
 

asbfjell

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1153 på: November 11, 2021, 14:48:27 »
....og da var Gerrard offisielt ny Villa manager!

Hvem er neste ut tro?  Tør Burnley å sparke Dyche?


Hvorfor i himmelens navn og rike skulle Burnley finne på å sparke Dyche?

Tviler på at det finnes mange trenere som kunne ha gjort en bedre jobb enn det han har gjort gjennom mange år i den klubben. De spiller ikke akkurat min favoritt-fotball, men de har i det minste utviklet en identitet som har gjort dem til en etablert Premier League klubb, og det fortjener Sean Dyche både annerkjennelse og respekt for.

Skulle Burnley i nær fremtid velge å gå for en mer "moderne" trener i håp om å nå et "nytt nivå", er eg redd for at de fort vil oppleve at det nye nivået ligger under det nivået de nå opererer på. 

1-1 borte mot Chelsea i siste kamp, er jo heller ikke et resultat som skulle indikere at trener-jobben henger i en tynn tråd.

Reaney

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1154 på: November 11, 2021, 15:20:19 »
Premier League er "S****n på rulleskøyter". Trumfer ALT. To managere på en drøy uke som forlateer hver sin ligavinner for PL penger og berømmelse. Conte som ikke ville fornye med Inter i våres og G. som forlater de skotske mesterene Rangers. Stygt når pengene rår. PL tar rotta på resten av fotballverden. Slår første spiker i "PL-kista" og håper på en mer rettferdig fotballverden i framtiden.
« Siste redigering: November 11, 2021, 15:24:27 av Reaney »

lowfields

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1155 på: November 11, 2021, 15:34:25 »
Lampard muligens på vei inn dørene hos Norwich også.
Det vil bety at vi har Solskjær, Arteta, Vieira, Gerrard og Lampard som PL-managere samtidig.
Pr nå ser det vel ok ut for Arteta og Vieira, men disse her har fint lite som tilsier at de er managere som kan gjøre en god jobb i PL.
Litt Spice-girls takter fra disse klubbene: populært, trendy og ser sprekt og bra ut fra utsiden selv om kvaliteten er tvilsom....
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Cherry

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1156 på: November 12, 2021, 10:42:57 »
....og da var Gerrard offisielt ny Villa manager!

Hvem er neste ut tro?  Tør Burnley å sparke Dyche?


Hvorfor i himmelens navn og rike skulle Burnley finne på å sparke Dyche?

Tviler på at det finnes mange trenere som kunne ha gjort en bedre jobb enn det han har gjort gjennom mange år i den klubben. De spiller ikke akkurat min favoritt-fotball, men de har i det minste utviklet en identitet som har gjort dem til en etablert Premier League klubb, og det fortjener Sean Dyche både annerkjennelse og respekt for.

Skulle Burnley i nær fremtid velge å gå for en mer "moderne" trener i håp om å nå et "nytt nivå", er eg redd for at de fort vil oppleve at det nye nivået ligger under det nivået de nå opererer på. 

1-1 borte mot Chelsea i siste kamp, er jo heller ikke et resultat som skulle indikere at trener-jobben henger i en tynn tråd.

Luftet kun HVEM som kunne være nestemann.... ;D
Det er jo "ryddet" godt allerede denne sesongen, der utålmodige klubbeiere/ledere med sine forventninger lar øksen`falle når resultater uteblir - uten særlig langsiktig tankegang.
Er rett og slett FOR mye penger i omløp, og fallhøyden er stor når panikk- tankegang slår inn ift at det "kan bli nedrykk" - eller at man sikter oppover og VIL ha CL cash i tillegg......mange ganger uten at kvalitet på spillestall blir vurdert opp mot resultater.

Sean Dyche har "stått i dette " lenge, fått max ut av spillegruppe - og de henter både avdankede spillere, samt ukjente som han former inn i sin egen stil å spille fotball på.
Veldig fornøyd med at han ikke fant Bamford passende for Burnleys`....

Hvis jeg skal tippe nestemann ut/vekk - så er det Thomas Frank når Brentford dabber av utover....
 

Kato

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1157 på: November 15, 2021, 13:58:49 »
....og da var Gerrard offisielt ny Villa manager!

Hvem er neste ut tro?  Tør Burnley å sparke Dyche?


Hvorfor i himmelens navn og rike skulle Burnley finne på å sparke Dyche?

Tviler på at det finnes mange trenere som kunne ha gjort en bedre jobb enn det han har gjort gjennom mange år i den klubben. De spiller ikke akkurat min favoritt-fotball, men de har i det minste utviklet en identitet som har gjort dem til en etablert Premier League klubb, og det fortjener Sean Dyche både annerkjennelse og respekt for.

