Breaking news i engelsk fotball

Started by Kato, March 16, 2017, 12:56:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

stian

Det må være tragikomisk for Preston-fansen, nesten Cellino-aktig scenario. At en manager forlater én kamp ut i sesongen er aldri det riktige tidspunktet, uansett om det kommer fra manager eller styret. Da trenger vi kanskje ikke bekymre oss for Preston oppe i opprykksstriden med det første.

Kato

Peter Ridsdale styreformann i Preston.

Dennis

https://www.vg.no/sport/fotball/i/gwdGyq/premier-league-leicester-risikerer-poengtrekk-i-to-ulike-saker

Merk at den ene saken handler om brudd for tiden i Championship, som de var immune mot i fjor. Man kan altså ikke straffes før de har fått gevinsten og muligheten til å holde seg der.

For et regelverk.

118% av omsetning i lønnskostnader...
Marching on together!

Hawley

Hva er argumentet for at regelen er sånn, noen som vet? Virker jo underlig!

Hallgeir *

Litt å ta inn over seg:

Chelseas 42 (!) spillere i førstelagsstallen har en samlet kontraktlengde på 191 sesonger.  :o
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Quote from: Hallgeir * on August 21, 2024, 13:32:50Litt å ta inn over seg:

Chelseas 42 (!) spillere i førstelagsstallen har en samlet kontraktlengde på 191 sesonger.  :o
...neste lag på listen lå vel på ca 130 år om eg ikkje husker feil - og da var det tett mellom klubbene fra da av
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Quote from: Asbjørn on August 21, 2024, 14:03:34
Quote from: Hallgeir * on August 21, 2024, 13:32:50Litt å ta inn over seg:

...neste lag på listen lå vel på ca 130 år om eg ikkje husker feil - og da var det tett mellom klubbene fra da av

Tottenham med 97 år, leser jeg i VG. Litt forskjell, da.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Quote from: stian on August 12, 2024, 19:30:58Det må være tragikomisk for Preston-fansen, nesten Cellino-aktig scenario. At en manager forlater én kamp ut i sesongen er aldri det riktige tidspunktet, uansett om det kommer fra manager eller styret. Da trenger vi kanskje ikke bekymre oss for Preston oppe i opprykksstriden med det første.

Nå har Paul Heckingbottom overtatt på Deepdale. Vi husker vel han?  ;)
Super Leeds since 1968

Russel_Doig

Quote from: Hallgeir * on August 22, 2024, 20:03:25
Quote from: stian on August 12, 2024, 19:30:58Det må være tragikomisk for Preston-fansen, nesten Cellino-aktig scenario. At en manager forlater én kamp ut i sesongen er aldri det riktige tidspunktet, uansett om det kommer fra manager eller styret. Da trenger vi kanskje ikke bekymre oss for Preston oppe i opprykksstriden med det første.

Nå har Paul Heckingbottom overtatt på Deepdale. Vi husker vel han?  ;)

Ja, han som rykket opp med Sheff Utd for et par år siden med en mykje dårligere stall enn Bielsa og Farke hadde når dei ikkje klarte det samme? Ka med han?

Hallgeir *

Manchester City skal under lupen kommende uker. Regner med at dette tar tid.

Endelig er det klart for det som kanskje er
Englands største og mest kontroversielle rettsak innen sport. I det ene ringhjørnet står
Premier League, og i det motsatte står pokalgrossist Manchester City. City står tiltalt for
brudd på 115 økonomiske regler, og mandag
begynner rettsaken som kan få alvorlige følger
for de himmelblå. Høringen forventes å vare i
10 uker, med en dom ventet tidlig i 2025. En av
verdens mest suksessrike klubber står anklaget for systematisk juks av selve ligaen de har
dominert i flere år. Klubben står i sentrum av
et globalt nettverk av 13 lag på fem kontinenter, eid av et milliardærmedlem av Abu Dhabis
regjerende familie, hvis statlige rikdom har forvandlet sporten. Saken inneholder 115 anklager spredt over 14 sesonger, inkludert flere
beskyldninger om å undergrave regelverket ved
å ikke gi korrekt økonomisk informasjon. City
har hele tiden hardnakket benektet anklagene,
men det er helt åpent hva utfallet vil bli. Hvis
klubben blir funnet skyldig kan klubben i teorien møte poengtrekk alvorlig nok til å føre til
nedrykk – eller til og med utvisning – fra Premier
League. En slik skjebne vil kaste en lang skygge
over Citys prestasjoner, skape usikkerhet om
fremtiden til manageren og spillerne, og muligens utløse erstatningskrav fra andre klubber.
Samtidig, hvis City blir frikjent etter en juridisk
kamp som allerede antas å ha kostet begge
sider titalls millioner pund, vil levedyktigheten
til reglene som skal beskytte ligaens bærekraft
og konkurranseevne være i alvorlig tvil.

