Skrevet av Emne: Sesongen i Championship - 2017-18  (Lest 60568 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #120 på: September 15, 2017, 20:17:58 »
Championship tabellen endrer seg MYE gjennom sesongen. Absolutt ingen lag kan avskrives på dette tidspunktet.

 ;) Selv Burton  ;)

Kato

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #121 på: September 24, 2017, 08:48:49 »
Etter 8-9 kamper er det mye som overrasker:

1. Birmingham og Sunderland på nedrykksplass
2. Hjemmesterke Reading fra i fjor helt nede på 18 plass.
3. Hull fra PL til 17.plass.
4. En av de største favorittene i forkant, Fulham, er nummer 14.
5. Aston Villa fortsetter med å slite med å avgjøre kamper, og er bare nummer 10. Men de er i bedring.
6. Sheffield Wednesday våkner også langsomt etter en forsiktig start, nummer 9 er under forventet så langt. Ikke tapt på de 7 siste, men bare vunnet 3.
7. Sheffield United, Cardiff og Bristol City de store overraskelsene.
8. Wolves var det stilt forventinger til, de virker å være sterke.
9. Middlesborough bra, men ikke så bra som pengebruk skulle tilsi. Har bare vunnet 2 av de 5 siste.
10.Leeds en stor positiv overraskelse.
 

Sydhagen

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #122 på: September 24, 2017, 12:11:10 »
Ryktes at Sunderland går i admin snart med 250,- mill pund i gjeld.
Larry har virkelig skutt gullfuglen med denne jobben.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #123 på: September 24, 2017, 18:03:56 »
Hvem har skrevet dette da, under sykkel-VM i Bergen!


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bjorn

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #124 på: September 24, 2017, 18:11:48 »
Så vel ihvertfall 5 ting i asfalten ja. Nydelig.  ;D
Marching On! 4276

karaba

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #125 på: September 24, 2017, 19:44:54 »
Mange Leedsfan i Bergen, eller noen få veldig ivrige ;D

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #126 på: September 24, 2017, 22:18:19 »
Hvem har skrevet dette da, under sykkel-VM i Bergen!




Oss #bergenwhites



Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #127 på: September 29, 2017, 15:33:21 »
Andy Mac‏ 
@pantsdanny
I'm a Leeds primary school l teacher. For the 1st time in years there are kids at school in #lufc gear, talking about/supporting Leeds Utd.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #128 på: Oktober 02, 2017, 20:12:44 »
Bortsett fra Ipswich og Forest seirene. Ja da har våre 4 seire kommet mot de som er plassert slik på tabellen. Og dette gjør meg bekymra


raggen

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #129 på: Oktober 02, 2017, 20:31:34 »
Bortsett fra Ipswich og Forest seirene. Ja da har våre 4 seire kommet mot de som er plassert slik på tabellen. Og dette gjør meg bekymra

all grunn til bekymring men ikke grunn til og svartmale..men har sett en nedadgående kurve de siste kampene og det er nå TC må vise hva han og teamet hans er laget av.
Forever Leeds United!!!!!!!!

HåvardK

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #130 på: Oktober 02, 2017, 21:12:59 »
Bortsett fra Ipswich og Forest seirene. Ja da har våre 4 seire kommet mot de som er plassert slik på tabellen. Og dette gjør meg bekymra

all grunn til bekymring men ikke grunn til og svartmale..men har sett en nedadgående kurve de siste kampene og det er nå TC må vise hva han og teamet hans er laget av.
Ingen grunn til å svartmale. Og det gjør da heller ikke Håkon - han uttrykker imidlertid bekymring. Så kan vi samtidig nyansere det hele med at vi slo Ipswich (som da lå på 4.plass) og Burnley, som ligger i PL.

h.b

  • Gjest
Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #131 på: Oktober 02, 2017, 21:17:00 »
Bortsett fra Ipswich og Forest seirene. Ja da har våre 4 seire kommet mot de som er plassert slik på tabellen. Og dette gjør meg bekymra

all grunn til bekymring men ikke grunn til og svartmale..men har sett en nedadgående kurve de siste kampene og det er nå TC må vise hva han og teamet hans er laget av.
Ingen grunn til å svartmale. Og det gjør da heller ikke Håkon - han uttrykker imidlertid bekymring. Så kan vi samtidig nyansere det hele med at vi slo Ipswich (som da lå på 4.plass) og Burnley, som ligger i PL.