Skulle Burnley i nær fremtid velge å gå for en mer "moderne" trener i håp om å nå et "nytt nivå", er eg redd for at de fort vil oppleve at det nye nivået ligger under det nivået de nå opererer på. 

1-1 borte mot Chelsea i siste kamp, er jo heller ikke et resultat som skulle indikere at trener-jobben henger i en tynn tråd.

Luftet kun HVEM som kunne være nestemann.... ;D
Det er jo "ryddet" godt allerede denne sesongen, der utålmodige klubbeiere/ledere med sine forventninger lar øksen`falle når resultater uteblir - uten særlig langsiktig tankegang.
Er rett og slett FOR mye penger i omløp, og fallhøyden er stor når panikk- tankegang slår inn ift at det "kan bli nedrykk" - eller at man sikter oppover og VIL ha CL cash i tillegg......mange ganger uten at kvalitet på spillestall blir vurdert opp mot resultater.

Sean Dyche har "stått i dette " lenge, fått max ut av spillegruppe - og de henter både avdankede spillere, samt ukjente som han former inn i sin egen stil å spille fotball på.
Veldig fornøyd med at han ikke fant Bamford passende for Burnleys`....

Hvis jeg skal tippe nestemann ut/vekk - så er det Thomas Frank når Brentford dabber av utover....

Dyche skrev vel under ny kontrakt her tidligere i høst.
 

RoarG

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1158 på: November 16, 2021, 12:32:39 »
Så har Derby fått ytterligere poengtrekks-straff. 9 minuspoeng til bringer klubben opp i 21 minuspoeng. Pr. nå har klubben -3 poeng og 18 poeng opp til sikker plass. Har liten empati til overs for Derby. Miksingen og triksingen med finansene har endelig gitt de fortjente resultatene.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news/derby-trekkes-ni-poeng-til.PLr7pcV0n?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos2
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Killa

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1159 på: November 16, 2021, 13:29:34 »
Så har Derby fått ytterligere poengtrekks-straff. 9 minuspoeng til bringer klubben opp i 21 minuspoeng. Pr. nå har klubben -3 poeng og 18 poeng opp til sikker plass. Har liten empati til overs for Derby. Miksingen og triksingen med finansene har endelig gitt de fortjente resultatene.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news/derby-trekkes-ni-poeng-til.PLr7pcV0n?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos2

Nettopp. Så da er det nok bare et tidsspørsmål før det samme skjer med Man City og PSG.

Andersen

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1160 på: November 16, 2021, 15:48:12 »
Har absolutt ingen medfølelse med Derby ! Men når stor klubber som Man C , PSG, Barcelona , Real Madrid , gang på gang slipper unna med økonomisk snusk , så og si hver sesong kan en lure på hvorfor? For Derbys del går det jo rykter om at tidligere Newcastle eier er interessert i et oppkjøp av klubben. Med - 21 poeng i trekk lukter det League 1 lang vei av klubben neste sesong.

Cherry

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1161 på: November 18, 2021, 11:13:18 »
Reading med poengtrekk også nå.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news/poengtrekk-for-reading.c9Sf4zr4o?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_sportsdognet

Man setter "eksempler" i Championship, men herrene med høye hatter i forbundet TØR nok ikke gå på The Big Guns....i PL.
Dette startet velddiiii langt tilbake ...husker f eks overgangen til Carlos Teves ( og 1 spiller til) til West Ham....og masse tåkelegging når han gikk videre til Shitty ift egeninteresser og 3rd party penger.......noe man ikke skal se bort i fra skjer også i dag:

Tevez began his career with Boca Juniors, winning the Copa Libertadores and Intercontinental Cup in 2003 before moving to Brazilian club Corinthians, where he won the Campeonato Brasileiro Série A. His moves to English clubs West Ham United in 2006 and Manchester United in 2007 were plagued by issues relating to his third-party ownership by Media Sports Investment, and their resulting sagas paved the way for changes to both Premier League and FIFA regulations.[5]

Bjorn

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1162 på: November 18, 2021, 15:06:11 »
Reading med poengtrekk også nå.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news/poengtrekk-for-reading.c9Sf4zr4o?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_sportsdognet

Man setter "eksempler" i Championship, men herrene med høye hatter i forbundet TØR nok ikke gå på The Big Guns....i PL.
Dette startet velddiiii langt tilbake ...husker f eks overgangen til Carlos Teves ( og 1 spiller til) til West Ham....og masse tåkelegging når han gikk videre til Shitty ift egeninteresser og 3rd party penger.......noe man ikke skal se bort i fra skjer også i dag:

Tevez began his career with Boca Juniors, winning the Copa Libertadores and Intercontinental Cup in 2003 before moving to Brazilian club Corinthians, where he won the Campeonato Brasileiro Série A. His moves to English clubs West Ham United in 2006 and Manchester United in 2007 were plagued by issues relating to his third-party ownership by Media Sports Investment, and their resulting sagas paved the way for changes to both Premier League and FIFA regulations.[5]

