Breaking news i engelsk fotball

Started by Kato, March 16, 2017, 12:56:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Kan være at Sunderland ikke helt lyktes med dette high profile-kjøpet likevel??? :o

🚨Sunderland's high profile January signing Enzo Le Fee is set to miss 6-8 weeks through injury.

With Dan Ballard is also set to be out for that length of time, it is probably the final nail in the coffin for #SAFC automatic promotion hopes.❌

https://x.com/Topfourtiers/status/1894056714170675400
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Tidligere Barnsley, Watford og WBA-manager Valerien Ismail er ny manager i Blackburn.

Alan Sheehan (ex Leeds) er midlertidig manager for andre gang i Swansea, og det ryktes at han får jobben ut sesongen.
Super Leeds since 1968

Kato

Omer Riza ferdig i Cardiff etter tapet mot Sheffield United i går. Intervjuet etter kampen hjalp neppe på.

Aaron Ramsey leder de siste tre kampene.

Hallgeir *

Norwich rydder plass til ny manager. Johannes Hoff Thorup ferdig i klubben.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Van Nistelrooy, Leicester, og Tony Mowbray (WBA), er begge nå arbeidsledige.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Tre nedrykk på rad har skjedd, men tre opprykk er visstnok første gang. Wrexham er laget som har stått for den bragden, og waliserne skal nå spille i den divisjonen som Leeds forlater, Championship. Og det er 43 år siden de var der sist.
Super Leeds since 1968

GeirO

Quote from: Hallgeir * on April 26, 2025, 22:45:13Tre nedrykk på rad har skjedd, men tre opprykk er visstnok første gang. Wrexham er laget som har stått for den bragden, og waliserne skal nå spille i den divisjonen som Leeds forlater, Championship. Og det er 43 år siden de var der sist.
Det husker vi godt...var vel før Brian Flynn spilte for Wrexham også.
MOT

Hallgeir *

Quote from: GeirO on April 27, 2025, 00:42:21
Quote from: Hallgeir * on April 26, 2025, 22:45:13Tre nedrykk på rad har skjedd, men tre opprykk er visstnok første gang. Wrexham er laget som har stått for den bragden, og waliserne skal nå spille i den divisjonen som Leeds forlater, Championship. Og det er 43 år siden de var der sist.

Nei, det husker i alle fall ikke jeg.  :)
Super Leeds since 1968

jaho

D
Den lille litt bohemaktige vingen Mickey Thomas (mest kjent fra Man U) spilte i hvertfall der. Han var såvidt innom oss i opprykkssesongen 89/90, litt overraskende signering den gangen.

peacock

Quote from: Hallgeir * on April 26, 2025, 13:16:06Van Nistelrooy, Leicester, og Tony Mowbray (WBA), er begge nå arbeidsledige.

Har Leicester sparket Van Nistelrooy?

Reaney

Hollywood stjernenes Wrexham. Jet set. Egen TV serie. Alt takket være penger💰. Kan i høyeste grad styre min begeistring over framgangen.

Hallgeir *

Quote from: peacock on April 27, 2025, 08:20:24
Quote from: Hallgeir * on April 26, 2025, 13:16:06Van Nistelrooy, Leicester, og Tony Mowbray (WBA), er begge nå arbeidsledige.

Ifølge Tipsbladet så har de det.
Super Leeds since 1968

peacock

Quote from: Hallgeir * on April 27, 2025, 14:47:49
Quote from: peacock on April 27, 2025, 08:20:24

Ifølge Tipsbladet så har de det.

Det stemmer nok ikke. Men, trolig får han nok sparken etter hvert.

Andersen

The special one linkes til klubben . Håper inderlig at Leeds ledelsen holder seg langt unna den klysa der ! Han er jo blitt mangemillionær i å få sparken i en del klubber nå , og har vel en usunn rekord over å ha blitt utvist og sonet kamper som trener også.

Lucas the Kop Cat

Quote from: Andersen on April 28, 2025, 12:08:48The special one linkes til klubben . Håper inderlig at Leeds ledelsen holder seg langt unna den klysa der ! Han er jo blitt mangemillionær i å få sparken i en del klubber nå , og har vel en usunn rekord over å ha blitt utvist og sonet kamper som trener også.
Fra Bielsa til Maurinho, vanskelig å se for seg større fall....

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

brenaldo

Maurinho, nei takk!!
Den mest ufordragelige manageren på hele kloden...
Medlem nr. 850

Hallgeir *

Opp fra League 1 kommer Birmingham. De hadde serien 34-9-3 og 111 poeng (!) Den andre direkte opprykksplassen tar Wrexham, hele 18 bak.

Doncaster, Port Vale og Bradford rykker opp fra League 2.
Super Leeds since 1968

Kato

Tom Cleverley ferdig i Watford etter kun 5 seire i 2025.

Kato

Asbjørn

For meg var dette breaking news  :o

Greit nok at eg bare har fulgt PL med et halvt øye, men dette er ...spesielt:

In December, Man United had 30 points. In May, they have 39 points.