Som Håvard sier. Ingen svartmaling, men bekymring. Virker litt som om vi er lette å spille ut når motstanderen går i krigen. Og det er jo faktisk det Championship handler om, krig for å rykke opp

Josch

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #132 på: Oktober 03, 2017, 19:46:27 »
Slik det ser ut hittil i sesongen så virket det som om Leeds spiller bra mot svakere lag (bunnlag har det senere vist seg) og tekniske lag som ikke vektlegger fysisikk  (f.eks. Nottingham). Vi har nå tapt tre bortekamper der fysikk og kampvilje har vært utslagsgivende. Vi har ikke slått gode lag som Preston og  Fulham.

Ser man på de neste motanderne så er det noe grunn til bekymring  hvis  Leeds er et "lett" lag. Her er slik jeg forventer kampbildet (motstander i parentes):

Leeds -Reading (fysisk/gjerrig)
Bristol City - Leeds (teknisk/fysisk/ mye mål)
Leicester -Leeds (teknisk/fysisk) Cup: B-lag?
Leeds - Sheff U (fysikk/kampvilje)
Leeds - Derby (fysikk/kampvilje)
Brentford - Leeds (teknikk/kampvilje)
Leeds - M'boro (fysisk/gjerrig)
Wolves - Leeds (teknikk/fart/fysikk)

Alle motstandere er gode, med mye god fysikk. Og Svært vanskelige bortekamper! Vi må regne med at Reading snart finner formen, for de er et bra lag. Jeg venter ennå på å ta "den store skalpen" i serien før jeg har trua. I fjor kom den mot Norwich borte, og det snudde på en måte sesongen for oss (i allefall for meg). Derfor er det ennå håp. Disse syv  seriekampene vil prege sesongen for oss, tror jeg.

Dette er voksen motstand som blir en test på hvor vi står.

« Siste redigering: Oktober 14, 2017, 23:08:51 av Josch »

auren

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #133 på: Oktober 03, 2017, 20:01:16 »
Vi er jo ikke akkurat helt ribbet for fysikk heller da. Mener at både Berardi, Jansson, Phillips, Lasogga og til dels Ayling har fysikken i orden og liker en takling eller to. Alle disse spilte fra start mot uglene på søndag. Det er mer vinnervilje og mental styrke som har vært lacking de siste kamper. I tillegg så har vi sett lite av det høye presset som vi fikk uttelling for blant annet mot Forest og Sunderland.

Det går mer på det strukturelle / taktiske samt psyken til laget som nå gjør at vi plutselig ser ut som et bunnlag. Tar man med at enkelte spillere ser ut til å være ute av form (O`Kane, Alioski, Phillips) så hjelper det ikke på.

Vi MÃ… slå kjapt tilbake mot Reading. Er veldig spent på om TC gjør rokeringer på mannskap og struktur inn mot den kampen. Vi er ubeseiret hjemme på Elland Road. La det fortsette!!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #134 på: Oktober 03, 2017, 20:24:50 »
Det som trøster meg litt opp i den senere tids resultater, er at TC sine lag pleier å ha orden på det defensive.

Det rakk TC også å få på plass hos Leeds til seriestart, eller i alle fall da Pontus kom inn igjen til kamp 2.
Men såå begynte det å rakne når lag bevisst prøver å ta oss i duellene.

Jeg tror TC er like sjokkert som oss andre over at det ikke har fungert i det siste. Han har sett det samme som oss,  og opplevd at ting ikke har fungert. Slik jeg har lært TC å kjenne (og det er ikke rare tiden, I admit) så tror jeg han er BESATT på å få nettopp dette på plass igjen. Han har tidligere sagt at han gjerne ofrer en formasjon om han ser at noe annet vil fungere bedre med de spillerne han har.
OG TC SINE LAG PLEIER Å VÆRE GODT DEFENSIVT ORGANISERTE, SLIPPE INN FÅ MÅL. Normalt sett er TC flink her.