Synes litt synd på dem. Føler de setter eksempel men har styrt unna big dogs. Hvordan klarte Villa å styre unna??
Marching On! 4276

Eriksen55

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1163 på: November 18, 2021, 16:28:51 »
Reading med poengtrekk også nå.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news/poengtrekk-for-reading.c9Sf4zr4o?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_sportsdognet

Man setter "eksempler" i Championship, men herrene med høye hatter i forbundet TØR nok ikke gå på The Big Guns....i PL.
Dette startet velddiiii langt tilbake ...husker f eks overgangen til Carlos Teves ( og 1 spiller til) til West Ham....og masse tåkelegging når han gikk videre til Shitty ift egeninteresser og 3rd party penger.......noe man ikke skal se bort i fra skjer også i dag:

Tevez began his career with Boca Juniors, winning the Copa Libertadores and Intercontinental Cup in 2003 before moving to Brazilian club Corinthians, where he won the Campeonato Brasileiro Série A. His moves to English clubs West Ham United in 2006 and Manchester United in 2007 were plagued by issues relating to his third-party ownership by Media Sports Investment, and their resulting sagas paved the way for changes to both Premier League and FIFA regulations.[5]

Synes litt synd på dem. Føler de setter eksempel men har styrt unna big dogs. Hvordan klarte Villa å styre unna??

Mulig jeg tar feil nå - Dem slapp unna fordi dem rykket opp. PL og CC - L3+ er vel to forskjellige organisasjoner og kan ikke straffe klubber som ikke er i deres organisasjon. Hadde ikke Villa rykket opp så hadde dem nok fått pisk på pung.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1164 på: November 18, 2021, 18:12:48 »


Mulig jeg tar feil nå - Dem slapp unna fordi dem rykket opp. PL og CC - L3+ er vel to forskjellige organisasjoner og kan ikke straffe klubber som ikke er i deres organisasjon. Hadde ikke Villa rykket opp så hadde dem nok fått pisk på pung.

Tro rikke du tar mye feil nei.

Det var jo det som ble sagt da Derby/Villa møttes i finalen; Stakkars taperen, den klubben ville få unngjelde mens vinneren hadde flaks og slapp unna.

Var vel det som skjedde også...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1165 på: November 21, 2021, 14:31:03 »
Blir det LITT mindre pes om MU i norske medier nå som O. G. Solskjær er arbeidsledig?

Tviler.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1166 på: November 21, 2021, 15:22:02 »
Blir det LITT mindre pes om MU i norske medier nå som O. G. Solskjær er arbeidsledig?

Tviler.

Apropo, når man slutter å få fordeler er det ikke så lett lenger...

Ian Doyle
@IanDoyleSport

Ultimately what did for Solskjaer was United stopped getting penalties to get him out of trouble. They have been awarded only one this season in 17 games and they missed it. They had 18 last season and 22 the season before that.

For øvrig - LITT mindre ManU i norsk tabloid MÅ det jo bli - bare det er jo et skritt i riktig retning i alle fall...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Torpe-do

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1167 på: Desember 03, 2021, 10:00:31 »
https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-10263765/Derby-face-LIQUIDATION-unless-HMRC-agree-write-debt.html


Potensielle oppkjøparar er redd Derby kan bli likvidert, tilsynelatande.

Eg kosar meg med å sjå Derby få litt smekk på pungen, men akkurat det håpar eg ikkje skjer  :-\

auren

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1168 på: Desember 03, 2021, 10:39:06 »
Vi har vært der selv med masse minuspoeng etter vanstyre. Det var ikke noen god følelse. Derfor unner jeg heller ikke Derbyfansen dette.

Så jeg godter meg akkurat ikke.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1169 på: Desember 03, 2021, 14:31:59 »
https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-10263765/Derby-face-LIQUIDATION-unless-HMRC-agree-write-debt.html


Potensielle oppkjøparar er redd Derby kan bli likvidert, tilsynelatande.

Eg kosar meg med å sjå Derby få litt smekk på pungen, men akkurat det håpar eg ikkje skjer  :-\

"Prospective buyers of Derby County believe that unless HMRC agrees to quarter the £29million it is owed - a deal that would risk setting a dangerous legal preceden"

Er ikke dette samme problemstilling som Leeds var i? Gjeld ble slettet og man startet derfor på minus 15 p, med en nedbetalingsplan for resterende gjeld.

Kjøpere håper å slette gjeld med 75%. Det er ulovlig og medfører minuspoeng. Kreditorene vil ta alle ekstrainntekter hvis de skulle klare å rykke opp til PL. Mulig kreditorene ikke har noe valg og må slette 75% av fordringen og heller få noe. Klubben / kreditorer eier jo ikke stadion som kunne blitt solgt.