Kilde: Tipsbladet
Super Leeds since 1968

Milou

Det er heilt opent kva som vil vere konklusjonen i denne saken, men eg tenderer til å vere einig med gjengen i Football Weekly podcasten som meiner at Premier League (og det vil seie alle klubbar i PL) ikkje ar noko å vinne på å kaste Man City ut av PL, då dette vil redusere verdien på produktet. Om det blir domfellelse, så tippar eg at straffen blir ein avgrensa poengstraff og/eller ein saftig bot.

lowfields

Quote from: Milou on September 13, 2024, 22:12:55Det er heilt opent kva som vil vere konklusjonen i denne saken, men eg tenderer til å vere einig med gjengen i Football Weekly podcasten som meiner at Premier League (og det vil seie alle klubbar i PL) ikkje ar noko å vinne på å kaste Man City ut av PL, då dette vil redusere verdien på produktet. Om det blir domfellelse, så tippar eg at straffen blir ein avgrensa poengstraff og/eller ein saftig bot.
Og det er vel her roten til all faenskapen ligger. Sporten idag er 100% styrt av penger - mele sin egen og andres kake hvis det til slutt er gunstig for en selv. Tendensen med at de lagene som rykker opp ender opp med å rykker rett ned igjen kommer nok til å forsterkes. Makta for å endre dette ligger hos....de som ikke har noen interesse av å endre det. Newcastle og Villa er siste eksempler på at imperiet ikke skal forstyrres - FFP er kun designet for å holde pengene hos de utvalgte.
Håpet er at denne boblen en dag vil sprekke - pr nå vet jeg egentlig ikke hvorfor jeg håper på opprykk....
Heldigvis har jeg fortsatt interesse av å følge med på et bredt spekter av engelsk fotball, men er redd for at vi - Leedssupportere - ender opp "stuck in a limbo" i fremtidens fotball.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

GeirO

Quote from: Milou on September 13, 2024, 22:12:55Det er heilt opent kva som vil vere konklusjonen i denne saken, men eg tenderer til å vere einig med gjengen i Football Weekly podcasten som meiner at Premier League (og det vil seie alle klubbar i PL) ikkje ar noko å vinne på å kaste Man City ut av PL, då dette vil redusere verdien på produktet. Om det blir domfellelse, så tippar eg at straffen blir ein avgrensa poengstraff og/eller ein saftig bot.
En saftig bot for Man City er vel.....noen milliarder....bør jo merkes
MOT

Milou

Quote from: lowfields on September 13, 2024, 23:06:01
Og det er vel her roten til all faenskapen ligger. Sporten idag er 100% styrt av penger - mele sin egen og andres kake hvis det til slutt er gunstig for en selv. Tendensen med at de lagene som rykker opp ender opp med å rykker rett ned igjen kommer nok til å forsterkes. Makta for å endre dette ligger hos....de som ikke har noen interesse av å endre det. Newcastle og Villa er siste eksempler på at imperiet ikke skal forstyrres - FFP er kun designet for å holde pengene hos de utvalgte.
Håpet er at denne boblen en dag vil sprekke - pr nå vet jeg egentlig ikke hvorfor jeg håper på opprykk....
Heldigvis har jeg fortsatt interesse av å følge med på et bredt spekter av engelsk fotball, men er redd for at vi - Leedssupportere - ender opp "stuck in a limbo" i fremtidens fotball.