TC er også en læregutt i Championship. Nå har han lært at 'godspill' alene ikke hindrer at fysiske lag kjemper i hjel kvalitet. Jeg tror han vil gjøre strukturelle endringer (flere på midten?) i første omgang, i neste vindu vil han sørge for mer fysikk i deler av banen (noen av oss etterlyste det også i forrige vindu).

Evt kan det jo vise seg at vi allerede har løsninger internt (Vieira, for tiden kneskadd, Shaugnessy om han fungerer på en Championship-midtbane., Klich, som ikke bør dømmes utfra èn enkeltstående omgang for ikke å si en enkeltstående hendelse)...
O'Kane spilte visst lørdag med brist i et ribben...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #135 på: Oktober 03, 2017, 20:55:57 »
Det som trøster meg litt opp i den senere tids resultater, er at TC sine lag pleier å ha orden på det defensive.

Det rakk TC også å få på plass hos Leeds til seriestart, eller i alle fall da Pontus kom inn igjen til kamp 2.
Men såå begynte det å rakne når lag bevisst prøver å ta oss i duellene.

Jeg tror TC er like sjokkert som oss andre over at det ikke har fungert i det siste. Han har sett det samme som oss,  og opplevd at ting ikke har fungert. Slik jeg har lært TC å kjenne (og det er ikke rare tiden, I admit) så tror jeg han er BESATT på å få nettopp dette på plass igjen. Han har tidligere sagt at han gjerne ofrer en formasjon om han ser at noe annet vil fungere bedre med de spillerne han har.
OG TC SINE LAG PLEIER Å VÆRE GODT DEFENSIVT ORGANISERTE, SLIPPE INN FÅ MÅL. Normalt sett er TC flink her.

TC er også en læregutt i Championship. Nå har han lært at 'godspill' alene ikke hindrer at fysiske lag kjemper i hjel kvalitet. Jeg tror han vil gjøre strukturelle endringer (flere på midten?) i første omgang, i neste vindu vil han sørge for mer fysikk i deler av banen (noen av oss etterlyste det også i forrige vindu).

Evt kan det jo vise seg at vi allerede har løsninger internt (Vieira, for tiden kneskadd, Shaugnessy om han fungerer på en Championship-midtbane., Klich, som ikke bør dømmes utfra èn enkeltstående omgang for ikke å si en enkeltstående hendelse)...
O'Kane spilte visst lørdag med brist i et ribben...
Hvilket lag spilte han for på lørdag?
Btt: Med de siste kampene litt på avstand, er det godt å lese kloke ord fra en forsiktig optimist. Jeg er en av de som ikke har helt tro på å få inn flere på midten, fordi jeg tror at mye av årsaken til den negative trenden er at vi har vært for dårlige i presset - i alle tre ledd. Men jeg er slett ikke skråsikker på at jeg har rett.
Det jeg imidlertid ønsker, er at Pablo og Saiz får spille sammen. Vi trenger den offensive kraften disse to representerer, ikke minst for å ha spillere som kan holde på ballen og sørge for at vi styrer kampene. Jeg mener også at en av årsakene til suksessen de første kampene skyldes at vi presset motstanderen høyt og dermed forstyrret deres oppbyggende spill. På mange måter har vi blitt offer for eget grep de siste kampene.