They have added only 9 points in 5 months 😭😭😭

https://x.com/Jlsesugh/status/1923487658472268044
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Nå kan det hende at det havner bare 1 pokal denne sesongen mellom klubbene i Manchester by Og det er jo i Europa League cupen , der Manchester U møter Tottenham i finalen . Der Manchester C har sopt med seg det meste av pokaler de siste sesongene både i England , og ute i Europa. Hvor Manchester U denne sesongen vel har kjempet mot nedrykk hele sesongen , og ungår det med et nødskrik , og Manchester C kjemper om Champions League spill neste sesong som mål . Manchester C tapte jo FA cup finalen mot Crystal Palace i går . En meget dårlig sesong for Manchester lagene altså . Min bror er Manchester United fan , og sliter med en dårlig sesong for laget sitt , mens vi har jo hatt en gledelig sesong . MOT.

Hallgeir *

Quote from: Andersen on May 18, 2025, 12:48:40Nå kan det hende at det havner bare 1 pokal denne sesongen mellom klubbene i Manchester by Og det er jo i Europa League cupen , der Manchester U møter Tottenham i finalen . Der Manchester C har sopt med seg det meste av pokaler de siste sesongene både i England , og ute i Europa. Hvor Manchester U denne sesongen vel har kjempet mot nedrykk hele sesongen , og ungår det med et nødskrik , og Manchester C kjemper om Champions League spill neste sesong som mål . Manchester C tapte jo FA cup finalen mot Crystal Palace i går . En meget dårlig sesong for Manchester lagene altså . Min bror er Manchester United fan , og sliter med en dårlig sesong for laget sitt , mens vi har jo hatt en gledelig sesong . MOT.

Dersom 17 poengs forskjell kan betegnes som "et nødskrik", er jeg helt enig med deg.  :)
Super Leeds since 1968

RoarG

17 poeng må da regnes som god klaring, selv om plasseringen er begredelig.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

Quote from: RoarG on May 20, 2025, 13:16:2317 poeng må da regnes som god klaring, selv om plasseringen er begredelig.

Det er selvsagt helt rett.

Det påpekes at Liverpools poengfangst på 83-86 poeng er den svakeste poengsummen for en seriemester på årevis.

En sjekk viser at Leicester vant i 15/16 med 81 poeng og M United i 10/11 med 80.
Ellers har man tre ganger vunnet med 86 (City, City og Chelsea).

Det viser jo at det var jevnt i år, i alle fall under Liverpool.
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: Asbjørn on May 18, 2025, 09:49:20For meg var dette breaking news  :o

Det er ikke riktig så ille.

30. desember, etter runde 19, hadde de 22 poeng. Så de har tatt 17 på de neste 18 rundene.

Gledelig er det likevel. Og enda bedre er det at poengsnittet faktisk har blitt verre i andre halvdel ;D

Kampen i kveld er ekstremt viktig for begge lag. Skulle de misse CL, er nok konsekvensene enda større for Man Utd. En ubalansert og overbetalt stall, kostnadskutt og eventuelt ikke CL heller. Det kan bli stygt det. De taper jo enormt med penger også.

Casemiro er kroneksemplet på hvor feil det har blitt styrt. Kjøpt for nesten 1 mrd som 30-åring. Ikke bare det, men en 30-åring som allerede har vunnet alt og neppe er mest sulten i verden. Han sies også å ha over 4 millioner kroner i uka, med en klausul som øker lønna med 25% om de kommer til CL. :o 
Marching on together!

RoarG

Quote from: Dennis on May 21, 2025, 10:52:42
Quote from: Asbjørn on May 18, 2025, 09:49:20For meg var dette breaking news  :o

30. desember, etter runde 19, hadde de 22 poeng. Så de har tatt 17 på de neste 18 rundene.

Gledelig er det likevel. Og enda bedre er det at poengsnittet faktisk har blitt verre i andre halvdel ;D

Kampen i kveld er ekstremt viktig for begge lag. Skulle de misse CL, er nok konsekvensene enda større for Man Utd. En ubalansert og overbetalt stall, kostnadskutt og eventuelt ikke CL heller. Det kan bli stygt det. De taper jo enormt med penger også.

Casemiro er kroneksemplet på hvor feil det har blitt styrt. Kjøpt for nesten 1 mrd som 30-åring. Ikke bare det, men en 30-åring som allerede har vunnet alt og neppe er mest sulten i verden. Han sies også å ha over 4 millioner kroner i uka, med en klausul som øker lønna med 25% om de kommer til CL. :o 
Jeg mistenker mye pengevasking i fotballen. Summene er jo helt hinsides.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Tiden etter Ferguson minner egentlig om tiden før Ferguson. De kjøpte de dyreste spillerne og forsøkte flere kjente managere men det ble bare nesten (på 70 og 80-tallet). De er tilbake der. De famler.

Asbjørn

Sjekket eg også. Ikke sååå ille nei men ille lell.

26.1. hadde de 29 poeng.
4.5.  hadde de 39 poeng.'Fra 23. til 35.runde det...

10 poeng på 12 kamper :o
Tell me  Tell me

Dylan

auren

De vil sannsynligvis ende på 39 poeng og ca. 1 poeng pr. kamp. De taper garantert mot et CL-jagende Villa etter å ha vært i Europaliga-finalen i kveld.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Quote from: Josch on May 21, 2025, 18:02:01

Tiden etter Ferguson minner egentlig om tiden før Ferguson. De kjøpte de dyreste spillerne og forsøkte flere kjente managere men det ble bare nesten (på 70 og 80-tallet). De er tilbake der. De famler.

Kan vi rett og slett si at de er tilbake der de hører hjemme? ;)
Marching on together!