Jo, du har mykje rett i dette. Men det er ikkje berre doom og gloom. Makta ligg til sjuande og sist hjå kundane som kjøper dette produktet, og det er oss som supporterar. Dessverre er det få eksempel på at supporterane utøver denne makta, men opprøret mot den europeiske superligaen er eit slikt eksempel. Det er også diskusjonar i England om å skape ein "independent regulator", og det kan også føre til noko positivt. Eg er usikker på kva du meiner med Villa som eit eksempel, men det er også eit eksempel på at "mindre" klubbar kan hevde seg i Premier League. Det er ikkje så lenge sidan dei var i Championship sammen med oss, og no er dei i Champions League.

Eg veljer sjøl å fokusere på dei positive opplevelsene som fotballsupportar, og dei er nødvendigvis ikkje mindre i Championship enn i Premier League. Eg ønskjer sjølsagt at klubben skal gjere det best muleg, men kun viss vi kan gjere det utan å selje sjela til autoritære og brutale regimer som Newcastle og Man City.

Hallgeir *

Leicester har visstnok anket en dom som ga poengtrekk i PL - og blitt frifunnet.
Super Leeds since 1968

raggen

Quote from: Hallgeir * on September 14, 2024, 18:43:53Leicester har visstnok anket en dom som ga poengtrekk i PL - og blitt frifunnet.

moralen er... kjør på og splash det cash for en blir ikke straffa!!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Hallgeir *

Stoke skifter manager - igjen!

I dag kom det en overraskende nyhet fra Bet365 Stadium! Stoke City valgte å sende hovedtrener Steven Schumacher på dør, og nå ser det ut til  at de er i ferd med å sikre seg en ny hovedtrener fra en annen Championship-klubb. (Kilde: Championship Norge)

I tillegg er det vel like før Cardiff sparker sin tyrkiske manager.

Super Leeds since 1968

Reaney

Leeds har svart belte i å redde managere under press. Forundrer meg ikke det spor om de klarer å redde Cardiff manageren også.

GeirO

Quote from: Reaney on September 16, 2024, 23:18:43Leeds har svart belte i å redde managere under press. Forundrer meg ikke det spor om de klarer å redde Cardiff manageren også.
Hvis Leeds er Leeds så redder de Cardiffmanageren også ved å gå på et tap.
Finnes det ikke en veledighetspris å få for all den hjelpen vi gir de trengende?
MOT

Kato

ar9

GaryMac

Quote from: GeirO on September 17, 2024, 12:24:05
Quote from: Reaney on September 16, 2024, 23:18:43Leeds har svart belte i å redde managere under press. Forundrer meg ikke det spor om de klarer å redde Cardiff manageren også.
Hvis Leeds er Leeds så redder de Cardiffmanageren også ved å gå på et tap.
Finnes det ikke en veledighetspris å få for all den hjelpen vi gir de trengende?
Den finnes. Vi vant den forrige sesong. Heter "Championship", på folkemunne kalt "Wankership"

flynn

Fant ingen passende tråd for denne, så poster den her. Jeg humret i alle fall godt... ;D

Ten Hag walks into a bank to cash a cheque. As he approaches the cashier he says, "Good morning, Ms could you please cash this cheque for me?"

Cashier:"It would be my pleasure. Could you please show me your ID?"

Ten Hag:"Truthfully, I did not bring my ID with me as I didn't think there was any need to. I am Erik ten Hag, Manager of Manchester United".

Cashier: "Yes, I know who you are, but with all the regulations and monitoring of the banks because of impostors and forgers and requirements of the legislation, etc., I must insist on seeing ID."

Ten Hag: Just ask anyone here at the bank who I am and they will tell you. Everybody knows who I am."

Cashier: "I am sorry, Mr Hag but these are the bank rules and I must follow them."

Ten Hag:"Come on please, I am urging you, please cash this cheque."