Josch

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #136 på: Oktober 03, 2017, 21:37:10 »
Suksessen i de første kampene kan også ligge i dårlig motstand. Gode lag finner mottrekk mot høyt press eller vi er blitt gjennomskuet etter 7-8 kamper ? Jeg finner det rart at høyt press plutselig skal forsvinne jo mer samspilt vi blir. Nei, jeg tror ikke vi matcher topp motstand.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #137 på: Oktober 03, 2017, 22:07:28 »

Hvilket lag spilte han for på lørdag?
Søndag, jajajaj.. :)

Det høye presset fra oss ja. Vi må jo huske at vi også søndag ( :) ) spilte godt de første 25isj. Og så skjer det noe (i hodene???) med baklengsmålet, og lite fungerer etter det.
Hadde vi bare fortsatt som i de første 25 (og latt som baklengsen ikke hadde skjedd) ville vi jo garantert scoret mer enn to og likevel vunnet kampen. Men nei, noe skjedde mentalt og vi fikk lite til etter det...

I kampen før hade vi gjerne kunnet komme tilbake i kampen hadde ikke Cooper blitt utvist.

Alt er ikke svart-hvitt, mye fungerte (lenge) også i de kampene, før det raste sammen...

Men det har rast sammen i det siste, det har det...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #138 på: Oktober 11, 2017, 16:15:14 »
I'd take that. :)

http://www.skysports.com/football/news/11688/11076315/sky-sports-championship-predictor-where-are-leeds-aston-villa-and-others-tipped-to-finish-this-season

Sky Sports Championship predictor: Where are Leeds, Aston Villa and others tipped to finish this season?
Last Updated: 11/10/17 2:06pm
   

Leeds have been tipped to win the Sky Bet Championship by the Sky Sports Predictor
The stats-based Sky Sports Predictor is tipping Leeds for Championship glory and for Aston Villa to finish 17th.
Despite a dip in form in recent weeks, Thomas Christiansen's side are still backed to finish this season as champions, while they'll be joined in the top two by Sheffield Wednesday. Wolves, Preston, Middlesbrough and Hull, meanwhile, are set to compete for the third promotion spot via the play-offs.
 
Backing Cardiff?
Check out the latest Sky Bet odds ahead of this weekend's Sky Bet Championship action right here
At the other end of the table, Villa's recent resurgence counts for little as they're tipped to slip back down an finish 17th, while last season's play-off finalists Reading will join Bolton and Birmingham in the bottom three.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #139 på: Oktober 15, 2017, 10:20:46 »
Det som bekymret mest i går var måten vi spilte de første 75 minuttene på.
Ja. Reading er vanskelige å spille mot- de er gjerrige og har god organisering- men med en gang vi høynet temp ( Saiz omtrent hver gang) så kom vi til sjanser siste 15 minuttene.

Lett O være etterpåklok, men å velge Dallas og Chibicki i steden for Grot og Berardi når vi jager mål kunne vært løsningen- da Reading fforsvaret ikke likte raske bein....

TC maktet ikke og endre kampbildet i vår favør før Sacko kom inn, derfor mener jeg atMER hurtighet fra benk hadde vært innertier.

Tempo generelt var jo meget dårlig fra oss i går....
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #140 på: Oktober 15, 2017, 10:44:15 »
Måtte koble ut etter kampen i går...

Da sesongen startet, forventet jeg (og flere med meg...) at TC og spillerne ville trenge en tilvenningsfase for å 'skjønne Championship'. Men neida, både manager og spillere fungerte med en gang, vi var gode...

Men andre Championshipklubber vet hvordan de kan bryte ned flairspillende lag. Vi fikk noen kamper der vi ikke fungerte. Hva med plan B, ble det undret...

Det er vel der vi er nå, og tilbake der vi ventet at TC og spillerne ville være i august. De må finne ut av Championship. De må finne ut hvordan vi kan fungere når vi ikke spiller i henhold til Plan A.
Fortsatt er vi i en gunstig tabellmessig posisjon. Visst har vi slitt i det siste, men hva med Cardiff og andre klubber som begynte bra? Championship er igjen utrolig tett og det skiller lite i hver eneste kamp! Detaljer avgjør...

Jeg tror TC og gjengen nå trenger RO til å finne ut av hva som kan fungere fremover. Derfor eg jeg UTROLIG GLAD for twittermeldingen fra Radrizzani i går!!!

Inntil videre har jeg lagt direkte opprykk-håpet på is. Visst kan det gjenopplives, men nå har vi hatt såpass dårlig kurve såpass lenge at det ikke bare er en vanlig 'down' som alle Championshipklubber må gjennom i løpet av sesongen.

Jeg har et håp om at TC (og teamet hans) er en gjeng som tar til seg lærdom og kan tilpasse spillet etter hva som behøves. At det ikke er gitt at han ikke fungerer i Championship, men at han må erfare noe før han kan endre det.

Sacko har hatt fine innhopp i det siste, Dallas har vel ennå ikke skuffet. O'Kane/Phillips på midten har ikke vært spesielt gode i det siste, kanskje Klich kan få sjansen til å vise at forrige start ikke var representativ...
Vieira har gjerne fortsatt problemer med kneet, men jeg må si jeg undres der...

(vi må også huske at selv gårsdagens elendige kamp burde gitt uavgjort (starffen) og at det eneste baklengsmålet kom etter en klar dommerfeil, det var snakk om marginger imot i går...)

Laget trenger en god opplevelse nå, får de det er det så mye kvalitet i gjengen at det fort går på skinner igjen. Men dårlige opplevelser er ikke lette å kvitte seg med.

Nei, bring on Bristol City!
Jeg vet ikke om det er en god eller dårlig ting at det er en uke mellom kampene nå. Bra mht å få øvd på treningsfeltet, dårlig mht å få denne dårlige følelsen ut av kroppen...
« Siste redigering: Oktober 15, 2017, 10:46:31 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #141 på: Oktober 15, 2017, 11:36:53 »
Måtte koble ut etter kampen i går...

Da sesongen startet, forventet jeg (og flere med meg...) at TC og spillerne ville trenge en tilvenningsfase for å 'skjønne Championship'. Men neida, både manager og spillere fungerte med en gang, vi var gode...

Men andre Championshipklubber vet hvordan de kan bryte ned flairspillende lag. Vi fikk noen kamper der vi ikke fungerte. Hva med plan B, ble det undret...

Det er vel der vi er nå, og tilbake der vi ventet at TC og spillerne ville være i august. De må finne ut av Championship. De må finne ut hvordan vi kan fungere når vi ikke spiller i henhold til Plan A.
Fortsatt er vi i en gunstig tabellmessig posisjon. Visst har vi slitt i det siste, men hva med Cardiff og andre klubber som begynte bra? Championship er igjen utrolig tett og det skiller lite i hver eneste kamp! Detaljer avgjør...

Jeg tror TC og gjengen nå trenger RO til å finne ut av hva som kan fungere fremover. Derfor eg jeg UTROLIG GLAD for twittermeldingen fra Radrizzani i går!!!

Inntil videre har jeg lagt direkte opprykk-håpet på is. Visst kan det gjenopplives, men nå har vi hatt såpass dårlig kurve såpass lenge at det ikke bare er en vanlig 'down' som alle Championshipklubber må gjennom i løpet av sesongen.

Jeg har et håp om at TC (og teamet hans) er en gjeng som tar til seg lærdom og kan tilpasse spillet etter hva som behøves. At det ikke er gitt at han ikke fungerer i Championship, men at han må erfare noe før han kan endre det.

Sacko har hatt fine innhopp i det siste, Dallas har vel ennå ikke skuffet. O'Kane/Phillips på midten har ikke vært spesielt gode i det siste, kanskje Klich kan få sjansen til å vise at forrige start ikke var representativ...
Vieira har gjerne fortsatt problemer med kneet, men jeg må si jeg undres der...

(vi må også huske at selv gårsdagens elendige kamp burde gitt uavgjort (starffen) og at det eneste baklengsmålet kom etter en klar dommerfeil, det var snakk om marginger imot i går...)

Laget trenger en god opplevelse nå, får de det er det så mye kvalitet i gjengen at det fort går på skinner igjen. Men dårlige opplevelser er ikke lette å kvitte seg med.

Nei, bring on Bristol City!
Jeg vet ikke om det er en god eller dårlig ting at det er en uke mellom kampene nå. Bra mht å få øvd på treningsfeltet, dårlig mht å få denne dårlige følelsen ut av kroppen...