Cashier: "Look sir, here is an example of what we can do. One day, Tiger Woods came into the bank without ID. To prove he was Tiger Woods he pulled out his putter and made a beautiful shot across the bank into a cup. With that shot we knew him to be Tiger Woods and cashed his cheque."

"Another time, Andre Agassi came in without ID. He pulled out his tennis racket and made a fabulous shot where the tennis ball landed in my cup. With that shot we cashed his cheque. So, sir, what can you do to prove that it is you and only you?"

Erik stands there thinking and thinking and finally says, "Honestly, my mind is a total blank...there is nothing that comes to my mind. I can't think of a single thing. I have absolutely no idea what to do. I don't have a clue."

Cashier: "Will that be large or small notes , Mr Ten Hag?"

stian

Quote from: flynn on September 27, 2024, 18:42:08Fant ingen passende tråd for denne, så poster den her. Jeg humret i alle fall godt... ;D

Ten Hag walks into a bank to cash a cheque. As he approaches the cashier he says, "Good morning, Ms could you please cash this cheque for me?"

Cashier:"It would be my pleasure. Could you please show me your ID?"

Ten Hag:"Truthfully, I did not bring my ID with me as I didn't think there was any need to. I am Erik ten Hag, Manager of Manchester United".

Cashier: "Yes, I know who you are, but with all the regulations and monitoring of the banks because of impostors and forgers and requirements of the legislation, etc., I must insist on seeing ID."

Ten Hag: Just ask anyone here at the bank who I am and they will tell you. Everybody knows who I am."

Cashier: "I am sorry, Mr Hag but these are the bank rules and I must follow them."

Ten Hag:"Come on please, I am urging you, please cash this cheque."

Cashier: "Look sir, here is an example of what we can do. One day, Tiger Woods came into the bank without ID. To prove he was Tiger Woods he pulled out his putter and made a beautiful shot across the bank into a cup. With that shot we knew him to be Tiger Woods and cashed his cheque."

"Another time, Andre Agassi came in without ID. He pulled out his tennis racket and made a fabulous shot where the tennis ball landed in my cup. With that shot we cashed his cheque. So, sir, what can you do to prove that it is you and only you?"

Erik stands there thinking and thinking and finally says, "Honestly, my mind is a total blank...there is nothing that comes to my mind. I can't think of a single thing. I have absolutely no idea what to do. I don't have a clue."

Cashier: "Will that be large or small notes , Mr Ten Hag?"

Savner den gamle «liker»-funksjonen 😂

Hallgeir *

Ikke at det betyr så mye for Championship, men ....

Thomas Tuchel blir ny engelsk landslagssjef.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Ten Hag har dessverre fått sparken hos erkefienden. Synd, for jeg synes de har blitt veldig stabile resultatmessig sett.
Super Leeds since 1968

rd1

Quote from: Hallgeir * on October 28, 2024, 17:20:58Ten Hag har dessverre fått sparken hos erkefienden. Synd, for jeg synes de har blitt veldig stabile resultatmessig sett.

De burde gitt han mere tid og mere penger!!
"Who needs Cantona??"

Kato

Quote from: rd1 on October 28, 2024, 18:42:15
Quote from: Hallgeir * on October 28, 2024, 17:20:58Ten Hag har dessverre fått sparken hos erkefienden. Synd, for jeg synes de har blitt veldig stabile resultatmessig sett.

De burde gitt han mere tid og mere penger!!

Her havnet han på oppsigelse i vår da klubben pratet med ulike managere. Det ender altså med 2-årskontrakt og spillerkjøp for 2 milliarder. 9-10 kamper inn i sesongen får han sparken.

Snakk om ledelse, neppe noe bedre enn det som tidligere har styrt klubben.

morten1966

Betyr ikke så mye for Championship det heller...

Hallgeir *

Quote from: morten1966 on October 29, 2024, 14:06:57

Betyr ikke så mye for Championship det heller...

Nei, helt enig! Registrerer det likevel.

Men trådtittelen er heller ikke "Breaking news i engelsk Championship".
Super Leeds since 1968