Takk for et bra innlegg, Asbjørn.  :) Du evner å se det positive og forbi all svartmalingen. Det er tross alt fremdeles mye igjen av sesongen, og avstanden opp er ikke uoppnåelig.
Super Leeds since 1968

stian

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #142 på: Oktober 15, 2017, 11:41:22 »
Jeg har sett det meste av kampene i år, og de gangene vi sliter defensivt har jeg hver gang sittet med et inntrykk av at vi taper dueller på midten og gir for mye rom til overganger. Pablo, Saiz og til dels Alioski ligger ofte og roper på frispark oppe i banen mens motstanderne stormer fremover i typisk Championship-stil. Noe av dette justerer seg når Saiz/Alioski blir vant til ligaen og hvor dommerne legger lista. Resten er vi helt nødt til å hente inn gjennom at den defensive midtbanen dekker større rom og gir juling sentralt.

Offensivt er jeg mer bekymret. Vi har sett flere eksempler (særlig Millwall og Ipswich) på at motstanderne er godt forberedte og låser av mulighetene til å spille kort opp bakfra. Da blir spillet fort statisk med lite bevegelse. Som flere er inne på, er det vanskelig å se hva som er plan B i disse kampbildene. Her må det rett og slett innarbeides et mer direkte spillemønster hvor vi slår rett opp på spiss. Jeg har ikke tro på hoof-ball opp mot motstandernes 16-meter med en duellerende Lasogga/Grot, hvor Saiz/Pablo/Allioski skal fange tilfeldig nedfallsfrukt.

Jeg ville heller satse på at Lasogga/Grot trekker dypere ned og får med seg stopperne for å skape bakrom og vinkle ut på kant. Det vil i alle fall være en spillestil som gir mer arbeidsforhold for de lette og kjappe spillerne vi har offensivt. Særlig Lasogga bør være midt i blinken for denne typen spill, og Saiz, Roofe og Allioski har alle forutsetninger for å være gode gjennomløpsspillere. Fint hvis noen oversetter mine råd og sender det til TC så vi får skikk på spillet.

Reaney

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #143 på: Oktober 15, 2017, 14:22:19 »
4 tap på 5 er å betrakte som nedrykksform og kollaps. Og igjen må Eddie Gray gjenta seg sjøl hver gang etter international break (ja, Burton var et unntak) "We never really get startet first half". Hva er det denne gjengen driver med i disse 14 dagene år etter år? Hver påfølgende kamp etter int. break viser "slapp" attitude og manglende fokus. I fjor røk "play offs" pga dette (tapte alle fire kampene etter int. break).
"Prosjekt Christiansen" hadde en vellykket start. Når noe nytt innføres er positivitet, entusiasme og framgang ofte et kjennetegn. Til og med innføring av nye blyanter i skolen gir for en kort periode bedre elevresultater. Men som vi vet så forvitrer og avtar sånne ting raskt. Dette gjelder nå også for klubben vår. Hvor bærekraftig er egentlig "Prosjekt Christiansen"? Med unntak av Burton (igjen), så synes jeg vi viste våre beste takter etter at Wood forsvant. Men hva gjør vi? Jo, vi finner en halvtrent tysker (Lasogga) som blir en form for kloning av Wood (bare så vanvittig mye dårligere), og resten av laget blir dårligere. Og i begeistringen klarer vi til og med å kåre fyren til månedens spiller. Vi har blitt dårligere med Lasogga, og mer irriterende enn tapet i går er hans uttalelse etter å ha blitt kronet med nevnte tittel, "as you know, I´m only here for the short term". Gratulerer Leeds (ironi). Dette er akkurat dette vi trenger nå, når vi trodde at vi stod mer "United" enn noen gang, og at "Prosjekt Christiansen" nettopp hadde det som sin styrke. Hva gjør vel ikke sånt med resten av laget? Er det rart vi mister spillere til Burnley når Leeds United ikke er førsteprioritet. Jeg er rystet og med tanke på kampene fram mot jul, så er jeg redd dette blir en utrivelig høst.

Josch

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #144 på: Oktober 15, 2017, 15:22:55 »
Det er fullt mulig å finne formen igjen etter er dårilg periode. Leeds har klart det før og andre lag har gjort det denne sesongen.

Hovedproblemet er at vi ikke har gode nok spillere til å kjempe helt i toppen. Det vet både TC og Radrizzani. TC sa det treffende etter tapet mot Sheff W. "Det har også med budsjett å gjøre. Hadde Bannon spilt for oss så hadde han vært vår best betalte spiller, helt overlegent."

Det er ikke realistisk for Leeds å kjempe i toppen. Målet er play off. Og vi blir noe bedre neste sesong. Med bedre økonomi.
Målet til Rad er jo å rykke opp innen fem år. Da må vi finne oss i at det svinger ila en sesong.

Reaney

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #145 på: Oktober 15, 2017, 15:43:09 »
Når Barry Bannan nevnes og trekkes fram må jeg påminne om at fyren var ussel da han spilte for oss i 2011. Dette føyer seg inn i rekken av flere spillere som så fort de forlater oss blomstrer i sine nye klubber. Det første som derfor slår meg er at det må være noe fundamentalt galt i Leeds kulturen som har vedvart i årevis og som man ikke har klart å avdekke.

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #146 på: Oktober 15, 2017, 16:10:52 »
Når Barry Bannan nevnes og trekkes fram må jeg påminne om at fyren var ussel da han spilte for oss i 2011. Dette føyer seg inn i rekken av flere spillere som så fort de forlater oss blomstrer i sine nye klubber. Det første som derfor slår meg er at det må være noe fundamentalt galt i Leeds kulturen som har vedvart i årevis og som man ikke har klart å avdekke.
Eksakt hva i Leeds-kulturen som er så skadelig hadde vært greit å vite? Kravstore og høylytte fans, kanskje, som ikke har nok tålmodighet med spillerne? Wood fikk jo tyn, før han ble fjorårets store helt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #147 på: Oktober 15, 2017, 16:49:56 »
Når Barry Bannan nevnes og trekkes fram må jeg påminne om at fyren var ussel da han spilte for oss i 2011. Dette føyer seg inn i rekken av flere spillere som så fort de forlater oss blomstrer i sine nye klubber. Det første som derfor slår meg er at det må være noe fundamentalt galt i Leeds kulturen som har vedvart i årevis og som man ikke har klart å avdekke.
Eksakt hva i Leeds-kulturen som er så skadelig hadde vært greit å vite? Kravstore og høylytte fans, kanskje, som ikke har nok tålmodighet med spillerne? Wood fikk jo tyn, før han ble fjorårets store helt.
Jeg har lest det argumentet før. Klart det er press å spille for Leeds men en stor fanskare bør heller være et pre enn en ulempe for en klubb . Tåler man ikke presset så bør man heller ikke spille for Leeds. Men Lorimer har faktisk vært inne på dette. Særlig at nye spillerne må tåle mange krevende lokaloppgjør. Dvs spille under press.

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #148 på: Oktober 15, 2017, 17:16:19 »
Slik det ser ut hittil i sesongen så virket det som om Leeds spiller bra mot svakere lag (bunnlag har det senere vist seg) og tekniske lag som ikke vektlegger fysisikk  (f.eks. Nottingham). Vi har nå tapt tre bortekamper der fysikk og kampvilje har vært utslagsgivende. Vi har ikke slått gode lag som Preston og  Fulham.

Ser man på de neste motanderne så er det noe grunn til bekymring  hvis  Leeds er et "lett" lag. Her er slik jeg forventer kampbildet (motstander i parentes):

Leeds -Reading (fysisk/gjerrig)
Bristol City - Leeds (teknisk/fysisk/ mye mål)
Leicester -Leeds (teknisk/fysisk) Cup: B-lag?
Leeds - Sheff U (fysikk/kampvilje)
Leeds - Derby (fysikk/kampvilje)
Brentford - Leeds (teknikk/kampvilje)
Leeds - M'boro (fysisk/gjerrig)
Wolves - Leeds (teknikk/fart/fysikk)

Alle motstandere er gode, med mye god fysikk. Og Svært vanskelige bortekamper! Vi må regne med at Reading snart finner formen, for de er et bra lag. Jeg venter ennå på å ta "den store skalpen" i serien før jeg har trua. I fjor kom den mot Norwich borte, og det snudde på en måte sesongen for oss (i allefall for meg). Derfor er det ennå håp. Disse syv  seriekampene vil prege sesongen for oss, tror jeg.

Dette er voksen motstand som blir en test på hvor vi står.

Jo, du er nok ved kjernen her- det er mange som bør vise seg frem i kamper fremover og mest av alt må TC  finne formula mot " fysikk/ kampvilje- lagene" . I disse har d til tider vært gutter vs menn.

D jeg liker minst er når våre teknikere ligger igjen etter taklinger som går på kroppskontakt- der d IKKE er frispark vår vei..da sier d meg fortsatt at læringskurven er bratt/ at man ikke forstår/ skjønner at slik er det i denne divisjonen....vi har ett par av de!!
 

berlin

Sv: Sesongen i Championship - 2017-18
« Svar #149 på: Oktober 15, 2017, 17:25:41 »
Måtte koble ut etter kampen i går...

Da sesongen startet, forventet jeg (og flere med meg...) at TC og spillerne ville trenge en tilvenningsfase for å 'skjønne Championship'. Men neida, både manager og spillere fungerte med en gang, vi var gode...

Men andre Championshipklubber vet hvordan de kan bryte ned flairspillende lag. Vi fikk noen kamper der vi ikke fungerte. Hva med plan B, ble det undret...

Det er vel der vi er nå, og tilbake der vi ventet at TC og spillerne ville være i august. De må finne ut av Championship. De må finne ut hvordan vi kan fungere når vi ikke spiller i henhold til Plan A.
Fortsatt er vi i en gunstig tabellmessig posisjon. Visst har vi slitt i det siste, men hva med Cardiff og andre klubber som begynte bra? Championship er igjen utrolig tett og det skiller lite i hver eneste kamp! Detaljer avgjør...

Jeg tror TC og gjengen nå trenger RO til å finne ut av hva som kan fungere fremover. Derfor eg jeg UTROLIG GLAD for twittermeldingen fra Radrizzani i går!!!

Inntil videre har jeg lagt direkte opprykk-håpet på is. Visst kan det gjenopplives, men nå har vi hatt såpass dårlig kurve såpass lenge at det ikke bare er en vanlig 'down' som alle Championshipklubber må gjennom i løpet av sesongen.

Jeg har et håp om at TC (og teamet hans) er en gjeng som tar til seg lærdom og kan tilpasse spillet etter hva som behøves. At det ikke er gitt at han ikke fungerer i Championship, men at han må erfare noe før han kan endre det.

Sacko har hatt fine innhopp i det siste, Dallas har vel ennå ikke skuffet. O'Kane/Phillips på midten har ikke vært spesielt gode i det siste, kanskje Klich kan få sjansen til å vise at forrige start ikke var representativ...
Vieira har gjerne fortsatt problemer med kneet, men jeg må si jeg undres der...

(vi må også huske at selv gårsdagens elendige kamp burde gitt uavgjort (starffen) og at det eneste baklengsmålet kom etter en klar dommerfeil, det var snakk om marginger imot i går...)

Laget trenger en god opplevelse nå, får de det er det så mye kvalitet i gjengen at det fort går på skinner igjen. Men dårlige opplevelser er ikke lette å kvitte seg med.

Nei, bring on Bristol City!
Jeg vet ikke om det er en god eller dårlig ting at det er en uke mellom kampene nå. Bra mht å få øvd på treningsfeltet, dårlig mht å få denne dårlige følelsen ut av kroppen...

Meget godt innlegg, Asbjørn! :-)